سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 


طراحی اسلام سکولار، مهمترین اهداف جریان فتنه


عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان فتنه چند هدف اصلی را پیگیری می‌کرد که از جمله این اهداف، ناکارآمد جلوه دادن نظام در عرصه اداره کشور و طرح مدل اسلام سکولار و التقاطی بود. حجت الاسلام عباس کعبی مدرس حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان، گفت: مجلس خبرگان رهبری مجلسی ولایی، انقلابی، هوشمند، بابصیرت، دشمن‌شناس و همیشه حاضر در صحنه است. وی افزود: مجلس خبرگان مدیریت و تدبیر رهبر معظم انقلاب در برون رفت از فتنه سال گذشته را شایسته تقدیر می‌داند چرا که رهبر انقلاب در این زمینه دارای حکمت و تدبیر عالی هستند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خبرگان ملت معتقدند که پروژه 4‌گانه اسلام ‌هراسی، شیعه ‌هراسی، انقلاب ‌هراسی و ایران هراسی در سازمان فتنه 88 خود را با شکل ولایت فقیه‌هراسی نشان داد اما رهبر معظم انقلاب با این وجود با سعه صدر و تدبیر در مقابل این جریان ایستادند. کعبی ادامه داد: جریان فتنه چند هدف را پیگیری می‌کرد؛ اولین هدف آنها ناکارآمد جلوه دادن نظام در عرصه اداره کشور بود. البته دومین هدف آنها نیز طرح مدل اسلام سکولار و التقاطی و همچنین تضعیف روحیه برادری و مسئولیت‌ دسته جمعی در میان امت اسلامی بود.


وی خاطرنشان کرد: نوک پیکان حملات جریان فتنه به شکلی متوجه رهبر معظم انقلاب بود اما فتنه‌گران در همه این برنامه‌ها و اهداف خود با شکست مواجه شدند. این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری همگان شاهد بودند که ناطقان مجلس در نطق‌های خود از مواضع و تدابیر رهبری در اداره کشور به ویژه در جریان تهدیدها، تحریم‌ها و برون‌رفت موفقیت آمیز از فتنه‌ها تقدیر و تشکر کردند.


 


 



اذیت، آزار و شکنجه در دوران بازداشت را به شدت تکذیب می‌کنیم


حسین شریفی و پیام صالحی، ضمن تکذیب هرگونه مصاحبه خود با رسانه‌های بیگانه، ادعاهای این رسانه‌ها مبنی بر آزار، اذیت و شکنجه خود را در دوران بازداشت به شدت تکذیب کردند. حسین شریفی و پیام صالحی، دو تن از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران که چندی پیش در راستای پیگیری واقعه سال88 کوی مدتی بازداشت و سپس آزاد شده بودند، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبر دانشجو، اخبار منتشرشده در رسانه‌های خارجی و رادیوهای بیگانه مبنی بر آزار و اذیت و شکنجه خود را تکذیب کردند.


پیام صالحی، دانشجوی رشته تربیت بدنی، ضمن تکذیب هرگونه ارتباط و مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، از این جوسازی‌ها اظهار بی اطلاعی کرده و آنها را ساخته و پرداخته ذهن گردانندگان این رسانه ها دانست. وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبری برای روشن شدن همه جوانب حادثه کوی دانشگاه، بنده بعنوان فردی که در این ماجرا حضور داشتم، احضار شده و پس از تکمیل بازجویی ها پس از 7 روز آزاد شدم.


صالحی با رد هرگونه آزار و اذیت و اعمال فشار، گفت: من در طول 7 روزی که در بازداشت به سر می بردم با خانواده ام در ارتباط بوده و امکان ارتباط و استفاده از وکیل خود را داشتم. صالحی ضمن تکذیب هرگونه برخورد ناشایست از سوی بازپرس پرونده تصریح کرد: اعمال خشونت و هرگونه آزار و اذیت را که برخی سایت‌ها مدعی آن شده‌اند، به‌شدت تکذیب می‌کنم چرا که در طول مراحل بازجویی انصافاً رفتار بازجوها با من کاملاً با رافت اسلامی منطبق بود.


همچنین حسین شریفی، دانشجوی رشته تربیت بدنی و ساکن کوی دانشگاه تهران نیز که مدتی در بازداشت به سر برده است، ضمن تکذیب هرگونه مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و برخی سایت‌ها، گفت: به هیچ عنوان با هیچ رسانه‌ای چه داخلی و چه خارجی مصاحبه نداشته‌ام و هرگونه خبر در خصوص کیفیت دوره بازداشت خود را که به من نسبت داده شده، به‌شدت تکذیب می‌کنم.


گفتنی است برخی رسانه‌های بیگانه از جمله گویا نیوز، جرس، دانشجو نیوز و VOA طی روزهای گذشته با انتشار برخی اخبار جعلی و نسبت دادن برخی ادعاها به 3 دانشجوی آزاد شده، اینگونه القاء کرده‌اند که این دانشجویان در مدت بازداشت، با فشار و شکنجه مواجه بوده‌اند. در همین حال یک مقام مطلع، علت احضار و بازداشت شش دانشجوی ساکن کوی را تحقیق و تفحص درباره ابهامات این حادثه تلخ دانست.


این مقام آگاه با اعلام اینکه پرونده کوی دانشگاه تهران هم اکنون به مراحل حساسی رسیده است، گفت: درحال حاضر تحقیقات در زمینه این پرونده مهم، به مراحل حساسی رسیده است و با توجه به اینکه تیم مسئول رسیدگی به این پرونده به شاه کلیدهای این معما نزدیک شده است، برخی رسانه‌ها و سایت‌های معلوم الحال قصد دارند با دروغ پراکنی و جنجال سازی، از افشا شدن پشت پرده این ماجرا جلوگیری کنند.


 


 



برنامه ریزی فتنه برای ایجاد ناامنی در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها


برخی از عناصر افراطی فتنه در حال برنامه ریزی برای ایجاد ناامنی های امنیتی در روز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها می باشند. اخیراً برخی از عناصر وابسته به یکی از فرزندان آقازاده های فراری که در خارج از کشور به سر می برد و با هماهنگی با خواهر تندروش و دست بکارشدن برخی از اراذل و اوباش را جذب و سازماندهی نموده تا همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه در برخی از جایگاه های سوختگیری، فروشگاه ها دولتی و اماکن عمومی خرابکاری نمایند و زمینه لازم را برای حضور در کف خیابانها مجدداً فراهم آوردند.


گفته می شود این افراد در گروه ها 6نفره تقسیم بندی شده و هر یک باوسیله یک سر دسته هدایت شده و عملیات خرابکاری را انجام می دهند. یکی از منابع آگاه نیز در این خصوص گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم با یکی از سران فتنه انجام شده تا نامبرده به همراه عناصر تبلیغاتی اش طی چند روز اخیر تبلیغات منفی خود را علیه اجرای این قانون افزایش دهند و فضا را قبل از اجرا با مشکل مواجه کنند.


 


 



احمدی نژاد: موسوی و کروبی نشریه دارند


رئیس جمهور در پاسخ به پرسش های جهت دار امان پور برای القای نبود آزادی در ایران گفت، موسوی و کروبی رقبای من در دوره انتخابات هستند و نشریه و سایت هایی در اختیار دارند که مدام از طریق آنها اطلاع رسانی می کنند. بمحمود احمدی نژاد در بدو ورود به نیویورک در مصاحبه اختصاصی با کریستین امان پور، خبرنگار شبکه ای بی اس آمریکا که در محل اقامت رئیس جمهور صورت گرفت، در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل پرونده برای میرحسین موسوی و مهدی کروبی در ایران گفت: اگر درباره این افراد قرار بود پرونده ای تشکیل شود باید این کار پارسال انجام می شد بنابراین آنها هم آزاد هستند البته تخلف هایی را مرتکب شدند که باید دراین باره قوه قضاییه اظهار نظر کند و ما دخالت نمی کنیم.


نماینده آژانس درایران مقررات مربوط به بازرسی ها را نقض کرد


به گزارش ایرنا از نیویورک، وی درباره گزارش اخیر آژانس و اخراج مأموران آن افزود: اگر مامور آژانس از وظایف خود تخطی کند اسناسنامه این اجازه را داده است تا حضور مأمور متخلف ممنوع شود. رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به همه قوانین آژانس احترام گذاشته و همه فعالیت ها بادوربین ها کنترل می شود، گفت : حتی جابه جایی مواد در بحث های هسته ای ایران پس از توزین بررسی می شود و این کنترل ها جاب هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد.


احمدی نژاد با اشاره به اینکه ماموران آژانس با انتشار اطلاعات هسته ای ایران تخلف کردند، افزود: مأموران گزارش های خلاف واقع منتشر کردند تا جایی که و موجب سیاسی شدن پرونده ایران شد. رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آژانس در گزارش اخیر خود به هیچ بندی استناد نمی کند و فقط به دنبال کلی گویی است گفت: اظهارات مدیرکل آژانس باید قانونی و مستند باشد. وی افزود: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا فعالیت غیر صلح آمیز هسته ای دارند ولی هیچ رفت و آمد و گزارشی در این باره داده نمی شود. احمدی نژاد تاکید کرد: آژانس اعتبار خودرا با اعمال نفوذها و گزارش های ناعادلانه مخدوش کرده است.



تحریم ها اهمیتی برای ملت ایران ندارد


وی در پاسخ به پرسشی درباره تحریم ها نیز گفت: این تحریم ها برای ملت ایران اهمیتی ندارد زیرا آنان بیشتر خود را تحریم کردند و این کار ، اقدامی غیرعادلانه در معادلات جهانی است. رئیس جمهور کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه آنان به ملت ایران جفا و توهین کرده اند ، گفت: یقین داریم که پیشرفت اقتصادی ایران، با این تصمیم غلط آنان بیشتر خواهد شد، زیرا مردم ایران به خوبی می داند چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.


احمدی نژاد تصریح کرد وقتی اروپایی ها رابطه خود را قطع می کنند، این اروپایی ها هستند که ضرر می کنند زیرا ما سی سال است که بخوبی یاد گرفته ایم چگونه نیازهای خود را رفع کنیم. وی با بیان اینکه نود و پنج درصد اقتصاد ایران در داخل تولید و مصرف می شود و تنها بخش ناچیزی از آن نیاز به مبادلات دارد، تصریح کرد: این چه روشی است که عده ای برای اداره دنیا، هرجا که احساس ضعف و کمبود می کنند، قلدرانه و با توسل به زور، از اختیاراتی مانند وتو استفاده می کنند.


احمدی نژاد گفت: آنان باید بدانند دوره این روش ها به پایان رسیده است، زیرا ملت ایران زیر بار هیچ حرف یا عمل غیر منطقی نمی رود. وی افزود: آنها اگر فکر می کنند این اقدامات می توانند در مسیر پیشرفت ملت ایران اثر منفی بگذارند، حتما در اشتباهند.


سکینه محمدی به سنگسار محکوم نشده است


رئیس جمهور کشورمان در ادامه این مصاحبه خبری در پاسخ به پرسشی درباره پرونده سکینه محمدی آشتیانی نیز گفت: چرا موضوع یک ایرانی به این میزان برای مسوولان آمریکایی مهم می شود این خانم به هیچ وجه به سنگسار محکوم نشده است، خبری که در رسانه های آمریکایی منتشر شده کاملاً جعلی است و این تاثیر همان چیزی است که متاسفانه دولتمردان آمریکایی به دنبال خبر منفی و غیر واقعی از ایران هستند.


احمدی نژاد با بیان اینکه پرونده این خانم در دستگاه قضایی کشور در حال پیگیری است ، تصریح کرد: اگر این فرد محکوم هم شده باشد، می تواند با اعتراض، مراحل چهارگانه تجدید نظر خواهی را طی کند، بنابراین وقتی حکمی صادر نشده است، چطور می تواند، انتشار خبر سنگسار واقعی باشد. وی افزود: یک شخص در آلمان با انتشار خبرهای کذب در این باره، سروصدایی ایجاد کرد و این موضوعی بر علیه ایران شد.


احمدی نژاد این قبیل برخوردهای غیرواقعی را غلط و حساسیت نابجا به آن را نیز اشتباه خواند و گفت: در مقابل کسانی که در عراق یک میلیون نفر و در افغانستان بیش از یکصد هزار نفر را کشتند، امروز طرفدار خانمی شده اند که بر اساس خبر جعلی، طرفدار حقوق بشر می شود. وی با بیان اینکه این روشها در این دوره شکست خورده است، تاکید کرد: ما به روش های دولت آمریکا در افغانستان در عراق مخالف و معترض هستیم.


رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه خبری گفت: ما در دولت حتی علاقه مند نیستم تا یک نفر مجازات و حتی تنبیه شود ولی در آمریکا افراد به راحتی با سم و وسائل الکترونیک مجازات و کشته می شوند. وی افزود : در ایران قوه قضاییه مستقل و زیر نظر دولت نیست.


دیدگاه ضد یهود نداریم


رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به پرسشی درخصوص اظهارت اخیر فیدل کاسترو گفت: ما هیچ گاه دیدگاه ضد یهود نداریم زیرا افراد بسیاری از این اقلیت ها در ایران زندگی می کنند و ما فقط درباره هولوکاست دو پرسش مطرح کردیم و هیچ گاه از کسی پاسخی نشندیم. وی افزود: اینکه در این باره کسی اظهار نظری کرده برای ما مهم نیست زیرا مردم ایران دیدگاه نژادی هیچ زمانی نداشته و امروز بدترین نژاد پرستی در فلسطین اتفاق افتاده تا جایی که رسماً اعلام می کنند که ما نژاد برتر هستیم و ما معتقدیم که آنها یهودی نیستند و فقط به دنبال آواره کردن بیش از یک میلیون نفر هستند.


ایران جامعه ای چند صدایی است


رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به پرسشی درباره مسائل داخلی ایران نیز گفت: ملت رشید ایران در سی سال گذشته با یکدیگر متحد است و این اتحاد در سخنان امام و رهبری همواره متبلور شده است.وی افزود: ایران جامعه ای آزاد است و هرکس حق اظهار نظر دارد، بنابراین جامعه ای چند صدایی است، برخلاف جامعه آمریکا که به تک صدایی عادت کرده است.


احمدی نژاد همچنین درباره اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا درباره امور داخلی ایران نیز گفت: من به این خانم توصیه می کنم قبل از صحبت درباره هر موضوعی، ابتدا مطالعه و پس از فکر کردن، اظهار نظر کند. وی افزود: بودجه نظامی آمریکا در سال جاری میلادی ، 1003 میلیارد دلار تصویب شده است، در حالیکه این بودجه در ایران از رقم ده میلیارد تومان تجاوز نمی کند.


رئیس جمهور تصریح کرد: بودجه نظامی آمریکا با کل بودجه نظامی جهان برابری می کند و این به آن معناست که تلقی آمریکایی ها از نظامی بودن ایران، درست نیست. احمدی نژاد افزود: چگونه می شود ادعا کرد که در ایران نظامی ها حاکم شده اند در حالی که در انتخابات اخیر حدود هشتاد و پنج درصد واجدان شرایط، مشارکت داشتند، آیا همه این افراد نظامی هستند؟ وی تصریح کرد: ادعا مشکلی را حل نمی کند، اگر تفکر جدید در آمریکا آمده است تا دوران بوش را نجات دهد، باید روش قبلی را کنار گذارد و اکنون توضیح دهد که در افغانستان، عراق و آفریقا چه کار می کند.


آماده گفت و گو در شرایط عادلانه هستیم


رئیس جمهور کشورمان درباره مباحث اخیر در خصوص موضوع گفتگوهای ایران و آمریکا نیز گفت: این من بودم که از اوباما برای گفتگو دعوت کردم، حتی به وی نامه نوشتم، اما پاسخی دریافت نکردم و حتی اعلام آمادگی کردم برای صبحت با وی در حضور دیگران در سازمان ملل متحد و در تازه ترین اقدام نیز سارا شورد آزاد شد، اما پاسخ چندانی دریافت نشد. احمدی نژاد در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی گفت و گو و مذاکره را در شرایط عادلانه دارد.





ارسال شده در توسط منتظر منجی