سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

نقش رسانه ها در تربیت جوانان

در جهان امروز، پیشرفت فناوری و علوم، حد و مرز را از کشورها برداشته و فرهنگ و علم و دانش بشری به راحتی برای همگان قابل دسترسی است. جوان امروز در جهانی زندگی می کند که افکار، اندیشه و رفتار او با الگوبرداری از رسانه های رایج عصر کنونی شکل می گیرد.

رسانه ها، به ویژه رسانه های الکترونیکی با توجه به قابلیت ها و کارکردهایی که دارد، می تواند در راه حفظ سلامت و بهداشت روان و تربیت جوانان نقش تعیین کننده ای ایفا کند. این ابزار هم چنین می تواند زمینه ساز ایجاد ناهنجاری های مختلف رفتاری و اخلاقی درآنان باشد. بنابراین، برای مصون ماندن از عوارض مخرّب رسانه های جهانی، بالابردن سطح اطلاعات و آگاهی نسل جوان برای استفاده صحیح و مفید از این ابزار ضروری است.

در این باره، نقش رسانه های داخلی کشورهای اسلامی در راه ارتقای چنین آگاهی ها و ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و رساندن آن به گوش جوانان جهان، بسیار مفید وموثر به شمار می آید.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

آغاز فیلمبرداری سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینما ایران

سکانس تجمع غیرقانونی و اغتشاش در میدان هفت‌تیر از فیلم سینمایی قلاده‌های طلا به کارگردانی ابوالقاسم طالبی دیروز در این میدان فیلم‌برداری شد.

پس از چهار ماه پیش‌تولید، فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» و به مدیریت فیلمبرداری امیر کریمی از اول خرداد ماه سال جاری در محله سعادت آباد کلید خورده بود، امروز در میدان هفت تیر با سکانس اردوکشی خیابانی فتنه گران ادامه یافت.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به امین حیایی، مریلا زارعی، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علی‌رام نورایی، نیلوفر خوش‌خلق، محمود عزیزی، حسین سحرخیز، اکبر سنگی، مهدی صبایی، کیانوش گرامی، بهادر زمانی، داریوش اسدزاده، کبری حسن‌زاده، اکبر پاکزاد، حامد بیسادی، عباس شوقی، مافی، عاطفه منصوری، داوود مقدادی، محسن امیری، حمیدرضا رسولی، طناز دهقان، علی‌اصغر طبسی، مجید رسولیان، سیاوش اکبری‌صفت، محمدرضا شکریان، ساینا بازرگان، مژگان ترانه و ستاره صفی‌خانی اشاره کرد.

در این فیلم سید مسعود اطیابی (کارگردان فیلم‌های خروس جنگی، روزهای هفتم، شرط اول و …) مدیریت تولید و عباس شوقی (متخصص جلوه‌های ویژه سینمای ایران) به عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز همکاری دارند و محمد خزاعی (تهیه‌کننده آثاری چون: پشت پرده مه، احضارشدگان، جعبه موسیقی و دبیر جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مقاومت و کیش) تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» است.

«قلاده‌های طلا» لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود نسبت داده و این روزها مراحل اردوکشی خیابانی پیروان فتنه را فیلم‌برداری می‌کند؛ دیروز نیز در سکانس تجمعات غیرقانونی، سکانس تجمع در میدان هفت تیر تهران فیلم‌برداری شد.

گفتنی است، «ابوالقاسم طالبی» ساخت فیلم‌های سینمایی دست‌های خالی، جنگ کودکانه، عروس افغان، نغمه، آقای رئیس جمهور، ویرانگر و مجموعه تلویزیونی «به کجا چنین شتابان» را در کارنامه هنری خود دارد.

منبع : فتنه نیوز

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

وجود 186 بازداشتگاه مخفی در آمریکا

بازداشت مهاجران غیر قانونی در آمریکا به منبع درآمدی برای مقامات و زندان‌های این کشور تبدیل شده است.

به گزارش بولتن نیوز: سایت خبری "گلوبال ریسرچ " در مقاله‌ای با اشاره به روند رو به افزایش بازداشت مهاجران غیر قانونی در آمریکا، به تصریح سرنوشت این افراد پرداخت:

* حدود 415000 مهاجر غیر قانونی در زندان‌های مخفی در داخل آمریکا

مقاله‌ای که در ماه دسامبر در مجله "نیشن " به چاپ رسید از وجود دست کم 186 بازداشتگاه مخفی درون آمریکا خبر داد؛ این بازداشتگاه‌ها توسط اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک (ICE) آمریکا اداره می‌شوند. این مقاله به گزارش سازمان عفو بین‌الملل (AI) با نام "زندانی بدون عدالت " اشاره می‌کند و تصریح می‌کند که حدود 415000 نفر تا کنون در این زندان‌ها بازداشت شده‌اند؛ این زندان‌ها تحت نظر وزارت امنیت داخلی و با عنوان به اصطلاح "دفاتر زیردست " اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک آمریکا اداره می‌شوند. هدف این زندان‌ها سلب حقوق اولیه و ابزارهایی است که مهاجران غیر مجاز در آمریکا با استفاده از آن‌ها می‌توانند به حقوق خود برسند.

* برای محکوم کردن یک فرد تنها کافی است فکر کنید که وی به طور غیرقانونی در آمریکا حضور دارد

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، "جیمز پندرگراف "، مدیر اجرایی دفتر هماهنگی دولتی و محلی اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک "، در کنفرانس مأموران پلیس و کلانتری در آگوست 2008 اعلام کرد: "اگر شما برای محکوم کردن کسی مدارک کافی ندارید؛ اما فکر می‌کنید که او به طور غیر قانونی در آمریکا حضور دارد، ما می‌توانیم آن فرد را گم و گور کنیم. "
در ماه اکتبر سال 2009، برای اولین بار معاون وزیر امنیت داخلی، "جانت ناپولیتانو "، وجود این زندان‌ها را به وزارت امنیت داخلی اعلام کرد؛ اما مکان آن‌ها را علنی نکرد. "جاکولین استیونس "، نویسنده مقاله 16 دسامبر در مجله "نیشن "، توانست "یک لیست ناقص " از این زندان‌ها را از یکی از مأموران اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک به دست آورد.

* اتاق‌های بدون نشان، تخت، دست‌شویی و حتی پنجره در زندان‌های مخفی آمریکا

این زندان‌ها دارای اتاق‌های بدون نشان و فاقد تخت، دوش، دست‌شویی و هر گونه پنجره به محوطه پارک اداری و فضاهای ساختمانی تجاری است. "استیونس " گزارش داد که تقریباً 84 درصد از افرادی که توسط اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک بازداشت می‌شوند، ابتدا در این دفاتر زیردست "سکنی می‌گزینند ".

* یک پارکینگ زیر زمینی در لس‌آنجلس روزانه 100 مهاجر را بدون خدمات بهداشتی، درمانی و قانونی در خود جای می‌دهد

به عنوان مثال بنا به گزارش او و "آهیلان آرولانانت‌هام "، مدیر حقوق مهاجران و امنیت ملی اتحادیه آزادی‌های شهروندی کالیفرنیای جنوبی، پارکینگ زیرزمینی در ساختمان فدرال در لس‌آنجلس موسوم به "بی 18 " روزانه 100 مهاجر را بدون خدمات بهداشتی، درمانی و قانونی در خود جای می‌دهد.

* جابه‌جایی دائم زندانیان مانع از پی بردن اقوام و وکلای آنان به هویت و وضعیت آنان می‌شود

متخصصین قانونی که برای کمک به این افراد تلاش می‌کنند، این اسیران را در حالی دیدند که به یکدیگر زنجیر شده بودند. این افراد مرتباً در خودروهای ون بدون نشان و پنجره، میان ساختمان‌های بازداشت درون پارکینگ‌های پایین‌تر از سطح زمین و زندان‌های محلی جابه‌جا می‌شوند. این اقدام باعث می‌شود تا پی بردن به هویت و وضعیت افراد بازداشت شده به شدت دشوار شود. اقوام و وکلای این افراد هفته‌ها و ماه‌ها برای یافتن اعضای خانواده‌هایشان جستجو کرده‌اند؛ اما به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

* پرونده "مارک لایتل "، زندانی دچار اختلال دوقطبی و ناتوانی در یادگیری

"استیونس " در مقاله خود به بررسی پرونده "مارک لایتل " می‌پردازد؛ وی دچار اختلال دوقطبی و ناتوانی در یادگیری است. او زمانی که 31 سال داشت در شهر "کاری " در ایالت کارولینای شمالی و در یک دفتر "زیردست " در "یک محوطه پارک اداری در کنار مناطق حفاظت‌شده، حوضچه‌های مصنوعی بزرگ و یک ساختمان محصولات انتشارات دانشگاه آکسفورد " نگه‌داری می‌شد. وی از "بخش جرائم پزشکی یکی از زندان‌های نزدیک " دستگیر شده بود و دوره بازداشتش را در حالی سپری می‌کرد که به مأموران اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک التماس می‌نمود تا او را به مکزیک نفرستند.

* قاضی دادگاه دفاعیه "لایتل " را رد و حکم بازداشت او را "امضا " کرد

بنا به گزارش‌ها، سند اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک از اف‌بی‌آی، "لایتل " را به عنوان یک شهروند آمریکایی می‌شناخت. وی ابتدا از سخن گفتن در مقابل قاضی دادگاه مهاجرت منع شد تا زمانی که مأموران ترتیبی دادند تا در شهر لومپین در ایالت جورجیا در دادگهاه حاضر شود. او هیچ نمایندگی قانونی نداشت و قاضی، یک دادستان پیشین اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک، "دفاعیه "لایتل " را نادیده گرفت... و حکم زندان او را امضا کرد ". مادر و دو برادر وحشت‌زده او ستون‌های خبری در مورد درگذشته‌های حوالی شهر "کاری " را جستجو کردند و در نهایت فهمیدند که او کریسمس را در "پناهگاهی برای لوس دیپورتدوس (افراد تبعیدی) " در مکزیک سپری خواهد کرد.

* شرایط زندان‌های مخفی درون آمریکا شبیه به بازداشت‌گاه‌های این کشور در مناطق دیگر جهان است

شرایطی که سازمان عفو بین‌الملل در مورد زندان‌های مخفی آمریکا توضیح می‌دهد شبیه به بسیاری از بازداشتگاه‌های غیر این کشور در مناطق دیگر جهان است. در حقیقت، یکی از وکیلانی که در مورد یک مهاجر بازداشت‌شده فعالیت می‌کرد این زندان‌ها و برخورد مسئولین آن‌ها با موکلش را با برنامه توقیف‌های غیر عادی واشینگتن مقایسه کرده است. مقاله "زندانی بدون عدالت " حداقل 90 نفر را معرفی می‌کند که در این زندان‌ها جان خود را از دست داده‌اند؛ یا به دلیل بدرفتاری مأموران و یا عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی آنان.
رویداد زیر که ابتدا در گزارشی در ماه مه 2008 در روزنامه "واشینگتن‌پست " به چاپ رسید بار دیگر در گزارش سازمان عفو بین‌الملل نیز آمده است.

* خودکشی یک زندانی در روز تولد 28 سالگی‌اش

"جیووانی گارسیا مجیا، 27 ساله، از کشور هندوراس، در تاریخ 18 مارس 2006 جان خود را از دست داد. وی در "مرکز تأدیبی نیوتن کانتی " در تگزاس بازداشت شده بود. گزارش‌های داخلی نشان می‌دهند که وی در یک واحد پزشکی قرار داده شده بود؛ او در واحد با خون خود روی زمین می‌نوشت. با این حال یک روان‌شناس در پرونده او نوشت "مشخص نیست چرا او در سلول خودکشی قرار دارد " و سپس او را به بخش عمومی زندان بازگرداندند. وی 12 روز بعد در تاریخ بیست و هفتمین تولدش خودش را دار زد. کلانتر محلی تشخیص داد که نگهبانانی که باید هر 15 دقیقه به او سر می‌زدند، "در طول شب این کار را انجام نداده‌اند... " ".

* مکزیک، ال‌سالوادور، گواتمالا، فیلیپین و چین آمار بیشترین مهاجران را در زندان‌های مخفی آمریکا دارند

مکزیک، ال‌سالوادور، گواتمالا، فیلیپین و چین پنج کشوری هستند که بیشترین تعداد مهاجران زندانی را در ساختمان‌های بازداشت اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک دارند. مقامات آمریکایی، از عدم مهارت این افراد در زبان انگلیسی استفاده می‌کنند و حقوق اولیه آنان را پایمال می‌کنند و یا (همچنین) با ایجاد وحشت در آنان، این افراد را مجبور به پذیرش تبعید می‌کنند. اضطراب ذهنی ناشی از شرایط بازداشتگاه بسیاری را ناامید می‌کند.

* دستگیری مادر 34 ساله در مقابل پسر سه ساله‌اش به اتهام یک دزدی جزئی

مقاله "زندان بدون عدالت " ماجرای یک زن 34 ساله مکزیکی را بیان می‌کند که جلوی خانه‌اش و در مقابل پسر سه ساله و "درخودمانده "اش، که متولد آمریکا است، توسط پلیس محلی دستگیر شد؛ آن هم به دلیل یک اتهام دزدی جزئی. وی 24 روز در زندان ماند. او اصلاً نمی‌توانست انگلیسی صحبت کند و در مصاحبه‌اش با یکی از مقامات اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک مجبور شد فوراً تبعید را بپذیرد. وی در دوران بازداشتش از ترس جدایی دائم از خانواده‌اش و از دست دادن فرزندش اقدام به دار زدن خود کرد.

* همکاری قضات آمریکایی با درخواست باج از خانواده زندانیان

تلاش‌های اقوام این افراد برای آزادی عزیزانشان و مقابله با تبعید آنان اغلب هزینه‌های گزافی در بردارد. به عنوان مثال، سازمان عفو بین‌الملل داستان یک مرد هندی را گزارش کرد که در سال 1999 پس از بارها زندانی و شکنجه شدن به دلیل "فعالیت‌های سیاسی " به آمریکا فرار کرده بود. اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک در سال 2006 وی را دستگیر و برای آزادی او سند پرداختی را به مبلغ 15000 دلار درخواست کرد. همسر وی با یک برده برای تهیه این سند هماهنگی کرد و مرد هندی نیز خود درخواست پناهندگی کرد. وی پس از آزادی، بنا به اجبار، به مدت بیش از دو سال در تمام جلسات دادرسی مهاجرت خود حاضر شد. وی در آخرین دادرسی‌اش به جزئیات شکنجه شدنش اشاره کرد؛ اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک پس از این دادرسی دوباره وی را بازداشت و به حضور مقابل دومین قاضی دادگاه مهاجرت مجبور کرد. این بار نیز قاضی یک سند پرداختی 80000 دلاری را برای آزادی وی درخواست کرد. خانواده و دوستان این فرد، کارت‌های اعتباری خود را خالی کردند و خانه‌های خود را به رهن گذاشتند تا این مبلغ را پرداخت کنند.

* پیروی دولت اوباما از سیاست‌های دولت‌های پیشین

حبس کردن مهاجران در آمریکا در طول ده سال اخیر به شدت افزایش یافته است؛ از "ظرفیت بازداشت روزانه " 10000 نفر در سال 1996 تا بیش از 30000 نفر در حال حاضر. دولت اوباما نیز در این زمینه سیاست‌های دولت‌های قبلی را دنبال کرده است. افزایش در تعداد مهاجران بازداشتی در طول 15 سال اخیر به حدی زیاده بوده است که مقامات آمریکایی مجبور شده‌اند تا با حدود 350 زندان از شهرهای دیگر و همچنین زندان‌های دولتی به منظور بازداشت مهاجران مذاکره کنند.

* همکاری مقامات آمریکایی با پیمان‌کارها در این کشور برای کسب درآمد از طریق بازداشت مهاجران

سازمان عفو ملل تخمین زده است که حدود 67 درصد از بازداشت‌شدگان در این زندان‌ها قرار دارند و سایر آنان نیز در ساختمان‌های بازداشت مخفی مهاجران و زندان‌هایی هستند که توسط پیمان‌کار و برای کسب منافع فعالیت می‌کنند؛ گفته می‌شود درآمد این زندان‌ها به ازای هر فرد، روزانه 60 تا 90 دلار است.

* تجارت بازداشت مهاجران غیر قانونی در درون آمریکا و کشورهای دیگر

اداره این زندان‌ها به عنوان یک منبع درآمد به طور روز افزونی مورد توجه دولت‌های کم درآمد قرار گرفته است. بنا به گزارش روزنامه "دنور پست " در ماه آوریل گذشته " "تری ماکتا "، کلانتر شهر "ال‌پاسو "، منبع جدیدی برای درآمد یافته است: مهاجران غیر قانونی ". وی به طور متوسط فضای زندان برای 150 مهاجر در هر شب را به اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک قرض می‌دهد. او همچنین حدود 17 تن از نمایندگانش را به آموزشگاه وزارتی "پندرگراف " فرستاده است تا بیاموزند که چگونه "بدون منتظر ماندن برای مأموران فدرال، تبعید افراد را آغاز کنند ". بنا به گزارش‌ها، اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک هر شب به ازای هر مهاجر 40/62 دلار همراه با مقدار مایل‌های جابه‌جایی به این زندان پرداخت می‌کنند. این مبلغ ده درصد از بودجه سالیانه زندان و شهر ال‌پاسو را معادل با 6/3 میلیون دلار تشکیل می‌دهد.

* اعتصاب غذای زندانیان در یک مرکز فدرال بازداشت‌گاهی با تکذیب وزارت امنیت داخلی مبنی بر بدرفتاری با زندانیان مواجه شد

شرایط مراکز بازداشت‌گاهی مهاجران روز به روز موجب افزایش عصبانیت و اقدامات شدید در این زندان‌ها می‌شود. بازداشت‌شدگان اداره اجرای قوانین مهاجرت و گمرک در "مرکز فدرال بازداشت‌گاهی واریک " در "منهتن جنوبی "، در تاریخ 19 ژانویه، دست به اعتصاب غذا زدند. بنا به گزارش روزنامه "نیویورک تایمز "، یکی از بازداشت‌شدگان جامایکایی در یکی از خوابگاه‌های "واریک " گزارش داد که در زندان "ناگهان غوغایی به پا شد "؛ زندانیان از پیروی از قوانین برنامه‌ریزی شده سر باز زدند و با پخش کردن برگه‌هایی به سیاست‌ها و اقدامات درون زندان اعراض کردند. گروه پلیس ویژه اسوات (SWAT) ه محل آمد و با استفاده از اسپری اشک‌آور و ضرب و شتم زندانیان به این اعتراضات پایان داد؛ اعتراضاتی که ظاهراً به وسیله زندانیانی آغاز شده بود که از وقوع اعتراضات مشابه در زندان‌های دیگر مطلع شده بودند. برخی از زندانیان به سلول‌های انفرادی منتقل شدند و برخی نیز به مراکز بازداشت در دیگر ایالت‌ها منتقل شدند. وزارت امنیت داخلی نیز تکذیب‌نامه معروف خود را در رابطه با بدرفتاری با بازداشت‌شدگان منتشر کرد.

خبرگزاری فارس

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

رضا ربع پهلوی : با موسوی هم مسیریم

رضا ربع پهلوی شازده ناکام! برای چندمین بار از دست اندرکاران فتنه و اغتشاش حمایت کرد.

کیهان:

وی در پاسخ به این سوال که «شما بارها در مصاحبه های خود بر حمایت از رهبران جنبش سبز تاکید کردید، آیا واقعا شما حاضر به همکاری با آقایان موسوی و کروبی هستید؟ و اعتراضات ایشان را به رسمیت می شناسید؟» گفت: بله، این را قبلاً هم اعلام کردم و بار اول که این سوال اخص از من شد در یک برنامه ای از صدای آمریکا بود که این سوال از من شد و من به این شکل پاسخ دادم که من با هر کسی که امروز من جمله آقایان کروبی و موسوی و هر کسی که امروز پذیرای این اصل شد که ما در جست وجوی یک راه حل واقعی در ماورای نظام در قالب یک آلترناتیو سکولار باشیم هیچ مشکلی برای همکاری ندارم کما اینکه ممکنه از ایدئولوژی ها و سلیقه های مختلفی باشند. آن چه که نمی توانم همکاری داشته باشم کسانی هستند که همچنان به دنبال اصلاح نظامی اصلاح ناپذیر هستند.

به گزارش «رادیو کوچه» (از رسانه های ضدانقلابی خارج کشور» در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما فعال عمل نکردید و منفعل بوده اید، اظهار داشت: در این فعالیت 31 ساله بدون اغراق بگویم تنها چیزی که در زندگی داشتم، فکر و دغدغه ایران بود و به غیر از آن کار دیگری و چیز دیگری را انجام ندادم. اما متاسفانه در طول این 31 سال امکان اطلاع رسانی درباره آنچه انجام داده ام را نداشته ام. ضمن اینکه خیلی ببخشید از این اصطلاح استفاده می کنم، سایه من را با تیر می زدند.

شاهزاده ناکام خانواده پهلوی در اوج معرکه گیری ضد انقلاب در سال 88 و همراهی موسوی و کروبی با آنها نیز تصریح کرده بود اکنون من و موسوی در یک تقاطع تاریخی مهم به هم رسیده ایم.

دی ماه سال گذشته به دنبال خودکشی مشکوک علیرضا پهلوی (برادر رضا پهلوی) این گمانه به طور جدی در میان محافل اپوزیسیون مطرح شد که رضا پهلوی به قصد بالا کشیدن اموال نامبرده، مقدمات خودکشی او را فراهم کرده است.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

عکس: صبحگاه مشترک یگانهای نداجا با حضور رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، صبح امروز وارد استان هرمزگان شدند. حضور در صبح‌گاه مشترک یگان‌های نداجا مستقر در جنوب، حضور درجمع افسران و کارکنان نیروی دریایی ارتش مستقر در بندرعباس، بازدید از کارخانه‌های نداجا و بازدید از فعالیت پرسنل نیروی دریایی در حوضچه‌ها، از برنامه‌های معظم‌له در ساعات پیش از ظهر امروز بود.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

آنچه اصلاح طلبان نگفتند و نمی گویند

پس از ماجراهایی که اخیرا در فضای سیاسی و مدیریتی کشور رخ داد، عده بسیاری از منتقدان و دشمنان، نوک پیکان انتقادات خود را به سمت تفکر اصولگرایی نشانه رفته اند

آنها در خفا و آشکار از ناکارآمدی تفکر اصولگرایی به بهانه برخی خطاهای رخ داده در دولت سخن می رانند.

از خارج از کشور به همین بهانه ناکارآمدی قوا را در ایران زیر سوال می برند و از داخل نیز با مانورهایی مثل “ما از قبل هشدار داده بودیم”، “ناکارآمدی اصولگرایان مشخص شده است” و … پیش آمده اند.

این در حالی است که باید قضاوت در مورد کارآمدی یا ناکارآمدی تفکر اصولگرایی را به منطق و به مردم واگذار کرد.

اصولگرایان هم اکنون 6 سال است که از پس گذشت 16 سال حاکمیت تقریبا یکدست کارگزارانی ها و اصلاح طلبان، بر مسند خدمت به مردم آمده اند و با توجه به سابقه ای که مردم از حضور آنها در شورای شهر دوره دوم، مجالس هفتم و هشتم و اقدامات دولت های نهم و دهم دارند باید دانست که قیاس واقعی از عملکرد آنها را باید در میان مردم جست نه در میان آرا و نظرات افرادی که در بهترین حالت یا وابستگی فکری به فتنه گران دارند و یا در دورانی که خود با پرچم اصلاح طلبی بر مسندهای دولتی نشسته بودند، کارنامه چندان درخشانی از خود به یادگار نگذاشتند.

اصلاح طلبان در حالی طی روزهای اخیر حجم انتقادات خود را نسبت به تفکر اصولگرایی افزایش داده اند که باید تأکید کرد حرف هایی را که آنها مطرح می کنند انتقاداتی نیستند که افکار عمومی بتوانند پذیرای صدق و راستی آنها باشند.

برای مثال هیچگاه صدای انتقادی از اصلاح طلبان در زمینه مصوبه مجلس برای دانشگاه آزاد، یا ماجرای گروه انحرافی شنیده نمی شود.
مفاسد اقتصادی و مبارزه با آن در رسانه ها و صحبت های افراد اصلاح طلب رنگی ندارد. و پیگیری و تبیین هرچه بیشتر آرمان های انقلاب اسلامی نیز البته گویا هیچگاه در تحلیل های آنها مد نظر نیست.

آنها انگار از کنار این مسائل مهم که مورد انتقاد شدید جبهه اصولگرایی نیز قرار دارد به سادگی گذر می کنند. اما در مقابل می بینیم که هرجا در اصطلاح سیاسی، یک مقام دولتی در گوشه رینگ قرار می گیرد، از مورد هجوم قرار دادن او هیچ ابایی ندارند.

آنها از تقابل رئیس جمهور با برخی نظرات و دستورات به سادگی سخن می رانند، اما فی الواقع هیچگاه نمی بینیم که از آنچه که باید انتقاد کنند.
آنها هیچ انتقادی به چرایی عدم توجه جدی به دستور مهم جهاد اقتصادی ندارند. مدیریت محل استشکال دانشگاه آزاد و تملّقات گسترده از مدیریت این دانشگاه توسط عده ای، هیچگاه مورد توجه آنان قرار نمی گیرد.

گویا در ماجرای گروه انحرافی ، انگار بسیاری از اصلاح طلبان نقد یا حتی مخالفتی را متوجه دولت و دولتیان نمی بیند.

این رفتارها از جانب کسانی صورت می گیرد که شاهد بودیم در سال های حکومت اصلاحات، فریاد نقد و نقد پذیری شان حتی بر سر مقدسات دینی ما نیز بلند بود.

حال چه شده است که فقط از آمارهای دولتی و هرجا که در دولت، ضعفی در آمار و ارقام مشاهده می شود، به یکباره به میدان می تازند و مدعی تصاحب اریکه های سیاسی می شوند؟
البته شاید توقع انتقاد حقیقی و مدیریت نشده از قاطبه کلی اصلاح طلبان کاری ناصحیح باشد.

چه اینکه آنان در دوران حکومت خودشان نیز هیچگاه از آنچه باید انتقاد نمی کردند، بلکه درست در نقطه مقابل، همواره این نبایدها بودند که محل ایراد اصلاح طلبان قرار می گرفتند.

آیا آنها هیچگاه از ماجرای روزه سیاسی برخی چهره های مبرّز اصلاح طلب ایراد گرفتند؟ آیا هیچگاه استعفای گسترده استانداران خاتمی و و قبل از آن استعفای نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم مورد انتقاد آنها و چهره هایشان قرار گرفت؟

صحبت ما از کسانی است که اگر خوب تر به گذشته خود نگاه کنند شاید اعتراف کنند که حتی مفهوم صرف اصلاح طلبی شان نیز از جایی غیر از داخل کشور برآمده باشد.

آنها سال هایی را از سر گذراندند و کارهایی کردند که جملگی در یاد و خاطر مردم باقیمانده است.
و حال این مردم هستند که می توانند میان اصولگرایی و اصلاح طلبی انتخاب کنند.

مردم می توانند تفکری مثل اصولگرایی را حقیقی بدانند که همچنان بر سر آرمان های خود برای انقلاب، کشور و مردم هست و اشکالات بعضاً ورود کرده را نیز خود اصولگرایان، نخستین کسانی بوده و هستند که بیان می کنند. یا اینکه به سمت اصلاح طلبانی خواهند رفت که در کارنامه شان، فعالیت سیاسی پر رنگتر از خدمت به مردم است و همواره در جایی که باید انتقاد کنند، کار برعکس کرده و سکوت می کنند.

منبع : فتنه نیوز

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
نقش بازی‌های رایانه‌ای بر سلامت کودکان و نوجوانان
بازی‌های رایانه‌ای خشونت را ترویج می‌کنند

عضو کمیسیون تربیتی سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: بازی‌های خشن می‌توانند خشونت ایجاد کنند.خشونت، خشونت می‌آورد بنابراین باید با توجه به سن و سال بچه‌ها و خصوصیات رشد آنها بازی‌های رایانه‌ای خاص توصیه شود.


عبدالله شفیع‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: عوامل متعدد محیطی، فردی و خانوادگی در رشد جسمی، روانی و هوشی فرد تأثیر دارد و یکی از این عوامل بازی‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای است.

وی افزود: کاربرد درست، به جا، به اندازه و با هدایت در رابطه با سن و سال بچه‌ها می‌تواند رشد مناسب را فراهم کند و اگر این عوامل در کنار هم قرار نگیرند برنامه‌های رایانه‌ای به جای مؤثر بودن آسیب‌رسان خواهند بود.

شفیع‌آبادی با بیان اینکه باید برنامه‌های رایانه‌ای بچه‌ها هدایت شده باشد، تصریح کرد: این برنامه‌ها باید توسط متخصصانی که در تنظیم رشد کودک متخصص هستند توصیه شوند اما متأسفانه در جامعه دیده می‌شود که به میزان زیادی بچه‌ها رها شده‌اند و هر برنامه‌ای حتی برنامه‌های بزرگسالان در اختیار آنان قرار می‌گیرد که این مفید نیست.

وی گفت: اگر برنامه‌های رایانه‌ای نابجا به کار برده شوند هم به سلامت جسمی و هم بر سلامت روحی اثر منفی می‌گذارد به طور مثال بازی‌های خشن می‌توانند خشونت ایجاد کنند چرا که خشونت، خشونت می‌آورد و آموزش خشونت می‌دهند لذا باید با توجه به سن و سال بچه‌ها و خصوصیات رشدی سنی آنها بازی‌های رایانه‌ای خاصی توصیه شود.

این متخصص روانشناسی خاطر نشان کرد: رشد متعادل بچه‌ها باید به گونه‌ای باشد که هم لطافت، هم ظرافت، هم عطوفت و هم دفاع از خود را برای بچه‌ها به ارمغان بیاورد.

وی گفت: متأسفانه گاهی والدین همه بازی‌های رایانه‌ای را به همراه برنامه‌های دیگر در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند در حالی که خودشان خارج از خانه هستند لذا بچه کاملاً آزاد است و می‌تواند هر برنامه‌ای حتی برنامه‌های ضاله را ببیند لذا توصیه می‌شود برنامه‌هایی که به سن این بچه‌ها نمی‌خورد از دسترس آنها دور نگه داشته شود.

شفیع‌آبادی خاطر نشان کرد: همچنین توصیه می‌شود در زمان‌هایی که والدین حضور دارند با بچه‌ها همبازی شوند تا بچه احساس نکند باید مخفیانه و محرمانه با رایانه بازی کند. این موضوع مسئله مهمی است که می‌تواند احساس نزدیکی بین والدین و کودک ایجاد کند و والدین بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

برگزاری اردوی مختلط دانشجویی توسط عوامل جریان انحرافی!

 
این اردو که علیرغم صراحت بخشنامه وزارت علوم به صورت مختلط برگزار شد، در حالی 350 نفر شرکت کننده داشت که تعداد رای دهندگان در انتخابات اخیر این تشکل 69 نفر بوده است. در این اردوی معنوی! مباحث سیاسی پیرامون انتخابات آتی مورد بحث قرار گرفته و مواضع جریان انحرافی برای شرکت کنندگان تبیین شده است.
در هفته اول خرداد ماه سال جاری انتخابات شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز برگزار گردید ولی به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداها و رای دهندگان، انتخابات  بر اساس اساسنامه تشکل و با رای هیات نظارت بر تشکلهای دانشگاهی دانشگاه تبریز باطل اعلام گردید و وضعیت تشکل مذکور به لحاظ قانونی معلق اعلام گردید.
در ادامه با اعمال نفوذ چهره ای از یکی از نهادهای سیاسی استان که سابقه عضویت در این تشکل را دارد و مسئولیت تشکیل کمیته های دانشجویی و رسانه ای جریان انحرافی را در تبریز بر عهده گرفته، موضع رییس دانشگاه در قبال تعلیق این تشکل تغییر پیدا کرده و علیرغم مخالفت صریح دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با اختصاص مبلغ سیصد و پنجاه میلیون ریال مجوز برگزاری اردوی تشکیلاتی این تشکل معلق در تیر ماه سال جاری صادر شده است.
به گزارش صراط نیوز ، این اردو که علیرغم صراحت بخشنامه وزارت علوم به صورت مختلط برگزار شد، در حالی 350 نفر شرکت کننده داشت که تعداد رای دهندگان در انتخابات اخیر این تشکل 69 نفر بوده است.

هنوز مشخص نیست چگونه افراد برگزار کننده موفق شده اند بر خلاف قانون ، دانشجویان را به صورت مختلط راهی مشهد کنند؟!

در این اردوی معنوی! مباحث سیاسی پیرامون انتخابات آتی مورد بحث قرار گرفته و مواضع جریان انحرافی برای شرکت کنندگان تبیین شده است .

استفاده از موسیقی های غربی غیر مجاز ، عدم توجه به اقامه نماز و شوخی های خارج از عرف دختران و پسران حاضر در این اردو از جمله مسائلی بود که به چشم می آمد.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

برنامه نظام سلطه،فتنه و جریان انحرافی برای انتخابات
نظام سلطه‌، جریان فتنه و جریان انحرافی به خوبی می‌دانند که نظام اسلامی در اوج به سر می‌برد و لذا قصد دارند این اوج را به افول تبدیل کنند؛ نباید در میدان آنها بازی کنیم و باید همواره هوشیار باشیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: نظام سلطه‌، جریان فتنه و جریان انحرافی به خوبی می‌دانند که نظام اسلامی در اوج به سر می‌برد و لذا قصد دارند این اوج را به افول تبدیل کنند؛ نباید در میدان آنها بازی کنیم و باید همواره هوشیار باشیم.

به گزارش فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اولین گردهمایی ستادهای انتخاباتی جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی که روز پنجشنبه در دفتر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نظام سلطه و ضدانقلاب، اهداف و راهبردهایی را دنبال می‌کنند که از آن جمله فروپاشی نظام اسلامی، عدم موفقیت جبهه انقلاب اسلامی، توفیق جریان فتنه و جریان انحرافی است.

مهم‌ترین راهبرد نظام سلطه در برابر نظام اسلامی

فدایی خاطرنشان کرد: نظام سلطه سعی دارد ملت ایران را مأیوس کند و این مهم‌ترین راهبرد آنهاست؛ دامن زدن به اختلافات داخلی،‌تصویرسازی از ناکارآمدی و تلاش برای گسترش فضای فتنه و انحراف، برهم زدن روحیه آرمان‌خواهی، حاشیه‌سازی برای انحراف افکار عمومی نسبت به دشمن از دیگر اهداف نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که جمهوری اسلامی رو به صعود حرکت می‌کند و سلطه رو به تنزل است، تصریح کرد: نظام سلطه سعی دارد این راهبرد اصلی نظام اسلامی را که رهبری نیز به آن تأکید دارند تغییر و مدل دیگری را به جهانیان ارائه دهد که در این خصوص اهداف و راهبردهایی را دنبال می‌کند.

تاکتیک‌های نظام سلطه و جریانات وابسته به آن

فدایی به اهداف و راهبردهای نظام سلطه برای عدم صعود نظام اسلامی به رتبه‌های بالاتر اشاره کرد و گفت: اثبات جنگ قدرت و ثروت در درون کشور، اثبات فساد گسترده در نظام اسلامی، تبلیغ عدم عقلانیت در تصمیمات کشور، ایجاد عملیات روانی، شایعه‌‌سازی، سیاه‌نمایی، بحران‌سازی و جلوه‌دادن بی‌ثباتی در کشور، بی‌اعتبار کردن سپاه و بسیج، تخریب و تضعیف شورای نگهبان و القای تقلب، بی‌اعتبارسازی آمار مراجع رسمی کشور، ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس و بزرگ‌نمایی برخی اختلاف‌نظرها از مهم‌ترین راهبردهای نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه جریان فتنه در انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و گفت: جریان فتنه سعی دارد در انتخابات مجلس نهم چند خط موازی را دنبال کند که خط اول آنان تحریم است.

جریان فتنه دنبال چیست؟
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جریان فتنه با ارائه مواضع رادیکالی به دنبال خط تحریم انتخابات است، اظهار داشت: تطهیر و بازگشت به نظام خط دیگری است که جریان فتنه برای حضور در انتخابات مجلس نهم دنبال می‌کند؛ آنها دنبال بازسازی و تطهیر خود هستند و سعی دارند با ارائه یک لیست، کسانی را که در جریان فتنه شهرت چندانی نداشتند وارد مجلس کنند.
فدایی افزود: جریان فتنه سعی دارد از یک‌سو با بخشی از اصولگرایان ائتلاف کند و با این ترفند در انتخابات حضور داشته باشد و از سوی دیگر به مظلوم‌نمایی خود بپردازد.

سوءاستفاده جریان انحرافی از شعار عدالت
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه به برنامه جریان انحرافی برای حضور در انتخابات مجلس اشاره و تأکید کرد: هدف جریان انحرافی از حضور در انتخابات مجلس نهم، تصاحب حداقل دو سوم از کرسی‌های مجلس است؛ مهم‌ترین راهبرد جریان انحرافی ایجاد خط تضاد درون نیروهای مردمی است.
وی افزود: این جریان سعی دارد فراخوان تضاد را در بستر اجتماعی رقم بزند و مهم‌ترین محتوایی که در این راهبرد دارد، بحث اشرافیت مقابل محرومین است و مهم‌ترین ابزاری که در این بستر از آن بهره‌ می‌گیرند نیز، بحث طرح هدفمندسازی یارانه‌هاست و قصد دارند این‌گونه القاء کنند که قصد داشتیم این خدمات را گسترش دهیم اما نمی‌گذارند.

تمرکز جریان انحرافی روی 175 حوزه تک‌نماینده در کشور

فدایی تأکید کرد: جریان انحرافی سعی دارد بر روی حوزه‌های انتخابی تک‌نماینده که به حدود 175 حوزه در کشور می‌رسد، تمرکز کند و روش کار آنان اینگونه است که از ظرفیت احمدی‌نژاد استفاده کنند؛ یعنی وابستگی یک فرد را به احمدی‌نژاد پررنگ کنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با طرح این سؤال که فصل مشترک نظام سلطه، جریان فتنه و جریان انحرافی چیست؟ اظهار داشت:‌ بزرگ‌ترین فرصت برای دشمنان انقلاب اسلامی، ایجاد اختلافات داخلی در کشور است؛ دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند به هر شکلی که می‌توانند به اختلافات داخلی دامن بزنند، به تضعیف رهبری بپردازند و موضع رهبری را ناکارآمد جلوه دهند.
وی افزود: تضعیف و تخریب نهادهایی همچون سپاه، بسیج و شورای نگهبان، فرعی‌کردن مسائل اصلی، بحرانی جلوه‌دادن وضعیت کشور و دمیدن التهاب به جامعه و بزرگ نشان دادن خطرات برای گرفتن امتیاز از نظام اسلامی از دیگر فصول مشترک نظام سلطه، جریان فتنه و جریان انحرافی است.
فدایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: کشورمان اکنون در اوج به‌سر می‌برد؛ چون به استمرار انقلاب اسلامی تأکید دارد اما اگر کشور را به خوبی مدیریت نکنیم آسیب‌پذیر خواهیم بود.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نظام سلطه‌، جریان فتنه و جریان انحرافی به خوبی می‌دانند که اکنون نظام اسلامی در اوج به سر می‌برد اما قصد دارند این اوج را به افول تبدیل کنند که در این خصوص نباید در میدان آنها بازی کنیم و باید همواره هوشیار باشیم.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین شاخص در صحنه اجرایی کشور رهبری است، گفت: هر دسته و جریانی نمی‌تواند برای خود تحلیلی ارائه دهد و طبق آن عمل کند؛ تحلیل حاکم در کشور، تبعیت از رهبری و پیگیری دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است.

تئوری حذف احمدی‌نژاد برای وحدت اصولگرایان غلط است

فدایی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود، نقص‌هایی در اردوی اصولگرایی وجود دارد اما وحدت مدنظر اصولگرایان است، اظهار داشت: برخی‌ اعتقاد دارند که بهترین راه وحدت، حذف احمدی‌نژاد است که این تئوری درست نیست؛ وحدت به معنی پایبندی به محور ولایت‌مداری است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه انتخاباتی ما ایستادگی و پافشاری روی مفاهیم و اصول شاخص‌های انقلاب اسلامی است اما باید در روش‌های آن تدبیر داشته باشیم، تصریح کرد: متأسفانه در استان‌ها و شهرستان‌ها نمی‌توانیم در زمینه انتخابات همانند تهران عمل کنیم.


تکیه بر مفاهیم وحدت به جای مصادیق آن
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد ساز و کار وحدت در جبهه اصولگرایان بسیار مهم است، اظهار داشت: قصد داریم در خصوص ایجاد ساز و کار برای وحدت در جبهه اصولگرایان دستورالعملی تهیه کنیم و به تبیین آن بپردازیم.
فدایی با بیان اینکه نباید راهبرد ما عکس باشد و از مصادیق به وحدت برسیم بلکه باید بر اساس مفاهیم به وحدت دست پیدا کنیم، اظهار داشت: فصل تمایز ما با بسیاری از جریان‌های دیگر نگاه وحدت‌گونه است؛ با حفظ استقلال خود مسیر وحدت را می‌توانیم پیگیری کنیم و آن را حفظ کنیم.

اجازه ندهیم خدمات نظام توسط یک جریان مصادره شود
وی ادامه داد: اگر موضع ما با مواضع دشمن، جریان انحرافی و فتنه یکی باشد، نظام اسلامی زیر سؤال می‌رود و نتیجه آن می‌شود که دیگر کسی از نظام اسلامی دفاع نمی‌کند.
فدایی با بیان اینکه در اصول و محکمات نظام اسلامی نباید کوتاه بیاییم، تصریح کرد: فعالیت‌های مثبتی که در نظام اسلامی روی داده برای مردم است و نباید اجازه دهیم این فعالیت‌ها را یک جریان به نام خود مصادره کند.

مؤلفه‌های گفتمان انقلاب اسلامی
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم خاطرنشان کرد: باید گفتمان انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنیم؛ گفتمان انقلاب اسلامی ضد فساد و انحراف است و این گفتمان عقل‌مدار بوده و به مشورت عقلا اعتنا دارد.
فدایی در پایان تأکید کرد: در این دوره از انتخابات مجلس جریانات معاند نظام اسلامی بسیج شده‌اند تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند که باید هوشیار باشیم.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
<      1   2   3   4   5