سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

حامیان خارج نشین جریان فتنه به جان هم افتاده اند

کدیور در شب‌ قدر در راکویل، (حاشیه واشینگتن دی‌سی)، به نظرات سروش و گنجی و موسوی درباره‌ی فقه و فقها تاخت. حمله کدیور متوجه دیدگاه «اسلام بدون روحانیت» سروش و «اسلام فقیهان - باستان‌شناسان درد افزا» ی گنجی واسلام رحمانی موسوی است.


به گزارش نهضت سبز نبوی به نقل از  جهان  کدیور در بخشی از این سخنرانی می‌گوید که بعضی در تحلیل‌شان از بحران، مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی، چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد در زندان و غیر زندان جامعه ناشی از دید فقهی و شریعت است و این افراد اشکال را در فقهی و شریعت می‌بینند. کدیور می‌گوید که بر اساس نگاه این گروه، حذف فقه باعث می‌شود اسلام درست شود.. این بخش اشاره‌اش به گفته‌های اکبر گنجی و عبدالکریم سروش است. چون عبدالکریم سروش در سخنرانی چند سال پیش خود در لندن، از اسلام بدون روحانیت دفاع کرده بود، و سال پیش هم گفت که «چراغ دین دود می‌کند و دود این چراغ همان فقه است».


سروش، کل دستگاه فقهی را از آن جوامع کهن می‌داند و بر این باور است که در دوران جدید باید به حقوق مدرن عمل کرد. اکبر گنجی نیز در سخنرانی‌ها و مقالات اخیرش، مفهومی ساخته است به نام «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا» و نشان می‌دهد که آنچه در  ایران می‌گذرد  عمل به احکام فقهی است. گنجی و سروش فقه را عامل مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور جلوه داده‌اند.


کدیور با انتقاد از اسلامی که مدتی است موسوی بر سر زبان دارد می گوید: مدتی است به پسوندهایی که با اسلام به کار می بریم توجه کرده ام مثلا اسلام رحمانی،این تعبیرات نوعی  تقلیل گرائی برای اسلام است. وی ادامه می دهد : بعضی در تحلیل این بحران مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی... چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد ناشی از دید فقهی و شریعت است.


خوب اینها نادرست است وی درباره حرفهای سروش و استناد آن به سخنان مولانا و این عربی میگوید:اگر ما ایرانیان بخواهیم افتخار کنیم به حافظ و مولاناست، پیرو ابن عربی بودن افتخار دارد. اینگونه نیست که فقه قابل وهن باشد. فقه محققین الفقها افتخار دارد. ما بیائیم ندانسته حرف غافلان اهل ظاهر را به عنوان محققان فقیهان بنشانیم می‌شود جفا به متخصصان، این گونه سخن گفتن خلاف اخلاق علمی است. کدیور ادامه می دهد:اگر به دنبال ایجاد تقابل میان عرفا و فقها هستیم نه محققین العرفا را شناختیم نه محققین الفقها را بسیاری از بزرگان ما در هر دو زمینه متخصص بوده‌اند.


 



نویسنده‌ یهودی:تقلب، فریب و دروغ ابزار کاری صهیونیست‌ها


اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند. "نویسنده‌ یهودی:اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند. "
تقلب، فریب و دروغ ابزار کاری صهیونیست‌ها


پایگاه اینترنتی "گلوبال‌فایر " (globalfire) در مقاله‌ای به قلم "گیلعاد آتزمون " (Gilead Atzmon) به بررسی معاهده وانسی و سوءاستفاده اسرائیل از آن پرداخته است.

این مقاله اینگونه آغاز می‌شود: "اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند. "
سپس آتزمون به بررسی پروتکل کنفرانس وانسی پرداخته و می‌نویسد: مدارک کافی برای نشان دادن این امر وجود دارند که پروتکل کنفرانس وانسی حقیقی نبوده بلکه ساختگی است. اما حتی اگر این پروتکل حقیقی بود، باز هم به‌ روشنی چیزی در مورد طرح نابودسازی در آن ذکر نشده است. این پروتکل منعکس کننده طرحی برای تبعید یهودیان به شرق و استفاده از آنان در راه‌سازی است (راه‌حل نهایی). اگر این طرح واقعاً وجود داشته باشد، هرگز تحقق نیافته است.
گیلعاد آتزمون، امونیست برجسته یهودی، حقایقی را برای ما یادآور می‌شود و فاش می‌سازد که این اسرائیلی‌ها هستند که مرتکب جنایاتی می‌شوند که به ظاهر در پروتکل وانسی توصیف شده است.
آتزمون با اشاره به لغو مانور هوایی مشترک ترکیه و اسرائیل می‌نویسد: کمتر از یک هفته پس از اینکه آنکارا مانور هوایی با اسرائیل را لغو کرد، شبکه دولتی TRT1 ترکیه برنامه‌ای با نام "آیریلیک " (وداع) را در ساعات پربیننده پخش کرد که در آن تصویری درست از عملیات نظامی نسل‌کشانه اسرائیل در غزه در ژانویه گذشته به نمایش گذاشته می‌شد.
اسرائیلی‌ها از این امر ناراضی هستند. وزیر خارجه اسرائیل، "آویگدور لیبرمن " گفت: "پخش این مجموعه یک مورد جدی از انگیزش علیه اسرائیل با حمایت دولت است ... چنین مجموعه‌ای که هیچ ارتباط ضعیفی با واقعیت ندارد، سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل را همچون قاتلان کودکان بی‌گناه معرفی می‌کند .... "
این نویسنده در ادامه می‌نویسد: من تعجب می‌کنم، بایستی به لیبرمن متعصب که اتفاقاً یکی از حامیان مشتاق پاکسازی نژادی و نژادپرست طرفدار برتری نژادی یهودیان است، یادآور شد که حقایق مسلم ژانویه گذشته به اندازه کافی مربوط و درست بود تا به‌خاطر آن بازجویی و تحقیق در مورد جنگ نسل‌کشانه و جنایت علیه بشریت برپا شود. این جنگ بیش از 1400 نفر تلفات داشت. همچنین هزاران مجروح نیز از خود بجای گذاشت که اکثر آنان را کودکان، زنان و سالخوردگان تشکیل می‌دادند. با این حال لیبرمن استثنائاً یک بار متوجه وضعیت شد. برنامه تلویزیونی ترکیه‌ای در حقیقت سربازان IDF (نیروهای دفاعی اسرائیل) را به عنوان قاتلان کودکان و زنان و سالخوردگان نمایش می‌دهد، و سربازان اسرائیلی برای همین وجود دارند و این دقیقاً همان چیزی است که اسرائیل به لحاظ سیاسی، نمادین، ایدئولوژیک و عملی برای آن ایستادگی می‌کند.
وی در ادامه می‌افزاید: گرچه لیبرمن تلاش می‌کند انبوه اسرائیلی‌ها را آرام کرده و تسکین دهد و شاید در انجام این کار نیز موفق باشد، اما بخت اندکی در اعمال فشار به تلویزیون و دولت ترکیه دارد. تاکنون همه ما می‌دانیم که اسرائیل تماماً در مورد تأسیس یک "کشور فقط یهودی " در سرزمینی تسخیر شده به نام فلسطین است.
این محقق یهودی در ادامه با اشاره به حقیقت صهیونیسم می‌نویسد: ما وقت زیادی را صرف تحلیل و تألیف در مورد نزاع اسرائیل - فلسطین می‌نماییم. اما حقایق مسلم بسیار روشن هستند. صهیونیسم یک ایدئولوژی است که آرزوی چپاول و به یغما بردن فلسطین را در سر دارد. اسرائیل سرقت از فلسطین و فلسطینیان را به اجرا درآورده است. ما در اینجا در مورد یک طرح احیای ملی سخن می‌گوییم که با هزینه نابودی یک ملت دیگر در حال اجراست. این یک طرح جنایت‌آمیز است که در اصل در کتاب مقدس و ایده چپاول‌گرانه "سرزمین موعود " وجود داشته است. این طرح ترکیبی مرگ‌بار از برخی تفاسیر مهلک عهد عتیق با نسخه‌ای غیراخلاقی از آن است. تنها سوالی که بایستی مطرح کرد این است که آن‌ها چگونه با این طرح کنار آمده‌اند؟ آن‌ها چگونه با غارت، گسترش بمب‌های فسفر سفید و افزایش تسلیحات هسته‌ای کنار می‌آیند؟

• تقلب، فریب و دروغ ابزار کاری صهیونیست‌ها

آتزمون با اشاره به سخنان نتانیاهو در سازمان ملل می‌افزاید: چند هفته پیش، "بنیامین نتانیاهو "، نخست وزیر اسرائیل در برابر سازمان ملل با نشان دادن پروتکل‌های کنفرانس ونسی اظهار داشت که "سند نابودسازی یهودیان اروپا توسط نازی‌ها " را در دست دارد. او با نمایشی نوعی به دنبال همدلی کشورها بود. او فریاد زد: "آیا این دروغ است؟ " گرچه سندی که او به مجمع ارائه کرده بود اصل بود اما او عملاً در حال فریبکاری‌های رایج صهیونیستی بود. معاهده ونسی بطور کلی به تبعید تمامی جمعیت یهودیان از آلمان و کشورهای تحت تصرف آن اشاره داشت. با این حال سندی که با عنوان "راه‌حل نهایی " بدان اشاره می‌شود، همان "راه‌حل " تجویز شده در معاهده ونسی، تا حد زیادی با تفاسیری که داستان شوآی صهیونیستی بیان می‌کند متفاوت است. معاهده وانسی اساساً به یک طرح نادرست برای استفاده از یهودیان تبعیدی در شرایط کاری سخت راه‌سازی اشاره دارد.
سند ونسی تا هر اندازه که ویران‌کننده باشد، ارتباط آن با تاریخچه هولوکاست نسبتاً محدود است چراکه "طرح ونسی " هرگز به یک برنامه اجرایی تبدیل نشده و جامعه عمل نپوشید. در واقع این مسئله هیچ ارتباطی با تاریخ نابودسازی یهودیان که با نام شوآ شناخته می‌شود، ندارد. هیچ‌گاه طرحی برای اردوگاه مرگ یا اتاق‌های گاز تنظیم نشده است. این سند به عنوان یک سند حقوقی، فقط سرشت کلی نازی را ثابت می‌کند. و به عنوان یک سند تاریخی هرگز شوآ و نابودسازی یهودیان را ثابت نمی‌کند بلکه فقط تأیید می‌کند که رژیم نازی به دنبال این ایده بوده است که اروپا خالی از یهودیان گردد. با این حال اکثر تجدیدنظرطلبان هولوکاست، اگر نگوییم همه آن‌ها، این حقیقت را بخوبی تصدیق کرده و بطور گسترده پذیرفته‌اند. با اینکه نتانیاهو سعی دارد هولوکاست را اعتباری خالص و حقیقی بخشد، اما یک برگه نسبتاً بی‌اهمیت را در مقابل کشورها به نمایش گذاشته است. نیازی به گفتن این نیست که او از این برگه به عنوان راه فرار استفاده می‌کند.
در ادامه مقاله با اشاره به جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آمده است: با این حال آنچه مهمتر است این واقعیت است که معاهده ونسی برنامه‌ای را طرح می‌کند که تفاوتی با طرح مرگبار لیبرمن برای فلسطینیان، ندارد. در حقیقت رژیم یهودی، فلسطینیان را بطور گروهی کشته و آنان که زنده می‌مانند را به گرسنگی و قحطی می‌کشاند. علاوه بر این پاسخ این سوالات بسیار جالب توجه است: چگونه است که رهبر یهودی در مقابل مردم دنیا ایستاده و در روز روشن به نام اسرائیل و ملت یهود، فریبکاری می‌کند؟ این حقیقت که یک رهبر اسرائیلی تلاش می‌کند تمام مجمع سازمان ملل را فریب دهد، چه درسی به ما می‌دهد؟ چگونه است که نخست‌وزیر اسرائیل تلاش می‌کند توجهات را از جنایاتی که هم‌اکنون علیه بشریت انجام می‌دهد، بسادگی به سمت یک سند تاریخی نسبتاً بی‌اهمیت بکشاند؟ بطور خلاصه، چگونه او از این سوالات رهایی می‌یابد؟
شاید پاسخ بسیار پیش‌پا افتاده باشد. همانند شعار موساد، آن‌ها با فریب می‌جنگند. تمام طرح بقای یهود بر مجموعه‌ای از دروغ‌ها بنا نهاده شده است. تمام داستان یهودی سرزمین موعود چیزی جز مجموعه‌ای از جنایات روزانه نیست که آن هم بر اساس استدلالی غلط و براساس دروغ بنا نهاده شده است. در ابتدا صهیونیست‌ها یهودیان را فریب می‌دادند اما با گذشت زمان تاکتیک‌های خود را توسعه دادند. آن‌ها مدت‌ها همه ما را فریب می‌دادند. اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند و این حقیقت تلخ باید گفته شود. تا آنچه که به رهبران جهان مربوط است، آن‌ها این کار را کرده‌اند. تا آنجا که ما می‌دانیم هیچ‌یک از رهبران جهان فریبکاری نتانیاهو در سازمان ملل را به چالش نکشیدند. مسئله آزاردهنده‌تر این است که هیچ یک از مورخان یا روشن‌فکران تلاش نکردند به نخست‌وزیر اسرائیل بگویند که معاهده ونسی بیش از هر چیز سیاست‌های خود او در داخل کشورش را توصیف می‌کند.
تعداد اندکی از رهبران جهان جرأت داشته‌اند با عملیات فریب صهیونیست‌ها مخالفت کنند. اخیرا شاهد افراد شجاعی مثل "احمدی‌نژاد " ایرانی، "هوگو چاوز " از ونزوئلا و "طیب اردوغان "، نخست‌وزیر ترکیه بوده‌ایم. این‌ها در مقایسه با سطح جنایات بسیار عظیمی که کشور یهودی مرتکب می‌شود، چندان زیاد نیستند. با این حال از هیچ، بهترند.
آتزمون باتوجه به سرسپردگی رهبران جهان به صهیونیسم بیان می‌دارد: خبر خوب این است که بشردوستی و بشریت کاملاً در تصرف سیاستمداران یا همان به اصطلاح "رهبران جهان " نیست. این در واقع متعلق به ماست، به اعضای بشریت، به مردمی که شاهد ظهور شیطان هستند. بشریت و بشردوستی بواسطه مهربانی و میل به اخلاقیات و صداقت به ما رسیده است. در بسیاری از موارد عملاً هنرمندان و مردم عادی هستند که بشردوستی را به یک پیام روشن تبدیل کرده‌اند. نخبگان مداخله‌گر ما، به برخی دلایل تلاش می‌کنند که بیش از پیش ما را به جنگ‌های صهیونیستی به نام هولوکاست، دموکراسی و آزادی بکشانند.
این نویسنده یهودی در انتهای مقاله خود می‌نویسد: رهبران غربی، به طرزی غم‌بار هنوز در مقابل دروغ‌های صهیونیست‌ها سکوت کرده و یا لااقل فریب آن را خورده‌اند. اما این مسئله دیگر، موضوع مهمی نیست. خیانت ایدئولوژی‌های غربی (چپ، راست و میانه)، سیاستمداران غربی و موسسات غربی، یک حقیقت مسلم است. تسلیم در مقابل دروغ‌های صهیونیستی ظاهراً تنها یک نشانه از هزاران نشانه است. نه تنها این حقیقت پیروز می‌شود بلکه در واقع پیش از این به پیروزی رسیده است. شناخت فریب صهیونیستی یک دانش عمومی شده است. همانطور که ابر مه‌آلود جنایات صهیونیست توسعه می‌یابد همه ما بیش‌تر مشتاق پرتوی از حقیقت و رحمت می‌شویم. ما دریافته‌ایم که آن‌ها بوسیله فریب می‌جنگند. شاید آن‌ها در چند نبرد پیروزی‌هایی بدتر از شکست بدست آورند اما در حال شکست در جنگ هستند.


 



هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی به پاپ


مدیر کلیسای «مرکز پیگیری جهانی یمامه» در اقدامی وقیحانه روز 11 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن کریم اعلام کرده است و خواستار به آتش کشیدن قرآن در این روز به همراه جشن و پایکوبی شده است. به همین مناسبت، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان نسبت به این فراخوان و دعوت وقیحانه، به پاپ و حکومت آمریکا هشدار داده است.


متن اطلاعیه آیت‌الله صافی گلپایگانی که امروز در پایگاه اطلاع‌رسانی وی درج شده، به شرح زیر است: خبر موحش تصمیم یکی از کلیساهای آمریکا برای سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن مجید، عمق شرارت و خباثت و عداوت با ارزش‌های عالی انسانی و مکتب انبیا، و سوء تعلیم و تربیت کلیسای معاصر را به جهانیان اعلام می‌کند. قرآن مجید، یگانه کتابی است که از پیامبران ادیان ابراهیمی به بزرگی یاد می‌کند و همه را به ایمان و اعتقاد به آنان دعوت می‌نماید:


قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَمَآ أُنزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِیَ مُوسَی وَعِیسَی وَ مَا أُوتِیَ النَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (بقره/136)


کتابی است که بشریت را به سلم و صلح و مهر و رحمت می‌خواند و مردم دنیا را به شعار «بسم الله الرحمن الرحیم» به سوی رحمت می‌خواند؛ کتاب مقدسی که یگانه برهان حقانیت انبیاء سلف و دعوت‌های آسمانی است.


اگرچه بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر، امروز این کتاب عظیم را کتاب دین و دستورالعمل فکر و عقیده و عبادت و اخلاق و تربیت و روابط مردم می‌دانند اما همه محققان و قرآن‌پژوهان از ملل مختلف تصدیق کرده‌اند که قرآن برای همه مقدس است و هر انسان بیدار و آگاه باید در برابر قداست و استحکام هدایت‌های آن سر تعظیم فرود آورد و آن را کتاب و دستورالعمل همة اقوام و ملل قرار داد.


تصمیم بر اهانت به چنین کتاب مقدسی، اهانت به همه مقدسات و اهانت به همه انبیا مخصوصاً ابراهیم، موسی و عیسی است و هم‌چنین توهین به مریم عذرا است که به عنوان بهترین و پاک‌ترین بانوی زمان خود او را معرفی نمود و به خطاب «ان الله اصطفیک و طهرک» مخاطب است.


اینجانب هم‌زبان با یک میلیارد و نیم مسلمان و سائر مردم متمدن حقیقی جهان این روح توحش بشری را محکوم می‌کنم و خطرات بزرگ آن را برای بشریت و روشن شدن آتش فتنه‌های بزرگ اعلام می‌دارم و به شخص پاپ و سائر رؤسای مسیحی هشدار می‌دهیم اگر چنین حادثه فجیع و غیر انسانی در امریکا اتفاق افتد حکومت امریکا و شخص رئیس جمهور اوباما را مسئول و مستحق محاکمه و بازخواست می‌دانیم و باید بدون فوت وقت این کشیش، دستگیر و کلیسای آن برای همیشه تعطیل شود.


 



ارسال شده در توسط منتظر منجی