سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 

از ابعاد هفت‌گانه پیام مهم ولی‌امر مسلمین در پی هتک حرمت قرآن
پرده‌برداری از ماهیت صحنه‌گردانان پنهان

یکی از اصلی‌ترین طراحی‌های فاجعه اخیر تقابل مسیحیت با اسلام است. یک روز پس از واقعه هولناک وتأسف‌بار به آتش کشیدن چندین جلد قرآن در امریکا توسط عده‌ای مأمور سفیه‌‌العقل، پیام مهم ولی امر مسلمین در پی این اهانت بی‌سابقه انتشار یافت؛ پیامی که برخلاف برخی تحلیل‌های ظاهری، سرچشمه‌های اصلی این نقشه خباثت‌آمیز را نشانه گرفته است نه عروسکان خیمه‌شب‌بازی و چند ولگردی که حتی شاید تاکنون نام قرآن به گوششان نخورده بود. در این چند سطر برآنیم تا ابعاد مختلف این پیام را بازخوانی کرده و وظیفه خطیر امت اسلامی در این برهه حساس را بیشتر تبیین نماییم.

1-‌ حلقه‌ای از یک پروژه مهندسی شده

رهبر معظم انقلاب پس از آنکه در ابتدای پیام خود با آوردن آیه «انا له لحافظون» طبق استناد به کلام وحی این بشارت را به همگان می‌دهد که صیانت از کتاب الهی بر عهده خود خالق اوست و بندگان نهایتاً دین خود را در این خصوص ادا می‌کنند، با آوردن جمله «در سایه امنیت پلیسی» بهانه آزادی بیان سران غرب را به چالش می‌کشد و آن را یک طراحی مهندسی شده ظریف می‌شمارند که به تعبیر رهبر انقلاب سرسلسله آن کتاب سلمان رشدی معدوم در سال 67 است و طی 22 سال اخیر هر روز به بهانه‌ای و با سناریوی جدیدی ادامه داشته است که آخرین مرحله آن جنگ مستقیم با خود قرآن است. به راستی آیا می‌توان باور کرد چند نفر اوباش بدون حمایت دولتی دست به چنین کاری بزنند؟ چگونه تا پایان مراسم کسی متعرض آنان نشد و حتی پس از پایان مأموریت، پلیس با احترام کامل آنان را منتقل می‌سازد.

2-‌ زیر سؤال بردن بهانه‌ای خودساخته

این حرکت نفرت‌آفرین در سالروز حمله به برج‌های دوقلو صورت گرفت؛ حمله‌ای که مدعی شدند توسط عوامل القاعده انجام شده است، اما ده‌ها شاهد قابل استناد می‌توان یافت که این ادعا را تکذیب کند، چرا هیچ یهودی در آن مکان نبود در صورتی که آن دو ساختمان مرکز یهودیان است؟ چرا ساختمان وزارت دفاع امریکا صدمه‌ای ندید؟ بوش پسر چرا به یکباره ناپدید شد؟ قبل از آنکه هنوز مشخص شود عوامل این اقدام چه کسی بوده، چگونه بوش از آغاز جنگ صلیبی خبر داد و ده‌ها سؤال دیگر موضوعی است که از نگاه تیزبین رهبر انقلاب مغفول نماند و با آوردن «پژوهش‌های حقیقت‌یاب مستقل روز به روز بیشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برج‌ها در 11 سپتامبر را به سوی آنان متوجه می‌کند.» اصل بهانه را ترفند کثیف صهیونیستی برای سیطره بر کشورهای اسلامی دانستند.

3-‌‌ افشای مذهبی نشان دادن تقابل

در ادامه پیام رهبر انقلاب پرده‌ای از اهداف پنهان این حرکت اسلام‌ستیزانه را کنار زده و آن را کشاندن تقابل با اسلام به سطح مردم و مذهبی جلوه دادن آن با آوردن یک کشیش دیوانه ترسیم می‌کنند. این امر باعث خواهد شد چشم‌های ناظران جهانی به این توطئه معطوف به یک جنگ صلیبی نوین شده و آن را از سطح دولتی به یک درگیری میان پیروان ادیان اسلام و مسیحیت تقلیل دهند.

4 ـ انحراف افکار جهان اسلام

طی چند دهه گذشته افکار عمومی جهان اسلام به خاطر مسائلی چون مذاکرات سازش، جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، شهرک‌سازی و ... به سمت قبله اولشان معطوف شده، صهیونیسم‌ جهانی با طراحی وقایع ساختگی سعی کرده این افکار را منحرف سازد تا راه برای ادامه جنایات و نقشه‌ها نیز مهیا شود. اگر راهپیمایی باشکوه روز قدس، تارهای عنکبوتی سازش را از هم پاره کرد، باید سناریویی طراحی می‌شد تا افکار جهان اسلام متوجه فضای دیگری شود.

5 ـ خشونت وارونه و عوامل آن

موضوع دیگری که ولی امر مسلمین روی آن دست می‌گذارند، قربانیان خشونت امریکا در امت اسلامی طی سالیان گذشته است و با برشمردن فجایع اخیر امپریالیسم علیه این کشورها، مشخص می‌سازند این دولت‌ها که خود مصداق عینی تروریسم دولتی‌اند، نمی‌توانند با حوادث ساختگی و حمایت رسانه‌ای ‌جای عاملان و قربانیان ترور را عوض کنند.

6 ـ مخالفت با اصل اسلام نه ایران

رهبر فرزانه انقلاب پس از آنکه عامل اصلی حوادث اخیر را حلقه‌های صهیونیستی درون دولت امریکا می‌نامند، در ادامه تذکرات چندی را به امت اسلامی می‌دهند و دومی آن اینکه ساده‌دلانی که فکر می‌کنند مشکل امریکا و غرب ایران و امثال حزب‌الله و حماس هستند بیدار می‌سازند تا متوجه شوند که اصل مخالفت آنان با دین اسلام و همه پیروان آن است نه یک گروه خاص و این جنایت را سند مهمی در اثبات این امر می‌شمرند‌.

7 ـ هشدار از بازی نکردن در زمین صهیونیسم

یکی از اصلی‌ترین طراحی‌های فاجعه اخیر تقابل مسیحیت با اسلام است و اینکه این تقابل دوگانه درهمه کشورها علی‌الخصوص غرب به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. رهبر انقلاب با هشدار نسبت به مقابله به مثل مسلمانان، آنان را متوجه سرنخ اصلی این عوامل می‌کنند که همان دولتمردان امریکا و صهیونیسم‌‌اند و به این ترتیب تک آنان را با پاتکی محکم و قاطع پاسخ می‌دهند.

 

 

آیت‌الله کعبی:دستغیب جایی در مجلس خبرگان ندارد

 مجلس خبرگان به صورت کلی نماد مردم‌سالاری دینی و مایه اطمینان،امید و دلگرمی مردم از سلامت نسبی نظام است. هشتمین اجلاس رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری در حالی از صبح دیروز در تهران شروع به کار کرد که مهم‌ترین موضوع و دستورکار این اجلاسیه موضوع دفاع از حریم ولایت بود. در همین راستا خبرنگار روزنامه جوان گفت‌وگویی با آیت‌‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری کرد و ایشان گزارشی از روز اول این اجلاسیه ارائه کردند.

‌ آقای کعبی، برنامه روز اول مجلس خبرگان چطور بود؟

‌‌ در جلسه صبح روز اول آیت‌‌الله مصباح یزدی به عنوان شخصیت مدعو تحلیل جامعی از نقش مجلس خبرگان در تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی ارائه کردند و همچنین ایشان در خصوص تهدیدات فرهنگی و راه‌حل‌های مناسب مقابله با جنگ نرم سخنرانی کردند. در کنار سخنان آیت‌‌الله مصباح یزدی سه نفر از نمایندگان مجلس خبرگان نیز نطق‌های پیش از دستور خود را ایراد کردند که سخنان این افراد، در خصوص دفاع از حریم ولایت، لزوم ایجاد وحدت با تمسک به اصول، رعایت قانون و همچنین موضوع ایستادگی در مقابل تحریم‌ها و تهدیدها و از همه مهمتر پروژه فرقه صهیونیستی و مسیحی در اهانت به قرآن بود.

‌در میان برنامه‌های مجلس آیا طرح موضوعی در خصوص لزوم دفاع از حریم ولایت صورت گرفت؟

‌ مجلس خبرگان رهبری به صورت کلی نماد مردم‌سالاری دینی و مایه اطمینان، امید و دلگرمی مردم از سلامت نسبی نظام اسلامی است. در مجموع فضای حاکم بر مجلس خبرگان فضای دفاع از ولایت، انقلاب و پاسداری از باورها و ارزش‌های اسلامی است. از سوی دیگر مجلس خبرگان مانند یک سد محکم در مقابل فتنه‌گران ایستاده و همانطور که عملکرد مجلس خبرگان تاکنون نشان داده است، نمایندگان با بصیرت مثال زدنی در مقابل طراحی‌ها و پروژه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

‌ نقش مجلس خبرگان در خنثی‌سازی توطئه دشمنان چطور است؟

‌ ببینید عملکرد مجلس خبرگان نشان داده است که دشمنان از فضای عمومی مجلس خبرگان عصبانی شده‌اند و سعی کرده‌اند با تمسک و توسل به حربه‌های قدیمی جای پایی برای خود در این مجلس پیدا کنند. این نشان می‌دهد که مجلس خبرگان در خنثی‌سازی این توطئه‌ها نقش مؤثری داشته است. البته باید گفت که برخی صداهای همراه با فتنه در مجلس خبرگان ناپیداست و این افراد توانایی عرض اندام نخواهند داشت.

عکس‌العمل نمایندگان مجلس خبرگان در برخورد با آقای دستغیب چطور بود؟

‌ همانطور که گفتم اظهارات این قبیل افراد در مجلس خبرگان ناپیداست و به هیچ وجه تاثیرگذار نیست. آقای دستغیب در فضای عمومی مجلس خبرگان جایی ندارند و چنانچه در مجلس حاضر شوند با برخورد قاطع نمایندگان روبه‌رو خواهند شد. شاید اطلاع آقای دستغیب از این نوع برخورد باعث شده بود که در جلسه روز اول شرکت نکند.

 

 

پروژه نامه نگاری سران جنبش سبز برای لغو تحریم ها

منابع مطلع ، جزییات بیشتری از پروژه نامه نگاری سران جنبش سبز به غرب برای لغو تحریم های شکست خورده علیه ایران را افشا کردند. در پی انتشار خبری طی هفته گذشته در رسانه ها مبنی بر اینکه « به دنبال تبعات شکست پروژه تبلیغاتی بزرگ غرب در مورد تحریم ایران اخبار رسیده حاکی است که غربیها با ارسال پیغامی به یکی از سران فتنه از او درخواست کردند که با ارسال نامه ای به سران غرب از آنها بخواهد با عنوان کم کردن فشارها بر مردم ایران تحریم ها را علیه ایران تعدیل کنند» اخیرا جزئیات بیشتری از این خبر منتشر شده است.

یک روزنامه نگار لبنانی مرتبط با دیپلمات های غربی دردیدار با یک خبرنگار قدیمی ایرانی پرده از خبری برداشت که هم از استیصال غرب در برخورد با ایران حکایت دارد و هم سند دیگری است بر خط گیری راهبردی جریان فتنه از غرب. این روزنامه نگار لبنانی با اشاره به اقدامات موثر ایران در رویارویی با پروژه تحریم اقتصادی غرب به ویژه در مورد بنزین که در ابتدا تصور می شد پاشنه آشیل ایران است می گوید:غربی ها اخیرا توسط یکی از نزدیکان سران فتنه به او پیغام دادند که با توجه به مشکلاتی بر سر اجرای تحریم های ضد ایرانی وجود دارد آنها تمایل دارند که پیش از اعلام شکست قطعی آن به نوعی ابتکار عمل را بدست بگیرند و خود به بهانه ای این پروژه را کنار بگذارند و به همین دلیل بهتر است که یکی از سران فتنه طی درخواستی از سران کشورهای غربی بخواهد که تحریم های ضد ایرانی را تعدیل کنند تا با این اقدام هم اپوزیسیون تقویت شود و هم کاری کنند که آبرو و حیثیت غرب در این ماجرا از بین نرود.

این روزنامه نگار لبنانی تاکید کرد: عنصر مشاور و امین یکی از سران فتنه به وی فشار آورده است تا این نامه خطاب به مقامات غربی نوشته شود و با توجه به اینکه رییس جمهوری ایران محمود احمدی نژاد راهی نیویورک است این خبر می تواند این سفر را همزمان با شکست پروژه ضد ایرانی دیگر غرب تحت الشعاع قرار دهد. این روزنامه نگار لبنانی همچنین اعلام کرده در صورت لزوم، نام خود و دیپلمات های غربی را فاش خواهد کرد. این گزارش حاکی است همسر یکی از سران فتنه برای نوشتن نامه به غرب در زمینه لغو تحریم ها از سوی شوهرش اصرار دارد و او را تشویق می کند که با بیشتر جدی گرفتن جریان خارجی کاری کند که شاید جریان فتنه از بن بست فعلی بیرون آید.

 

 

محمود عباس خطاب به خاتمی: جنبش سبز مردم را به خشونت و نفرت، آلوده کردید!

 رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع خاتمی درباره روز قدس ابراز تعجب کرد. محمود عباس در یک موضع‌گیری خفت بار که سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی آن را منعکس کرده است گفته من از موضع خاتمی که مردم و جوانان را تشویق به حضور در مراسم روز قدس کرد شگفت‌زده شدم و ملول گشتم و از ته دل سخت گریستم !وی همچنین خطاب به خاتمی گفته: ای برادر درست زمانی که گفتگوهای صلح فلسطین با اسرائیل آغاز شده در این شرایط تشویق مردم به شرکت در تظاهرات جز دشمن تراشی و خشونت گرایی چه معنایی دیگری دارد؟محمود عباس به خاتمی گفته شما با تشویق مردم به راهپیمایی روز قدس، جنبش سبز مردم را به خشونت و نفرت، آلوده کردید!

 

 

چاپ یک میلیون قرآن به‌ازای هر قرآن سوخته شده

سید ‌محمد حسینی در سخنرانی خود در جمع قرآنیان معترض به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم گفت: به ازای هر قرآن سوخته شده، یک میلیون قرآن چاپ و در جهان منتشر خواهیم کرد. سید‌محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعدازظهر امروز در جمع قرآنیان معترض به اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم که در میدان فلسطین تهران تجمع کرده‌ بودند؛ با اشاره به اینکه خداوند بر نزول و حفظ قرآن تأکید کرده و این امر جزء سنت‌های الهی است که با قرآن سوزی آسیب نمی‌بیند، گفت: به ازای هر قرآن سوخته شده یک میلیون قرآن چاپ و در دنیا توزیع خواهیم کرد.

وزیر ارشاد سپس با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر جلوه‌گر شدن عظمت، نور و هدایت الهی در قرآن کریم گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به چنین کتابی بی‌تفاوت باشیم. وی در ادامه به ناتوانی اشخاصی همچون چنگیز و فرعون و هیتلر و سایر جنایتکاران تاریخ در خاموش کردن نور الهی گفت: افراد سفاک این چنینی نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند؛ حال صهیونیست‌ها که جای خود دارد.

حسینی، همچنین به تصریح قرآن درباره دست نکشیدن دشمنان اسلام حتی برای یک لحظه از دشمنی با مسلمانان اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن به پیامبر (ص) می‌فرماید: آنها از دشمنی دست بر نخواهند داشت تا اینکه شما از دین خود دست بردارید. وی رویگردانی مردم مسلمان از اسلام را با سلاح تحقیر و تهدید امری مهال دانست و گفت: نمونه آن هشت سال مقاومت مردم ایران در برابر شرق و غرب و تسلیحات آنها و دفاع از اهتزاز پرچم قرآن در کشور است.

حسینی که سخنان خود را با آیه «استرجاع» شروع کرده بود، با بیان اینکه هیچ آیه‌ای را به اندازه این آیه مناسب این مصیبت و فاجعه رخ داده در آتش‌سوزی قرآن نمی‌داند، گفت: قرآن کتاب ناب انبیاء، تربیت، نور و هدایت است که این گونه با آن گستاخی می‌شود. وی رابطه بین مسلمانان و قرآن را رابطه‌ای عاشقانه توصیف کرد و گفت: آیا اوباما که از به خطر افتادن جان سربازان خود در افغانستان و عراق به واسطه پیشنهاد آن کشیش صهیونیست ابراز نگرانی می‌کند، از جریحه‌دار شدن روح میلیاردها مسلمان بر روی زمین ناراحت نمی‌شود؟

حسینی، پاسخ مسلمانان به این هتاکی را قطعی دانست و با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی مسئول اصلی دامن‌زدن به حرکات این چنینی هستند، گفت: ظاهر امر به نام یک کشیش است، اما آنچه در باطن آن مشخص است عناد و کینه صهیونیست‌ها و آتش بیاری آنها در این معرکه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشیشی که سوزاندن قرآن را مطرح کرد نیازمند لحظه‌ای تفکر در عمل خود دانست و در این باره افزود: نام حضرت عیسی (ع) و مریم مقدس بارها درقرآن کریم آمده است و جسارت آنها به قرآن نشان می‌دهد که این افراد پایبند به هیچ دینی نیستند و این جسارت آنها از سوی پیروان ادیان ابراهیمی بی‌پاسخ نخواهند ماند. وی، حق‌ناپذیری را داستانی تاریخی و موجود در داستان بین هابیل و قابیل، اصحاب اخدود و حضرت ابراهیم (ع) دانست و گفت: امروز نیز پیروان حق در برابر جبهه اراذل و اوباش صهیونیست قرار گرفته‌اند.

حسینی این شیوه را سیره جباران و ستمگران نسبت به انسان‌های موحد و ارزشی در طول تاریخ دانست و گفت: تنها گناه آنها یگانه‌پرستی است. که در طول تاریخ منجر به تهدید عیسی (ع) و شکنجه و آزار یاران پیامبر اسلام شده است، زیرا که دشمنان اسلام وسیله‌ای چون استهزاء، تمسخر، توهین و تحقیر در مقابل مواضع حق مسلمانان ندارند.

حسینی این گونه حرکات را از سوی مستکبران غربی تکراری دانست و گفت: امام (ره) با تیزبینی خود برنامه طراحی شده آنها را که استارت این جریان بود؛ شناسایی و با فتوایی مستحکم با آن مقابله کرد و حمایت غربی‌ها از اقدام سلمان رشدی نشان از برنامه‌ریزی آن اقدام موهن از سوی خودشان است.

وی داستان‌های مشابه نظیر اظهارات سلمان رشدی، ترسیم کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) و قرآن سوزی، را نشانه استیصال غرب در مقابل موج «بیداری اسلامی» و باعث شعله‌ورتر شدن نور الهی دانست و گفت: دیگر کسی در دنیا وجود ندارد که وقوع 11 سپتامبر را از سوی مسلمانان باور کند و به فرض اینکه گروه‌هایی مانند القاعده دست به چنین کاری زده باشند، باید گفت: که این گروه‌ها را نیز خود آمریکایی‌ها پروراندند و حتی دیپلمات‌های خود ما نیز قربانی آنها شدند.

وی پیشنهاد روز جهانی قرآن‌سوزی را از سوی یک کشیش افراطی صهیونیست ایجاد انحراف در حقیقت 11 سپتامبر و مستور کردن آن دانست و گفت: آنها که داعیه حمایت از علم و فرهنگ را دارند، بدانند که قرآن حاوی علم، بصیرت، حکمت، نور، فرهنگ و اخلاق است و در نتیجه مورد توجه روز افزون دانشمندان جهان قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ملت مسلمان ایران ماهیت پلید آمریکا را از زمانی که امام (ره) آن را شیطان بزرگ نامید شناختند، گفت: حرکات گستاخانه این چنینی موجب ایجاد شناخت بیشتر در جامعه مسلمانان نسبت به آمریکا گرایش بیشتر به قرآن و عزیز‌تر شدن آن و افول هر چه بیشتر قدرت آمریکا است. وی همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها بنا به هر تدبیری و هر گونه که می‌خواهند آخر‌الزمان را ترسیم کنند، گفت: خداوند سایه‌گستری و غلبه اسلام بر همه جهان را وعده داده است و با ظهور بقیة‌الله‌الاعظم این امر تحقق خواهد یافت.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی