سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

سفر رهبری رحمت الهی بر دیار زاگرس‌نشینان
 
یک عالم دینی گفت‌: سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف همواره با خیر و بر‌کت همراه بوده است و قطعا سفر ایشان حیات تازه‌ای به مردم کرمانشاه می‌بخشد.

حجت‌الاسلام محمد حجتی هرسینی در کرمانشاه در آستانه سفر رهبری به استان افزود‌: سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف همواره با خیر و بر‌کت همراه بوده است و قطعا سفر ایشان حیات تازه‌ای به مردم کرمانشاه می‌بخشد.
وی ادامه داد‌: کر‌مانشاهیان مدت‌هاست که منتظر سفر ولی فقیه به استان هستند و خانواده‌های جانبازان و ایثار‌گران بیش از همه از حضور رهبر امت خرسند هستند.
حجتی هرسینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به امور فر‌هنگی و تاریخی استان کرمانشاه‌ به خوبی واقفند‌، تصر‌یح کرد: سفر ‌رهبری به کر‌مانشاه باعث ایجاد تحولاتی مهم در همه زمینه‌ها خواهد شد.
وی ادامه داد: از مسئو‌لان استان می‌خواهیم که نیاز‌ها و مشکلات مردم استان را به اطلاع مقام معظم رهبری برسانند.
حجتی هرسینی در پایان گفت‌: مردم استان کر‌مانشاه خو‌شحال چشم انتظار تشریف‌فرما‌یی قدوم مبارک ولی فقیه هستند و از هم‌اکنون خود را برای استقبال از مهمان عزیزشان آماده کرده‌اند.

 

برخی برنامه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی و رییس کمیته تبلیغات استقبال از رهبر معظم انقلاب در استان کرمانشاه، برخی برنامه‌ها و دیدارهای معظم‌له در سفر به کرمانشاه را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل قبادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ورود به شهر کرمانشاه و برگزاری مراسم استقبال از ایشان، سخنرانی عمومی در جمع اقشار مختلف مردم کرمانشاه خواهند داشت.

وی افزود: مراسم استقبال مردمی از میدان آزادی شروع و به سمت ورزشگاه آزادی کرمانشاه ادامه دارد. همچنین سخنرانی رهبر انقلاب در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی گفت: نشست با روحانیون و علمای استان، جلسه با مدیران ادارات و سازمان‌ها، نشست مشترک با نخبگان حوزوی و دانشگاهی، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان و نشست با بسیجیان از جمله دیدارهای رهبر فرزانه انقلاب در کرمانشاه است.

قبادی افزود: رهبر انقلاب همچنین در این سفر پرخیر و برکت در شهرستان‌های کنگاور، پاوه و گیلانغرب شخصاً حضور می‌یابند و نمایندگان ایشان از مابقی شهرستان‌ها بازدید بعمل می‌آورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به این‌که «زمان دقیق سفر معظم‌له به کرمانشاه هنوز بطور قطع مشخص نیست» اظهار کرد: این سفر به احتمال بسیار قوی در اواخر هفته انجام می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: طبعا ویژگی بارز این سفر انتظار 23 ساله آحاد مردم برای دیدار با مولا و مقتدای خویش است.

قبادی تأکید کرد: بی شک ملاقات نزدیک آحاد مردم با رهبر انقلاب و ارایه گزارش از سیر تحولات در حضور معظم‌له و کسب رهنمودهای ایشان در رشد و بالندگی استان نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان این‌که «حضور رهبر معظم انقلاب در هر شهر و دیاری باعث بروز خیر و برکت و پیشرفت و نشاط می‌گردد» گفت: ایشان با تجویز نسخه‌های بومی برای هر استان در حقیقت باعث ترسیم خط مشی‌های استان می‌گردند.

منبع: ایسنا

 

حضور رهبری گامی مثبت برای توسعه اورمانات است

امام جمعه جوانرود حضور مقام معظم رهبری در خطه اورامانات را گامی مهم و مثبت برای توسعه و پیشرفت این منطقه عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: حضور رهبری گامی مثبت برای توسعه اورمانات است

ماموستا ملا‌احمد فخری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جوانرود در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: سفر ولی فقیه به استان کرمانشاه منشاء سعادت، خیر، برکت و رحمت است.
وی اظهار داشت: این سفر تاریخی فرصت مناسبی برای حل مشکلات علمای دینی است. 
فخری با اشاره به علاقه مردم شریف جوانرود به مقام معظم رهبری ادامه داد: جوانرودی‌ها استقبال شایسته‌ای از رهبر امت در مرکز استان خواهند داشت. 
وی اضافه کرد: موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری در مسئله فلسطین و تاکید ایشان بر عزت مسلمانان و ذلت اسرائیل موجب ایجاد روحیه مقاومت و شادمانی مسلمان در این خطه شده است.
خطیب امام جمعه جوانرود حضور مقام معظم رهبری در خطه اورامانات را گامی مهم و مثبت برای توسعه و پیشرفت این منطقه عنوان کرد. فخری در پایان گفت: مردم شریف جوانرود علاقه خاصی به مقام معظم رهبری دارند.

 

دل نوشته دانش‌آموزان کرمانشاهی برای رهبری

رئیس امور تربیتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: از دانش‌آموزان‌ کرمانشاه خواسته‌ایم دل نوشته‌های خود را برای رهبری بنویسید تا آنها را به صورت کتابچه به رهبر امت بدهیم.

خبرگزاری فارس: دل نوشته دانش‌آموزان کرمانشاهی برای رهبری

پرویز پورکاظمی در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه افزود‌: عنوان بر‌نامه‌های فر‌هنگی تربیتی اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آستانه سفر رهبری‌، ورود آفتاب ولایت نام دارد.
وی با بیان بر‌نامه‌های ورود آفتاب ولایت ادامه داد‌: 313 دانش‌آموز سرودی با عنوان <ای رهبر آزادگان> را در 24 منطقه از شهرستان‌های استان به نیت یاران امام زمان (عج) در آستانه ورود مقام معظم رهبری به استان اجرا خواهند کرد.
رئیس امور تربیتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد‌: در همین راستا در مراسم آغازین مدارس آیات ولایی تلاوت می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح دل نو‌شته‌های دانش‌آموزان کرمانشاهی تصریح کرد: از دانش‌آموزان خواسته‌ایم که دل نوشته‌های خود را برای مقام معظم رهبری بنویسند تا آن را به صورت کتابچه جمع‌آوری کنیم و به هیئت همراه رهبری تحویل دهیم.
رئیس امور تربیتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استقبال با‌شکوهی از مقام معظم رهبری خواهند داشت، گفت‌: دانش‌آموزان کرمانشاهی همراه با آحاد مرد‌م استان حضور پر‌شوری را در استقبال از رهبر  امت خواهند داشت.

 

سفر رهبری حیات تازه‌ای به مردم کرمانشاه می‌بخشد

یک عالم دینی گفت‌: سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف همواره با خیر و بر‌کت همراه بوده است و قطعا سفر ایشان حیات تازه‌ای به مردم کرمانشاه می‌بخشد.

خبرگزاری فارس: سفر رهبری حیات تازه‌ای به مردم کرمانشاه می‌بخشد

حجت‌الاسلام محمد حجتی هرسینی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه در آستانه سفر رهبری به استان افزود‌: سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف همواره با خیر و بر‌کت همراه بوده است و قطعا سفر ایشان حیات تازه‌ای به مردم کرمانشاه می‌بخشد.
وی ادامه داد‌: کر‌مانشاهیان مدت‌هاست که منتظر سفر ولی فقیه به استان هستند و خانواده‌های جانبازان و ایثار‌گران بیش از همه از حضور رهبر امت خرسند هستند.
حجتی هرسینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به امور فر‌هنگی و تاریخی استان کرمانشاه‌ به خوبی واقفند‌، تصر‌یح کرد: سفر ‌رهبری به کر‌مانشاه باعث ایجاد تحولاتی مهم در همه زمینه‌ها خواهد شد.
وی ادامه داد: از مسئو‌لان استان می‌خواهیم که نیاز‌ها و مشکلات مردم استان را به اطلاع مقام معظم رهبری برسانند.
حجتی هرسینی در پایان گفت‌: مردم استان کر‌مانشاه خو‌شحال چشم انتظار تشریف‌فرما‌یی قدوم مبارک ولی فقیه هستند و از هم‌اکنون خود را برای استقبال از مهمان عزیزشان آماده کرده‌اند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

مشاور موسوی: کیهان نباید رابطه ما را با منافقین فاش می کرد!

سایت کلمه وابسته به اردشیر امیرارجمند، ارتباط با گروهک های نفاق و ملاقات نامبرده با مقامات آمریکایی را تکذیب کرد.

اخیرا شبکه ضدانقلابی بالاترین که طی 2 سال گذشته حمایت کاملی از فتنه سبز انجام داده، به نقل از سایت «آفتابکاران» از ملاقات امیرارجمند با مقامات آمریکایی خبر داده بود. کلمه در واکنش به این خبر، کیهان را متهم به همدستی و ائتلاف با منافقین علیه اصلاح طلبان و جنبش سبز کرد. سایت مذکور همچنین منافقین را همدستان صدام معرفی کرده و از کیهان پرسیده که چرا به خبرهای آنها اعتماد می کند. این پایگاه اینترنتی وابسته به امیرارجمند همچنین مدعی است: جنبش سبز نسبت به آمریکا استقلال کامل دارد و سلطه خارجی را نفی می کند.
ظاهرا گردانندگان سایت کلمه فراموش کرده اند که در همایش تبلیغاتی موج سومی ها در برج میلاد - با حضور خاتمی و موسوی- در سال 88، از سرود «آفتابکاران»! استفاده کردند و کسی هم در آن هیاهو و غوغا نپرسید که این آفتابکاران، مال منافقین است و اخ است و... از این حرف ها!
نکته دوم این است که برخی دستگیر شدگان در آشوب های خیابانی سال 88، دست بر قضا سبزهای شاخه منافقین بودند و امثال آقای امیرارجمند- که باز هم به طور تصادفی- ارتباط نسبی و خانوادگی با سازمان منافقین دارند!- نه تنها متعرض این میدان داری گروهک های نفاق نشدند بلکه آنها را مردمان خداجو هم خواندند و آن روز نگفتند که اینها همدستان صدام بوده اند و سوم اینکه احتمالا اجنه سبز بودند که مورد تمجیدهای مکرر رئیس جمهور و وزیر خارجه و وزیر دفاع و رئیس سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند و الهام بخش توصیف شدند و احتمالا قصد شیاطین روزگار از این ستایش ها، نفی سلطه بر ایران و صرفا برای رضای خدا بوده است!
همچنین باید پرسید آیا تلاش برای جمع کردن سلطنت طلب ها و بهایی ها و مارکسیست های سرگردان و ملی-مذهبی ها و انواع طیف های نفاق در خارج کشور، برای زدن زیرآب جریان های نفاق است یا در راستای خدمت به دشمن؟ مگر اینکه گمانه مطرح در محافل ضدانقلاب درباره شخص امیرارجمند را بپذیریم که او نفوذی و خبرچین وزارت اطلاعات است؛ در این صورت حمله او به کیهان قابل درک است!

 

شیرین عبادی و مهر انگیز کار زنان موفق و مادران فداکار!

شبکه امید ایران 7 اکتبر (15 مهر) در برنامه ای که برای معرفی زنان موفق و مادران فداکار! پخش کرد، تصاویری برجسته از شیرین عبادی و مهرانگیز کار را در پشت سر مجری به نمایش گذاشت.

گرچه این دو دارای تحصیلات عالی هستند، اما باور اینکه آنها مادران فداکار یا زنان موفقی هستند جای بسی تامل است. خوب است شرح حال زندگی خانوادگی آنان را از زبان خود یا نزدیکانشان جویا شویم.
در آغاز به سراغ "توسلیان همسر شیرین عبادی" می رویم، وی ابتدا از درگیری هائی می گوید که گاه و بیگاه با وی داشته است: «زن من با همه ادعاهای حقوق بشری در خانه نتوانست آن را برای اعضا رعایت کند مثلا به من می گفت چرا اخم کرده ای؟ و به این بهانه شروع به دعوا و پرتاب کفش می کرد، هنوز عینکم را که سی و اندی سال از مچاله کردن آن می گذرد دارم، بعضا حمله می کرد، کتک می زد، در سفری که به پاریس داشتیم، بسیار تلاش کردم که آن سفر زهرمان نشود.»
توسلیان افزود: «زندگی ما خوب نبود، یک طرفه بود، بنده شده بودم آقای عبادی! بچه ها می گفتند تو شوهر کرده ای.»
شیرین عبادی برای آنکه با همسرش ادامه زندگی دهد از وی تعهدی رسمی می گیرد تا همه حقوق زناشوئی را یک طرفه به سود خود تمام کند، خود او در این باره می گوید: «جالب است روزی که من و همسرم به دفتر خانه می رفتیم تا قرار داد را امضا کنیم، مرد دفترخانه دار خطاب به شوهرم گفت "تو مگر دیوانه شده ای که می خواهی چنین قرار دادی را امضا کنی" و شوهرم گفت که من برای نجات زندگی خانوادگی ام! بایستی این کار را بکنم.»
برنده جایزه صلح نوبل با اشاره به عقده های روانی خود در ادامه افزود: «از آن روز به بعد من واقعا احساس کردم که چون مساوی با همسرم هستم می توانم این زندگی را تحمل کنم و ادامه دهم.»
اما درباره مهرانگیز کار، چندی پیش یکی از مجریان همین شبکه امید ایران از او با عنوان" لات" یاد کرد.
همچنین مهر انگیز در مصاحبه ای که بعد از خودکشی همسرش سیامک پور زند با رادیو فردا داشت، در کنار پرداختن به مساله کنفرانس ننگین برلین(سال 1379) که خود او هم یکی از مسافران آن بود، بطور کاملا غیر محسوس از رابطه بد زناشوئی با همسرش چنین پرده برداشت: «سیامک پورزند کمترین نقشی در کنفرانس برلین نداشت و شاید شما باور نکنید که به لحاظ مسائل خصوصی که در زندگی زناشویی ما در آن دوران به وجود آمده بود، سیامک پورزند اساسا اطلاع نداشت که من دارم می‌روم برلین برای شرکت در کنفرانس.»
وی ادامه می دهد: «سیامک پورزند اطلاع نداشت که من می‌روم برلین. بنابراین کمترین نقشی نداشت. ما دو تا خط جداگانه را هر کدام‌مان دنبال می‌کردیم و شاید با همدیگر بسیار هم اختلاف سلیقه داشتیم.»
گفتنی است شیرین عبادی و مهر انگیز کار دارای تفکرات و گرایشات کاملا فمنیستی هستند که از ثمرات آن! احساس نوعی نفرت نسبت به مردان است.
شایان ذکر است اکثر زنانی که به این برنامه دعوت می شوند غالبا کسانی هستند که در زندگی زناشوئی دچار شکست شده اند و زندگی در ایران را برای رسیدن به سوداهای خود در غرب، ترک گفته اند.

 

یک ضدانقلاب سلطنت طلب: مردم به چشم دیوانه به ما نگاه می کنند

"بهرام آبتین" لیدر گروهک موسوم به ایرانبانان در تاریخ 7 اکتبر (15شهریور) در کمال شکسته نفسی(!) گفت:

«این انتظار بیش از حد است که ما فکر کنیم کسی که خارج از کشور است باید به فکر ایران باشد. اگر چهار نفر مثل من را می بینید، ما استثناء هستیم. من بعضی وقت ها خودم توی خودم می مانم و از خودم می پرسم: کی هستی؟ داری چه کار می کنی؟ من متعلق به امروز نیستم. من برای الآن زندگی نمی کنم، برای 200 سال دیگر زندگی می کنم. در آن زمان مردم می گویند "بهرام آبتین" این کارها را کرد. این یک واقعیت است که جامعه کنونی، ماها را که بر علیه جمهوری اسلامی کار می کنیم نمی شناسد و مردم به چشم دیوانه به ما نگاه می کنند. در جامعه خیال می کنند ما کم عقل هستیم...»

این شخصیت های جالب اپوزیسیون واقعا مصداق بارز فروتنی و اعتماد به نفس هستند!

 

من وتو: کشتن جنین حق والدین است!!

کارشناس شبکه من وتو با اشاره به مساله سقط جنین، چنین کاری را حق والدین دانست.
کارشناس برنامه عنوان کرد: «این حق زن و مرد هست که در دوران حاملگی بخواهند بچه را نگه دارند و یا سقط کنند.»
وی در ادامه عنوان کرد: «در کشورهای غربی با مساله عقب افتادگی و یا معلول بودن بچه به راحتی کنار می آیند اما کشورهای شرقی و جهان سوم نمی توانند این مساله را بپذیرند و باعث سرخوردگی آنها می شود و لذا مادرانی که دارای جنین های معلول هستند جنین های خود را سقط می کنند.»
کارشناس این برنامه خاطر نشان کرد: « سقط جنین معلولان یک مساله جدی است و به نفع جامعه و خودتان هست که سقط جنین کنید زیرا جامعه نمی تواند از آن حمایت کند.»
شایان ذکر است که جنین زنده همانند هر انسانی(حتی اگر معلول باشد)حق زندگی دارد و توصیه کارشناس من وتو به سقط جنین، در حقیقت توصیه به کشتن نوزاد بی گناه است.
 
 
 

مرثیه سرایی همکار فائزه هاشمی برای احمدی نژاد

پرزیدنت احمدی نژاد که از پیش از بدست گرفتن قدرت در سال 2005 (1384) با فساد مبارزه می کرد، هم اکنون بخاطر وارد شدن اتهام به دستیار نزدیک و فامیل او اسفندیار رحیم مشایی به ارتباط با متهم اصلی پرونده، تحت فشار قرار دارد.

کاملیا انتخابی فرد همکار رسانه ایی فائزه هاشمی، در مطلبی که پایگاه اینترنتیالعربیه آن را منتشر کرده است، نوشت: امروز برادران لاریجانی با احمدی نژادرقابت می کنند.

وی افزود: یکی از آنها رییس قوه قضاییه است ،دیگری رییس مجلس و سومی رییس سازمان حقوق بشر اسلامی است.

انتخابی فرد ادامه داد: قدرت برادران لاریجانی از احمدی نژاد بیشتر است.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، این روزنامه نگار فراری که به همکاری با سازمان سیا متهم است ، در ادعایی جالب اضافه کرد: درگیری مستمر بین رییس جمهور از یک سو و قوه قضاییه و مجلس از سوی دیگر، بیشتر از تعریف و تمجید دستیاران عالی رتبه احمدی نژاد از رهبری و روحانیون عالی رتبه نشات گرفته است!

وی که بعضی از منابع خبری از سومین دیدار مخفیانه او با مشایی در جریان سفر اخیر احمدی نژاد به نیویورک خبر دادند، اظهار داشت: آنها حتی رییس دفتر احمدی نژاد و بعضی از وزرای او را به جاسوسی وکلاهبرداری سه میلیارد دلاری متهم کرده اند.

همکار رسانه ایی جریان دوم خرداد، افزود: پرزیدنت احمدی نژاد که از پیش از بدست گرفتن قدرت در سال 2005 (1384) با فساد مبارزه می کرد، هم اکنون بخاطر وارد شدن اتهام به دستیار نزدیک و فامیل او اسفندیار رحیم مشایی به ارتباط با متهم اصلی پرونده، تحت فشار قرار دارد.

انتخابی فرد ادامه داد: علیرغم اینکه دولت هر گونه اقدام خطایی را دراین پرونده تکذیب کرده است، 11 نماینده مجلس از علی لاریجانی رییس مجلس خواسته اند تا نقض قانون توسط رییس جمهور ، رییس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد را مورد بررسی قرار هد.

کاملیا انتخابی فرد افزود: دوشنبه گذشته احمدی نژاد گفت "من از کسی حمایت نمی کنم. من بخاطر ملت سکوت می کنم.اما معتقدم خدا از بندگان خود دفاع خواهد کرد."

کاملیا ادامه داد: این دومین باری است که احمدی نژاد اینگونه سخن می گوید.

این روزنامه نگار فراری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اواخر امسال، اظهار داشت: رقبای احمدی نژاد تصمصیم دارند که مانع انتخاب متحدان رییس جمهور شوند.

انتخابی فرد در پایان این نوشته قابل تامل و جانبدارانه که در یک نشریه مصری نیز به چاپ رسیده است و  قاعدتا مخاطبان آن مردم منطقه بشمار می روند ، بدون هیچگونه اشاره ایی به ریشه اصلی مخالفتها با جریان انحرافی ، از قول یک شهروند عادی کشورمان نوشت: چرا "آنها" برای رفع تحریمها تلاشی نمی کنند؟ "آنها" مشغول جنگ قدرتند."آنها" مردم را فراموش کرده اند.

 

اخراج احمد باطبی از VOA

پلیس فدرال آمریکا ضمن بازجویی از همسر سابق باطبی(تارا نیازی)، به باطبی درباره تماس با ایران و لو دادن برخی عناصر مخالف ظنین شده بود. امیرعباس فخرآور که ظاهرا ارتباطات بیشتری با اف بی آی دارد، در این باره نوشت: احمد باطبی و کورش صحتی از صدای آمریکا اخراج شدند. به دنبال افشای پرونده همکاری باطبی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و تشکیل پرونده از سوی پلیس فدرال آمریکا برای وی در این خصوص، باطبی که از پاییز سال 2008 در بخش فارسی صدای آمریکا به کار مشغول بوده و به عنوان کارمند قراردادی دولت آمریکا حقوق دریافت می کرد، به همراه تعدادی از دوستانش اخراج شدند.

فخرآور اضافه کرد: پرونده همکاری باطبی با وزارت اطلاعات، در پی انتشار نامه ای از ارژنگ داوودی از درون زندان اوین که آشکارا مدارکی را در خصوص همکاری باطبی با وزارت اطلاعات به دست می داد، به رسانه ها کشیده شد. ورود نامزد سابق باطبی به ماجرا و افشای بخشی دیگر از جزئیات این همکاری هم بر صحت ماجرا تاکید داشت. نامه های معروف به 102 نفر هم که با هدف تغییر صورت مسئله از سوی همپیمانان باطبی یعنی سازگارا و افشاری منتشر شده بود، کمکی به وی نکرد و ارسال دومین نامه، که نقض آشکار قوانین در آمریکا بود، موجب سرعت بخشیدن به پرونده اخراج وی شد.

 

ارتباط منافقین و مشاور موسوی

 
سایت کلمه وابسته به اردشیر امیرارجمند، ارتباط با گروهک های نفاق و ملاقات نامبرده با مقامات آمریکایی را تکذیب کرد.
اخیرا شبکه ضدانقلابی بالاترین که طی 2 سال گذشته حمایت کاملی از فتنه سبز انجام داده، به نقل از سایت «آفتابکاران» از ملاقات امیرارجمند با مقامات آمریکایی خبر داده بود. کلمه در واکنش به این خبر، کیهان را متهم به همدستی و ائتلاف با منافقین علیه اصلاح طلبان و جنبش سبز کرد. سایت مذکور همچنین منافقین را همدستان صدام معرفی کرده و از کیهان پرسیده که چرا به خبرهای آنها اعتماد می کند. این پایگاه اینترنتی وابسته به امیرارجمند همچنین مدعی است: جنبش سبز نسبت به آمریکا استقلال کامل دارد و سلطه خارجی را نفی می کند.
ظاهرا گردانندگان سایت کلمه فراموش کرده اند که در همایش تبلیغاتی موج سومی ها در برج میلاد - با حضور خاتمی و موسوی- در سال 88، از سرود «آفتابکاران»! استفاده کردند و کسی هم در آن هیاهو و غوغا نپرسید که این آفتابکاران، مال منافقین است و اخ است و... از این حرف ها!
نکته دوم این است که برخی دستگیر شدگان در آشوب های خیابانی سال 88، دست بر قضا سبزهای شاخه منافقین بودند و امثال آقای امیرارجمند- که باز هم به طور تصادفی- ارتباط نسبی و خانوادگی با سازمان منافقین دارند!- نه تنها متعرض این میدان داری گروهک های نفاق نشدند بلکه آنها را مردمان خداجو هم خواندند و آن روز نگفتند که اینها همدستان صدام بوده اند و سوم اینکه احتمالا اجنه سبز بودند که مورد تمجیدهای مکرر رئیس جمهور و وزیر خارجه و وزیر دفاع و رئیس سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند و الهام بخش توصیف شدند و احتمالا قصد شیاطین روزگار از این ستایش ها، نفی سلطه بر ایران و صرفا برای رضای خدا بوده است!
همچنین باید پرسید آیا تلاش برای جمع کردن سلطنت طلب ها و بهایی ها و مارکسیست های سرگردان و ملی-مذهبی ها و انواع طیف های نفاق در خارج کشور، برای زدن زیرآب جریان های نفاق است یا در راستای خدمت به دشمن؟ مگر اینکه گمانه مطرح در محافل ضدانقلاب درباره شخص امیرارجمند را بپذیریم که او نفوذی و خبرچین وزارت اطلاعات است؛ در این صورت حمله او به کیهان قابل درک است!
 
 
 

دکمه و ربطش با سایت فتنه

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سایت کلمه متعلق به موسوی که از لندن اداره می شود کیهان را به باد فحش و ناسزا گرفته.
گفت: اینکه تازگی نداره، پرسیدم تازه چه خبر؟!
گفتم: این دفعه اعتراض کرده که چرا کیهان رابطه فتنه سبز با منافقین را فاش کرده است.
گفت: مگر خودشان در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 با صراحت به ائتلاف با منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها و مارکسیست ها و عبدالمالک ریگی و بقیه اجق وجق ها افتخار نمی کردند؟!
گفتم: حالا که فتنه با شکست روبرو شده دارند دنده عقب می گیرند.
گفت: ولی هنوز هم که حاضر به نفی منافقین و مرزبندی با آنها نیستند.
گفتم: عیب از خودشان است. یارو به دکتر مراجعه کرد و گفت؛ آقای دکتر! چند روز است که وقتی لباس می پوشم، کمرم خم می شود. دکتر نگاهی به او انداخت و گفت؛ مرد ناحسابی! دکمه یقه پیراهنت را به جادکمه ای شلوارت بسته ای!

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
اگر به فرمان مبارزه با فساد اقتصادی عمل شده بود، دچار فساد بانکی اخیر نمی شدیم

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.

خبرگزاری فارس: اگر به فرمان مبارزه با فساد اقتصادی عمل شده بود، دچار فساد بانکی اخیر نمی شدیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران حج امسال، حج را فرصتی بسیار گرانبها و ارزشمند برای ارتباط با امت اسلامی و بهره مندی معنوی خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف‌‍افکنی و مقابله با موج بیداری اسلامی در مراسم حج، تنها راه غلبه بر این توطئه را نزدیک‌تر شدن دل‌ها و تقویت همدلی دانستند.

ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسؤولان به توصیه‌های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسؤولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع ‌سانی مناسب به مردم، باید دست‌های خائن را قطع کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حج را یکی از رموز اساسی اسلام و میهمانی بزرگ الهی در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصیف کردند و افزودند: باید در بُعد عمومی و بین المللی حج، همدلی و تقویت پیوندهای اسلامی بدون در نظر گرفتن ملیت ها، قومیت ها و مذهب ها مورد توجه جدی قرار گیرد و از این فرصت برای نزدیک تر شدن دل‌ها استفاده شود.

ایشان یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را، بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانستند و تأکید کردند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسلمانان یک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ایرانی باید با چنین نگاه عمومی و جهانی در حج حضور یابند و تجربیات سی ساله خود در مبارزه با استکبار و معاندین را در اختیار ملتهای تازه انقلاب کرده، قرار دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از دیگر نکات ضروری برای حجاج ایرانی برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتی گرانبها برای پاکیزه شدن از آلودگی های دنیا و مجموعه ای از فرائض است که باید ضمن قدر دانستن این مراسم عظیم و کم نظیر، در حفظ ذخایر معنوی بدست آمده آن هم همت کرد.

ایشان زائران بیت الله الحرام را به آماده سازی درونی خود، قبل از سفر حج و آماده شدن برای این میهمانی الهی توصیه کردند و افزودند: حاجی ایرانی باید با رفتار خود در حج، ملت، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را در چشم دنیا سربلند کند.

رهبر انقلاب اسلامی حجاج را به پرهیز از رفتارهای سبک توصیه و خاطر نشان کردند: یکی از این رفتارهای سبک، عطش بازارگردی است که علاوه بر اینکه ارز کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت به هدر می دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندی معنوی را نیز از بین می برد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که خرید سوغات باید در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره مندی معنوی را از این فرصت کم نظیر داشته باشند.

ایشان در پایان این بحث افزودند: معارف دینی، قرآن، سنت و اهل بیت، سرمایه های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت بوجود می آید و اگر انسان خود را از این سرمایه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند: اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم.

ایشان افزودند: وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می شکند و آیا این سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه دار شود زیرا با گذشت زمان، ریشه کنی ان بسیار مشکل می شود و سرمایه گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می کند، اما متأسفانه عمل نشد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اطمینان بخشی به مردم در خصوص عزم سه قوه برای مقابله با این حادثه و پیشگیری از حوادث مشابه، افزودند: البته عده ای می خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حالیکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفه خود هستند.

ایشان با اشاره به اطلاع رسانی که در روز های گذشته در خصوص این حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند، بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوی و با دقت قضایا را پیگیری و بررسی کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ادامه هیاهو و جنجال، بخصوص اگر عده ای بدنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم بدانند که مسوولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستهای خائن قطع خواهد شد.

ایشان با توصیه مؤکد به قوه قضائیه برای اطلاع رسانی مناسب به مردم در خصوص پیگیری این پرونده تأکید کردند: دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی در گزارشی از فعالیتهای بعثه مقام معظّم رهبری برای برگزاری هر چه با شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشی برنامه های آموزشی حجاج، راه اندازی آموزش مجازی، انتشار فصل نامه های تخصصی حج، چاپ قرآن های نفیس همراه با ترجمه برای حجاج، استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، برگزاری آزمون برای انتخاب روحانیون و معین های جدید کاروانها، تشکیل اتاق فکر، و استفاده بیش از پیش از دیپلماسی حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است.

لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از قدامات اجرایی حج گفت: امسال 97 هزار زائر در قالب 588 کاروان و با استفاده از دو شرکت هواپیمایی ایرانی، به مکه و مدینه انتقال خواهند یافت و محل اسکان زائران ایرانی در مکه نسبت به سالهای قبل، به مسجد الحرام نزدیک تر شده است.

 

حمله بالاترین به بی بی سی، صدای آمریکا و رادیو زمانه+سند

سایت بالاترین با انتقاد از سیاست تفرقه افکنی رسانه های اپوزیسیون در میان ایرانیان، تلویزیون های بی بی سی و صدای آمریکا و نیز رادیو زمانه را به تلاش برای تجزیه ایران متهم کرد.
 
به گزارش جام نیوز؛ سایت بالاترین، 2 اکتبر(10 مهر) نوشت: «گویا دشمنی یا مخالفت با حکومت ایران تبدیل شده است به دشمنی با مردم ایران و کل موجودیت و یکپارچگی و پیوستگی کشوری به نام ایران باید قربانی شود. به نظر من فاجعه آنجا است که برخی از نسل جدید "اولترا روشن‌فکر دوطبقه و دوسوخته" نیز با این گونه نغمه‌های شوم همصدا می‌شوند و خیال می‌کنند دنیای امروز دنیای بی‌مرز است و به قول آن ترانه "همه آزاد آزاد اند. همه خوشبخت خوشبخت اند" و تنها مردم بیچاره‌ی ایران مشکل دارد و تنها راه حل این مشکل هم پاک کردن صورت مسئله است یعنی نابود کردن کشوری به نام ایران و تبدیل آن به مشتی کشورک دو سه میلیونی! برای این راه حل پیشنهاد هم می‌کنند که کردستان و بلوچستان و ... خلاصه هر کسی خواست از ایران جدا شود و مستقل شود.»
این سایت در ادامه با حمله به بی بی سی، صدای آمریکا و رادیو زمانه نوشت: «پس از تلویزیون صدای آمریکا و بی.بی.سی که شبانه‌روز در راستای طرح برنارد لوییس برای شکستن و تجزیه‌ی ایران بر پایه‌ی گروه‌های قومی برنامه پخش می‌کنند و کارشناس دعوت می‌کنند و میزگرد برگزار می‌کنند چشممان به جمال رادیو زمانه‌ی هلندی روشن شد که نمی‌خواهد از این دو عقب بماند و برای همین بخشی را به اقلیت های ایران اختصاص داده است تا حق این "اقلیت" را از اکثریت "فارس" بگیرد.»
بالاترین افزود: «سی سال پیش وقتی صدام حسین به ایران حمله کرد پیر و جوان و زن و مرد و نوجوان دست به تفنگ بردند و از خاک و مرز بوم نیاکان خویش دفاع کردند. در دوران گذشته نیز مردم با دست خالی با تجاوز روسیه و انگلستان مبارزه کردند. نمی‌دانم آیا در میان مردم امروز کسی هست که به این "باورهای قدیمی و پوسیده" اعتقاد داشته باشد و از میهن خود دفاع کند یا همه به شیوه‌ی جناب سلطان حسین صفوی تاج ایران را دو دستی به دشمنان تقدیم می‌کنند و پز روشنفکری هم به خود می‌گیرند؟!»
 
 
 
 
 

یک شبکه سلطنت طلب: اپوزیسیون نان به نرخ روز خور شده اند

دخی عبدی: خیلی از اپوزیسیون نان به نرخ روز خور شده اند و از هر طرف باد بیاید بادش می زنند. این ها اپوزیسیون واقعی نیستند بلکه در ما نفوذ پیدا کرده اند.

به گزارش جام نیوز؛ "دخی عبدی" مجری تلویزیون سلطنت طلب "ایران آریایی" که عدم همراهی بعضی از گروه های اپوزیسیون را عامل ناکامی پروژه شکست خورده موسوم به "رستاخیز عقاب ایران" می داند در تاریخ 1 اکتبر(9 شهریور) آن ها را جیره خوار و مزدور خواند و گفت: «خیلی از اپوزیسیون نان به نرخ روز خور شده اند و از هر طرف باد بیاید بادش می زنند. پول جنبش سبز می آید یک جور موضع گیری می کنند، دلارهای عربستان که می رسد طور دیگری موضع می گیرند. جیره و مواجب از طرف آقازاده ها و اطرافیان احمدی نژاد هم که معلوم نیست چه جوری می آید، از آن ها هم می گیرند.

همین طور پول روانه خارج از کشور کردند تا آن چیزی را که می خواهند از زبان عده ای مزدور با نقاب اپوزیسیون گفته بشود در حالی که این ها اپوزیسیون واقعی نیستند بلکه در ما نفوذ پیدا کرده اند. ما نمی دانیم با این وضعی که به وجود آمده چه بکنیم؟»

این روزها در هر شبکه ماهواره ای متعلق به گروه های ضد انقلاب، سخنانی شبیه به آنچه در متن بالا مطالعه فرمودید شنیده می شود. با این تفاوت که در تلویزیون هر گروه، یک مجری نشسته و اعضای گروه دیگر را به مزدوری و پول پرستی متهم می کند.

 

حسرت شبکه چهار از رفتن هنرپیشه ضد انقلاب

در حالیکه چندی پیش در جشن خانه سینما در اقدامی تامل برانگیز، برخی افراد پشت تریبون قرار گرفتند و خواستار بازگشت فیلمساز فراری شدند این بار تلویزیون هم در اقدامی تعجب برانگیز دست به اقدام مشابه زد.

شنبه شب شبکه چهار سیما در برنامه ای تحت عنوان "مجله تئاتر" اقدام به پخش گزارش مربوط به یکی از مراسم های تئاتر کرد که انتخاب و پخش یکی از صحنه های این مراسم که حسرت یکی از بازیگران سینمای ایران از حضور نداشتن "پرویز صیاد" در ایران را در برداشت قابل تامل بود.

بنابراین گزارش، خالی کردن جای این هنرپیشه ضد انقلاب در ایران و حسرت از نبودن وی و یاد کردن از وی به عنوان یک هنرپیشه خوب، از سوی صدا و سیما آنجا قابل تامل تر می شود که این بخش، از میان 3 ساعت برگزاری جشن انجمن منتقدان تئاتر انتخاب و پخش شده است و به تجلیل از هنرپیشه قبل انقلاب پرداخت.

"پرویزصیاد" هنرپیشه فاسد قبل انقلاب بود که با نام "صمد" شناخته می شود وی بعد از فرار از ایران به منظور عقده گشایی از انقلاب ایران به تولید فیلمی موهن بر علیه حضرت امام (ره) و انقلاب پرداخت تا مورد حمایت شبکه های ضد انقلابی قرار گیرد.

اما نکته دیگر درباره برنامه "مجله تئاتر"، اینکه پشت پرده تولید این برنامه که به قصد تخریب تئاتر روی آنتن می رود فیلمنامه نویس فیلم "قصه پریا" است که در این فیلم به شکلی غیر منصفانه به "چادر" به عنوان حجاب پرداخته و برخی منتقدان عنوان کردند "چادر" در این فیلم لگد مال شده است.صدا و سیما در حالی از این برنامه حمایت می کند که عموم دست اندرکاران این برنامه اعتقاد چندانی هم به نظام جمهوری اسلامی نداشته و بعضا با هدف نقد تئاتر به تخریب بخشهای مختلف پرداخته تا مخالفت خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران از تریبون رسمی آن اعلام کنند!

 

نگاهی به مستند شبکه بی بی سی فارسی درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی

این فیلم، بیشتر از این که مستند باشد، یک ضدمستند است. ابتدایی ترین عنصر یک فیلم مستند، همان طور که از نام آن پیداست، بیان واقعیات بر اساس اسناد است. یعنی ادعاهای یک فیلم مستند باید سندیت داشته باشند. حال آنکه در فیلم مذکور، حتی یک سند هم ارائه نمی شود.

خبرگزاری فارس:  نگاهی به مستند شبکه بی بی سی فارسی درباره رهبر معظم انقلاب اسلامیاقدام اخیر شبکه بی بی سی فارسی در پخش فیلم ضدمستندی علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید نوعی انتحار این شبکه دانست، چرا که این شبکه به تبعیت از دستگاه سخن پراکنی بریتانیا که به سازمان بی بی سی معروف شده همواره شعار بی طرفی می داده است، اما به یک باره با پخش چنین فیلمی تمام اعتبار خود را زیر پا گذاشت.

از طرف دیگر، این شبکه هیچ گاه جسارت برخورد توهین آمیز با رهبر انقلاب اسلامی ایران را نداشت و حتی الامکان تلاش می کرد رویکرد مبارزه با ولایت فقیه را به شکلی مستتر و غیر آشکار دنبال کند، اما چه شده ناگهان پرده برانداخته و این چنین سطحی و رو بازی می کند؟!

ریشه این مسئله را باید در تحولات اخیر جهان، هم در اروپا و به خصوص در خاورمیانه دانست. دولت های غربی به خصوص انگلیس و آمریکا مشروعیت خود را از دست داده اند و ادامه حیات خود را به شدت در خطر می دانند. سقوط چند دیکتاتور عربی، ضربات جبران ناپذیری را به این دولت ها وارد کرده و بیداری رو به فزونی در دنیای جدید، می رود تا نسخه استعمار نو را در هم بپیچد. با سقوط هر دیکتاتور در این منطقه، یکی از شاهرگ های حیاتی دولت های غربی بریده می شود و برعکس، قدرت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را چند برابر می کند. ضمن این که آنها همه این مشکلات را از چشم ایران می دانند. به این صحبت های تونی بلر که همین چند روز پیش در مصاحبه با روزنامه «تایمز» ابراز شد، توجه کنید: «تا زمانی که رژیم اسلامی ایران تغییر نکند، من به هیچ وجه نسبت به آینده خاورمیانه خوش بین نخواهم بود. ایران دشمن شماره یک غرب است.»

بنابراین اقدام بی بی سی فارسی که همواره تظاهر به حرفه ای گری می کند، در نمایش یک مستند آماتور و پیش پاافتاده نشانه ای است از آشفتگی بیش از حد این شبکه. حتی افرادی هم که شناختی علمی و تکنیکی از سینما و فیلم مستند نداشته باشند، با دیدن چنین فیلمی از شبکه بی بی سی فارسی، به ضعف و درماندگی این رسانه در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران پی می برد، چراکه این فیلم اصلاً اصول اولیه و اساسی یک مستند را رعایت نکرده است.

این فیلم، بیشتر از این که مستند باشد، یک ضدمستند است. ابتدایی ترین عنصر یک فیلم مستند، همان طور که از نام آن پیداست، بیان واقعیات بر اساس اسناد است. یعنی ادعاهای یک فیلم مستند باید سندیت داشته باشند. حال آنکه در فیلم مذکور، حتی یک سند هم ارائه نمی شود. عناصر تشکیل دهنده فیلم بی بی سی درباره رهبر انقلاب اسلامی ایران، ادعا، اکاذیب، تحریف یا اطلاعات ناقص و دستکاری شده است.

به ارائه اطلاعات ناقص و گزینشی درباره یک اتفاق در مباحث سیاسی «حرکت از پله دوم» یا به شکل اختصاری تر «پله دوم» گفته می شود. یعنی مقدمات و موخرات (زمینه ها و نتایج) یک پدیده یا سخن حذف شده و تنها بخش کوچکی که هدف بهره برداری است اعلام و اعلان می شود. در این مستند بارها از این شگرد استفاده شده است. به عنوان مثال در بخشی از آن ادعا می شود که رهبر انقلاب خواهان تعطیل شدن مطبوعات شد و بلافاصله جمله مشهور و تاریخ ساز ایشان مبنی بر این که برخی مطبوعات پایگاه دشمن هستند به نمایش در می آید، اما حیله گری بی بی سی آنجاست که هیچ اشاره ای به فعالیت های مطبوعات تعطیل شده در آن دوران نمی شود که آشکارا همان اهدافی را دنبال می کردند که دشمنان تابلودار ملت ایران و دین اسلام در پی آن بودند؛ اهدافی نظیر تخریب فرهنگ عاشورا، حذف ارزش های دفاع مقدس، ترویج لاابالی گری و ... . این فیلم به اصطلاح مستند همچنین سرنوشت عناصر لانه کرده در چنین نشریاتی را بازگو نمی کند که امروز هر یک به محفلی ضدایرانی پیوسته اند. آیا غیر از این است که هسته اصلی نیروهای همین شبکه بی بی سی فارسی که برای تجزیه ایران و اضمحلال آن در نظام سلطه جهانی راه اندازی شده را خبرنگاران همان نشریات تشکیل می دهد؟

ویژگی دیگری که در این اثر ضدمستند به کار برده شده، جعل و بیان اکاذیب است. این کار در همان صحنه آغازین فیلم که به نمایش تصاویری از فتنه سال 88 می پردازد رخ داده است. در این صحنه خواسته مردم مبنی بر ابطال نتیجه انتخابات نمایش داده می شود و سپس راوی فیلم می گوید: «میلیون ها نفر چیزی را می خواستند، اما یک نفر چیز دیگری را می خواست.» یعنی مخالفت با فتنه و اغتشاشات را تنها به یک شخص محدود کرده است! البته این رویکرد یکی از نشانه های ذات فاشیستی و نژادپرستانه بی بی سی فارسی است؛ خصوصیتی که در بین بسیاری از مدعیان اصلاح طلبی در داخل کشور هم دیده می شود. از منظر آنها افرادی که در انتخابات سال 88 به نامزدهای مورد علاقه ایشان رأی ندادند را اصلاً نباید به عنوان شهروند به حساب آورد. کارگرها، دهقانان، چوپان ها و میلیون ها انسان زحمت کش دیگری که اکثریت 24 میلیون رأی رقیب نامزدهای اصلاح طلبان را به صندوق ها ریختند، از نظر آنها بی ارزش و بی اعتبار است و به همین دلیل به خود این اجازه را دادند که این آرا را از اساس زیر سوال ببرند و بگویند که وجود نداشته است! این نگاه در فیلم شبه مستند بی بی سی هم تجلی یافته است. یعنی اکثریت مردم ایران را «یک نفر» دانسته اند.

اینکه شبکه بی بی سی فارسی متوسل به پخش چنین فیلمی شده که حتی اصول اولیه یک مستند را هم رعایت نکرده، گویای سقوط این رسانه است. یعنی به قدری هراسناک و مستأصل شده اند که تمام اعتبار و آبروی ادعایی و ریاکارانه خود را این چنین به حراج گذاشتند.

این حرکت شبکه فارسی زبان بنگاه سخن پراکنی انگلستان گرچه توهینی به ساحت ولی امر مسلمین جهان است، اما در عین حال گویای واقعیاتی شیرین هم هست. این حرکت را باید نوعی اعتراف عملی و رسانه ای بریتانیا به نقش موثر امام خامنه ای(مدظله العالی) در ایجاد بیداری اسلامی و تضعیف جایگاه قدرت های غربی دانست.

 

جهانی شدن - مهدویت و جوانان

از ویژگی که برای نسل منتظر می توان در نظر گرفت این است که انسان از خویشتن و از خودش بیرون بیاید و جهانی شود. اصلا یکی از ویژگی های انتظار این است که انسان ها را از درون خودشان بیرون بیاورد و از این که به مسائل جزئی و زندگی خودشان بپردازند، دوری کنند. خود محوری برای جامعه بسیار خطرناک است.
کسی که درخت را از خیابان می کند و در منزل خویش می کارد، اندیشه ی این آدم در حقیقت، از خودش و خانه ی خودش فراتر نمی رود.
و خود محوری یعنی این که خود را در حد خودش و خانه ی خودش ببیند. هر چیزی،در خانه ی او معنا دارد،در درون خانه ی او ارزش دارد، فراتر از خانه ی خودش نمی اندیشد، به شهر نمی اندیشد، به کشور نمی اندیشد، انگار فقط همین نسل است و بس.
انتظار انسان را از خانه ی خود بیرون می آورد و جهانی می کند. اصلا ما می خواهیم نسل منتظر را تربیت کنیم،نه فقط یک شهروند.
اگر بخواهیم یک نوجوان را تربیت کنیم باید بتوانیم او را با انتظار و مفهوم آن آشنا کنیم. باید به او بفهمانیم که تو برای خودت و در چارچوبه ی خودت زندگی نمی کنی، باید به جهان بیندیشی، به حکومتی که بر جهان حاکم است.
خوش بختانه در رگه هایی که با عنایت خود امام (عجل الله تعالی فرجه ) در وجود جوانان، به وجود آمده، کاملا دیده می شود که مثلا دانش جوی مهندسی این گونه می اندیشد که من باید پاسخ گوی امام زمانم باشم، امامی که حکومت جهانی برقرار خواهد کرد.
حال اگر ایشان را درک کردم که به مقصود رسیده ام، در غیر این صورت نیز باز پاسخ گوی او هستم و برای تحقق حکومتش تلاش کرده ام. او از عمل و حاصل عمل ما آگاه است.
و از آن طرف متإسفانه در دستگاه ها و ادارات ما برخی از افراد، گویا با همین رییس که بالای سرشان است مواجه اند. مثلا می گویند ))آقا تا وقتی در این اداره وضعیت این گونه است، من مانند شمعک کار می کنم.)) یعنی شعله ور نمی شوم.

این حرف در حقیقت حرف آدمی است که گویی رییسش همین کسی است که بالای سرش است. نسل منتظر نباید این گونه باشد. او باید پاسخ گوی امام زمانش باشد، یعنی هر کس که منتظر است: کارمند، دانشجو، طلبه، پزشک و ... باید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه ) را بالای سرش ببیند، نه رییس و وزیر و رییس جمهور و ... را.
علاوه بر مسئله ی پیش گفته، مسئله ی نیاز به ولی و مرشد است. کسی که به او عشق بورزیم و او را از صمیم دل دوست بداریم و به گونه ای عمل کنیم که گویی ذره ذره ی عمل ما با هدایت او انجام می گیرد.
 
 
 

بسیار یاد کردن امام زمان(ع) - مهدویت و جوانان

یکی دیگر از کارهایی که باید در مورد روش های تربیتی تأکید کنم، انجام آداب خاص و یادکردن فراوان از امام(علیه السلام) است. ذکر امام و نام امام باید در زندگی ما فراوان باشد من یکی از چیزهایی که امروزه دیدم و بسیار مؤثر است، ختم قرآن است که با برنامه‏ریزی های مدون و منظم، هر کس یک حزب یا جزء یا سوره‏ای از قرآن را برای قرائت قبول می‏کند و موظف است هر روز آن را انجام دهد.
این ختم قرآن را برای امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) انجام می‏دهند؛ یعنی هر روز یک ختم قرآن صورت می‏گیرد. این نعمت بزرگی است که شامل حال آنان می‏شود. ما معمولاً به‏طور منظم قرآن نمی‏خوانیم و این یکی از مشکلات جامعه ما است.
این کار ما را موظف می‏کند. بعضی اوقات می‏بینیم که شخصی وقت ندارد، یا مشکلی دارد؛ به دیگران التماس می‏کند که آقا من نرسیدم این حزب را بخوانم شما بخوانید. همین مسائل انس با قرآن را زیاد می‏کند که ما باید این آداب را کشف و اجرا کنیم.
 
 
 

اندیشیدن به آینده - مهدویت و جوانان

از ویژگی های انسان منتظر این است که به واقعه ای که در آینده اتفاق خواهد افتاد, ایمان دارد. این موضوع را اگر شما با این رویکرد ملاحظه کنید که اگر در وجود انسان این قابلیت بود که بتواند وقایع آینده را پیش بینی کند، چه می شد. یا مثلا در امریکا اگر عده ای می دانستند چنین اتفاقی خواهد افتاد، خودشان را آماده ی این اتفاق می کردند.
خداوند دو هدیه ی بزرگ به ما کرامت فرموده است: نخست این که قیامت را وعده داده است و در آینده اتفاق خواهد افتاد، دوم این که موعودگرا است.
آینده ای را به نام عصر ظهور پیش بینی کنیم که در آن شیعیان منتظر دوازدهمین حجت الهی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه هستند. بنابراین یکی از ویژگی های تربیتی انسان منتظر این است که به آینده ای با وقایع و ویژگی های خاص می اندیشد.
 

ارسال شده در توسط منتظر منجی
وزنه ایثار "جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی و گردنی" سنگین‌تر از مسئله شهادت است

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: وزنه ایثار "جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی و گردنی"، به تعبیری، سنگین‌تر از مسئله شهادت است.

\خبرگزاری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حسینیه امام خمینی، امروز در آخرین روز از هفته دفاع مقدس، در دیدار رهبر معظم انقلاب با شماری از جانبازان قطع نخاعی، سرشار از عطر "حماسه و ایثار و استقامت" شد و خاطرات "دلدادگی و وفاداری" رزمندگان میهن را به "اسلام و امام و انقلاب" دوباره در یادها زنده کرد.

در این دیدار که لبریز نشاط و طراوت معنوی بود، حضرت آیت الله خامنه ای از نزدیک با دهها نفر از اسوه های صبر و استقامت، گفتگو کردند و ایمان و پایداری آنان و خانواده های عزیزشان را مورد تحسین و تجلیل قرار دادند.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع جانبازان ایثارگر و خانواده های معظم آنان، تجلیل از جانبازان را تجلیل از نمونه ها و نمادهای ایثار خواندند و افزودند: تکریم و تعظیم جانبازان، مفهوم واقعی ایثار را در ذهن جامعه، عینی و مجسم می کند و این، کار بسیار مهمی است که نظام و جامعه، امروز به آن نیاز جدی دارند.

ایشان زبان را از تشریح عظمت کار جانبازان، حقیقتا قاصر و ناتوان خواندند و افزودند: ایثارِ یک عمر "هستی و سلامتی و آسایش" در پای اسلام و انقلاب، معامله ای بسیار سودمند با معبود یکتاست که پروردگار در قرآن کریم به آن بشارت داده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر صمیمانه و ابراز احترام حقیقی به همسران، مادران، پدران، فرزندان و پرستاران جانبازان خاطر نشان کردند: خدمت صادقانه و با روی خوش به جانبازان عزیز از بزرگترین ایثارها و از برجسته ترین جهادهاست و نزد خداوند از اجری عظیم برخوردار است.

رهبر انقلاب اسلامی، بشر را از درک و بیان عظمت صبر مستمر و طولانی خانواده های جانبازان عاجز دانستند و خاطر نشان کردند: پروردگار منان لحظه لحظه ی صبرِ "زیبا و جمیل" شما را در خدمت به جانبازان محاسبه می کند و پاداشی کریمانه، ذخیره ی آخرت شما قرار می دهد.

ایشان، با تکریم شهیدان والا مقام خاطر نشان کردند: وزنه ایثار "جانبازان 70 درصد و قطع نخاعی و گردنی"، به تعبیری، سنگین تر از مسئله شهادت است چرا که این جانبازان با رنج و مشکلات همیشگی روبرو می شوند و تقوا، صبر و ایستادگی مداوم آنها، و حساب کردن این مشکلات با خدا، اجری مضاعف و رشد یابنده را نصیب این عزیزان خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه های سپاه در تجلیل از جانبازان گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در اولویت برنامه های فرهنگی سپاه پاسداران قرار دارد. آقای زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و ایثارگران هم گزارشی از فعالیتهای این بنیاد در تجلیل و تکریم جانبازان و خانواده های آنان بیان کرد.

 

 
شهدا بر گردن همه جوانان ایرانی حق دارند

قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان با بیان اینکه خانواده شهدا بر گردن همه جوانان ایرانی حق دارند، گفت: امیدوارم با این مدال خانواده شهید بابایی‌زاده اندکی خوشحال شده باشند.

خبرگزاری فارس: شهدا بر گردن همه جوانان ایرانی حق دارند

به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا» به نقل از پایگاه خبری شهدای ترور، سعید عبدولی که مدال طلای مسابقات جهانی کشتی را به خانواده «شهید بابایی‌زاده» اهدا کرده بود، اظهار داشت: وقتی در ترکیه بودم بعد از گرفتن مدال طلای جهانی طی تماسی که با خانواده‌ام داشتم، مطلع شدم یکی از اهالی محل و برادر دوستم در جریان مبارزه با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیده است.

وی اضافه کرد: بعد از شنیدن این خبر تصمیم گرفتم مدال خود را به خانواده این شهید بزرگوار تقدیم کنم تا اندکی ناراحتی از دست دادن فرزند جبران شود. قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان تصریح کرد: امیدوارم خانواده شهید بابایی‌زاده حتی اگر شده اندکی خوشحال شده باشند.

عبدولی با اشاره به اینکه استقبال مردم از وی بعد از این اقدام (اهدای مدال) نسبت به دوره‌های قبل تفاوت داشته، گفت: مردم در مقایسه با سایر مسابقات استقبال بیشتری داشتند و در برخوردها ابراز احساسات بیشتری می‌کنند. وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده شهدا اظهار داشت: خانواده شهدا بر گردن همه جوانان ایرانی حق دارند و آسایش کنونی را مدیون اقدامات ارزشمند آنها هستیم.

قهرمان وزن 66 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان تأکید کرد: هر کاری از دستم بر بیاید در جهت تعالی کشورم انجام می‌دهم و امیدوارم مقام معظم رهبری و مردم راضی باشند. وی در پایان از مربیان، مردم شهرستان اندیمشک، مسئولین شهرستانی و استانی و خانواده اش تقدیر و قدردانی کرد.

«شهید بابایی‌زاده» که متولد اندیمشک بود، 13 شهریور امسال در عملیات پاکسازی مرزهای شمال غرب کشور از وجود اشرار و گروهک تروریستی پژاک در ارتفاعات جاسوسان در نبردی سخت به شهادت نائل رسید.

 

نظرحاتمی‌کیا درباره عوامل بازداشت شده BBC

ابراهیم حاتمی‌کیا در آیین نکوداشتش در جایزه شهید آوینی با تاکید بر مواضعش علیه بی‌بی‌سی و جشنواره‌های خارجی، گفت: اگر مستندسازان بازداشت‌شده رفتار به‌عمدی علیه امنیت ملی داشته‌اند، باید تنبیه شوند.

ابراهیم حاتمی‌کیا در آیین نکوداشتش در جایزه شهید آوینی با تاکید بر مواضعش علیه بی‌بی‌سی و جشنواره‌های خارجی، گفت: اگر مستندسازان بازداشت‌شده رفتار به‌عمدی علیه امنیت ملی داشته‌اند، باید تنبیه شوند.

به گزارش فارس، در بخشی از مراسم پایانی جایزه بزرگ شهید آوینی از «مرتضی فرهنگی» نویسنده دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد و در ادامه با حضور جواد شمقدری، شفیع‌ آقامحمدیان و فرهاد تجری از ابراهیم حاتمی‌کیا تجلیل شد.

* حاتمی‌کیا: جای سرداری چون آوینی در این فضای طوفانی خالی است

حاتمی‌کیا پس از دریافت هدیه خود پشت تریبون رفت و گفت: از منطقه عملیاتی برگشته بودم و خیلی خسته به سمت تهران آمدم. مستقیم به تلویزیون و اتاق آقامرتضی آوینی رفتم. مرتضی پشت دستگاه بود و من هم که تازه رسیده بودم منتظر بودم تا به من خسته‌نباشید بگوید و فیلم‌هایی که از جنگ آورده بودم را ببیند ولی یک دفعه وقتی که من را دید، برگشت و نگاهم کرد و گفت:‌ الان آمدی، گفتم بله آلان آمدم. گفت زود نیامدی؟

گفتم نمی‌دانم. خلاصه اینطور شد که من را همان شب راهی جبهه کرد و هزار کیلومتر را دوباره به سمت جبهه‌ها برگشتم. این کار آقا مرتضی در حالی انجام شد که فیلم‌هایی که از جنگ آورده بودم را ندیده بود ولی تشخیص داده که من باید برگردم. به نظرم جای همچین سرداری در این فضای طوفانی شده و مه‌آلود خیلی خالی است.

* حوزه فرهنگ نیاز به حامیانی مثل آقا مرتضی دارد

وی افزود: آقا مرتضی آمد و در حوزه فرهنگ و هنر کار کرد و یک مجله به اسم سوره راه انداخت. همین آقا مرتضی در روزهای آخر در دفتر سوره از بی‌حیایی‌ها و نامهربانی برخی‌ها خیلی خسته بود؛ همان‌هایی که الان هم قلم به مزد هستند و در واقع متعلق به این حوزه نیستند. آقا مرتضی دوباره برگشت به جنگ و یک فرجام باشکوه را برای خودش رقم زد. حوزه فرهنگ، حوزه‌ سختی است و نیاز به حامی دارد، حامیانی مثل آقا مرتضی.

ابراهیم حاتمی‌کیا در ادامه با اشاره به مستندسازان اخیر بازداشت شده گفت:‌ همه موضع من را نسبت به بی‌بی‌سی و جشنواره‌های خارجی می‌دانند ولی به نظرم باید نگاه مهربانانه‌ای به مستندسازان داشت. من برخی از این مستندسازان را می‌شناسم و مطمئنم آقا جواد شمقدری هم همین‌ نظر را دارند. اگر مستندسازان بازداشت شده رفتار به عمدی علیه امینت ملی کشور داشته‌اند، باید تنبیه شوند ولی به نظرم باید با یک رأفتی با این دوستان برخورد کنیم.

در پایان مراسم، حاج‌ صادق آهنگران قطعه‌ای از روضه‌های زمان دفاع مقدس را برای حضار خواند و در ادامه با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، جواد شمقدری و فرهاد تجری از صادق آهنگران تجلیل شد.

* حاشیه

- روبوسی گرم حاتمی‌کیا و صادق آهنگران از نکات جالب توجه این مراسم بود.

محمدرضا اسلاملو هم پس از دریافت جایزه خود گفت: خواهشی از مسئولان و دست‌اندرکاران سینما دارم و آن این است که به فیلم‌های جدی و سینماگران جدی بها بدهند. اینهاست که می‌ماند. آن‌هایی که دست به سوژه‌های جدی و واقعی می‌زنند حتی اگر به مذاق ما هم خوش نمی‌آید، باز باید بگذاریم فیلم‌هایشان را بسازند.

 

نقش رهبری در جنگ به روایت رضایی

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس از نقش فرماندهی رهبر معظم انقلاب در آن دوران روایتی شنیدنی مطرح کرده است. متن این روایت که در پایگاه اطلاع‌رسانیی رضایی منتشر شده به این شرح است:

بعد از عملیات رمضان برای اولین بار بین سپاه و ارتش چالشی بوجود آمد. به‌شدت نگران این چالش بودم و فکر می‌کردم که اگر این چالش ادامه پیدا کند و گسترده شود ممکن است در عملیات های بعدی، یک وقفه جدی بوجود آورد و یا ما را در عملیات‌های آینده با شکست روبرو کند.

خدمت امام رفتم و عرض کردم که اگر جنابعالی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به فرماندهی جنگ منصوب کنید از این چالشی که شروع شده جلوگیری می‌شود چرا که برادران ارتش ایشان را قبول دارند من و فرماندهان سپاه هم ایشان را قبول داریم و اگر این تصمیم را بگیرید همه ما به ایشان کمک می‌کنیم که در فرماندهی جنگ موفق شوند.

امام فرمودند چنین چیزی در ذهن من هم بود ولی شما مسئله را به کسی نگویید. از خدمت امام مرخص شدم مطمئن شدم که حکم فرماندهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بزودی صادر خواهد شد. یک هفته بعد حضرت امام (ره) حکمی را صادر کردند و بمدت یکسال و چند ماه از جمله والفجر مقدماتی و والفجر1 ایشان فرماندهی جنگ را به‌عهده گرفتند.

ایشان در ابتدای جنگ با شهید چمران ستاد جنگهای نامنظم را در اهواز تشکیل داده بودند و در خطوط مقدم تردد می‌کرد و با جنگ آشنایی کامل داشتند. پس از آنکه حضرت امام، آیت‌الله خامنه‌ای را به فرماندهی جنگ منصوب کرد ایشان در تهران ستادی تشکیل دادند که برادر رشید از طرف سپاه در جلسات ستاد شرکت می‌کرد.

البته بعدها با این استدلال که اگر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که رئیس‌جمهور هستند به خط مقدم برود و اتفاقی برای ایشان پیش بیاید در تضعیف روحیه مردم موثر است لذا از عملیات خیبر به بعد آقای هاشمی مسئول هماهنگی ارتش و سپاه شد.

البته همیشه برایم این ابهام وجود داشت که چرا این تغییر بوجود آمد اما فرصت نکردم از حضرت امام سوال کنم که آیا غیر از این استدلال دلیل دیگری داشته است؟ ولی مطمئن بودم که اگر فرماندهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه می‌یافت پشتیبانی بیشتری از جبهه‌های جنگ صورت می‌گرفت.

در مدتی که ایشان فرماندهی جنگ را به‌عهده گرفتند از توانایی بسیار بیشتری نسبت به دیگران برخوردار بودند و انسجام بیشتری بین سپاه و ارتش بوجود آوردند. این خاطره می‌تواند هشداری باشد به بسیاری از تحریفات و مصادره‌های غیرمنصفانه که این روزها در ارتباط با جنگ بیان می‌شود. افرادی که این روزها، غیر مسئولانه در رابطه با دفاع مقدس اظهار نظر می‌کنند باید بدانند اگر بسیاری از نکات صادق جنگ بیان شود این نااهلان فرصت تحریف پیدا نمی‌کنند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی