سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 

نظر دو تن از مراجع تقلید درباره مهدورالدم بودن اهانت کنندگان به قرآن

بسیج دانشجویی دانشگاههای صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و امام صادق (ع) با ارسال نامه‌‌های جداگانه‌ای خطاب به آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی نظر ایشان را درباره مجازات اهانت کنندگان به قرآن در آمریکا جویا شدند. بسیج دانشجویی دانشگاههای صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و امام صادق (ع) با ارسال نامه‌‌های جداگانه‌ای خطاب به آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی نظر ایشان را درباره مجازات اهانت کنندگان به قرآن در آمریکا جویا شدند.

متن پاسخ آیات عظام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
سلام علیکم
از نظر فقه اسلامی مخالفت شدید با این قبیل افکار واجب و لازم و کشتن کسانی که اقدام به این عمل نمودند نیز واجب است ولی برنامه این موضوع باید با نظر حاکم شرع صورت بگیرد و بدون آن جایز نیست و ما این فکر و این عمل را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

 

آسوشیتدپرس: قرآن سوزی سیاست خود واشنگتن بود

این گزارش حاکی است، موضوع قرآن سوزی در آمریکا در حالی مطرح شده که این کشور همواره در خصوص آزادی‌های مذهبی خود به دیگران فخر می فروشد. به نقل از خبرگزاری آسوشیدپرس،نیتی سیاسی در پس طرح قرآن سوزی بود. «این طرح در سالروز 11 سپتامبر جزء سیاست‌های پنهان آمریکا برای مخفی کردن اصل موضوع حمله سپتامبر بود.»

بر اساس این گزارش، اخیراً اخبار بسیاری در خصوص طرح ریزی حادثه 11 سپتامبر توسط خود آمریکا مطرح شده است. این گزارش حاکی است، موضوع قرآن سوزی در آمریکا در حالی مطرح شده که این کشور همواره در خصوص آزادی‌های مذهبی خود به دیگران فخر می فروشد. تری جونز کشیش کلیسای فلوریدا اخیراً موضوع قرآن سوزی در سالروز 11 سپتامبر را مطرح کرده بود که به دنبال راه افتادن جنجال بزرگی در جهان وی از موضع خود عقب نشینی کرد.

 

 

پایگاه خبری ضد انقلاب: سردسته اصلی جریان فتنه مغلوب تمام عیار بود

پایگاه خبری وزیر سابق اصلاحات در گزارشی نوشت: این سکوت قبرستانی برای چیست؟ آنچه که بیشتر به حقیقت نزدیک می‌باشد این است که جمهوری اسلامی موفق شده ما را کنترل و حتی در هم بشکند. در ادامه این گزارش تحلیل گونه نویسنده، تئوریسین‌های جریان فتنه را با لفظ "بادکنک" خطاب می‌کند و عنوان می‌دارد: همگان اعترافات تعدادی از سران اصلاحات را بعد از حوادث مرتبط با انتخابات به یاد دارند. این‌ها همگی بادکنک‌هایی بودند که به اصطلاح سردمداران فتنه گران بودند. این‌ها مثلا قهرمانان ما بودند.

در انتهای این گزارش نویسنده با زیر سؤال بردن کاندید ناکام اصلاحات، سردسته اصلی جریان فتنه و نبود شخصیت لازم در وی برای هدایت یک جریان سیاسی ولو مخالف، می‌نویسد: اشتباه ما تکیه بر بادکنک‌هایی سست عنصر بود که با نفس‌های ما باد شده بودند. همان قهرمانان پوشالی که هنوز هم که هنوز است اشتباه خود را باور ندارند! باید پذیرفت که کاندیدای اصلاحات، شکست خورده تمام عیار است. باید یادآوری کرد که به مغلوبان نشان افتخار نمی‌دهند.

 

 

مصائب فرقه سبز از نگاه مرد خاکستری اصلاحات

عناصر پشت پرده فتنه به محوریت مرد خاکستری اصلاحات در جلسه ای  به آسیب شناسی فرقه سبز پرداخته و سیرفعالیت های آن را مورد نقد و بررسی جدی قرار داده اند. «در این جلسه مرد خاکستری اصلاحات یکی از مشکلات فرقه سبز را عیان شدن تقابل مواضع و رفتارهای این جریان با مواضع وبیانات امام (ره) دانسته است. وی در این زمینه گفته است: یکی از مشکلات ما از بدو شروع این جنبش استنادات وکد های مورد استفاده طرف مقابل از امام و مصادیقی بوده است که منطبق بر وقایع سالهای اول انقلاب بوده است ، و این شاید پاشنه آشیل ما در برخورد با حاکمیت بوده است.

وی سپس با تاکید بر یارگیری از درون بیت امام از طریق یکی از حلقه واسط های موجود تصریح کرده است،ما باید کاری کنیم که حاکمیت نتواند از مصادیق کلامی امام علیه ما استفاده کنند و دراین راه ،استفاده از برخی افراد در بیت امام برای ما بسیار کار ساز خواهند بود. در ادامه این جلسه یکی از حاضرین در جلسه با اشاره به وضعیت فرقه سبز از فرصت سوزی موسوی و کروبی به عنوان یک مصیبت یاد کرده و گفته است:اشکال ما اینجا بود که از جو موجود نتوانستیم استفاده کنیم ،ما آنقدر درگیرخیابان شدیم که نتوانستیم ظرفیت موجود ایجاد شده را زیر یک هویت و یک حزب و تشکیلات منسجم کنیم.

وی همچنین با تاکید براینکه اشتباه در تخمین و برآورد بلای جان فرقه سبز شده تصریح کرده است دوستان ما فکر می کردند که ظرف یک هفته تا 10 روز می توانند کارهای هدف گذاری شده را تمام کنند،اما واقعیت این بود که هوادارن واقعی ما تنها 20 30 درصد کسانی بودند که به خیابان ها آمده بودند،ما باید همین ها را در قالب حزب و تشکیلات حفظ می کردیم که نه متاسفانه نکردیم.

درهمین رابطه مرد خاکستری اصلاحات نیز در ادامه اظهارات فرد مزبور گفته است:ما درهفته دوم اغتشاشات نیروهایمان شروع به ریزش کرد،توان ما تا روز قدس پارسال وبا جمعیتی حدود 30 هزار نفر امتداد داشت ، در حالی که روز عاشورا 1000 نفر هم نبودیم. وی در پاسخ به این ادعا که باید از روز اول حامیان فتنه را زیر چتر حزب می آوردیم گفته است،ما با مواضع ناپخته وسردر گمی که داشتیم و ناخالصی هایی که خبر داریم ، حتی اگر حزب هم درست می کردیم ، همین سرنوشت را پیدا می کردیم.

مرد خاکستری اصلاحات در ادامه همچنین با اشاره به جدا شدن خاتمی از موسوی و کروبی گفته است، ما باید به سمت ایجاد یک تشکل قانونی برویم و برای یک پروسه دراز مدت برنامه ریزی کنیم ، تند رویها خیلی به ما آسیب زده است و دلیل ومسبب را هم می دانیم ، خاتمی را جدا شده بدانید ، این وسط آقایانی می مانند که حتی اسمشان هم کارساز نیست وجلب وجذبی ندارند ،لذا باید نه به صورت حزب اما باید به شکلی دیگر و قالبی متفاوت به دنبال ساماندهی جنبش بود.

 

 

فرار به جلو فتنه گران با تحلیلهای کم مایه آقای نقاش!

اشتباه ما این بود که گذاشتیم روی ما تمرکز نمایند،در صورتیکه باید در موضوعات مختلف هدف گیری می کردیم. یکی از چهره های متوهم جریان فتنه اخیرا در جمع برخی ازمشاوران ارشدش که نقش طراحی جریان را برای وی ایفا می کنند اظهارات جالب توجهی داشته که بیشتر نشان از فرار به جلوی وی و جریان متبوعش دارد.

وی گفت: راز موفقیت رژیم در طول 30 سال گذشته این بوده است که فشار همه جانبه ای را متحمل نشده است ، با هر پدیده ای در ظرف همان پدیده و فارغ از مسائل دیگر وبا تمرکزتمام قوا روی آن برخورد کرده است واگرتهدیدهای دیگری مطرح می گردید ، چون سازوکاری نداشت  برای اینکه بتواند مدیریت کند ، نیروی خودرا تقسیم می کرد و عملا دیدیم که قدرت فیصله دادن وجمع وجور کردن را ندارد ، من این مطلب را به عینه در زمان جنگ با عراق تجربه کرده ام.

نقاش متوهم اصلاحات افزود: آقای .......... (یکی از مشاوران وی) یادش است، در طول جنگ وقتی گروه های سیاسی مثل مجاهدین خلق(منافقین) وچند گروه مبارز دیگر ، که آنها هم دغدغه های امروز مارا با رژیم داشتند ، در شهر ها تظاهرات و بعضا مقابله به مثل با رژیم می کردند ، دستگاه های مختلف واقعا کلافه شده بودند ، یک سوم وشاید بیشتر از نیروهای کارآمد را در شهر ها نگه داشته بودند تا با گروه ها ومردم حامی آنها مقابله کنند ، ما در دولت از این وضع راضی نبودیم چرا که اولویت با جنگ بود و نباید حالا که دشمن خارجی به ما تهاجم کرده است ، خودرا درگیر مسائلی کنیم که می توانستیم با سعه صدر وهمراهی با خواسته ها ی آنها و برخوردهای دمکراتیک به راحتی با موضوع کنار بیائیم ، اما متاسفانه این لجاجت و کند ذهنی در آنوقت هم بود و عملا شاهد بودیم که رژیم هم در داخل وهم در جبهه ها ناموفق بود.

وی در ادامه گفت:این مطلب راگفتم تا نتیجه بهتری بگیریم ، رژیم هرگز توان برخورد در چند جبهه را ندارد واین همان پاشنه آشیل ونقطه آسیب پذیر مورد نظر می باشد ، اشتباه ما این بود که گذاشتیم روی ما تمرکز نمایند ، در صورتیکه اگر با موضوعات مختلف هدف گیری می کردیم می توانستیم با پراکندگی قوا وگرفتن تمرکز مدیریتی آنها وضعیت دیگری را رقم بزنیم ، کارشناسان ما می گویند الان در وضعیت مناسبی قرار داریم واین امکان هست که بتوانیم نتیجه گیری مناسبی داشته باشیم.

این شکست خورده متوهم انتخابات88 با اشاره به برخی فشارهای خارجی اظهارداشت: توجه داشته باشید که رژیم از نظر بین المللی در فشار در حال تشدید می باشد ، از نظر اقتصادی با طرح هدفمند کردن یارانه ها به سوی بی ثباتی و هرج ومرج داخلی می رود ، کارگزاران رژیم با اختلافات داخلی به خود مشغول هستند وثبات سیاسی واجتماعی بسیار شکننده شده است. منابع آگاه معتقدند این سخنان بیشتر از آنکه جنبه کاربردی برای فتنه گران داشته باشد بیشتر برای روحیه دادن به معدود هوادار این جریان گفته می شود  واین تحلیل های کم مایه از سر یاس و کوبیدن سر به دیوار و برای خالی نبودن عریضه وجلوگیری از بیکاری وکشتن زمان طرح می گردد.

 

 

جریان انحرافی اصولگرایان به دنبال انشقاق میان تشکل های انقلابی

جریان انحرافی اصولگرایان اختلاف و شکاف میان تشکل های ارزشی را در صدر فعالیت های خود قرار داده است. جریان انحرافی اصولگرایان که در جذب برخی از چهره های موثر و تاثیر گذار در جریان اصولگرایان ناکامی های چندی را تجربه کرده،اخیرا ضمن تماس با بدنه برخی تشکل ها آنان را به جلساتی خصوصی فراخوانده و ضمن پیشنهادات مختلفی همچون صدور حکم و پست و تامین های مالی از این افراد خواسته است که در مسیر طرح مباحث مورد تاکید آنان در تشکل های خود اقدام و نسبت به ایجاد گرایش در این تشکل ها نسبت به این جریان اقدامات لازم را عملی سازند.

گفته می شود در همین راستا و با مشخص شدن همکاری برخی از افراد با جریان مزبور درگیری های مختلفی در میان تشکل های مزبور به وقوع پیوسته و تنش هایی بوجود آمده به شکلی که افراد تطمیع شده توسط جریان انحرافی با تاکید بر جدایی خود از این تشکل ها تهدید کرده اند ضمن انجام مصاحبه قصد دارند تشکل های جدیدی را به عنوان شعبه اصلی تشکل هایی که پیش از این در آن عضو بوده اند،راه اندازی کنند. در همین راستا،ایجاد شکاف میان یکی از تشکل های دانشجویی یکی از جمله هدف هایی که مورد توجه جریان انحرافی اصولگرایان قرار گرفته است.

در همین زمینه یک منبع آگاه ضمن هشدار نسبت به بازی این جریان انحرافی خواستار هوشیاری نیروهای ارزشی دراین زمینه شد و گفت:همان جریانی که به دنبال اختلاف در دفتر میان اعضای تحکیم وحدت است،همان جریانی که به دنبال اختلاف میان قوای سه گانه است،همان جریانی که تجمعات ارزشی را به انحراف می کشاند،اکنون وحدت تشکل های اصیل را هدف قرار داده تا بتواند بخش اصناف و تشکل های اصولگرا را با چند دستگی مواجه ساخته و با ایجاد انشقاق برای خود یارگیری کند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی