سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

حرفهای کروبی فکر نمی کنم از روی عقلانیت باشد

به گزارش صراط به نقل از آریا ، ترقی گفت: مهلت توبه به پایان رسیده است.
عضوحزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد:حرفهای کروبی فکر نمی کنم از روی عقلانیت باشد که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم چرا که ایشان تمرکزفکری خود را از دست داده است .
وی ادامه داد:مردم در 22 بهمن تکلیف را روشن کردند و مهلت برگشت آنها به دامان ملت تمام شد و مهلت توبه نیز به پایان رسیده است .
ترقی افزود: الان دیگر وظیفه دستگاه قضایی است که به بیانیه ها و تحریکات و موضع گیری ها خاتمه دهد .
عضوحزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: این طور افراد موجودیت خود را با این گونه رفتارها و اظهارات بیان می کنند واین ناشی از ترس مرگ سیاسی است.
وی در پایان گفت:مردم توجهی به موضع گیری ها و سخنان این سران ندارد و بدانند که دوباره سیاست جدی نمی توانند داشته باشند .

 

تاج زاده بدون هیچگونه وثیقه ای آزاد شد !

مصطفی تاج‌زاده در 23 خردادماه بازداشت و در جریان رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات‌، اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام ، اقدام علیه امنیت ملی ،توهین به مسوولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه به وی تفهیم شد.

ایلنا: عضو ارشد حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شب گذشته بدون تودیع هیچگونه وثیقه‌ای از زندان آزاد شد.

هوشنگ پوربابایی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب اظهارداشت: تاج زاده ‌ساعت 23:30 شب گذشته بدون سپردن هیچگونه وثیقه‌ای تا آخر تعطیلات به مرخصی از زندان آمد.

مصطفی تاج‌زاده از فعالان سیاسی، در23 خردادماه بازداشت شد که در جریان رسیدگی به اتهامات بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام ،اقدام علیه امنیت ملی ،توهین به مسوولان نظام و نگهداری اسناد محرمانه به وی تفهیم شد.

گفتنی است؛ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در جریان رسیدگی به اتهامات خود هیچ دفاعی از خود نکرده و تاکنون نیز از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب برای وی حکمی صادر نشده است.

 

مهدی کلهر: بهزاد نبوی از طرف مارکسیسم به سمت اسلام آمده بود

مهندس نبوی که حالا دیگر وزیر صنایع شده بود، دیگر با آن بهزاد نبوی که در نشست سران غیر متعهد با کاپشن با مشت گره کرده در برابر دیدگان جهان،‌ فریاد ا... اکبر سر می‌داد، بسیار فرق کرده بود.

مهدی کلهر، مشاور رسانه ای رئیس جمهور، در یادداشتی که در هفته نامه "پرتو سخن" منتشر شده، برخی ناگفته ها را درباره بهزاد نبوی و رابطه او با شهید رجایی مطرح کرده است.

وی که از سال 58 و در وزارت آموزش و پرورش در کنار شهید رجایی بود، درباره نگاه آن شهید به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) می‌نویسد: (شهید رجایی) راجع به مجاهدین خلق اولیه (منافقین جدید) از همان ابتدا مسأله دار شده بود و مفصلاً برایم تعریف کرد که جزوه شناخت آن‌ها را که آقای لطف ا...‌میثمی به ایشان داده بود ، گفت یک شبه خواندم و صبح به او پس دادم و گفته این‌ها حرف‌های مارکسیست‌ هاست.

*بهزاد نبوی از طرف مارکسیسم به سمت اسلام آمده بود

کلهر با اشاره به سابقه بهزاد نبوی در زندان تصریح می‌کند: شهید رجایی اساساً اهل حلم و سلم وصبر بود و چون آقای مهندس بهزاد نبوی در زندان از طرف مارکسیست‌ها به سمت‌اسلام آمده بود، شهید رجایی ملاحظه ایشان را می‌کرد اما علاقه و اعتقاد خاصی نسبت به وی نداشت.

مشاور رسانه ای رئیس جمهور در ادامه به چند مورد از اختلافات شهید رجایی با بهزاد نبوی اشاره کرده و می نویسد: برنامه 14 اسفند (سخنرانی جنجالی بنی‌صدر) را بنده به عنوان معاون سیما بعد از گفت وگوها و چالش‌های زیاد بدون هیچ سانسوری همان شب جمعه از صدا و سیما پخش کردم...فردای آن روز آقای بهزاد نبوی که عنوان وزیر مشاور و سخنگوی دولت آقای رجایی را داشت، به پخش آمدند و با پخش این برنامه بسیار مخالف بودند! و این بسیار عجیب بود چرا که ایشان تا آن زمان تندترین سخنان راجع به رئیس جمهور (دکتر بنی‌صدر) را در رسانه‌ها و بخصوص در صدا و سیما اظهار می‌کردند ولی چه شده بود که شدیداً با پخش آن برنامه که کاملاً دست بنی‌صدر را رو کرده بود اظهار مخالفت کردند! روز دوشنبه برای این‌که نکند این مخالفت‌ از سوی آقای رجایی باشد با ایشان تلفنی تماس گرفتم و گفتند؛ نه. این استدلال «بهزاد» است و اصلاً احساس نارضایتی نکردند. بعداً که ایشان را دیدم، تأیید هم کردند که پخش 14 اسفند کار بجایی بوده است.

به نوشته آقای کلهر، "آزادی گروگان ها" دیگر مورد اختلافی میان شهید رجایی و بهزاد نبوی بود: در مورد آزادی گروگان‌ها در اولین جلسه مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور که در شهر مشهد مقدس تشکیل شده بود، تعدادی از استانداران و وزرا از ایشان (‌آقای رجایی)‌ سؤال کردند که آیا این تعهدات ‌امریکا در مقابل آزادی گروگان‌ها خوب است؟ ایشان با یک بی‌تفاوتی یا سردی گفتند “بهزاد” این طور می‌گوید.

مشاور شهید رجایی با یادآوری این نکته که " این‌طور نبود که آقای بهزاد نبوی هر چه بگوید و حتی بنویسد و مهر کند اجرا شود" می‌نویسد: در یک مورد بسیار مهم آن ‌که برای دوستان آقای دکتر سروش... به حقیر نوشتند، خدمت آقای رجایی رفتم و دلائلم را عرضه کردم و ایشان با سعه صدر گوش دادند و فرمودند: دست خط آقای مهندس بهزاد نبوی اجرا نشود، که الحمدا... نشد.

*بهزاد نبوی پس از وزارتش بسیار فرق کرده بود

مهندس کلهر در پایان این نوشته، با تصریح بر "تغییر منش بهزاد نبوی پس از وزارت و همچنین بعد از پایان جنگ" خاطرنشان کرده است: چند سال از شهادت آقای رجایی گذشت.‌آقای مهندس نبوی که حالا دیگر وزیر صنایع شده بودند و واقعاً بودجه و قدرت و امکانات و نیروهای کارآمد و ...داشت، دیدم که دیگر آن آقای مهندس بهزاد نبوی که در نشست سرآن غیر متعهد با آقای محمد هاشمی با کاپشن با مشت گره کرده در برابر دیدگان جهان،‌ فریاد ا... اکبر سر می‌داد، بسیار فرق کرده بود. بسیاری دیگر هم فرق کرده بودند و باز پس از جنگ خواستم در فیلمی درباره زندگی شهید رجایی و باهنر برایمان صحبت کند...اما پس از حدود 2ساعت‌از خودش صحبت کرد و مسائل دیگر. وقتی دوربین خاموش شد، راجع به اصل مسأله یعنی شهید رجایی پرسیدم، با جواب بسیار سردی روبه رو شدم و از مجموعه آن صد و چند دقیقه،‌ فقط چند ده ثانیه‌ای را انتخاب کردیم و...

گفتنی است بهزاد نبوی از جمله وزرای دولت شهید رجایی بود که به واسطه رابطه ویژه اش با کشمیری(عامل بمب گذاری و شهادت شهید رجایی و شهید باهنر) از متهمین پرونده 8 شهریور به حساب میاید. وی در مجلس ششم، سرکرده نمایندگانی بود که با ایجاد تحصن و نگارش نامه به رهبری، سعی در ایجاد تنش در جامعه و تعویق انتخابات مجلس هفتم داشته اند که البته با درایت رهبر انقلاب در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند. نبوی اکنون به خاطر تلاش برای القای شبهه تقلب در انتخابات و ایفای نقش در کودتای مخملی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در زندان بسر می‌برد.

 

احتمال اخراج برخی اساتید غرب‌گرا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معیارهای جدید انتخاب و اخراج استادان دانشگاهی را تشریح کرد و گفت: معیارهای اعلام شده به هیچ وجه مرتبط با گرایش‌های انتخاباتی استادان نیست.
کامران دانشجو شب گذشته در نشست خبری معیارهای جذب اساتید دانشگاهی که در روزهای اخیر مطرح شده بود را تشریح کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی اساتید دانشگاهی باید متخصص و متعهد به نظام جمهوری اسلامی باشند و براساس ولایت‌پذیری به عنوان رکن اساسی نظام اسلامی گام بردارند.
وی افزود: دانشگاه جای اساتیدی که بخواهند علیه نظام جمهوری اسلامی و خواسته‌های مردم در حماسه 9 دی و 22 بهمن فعالیت کنند، نیست و در صورت عدم گزینش آنان توسط وزارت علوم به قطع مردم خود دست به کار شده و آنان را گزینش خواهند کرد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ویژگی‌های مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اصول انقلاب یعنی اعتقاد به اسلام، رهنمودهای امام خمینی (ره)، قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این طرح هدف جذب حداکثری کسانی است که می‌خواهند به نظام و کشور خدمت کنند و این چهارچوب‌ها را رعایت می‌کنند.
وی افزود: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری که در این خصوص موازین لازم را تعیین کرده و بر اساس قرائت واحد از فرامین رهبری باید مورد توجه قرار گرفته و آن را اجرایی کرد.
دانشجو با بیان اینکه فعالیت انتخاباتی به هیچ وجه ملاک انتخاب و اخراج اساتید نیست، اظهار داشت: در انتخابات براساس قانون، نظام چهار کاندیدا را مورد تأیید و در معرض رأی مردم قرار داد و خانواده دانشگاهی نیز مانند سایر اقشار مردم در انتخاب آزاد بودند، بنابراین اینکه افراد به چه کسی رأی داده‌اند به هیچ وجه نباید در جذب اعضای هیئت علمی، همکاری‌ها و تصمیم گیری‌ها لحاظ شود.
وی افزود: کاپیتولاسیون در دانشگاه را قبول ندارم و دانشگاهی که در آن مقررات رعایت نشود به رسالت اصلی ان خدشه وارد می شود که شاخص فرهیختگی در دانشگاه‌ها تنها رعایت قوانین و مقررات است که باید مورد توجه قرار گیرد که از دیگر موراد انتخاب اساتید محسوب می‌شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اصل ولایت‌پذیری به عنوان میراث امام راحل و ضرورت تطبیق دانشگاهیان با این اصل مهم، اظهار داشت: براساس چارچوب‌های نظام اسلامی ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها درست نیست و کسانی که به ترویج سکولاریسم در دانشگاه‌ها می پردازند باید با منطق و دلیل این اقدام خود را توجیه کرده و در این خصوص پاسخگو باشند.
وی با اشاره به ضرورت وجود مرزبندی نقد و عناد با جمهوری اسلامی اضافه کرد: حوزه نقد با عناد متفاوت بوده و نقد پذیرفتنی است و در آن باید خط قرمز نظام را رعایت کرده و نباید گذشت به آن خدشه‌ای وارد شود.
دانشجو با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌های دنیا برای انتخاب کادر علمی خود شرایط خاصی دارند، بیان داشت: در دانشگاه‌های غربی تحقیق در خصوص تاریخ هلوکاست ممنوع بوده و اساتیدی که اقدام به این کار می‌کنند را اخراج و زندانی می‌کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه در دانشگاه نیازی به اساتیدی داریم که التزام به ولایت فقیه دارند، تأکید کرد: به اساتیدی که جهان‌بینی اسلامی را قبول ندارند و سکولاریسم را در دانشگاه‌ها ترویج می‌کنند را نیاز نداریم.

 

ورود خزنده حامیان موسوی به وزارت علوم

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از آنکه میرحسین موسوی سمت استادی خود در دانشگاه تربیت مدرس را از دست داد این روزها ورود حامیان و دوستان نزدیک وی به وزارت علوم قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از این افراد دکتر مجلس آرا از حامیان سرسخت و نزدیک به میرحسین موسوی در ایام انتخابات بوده که بر اساس شنیده ها قرار است به عنوان مدیرکل فارغ التحصیلان وزارت علوم منصوب گردد.

مجلس آرا استاد فیزیک دانشگاه تربیت معلم و از افراد نزدیک به حزب مشارکت است که در ایام انتخابات ریاست جمهوری اخیر تبلیغات گسترده ای را به نفع موسوی در صحن دانشگاه و کلاس های درس انجام داده است.

با توجه به سابقه این جریان و نزدیکی مجلس آرا به برخی احزاب اصلاح طلب همچون مشارکت به نظر می آید این انتصاب پیش درآمدی برای حضور و نقل و انتقال اتوبوسی حامیان میرحسین موسوی به وزارت علوم باشد.

قابل توجه آنکه براساس نظرات وزیر علوم مبنی بر طرد اساتید سکولار و فعال جریان فتنه اخیر از دانشگاه ها و مراکز علمی،این انتصاب بدون اطلاع وزیر علوم و به صورت پنهان در شرف وقوع است .


ارسال شده در توسط منتظر منجی