سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

عکس/ سردمدارجریان قرآن‌‌‌‌‌‌‌سوزی


تری جونز افراطی مسیحی سردمدار جریان قرآن‌سوزی در آمریکا شده است. به گزارش البرز به نقل  از خبر انلاین، این این افراطی که کتابی هم علیه دین مبین اسلام نوشته به رسانه‌ها گفته قانون اساسی آمریکا اجازه آتش زدن قرآن را به وی می‌دهد. وی و اعضای فرقه‌اش می‌خواهند قران را روز 11 سپتامبر بسوزانند. این تصمیم جاهلانه نه تنها با واکنش خشمناک مسلمانان روبرو شده بلکه فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه و بخصوص در افغانستان با ترس از این کار، هشدار داده‌اند که عواقب این کار غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. او نپذیرفته است که عمل شنیع خود را در کلیسای گینسویل فلوریدا متوقف سازد و به مردم گفته از ساعت 6 تا 9 بعدازظهر بدانجا بروند. اخیرا مسیحیون افراطی به تعدای مسجد در آمریکا حمله کرده و آنها را به آتش کشیده‌اند. مخالفان ساکن منطقه با حضور نزدیک کلیسا، اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.


 



توهینهای مکرر شبکه پنج سیما به ارکان فرهنگی انقلاب
شارلاتان ها در نون و ریحون


در گذشته سابقه نداشته رسانه ملی که باید مبلّغ و مدافع نظام باشد، تبدیل به تریبونی برای تکرار حرفها و اتهامات رسانه ها و دولتها و گروهکهای ضد انقلاب شود! مجموعه تلویزیونی «نون و ریحون» در یکی از قسمتهایش که دوشنبه شب پخش شد، نظارت و ممیزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حوزه کتاب را زیر سوال برد و ناظران و بررسی کنندگان را که نویسندگان و صاحب قلمان متعهدند، افرادی «بی سواد» خطاب کرد.

مجموعه نون و ریحون که از شبکه پنجم یا شبکه تهران سیما پخش می شود، پیشتر با متهم کردن نظام به سرکوب و شکنجه به یاری جریان فتنه شتافته بود. این مجموعه که به موضوع «رمضان» ارتباطی ندارد، توسط فردی کارگردانی شده است که در کار مبتذل سینمایی قبلی خود نیز چهره واپس گرا و خشنی از متدینین و نظام اسلامی ترسیم کرده بود. در حالی که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مراحل تصویب یک طرح، انتخاب عوامل و ساخت و پخش یک اثر، مراحل نظارتی خاصی را پشت سر می گذارد، ساخت و پخش مجموعه یاد شده، جای شگفتی دارد!

جالب است که شبکه پنجم قصد دارد، پخش مجموعه ضد نظام نون و ریحون را تا پس از عید فطر نیز ادامه دهد! نویسنده این سریال در دوران اصلاحات با چاپ مقاله ای موهن و ضد دینی در «نشریه موج» موجبات اعتراض مراجع و مردم مسلمان را برانگیخت. در حالی که مدیریت فعلی شبکه پنجم به عنوان چهره ای مومن و متعهد به نظام شناخته می شود، اما گماردن برخی نیروهای مسئله دار نتیجه طبیعی اش، ساخت مجموعه هایی نظیر نون و ریحون است. در گذشته سابقه نداشت رسانه ملی که باید مبلغ و مدافع نظام باشد، نه نقد، که خود تبدیل به تریبونی برای تکرار حرفها و اتهامات رسانه ها و دولتها و گروهکهای ضد انقلاب شود.

 


علی مطهری هشدار داد


علی مطهری با تاکید براین که نباید در مقابل قانون شکنی سکوت کرد و مجلس بایستی از ابزارهای قانونی اش برای جلوگیری از این پدیده استفاده کند، اظهارکرد: دولت جسور مجلس جسور می‌خواهد. نماینده مردم تهران درخانه ملت درنطق میان دستورش در صحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با تبریک عید سعید فطر با بیان این که «می‌خواهم مقداری از خودمان به عنوان مجلس انتقاد کنم»، گفت: باید قبول کنیم که مجلس هشتم درجایگاه لایق و شایسته خود قرار ندارد که این امر به عملکرد ما نمایندگان و هیات رئیسه بازمی‌گردد.

وی درقالب طرح پرسشی گفت: درکجای قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که اگر دولت از اجرای قانونی سرباز زد و بر موضع خود پافشاری کرد یا درخواست استرداد لایحه‌ای را نمود، نایب رییس مجلس فورا کارگروه گفت‌وگو و یا در واقع کارگروه التماس تشکیل دهد و موجب تحقیر مجلس گردد؟

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد:دولت درقانون هدفمندکردن یارانه‌ها با پافشاری بر40 هزار میلیارد تومان به جای 20 هزارمیلیارد تومان مصوب مجلس، و نه از طریق ارایه لایحه جدید، حرف خود را به کرسی نشاند. وی ادامه داد:همچنین دولت درقانون تسهیلات ارزی برای مترو تهران و کلان شهرها به صراحت اعلام کرد که این مصوبه را قانون نمی‌داند و اجرا نمی‌کند.درمقابل مجلس به جای استفاده از ابزارهای قانونی‌اش به خواهش و تمنا می‌پردازد.

مطهری اضافه کرد: دولت با یک مصاحبه تلویزیونی قانون عفاف و حجاب را از حیزانتفاع ساقط می‌کند و مجلس فقط آه می‌کشد. سپس میدان برای تک روی باز می‌شود و پنج نماینده ویژه رییس جمهور برای تنظیم روابط سیاسی با خاورمیانه، آسیا، افغانستان، حوزه خزر و مسایل مربوط به ترانزیت منصوب می‌شوند در حالی که تعیین نماینده ویژه رییس جمهور بدون تصویب در هیات وزیران و راسا توسط رییس جمهور و برای موارد عام، مغایر نص صریح اصل 127 قانون اساسی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود توصیه رهبر انقلاب به پرهیز از کارهای موازی در سیاست خارجی هیچ کدام از این احکام پس گرفته نشد. بلکه یکی از معاونان رییس جمهور اعلام کرد که دو نماینده ویژه دیگر برای آفریقا و آمریکای جنوبی نیز معرفی خواهند شد، انجام چنین امری بدان معناست که وزارت امور خارجه مسوولیتی در این رابطه نخواهد داشت و مجلس نمی‌تواند وزیر امور خارجه را مورد سوال قرار دهد.

مطهری اضافه کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار هیات دولت بر اعتقاد به وزیران در چارچوب اختیارات و وظایف‌شان و بر مسوولیت وزارت امور خارجه و هدایت منسجم و برنامه‌ریزی شده همه مسایلی که به نوعی با سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها مربوط می‌شود، تاکید ورزیدند. وی ادامه داد: البته وزیر امور خارجه به حق از انتصاب نمایندگان ویژه انتقاد نمود و مجلس نیز در این خصوص از او حمایت خواهد کرد، اما افسوس که اقای وزیر دیر عکس‌العمل نشان داد.

مطهری در ادامه یادآور شد: اگر همان زمان که ستاد امور ایرانیان خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد و در اقدامی غیرقانونی تبدیل به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گردید و هم چنین برای آن بودجه هنگفتی در نظر گرفته شد و به این ترتیب نهادی موازی با وزارت امور خارجه پدید آمد، وزیر امور خارجه فریاد می‌زد اکنون شاهد انتصاب نمایندگان ویژه نبودیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر این که مجلس مظهر حاکمیت مردم است، گفت: اگر مجلس این ویژگی خود را از دست دهد دیگر مجلس نیست و به ملت خود خیانت کرده است، نماینده مجلس در یک دولت صالح و مردمی مانند دولت کنونی، نماینده ملت است و نه نماینده دولت. مطهری ادامه داد: برخی نمایندگان که می‌گویند چون دولت مردمی است ما وکیل الدوله هستیم و به آن افتخار می‌کنیم، اشتباه می‌کنند، چرا که مجلس برای جلوگیری از انحراف دولت‌هاست، و ممکن است دولت‌های صالح نیز دچار انحراف شوند، چون اساسا قدرت فسادآوراست.

مطهری گفت: درحالی که ما نمایندگان شهید مدرس را الگوی خود می‌دانیم باید از خود بپرسیم که اگر امروز مدرس در مجلس بود، آیا نسبت به بی‌اعتنایی به قانون و تضییع حقوق مردم بی‌تفاوت می‌ماند؟ این درحالی است که شهید مدرس می‌گفت آن جا که احساس تکلیف می‌کنم نگاه نمی‌کنم که چند نفر پشت سر من هستند و حامی دارم یا ندارم.

وی خاطرنشان کرد: عجیب است که برخی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به حفظ وحدت را بهانه‌ای برای سکوت خود و شانه خالی کردن از زیربار مسوولیت‌های نمایندگی قرار می‌دهند، این در حالی است که مقام معظم رهبری تصریح کردند که مقصود از وحدت، وحدت با حفظ اصول است و نه هر وحدتی. از سوی دیگر به بیان امام راحل، ولایت فقیه ضداستبداد است وهرگز راضی به عبور مسوولان اجرایی از قانون نیست. وی خطاب به اصولگرایان حامی دولت گفت: شما که امروز در مقابل بی‌توجهی دولت به اجرای برخی قوانین سکوت می‌کنید اگر درآینده دولتی اصلاح‌طلب روی کار آید و بگوید که قانونی را اجرا نمی‌کند، شما محکوم به سکوت هستید، زیرا امروز سکوت کرده‌اید.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، درعین حال دولت دهم را یک دولت جسور خواند و افزود: این جسارت در برخی حوزه‌ها مانند سیاست خارجی و پیشبرد فناوری هسته‌ای امری مبارک است، اما دولت جسور مجلس جسور هم می‌خواهد. مطهری ادامه داد: امروز ما در مقابل تاریخ مسوولیم و اگر در مقابل برخی قانون‌گریزی‌ها سکوت کنیم پاسخی در مقابل تاریخ نخواهیم داشت؛ سکوت در چنین شرایطی یعنی هموارترکردن راه تکروی.

وی در ادامه تاکید بر اینکه «این موضوع مساله دولت دهم و مجلس هشتم و اشخاص نیست، مساله آینده انقلاب است» گفت: خدایا تو شاهد باش که من به عنوان فرزند شهید آیت الله مطهری در مجلس هشتم در مقابل این پدیده سکوت نکردم.

مطهری خاطرنشان کرد: از چند سال پیش بارها گفتم که این دولت دچار لیبرالیسم فرهنگی است، برخی برمی‌آشفتند ودرصدد پاسخ گویی برمی‌آمدند اما امروز آفتاب آمد دلیل آفتاب، و همان معترضان سخن من را تکرار می‌کنند.از حدود دو سال پیش بارها گفته‌ام توجه غیرطبیعی برخی مقامات دولتی به ایران باستان و شخصیت‌های آن دوره سوال برانگیز است، باز مورد تعجب عده‌ای بود، اما امروز دیدیم که این واقعیت به صورت مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام و به صورت یک نظریه مطرح شد و باز همان معترضان هشدار من را تکرار کردند و یک صدا فریاد می‌زنند باید فاتحه اسلام را خواند. چنانچه افرادی مانند صاحب نظریه مکتب ایرانی بخواهد نظریه‌پرداز و ایدئولوگ ما باشد.

مطهری ادامه داد: با توجه به صدق آن هشدارها که همه آنها ناشی از انس بنده با آثار شهید آیت‌الله مطهری است، عقل سلیم حکم می‌کند که به هشدار امروز اینجانب گوش فرا داده شود و در مقابل قانون شکنی سکوت نکنیم، راه استبداد را باز نکنیم و مجلس از ابزارهای قانونی‌اش برای جلوگیری از این پدیده استفاده کند. این نماینده اصولگرای مجلس هم چنین از نمایندگان خواستار شد که در تصویب مواد 22 و 23 لایحه حمایت خانواده تحت تاثیر روشنفکران غرب‌زده قرار نگیرند و دچار تزلزل نگردند.

مطهری در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ما اهل مذاکره هستیم اما نه با آمریکا گفت: در این شرایط می‌بینیم که رییس جمهور بار دیگر پیشنهاد مناظره با اوباما رادادند، پیشنهاد مذاکره یا مناظره در این شرایط به اثرگذاری تحریم‌ها بر ایران تعبیر می‌شود و این به صلاح کشور نیست.

 

  

 


حامیان خارج نشین جریان فتنه به جان هم افتاده اند


کدیور در شب‌ قدر در راکویل، (حاشیه واشینگتن دی‌سی)، به نظرات سروش و گنجی و موسوی درباره‌ی فقه و فقها تاخت. حمله کدیور متوجه دیدگاه «اسلام بدون روحانیت» سروش و «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا»ی گنجی واسلام رحمانی موسوی است.


alt


کدیور در بخشی از این سخنرانی می‌گوید که بعضی در تحلیل‌شان از بحران، مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی، چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد در زندان و غیر زندان جامعه ناشی از دید فقهی و شریعت است و این افراد اشکال را در فقهی و شریعت می‌بینند. کدیور می‌گوید که بر اساس نگاه این گروه، حذف فقه باعث می‌شود اسلام درست شود.. این بخش اشاره‌اش به گفته‌های اکبر گنجی و عبدالکریم سروش است. چون عبدالکریم سروش در سخنرانی چند سال پیش خود در لندن، از اسلام بدون روحانیت دفاع کرده بود، و سال پیش هم گفت که «چراغ دین دود می‌کند و دود این چراغ همان فقه است».


سروش، کل دستگاه فقهی را از آن جوامع کهن می‌داند و بر این باور است که در دوران جدید باید به حقوق مدرن عمل کرد. اکبر گنجی نیز در سخنرانی‌ها و مقالات اخیرش، مفهومی ساخته است به نام «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا» و نشان می‌دهد که آنچه در  ایران می‌گذرد  عمل به احکام فقهی است. گنجی و سروش فقه را عامل مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور جلوه داده‌اند.


کدیور با انتقاد از اسلامی که مدتی است موسوی بر سر زبان دارد می گوید: مدتی است به پسوندهایی که با اسلام به کار می بریم توجه کرده ام مثلا اسلام رحمانی،این تعبیرات نوعی  تقلیل گرائی برای اسلام است. وی ادامه می دهد:بعضی در تحلیل این بحران مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی... چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد ناشی از دید فقهی و شریعت است، خوب اینها نادرست است وی درباره حرفهای سروش و استناد آن به سخنان مولانا و این عربی میگوید:اگر ما ایرانیان بخواهیم افتخار کنیم به حافظ و مولاناست، پیرو ابن عربی بودن افتخار دارد. اینگونه نیست که فقه قابل وهن باشد. فقه محققین الفقها افتخار دارد. ما بیائیم ندانسته حرف غافلان اهل ظاهر را به عنوان محققان فقیهان بنشانیم می‌شود جفا به متخصصان، این گونه سخن گفتن خلاف اخلاق علمی است. کدیور ادامه می دهد:اگر به دنبال ایجاد تقابل میان عرفا و فقها هستیم نه محققین العرفا را شناختیم نه محققین الفقها را بسیاری از بزرگان ما در هر دو زمینه متخصص بوده‌اند.


 




ارسال شده در توسط منتظر منجی