سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا شدت گرفته است


سخنگوی "کمیته روز قدس واشنگتن " در مصاحبه با یک پایگاه تحلیلی آمریکایی به تشریح تلاش‌های صورت گرفته در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا پرداخت و گفت: تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا شدت گرفته است.




"فهیم دراب" سخنگوی کمیته روز قدس در واشنگتن در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی آمریکن فری پرس گفت: ما در آمریکا از فرصت روز قدس برای طلاع رسانی درباره تحریم کالاهای اسرائیلی و شرکت‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند استفاده می‌کنیم. به نظر ما تحریم کالاهای اسرائیلی یکی از اصلی‌تریم اقداماتی است که مردم دنیا می‌توانند در حمایت از برادران و خواهران خود در فلسطین انجام دهند. مردم دنیا باید در خرج کردن پول خود دقت بیشتری بکنند. در حال حاضر تحریم کالاهای اسرائیلی به سمتی می‌رود که تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی حرکت کرد و این یکی از اقداماتی بود که باعث شکست آنها شد.

دراب افزود: سال گذشته یکی از افرادی که در دهه 80 در حمایت از تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی مشارکت داشت، از خاطرات و تجربیات خود گفت و ما رو ترغیب به تحریم کالاهای اسرائیلی کرد و به ما امید داد که این کار شدنی و بسیار تاثیر گذار است. در واقع این کاری است که مردم باید در 364 روز دیگر سال به آن بپردازند. منظور من این است که ما به مردم از کارهایی که می‌توانند در سایر روزهای سال انجام دهند مطلع می‌کنیم.


وی اینگونه ادامه داد: البته ما بین صهیونیست‌ها و یهودی‌ها تفاوت قائل هستیم. صهیونیسم یک ایدئولوژی سیاسی است که ارتباطی با یهودیان ندارد به همین دلیل هر ساله ما از سخنران‌های یهودی برای مراسم روز قدس دعوت می‌کنیم تا به این موضوع بپردازند. ما در پایگاه اینترنتی خود از سه شرکت آمریکایی حامی صهیونیسم نام برده‌ایم، مک دونالد، ستار باکس و کوکاکولا. تحریم کالاهای اسرائیلی بر اساس مدل موفق تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی طرح ریزی شده است که بسیار موفق بوده است. این کار به معنی نفع رساندن به شرکت‌هایی است که در آپارتاید نیستند و نه مجازات آنهایی که در آن حضور دارند.


موضوع دیگر نحوه اطلاع رسانی ما است. ما برای این کار از تبلیغات آهنربایی استفاده می‌کنیم که نوشته‌های مختلفی در آن استفاده می شود. نوشته هایی مانند: "آیا این تحریم‌ها عملیاتی است؟ " برای مثال شرکت مک دونالد از موسسات صهیونیستی حمایت زیادی می‌کند. موسساتی که آمریکا را برای کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به اسرائیل تحت فشار می گذارند. همچنین به ساخت شهرک‌های صهیونیستی در اسرائیل کمک می‌کنند. برای همین وقتی من از کنار یک رستوران مک دونالد رد می‌شوم یک دهکده و منزل تخریب شده فلسطینی برایم تداعی می‌شود.


دراب افزود: این تحریم به این صورت تقریبا 10 سال پیش آغاز شده و یک اقدام بین المللی است که موجب تعطیلی شبعه های زیادی از رستوران های مک دونالد در سراسر دنیا شده است برای مثال صدها شعبه آن تنها در خاورمیانه به تعطیلی کشیده شده است. یکی دیگر از شاخص‌هایی که می‌توان در ارتباط با تاثیرگذاری تحریم کالاها اسرائیلی این است که پیش از این سایت رسمی شرکت مک دونالد با افتخار از صندوق اتحاد یهودیان حمایت می‌کرد از طرف دیگر هم سایت صندوق اتحاد یهودیان هم نام مک دونالد را صفحه خود به عنوان یکی از حامیانش گذاشته بود ولی بعد از اینکه این تحریم ها شدت گرفت این سایت ها هرگونه ارتباط با هم را از بین برده اند و آن را مخفی می‌کنند.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی