سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

خدمات میر حسین در سال 88

سال 1388 برای نسل سوم و چهارم انقلاب که نام میر حسین موسوی را مانند پرونده ای بسته شده در تاریخ انقلاب اسلامی میدانستند و به دنبال شناخت این فرد و افکارش نبودند سال خوبی بود.
عمده خدمت آقای میرحسین موسوی را میتوان به این شکل شرح کرد که شخصی که 20سال پرونده اش خاک میخورد و ساکت در این مملکت فعالیت میکرد و درآمد خوبی هم از نظام کسب میکرد در ابتدای سال 88 با ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری صفحه جدیدی را ورق زد و باعث شد پرونده ای با نام میرحسین موسوی بار دیگر باز شود و در دادگاههای وجدان و افکار ایرانیان سرفراز و سربلند مرور شود، در حالیکه این مرور باعث ثبت جرایمی شد که تا سالها از ذهن مردم پاک نمی شود و انقلاب اسلامی را در برابر این فرد و همفکرانش بیمه کرد.
زمانی که  آقای میر حسین پا به عرصه انتخابات گذاشت و اظهار وجود کرد برخی که همفکر و هم پیاله با وی بودند به سرعت اقدام به حمایت کردند و آنان که مبانی فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی را به خوبی شناخته بوده و درک کرده بودند سریعا اقدام به مخالفت با رای دادن به میرحسین موسوی نمودند، اما این وسط امتحان عظیم برای آنانی شکل گرفت که هنوز نتوانسته بودند افکار خود را با ایدئولوژی انقلاب تطبیق دهند و آقای موسوی را به هندوانه در بسته ای تشبیه می کردند که فکر آنها را درگیر کرده است.
در ادامه این روند افرادی که خیرخواه نظام بودند اما در بین سه کاندیدای دیگر با توجه به شناخت و مسئولیتهایی که در دهه اخیر داشتند کاندیدای مطلوب خود را نیافته بودند نیز به این هندوانه در بسته روی آوردند تا شاید آنچه که آنان از رئیس جمهوری اسلامی ایران انتظار داشتند توسط میرحسین موسوی برآورده شود.
خدمت دیگری که خواسته یا ناخواسته توسط این کاندیدای ریاست جمهوری شکل گرفت افزایش شور انتخابات بود که با پشت سر گذاشتن دو رقیب و شاید هم رفیق،با رقیب اصلی خود که رئیس جمهور وقت بود به رقابت و شاید هم سعایت پرداخت و همین امر موجب شد رقابتی بین مردم شکل گیرد و به طرفداری از یکی از دو کاندیدای پررای بپردازند.
البته تفاوتهایی وجود داشت مانند اینکه طرفداران آقای احمدی نژاد با توجه به اینکه میدانستند وی به کسی باج نخواهد داد و تفکر انقلابی خود را پیاده خواهد کرد یکدست بودند و برای افکار و فعالیتهای احمدی نژاد از وی طرفداری میکردند اما در سوی دیگر میدان علاوه بر افراد عامی که چند دسته بودند(برخی از روی ناچاری که در بالا ذکر شد و برخی برای جلوگیری از پیروزی احمدی نژاد و برخی برای پیاده شدن تفکر سرمایه داری به آقای موسوی رای داده بودند) احزاب و گروهها و گروهکهای داخلی و خارجی نیز با تفکرات مختلف و انتظارات مختلف به طرفداری از وی پرداخته بودند.
خدمت بزرگ میرحسین موسوی از فردای انتخابات شروع شد و وی که توسط اطرافیانش دچار توهم پیروزی شده بود برای جلو گیری از پراکنده شدن طرفدارانش دست به حرکتهای مختلف و پر هیجان که از نظر مالی توسط غربی ها و غربزده ها تامین بود زد و با این کار کم کم چهره واقعی خود را نشان داد.
 
پس از این جمهوری اسلامی در ورطه آزمایش بزرگی که تقریبا پس از پایان هر دهه از عمر خود با آن روبرو بوده افتاد و ریزش ها و رویش ها آغاز شد.
آنانکه انقلاب مستضعفین را مایه رشد مملکت و برقراری عدالت میدانستند که در خط انقلاب ایستادند و یک لحظه نیز در دل خود تردید راه ندادند و آنانکه قدرت یافتن مستضعفین و برقراری آرمانهای انقلاب را تهدیدی برای منافع و جایگاه خود میدانستندو آنانکه برداشتی اشتباه از انقلاب اسلامی داشتند با سرسختی تمام به طرفداری از چهره واقعی آقای میرحسین موسوی پرداختند اما مردمی که شناختی از پرونده 20 ساله خاک خورده نداشتند ،متوجه شدند که برای شناخت هندوانه در بسته نباید آنرا تا آخر خورد و حال که پرده از چهره اش برداشته شده باید آنرا با ملاکها و میزان عقلانی سنجید، لذا رفته رفته که میرحسین موسوی دستش در دستان منافقین و دشمنان محکمتر میشد طرفدارانش دور وی را خالی کردند و حال میرحسین مانده و همفکران و هم پیاله ها که هیچ وجه منفعتی در دولت احمدی نژاد برای خود نمیبینند و آبرویی نیز در بین مردم ندارند.

البته خدمات دیگری نیز میتوان برای آقای موسوی درنظر گرفت و آن شناساندن توان نیروی انتظامی و بسیج مستضعفین به مردم است که به مرور ممکن بود به فراموشی سپرده شود و همچنین میتوان به نو شدن تجهیزات نیروهای پلیس و گردانهای عاشورا اشاره کرد که از خدمات جزئی آقای موسوی است.
خدمت دیگر اینکه وی به مردم فهماند اصل،انقلاب اسلامی و ارکان آن است نه هرکس یا گروهی که نام امام و انقلاب و رهبر را به خود چسبانده باشد.
ما نسل سومیها به کمک آقای موسوی توانستیم به درون خود رجوع کنیم و ببینیم اگر خطری انقلاب اسلامی را تهدید کرد تا چه حد آمادگی دفاع از انقلاب و آرمانهای آن را داریم و تا چه اندازه میتوانیم دِینمان را به امام راحل و شهدا ادا نماییم که این نیز خدمتی ارزشمند و از باب "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" بود.
با تمام این اوصاف و با توجه به اینکه فتنه گران پس از ناکامی با ترفندهای مختلف به دنبال راهی برای بازگشت به درون نظام هستند تا وجهه ای برای خود در آینده داشته باشند ، وقایع سال 1388 برای نسل سوم این پیام را داشت که از هم اکنون باید به فکر دهه پیش رو بود تا اگر ده سال بعد مانند وقایع سال 68 و 78 و 88 اتفاقی انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار داد خدای ناکرده از مسیر ارزشها خارج نشده و به صف منافقین و دشمنان کوردل ملحق نشویم.

 

 

تقلب زهرا رهنورد در دعای تحویل سال!

همسر میرحسین موسوی، در پیامی که در سایت "کلمه" منتشر کرده است، عبارت "یا مدبراللیل و النهار" را از دعای تحویل سال حذف کرد. به گزارش شبکه ایران، همسر میرحسین موسوی در پیامی که به مناسبت نوروز در سایت "کلمه" منتشر کرده، دعای معروف تحویل سال را اشتباه خوانده است!

زهرا رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده بود، در این پیام که به صورت صوتی و تصویری در سایت رسمی آقای موسوی منتشر شده است، هنگام خواندن دعای تحویل سال، عبارت "یا مدبراللیل و النهار" را از این دعا حذف کرده است.

خانم رهنورد بعد از خواندن عبارت "یا مقلب القلوب والابصار"، بدون ذکر عبارت بعدی، عبارت "یا محول الحول والاحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال" را بیان کرده است.

البته سایت "کلمه" در انتشار متن نوشتاری صحبت‌های خانم رهنورد، با تغییر سخنان وی، این دعا را به صورت صحیح منتشر کرده است.

گفتنی است که چند هفته پیش، مجله آمریکایی "فارین پالیسی"، خانم رهنورد را یکی از روشنفکران برتر سال نامیده بود.

ماجرای داماد لرستان و عروس آذربایجان

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی تقلب در انتخابات شد.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است".

اقدام خانم رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد.

 

احتمال بازگشت پنهانی مهدی هاشمی به کشور

 

یک منبع آگاه خبری اعلام کرد که قرار است "مهدی هاشمی رفسنجانی" پس از یک دوره اقامت طولانی در خارج از کشور به تهران باز گردد. این منبع خبری تصریح کرد که مهدی هاشمی در نظر دارد از طریق دبی وارد جزیره کیش و از آنجا عازم تهران شود.

این در حالی است که گفته می شود آقای هاشمی رفسنجانی نیز ظرف امروز و یا فردا به کیش سفر می کند.

منبع یاد شده،‌احتمال داد که مهدی هاشمی در چتر حمایتی آقای هاشمی رفسنجانی از کیش عازم تهران شود. براساس اعترافاتی که از متهمان حودث بعد از انتخابات به دست آمده، مهدی هاشمی یکی از عناصر اصلی و موثر هدایت اغتشاشات بعد ازانتخابات محسوب می شود و دستگاه قضایی وی را به عنوان متهم فراخوانده است.

مهدی هاشمی در جریان رسیدگی قضایی به پرونده متهمان، به عنوان یک عضو هیات امنای دانشگاه آزاد جهت سرکشی از دفاتراین دانشگاه در خارج از کشور، از ایران خارج و در لندن ساکن شد. بازگشت پنهانی مهدی هاشمی به کشورممکن است در ایام تعطیلات نوروز باشد زمانی که بیشتر مراکز و سازمانها و رسانه ها تعطیل هستند و این زمان مناسبی برای بازگشت بی سر و صدا برای وی می باشد. پیشتر فائزه هاشمی گفته بود اجازه بازگشت مهدی هاشمی را نمی دهیم و خانواده با این مسئله مخالف است.

 

 

تقلا برای ادامه بقای جریان فتنه

جریان معروف به اصلاحات بعد از شکست در تمامی پروژه ها در صدد ترمیم خود بر آمده تا بتواند به بقای خود دردرون نظام ادامه دهد لذا برای سال 89 از طرف بعضی از تئوریسین ها نسخه هائی پیچیده می شود که می توان فهمید در عین اینکه میدانند بهانه تمام این اغتشاشات و ناآرامی ها و ادعای تقلب در انتخابات بوده به راحتی از این مسئله گذشته و با وقاهت تمام دم از ادامه مسیر خود در  ضدیت با نظام جمهوری اسلامی اصرار کرده و با ارائه طرحهایی برای متمرکز کردن رهبری و انتقال آن به فرد دیگری به ادامه راه غلط خود بروند .به مصاحبه یکی از این افراد توجه کنید!

سعید شریعتی عضو حزب مشارکت گفت : زمان ،زمان بیعت با خاتمی است برای اصلاحات،برای ادامه مسیر اصلاحات و باید آقای خاتمی را تقویت کرد.
وی که پس از آزادی از زندان اولین مصاحبه خود را با یک سایت اصلاح طلب (پارلمان نیوز) انجام می داد ، در ادامه تاکید کرد که معتقد است در انتخابات 22خرداد هیچ تقلبی نشده است حالا هرکس هرچه می خواهد بگوید، بگوید.

بخشهایی از گفت و گوی شریعتی بدین شرح است :

• بعضا احساس می‌کنم که آقای خاتمی از سوی دوستان خودش در تنگناهای اخلاقی قرار می‌گیرد برای آنکه از مسیر درست خودش خارج شود هرکسی که چنین رفتاری را با آقای خاتمی بکند در حق آقای خاتمی دوستی روا نداشته است.

 

 

درگیری لفظی بین مسیح مهاجری و عالی جناب سبزپوش

اقدامات و اظهارات ساختار شکنانه میرحسین موسوی با اعلام انزجار شدید نزدیکترین یاران و نزدیکان وی روبرو شده است.

بر همین مبنا دیدار چند روز گذشته موسوی با مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با درگیری لفظی میان دو طرف به پایان رسیده است.

در این دیدار که علیرضا بهشتی و غلامرضا آقازاده نیز حضور داشتند، مسیح مهاجری از یاران نزدیک و همکاران قدیمی موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی، ضمن اعتراض شدید به رویه در پیش گرفته شده از سوی موسوی، وی را به دلیل ایستادن در مقابل نظام و ولایت فقیه مورد انتقاد جدی قرار می دهد.

این اعتراض مهاجری به موسوی سبب ایجاد درگیری لفظی بین میر حسین موسوی و مسیح مهاجری شده است.

موسوی در حالی بر رویه خود در مقابله با نظام جمهوری اسلامی اصرار می کند که دستگاه قضایی هنوز به مطالبه عمومی در قبال محاکمه وی و دیگر سران فتنه پاسخ قانع کننده ای ارئه نکرد است.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

انفجار در منزل حسین کروبی

بر اثر وجود مواد محترقه و آتش زا در پارکینگ منزل حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی انفجار مهییی در منزل  وی رخ داد.
گفته می شود در پارکینگ منزل حسین کروبی بیش از 100 کیلوگرم مواد آتش زا و محترقه جاسازی شده بود که بر اثر اصطکاک ایجاد شده توسط افرادی که در منزل حسین کروبی حضور داشتند این مواد منفجر می شود.
تاکنون اطلاعاتی مبنی بر تلفات و یا آسیب دیدگان این حادثه مخابره نشده است.
گفته می شود که دو فرزند حسین کروبی در محل این انفجار حضور داشته اند.
ماموران آتش نشانی در حال حاضر در محل حادثه حضور دارند.

 

 

دهن کجی به دستگاه قضائی

همزمان با برنامه ریزی دستگاه دیپلماسی برای کاهش سطح روابط با دولت انگلستان، برخی اخبار تایید نشده از خروج دختران هاشمی رفسنجانی از کشور به مقصد یکی از کشورهای اروپایی و احتمالا انگلیس حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، بر پایه این اخبار، فاطمه و فائزه هاشمی همزمان با افزایش فشارها بر دستگاه قضایی مبنی بر محاکمه فرزندان هاشمی رفسنجانی، اخیرا ایران را به مقصد لندن ترک کرده اند.

تاکنون درباره اینکه این سفر در راستای سفرهای نوروزی خانواده هاشمی صورت گرفته است یا اینکه اهداف سیاسی و اقتصادی خاصی در پشت پرده آن وجود دارد، خبری منتشر نشده است.

فاطمه و فائزه هاشمی در حالی از کشور خارج شده و به پایتخت انگلیس سفر کرده اند که مهدی هاشمی، دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم، حدود 200 روز پیش و برای آنچه یک "سرکشی کوتاه به برخی واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد" خوانده شد، ایران را به مقصد لندن ترک کرده است.

پسر هاشمی رفسنجانی اما، با وجود هشدار دادستان کل کشور و دادستان تهران و نیز اعتراض های گسترده مبنی بر لزوم بازگشت به کشور و پاسخگویی به اتهاماتش، تاکنون اعتنایی به این موضوع نکرده است.

به دنبال این بی تفاوتی بود که برخی نمایندگان مجلس خواستار کمک گرفتن از پلیس بین الملل برای بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور شده اند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دانشجویان مشهدی پیرامون خروج مهدی از کشور گفته بوده که از وی خواسته است تا تکمیل تحصیلاتش در خارج از کشور بماند.

فاطمه و فائزه هاشمی در شرایطی به برادرشان در لندن پیوسته اند که موضع‌گیری‌های آنان در جریان ناآرامی های پس از انتخابات چندین بار در صدر اخبار منابع خبری قرار گرفته است. البته نقش و حضور فائزه هاشمی پررنگ از خواهرش بوده است.

حضور در اغتشاشات روز 30 خرداد، 16 آذر و روز عاشورا از جمله اقدامات جنجالی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که به دنبال انتشار فیلم های آن در اینترنت اعتراض های مختلف مردمی را به همراه داشته است.

در پاسخ به همین اعترضات بود که مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری، چندی پیش با اشاره به خواست عامه مردم برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی تصریح کرد: برای مهدی و فائزه هاشمی پرونده قضایی تشکیل شده است.

با اینحال برخی اخبار نیز از بازگشت فاطمه از این سفر حکایت دارد اما مشخص نیست که فائزه هاشمی به قصد ماندن در انگلیس به این سفر رفته است و یا آنکه این سفر جز سفرهای نوروزی خانواده هاشمی محسوب می شود.

 

 

تلاش عالی جناب سبزپوش برای سوء استفاده از وجهه مراجع

میرحسین همچنین با توجه به اظهارات صریح مراجع عظام تقلید در محکومیت رفتارهای ساختارشکنانه و غیرقانونی سران اصلاحات در ماه‌های بعد از انتخابات و برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات و اظهارات ضد دینی حامیان خود، خواستار نزدیکی اعضای این طیف به مراجع شده است.

البته هدف دیگر از این اقدام توجیه شرعی ادامه آشوب ها و استفاده از وجهه و جایگاه مراجع برای مهیا ساختن فضای مورد نظر ارزیابی شده است.

موسوی نسخه جدید بنی صدر

فعالان سیاسی معتقدند روندی که آقای موسوی در ماه‌های بعد از انتخابات در پیش گرفته، همانندرویکرد و اقدامات ابوالحسن بنی‌صدر در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است.

بنی‌صدر در روزهای ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خود را یک انسان انقلابی و مذهبی معرفی کرد که به دنبال موفقیت نظام جمهوری اسلامی است. با این حال، تعدادی از خواص بابصیرت آن زمان نظیر شهید عبدالحمید دیالمه که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، نسبت به شخصیت نفاق‌گونه او هشدار دادند.

با این حال بنی صدر توانست با این ظاهرسازی، رای مردم را در انتخابات ریاست جمهوری کسب کند و به عنوان اولین رئیس جمهور ایران برگزیده شود. البته بنی صدر نتوانست مدت زیادی چهره اصلی خود را پنهان نگه دارد و در جریان رویدادهای مختلف، اهداف و رویکرد مخالف اسلام و ایران او و پیوندش با گروه های چون منافقین آشکار گشت.

این موضوع در جریان غائله 14 اسفند در دانشگاه تهران روی داد. در این زمان به طورکامل پرده از چهره بنی صدر فرو افتاد و مردم به ماهیت حقیقی او پی بردند.

موسوی و بنی صدر، فاقد صلاحیت

در ادامه نصیحت ها و سپس هشدارهای پی در پی امام راحل هم در بازگشت بنی صدر موثر نیفتاد تا اینکه نهایتا او از فرماندهی کل قوا عزل شد و سپس توسط نمایندگان مردم در مجلس و تایید امام، حکم عدم کفایت سیاسی گرفت و صلاحیت ادامه حضور در نظام سیاسی جمهوری اسلامی را همانند این روزهای آقای موسوی از دست داد.

البته بنی صدر به این هم راضی نشد و ترجیح داد که با رجوی، سرکرده گروهک منافقین از ایران فرار کند و فصل تازه ای از دشمنی با نظام را تحت حمایت آشکار غرب علیه ایران اسلامی آغاز کند.

میرحسین موسوی هم در ابتدا به شعار خط امام و اعلام پایبندی به قانون اساسی و ولایت فقیه وارد عرصه شد اما در ادامه نه تنها از امام و قانون عبور کرد که حتی ادعای خود را درباره "احترام به رای مردم" نقض کرد و ضمن همسویی با دشمنان نظام به ایستادگی در برابر رای ملت پرداخت.

مقام معظم رهبری هم همانند حضرت امام تلاش کردند تا به نشان دادن راه قانونی، نصیحت کردن و در پایان هشدار دادن، آقای موسوی و دیگر سران جریان اصلاحات را از ادامه تقابل با قانون و رای مردم بازدارند و درون نظام نگه دارند ولی با پافشاری آنان بر مواضع ساختارشکنانه خود، ایشان اعلام کردند: "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند".

با این حال میرحسین امروز بار دیگر با تاکید بر ادامه اغتشاشات علیه نظام نشان داد که دغدغه وی جمهوری اسلامی و خط امام نیست.

پیش از این هم کارشناسان سیاسی و افرادی نظیر دکتر مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعلام کرده بودند که اقدامات آقای موسوی در ماه‌های اخیر کاملا منطبق بر اعمال و رفتار بنی‌صدر در اوایل انقلاب است و اقدام رهبر معظم انقلاب در برابر وی، همانند رفتار امام با بنی صدر است.

 

 

"کاهش طلاق" از اهداف جنبش سبز است

آقای موسوی درباره طیف اجتماعی حامیان خود هم اظهار نظر و نظرات کارشناسان اجتماعی در اینباره را تلویحا تایید کرده است. کارشناسان سیاسی بارها اعلام کرده بودند که فقط بخش محدودی از یک طبقه اجتماعی خاص در کلانشهری مانند تهران، به حمایت از فرقه سبز می پردازند که البته در میان همین طیف هم ریزش شدیدی رخ داده است؛ که از اثرات راهپیمایی ده‌ها میلیونی 22 بهمن ارزیابی شده است.

وی همچنین در سخنانی از جنس اظهارات بامزه مهدی کروبی، "کاهش طلاق" را یکی از اهداف جنبش سبز خوانده است!

این در حالیست که شایعات زیادی از مسایل خانوادگی موسوی و احتمال جدائی وی و رهنورد به گوش می رسد.

در ادامه همین موضوع میرحسین ضمن تایید این گفته کارشناسان، عنوان کرده است: "در این شرایط همه ما باید از تکیه بر نخبه ها فراتر رویم و به گروه های مرجع دیگر و تاثیرگذار جامعه متوجه شویم، باید به سمت معلمان، کارگران و اقشار مختلف برویم و مسائل را برای آنها توضیح دهیم."

دست به یک مبارزه گسترده بزنید

به نظر می‌رسد پس از ریزش شدید هواداران فرقه سبز است، آقای موسوی در تلاش است تا با تسری دادن القائات طیف افراطی اصلاحات به اقشار مختلف جامعه، به احیای "لشکرکشی‌های خیابانی" علیه جمهوری اسلامی بپردازد.

در همین راستا وی از حامیان خود خواسته است که برای پیروزی دست به یک "مبارزه اجتماعی گسترده" بزنند.

آقای موسوی در بخش دیگری از این سخنرانی، مجددا بر ادعای بدون سند خود مبنی بر "تقلب" پافشاری کرده و گفته است: "یکی از اهداف جنبش سبز، حرکتی سیاسی برای پس گرفتن "رای مردم" است".

او در موضعی متناقض و پس از آنکه هواداران دچار ریزش شده خود را به حضور در خیابان تشویق کرد، سال آینده را سال "صبر و استقامت" نامیده و گفته است: "باید مردم را به صبر و استقامت دعوت کرد".

 

 

افاضات جدید عالی جناب سبزپوش

مذهبی بودن کافی نیست

میرحسین که با حمایت از هتاکان به مقدسات بویژه روز عاشورا و "خداجو" نامیدن آنان موجب اعتراض گسترده ملت متدین ایران شد، گفته است: "باید به گرایش مذهبی مردم توجه تام داشت. ما همه مذهبی هستیم." او در عین حال افزود: "اما صرف اینکه مذهبی هستیم، کافی نیست".

موسوی در حالی از مذهبی بودن سخن گفته که برخی حامیان شاخص او همچون اکبر گنجی و عبدالکریم سروش حتی وجود امام زمان، معصومیت ائمه، کلام خدا بودن قرآن و بسیاری دیگر از ملزومات دین اسلام را زیر سوال برده و به حمایت گسترده از همجنس‌بازی مشغولند.

 

 

 

دعوت عالی جناب سبزپوش به ادامه آشوب ها علیه نظام

دعوت موسوی به ادامه آشوب‌ها علیه نظام

آقای موسوی که اکنون از سوی بسیاری از محافل داخلی و پیش‌تر از سوی بیگانگان و ضدانقلاب به عنوان رهبر مخالفان جمهوری اسلامی شناخته می‌شود، از فرقه سبز خواسته است تا دست به یک مبارزه گسترده بزنند.

میرحسین موسوی که بعد از راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در 9 دی و 22 بهمن، ترجیح داده که از انتشار بیانیه ای جدید خودداری کند، در دیدار با برخی از اعضای حزب مشارکت بر "تقابل با رای مردم و قانون" پافشاری کرد.

توهین مجدد به مردم به خاطر حضور در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن

آقای موسوی در ابتدای سخنان خود، طبق روال همیشگی و برای توجیه علت مواضع گیری‌اش علیه جمهوری اسلامی، اوضاع کشور را "ویژه و خاص" دانسته است. البته در حالی که مردم طبق روال هرسال مشغول آماده شدن برای استقبال از نوروز هستند، او توضیح نداده است که منظورش از ویژه بودن شرایط چیست.

وی همچنین تلویحا حضور مردم در مناسبت‌های مختلف به جهت اعلام حمایت از نظام اسلامی و اعلام برائت از سران اصلاحات را زیر سوال برده و اظهار داشته است: "جامعه توده‌وار هرگز رشد مناسبی ندارد".

میرحسین پیش از این هم، همسو با محافل بیگانه راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در روز 22 بهمن را "اجباری" نامیده و مردم معترض به خود را "یک عده قمه‌کش و آدمکش" خوانده بود.

آقای موسوی در ادامه سخنان خود، به اهمیت فعالیت‌های حزبی اشاره کرده و بدون اشاره به آمار رسمی "خانه احزاب ایران" مبنی بر فعالیت 300 حزب و گروه سیاسی تحت حمایت مالی و معنوی دولت، گفته است: "این یک خواست اجتماعی است و مردمی بودن آن باعث سلامت جامعه می شود، و دولت نباید مانع فعالیت آنها شود".


ارسال شده در توسط منتظر منجی

پناهندگی خاتمی به کشورهای اروپائی

به گزارش خبر گزاری خبرنگاران آزاد ایران (ریفنا) :

یک مقام آگاه فاش ساخت در زمان اغتشاشات چند ماه گذشته سید محمد خاتمی بر اساس هماهنگی های به عمل آمده قرار بود به بهانه شرکت در یک سمینار از کشور خارج شود .

این مقا م آگاه افزود رئیس جمهور دوره اصلاحات قرار بود از یکی از کشور های اروپائی  پناهندگی سیاسی دریافت نماید.

 

 

تجمع مردمی مقابل منزل کروبی

تحمع مردمی مقابل منزل کروبی آغاز شد.

به گزارش رجانیوز، در اعتراض به مواضع کروبی که موجب دریافت نشان شجاعت از فرح پهلوی شده است، مردم امروز یکشنبه از ساعت 16 مقابل منزل وی تجمع کرده اند.

بر اساس این گزارش این تجمع اعتراض آمیز برای دومین بار در مقابل منزل کروبی برگزار می شود.

گفتنی است کروبی بعد از اولین تجمع اعتراض آمیز در مقابل منزلش،محل سکونت خود را از نیاوران به دیباجی شمالی کوچه یاسوی تغییر داده است.

معترضین به کاندیدا و رقیب آرای باطله در دهمین انتخابات ریاست جمهوری نسبت به سخنان تفرقه افکنانه و ایجاد تشنج توسط کروبی اعتراض دارند

 

 

فتنه گران ، اراذل اجاره ای خود را فراخواندند

فتنه گران در ادامه آشوب طلبی‌ها اراذل و اوباش مرتبط با خود را برای مراسم چهارشنبه سوری فراخوانده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین، در چند روز اخیر برخی فتنه‌گران با فراخواندن لیدرهای اراذل و اوباش خود به آنان ماموریت داده اند که به ساماندهی نیروهایشان برای مراسم چهارشنبه‌سوری بپردازند.

گفته می شود این فتنه گران با پرداخت تنخواه به لیدرها ضمن تاکید بر سازماندهی چگونگی تهیه لوازم آشوب‌آفرینی را به خود لیدرها تفویض کرده اند.

در همین زمینه شنیده شده است فتنه گران به لیدرهای خود تاکید کرده اند هزینه نیروهای تحت امر آنها منوط به تهیه اسنادی همچون فیلم از خرابکارهای آنان می باشد.

در همین راستا لیدرها نیز در برنامه ریزی خود اقدام به تقسیم‌بندی نیروهای خود به چندین گروه و با ترکیب نیرویی دو مرد و یک زن نموده‌اند.

قرار بر این شده است که هر اغتشاشگر زن در کیف خود 3 عدد کوکتل مولوتوف حمل کرده تا درموقع مناسب اقدام به پرتاب کردن آنها بنماید.

در همین زمینه گفته می شود یکی از آقازاده‌ها نیز ضمن ارتباط با این گروه‌ها مسوولیت طراحی میدانی فعالیت آشوبگران تعیین و مدیریت نماید.

 

 

بهشتی لیست شهدای دروغین را در اختیار موسوی و کروبی قرار داد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: علیرضا بهشتی پس از دریافت لیست 72 نفره دروغین افراد به اصطلاح شهید از محسن مخملباف، این اسامی را در اختیار میرحسین موسوی و مهدی کروبی قرار داد.

محمد کرمی‌راد نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با فارس پیرامون جلسه صبح امروز اعضای هیئت رئیسه کمیسیون متبوعش گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: مسئولانی از سپاه پاسداران صبح امروز به منظور ارائه توضیحاتی در خصوص دستگیری 30 نفر از متهمان شبکه‌های سازمان‌یافته جنگ سایبری توسط اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی مجلس حاضر شدند و گزارشی را از نحوه انهدام شبکه سایبری و اقدامات هماهنگ آنها با عوامل خارجی به ویژه اکبر باطبی که تحت پوشش حقوق بشر، فعالیت‌های گسترده‌ای را در جریان فتنه انجام می‌داد، ارائه کردند.

وی با اشاره به انهدام شبکه‌های سایبری ضدانقلاب توسط سپاه که سران فتنه نیز با آنها در ارتباط بودند، گفت: مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه ضمن تشریح چگونگی انهدام شبکه سایبری (در فضای مجازی) و به دام انداختن شبکه مرصاد که به دستگیری 30 نفر از عوامل مربوطه انجامید، گزارش مفصلی را در این رابطه به هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی ارائه کردند.

وی که گزارش این جلسه را تشریح می کرد بیان داشت: اکبر باطبی از آنجایی که به دنبال قهرمان‌سازی و بی‌ثبات سازی در جریان فتنه بود، از این رو لیست 72 نفره دروغین را به عنوان شهید در اختیار محسن مخملباف قرار داد که وی نیز این لیست دروغین را به علیرضا بهشتی مشاور میرحسین موسوی و نماینده او در کمیته موسوم به پیگیری بازداشت شدگان پس از انتخابات، قرار ‌داد، علیرضا بهشتی نیز لیست مذکور را به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌دهد که تشکیلات و تیم این دو کاندیدای ریاست‌جمهوری اقدام به زمینه‌سازی در این خصوص می‌کنند که اخبار کذب کشته شدن سعیده پورآقایی و ترانه موسوی از این دست افراد بودند تا با استفاده از سناریوهای خاص، سعی داشتند در این جریان فتنه اعلام کنند که ما شهید دادیم.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه توضیح داد: سرکشی سران فتنه به خانواده‌های این افراد و شرکت در مراسم‌های ختم آنها و هماهنگی با اکبر باطبی و امثال این افراد، نشان از نوعی هماهنگی کاملاً برنامه‌ریزی شده میرحسین موسوی و مهدی کروبی با این جریان بیگانه دارد

 

اصلاح طلبان شب چهارشنبه ترقه نزنند !

شفیعیان برخی اظهارات مبنی بر ایجاد درگیری در این روز را "خنده‌دار" دانسته و اظهار کرده است: "اگر کسی بگوید که مردم روز چهارشنبه سوری به خیابان بیایند و آتش بسوزانند، این به یک "طرح هخایی" می ماند؛ مثل وقتی می‌گفت که مثلا توی خیابان ها راه بروید!"

به گزارش شبکه ایران، اظهارنظرهای جالب برخی از سران اصلاحات درباره چهارشنبه آخر سال، واکنش اعضای این طیف سیاسی را هم برانگیخته است.

آقای موسوی درباره چهارشنبه آخر سال، با بیان این مطلب که "چهارشنبه سوری، روز قیام نور علیه تاریکی است"، تلویحا هواداران دچار ریزش شده خود را به ایجاد اغتشاش در این روز دعوت کرده بود. زهرا رهنورد، همسر او هم در اظهاراتی مشابه و البته شاعرانه گفته بود "چهارشنبه سوری روزی است که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود!".

با این حال، علی اصغر شفیعیان، عضو حزب مشارکت که از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی هم بوده است، در یادداشتی خطاب به سران این طیف سیاسی نوشته است: "برای دوستانی که می خواهند همه چیز، از جمله چهارشنبه سوری را سیاسی کنند، یک پیشنهاد دارم تا به وزن کشی ملموسی تبدیل شود: پیام یا بیانیه بدهید و به طرفداران خود بگویید که در چهارشنبه سوری امسال، کسی ترقه و نارنجک نترکاند".

شفیعیان که اخیرا از دروغ سایت رسمی آقای موسوی پرده برداشته، به ذکر دلایل خود برای این موضوع هم پرداخت و عنوان کرد: "این کار چند تا حسن دارد، اول اینکه شرکت در این وزن کشی را بدون هزینه می کنید و هم از طرفی از آلودگی صوتی و وحشت آفرینی هایی که سالهاست به اشتباه جای یک رسم قدیمی را گرفته، جلوگیری خواهید کرد. به خدا خیلی‌ها می‌آیند و دست و پای شما را هم می‌بوسند".

وی برخی اظهارات مبنی بر ایجاد درگیری در این روز را "خنده‌دار" دانسته و اظهار کرده است: "اگر کسی بگوید که مردم روز چهارشنبه سوری به خیابان بیایند و آتش بسوزانند، این به یک "طرح هخایی" می ماند؛ مثل وقتی می‌گفت که مثلا توی خیابان ها راه بروید!"

عضو ستاد انتخاباتی آقای موسوی همچنین با بیان اینکه "چه نوجوان ها و جوان هایی که بر اثر ترکیدن مواد منفجره راهی بیمارستان ها و تعدادی هم راهی گورستان ها می شوند و خسارت های دیگر"، نوشته است: "در چنین شرایطی، اگر کسی بیانیه ندهد، اوضاع مانند هر سال است. اگر کسی بگوید که این روز را سیاسی کنند، اوضاع از این هم که بوده فقط کمی بدتر می شود، اما نمی شود اسم آن را وزن کشی گذاشت. برای همین پیشنهاد می کنم که یا بی خیال سیاسی کردن این گونه روزها شوید، یا اگر خواستید چنین کنید، بگویید حامیان ما در آن روز ترقه و نارنجک نیاندازند تا حداقل کار خیری هم صورت گرفته باشد".

گفتنی است که برخی از اصلاح‌طلبان تندرو بعد از راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در 22 بهمن و ناکامی فرقه سبز در این روز، درصدد تحریک پایگاه اجتماعی دچار ریزش شده خود و برنامه ریزی برای چهارشنبه آخر سال برآمده اند تا شاید از این راه فرقه سبز را احیا کنند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

جریان فتنه پشیمان نیست ، رنگ عوض کرده

ناگفته‌های یک مقام ارشد وزارت‌اطلاعات از تحرکات جریان فتنه

یک مقام مسئول در وزارت اطلاعات با بیان اینکه جریان فتنه رنگ عوض کرده، به تلاش این جریان برای به تصویب رساندن طرح کمیسیون انتخابات اشاره کرد و با فتنه خواندن این طرح اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موثق، در اتاق فکر جریان فتنه برنامه وسیعی برای بهره برداری از طرح و تصویب طرح کمیسیون ملی انتخابات تدارک شده است که قرار است بمنظور همراه نمودن اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تک تک آنها مذاکره شود.

به گزارش رجانیوز، یک مسول امنیتی در جمع یک تشکل روحانی در رابطه با رویکرد جدید جریان فتنه اظهار داشت : جریان فتنه با حمایت غرب قبل از 22 بهمن هر کاری می توانست انجام داد، آنها در اتاقهای فکر خود می گفتند کار نظام تمام است چرا که 22 بهمن را بعنوان نقطه عطف می دانستند اما با حضور با شکوه و افتخار آمیز مردم همه نقشه ها، نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه امروز جریان فتنه چهره دیگری به خود گرفته است اظهار داشت: این جریان بعد از گذشت بیش از هشت ماه حرمت شکنی، تخریب و آتش زدن اموال عمومی و وارد آوردن لطمات معنوی بر پیکر نظام، اهداف خود را در پوشش دیگری دنبال می کند.

* جریان فتنه برای ماندن موضوع بازگشت به نظام را طرح کرده است

وی با اشاره به اینکه جریان نفاق و فتنه وقتی متوجه شد با قشون کشی و اغتشاش نمی تواند مطالبات خود را بر نظام تحمیل کند بصورت تاکتیکی موضوع بازگشت به نظام را مطرح کرد افزود: اولین هدف این جریان از طرح آرام سازی و بازگشت به نظام که چندی پیش نیز در لباس وحدت ملی رخ نمایاند اختلاف افکنی و تردید در جبهه هواداران نظام و نخبگان سیاسی بود.

* موضوع بازگشت به نظام از سوی سران فتنه بدون هیچ گونه پشیمانی از گذشته است

وی خاطر نشان کرد: جریان فتنه قصد دارد با این ترفند به افکار عمومی القاء نماید که بخاطر نظام حاضر هستند از مطالبات خود بگذرند که خطر این فتنه جدید از اقدامات هشت ماه گذشته فتنه گران بیشتر است، این عده بدون آنکه از اعمال و مواضع خود و آنچه را که بر سر نظام آوردند پشیمان باشند، موضوع بازگشت به درون حاکمیت را مطرح می نمایند.

این مقام مسئول تلاش برای فعالیت در عرصه سیاسی کشور را هدف عمده جریان فتنه عنوان کرد و با تاکید بر اینکه با اعمال صورت گرفته راه بازگشتی برای سران فتنه باقی نمانده یادآور شد: خود اینها بهتر از هر کسی می دانند که دیگر جائی در میان مردم ندارند.

وی ادامه داد: سران فتنه هنوز حاضر نیستند حداقل تکلیف خود را با شعارهای ساختار شکنانه که در تجمعات غیر قانونی سر داده شد روشن نمایند.

*خاتمی موضع گیری علیه گنجی را موجب از دست رفتن حمایت بیگانگان عنوان کرد

این مسئول امنیتی با اشاره به جلسه ای که رضا خاتمی در آن حضور داشته گفت: در جلسه ای وقتی بحث می شود که در مقابل اظهارات سخیف امثال اکبر گنجی موضعگیری شود رضا خاتمی صریحا می گوید نباید موضعگیری نمود چون جنبش گرفتار ریزش بیشتری می شود ضمن آنکه حمایتهای بیرونی را از دست خواهیم داد.

*خطر طرح کمیسیون انتخابات از حوادث قبل بدتر است

وی طرح کمیسیون ملی انتخابات را مرحله دیگری از فتنه خواند و با بیان اینکه حذف اختیارات شورای نگهبان راه نفوذی برای عناصر فتنه است اظهار داشت: یعنی کاری که آنها نتوانستند در ماه های گذشته به سرانجام برسانند با این شیوه دنبال نمایند، که این حرکت روی دیگر فتنه می باشد و خطر آن به مراتب بیشتر از اغتشاشات است.

*جریان فتنه پشیمان نیست رنگ عوض کرده

این مقام ارشد وزارت اطلاعات تصریح کرد: در این مرحله با فریب کاری و تأیید لفظی از مقام معظم رهبری تلاش خواهند نمود تردید جدی در میان نخبگان جامعه بوجود آورند و اینطور توجیه بیاورند که باید اختلافات را کنار گذاشت و بسمت آرامش جامعه گام برداشت فارغ از آنکه این جماعت نه توبه کرده اند و نه پشیمان شده اند و فعلا اهداف خود را دور از دسترس می بینند فلذا باید رنگ عوض کنند.

*تلاش گسترده سران فتنه برای تصویب طرح کمیسیون انتخابات

این مقام امنیتی به تلاش گسترده در خصوص تصویب طرح کمیسیون انتخابات اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات موثق، در اتاق فکر جریان فتنه برنامه وسیعی برای بهره برداری از طرح و تصویب طرح کمیسیون ملی انتخابات تدارک شده است که قرار است بمنظور همراه نمودن اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تک تک آنها مذاکره شود.

وی با بیان اینکه در مرحله بعد از طریق رسانه ها قصد القای چند شبهه را به مردم دارند، این شبهه ها را بر شمرد و اظهار داشت: القای اینکه این طرح مطالبه مردم بوده و ما فقط پیگیری کردیم از جمله این القائات است که این مطالب در پس پرده و در اتاق فکر جریان فتنه مطرح گردیده است.

* برای نهایی کردن طرح کمیسیون انتخابات پیشنهاد مذاکره هم داده اند

این مقام مسئولبا اشاره به نتایج بیرون آمده از جلسات سران فتنه عین جمله های آنها را بیان کرد و گفت: در اتاق فکرشان گفته اند که "باید زمان را بخریم و تحت هر شرائطی طرح کمیسیون را نهائی نمائیم حتی اگر لازم بود پیشنهاد مذاکره را طرح نمائیم."

این مقام مسئول به اظهارات مجید انصاری که گفته بود "طرح کمیسیون ملی انتخابات باید با بسترسازی دنبال شود" اشاره کرد و افزود: در یکی از جلساتی که چند روز قبل آقایان داشته اند صریحا گفته اند اگر طرح در مجمع رأی بیاورد و برای آقای خامنه ای (مقام معظم رهبری) ارسال شود در صورت تأیید یا رد ما برنده ایم.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات در پاسخ به سؤال یکی از حضار در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان داشت: باید در کشور یک اراده جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی بوجود آید، براندازی نرم در عرصه سیاسی، فساد اقتصادی می باشد به تعبیر دیگر منشأ انحراف سیاسی فساد اقتصادی می باشد.

*قول فرزند یکی از کاندیداها به رسانه های بیگانه

وی در پاسخ سؤال دیگری گفت: در انتخابات نهم ریاست جمهوری فرزند یکی از کاندیداها به رسانه های خارجی مبالغی پول داده تا تبلیغ کنند که اگر پدرش رأی بیاورد اختیارات رهبری را کاهش خواهد داد، همین فرد برای هزینه انتخابات، از پیمانکارانی که با یک شرکت وابسته به شرکت ملی نفت قرار داد داشتند چندین میلیون دلار أخذ نموده است.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین با سند سازی، بیش از پنج میلیارد تومان از بودجه همان شرکت را در انتخابات هزینه کردند که اسناد و مدارک معتبر در این رابطه وجود دارد، قابل توجه آنکه پدر این فرد از کل ما وقع اطلاع کافی دارد.

 

 

هم پیمانی گروهکی ها با منافقین برای حمایت فتنه سبز

جریان فتنه برخی از گروهک های منحرف ابتدای انقلاب را به هوس فعالیت مجدد انداخته است!.

به گزارش جوان ،پس از فتنه انگیزی های فتنه گران و تامین فضای آشوب برای اغتشاشگران توسط سران فتنه، یک جریان گروهکی ابتدای انقلاب در تماس هایی با فعالان جریان ذکر شده خواهان همکاری در خصوص مواردی که راهبرد مشترک خوانده اند ،شده است.

این گروهک که در ابتدای انقلاب از ترکیب چندین تشکیل شده بود و در حقیقت منشعب از گروهک منافقین نیز بوده است همچنین درتماسهایی که با گروهک منافقین داشته خواستار همسویی واتخاذ وحدت بیشتر و آوردن پتانسیل داخلی گروهک در حمایت بیشتر از جریان فتنه شده است


ارسال شده در توسط منتظر منجی

هم پیمانی گروهکی ها با منافقین برای حمایت فتنه سبز

جریان فتنه برخی از گروهک های منحرف ابتدای انقلاب را به هوس فعالیت مجدد انداخته است!.

به گزارش جوان ،پس از فتنه انگیزی های فتنه گران و تامین فضای آشوب برای اغتشاشگران توسط سران فتنه، یک جریان گروهکی ابتدای انقلاب در تماس هایی با فعالان جریان ذکر شده خواهان همکاری در خصوص مواردی که راهبرد مشترک خوانده اند ،شده است.

این گروهک که در ابتدای انقلاب از ترکیب چندین تشکیل شده بود و در حقیقت منشعب از گروهک منافقین نیز بوده است همچنین درتماسهایی که با گروهک منافقین داشته خواستار همسویی واتخاذ وحدت بیشتر و آوردن پتانسیل داخلی گروهک در حمایت بیشتر از جریان فتنه شده است

 

 

موسوی و کروبی و راه طی شده منتظری

آیا سابقه همراهی با امام (ره) مصونیت سیاسی می‌آورد؟

مواضع سران فتنه خصوصاً این دو کاندیدای شکست خورده با استقبال تمامی معارضان نظام مواجه شده است.


«
شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضع‌گیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به‌قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم.

مثلاً در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و می‌بینید که چه خدمت ارزنده‌ای به استکبار کرده‌اید». جملات فوق بخشی از نامه معروف حضرت امام خمینی(ره) به آیت‌الله منتظری در عزل ایشان از قائم?مقام?رهبری به تاریخ ششم فروردین سال 68 است. جملاتی که به فرمایش خود حضرت «با دلی پرخون و قلبی شکسته» نگاشته شده است. آن روزی که مجلس خبرگان وقت، «مجاهد نستوه» و «فقیه عالیقدر» را به جانشینی امام‌(ره) برای ادامه هدایت انقلاب پس از رحلت ایشان برگزید چه کسی باور می‌کرد روزی با این ادبیات وی از این سمت خلع ید شود.

تغییر تدریجی مواضع

آیا این مجاهد انقلاب و فقیه برجسته از روز اول در خدمت جریان‌های لیبرال و نفاق قرار داشت یا اینکه این لغزش به تدریج در مواضع وی ایجاد شد؟ مگر وی همان شخصی نیست که پس از حضرت امام‌(ره)، جامع‌ترین بحث‌ها درباره جایگاه ولایت فقیه را تبیین کرده بود پس چگونه شد که به قول حضرت امام‌(ره) مواضع وی به صورت «خدمت ارزنده به استکبار» درآمد. البته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در همان نامه علت این امر را بیان می‌کنند و «ساده‌لوحی»، «تحریک سریع» را دو پارامتر برای عدم صلاحیت ایشان جهت دخالت در امور سیاسی برمی‌شمرند.

موضع‌گیری براساس شایعات

قریب 20سال از آن رویداد تلخ در حوادث پس از انتخابات، به یکباره مهدی کروبی مدعی تجاوز به اغتشاشگران بازداشت شده در کهریزک می‌شود و طی یک بیانیه جنجالی که با استقبال شدید رسانه‌های غرب و ضدانقلاب مواجه می‌شود به کل نظام بدین‌خاطر می‌‌تازد. موضعی که استناد خود را برخی شایعات و شنیده‌ها اعلام می‌دارد.

با اینکه طی چندماه گذشته از کانال‌های مختلف همانند هیأت تحقیق و تفحص مجلس و قوه قضائیه این امر شدیداً تکذیب شد و وی مجبور می‌شود از موضع قبلی خود کوتاه بیاید و سخن خود را شایعات شنیده شده عنوان کند. اما این موضع احساسی و دروغین برای نظام هزینه‌زا می‌گردد و حتی اخیراً در گزارش رسمی وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در سال 2009، موضوع کاملاً کذب «تجاوز جنسی» آقای کروبی به عنوان یکی از اتهامات ایران رسماً
درج شده است.

تمجید رجوی و بیوه شاه از کروبی و موسوی

طی چندماه گذشته مواضع سران فتنه خصوصاً این دو کاندیدای شکست خورده با استقبال تمامی معارضان نظام مواجه شده است، به گونه‌ای که روز پنج‌شنبه بیستم اسفندماه فرح پهلوی، همسر شاه مخلوع که حاضر نشد حتی یک فرد این نظام را تأیید کند، آقایان کروبی و موسوی را «بسیار شجاع» خطاب می‌کند.

همچنین مسعود رجوی، سرکرده گروهک منافقین که لفظ «محارب» دقیقاً بر او و همراهانش صدق می‌کند و برای براندازی نظام از هیچ جنایتی فروگذار نکرده و طی 30 سال گذشته همیشه مسؤولان و شخصیت‌های نظام و از جمله حضرت امام خمینی(ره) را با بدترین ادبیات سخیفانه ممکن مورد هجمه قرار می‌دهد، از مواضع این دو فرد خصوصاً موسوی استقبال کرد و در لبیک‌گویی به دعوت میرحسین برای ادامه اغتشاشات رتبه اول را به خود اختصاص داده است. بدون اینکه شاهد کمترین موضع منفی درباره رجوی از سوی این دو همراه سابق
امام باشیم.

هرگاه دیدید دشمن از شما تعریف کرد...

حال سؤال اینجاست حتی اگر ادعاهای آقایان کروبی، میرحسین و سایر افرادی که در فتنه اخیر نقش داشته‌اند درست باشد و صحت آن مورد تأیید قرار گیرد آیا خبر ندارند که مواضع آنان چگونه با هورای دشمنان خونی انقلاب و امام مواجه شده است؟ آیا کسانی که تا دیروز همه راه‌های ممکن برای سقوط نظام اسلامی را ترسیم می‌کردند و اکنون در حمایت از این‌دو شخصیت سابق نظام موضع گرفته‌اند، به یکباره توبه نصوح کرده و متنبه شده‌اند و اکنون در صف مدافعان نهضت خمینی قرار گرفته‌اند یا این ساده‌لوحی و غرض‌ورزی عده‌ای بی‌بصیرت است که زبان آنان را امروزه دراز کرده است. آنانی که مدام از راه و اندیشه امام مایه می‌گذارند و خود را پیرو ایشان برمی‌شمرند آیا اطلاع ندارند که امام یک معیار برای تشخیص راه درست از غلط معین کردند و آن اینکه «هرگاه دیدید دشمن از شما تعریف می‌کند، روز عزای شماست» این شخصیت‌ها می‌توانند ادعا کنند که از مواضع اخیرشان دشمنان خوشحال نشده و برای آنان سوت و کف نزده‌اند؟

انتساب به امام‌(ره) مصونیت نمی‌آورد
سران فتنه طی چندماه پس از انتخابات و حتی قبل از آن، مسؤولیت داشتن در زمان امام و مبارزه در راه انقلاب (البته یکی از آنان) را ابزاری برای مصونیت بخشی خود قرار داده‌اند و در پشت نقاب انتساب به امام، مواضع دشمن شادکن خود را مشروع جلوه می‌دهند، اما در بازنگری اندیشه و راه امام خمینی متوجه می‌شویم که ایشان حتی انتساب خونی به خود را برای ابراز موضعی که از آن سوء‌استفاده شود نمی‌پذیرفت موضوعی که در مورد سیدحسین خمینی، نوه ارشد ایشان شاهد بودیم و با یک موضع غلط، حضرت امام‌(ره) وی را از دخالت در امور سیاسی منع کرد.

آیا این آقایان می‌توانند ادعا کنند که دارای جایگاه علمی، سیاسی، فقاهتی و مبارزاتی آیت‌الله منتظری در نظام اسلامی هستند؟ درحالی که حضرت امام با آن نامه تاریخی ایشان را برای همیشه از نه تنها رهبری نظام که از نقش‌آفرینی در آن نیز برحذر داشت. ای کاش یک‌بار هم شده این آقایان با خود خلوت می‌کردند و می‌دیدند که اکنون در کدام جبهه قرار گرفته‌اند، در جبهه امام یا جبهه...


ارسال شده در توسط منتظر منجی

خاتمی ویدئو را رسانه یاغی می دانست

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت، موسوی در مقطعی که زاغه نشین سیاسی بود و در سیاست حضور نداشت، به یک سری سفرهای خارجی رفت که منجر به تغییر دیدگاه‌هایش شد.

به گزارش شبکه ایران، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و مدیرمسئول نشریات شرق و شهروندامروز، در مصاحبه ای مفصل، ضمن دادن پاسخ مستدل به شبهه تقلب در انتخابات، از رفتارهای ساختارشکنانه مهندس میرحسین موسوی در ماه های اخیر انتقاد کرد.

وی در این مصاحبه در خصوص به انحراف رفتن برخی خواص گفته است: به هر حال ما آدم های بزرگی در صدر اسلام داشتیم مثل زبیر به عنوان سیف الاسلام اما چه می شود که اتفاقاتی رخ می دهد که آن قضایا بر سر قدرت پیش می آید. ما در ادبیات شیعی خودمان انحراف تاریخی را از سقیفه می دانیم. انحرافی بزرگتر از این در تاریخ قلب شیعه ثبت نشده است. اما در آن نقطه تاریخی، علی بن ابی طالب (ع) با تمام حقانیتی که داشته و با همه عظمت و سابقه ای که در اسلام داشته است، به خاطر یک اصل بزرگتر در برابر حادثه ای که اتفاق افتاد 20 سال تمکین می کند.

وی درباره تغییر و تحول خاتمی نیز گفت: آقای خاتمی هم همینطور بود. در وزارت ارشاد دوره ایشان سخن از رسانه یاغی می شد که اسمش بود، ویدئو! ولی آقای خاتمی تغییر کرده است.

 

 

بهزاد نبوی هم قائل به تقلب نیست

محمد عطریانفر در خصوص اعترافاتش در دادگاه متهمین کودتای مخملی خاطرنشان کرده است: آنچه که در دادگاه گفتم با حرف های گذشته ام هیچ تفاوتی نداشت. فرقش اینست که آمدیم و گفتیم.خیلی از دوستان من هم همین نگاه را دارند اما نمی‌گویند. آقای بهزاد نبوی هم قائل به تقلب نیست اما می‌گوید این را نمی‌گویم چون در حق آقای موسوی خیانت می‌شود.

 

 

نمی دانیم چرا موسوی آمد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه دلیل حضور میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای وی نیز روشن نیست،به تحلیل شخصی خود درباره کاندیداتوری وی پرداخت.

محمدعطریانفر در گفتگوی خود با ویژه نامه نوروزی«جوان» در پاسخ به این سوال که چرا آقای موسوی در انتخابات کاندید شد و حضور پیدا کرد،گفت:اگر دلیلش را پیدا کردید به من هم بگوئید!.البته من یک تحلیلی دارم ولی تحلیل خود است و شاید کسی تحلیل من را نپذیرد.

وی در این خصوص ادامه داد:احساس من این است که به آقای موسوی برخورده بود که یک کسی به نام آقای احمدی نژاد آمده است و تصویر ریاست دولتی را به رخ ایران و جهان می کشد که این منطبق بر آرمان حضرت امام(ره)است.مهندس موسوی که خود را در واقع برانگیخته امام (ره) می دانست و خود را تصویر عملیاتی دوره امام(ره) دردهه اول انقلاب تلقی می کرد،می گفت من باید اثبات کنم که رئیس دولت نظری دولت،رئیسی که نظریه امام (ره) را بخواهد در دولت بیاورد احمدی نژاد و تفکر احمدی نژاد نیست.

 

 

چند طرح خرابکارانه خنثی شد

جلسه وِیژه کمیته امنیتی مجلس و ناجا درباره چهارشنبه سوری: چند طرح خرابکارانه خنثی شدند 

"چهارشنبه سوری" ، موضوع جلسه اخیر کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده است که طی آن مقامات امنیتی از خنثی شدن چند توطئه خرابکارانه در آستانه این روز خبر دادند.

 صبح امروز کمیته امنیتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مسوولان امنیتی و انتظامی برای بررسی موضوع چهارشنبه آخر سال تشکیل جلسه داد.

یک نماینده مجلس با اشاره به دستگیر شدن چند نفر از عوامل اصلی که قصد اخلال و سوءاستفاده از مراسم چهارشنبه سوری را داشتند گفت: ضمن خنثی سازی طرح های خرابکارانه ، پیش بینی های مناسب برای برگزاری مناسب این مراسم به عمل آمده است.

وی تاکید کرد: مسوولان انتظامی و امنیتی با پیش بینی های لازم و اندیشیدن تمهیدات لازم تلاش می کنند زمینه سوءاستفاده از چهارشنبه سوری را به حداقل برسانند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با هوشیاری مردم امکان سوءاستفاده از این مراسم به فرصت طلبان داده نشود.

 

اقدامات نوروزی فتنه سبز در راه است

اخبار دریافتی از جلسات مخفیانه و پنهان تعدادی از اصلاح طلبان و اعضای فرقه سبز در برخی از استان ها حکایت دارد. 

،در این جلسات که برخی از اصلاح طلبان تندرو،اعضای رادیکال ستادهای میرحسین موسوی و برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس ششم نیز حضور داشته اند،مجموعه اقدامات برای روزهای پایانی آخر سال مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

گفته می شود محورهایی همچون تاکید بر صدور پیام نوروزی توسط موسوی و کروبی،نامگذاری برای سال آینده از سوی سران فتنه،آمادگی برای سالگرد دهمین دوره انتخابات انتخابات ریاست جمهوری و ... مورد بحث و بررس قرار گرفته است. 

گفته می شود این جلسات محرمانه بوده و مدعوین با کد و رمز و با احتیاط لازم به جلسات دعوت شده بودند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

مجری صدا و سیما در جشن فتنه

در این برنامه مبتذل هنگام اجرای موسیقی توسط گروه‌های مختلف دختران و پسران با گرفتن دستان یکدیگر به رقص و پایکوبی پرداختند. رقص نور به سبک پارتی های مبتذل مختلط نیز از جمله مواردی بود که در این برنامه مورد استفاده قرار گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران گزارش داد:گروه به اصطلاح خیریه جوانه‌های امیر با هماهنگی‌ و همکاری انجمن اسلامی دانشکده داروسازی دانشگاه تهران در تالار رازی این دانشکده کنسرت موسیقی در حمایت از جریان فتنه برگزار کردند.

رشید پور مجری برنامه هایی نظیر مثلث شیشه ای اجرای این برنامه را برعهده داشت و در طول برنامه سعی می کرد جو جریان فتنه را در جلسه حاکم کند.

وی به تناوب بین برنامه‌ها در حمایت از جریان فتنه مطالبی را ارائه می‌نمود و با استفاده مکرر از کلمه سبز در پی تائید بر این جریان شکست خورده سیاسی بود.

در حین اجرای برنامه خواهر کیانوش آسا که در ایام اغتشاشات به طرز مشکوکی کشته شد، نیز به روی سن رفت و لوح تقدیری به وی اعطا شد!

خواهر آسا سعی در ایجاد جوی احساسی در برنامه داشت و سخنان وی باعث گریه رشیدپور شد که با پایان سخنان او هم به حالت ایستاده وی را تشویق کردند و دستان خود را به علامت پیروزی بالا بردند.

گفتنی است‌ در این برنامه مبتذل هنگام اجرای موسیقی توسط گروه‌های مختلف دختران و پسران با گرفتن دستان یکدیگر به رقص و پایکوبی پرداختند. رقص نور به سبک پارتی های مبتذل مختلط نیز از جمله مواردی بود که در این برنامه مورد استفاده قرار گرفت.

این برنامه که از ساعت 14 شروع شده بود قرار بود تا ساعت 16 پایان یابد که تا ساعت 18 ادامه یافت و گفته شد که امکان تمدید ساعت آن نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ مسئولان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با اهمال و سستی عجیب و مشکوک خود در برخورد قانونی با انجمن اسلامی قانون شکن دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران موجب شده اند که هر از گاهی شاهد برگزاری چنین برنامه هایی از سوی این تشکل قانون شکن باشیم.

 

 

خبر وزیر اطلاعات در مورد سندی از یک آقازاده

وزیر اطلاعات از محتوای سند کشف شده از یک آقازاده خبر داد.

  حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی روزنامه جوان گفت: سندی از یکی از آقازاده ها به دست آمده که آن هم راهبردها، سیاست ها و تاکتیک هیا براندازی است.

وی افزود: البته آن آقازاده در بازجویی گفت که آن متن را یکی از مشاوران ارشد یک کاندیدا نوشته، اما بعدا آن مشاور در بازجویی گفت که بخشی از آن را من نوشته ام و بخش های دیگر را همان آقازاده و دیگران نوشته اند.

وزیر اطلاعات در این گفت و گو افزوده است: در صفحه 5 این مافینست آینده ای را برای ایران آرزو یا برنامه ریزی می خواهند بکنند که من تنها یک جمله از آن را نقل می کنم که چنین است:« فردایی که باید در آن شاهد تعمیق و گسترش شکاف حاکمیت و مردم، روحانیت و حاکمیت، روحانیت و مردم، روحانیت و روحانیت، دین و دین از یک سو و شکاف های درون حکومتی از سوی دیگر بود.»

 

 

نامزذ ندا اقا سلطان به میهمانی "اسرائیل" می رود

در حالی که انتشار جزئیات جدیدی از نحوه قتل ندا آقاسلطان، بسیاری از ناظران سیاسی را به این نتیجه رسانده که این قتل با برنامه قبلی صورت گرفته است، کاسپین ماکان، نامزد ندا، به تل‌آویو می‌رود تا با مسئولان رژیم صهیونیستی دیدار کند.

، کاسپین ماکان، نامزد ندا آقاسلطان (که در حوادث پس از انتخابات به طرز مشکوکی جان باخت)، به تل‌آویو می‌رود تا با برخی مسئولان رژیم صهیونیستی دیدار کند.

ماکان که پس از قتل مشکوک "ندا آقاسلطان" در جریان اغتشاشات بعد از انتخابات، خود را نامزد او معرفی کرده بود، چند هفته پس از این اتفاق، ایران را به مقصد انگلستان و سپس آمریکا ترک کرد.

طبق گزارش واحد مرکزی خبر، ماکان که در بسیاری از رسانه های غربی از جمله "بی‌بی‌سی فارسی"، صرفا به دلیل همراه بودن با "ندا"، عملا به تحلیلگر مسائل ایران تبدیل شده است، هفته آینده به اراضی اشغالی فلسطین سفر می‌کند تا با مسئولان رژیم صهیونیستی درباره اقدامات ضدایرانی، گفتگو کند.

قتل مشکوک ندا؛ خوراک خبری رسانه‌های ضدانقلاب

در جریان اغتشاشات پس از انتخابات دهم اگرچه اتفاقات ناگوار بسیاری از جمله کشته شدن تعدادی از هموطنانمان و هتک حرمت نظام جمهوری اسلامی رخ داد اما در این میان ماجرای کشته شدن مشکوک دختری به نام "ندا آقاسلطان" در یکی از محله‌های تهران، به طرز ویژه‌ای در رسانه‌های ضدایرانی بازتاب داشت.

در این میان، انتشار گزارش های پزشکی که حاکی از شلیک گلوله از پشت و فاصله نزدیک به ندا بوده و همچنین گزارش پلیس مبنی بر غیرسازمانی بودن سلاح‌ مورد استفاده قاتل ندا، بر شدت ابهامات این موضوع افزود.

با این حال، رسانه های خبری بیگانه نظیر "بی بی سی" انگلیس و "سی ان ان" آمریکا، این اتفاق را به شدت تحت پوشش قرار دادند و سعی در اسطوره سازی از وی و نسبت دادن قتل او نظام جمهوری اسلامی را داشتند.

با این حال، انتشار گزارش های پزشکی که حاکی از شلیک گلوله از پشت و به فاصله نزدیک به ندا بوده و همچنین گزارش پلیس مبنی بر غیرسازمانی بودن سلاح‌ مورد استفاده قاتل ندا، بر شدت ابهامات این موضوع افزود.

چند ماه پیش نیز فیلمی در اینترنت پخش شد که در آن به شیء مشکوکی که در صحنه قتل ندا در دست او قرار داشت اشاره شده است. در فیلم، به یک بطری در دست چپ ندا اشاره شده که او با زیرکی آن را بالای صورت خود آورده و سپس مقداری خون را از آن بر روی صورتش می ریزد تا عکاس حاضر، بلافاصله این صحنه و عکس معروف ندا را ثبت کند.

این فیلم نشان می‌دهد که ندا با همکاری آرش حجازی و استاد موسیقی خود سناریویی را اجرا می‌کند که شاید خود او هم فکر نمی‌کرده پایان آن به منجر کشته شدنش شود.

پش از افشای پشت پرده قتل ندا کاربران فعال اینترنت، پوستری از صحنه قتل ندا و بطری خونی که در دست او قرار دارد، طراحی و منتشر کرده اند که صحنه قتل را یک سناریوی طراحی شده نشان می دهد.

 

 

سال 68 ، ریشه انحراف برخی اصلاح طلبان

عضو حزب کارگزاران  با تشبیه این واقعه تاریخی، ریشه انحراف برخی اصلاح طلبان را از سال 68 دانست و گفت: من دقیقا نقطه اطلاق و عطف تاریخی ار سال 68 به بعد می دانم. البته این مساله در فرایند تاریخی 20 ساله خودش را روز به روز بیشتر نشان داد و در بروز این شکاف روز افزون چیزی جریان چپ سیاسی را به سمت یک نوع هماهنگی و همگرایی و هم افزایی هدایت نکرد.

عطریانفر که با ویژه نامه نوروزی روزنامه جوان گفت و گو می کرد، مشکل اصلاح طلبان رادیکال را اینگونه توضیح داده است: آنچه که به عنوان یک مشکل دیده می شود این است که بخشی از جریان سیاسی چپ که ما از آن تحت عنوان رادیکال نام می بریم تصورشان بر این شد که می توانند این نقش سیاسی را خودشان بیرون پازل معین ایفا کنند. این حیطه پازل و حیطه مشترک که نانوشته ما بر آن هم قسم هستیم و اتفاق داریم اصل حفظ نظام بوده است. وقتی سخن از بازی در نظام می کنیم طبیعتا نمی توانیم سخن ماورایی بزنیم باید سخنی بگوییم که پایش در زمین باشد. وقتی می گوییم نظام نظام، بلافاصله به عنوان یک عنوان کلی زیر بخش هایی پیدا می کند یعنی قانون رهبری و ریز نظام هایی که اینها را به هم مرتبط می سازد.

 

 

اساسا بر مبنای عقلی و عقل سیاسی تقلب امکانپذیر نیست

عطریانفر مسئول تبلیغات ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان پیش از کاندیدا شدن موسوی به مقوله تقلب در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث تقلب با تخلف من یک عبارت را باز کردم در یکی از این بحث ها؛ ما اشتباه می کنیم اگر فکر کنیم برگزار کنندگان انتخابات عبارتند از 30 هزار ناظر شورای نگهبان و 47 هزار بازرس کل کشور. نه برگزار کننده انتخابات نیم میلیون نفر انسان هستند که بر سر هر صندوق یک تعداد معتمد نشسته و این معتمدین رای مردم را اخذ می کنند. وقتی که تا پایان روز شمارش شده وبعد در برابر چشم ده نفر این صندوق باز شده و شمارش شده این نظر منطقی امکان تقلب و تخلف درون آن بسیار اندک است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اساسا تقلب حتما باید در محیط هایی بسته رخ دهد در حالی که در یک عرصه باز امکان تقلب نیست. در عرصه انتخاباتی که 47 هزار حوزه و در هر حوزه ای حدود 10 نفر آدم بر سر یک صندوق حضور دارند اساسا بر مبنای عقلی و عقل سیاسی تقلب امکانپذیر نیست و اصلا نیازی نیست دراین زمینه از رهبری هزینه کنیم و بگوییم چون ایشان گفتند تقلب نشده پس نشده است. زیرا عقل سیاسی حاکم بر عدم تقلب در آن شرایط باز دارد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

سی نفر از متهمان جنگ سایبری دستگیر شدند

با انجام سلسله عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری؛

شبکه مذکور پس از وقوع فتنه اخیر، تلاش کرد ضمن شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با انتشار اخبار خلاف واقع و کذب، کاربران اینترنتی را تحت پوشش و تاثیر خود قرار دهد. همچنین کمیته وکلا و خبرگزاری هرانا از دیگر مجموعه‌های مرتبط می باشد که در یکی از آخرین اقدامات، عناصر این شبکه و با حمایت‌های برخی از کشورهای اروپایی در نشست موسوم به سازمان‌های غیر دولتی در ژنو شرکت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه یک، به ارائه آمار و اطلاعات کذب، اقدام به فضا سازی روانی علیه جمهوری اسلامی نمود.

با انجام سلسله اقدامات و عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برخی از متهمان و عناصر شبکه‌های سازمان‌یافته جنگ سایبری آمریکا شناسایی و 30 نفر از آنها دستگیر شدند.

 اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران بدین شرح است:

به اطلاع مردم شریف و عزیز ایران می‌رساند، با عنایت و نصرت خداوند متعال و تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی پاسداران حریم امنیت کشور و فرزندان انقلابی شما ملت غیور، تعدادی از مهم‌ترین شبکه‌های سازمان یافته جنگ سایبری آمریکا که توسط گروههای ضدانقلاب راه اندازی شده بود، با انجام سلسله اقدامات و عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برخی از متهمان و عناصر مرتبط و موثر آن‌ها شناسایی گردیده و 30 نفر از آنها دستگیر شدند.

در سال 2006 میلادی در اجرای طرح بی ثبات سازی ایران که توسط سازمان سیا تهیه و با اختصاص بودجه چهار صد میلیون دلاری توسط کنگره آمریکا، با دستور بوش ابلاغ و عملیاتی شد. راه اندازی نوع جدیدی از جنگ اطلاعاتی موسوم به جنگ سایبری در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت که با استفاده از عوامل گروهک‌های ضد انقلاب از جمله منافقین، سلطنت طلبان و برخی گروهک‌های دیگر، مورد توجه آمریکایی‌ها قرار گرفت. در این راستا تاسیس شبکه موسوم به "ایران پراکسی " از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در این سال با بودجه بالغ بر 50 میلیون دلار توسط سازمان سیا و تحت پوشش دفتر
‌IBB وزارت امور خارجه آمریکا فعال گردید.

تخلیه بانک‌های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت‌های اینترنتی ایران، مبارزه با فلیترینگ در داخل کشور، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی علیه جمهوری اسلامی، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه، شبکه تلویزیونی صدای آمریکا
VOA و سایر رسانه‌های غربی، در زمره ماموریت‌های شبکه ایران پراکسی بود. سازمان سیا با ایجاد این سروس سایبری، تنها در حوادث اخیر با تولید و انتشار بیش از هفتاد میلیون فلیتر شکن، جنگ روانی پردامنه‌ای را علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کرد.

عناصر داخلی این شبکه که حقوق ماهیانه قابل توجهی دریافت می‌کردند، پس از شناسایی و دستگیری، اعتراف نموده‌اند که نرم افزارهای فیلترشکن شبکه ایران پراکسی مجهز به قابلیت‌های تخلیه اطلاعات خصوصی و خانوادگی افراد نیز بوده و متاسفانه در حجم وسیعی برای اهداف جاسوسی مورد استفاده قرار گرفته است.

از دیگر اقدامات آمریکا در زمینه راه‌اندازی شبکه پوششی برای منافقین موسوم به فعالان حقوق بشر، می‌باشد. این شبکه ابتدا در سال 1384 توسط دو عضو این گروهک‌ به نام‌های صادق نقاش کار و بهروز جاوید تهرانی از عناصر دستگیر شده در ماجرای هجده تیر ماه 1387 تاسیس گردید و مدیریت آن به اعضای ناشناخته این گروهک به نام‌های کیوان رفیعی، اجمال حسینی و احمد باطبی سپرده شد.

در سال 1387 افراد مذکور با همکاری برخی گروهک‌های ضد انقلاب از کشور متواری می‌گردند و پایگاه های این شبکه را در آمریکا و برخی کشورهای غربی و یکی از کشورهای همسایه راه اندازی نموده و سپس از طریق فضای مجازی، اقدام به عضو گیری در سراسر کشور می‌کنند و با تمرکز بر روی یکی از جریان‌های دانشجویی، عناصری از این جریان به نام‌های «س.ح» و «م.پ» را جذب می‌نمایند.

هم زمان به منظور تسهیل و گسترش فعالیت‌های این شبکه، در اقدامی هماهنگ از سوی برخی از کشورهای اروپایی، نام گروهک‌ منافقین نیز از لیست گروه‌های تروریستی خارج گردید.
این شبکه که برخی از اعضای آن از پیروان یکی از فرقه‌های ضاله هستند، پس از جذب افراد از طریق اینترنت، آنان را برای آموزش به مقر منافقین در عراق و دیگر کشورهای مورد نظر منتقل می‌نمودند.

شبکه مذکور پس از وقوع فتنه اخیر، تلاش کرد ضمن شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با انتشار اخبار خلاف واقع و کذب، کاربران اینترنتی را تحت پوشش و تاثیر خود قرار دهد. همچنین کمیته وکلا و خبرگزاری هرانا از دیگر مجموعه‌های مرتبط می باشد که در یکی از آخرین اقدامات، عناصر این شبکه و با حمایت‌های برخی از کشورهای اروپایی در نشست موسوم به سازمان‌های غیر دولتی در ژنو شرکت داده و در آستانه نشست پنج به علاوه یک، به ارائه آمار و اطلاعات کذب، اقدام به فضا سازی روانی علیه جمهوری اسلامی نمود.

این شبکه از طریق برخی عوامل خود، دارای ارتباطات گسترده ای با بالاترین سطوح هیات حاکمه آمریکا است از حمایت دولت مردان آمریکا برخوردار می‌باشد.

عوامل اصلی این شبکه، اهداف خود را از طریق برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا به لایه‌های میانی و فعال مجموعه منتقل کرده و متاسفانه با جذب و سوء استفاده از کاربرانه ایرانی از آنان به عنوان عضو، بهره برداری می‌نمودند.

اهم اقدامات این شبکه عبارت است از:

1-   ایجاد شبکه جمع آوری اطلاعات جاسوسی، به ویژه شناسایی دانشمندان هسته‌ای کشور
2- شناسایی، جذب و سازماندهی ایرانیان خارج از کشور در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و ترکیه
3- تهیه گزارش به منظور جریان سازی و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات دینی و ارسال آن را به رسانه‌‌های خارجی، سازمان‌های و نهادهای حقوق بشر.
4- برگزاری تجمعات غیر قانونی و تشویق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات
5- انتشار اخبار خلاف واقع از جمله کشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات و دستگیری و کشته شدن سعیده پور آقایی تحت عنوان فرزند شهید.
6- حمایت خبری و رسانه‌ای از گروهک‌های تروریستی ریگی و انجمن پادشاهی
7- انتقال غیر قانونی متهمین و افراد مسئله دار به خارج از کشور از طریق گروهک‌های ضد انقلاب
8- انجام اقدامات ایذایی و هکری و نفوذ به سرور‌های دولتی در جهت دسترسی غیر مجاز به اطلاعات محرمانه کشور جهت ارسال به سروس‌های جاسوسی و تکمیل بانک اطلاعاتی آنان.
9- برنامه ریزی برای اختلال در سیستم مدیریت شهری و شبکه خدمات رسانی از جمله سامانه سوخت رسانی به منظور ایجاد نارضایتی مردمی.
10- ایجاد پوشش امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی
عناصر اصلی این شبکه در داخل کشور دستگیر و برای تعدادی از عناصر خارج از کشور که در آمریکا به سر می‌برند، مراتب به پلیس بین المللی (اینترپل) جهت اقدامات بعدی اعلام گردیده است.
در پایان از پاسداران حریم امنیت مردم که با اشراف اطلاعاتی و تسلط کامل این عوامل و عناصر وابسته و ضد انقلاب را شناسایی و دستگیر نموده اند تقدیر و تشکر بعمل می‌آید.

اهم اقدامات و اقاریر متهمین این شبکه‌ها در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع عمومی ملت شریف ایران خواهد رسید.

 

 

آشوب در چهارشنبه

زهرا رهنورد که هواداران او درخارج از کشور وی را بانوی سبز رنگ می خوانند در یک پیشگویی قابل تامل خبر از بروز هرج و مرج و اغتشاش در چهارشنبه آخر سال داد و در اقدامی به اصطلاح پیش دستانه بروز هرگونه درگیری را متوجه نظام جمهوری اسلامی کرد.

همچنین وی  خبر از وقوع درگیریهایی از سوی اغتشاشگران به بهانه مراسم خرافی چهارشنبه سوری داد.

 

 

افشاگری ضد انقلابیون علیه یکدیگر

ضد انقلابیون خارج نشین فاش کردند که برای دامن زدن به تنش و فتنه در ایران دست به دامان صهیونیستها شده و رسما از این منابع پول دریافت می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،، یک سایت ضدانقلاب که خود را رقیب حلقه جرس در لندن می داند، در ادامه رقابت درون گروهی برای دردست گرفتن هدایت آشوبگران، به افشاگری در مورد حلقه لندن پرداخته و نوشت: "چند ماه پیش تینک تنک واشنگتن اینستیتیوت که صهیونیستی‌ترین بینادی است که لابی اسرائیل در آمریکا به راه انداخته، اجلاس سالانه‌اش را برگزار کرد.

پتریک کلاسون، رئیس بخش ایران این بنیاد، سازنده "محور شرارت" بود که آن را به بوش یاد داد تا به کار برد. سخنران اصلی این اجلاس عطاء الله مهاجرانی بود. به غیر از مقامات آمریکایی، معاون وزیر خارجه اسرائیل هم در این اجلاس حضور داشت. مهاجرانی در آنجا سخنرانی کرد و بر سر دریافت پول سخنرانی هم نزاع به راه انداخت تا حق سخنرانی اش را بگیرد. و گرفت.

اما مهم‌تر از همه اینها آن بود که یکی از مهمترین رسانه های آمریکایی- یعنی CBS - نوشت مهاجرانی آمده بود اینجا تا پول جمع کند. پول برای کجا؟ نمی‌دانیم".همچنین گزارش داده که "گروه سه نفره مدعی سخنگویی موسوی [سازگارا، نوری زاده، مخملباف] در خارج از کشور که پایگاهشان VOA است به تازگی یک سمینار غیر علنی در واشنگتن برگزار کرده اند که در آن مقامات آمریکایی هم شرکت کرده اند. هنوز اخبار دقیق آن سمینار یک روزه که یکی از نمایندگان مجلس ششم هم در آن شرکت داشته منتشر نشده است.

یکی از تینگ تنگ هایی که به نام یکی از روسای CIA می‌باشد برگزار کننده آن بوده ضدانقلاب همچنین نوشته: "کدیور پس از انتشار خبر شرکت مهاجرانی در اجلاس بنیاد صهیونیستی- نئوکانی، کوشش فراوان کرد تا با تماس با مخالفان، آنها را ترغیب کند تا در  این مورد چیزی نگویند و اگر فردی نقدی نوشته بود، ساعت ها وقت صرف کرد تا او را راضی کند آن بخش از مقاله که مربوط به شرکت مهاجرانی در اجلاس یاد شده بود را منتشر نسازد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

حرفهای کروبی فکر نمی کنم از روی عقلانیت باشد

به گزارش صراط به نقل از آریا ، ترقی گفت: مهلت توبه به پایان رسیده است.
عضوحزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد:حرفهای کروبی فکر نمی کنم از روی عقلانیت باشد که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم چرا که ایشان تمرکزفکری خود را از دست داده است .
وی ادامه داد:مردم در 22 بهمن تکلیف را روشن کردند و مهلت برگشت آنها به دامان ملت تمام شد و مهلت توبه نیز به پایان رسیده است .
ترقی افزود: الان دیگر وظیفه دستگاه قضایی است که به بیانیه ها و تحریکات و موضع گیری ها خاتمه دهد .
عضوحزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این طور افراد موجودیت خود را با این گونه رفتارها و اظهارات بیان می کنند واین ناشی از ترس مرگ سیاسی است.
وی در پایان گفت:مردم توجهی به موضع گیری ها و سخنان این سران ندارد و بدانند که دوباره سیاست جدی نمی توانند داشته باشند .

 

تاج زاده بدون هیچگونه وثیقه ای آزاد شد !

مصطفی تاج‌زاده در 23 خردادماه بازداشت و در جریان رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات‌، اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام ، اقدام علیه امنیت ملی ،توهین به مسوولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه به وی تفهیم شد.

ایلنا: عضو ارشد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شب گذشته بدون تودیع هیچگونه وثیقه‌ای از زندان آزاد شد.

هوشنگ پوربابایی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب اظهارداشت: تاج زاده ‌ساعت 23:30 شب گذشته بدون سپردن هیچگونه وثیقه‌ای تا آخر تعطیلات به مرخصی از زندان آمد.

مصطفی تاج‌زاده از فعالان سیاسی، در23 خردادماه بازداشت شد که در جریان رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام ،اقدام علیه امنیت ملی ،توهین به مسوولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه به وی تفهیم شد.

گفتنی است؛ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در جریان رسیدگی به اتهامات خود هیچ دفاعی از خود نکرده و تاکنون نیز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب برای وی حکمی صادر نشده است.

 

مهدی کلهر: بهزاد نبوی از طرف مارکسیسم به سمت اسلام آمده بود

مهندس نبوی که حالا دیگر وزیر صنایع شده بود، دیگر با آن بهزاد نبوی که در نشست سران غیر متعهد با کاپشن با مشت گره کرده در برابر دیدگان جهان،‌ فریاد ا... اکبر سر می‌داد، بسیار فرق کرده بود.

مهدی کلهر، مشاور رسانه ای رئیس جمهور، در یادداشتی که در هفته نامه "پرتو سخن" منتشر شده، برخی ناگفته ها را درباره بهزاد نبوی و رابطه او با شهید رجایی مطرح کرده است.

وی که از سال 58 و در وزارت آموزش و پرورش در کنار شهید رجایی بود، درباره نگاه آن شهید به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) می‌نویسد: (شهید رجایی) راجع به مجاهدین خلق اولیه (منافقین جدید) از همان ابتدا مسأله دار شده بود و مفصلاً برایم تعریف کرد که جزوه شناخت آن‌ها را که آقای لطف ا...‌میثمی به ایشان داده بود ، گفت یک شبه خواندم و صبح به او پس دادم و گفته این‌ها حرف‌های مارکسیست‌ هاست.

*بهزاد نبوی از طرف مارکسیسم به سمت اسلام آمده بود

کلهر با اشاره به سابقه بهزاد نبوی در زندان تصریح می‌کند: شهید رجایی اساساً اهل حلم و سلم وصبر بود و چون آقای مهندس بهزاد نبوی در زندان از طرف مارکسیست‌ها به سمت‌اسلام آمده بود، شهید رجایی ملاحظه ایشان را می‌کرد اما علاقه و اعتقاد خاصی نسبت به وی نداشت.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور در ادامه به چند مورد از اختلافات شهید رجایی با بهزاد نبوی اشاره کرده و می نویسد: برنامه 14 اسفند (سخنرانی جنجالی بنی‌صدر) را بنده به عنوان معاون سیما بعد از گفت وگوها و چالش‌های زیاد بدون هیچ سانسوری همان شب جمعه از صدا و سیما پخش کردم...فردای آن روز آقای بهزاد نبوی که عنوان وزیر مشاور و سخنگوی دولت آقای رجایی را داشت، به پخش آمدند و با پخش این برنامه بسیار مخالف بودند! و این بسیار عجیب بود چرا که ایشان تا آن زمان تندترین سخنان راجع به رئیس جمهور (دکتر بنی‌صدر) را در رسانه‌ها و بخصوص در صدا و سیما اظهار می‌کردند ولی چه شده بود که شدیداً با پخش آن برنامه که کاملاً دست بنی‌صدر را رو کرده بود اظهار مخالفت کردند! روز دوشنبه برای این‌که نکند این مخالفت‌ از سوی آقای رجایی باشد با ایشان تلفنی تماس گرفتم و گفتند؛ نه. این استدلال «بهزاد» است و اصلاً احساس نارضایتی نکردند. بعداً که ایشان را دیدم، تأیید هم کردند که پخش 14 اسفند کار بجایی بوده است.

به نوشته آقای کلهر، "آزادی گروگان ها" دیگر مورد اختلافی میان شهید رجایی و بهزاد نبوی بود: در مورد آزادی گروگان‌ها در اولین جلسه مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور که در شهر مشهد مقدس تشکیل شده بود، تعدادی از استانداران و وزرا از ایشان (‌آقای رجایی)‌ سؤال کردند که آیا این تعهدات ‌امریکا در مقابل آزادی گروگان‌ها خوب است؟ ایشان با یک بی‌تفاوتی یا سردی گفتند “بهزاد” این طور می‌گوید.

مشاور شهید رجایی با یادآوری این نکته که " این‌طور نبود که آقای بهزاد نبوی هر چه بگوید و حتی بنویسد و مهر کند اجرا شود" می‌نویسد: در یک مورد بسیار مهم آن ‌که برای دوستان آقای دکتر سروش... به حقیر نوشتند، خدمت آقای رجایی رفتم و دلائلم را عرضه کردم و ایشان با سعه صدر گوش دادند و فرمودند: دست خط آقای مهندس بهزاد نبوی اجرا نشود، که الحمدا... نشد.

*بهزاد نبوی پس از وزارتش بسیار فرق کرده بود

مهندس کلهر در پایان این نوشته، با تصریح بر "تغییر منش بهزاد نبوی پس از وزارت و همچنین بعد از پایان جنگ" خاطرنشان کرده است: چند سال از شهادت آقای رجایی گذشت.‌آقای مهندس نبوی که حالا دیگر وزیر صنایع شده بودند و واقعاً بودجه و قدرت و امکانات و نیروهای کارآمد و ...داشت، دیدم که دیگر آن آقای مهندس بهزاد نبوی که در نشست سرآن غیر متعهد با آقای محمد هاشمی با کاپشن با مشت گره کرده در برابر دیدگان جهان،‌ فریاد ا... اکبر سر می‌داد، بسیار فرق کرده بود. بسیاری دیگر هم فرق کرده بودند و باز پس از جنگ خواستم در فیلمی درباره زندگی شهید رجایی و باهنر برایمان صحبت کند...اما پس از حدود 2ساعت‌از خودش صحبت کرد و مسائل دیگر. وقتی دوربین خاموش شد، راجع به اصل مسأله یعنی شهید رجایی پرسیدم، با جواب بسیار سردی روبه رو شدم و از مجموعه آن صد و چند دقیقه،‌ فقط چند ده ثانیه‌ای را انتخاب کردیم و...

گفتنی است بهزاد نبوی از جمله وزرای دولت شهید رجایی بود که به واسطه رابطه ویژه اش با کشمیری(عامل بمب گذاری و شهادت شهید رجایی و شهید باهنر) از متهمین پرونده 8 شهریور به حساب میاید. وی در مجلس ششم، سرکرده نمایندگانی بود که با ایجاد تحصن و نگارش نامه به رهبری، سعی در ایجاد تنش در جامعه و تعویق انتخابات مجلس هفتم داشته اند که البته با درایت رهبر انقلاب در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند. نبوی اکنون به خاطر تلاش برای القای شبهه تقلب در انتخابات و ایفای نقش در کودتای مخملی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در زندان بسر می‌برد.

 

احتمال اخراج برخی اساتید غرب‌گرا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معیارهای جدید انتخاب و اخراج استادان دانشگاهی را تشریح کرد و گفت: معیارهای اعلام شده به هیچ وجه مرتبط با گرایش‌های انتخاباتی استادان نیست.
کامران دانشجو شب گذشته در نشست خبری معیارهای جذب اساتید دانشگاهی که در روزهای اخیر مطرح شده بود را تشریح کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی اساتید دانشگاهی باید متخصص و متعهد به نظام جمهوری اسلامی باشند و براساس ولایت‌پذیری به عنوان رکن اساسی نظام اسلامی گام بردارند.
وی افزود: دانشگاه جای اساتیدی که بخواهند علیه نظام جمهوری اسلامی و خواسته‌های مردم در حماسه 9 دی و 22 بهمن فعالیت کنند، نیست و در صورت عدم گزینش آنان توسط وزارت علوم به قطع مردم خود دست به کار شده و آنان را گزینش خواهند کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ویژگی‌های مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اصول انقلاب یعنی اعتقاد به اسلام، رهنمودهای امام خمینی (ره)، قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این طرح هدف جذب حداکثری کسانی است که می‌خواهند به نظام و کشور خدمت کنند و این چهارچوب‌ها را رعایت می‌کنند.
وی افزود: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری که در این خصوص موازین لازم را تعیین کرده و بر اساس قرائت واحد از فرامین رهبری باید مورد توجه قرار گرفته و آن را اجرایی کرد.
دانشجو با بیان اینکه فعالیت انتخاباتی به هیچ وجه ملاک انتخاب و اخراج اساتید نیست، اظهار داشت: در انتخابات براساس قانون، نظام چهار کاندیدا را مورد تأیید و در معرض رأی مردم قرار داد و خانواده دانشگاهی نیز مانند سایر اقشار مردم در انتخاب آزاد بودند، بنابراین اینکه افراد به چه کسی رأی داده‌اند به هیچ وجه نباید در جذب اعضای هیئت علمی، همکاری‌ها و تصمیم گیری‌ها لحاظ شود.
وی افزود: کاپیتولاسیون در دانشگاه را قبول ندارم و دانشگاهی که در آن مقررات رعایت نشود به رسالت اصلی ان خدشه وارد می شود که شاخص فرهیختگی در دانشگاه‌ها تنها رعایت قوانین و مقررات است که باید مورد توجه قرار گیرد که از دیگر موراد انتخاب اساتید محسوب می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اصل ولایت‌پذیری به عنوان میراث امام راحل و ضرورت تطبیق دانشگاهیان با این اصل مهم، اظهار داشت: براساس چارچوب‌های نظام اسلامی ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها درست نیست و کسانی که به ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها می پردازند باید با منطق و دلیل این اقدام خود را توجیه کرده و در این خصوص پاسخگو باشند.
وی با اشاره به ضرورت وجود مرزبندی نقد و عناد با جمهوری اسلامی اضافه کرد: حوزه نقد با عناد متفاوت بوده و نقد پذیرفتنی است و در آن باید خط قرمز نظام را رعایت کرده و نباید گذشت به آن خدشه‌ای وارد شود.
دانشجو با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌های دنیا برای انتخاب کادر علمی خود شرایط خاصی دارند، بیان داشت: در دانشگاه‌های غربی تحقیق در خصوص تاریخ هلوکاست ممنوع بوده و اساتیدی که اقدام به این کار می‌کنند را اخراج و زندانی می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه در دانشگاه نیازی به اساتیدی داریم که التزام به ولایت فقیه دارند، تأکید کرد: به اساتیدی که جهان‌بینی اسلامی را قبول ندارند و سکولاریسم را در دانشگاه‌ها ترویج می‌کنند را نیاز نداریم.

 

ورود خزنده حامیان موسوی به وزارت علوم

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از آنکه میرحسین موسوی سمت استادی خود در دانشگاه تربیت مدرس را از دست داد این روزها ورود حامیان و دوستان نزدیک وی به وزارت علوم قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از این افراد دکتر مجلس آرا از حامیان سرسخت و نزدیک به میرحسین موسوی در ایام انتخابات بوده که بر اساس شنیده ها قرار است به عنوان مدیرکل فارغ التحصیلان وزارت علوم منصوب گردد.

مجلس آرا استاد فیزیک دانشگاه تربیت معلم و از افراد نزدیک به حزب مشارکت است که در ایام انتخابات ریاست جمهوری اخیر تبلیغات گسترده ای را به نفع موسوی در صحن دانشگاه و کلاس های درس انجام داده است.

با توجه به سابقه این جریان و نزدیکی مجلس آرا به برخی احزاب اصلاح طلب همچون مشارکت به نظر می آید این انتصاب پیش درآمدی برای حضور و نقل و انتقال اتوبوسی حامیان میرحسین موسوی به وزارت علوم باشد.

قابل توجه آنکه براساس نظرات وزیر علوم مبنی بر طرد اساتید سکولار و فعال جریان فتنه اخیر از دانشگاه ها و مراکز علمی،این انتصاب بدون اطلاع وزیر علوم و به صورت پنهان در شرف وقوع است .


ارسال شده در توسط منتظر منجی

پروفسور مولانا : انقلابیون متکبر و وابسته به قدرت مورد توجه دشمنان در جنگ نرم هستند

مشاور رئیس جمهور ضمن شمردن قشرهایی که آمریکا و دشمنان در 30سال گذشته در جنگ نرم با رعایت اولویت روی آنها کار کرده اند، انسان های سست عنصر و کم ایمان که شامل افراد انقلابی اما متکبر و وابسته به قدرت هستند را یکی از این قشرها عنوان کرد.

به گزراش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، پروفسور حمید مولانا که عصر امروز در اولین پیش همایش ملی جنگ نرم با عنوان «دانشگاه و جنگ نرم» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سخن می گفت، اظهار داشت:‌ بزرگترین امتیاز ما در جنگ نرم این است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز غربگرایان و جهان غرب در شناخت زیرساخت‌های قدرت نرم ما عقب هستند.

وی افزود:‌ اما مسئولان و سازمان‌های ایران آنطور که باید از تاکتیک جنگ نرم غرب و بخصوص آمریکا اطلاع، آگاهی و تفکر کافی نداشته و باید بررسی استراتژی دشمن را در دستور کار خود قرار دهند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت روی تبلیغات بیشتر کار کند، گفت: در مثلث جنگ روانی آمریکا، نهادهای اجرایی، دانشگاه و اتاق فکر و رسانه‌ها سه بعد اصلی هستند که گردش اطلاعات، استراتژی و شیوه کار در این سه بعد بسیار باز صورت می‌گیرد.

مولانا افزود: به جرات می‌توانم بگویم اساتید دانشگاه‌های بزرگ علوم اجتماعی آمریکا در جنگ دوم بین الملل در مسائل جنگ نرم و جنگ روانی شرکت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شکست آمریکا در ویتنام منجر به حساسیت روی مطالعه انقلاب اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، آمریکا به دنبال شناخت زیرساخت‌های اسلامی و فرهنگی رایج و تاثیرگذار در ایران بوده است.

مشاور رئیس جمهور مولانا روحانیون حوزه‌های علمیه قم، مشهد و نجف، زیرساخت‌های سنتی، افراد سست و کم ایمان، استادان و دانشجویان، روزنامه‌نگاران، دانش‌آموزان، بازرگانان و مدیران شرکت‌های بزرگ را از جمله قشرهایی برشمرد که آمریکا در 30سال گذشته با رعایت اولویت روی آنها کار کرد و می‌خواست از طریق آنها در صفوف انقلاب رخنه کند.

وی افراد سست عنصر و کم ایمان را که شامل افراد انقلابی اما متکبر و وابسته به قدرت هستند را یکی از این قشرها اعلام کرد که مورد توجه دشمن در جنگ نرم بوده و هستند.

به عقیده مولانا این برنامه‌ریزی آمریکا پس از پایان دفاع مقدس و در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی قوت پیدا کرد.

وی اذعان داشت: دو نقشه برای جنگ نرم در نظر گرفته شده است که ذهنیت سازی در داخل ایران و ذهنیت سازی در آمریکا را شامل می‌شود.

مولانا گفت: غرب بیست سال وقت را صرف کرده تا ذهنیت جوانان را به سوی خود جذب کند و تلاش کرده تا نخبگان در جوامع بین المللی از دیدگاه نظام آمریکایی به انقلاب بنگرند.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این اینکه عدم رابطه سیاسی و اقتصادی آمریکا و ایران منجر به فقدان حضور نیروهای نرم جمهوری اسلامی ایران در آمریکا بود، گفت: این امر منجر شد غرب بتواند نقشه های خود را به راحتی عملی کرده و نیروی نرم ایران در جامعه آمریکا و در نظام آمریکا در سطح پایین‌تری نسبت به گذشته قرار گیرد.

وی تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های دراز مدت به ده موارد از مسائل پیشنهادی در زمینه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری روشن و قاطعانه خبری در برخورد با رسانه های غرب، شناخت صحیح ارزش ها و کارکردهای رسانه‌های غرب، تعلیم و تربیت کادر اطلاع رسانی با الگوهای اصیل، استقرار دفاتر خبری در نقاط استراتژیک، استفاده از نخبگان، اندیشمندان و غرب شناسان، سرمایه گذاری در تاسیس بانک‌های اطلاعاتی، بالا بردن ارتقای سطح حرفه‌ای و حقوقی روزنامه‌نگاران و ایجاد تحول اساسی و انقلابی در نظام مطبوعاتی به عنوان راه حل پیشنهاد می شود.

مولانا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی سه نیروی قدرتمند مساجد و نمازهای جمعه، راه پیمایی ها که نمایانگر ملت و وحدت هستند و مناسبت‌های مذهبی نظیر رمضان، محرم و ذی الحجه، را دارد که به عنوان بزرگترین اسلحه ایران باید مورد توجه قرار گیرد
.

 

مهمان‌پرست در جمع مدیران ستاد مشترک ارتش؛ کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ادعای غربی‌ها در مبارزه با تروریسم، پرسید: اگر راست می‌گویند که برای مبارزه با تروریسم به منطقه آمده‌اند، چرا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و چرا کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند؟

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که امروز چهارشنبه در همایش مدیران ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ولایتمداری و بصیرت دینی»سخن می‌گفت، با بیان اینکه در هر عرصه‌ای که ما با تهدید و تحریم مواجه شدیم به این نتیجه رسیدیم که باید در آن زمینه بیشتر کار کنیم، گفت: حادثه‌ای که بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد موجب هوشیاری بیشتری شد.
وی با ذکر این نکته که دشمنان به بهانه انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردند تا شکاف جدی ایجاد کنند، افزود: اما حضور مردم در انتخابات تا روز رای‌گیری به قدری شگفت‌انگیز بود که نتوانستند آن را انکار کرده و همه رسانه‌های غربی مجبور می‌شدند به آن اشاره و از آن تقدیر کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه در منطقه ما به هیچ وجه در چنین سطحی حضور مردم را به این شکل نداشته و نداریم، یادآور شد: آنچه غربی‌ها به عنوان دموکراسی از آن یاد می‌کنند، همواره پس از پیروزی انقلاب وجود داشته و اوج آن در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم است که بیش از 85 درصد مردم مشارکت کردند و حتی در خارج از کشور نیز حضور مردم چشمگیر بود.
مهمان‌پرست نظام جمهوری اسلامی را نظامی خواند که پس از 31 سال علی‌رغم همه توطئه‌ها نه تنها عقب نشینی نکرده و نفوذ خود را از دست نداده، بلکه با قدرت در منطقه به راه خود ادامه داده و حمایت مردم را پشت سر خود دارد.
وی ادامه داد: در اینجا بحث جنگ نرم به شکل اساسی کلید خورد و تمام ابزارها برای اینکه در این جنگ ملت ما را شکست دهند، به کار افتاد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بزرگترین ابزاری که در جنگ نرم استفاده می‌شود را همان منابعی خواند که می‌تواند روی ذهن مردم و جهت‌گیری‌های سیاسی آنها اثر بگذارد تا هر تصویری که آنها مایل هستند، ارائه دهند.
مهمان‌پرست با اشاره به پخش برنامه‌های فارسی توسط شبکه‌های خارجی، گفت: صدای آمریکا و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی و برخی شبکه‌های عربی با برنامه‌های خاصی بسیج شدند و هدف این بود که تصویری ارائه دهند که گویا در نظام شکاف ایجاد شده است و می‌خواستند این گونه وانمود کنند که شکاف هم بین مسئولان و هم بین مردم ایجاد شده و نظام دیگر پشتوانه سابق را ندارد.
وی ادامه داد: در این برنامه، جمعیت کثیری که از انقلاب و نظام حمایت می‌کردند با شیوه‌های تبلیغاتی، اندک نشان داده می‌شد و جمعیت کمی که اصولاً با نظام موافقتی نداشتند را اکثریت مردم معرفی می‌کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دوران مسئولیت خود در سفارت ایران در قزاقستان، گفت: قبل از انتخابات اخیر عده‌ای مقابل برخی سفارتخانه‌ها صف کشیده و هر نوع مشارکت و برنامه‌های نظام را محکوم می‌کردند و علیه کسانی که می‌خواستند در انتخابات شرکت کنند، شعار می‌دادند. اما پس از این فتنه‌ها، همان‌هایی که رای نداده بودند و علیه کسانی که در انتخابات شرکت کرده بودند، شعار می‌دادند، دوباره مقابل سفارت جمع شده و می‌گفتند رای ما را پس بدهید.
مهمان‌پرست شیوه دیگری که در جنگ نرم استفاده شد را به کارگیری افراد مختلف برای ایجاد رعب و هراس در بین مردم دانست که سرمایه گذاری زیادی را در این زمینه صورت دادند و تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا رسماً بودجه‌ای در این رابطه تصویب کرده و در اختیار کسانی که توانایی این کار را داشتند، قرار می‌داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود برنامه هسته‌ای کشورمان را دستاویزی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران خواند و ادامه داد: آنها موضوعات حقوق بشری را نیز مطرح می‌کردند، اما نقطه عطفی به وجود آمد و همه برنامه‌های دشمنان ما را به هم ریخت.
مهمان‌پرست افزود: طرف ما همیشه اشتباه در محاسبه دارد و این بار نیز محاسبه‌‌های آنها اشتباه از آب درآمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنها نقش اعتقادات اسلامی در تاریخ، فرهنگ، سیاست و زندگی ما را متوجه نمی‌شوند. آنها نقش امامت و تشیع را متوجه نمی‌شوند و نقش نهضت عاشورا را نمی‌فهمند و متوجه نمی‌شوند که وقتی همه توطئه‌ها انجام می‌شود، کلام رهبری چگونه فصل الخطاب است و بر دل مردم می‌نشیند.
مهمان‌پرست به راهپیمایی ملت ایران در روز 9 دی اشاره کرد و حضور مردم را در این روز معنادار و عجیب خواند.
وی راهپیمایی 22 بهمن امسال را نیز عامل پایان دادن به همه توطئه‌ها خواند و اظهار داشت: پس از این راهپیمایی دیگر نمی‌توانستند حضور مردم را انکار کنند
وی با طرح این سؤال که چرا حضور مردم موثر است و چرا آنها احساس کردند در این جنگ شکست خوردند؟ پاسخ داد: به این خاطر که در دنیای امروز کسی در سیاست‌ خارجی موفق است که ابزار اقتدار را در دست داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر قدرتمند باشید همه به شما احترام می‌گذراند، اما اگر فقط آدم خوبی باشید و اهل گفتگو، مذاکره و بحث، ولی ابزار قدرت را در دست نداشته باشید، هیچ جایگاهی در نظام بین‌الملل نخواهید داشت.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که اگر می‌گوییم نظام بین‌الملل ناعادلانه، ظالمانه و تبعیض آمیز است به همین دلیل است، تصریح کرد: آنها همه حرف‌هایی که می‌زنند به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرده و به هیچ‌کدام اعتقاد ندارند.
وی افزود: آیا وقتی دموکراسی را مطرح می‌کنند، واقعاً به آن معتقدند؟ اگر به آن اعتقاد داشتند، در کشور ما ظرف 30 سال 30 انتخابات برگزار شد، پس چرا می‌گویند دموکراسی در ایران وجود ندارد؟ آیا اینها مردم نیستند که رای می‌‌دهند؟ چرا بسیاری از کشورها را که در تاریخ حیاتشان حتی یک انتخابات ندارند، متحد خود می‌دانند و آنها را تأیید می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی کشورها که حاکمانشان با کودتا بر سر کار آمده و از آنها نیز حمایت می‌شود، اظهار داشت: زمانی در فلسطین انتخابات برگزار شد و مردم در آن شرکت کردند و حماس رای آورد، گفتند ما این دموکراسی را قبول نداریم و دموکراسی را قبول داریم که نظرات ما را تأمین کند.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که آنها دموکراسی را قبول دارند که در آن جریان مورد نظر آنها رای بیاورد، تصریح کرد: آنها موضوع حقوق بشر را مطرح کرده و از آن هم به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

* چرا کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند؟

وی خطاب به کشورهای مدعی حقوق بشر ادامه داد: اگر جان انسان‌ها برای شما مهم است، چرا بعد از حضور شما در عراق نزدیک به یک میلیون نفر کشته شدند؟ چرا امروز برای مبارزه با تروریسم، افغانستان و پاکستان را بمباران می‌کنید و زن و بچه‌ مردم بیگناه را می‌کشید و اصلاً مهم نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: کار به قدری بالا گرفت که گلدستون گزارشگر سازمان ملل گزارشی تهیه کرد و اقدامات این رژیم را محکوم و آن را در سازمان ملل مطرح کرد، اما کشورهای غربی با محکومیت رژیم صهیونیستی مخالفت کردند که این موضوع نشان می‌دهد جان انسان‌ها برای آنها مهم نیست و دروغ می‌گویند.
مهمان‌پرست افزود: آنها اگر راست می‌گویند که برای مبارزه با تروریسم به منطقه آمده‌اند چرا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند؟ چرا کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند؟ مگر گروهک منافقین بیش از 60 هزار جنایت در پرونده‌اش ندارد؟ مگر قبل از انقلاب آنها خود آمریکایی‌ها را ترور نمی‌کردند؟ چرا در سال‌های اخیر اسم گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی کشورهای اروپایی حذف شد؟ به چه دلیل منافقین در عراق تحت پوشش حمایت آمریکایی‌ها فعالیت می‌کردند و هنوز هم با فشارهایی که اعمال می‌کنند از آنها حمایت می‌شود.
وی با اشاره به جنایات عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان که حمایت سرویس‌های امنیتی آمریکایی و برخی دیگر از کشورها از این گروهک تروریستی مشخص شد، گفت: آنچه دنیای غرب ادعا می‌کند، ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما توانستیم به راه خود ادامه داده و رشد و توسعه یابیم، تصریح کرد: ما حرکت خود را با اقتدار ادامه دادیم و به لحاظ دفاعی قدرت بسیار بالایی پیدا کردیم تا حدی که دشمن تصور درگیری را هم به ذهن خود راه ندهد.
مهمان‌پرست پیشرفت‌های نظامی ایران را کاملاً دفاعی و در جهت ایجاد صلح و ثبات دانست و افزود: آنها معتقدند ایران نباید در دنیا الگو شود چرا که در این صورت منافع آنها به خطر می‌افتد.
وی با بیان اینکه آنها امکانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران ندارند و نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، یکی از مولفه‌های اقتدار را قدرت دفاعی ایران و مولفه دیگر را منطق، استدلال و اصول اعتقادی مردم ایران دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه حضور پرشور مردم در حمایت از نظام را مولفه بعدی دانست و اظهار داشت: منطق ما منطق طرف مقابل را محکوم به شکست کرده و از همه مهمتر حضور رهبری مدبر، شجاع، مردمی و محبوب بین مردم و ملت‌های جهان است.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که امروز احساس قدرت و بزرگی می‌کنیم و دولت‌های منطقه به شدت نگران شده‌اند، افزود: اگر اظهارات مقامات آمریکایی را به دقت بررسی کنیم، می‌بینیم تمام کسانی که هنرشان حفظ ظاهر بود چقدر حرف‌های خارج از اصول می‌زنند.

* تلاش شکست خورده هیلاری کلینتون

وی تلاش هیلاری کلینتون برای اعمال فشار بر کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل را شکست خورده توصیف کرد و افزود: اظهارات نظر هیلاری کلینتون درمورد جمهوری اسلامی ایران بار حقوقی دارد و خود آنها می‌دانند. به کار بردن چنین عباراتی، نشانگر عصبانیت و ناراحتی آنهاست و وزیر خارجه باید مراقب بار حقوقی حرف‌هایش باشد.

* به آنها اعتماد نداریم

مهمان‌پرست در ادامه سخنان خود فعالیت هسته‌ای ایران را کاملاً صلح‌آمیز خواند و افزود: همه فعالیت‌ها با اطلاع و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و زیر نظر دوربین‌های این سازمان انجام می‌شود.
وی برنامه‌های هسته‌ای ایران در دوره اصلاحات را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما در آن دوران پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه پذیرفتیم، اما آنها حتی با داشتن چند سانتریفیوژ برای کار علمی هم مخالفت می‌کردند. این در حالی است که ما امروز بیش از 2 هزار دانشمند هسته‌ای داریم که میانگین سنی آنها بین 30 تا 35 سال می‌باشد و آنها دیگر نمی‌توانند این دانش را از ما دور کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به موضوع تبادل سوخت و غنی سازی 20 درصد در ایران پرداخت و افزود: ما بر سر تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران پیشنهاد روشن و شفافی داشتیم و هنوز هم بر آن پیشنهاد هستیم.
مهمان‌پرست با بیان اینکه ما با بحث معاوضه، به صورت اصولی برخورد کردیم، تصریح کرد: اگر آنها معاوضه را قبول کنند، در واقع قبول کرده‌اند که ما می‌توانیم چرخه سوخت را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با شرط و شروط نمی‌شود کار را ادامه داد، اظهار داشت: اگر کشورهای دیگر این توانایی را نداشته باشند، چه کاری باید انجام دهند؟ رآکتور تهران را 50 سال پیش خود آمریکایی‌ها به وجود آوردند و خودشان هم سوخت آن را تامین می‌کردند و حتی پس از انقلاب یک بار توسط آرژانتین این سوخت به ما فروخته شد، اما هم اکنون فشار می‌آورند و شرط می‌گذارند.
مهمان‌پرست با بیان اینکه آنها قبول کردند ما سوخت 5/3 درصد را به آنها بدهیم و در مقابل 20 درصد بگیریم، یادآور شد: پس اگر قبول کردند ما فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز داریم و غنی سازی 5/3 درصد مورد تأیید آنهاست، پس بردن پرونده ما از آژانس به شورای امنیت کاری غلط و غیر قانونی بوده و معنای دیگرش این است که همه قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر کرده‌اند، اشتباه بوده و محتوای قطعنامه‌ها هم که بر توقف برنامه هسته‌ای‌ ما تاکید دارند با حرف خودشان نقض شده است.
وی شروط ایران در موضوع مبادله سوخت را مورد اشاره قرار داد و گفت: چرا شرایط خود را به صورت سخت اعلام کردیم زیرا به آنها اعتماد نداریم.
مهمان‌پرست با تأکید بر اینکه ما باید روی پای خودمان بایستیم، یادآور شد: آنها فکر می‌کردند با بحث فروش یا معاوضه، زمان را از ما می‌گیرند و با پایان یافتن سوخت رآکتور تحقیقاتی، ما مجبور می‌شویم شرایط آنها را بپذیریم که در چنین شرایطی ما آغاز غنی سازی 20 درصد را رسماً اعلام کردیم و به آنها اطلاع دادیم که این موضوع برای آنها یک شوک بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ابتدا گفتند اینها بولوف سیاسی می‌زنند و توانایی این کار را ندارند، اما وقتی با حضور بازرسانی که دائم در ایران حضور دارند این کار انجام شد و وقتی مطمئن شدند این کار را انجام می‌دهیم، اعلام کردند که ایران توانایی تبدیل سوخت به صفحه سوخت را ندارد.
مهمان‌پرست با اشاره به راه‌اندازی کارخانه تبدیل سوخت به میله‌های سوختی در اصفهان از ابتدای سال 88، یادآور شد: اینکه سوخت به میله سوخت تبدیل شود یا به صفحه سوخت، تکنیکی است که خیلی زمانبر نیست و اگر کمی صبر کنید، شاهد عملی شدن آن خواهید بود.
وی با بیان اینکه آنها مطمئن هستند که ایران این توانایی را دارد و از این بابت نگرانند، اظهار داشت: از یک طرف می‌گویند بولوف سیاسی است و از طرف دیگر می‌گویند اگر اینها را رها کنیم به اورانیوم 90 درصد غنی شده دست می‌یابند. اگر بولوف سیاسی است، چطور به 90 درصد می‌رسیم؟ تناقض‌ در حرف‌هایشان نشان می‌دهد که نگرانند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با ذکر این نکته که بحث هسته‌ای ما کاملاً در وضعیت خوبی است و ما از موضع قدرت صحبت می‌کنیم، افزود: هر تصمیمی را با حفظ مصالح، منافع و ابعاد مختلفی که می‌تواند برای کشور ما به همراه داشته باشد، دنبال می‌کنیم.

* اجازه نمی‌دهیم هیچ کس به کشور و مردم صدمه‌ای وارد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دستگیری عبدالمالک ریگی گفت: پرسنل نیروی هوایی اقدام شجاعانه‌ای انجام دادند و این پیروزی بزرگ برای ملت ما به دست آمد، نه به خاطر اینکه این فرد خیلی مهم است.
وی با اشاره به جنایات ریگی، اظهار داشت: دستگیری ریگی با توجه به جنایاتی که مرتکب شده بود باعث خوشحالی بود، اما مهمتر از آن این بود که با تمام پیچیدگی‌های امنیتی که سرویس‌های خارجی داشتند و حمایت کاملی که از این سرکرده گروهک تروریستی انجام می‌شد و با حفاظت آنها، ریگی اقدام به تردد می‌کرد. باور نمی‌کردند که رد وی به این شکل حتی در داخل پایگاه آمریکایی گرفته شده و با این اقتدار، در فضای کشورمان دستگیر شود .
وی دستگیری ریگی را نشانگر اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این نشان داد که ما جدی هستیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ کس به کشور و مردم ما صدمه‌ای وارد کند.
سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: این قضیه در زمانی انجام شد که رژیم نامشروع صهیونیستی برای نشان دادن اقتدار امنیتی و اطلاعاتی خود، طراحی کرد تا یکی از سران حماس را در دبی به شهادت برساند. آنها برای این کار 26 نفر را با گذرنامه‌های خارجی از کشورهای مختلف به دبی آوردند و با یک طراحی پیچیده، این ترور را انجام دادند اما همین اقدام باعث رسوایی صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها شد و حال باید پاسخگوی بسیاری از سؤالات باشند.
وی با بیان اینکه دستگیری ریگی باعث برآشفته شدن و عصبانیت کشورهای حامی او شد، اظهار داشت: باید هم عصبانی باشند. آنها در این مدت کوتاه ضربه‌های زیادی متحمل شدند و مردم ما در 22 بهمن همه برنامه‌های جنگ نرمشان را به هم ریخت. همه محاسبه‌هایی را که برای ایجاد شکاف در بین مردم ایران داشتند به هم ریخت. مردم با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که حضورشان برای حمایت از رهبری و اصل نظام است.

* نقطه نظرات تعیین کننده ایران در منطقه

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: آنها از صنایع موشکی و اقتدار امنیتی و دفاعی و همچنین نفوذ ما در منطقه ناراحتند.
وی نقطه نظرات ایران در منطقه را تعیین کننده دانست.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است و آنها متوجه هستند، گفت: جمهوری اسلامی معتقد است که برای کمک به کشورهای منطقه باید رویکردهای منطقه‌ای را دنبال کرد و ما برنامه خودمان را اجرا می‌کنیم که در این راستا رئیس جمهور امروز به افغانستان سفر کرد و بحث‌های همکاری‌های گسترده را در دستور کار داریم.
مهمان‌پرست در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نقطه قوتی در سیاست خارجی وجود دارد به خاطر این است که همه ارکان مختلف نظام دست به دست هم داده‌اند و با پشتوانه مردم این دستاوردها حاصل شده است.
وی با اشاره به تهدیدات و تحریم‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران اعمال کردند، گفت: علیرغم این تحریم‌ها و تهدیدات، در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که به لحاظ دفاعی و نظامی در بهترین و مقتدرترین شرایط در منطقه قرار دارد.
سخنگوی وزارت خارجه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سیاست خارجی توفیقات چشمگیر و تعیین کننده‌ای داشته‌ایم که مرهون تلاش تمامی ارکان کشور است.


ارسال شده در توسط منتظر منجی
   1   2      >