سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

دلسوزی طاغوت برای کروبی

فرزند شاه مخلوع ایران در پیامی مجددا از شیخ اصلاحات جانبداری کرده و از پلیس خواسته تا امنیت خانه او را تامین کند. رضا ربع پهلوی، فرزند شاه مخلوع در پیامی اظهار داشته است: حریم خانه آقای کروبی مکان محترمی است و باید مصون باشد. ربع پهلوی در ادامه پیام کوتاه خود می‌گوید: خانه آقای کروبی حریم امنی است و من از نیروی انتظامی(!) می خواهم که حافظ آقای کروبی و زندگی وی باشند. وی متعلق به تمامی ایرانیان است.


گفتنی است در پی واکنش مردمی نسبت به اظهارات و موضع‌گیری‌های شیخ اصلاحات نسبت به نظام و ولایت فقیه، جمعی از مردم متدین و انقلابی شهر تهران با تجمع مقابل منزل کروبی قصد اعتراض به موضع‌گیری‌های اخیر وی را داشتند که با تیراندازی از منزل کروبی به سمت مردم معترض این مراسم به خشونت کشیده شد.


 



تا بهار آینده باید بازی را ادامه دهیم


یک از سران فتنه: اینکه این جمع اصرار دارند تا بهار سال آینده این بازی را کش بدهند در واقع راهی است که سازگارا وبرای جلوگیری از سرخوردگی و حفظ اپوزیسیون پیش پای آنها گذاشته است ، وگرنه ادامه مسیر بن بست است . بدانید برگشتی وجود ندارد و باید به راهمان استمرار بدهیم.


اخیرا یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات در جمعی از همفکران، تئوریسین ها و مشاوران اظهارات جالب توجهی داشته است. وی در هنگام سخنرانی برای جمع محدودی از عوامل خودی پیرامون نگرشهای دفعی واثباتی و لزوم اتخاذ راهی که حد وسط و بر مبنای جوشش و پیوستگی آرمانی پدید آمده باشد ونافی زیاده خواهی وخرافه گویی و ترسیم کننده منحنی واقع گرایی در اذهان باشد ..... ،در برابر سئوال یکی از مخاطبان که پرسید : آیا ما به تکرار نیفتاده ایم و آیا این شکل کار اتلاف زمان و روز مرگی نمی باشد و...... گفت : آنچه ترسیم شده در قالب استمرار اعتراض و حرکت درازی بوده است که تا توقف دولت کنونی باید ادامه داشته باشد.


بی ثباتی در همراهی ها موجب تغییراتی در این استمرار شده است و این احساس که به تکرار افتاده ایم ، درواقع به واسطه تغییراتی بوده است که ناگزیر از قبول آن بوده ایم ، بااین وجود در آنچه ترسیم کرده ایم تغییری وجود ندارد ، با تمام فراز ونشیب ها یکسال واندی را سپری کرده ایم و تا بهار سال آینده باید ادامه داشته باشد ، هر چند که ادامه راه سخت تر و فضا بسته تر شده است ولی افق روشن است ،وی گفت  الان قصد ندارم وارد این مقوله شوم ، اما بدانید برگشتی وجود ندارد و باید به راهمان استمرار بدهیم و به مرور این توانایی را خواهیم داشت که فضارا تغییر دهیم.


گفتنی است  کارشناسان  معتقدند اظهارات ایشان از روی استیصال و نوعی خود فریبی وسماجت بر تکرار راهی است که شکست آن بر همگان وحتی همپالگی های خودش هم اثبات گردیده است ، اینکه این جمع اصرار دارند تا بهار سال آینده این بازی را کش بدهند در واقع راهی است که سازگارا وبرای جلوگیری از سرخوردگی و حفظ اپوزیسیون پیش پای آنها گذاشته است ، وگرنه ادامه مسیر بن بست است.


 



فعالیت حزب مشارکت در دانشگاه‌ها


در فاصله دو هفته‌ای تا آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در سال 89 بررسی فضای سیاسی دانشگاه تهران که مهمترین دانشگاه کشور از این لحاظ حساب می شود یکی از ضروری ترین کارهاست. در روزهای اخیر با بررسی وضعیت درون تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشگاه تهران (که جریان ساختارشکن و تندروی دانشگاهی کشور را نمایندگی می کند) به اخباری از مشکلات ریز و درشت تشکیلاتی و اختلافات درونی دست پیدا کرده است.


قبل از این نحوه ورود به مسئله انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و حوادث بعد از آن جرقه اختلاف بین دو گروه که البته هرکدام ریشه هایی درون احزاب اطراف آقای خاتمی دارند زده شده بود. این اختلافات برمبنای "شکستن خط قرمزهای دانشگاه تا کدام مرز؟" موجب شد صحنه ی درگیری در دانشگاه تهران همیشه با حضور طیف تندروی انجمن تهران همراه باشد و از سوی دیگر طیف دیگر با رفتاری منافقانه و رویکرد مذهبی چهره ای آرام ومنطقی از انجمن نشان می دادند.


اما دیدار هزاران نفر از دانشجویان کشور با رهبرانقلاب در ماه رمضان بزرگترین شکاف درونی انجمن تهران را نمابان کرد تاجایی که شکوری راد از اعضای بلندپایه حزب مشارکت برای حل آن رسما پای درمیدان گذاشت. حضور دبیر فعلی انجمن تهران در محضر رهبر انقلاب با واکنش جالب توجه دیگر اعضای این تشکل قرار گرفته است تاجایی که برخی این موضوع را آغاز روند نزول انجمن تهران می دانند، اما ماجرا از چندی پیش آغاز شده بود:



چندی پیش حسین نقاشی، دبیر اسبق انجمن تهران و علوم پزشکی تهران در خصوص اختلافات درون مجموعه‌ای شان در انتخابات دهم گفته‌ بود: « تفاوت آرا نظری و مشرب های متفاوت تشکیلاتی من و دوستانم با امثال ایمان ملکا و سعید رباطی و صادق صدرایی مجال کار مشترک را نداد و لاجرم جای ما در ستاد " اصلاح طلبان حامی موسوی" شد و آنان در همان ساختمان ستاد فاطمی سکنی گزیدند. هیچ وقت رفتار توهین آمیز "سعید رباطی" را فراموش نمی‌کنم آنگاه که بصورت شفاهی از طرف غالبی برای جلسه‌ای در زیر زمین ستاد فاطمی دعوت شده بودیم و او با بی‌ادبی تمام ما را به علت نداشتن کارت دعوت بیرون کرد.»


 



اما اخیرا بعد از صحبت‌های نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران در محضر رهبر معظم انقلاب؛ باز هم این زخم قدیمی به صدا در آمده است و باز هم طیف تندرو این تشکل غیرقانونی، به شدت با این این اقدام طیف محافظه‌کار این تشکل مخالفت کردند.


* ایشان کار اشتباهی کردند


در این میان همه اخباری که از دورن محفل‌های این تشکل غیرقانونی به گوش می‌رسد، نشان از جنگ و دعواهایی دارد که بین این دو طیف درگیر گرفته است به شکلی که  تاکنون در بین تشکل‌های دانشجویی بی‌سابقه بوده است. علی شکوری راد در یادداشتی که بعد از حضور نماینده انجمن تهران در محضر رهبری منتشر کرد، آورده است: دوشنبه هفته پیش مراسم افطار دوستان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی برگزار شد در این مراسم ادوار عضو شورای مرکزی انجمن از جمله بنده دعوت بودیم. در آنجا با دوست دانشجویی که چند شب پیش در ضیافت افطار بیت رهبری و در حضور رهبر مطالبی را در دفاع از دانشگاه و دانشجویان خوانده بود، آشنا شدم. از صحبت ایشان و دیگر دوستان دانشجو معلوم بود در بین خود بچه ها بحث اینکه آیا شرکت در آن مراسم کار درستی بوده است یا نه مطرح است ولی طبیعتا نظر غالب موافق بوده است که در آن برنامه شرکت کرده بودند.


وی در بخش دیگری از یادداشت خود پس از اینکه انجمن تهران را یک تشکل کاملا سالم و متحدمی‌داند اظهار می‌دارد: این اختلاف مشی، اگر چه گاهی بوده است ولی روشن است که نباید موجب نفی یکدیگر باشد. شکوری راد در ادامه می‌آورد: ما به همه ظرفیت‌ها در جنبش سبز نیاز مندیم و دایره جنبش سبز آن قدر گسترده است که حتی بسیاری از اصولگرایان سنتی را نیز در بر گرفته است. در این حال، چه جای تنگ نظریست و چه جای صدور بیانیه در نفی بهترین، قدیمی ترین و وفادارترین یاران جوان مهندس موسوی.


این عضو سابق انجمن تهران در پایان یادداشتش با قرار دادن متن کامل نماینده انجمن تهران در دیدار با رهبری تصریح می‌کند: لازم می دانم متن کامل آن را جهت اطلاع خوانندگان اصلاح طلب و سبز که مایلند با اطلاع کامل از هر موضوع، در مورد آن داوری کنند در پیش رویشان قرار دهم. بدیهیست کسانی همچنان مخالف خواهند بود ولی آن دلیل نمی شود که مخالفت خود را مبنای نفی دیگران قرار دهند. در این رابطه حسین نقاشی دبیر اسبق این تشکل که جزو ادوار انجمن اسلامی و از مخالفین بسیار شدید با این اقدام انجام شده است، در وبلاگ خود می‌نویسد:


در هفته‌های گذشته شاید یکی از مهمترین اخباری که در میان بچه های فعلی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران دهان به دهان چرخید، ماجرای حضور محی الدین فاضلیان،دبیر فعلی انجمن تهران در افطاری بیت رهبری و سخنان ایراد شده در آنجا بود! این حضور و آن سخنان چنان برای برخی از اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن تهران تکان‌دهنده بود که باعث بحث‌های دامنه داری در شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک گردید.این ابهامات و انتقادات البته پاسخ‌هایی نیز ازسوی برخی از اعضای فعلی شورای مرکزی چون آقایان باقرپور و رفیعی در پی داشت


* جنبش پیامکی معترض در درون تشکیلات انجمن تهران


وی در ادامه به اقدامی که طیف مخالف با این اقدام صورت داده است اشاره می‌کند و می‌آورد: اما آنچه اینجا میخواهم به آن اشاره کنم نمود یک اعتراض است، اعتراضی که در قالب یک اس ام اس در میان برخی از اعضای فعلی و سابق انجمن تهران رد و بدل گردید.مضمون این اس ام اس این بود که: "با توجه به عملکرد  اخیر آقای فاضلیان در جریان افطاری هفته پیش،هم اکنون به ایشان این جمله را اس ام اس کنیم:
"آقای فاضلیان برایتان متاسفیم
دانشجویان سبز دانشگاه تهران"!!!


نقاشی بعد از اینکه شماره فاضلیان را در وبلاگش قرار می‌دهد؛ ابراز می‌دارد:‌ می توانید در این کمپین از دوستانتان دعوت کنید!!! دبیر اسبق انجمن تهران در ادامه با انتقاد گسترده از عملکرد فاضلیان به نمایندگی از انجمن تهران می‌گوید: اینجا می خواستم بگویم که آقای فاضلیان؛ آیا بهتر نبود در این زمینه لااقل اعضای شورای عمومی تان را قابل میدانستید و آنها را در جریان حرکتتان میگذاشتید؟! درباره رفتن یا نرفتنتان هم اکنون حرفی نیست، اما آیا دموکراسی شما هم شهروند درجه یک و دو دارد؟! در افطاری ادوار انجمن به کرات از بچه های دانشکده های مختلف میشنیدم که میگفتند به یکباره در اخبار 8:30 چشمشان به جمال شما روشن شد و از بیاناتی که در پایان گفتارتان داشتید،مستفیض گردیدند!


آخر برادر جان هر مقامی یک ادبی دارد،ادب انجمنی بودن هم به کار مشارکتی و دموکراتیک کردن است.شما و برخی از ادوار گرامی مان اگر می خواهید از این کهنه کلاه انجمن تهران برای خود و کسانتان نمدی ببافید خواهشا بطور خصوصی و در خلوت با اغیار ببافید،لااقل ایطور هم خود بهرهمند میشوید وهم سابقه ی یک مجموعه را به چوب حراج نمی گذارید...


کو گوش شنوا و چشم بینا...


یکی از مخاطبین حاج حسین نویسنده وبلاگ "روز داوری" برای او نوشته است: جالبه، وقتی یه کاری به ضررتون تموم میشه، اون کار فقط از طرف یه فرده ولی وقتی به نفعتون باشه میبشه کار تشکیلات. تا جای که ما یادمون میاد جناب فاضلیان از طرف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران صحبت کردند. نماینده قدیمی‌ترین تشکل. به جا میارید؟ اسم این تشکل براتون آشنا نیست؟! او نیز بدون رد این مسئله که این اقدام از سوی طیف محافظه‌کار انجمن صورت گرفته است؛ می‌نویسد: ایشان غلط فرمودند!!! با ادبیات آیت الله خمینی خدمتتون عرض میکنم:  (جالب است که از آوردن نام امام ابا دارد)


"من از اول هم با این فاضلیان موافق نبودم
من از اول هم با صدارایی موافق نبودم و...."
برخی‌ها بر این عقیده‌اند که انجمن تهران و علوم‌پزشکی که هم اکنون هم از نظر درون تشکیلاتی و هم از نظر حمایت دانشجویی در بدترین شکل 50 سال اخیر خود قرار دارد و در سراشیبی بسیار تندی قرار گرفته است، دست به هر اقدامی برای بازسازی و ترمیم چهره خود می‌کند حتی اگر به پایین آمدن از مواضعشان بینجامد.


اما در این میان طیف تندروی انجمن که اکثر آن جزو ادوار انجمن و اکثریت اعضای شورای عمومی می‌باشد به شدت با این موضوع مخالف هستند زیرا که همین مواضع تند تشکیلات باعث موفقیت آنها در نزد بسیاری از افراد بوده و نمی‌توانند این کوتاه آمدن از مواضع را بپذیرند و در واقع بر این اعتقادند که هویت انجمن تهران، همین مواضع تند و اپوزیسیون اوست و بدون آن هیچ هویتی نخواهد داشت.




ارسال شده در توسط منتظر منجی