سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

پروفسور مولانا : انقلابیون متکبر و وابسته به قدرت مورد توجه دشمنان در جنگ نرم هستند

مشاور رئیس جمهور ضمن شمردن قشرهایی که آمریکا و دشمنان در 30سال گذشته در جنگ نرم با رعایت اولویت روی آنها کار کرده اند، انسان های سست عنصر و کم ایمان که شامل افراد انقلابی اما متکبر و وابسته به قدرت هستند را یکی از این قشرها عنوان کرد.

به گزراش خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، پروفسور حمید مولانا که عصر امروز در اولین پیش همایش ملی جنگ نرم با عنوان «دانشگاه و جنگ نرم» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سخن می گفت، اظهار داشت:‌ بزرگترین امتیاز ما در جنگ نرم این است که پس از سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز غربگرایان و جهان غرب در شناخت زیرساخت‌های قدرت نرم ما عقب هستند.

وی افزود:‌ اما مسئولان و سازمان‌های ایران آنطور که باید از تاکتیک جنگ نرم غرب و بخصوص آمریکا اطلاع، آگاهی و تفکر کافی نداشته و باید بررسی استراتژی دشمن را در دستور کار خود قرار دهند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت روی تبلیغات بیشتر کار کند، گفت: در مثلث جنگ روانی آمریکا، نهادهای اجرایی، دانشگاه و اتاق فکر و رسانه‌ها سه بعد اصلی هستند که گردش اطلاعات، استراتژی و شیوه کار در این سه بعد بسیار باز صورت می‌گیرد.

مولانا افزود: به جرات می‌توانم بگویم اساتید دانشگاه‌های بزرگ علوم اجتماعی آمریکا در جنگ دوم بین الملل در مسائل جنگ نرم و جنگ روانی شرکت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شکست آمریکا در ویتنام منجر به حساسیت روی مطالعه انقلاب اسلامی ایران شده است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، آمریکا به دنبال شناخت زیرساخت‌های اسلامی و فرهنگی رایج و تاثیرگذار در ایران بوده است.

مشاور رئیس جمهور مولانا روحانیون حوزه‌های علمیه قم، مشهد و نجف، زیرساخت‌های سنتی، افراد سست و کم ایمان، استادان و دانشجویان، روزنامه‌نگاران، دانش‌آموزان، بازرگانان و مدیران شرکت‌های بزرگ را از جمله قشرهایی برشمرد که آمریکا در 30سال گذشته با رعایت اولویت روی آنها کار کرد و می‌خواست از طریق آنها در صفوف انقلاب رخنه کند.

وی افراد سست عنصر و کم ایمان را که شامل افراد انقلابی اما متکبر و وابسته به قدرت هستند را یکی از این قشرها اعلام کرد که مورد توجه دشمن در جنگ نرم بوده و هستند.

به عقیده مولانا این برنامه‌ریزی آمریکا پس از پایان دفاع مقدس و در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی قوت پیدا کرد.

وی اذعان داشت: دو نقشه برای جنگ نرم در نظر گرفته شده است که ذهنیت سازی در داخل ایران و ذهنیت سازی در آمریکا را شامل می‌شود.

مولانا گفت: غرب بیست سال وقت را صرف کرده تا ذهنیت جوانان را به سوی خود جذب کند و تلاش کرده تا نخبگان در جوامع بین المللی از دیدگاه نظام آمریکایی به انقلاب بنگرند.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر این اینکه عدم رابطه سیاسی و اقتصادی آمریکا و ایران منجر به فقدان حضور نیروهای نرم جمهوری اسلامی ایران در آمریکا بود، گفت: این امر منجر شد غرب بتواند نقشه های خود را به راحتی عملی کرده و نیروی نرم ایران در جامعه آمریکا و در نظام آمریکا در سطح پایین‌تری نسبت به گذشته قرار گیرد.

وی تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های دراز مدت به ده موارد از مسائل پیشنهادی در زمینه جنگ نرم اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری روشن و قاطعانه خبری در برخورد با رسانه های غرب، شناخت صحیح ارزش ها و کارکردهای رسانه‌های غرب، تعلیم و تربیت کادر اطلاع رسانی با الگوهای اصیل، استقرار دفاتر خبری در نقاط استراتژیک، استفاده از نخبگان، اندیشمندان و غرب شناسان، سرمایه گذاری در تاسیس بانک‌های اطلاعاتی، بالا بردن ارتقای سطح حرفه‌ای و حقوقی روزنامه‌نگاران و ایجاد تحول اساسی و انقلابی در نظام مطبوعاتی به عنوان راه حل پیشنهاد می شود.

مولانا در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی سه نیروی قدرتمند مساجد و نمازهای جمعه، راه پیمایی ها که نمایانگر ملت و وحدت هستند و مناسبت‌های مذهبی نظیر رمضان، محرم و ذی الحجه، را دارد که به عنوان بزرگترین اسلحه ایران باید مورد توجه قرار گیرد
.

 

مهمان‌پرست در جمع مدیران ستاد مشترک ارتش؛ کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ادعای غربی‌ها در مبارزه با تروریسم، پرسید: اگر راست می‌گویند که برای مبارزه با تروریسم به منطقه آمده‌اند، چرا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و چرا کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند؟

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان که امروز چهارشنبه در همایش مدیران ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان «ولایتمداری و بصیرت دینی»سخن می‌گفت، با بیان اینکه در هر عرصه‌ای که ما با تهدید و تحریم مواجه شدیم به این نتیجه رسیدیم که باید در آن زمینه بیشتر کار کنیم، گفت: حادثه‌ای که بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد موجب هوشیاری بیشتری شد.
وی با ذکر این نکته که دشمنان به بهانه انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردند تا شکاف جدی ایجاد کنند، افزود: اما حضور مردم در انتخابات تا روز رای‌گیری به قدری شگفت‌انگیز بود که نتوانستند آن را انکار کرده و همه رسانه‌های غربی مجبور می‌شدند به آن اشاره و از آن تقدیر کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه در منطقه ما به هیچ وجه در چنین سطحی حضور مردم را به این شکل نداشته و نداریم، یادآور شد: آنچه غربی‌ها به عنوان دموکراسی از آن یاد می‌کنند، همواره پس از پیروزی انقلاب وجود داشته و اوج آن در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم است که بیش از 85 درصد مردم مشارکت کردند و حتی در خارج از کشور نیز حضور مردم چشمگیر بود.
مهمان‌پرست نظام جمهوری اسلامی را نظامی خواند که پس از 31 سال علی‌رغم همه توطئه‌ها نه تنها عقب نشینی نکرده و نفوذ خود را از دست نداده، بلکه با قدرت در منطقه به راه خود ادامه داده و حمایت مردم را پشت سر خود دارد.
وی ادامه داد: در اینجا بحث جنگ نرم به شکل اساسی کلید خورد و تمام ابزارها برای اینکه در این جنگ ملت ما را شکست دهند، به کار افتاد.
سخنگوی وزارت امور خارجه بزرگترین ابزاری که در جنگ نرم استفاده می‌شود را همان منابعی خواند که می‌تواند روی ذهن مردم و جهت‌گیری‌های سیاسی آنها اثر بگذارد تا هر تصویری که آنها مایل هستند، ارائه دهند.
مهمان‌پرست با اشاره به پخش برنامه‌های فارسی توسط شبکه‌های خارجی، گفت: صدای آمریکا و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی و برخی شبکه‌های عربی با برنامه‌های خاصی بسیج شدند و هدف این بود که تصویری ارائه دهند که گویا در نظام شکاف ایجاد شده است و می‌خواستند این گونه وانمود کنند که شکاف هم بین مسئولان و هم بین مردم ایجاد شده و نظام دیگر پشتوانه سابق را ندارد.
وی ادامه داد: در این برنامه، جمعیت کثیری که از انقلاب و نظام حمایت می‌کردند با شیوه‌های تبلیغاتی، اندک نشان داده می‌شد و جمعیت کمی که اصولاً با نظام موافقتی نداشتند را اکثریت مردم معرفی می‌کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دوران مسئولیت خود در سفارت ایران در قزاقستان، گفت: قبل از انتخابات اخیر عده‌ای مقابل برخی سفارتخانه‌ها صف کشیده و هر نوع مشارکت و برنامه‌های نظام را محکوم می‌کردند و علیه کسانی که می‌خواستند در انتخابات شرکت کنند، شعار می‌دادند. اما پس از این فتنه‌ها، همان‌هایی که رای نداده بودند و علیه کسانی که در انتخابات شرکت کرده بودند، شعار می‌دادند، دوباره مقابل سفارت جمع شده و می‌گفتند رای ما را پس بدهید.
مهمان‌پرست شیوه دیگری که در جنگ نرم استفاده شد را به کارگیری افراد مختلف برای ایجاد رعب و هراس در بین مردم دانست که سرمایه گذاری زیادی را در این زمینه صورت دادند و تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا رسماً بودجه‌ای در این رابطه تصویب کرده و در اختیار کسانی که توانایی این کار را داشتند، قرار می‌داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود برنامه هسته‌ای کشورمان را دستاویزی برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران خواند و ادامه داد: آنها موضوعات حقوق بشری را نیز مطرح می‌کردند، اما نقطه عطفی به وجود آمد و همه برنامه‌های دشمنان ما را به هم ریخت.
مهمان‌پرست افزود: طرف ما همیشه اشتباه در محاسبه دارد و این بار نیز محاسبه‌‌های آنها اشتباه از آب درآمد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنها نقش اعتقادات اسلامی در تاریخ، فرهنگ، سیاست و زندگی ما را متوجه نمی‌شوند. آنها نقش امامت و تشیع را متوجه نمی‌شوند و نقش نهضت عاشورا را نمی‌فهمند و متوجه نمی‌شوند که وقتی همه توطئه‌ها انجام می‌شود، کلام رهبری چگونه فصل الخطاب است و بر دل مردم می‌نشیند.
مهمان‌پرست به راهپیمایی ملت ایران در روز 9 دی اشاره کرد و حضور مردم را در این روز معنادار و عجیب خواند.
وی راهپیمایی 22 بهمن امسال را نیز عامل پایان دادن به همه توطئه‌ها خواند و اظهار داشت: پس از این راهپیمایی دیگر نمی‌توانستند حضور مردم را انکار کنند
وی با طرح این سؤال که چرا حضور مردم موثر است و چرا آنها احساس کردند در این جنگ شکست خوردند؟ پاسخ داد: به این خاطر که در دنیای امروز کسی در سیاست‌ خارجی موفق است که ابزار اقتدار را در دست داشته باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر قدرتمند باشید همه به شما احترام می‌گذراند، اما اگر فقط آدم خوبی باشید و اهل گفتگو، مذاکره و بحث، ولی ابزار قدرت را در دست نداشته باشید، هیچ جایگاهی در نظام بین‌الملل نخواهید داشت.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که اگر می‌گوییم نظام بین‌الملل ناعادلانه، ظالمانه و تبعیض آمیز است به همین دلیل است، تصریح کرد: آنها همه حرف‌هایی که می‌زنند به عنوان ابزار سیاسی استفاده کرده و به هیچ‌کدام اعتقاد ندارند.
وی افزود: آیا وقتی دموکراسی را مطرح می‌کنند، واقعاً به آن معتقدند؟ اگر به آن اعتقاد داشتند، در کشور ما ظرف 30 سال 30 انتخابات برگزار شد، پس چرا می‌گویند دموکراسی در ایران وجود ندارد؟ آیا اینها مردم نیستند که رای می‌‌دهند؟ چرا بسیاری از کشورها را که در تاریخ حیاتشان حتی یک انتخابات ندارند، متحد خود می‌دانند و آنها را تأیید می‌کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برخی کشورها که حاکمانشان با کودتا بر سر کار آمده و از آنها نیز حمایت می‌شود، اظهار داشت: زمانی در فلسطین انتخابات برگزار شد و مردم در آن شرکت کردند و حماس رای آورد، گفتند ما این دموکراسی را قبول نداریم و دموکراسی را قبول داریم که نظرات ما را تأمین کند.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که آنها دموکراسی را قبول دارند که در آن جریان مورد نظر آنها رای بیاورد، تصریح کرد: آنها موضوع حقوق بشر را مطرح کرده و از آن هم به عنوان ابزار استفاده می‌کنند.

* چرا کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند؟

وی خطاب به کشورهای مدعی حقوق بشر ادامه داد: اگر جان انسان‌ها برای شما مهم است، چرا بعد از حضور شما در عراق نزدیک به یک میلیون نفر کشته شدند؟ چرا امروز برای مبارزه با تروریسم، افغانستان و پاکستان را بمباران می‌کنید و زن و بچه‌ مردم بیگناه را می‌کشید و اصلاً مهم نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: کار به قدری بالا گرفت که گلدستون گزارشگر سازمان ملل گزارشی تهیه کرد و اقدامات این رژیم را محکوم و آن را در سازمان ملل مطرح کرد، اما کشورهای غربی با محکومیت رژیم صهیونیستی مخالفت کردند که این موضوع نشان می‌دهد جان انسان‌ها برای آنها مهم نیست و دروغ می‌گویند.
مهمان‌پرست افزود: آنها اگر راست می‌گویند که برای مبارزه با تروریسم به منطقه آمده‌اند چرا از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند؟ چرا کشورهای غربی محلی امن برای تروریست‌ها شده‌اند؟ مگر گروهک منافقین بیش از 60 هزار جنایت در پرونده‌اش ندارد؟ مگر قبل از انقلاب آنها خود آمریکایی‌ها را ترور نمی‌کردند؟ چرا در سال‌های اخیر اسم گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی کشورهای اروپایی حذف شد؟ به چه دلیل منافقین در عراق تحت پوشش حمایت آمریکایی‌ها فعالیت می‌کردند و هنوز هم با فشارهایی که اعمال می‌کنند از آنها حمایت می‌شود.
وی با اشاره به جنایات عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان که حمایت سرویس‌های امنیتی آمریکایی و برخی دیگر از کشورها از این گروهک تروریستی مشخص شد، گفت: آنچه دنیای غرب ادعا می‌کند، ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما توانستیم به راه خود ادامه داده و رشد و توسعه یابیم، تصریح کرد: ما حرکت خود را با اقتدار ادامه دادیم و به لحاظ دفاعی قدرت بسیار بالایی پیدا کردیم تا حدی که دشمن تصور درگیری را هم به ذهن خود راه ندهد.
مهمان‌پرست پیشرفت‌های نظامی ایران را کاملاً دفاعی و در جهت ایجاد صلح و ثبات دانست و افزود: آنها معتقدند ایران نباید در دنیا الگو شود چرا که در این صورت منافع آنها به خطر می‌افتد.
وی با بیان اینکه آنها امکانی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران ندارند و نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، یکی از مولفه‌های اقتدار را قدرت دفاعی ایران و مولفه دیگر را منطق، استدلال و اصول اعتقادی مردم ایران دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه حضور پرشور مردم در حمایت از نظام را مولفه بعدی دانست و اظهار داشت: منطق ما منطق طرف مقابل را محکوم به شکست کرده و از همه مهمتر حضور رهبری مدبر، شجاع، مردمی و محبوب بین مردم و ملت‌های جهان است.
مهمان‌پرست با ذکر این نکته که امروز احساس قدرت و بزرگی می‌کنیم و دولت‌های منطقه به شدت نگران شده‌اند، افزود: اگر اظهارات مقامات آمریکایی را به دقت بررسی کنیم، می‌بینیم تمام کسانی که هنرشان حفظ ظاهر بود چقدر حرف‌های خارج از اصول می‌زنند.

* تلاش شکست خورده هیلاری کلینتون

وی تلاش هیلاری کلینتون برای اعمال فشار بر کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل را شکست خورده توصیف کرد و افزود: اظهارات نظر هیلاری کلینتون درمورد جمهوری اسلامی ایران بار حقوقی دارد و خود آنها می‌دانند. به کار بردن چنین عباراتی، نشانگر عصبانیت و ناراحتی آنهاست و وزیر خارجه باید مراقب بار حقوقی حرف‌هایش باشد.

* به آنها اعتماد نداریم

مهمان‌پرست در ادامه سخنان خود فعالیت هسته‌ای ایران را کاملاً صلح‌آمیز خواند و افزود: همه فعالیت‌ها با اطلاع و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و زیر نظر دوربین‌های این سازمان انجام می‌شود.
وی برنامه‌های هسته‌ای ایران در دوره اصلاحات را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما در آن دوران پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه پذیرفتیم، اما آنها حتی با داشتن چند سانتریفیوژ برای کار علمی هم مخالفت می‌کردند. این در حالی است که ما امروز بیش از 2 هزار دانشمند هسته‌ای داریم که میانگین سنی آنها بین 30 تا 35 سال می‌باشد و آنها دیگر نمی‌توانند این دانش را از ما دور کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به موضوع تبادل سوخت و غنی سازی 20 درصد در ایران پرداخت و افزود: ما بر سر تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران پیشنهاد روشن و شفافی داشتیم و هنوز هم بر آن پیشنهاد هستیم.
مهمان‌پرست با بیان اینکه ما با بحث معاوضه، به صورت اصولی برخورد کردیم، تصریح کرد: اگر آنها معاوضه را قبول کنند، در واقع قبول کرده‌اند که ما می‌توانیم چرخه سوخت را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه با شرط و شروط نمی‌شود کار را ادامه داد، اظهار داشت: اگر کشورهای دیگر این توانایی را نداشته باشند، چه کاری باید انجام دهند؟ رآکتور تهران را 50 سال پیش خود آمریکایی‌ها به وجود آوردند و خودشان هم سوخت آن را تامین می‌کردند و حتی پس از انقلاب یک بار توسط آرژانتین این سوخت به ما فروخته شد، اما هم اکنون فشار می‌آورند و شرط می‌گذارند.
مهمان‌پرست با بیان اینکه آنها قبول کردند ما سوخت 5/3 درصد را به آنها بدهیم و در مقابل 20 درصد بگیریم، یادآور شد: پس اگر قبول کردند ما فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز داریم و غنی سازی 5/3 درصد مورد تأیید آنهاست، پس بردن پرونده ما از آژانس به شورای امنیت کاری غلط و غیر قانونی بوده و معنای دیگرش این است که همه قطعنامه‌هایی که علیه ما صادر کرده‌اند، اشتباه بوده و محتوای قطعنامه‌ها هم که بر توقف برنامه هسته‌ای‌ ما تاکید دارند با حرف خودشان نقض شده است.
وی شروط ایران در موضوع مبادله سوخت را مورد اشاره قرار داد و گفت: چرا شرایط خود را به صورت سخت اعلام کردیم زیرا به آنها اعتماد نداریم.
مهمان‌پرست با تأکید بر اینکه ما باید روی پای خودمان بایستیم، یادآور شد: آنها فکر می‌کردند با بحث فروش یا معاوضه، زمان را از ما می‌گیرند و با پایان یافتن سوخت رآکتور تحقیقاتی، ما مجبور می‌شویم شرایط آنها را بپذیریم که در چنین شرایطی ما آغاز غنی سازی 20 درصد را رسماً اعلام کردیم و به آنها اطلاع دادیم که این موضوع برای آنها یک شوک بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ابتدا گفتند اینها بولوف سیاسی می‌زنند و توانایی این کار را ندارند، اما وقتی با حضور بازرسانی که دائم در ایران حضور دارند این کار انجام شد و وقتی مطمئن شدند این کار را انجام می‌دهیم، اعلام کردند که ایران توانایی تبدیل سوخت به صفحه سوخت را ندارد.
مهمان‌پرست با اشاره به راه‌اندازی کارخانه تبدیل سوخت به میله‌های سوختی در اصفهان از ابتدای سال 88، یادآور شد: اینکه سوخت به میله سوخت تبدیل شود یا به صفحه سوخت، تکنیکی است که خیلی زمانبر نیست و اگر کمی صبر کنید، شاهد عملی شدن آن خواهید بود.
وی با بیان اینکه آنها مطمئن هستند که ایران این توانایی را دارد و از این بابت نگرانند، اظهار داشت: از یک طرف می‌گویند بولوف سیاسی است و از طرف دیگر می‌گویند اگر اینها را رها کنیم به اورانیوم 90 درصد غنی شده دست می‌یابند. اگر بولوف سیاسی است، چطور به 90 درصد می‌رسیم؟ تناقض‌ در حرف‌هایشان نشان می‌دهد که نگرانند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با ذکر این نکته که بحث هسته‌ای ما کاملاً در وضعیت خوبی است و ما از موضع قدرت صحبت می‌کنیم، افزود: هر تصمیمی را با حفظ مصالح، منافع و ابعاد مختلفی که می‌تواند برای کشور ما به همراه داشته باشد، دنبال می‌کنیم.

* اجازه نمی‌دهیم هیچ کس به کشور و مردم صدمه‌ای وارد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دستگیری عبدالمالک ریگی گفت: پرسنل نیروی هوایی اقدام شجاعانه‌ای انجام دادند و این پیروزی بزرگ برای ملت ما به دست آمد، نه به خاطر اینکه این فرد خیلی مهم است.
وی با اشاره به جنایات ریگی، اظهار داشت: دستگیری ریگی با توجه به جنایاتی که مرتکب شده بود باعث خوشحالی بود، اما مهمتر از آن این بود که با تمام پیچیدگی‌های امنیتی که سرویس‌های خارجی داشتند و حمایت کاملی که از این سرکرده گروهک تروریستی انجام می‌شد و با حفاظت آنها، ریگی اقدام به تردد می‌کرد. باور نمی‌کردند که رد وی به این شکل حتی در داخل پایگاه آمریکایی گرفته شده و با این اقتدار، در فضای کشورمان دستگیر شود .
وی دستگیری ریگی را نشانگر اقتدار امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این نشان داد که ما جدی هستیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ کس به کشور و مردم ما صدمه‌ای وارد کند.
سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: این قضیه در زمانی انجام شد که رژیم نامشروع صهیونیستی برای نشان دادن اقتدار امنیتی و اطلاعاتی خود، طراحی کرد تا یکی از سران حماس را در دبی به شهادت برساند. آنها برای این کار 26 نفر را با گذرنامه‌های خارجی از کشورهای مختلف به دبی آوردند و با یک طراحی پیچیده، این ترور را انجام دادند اما همین اقدام باعث رسوایی صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها شد و حال باید پاسخگوی بسیاری از سؤالات باشند.
وی با بیان اینکه دستگیری ریگی باعث برآشفته شدن و عصبانیت کشورهای حامی او شد، اظهار داشت: باید هم عصبانی باشند. آنها در این مدت کوتاه ضربه‌های زیادی متحمل شدند و مردم ما در 22 بهمن همه برنامه‌های جنگ نرمشان را به هم ریخت. همه محاسبه‌هایی را که برای ایجاد شکاف در بین مردم ایران داشتند به هم ریخت. مردم با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که حضورشان برای حمایت از رهبری و اصل نظام است.

* نقطه نظرات تعیین کننده ایران در منطقه

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: آنها از صنایع موشکی و اقتدار امنیتی و دفاعی و همچنین نفوذ ما در منطقه ناراحتند.
وی نقطه نظرات ایران در منطقه را تعیین کننده دانست.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است و آنها متوجه هستند، گفت: جمهوری اسلامی معتقد است که برای کمک به کشورهای منطقه باید رویکردهای منطقه‌ای را دنبال کرد و ما برنامه خودمان را اجرا می‌کنیم که در این راستا رئیس جمهور امروز به افغانستان سفر کرد و بحث‌های همکاری‌های گسترده را در دستور کار داریم.
مهمان‌پرست در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نقطه قوتی در سیاست خارجی وجود دارد به خاطر این است که همه ارکان مختلف نظام دست به دست هم داده‌اند و با پشتوانه مردم این دستاوردها حاصل شده است.
وی با اشاره به تهدیدات و تحریم‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران اعمال کردند، گفت: علیرغم این تحریم‌ها و تهدیدات، در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که به لحاظ دفاعی و نظامی در بهترین و مقتدرترین شرایط در منطقه قرار دارد.
سخنگوی وزارت خارجه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در سیاست خارجی توفیقات چشمگیر و تعیین کننده‌ای داشته‌ایم که مرهون تلاش تمامی ارکان کشور است.


ارسال شده در توسط منتظر منجی