سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 

سوء‌استفاده فرقه‌ها از مشکلات جوانان


یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: برخی جوانان که به لحاظ مالی دچار مشکل هستند در مقابل پیشنهاد دعوت‌کنندگان به فرقه‌های انحرافی دچار لغزش می‌شوند. علی اعظم خسروی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص جنگ نرم و جایگاه جوانان در این جنگ اظهار داشت: جنگ نرم که جنگ عقیده‌هاست مسئله جدیدی نیست؛ دشمنان از ابتدای انقلاب این تهاجم را شروع کردند اما این مسئله تقریباً به تازگی برای ما عیان شده است.


این مشاور فرهنگی جوانان به اسناد افشا شده سال‌های گذشته دشمنان علیه نظام اشاره کرد و گفت: براساس این اسناد، قسمتی از توطئه‌های دشمنان انقلاب آشکار شده، ضمن اینکه همچنان لایه‌هایی از این خصومت‌ها مخفی مانده است؛ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) انقلاب فکری علیه مستکبران اعلام کرد، دشمنان خصومت خود را آغاز ‌کردند اما تا حدودی آن را مخفی می‌کردند و اکنون بخش بیشتری از آنچه مخفی می‌کردند، آشکار شده است.


وی به پیچیده شدن ابزار دشمن در جنگ نرم اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشخصه‌های جنگ نرم علاوه بر عقیدتی بودن این است که این جنگ حساس‌تر از قبل است؛ اگر تا پیش از این در میدان جنگ فیزیکی و با قطعنامه با ما برخورد می‌کردند، اکنون با ابزار هنر، رسانه و ماهواره مقابله می‌کنند. خسروی ابزار جنگ نرم را بسیار ظریف دانست و گفت: ابزار این جنگ آنچنان ظریف است که نه تنها جوانان بلکه گاه افراد با تجربه را نیز دچار اشتباه می‌کند و مانند وسوسه‌های شیطانی، به خاطر پیچیدگی‌هایی که دارد فرد بدون اینکه متوجه شود در دام آن گرفتار می‌شود.


این استاد دانشگاه به خالی و مستعد بودن قلب جوان و نوجوان به عنوان اصل کلی جوان‌شناسی اشاره کرد و ادامه داد: حضرت علی علیه‌السلام در نامه 31 نهج‌البلاغه خطاب به امام حسن علیه‌السلام، قلب جوان را به زمینی خالی که آماده پاشیدن بذر است تشبیه می‌کند؛ قلب جوان قلبی پاک و مستعد است که هر چه در آن کاشته شود همان می‌روید. وی افزود: در جنگ نرم هر کس زودتر قلب جوان و نوجوان را تسخیر کند و آنچه که موردنظرش است در آن بکارد او در این جنگ پیروز شده است، پس نکته اول این است که باید تلاش و دقت داشته باشیم و قلب جوان را مخاطب خود قرار دهیم تا در کارزار جنگ نرم به تسخیر حریف درنیاید.


* هر جوان به خودی خود، یک حسین فهمیده می‌شود


خسروی بر نقش کسانی که در حوزه جوانان کار می‌کنند تأکید کرد و اظهار داشت: جوان در جنگ نرم نقش مظلومانه‌ای دارد و در بازار مکاره دنیا ابزاری شده است که هر کس توانست زودتر ذهن او را تصاحب کند پیروز می‌شود بنابراین کسانی که با جوانان کار می‌کنند باید بدانند که این فرصت طلایی است و باید از تمام امکانات استفاده شود تا ضمن بیان حق و حقیقت، قلب جوان را نیز تسخیر کنند. وی ادامه داد: هنگامی که این دو مرحله را به خوبی اجرا کردیم و جوان به سلاح فکر و عقیده مسلح شد هر جوان به خودی خود، یک حسین فهمیده می‌شود؛ در غیر این‌صورت جوانان از دست ما می‌روند و این مسئله از کوتاهی و سهل‌انگاری ما خواهد بود.


این مشاور فرهنگی در حوزه جوانان خاطرنشان کرد: در شبیه‌سازی جنگ نرم و جنگ کلاسیک، یک نکته حائز اهمیت است اینکه در جنگ کلاسیک بهترین دفاع را حمله می‌دانند، در جنگ نرم نیز به همین صورت است؛ باید متناسب با فضا، ساز و کار لازم را پیش‌بینی کرده و به شکل خاص حمله کنیم.


*لازمه جنگ نرم جهاد اکبر یا همان خودسازی است


خسروی افزود: نباید اینگونه باشد که بنشینیم و از خدا بخواهیم جوانانمان را در مقابل تهاجم فرهنگی حفظ کند بلکه باید در این عرصه با ابتکار و اندیشه وارد شویم و در عین حال بر خدا توکل کرده‌، از او توفیق پیروزی بخواهیم. وی جنگ نرم را در یک کلام شبیه‌سازی فرهنگی جنگ کلاسیک دانست و تصریح کرد: لازمه چنین جنگی جهاد اکبر یا همان خودسازی است؛ همان طور که در دفاع مقدس هشت ساله که جهاد اصغر بود با همین سلاح جهاداکبر پیروز شدیم در جنگ نرم نیز باید به همین سلاح اتکا کنیم ضمن اینکه خودباوری و ابتکار عمل نیز لازمه‌های دیگر این میدان هستند.


خسروی افزود: دو خطر جدی متولیان جنگ نرم را تهدید می‌کند؛ نخست اینکه خودسازی لازم را در این میدان نداشته باشند و دیگر اینکه خود را تنها مسئول پاسخگویی به سؤال و ابهام‌های دشمن بدانند؛ یعنی منفعل عمل کرده و تنها در صدد پاسخ‌گویی به ابهام‌ها بر آیند؛ در حالی که قوی‌ترین ابزار ما در جنگ نرم بدون شک حمله فکری ـ اعتقادی است. این استاد دانشگاه، سوره آل‌عمران را منشور مبارزه با جنگ نرم دانست و گفت: در آیات این سوره،‌ خداوند دائماً اهل ایمان را از شیطنت‌های اهل کتاب که همان یهودیان هستند برحذر داشته و می‌خواهد که آنان را به چالش کشیده و رسوا کنند؛ ما نیز باید با همین روش با دشمنان مقابله کنیم.


وی موضع رئیس‌جمهور کشورمان راجع به هولوکاست را مصداق به چالش کشیدن دشمنان دانست و یادآور شد: چنانچه یک دهم آنچه که غربی‌ها علیه جوانان ما انجام می‌دهند در جهت مثبت برای جوانان غربی انجام دهیم به طورکلی میدان جنگ فرهنگی در دنیا را تسخیر خواهیم کرد؛ اکنون امکانات و ابزار کافی وجود دارد که ما حداقل روزی یک سؤال در ذهن غربی‌ها ایجاد کنیم و آنان را به چالش بکشیم تا آنان فرصت ایجاد شیطنت‌ علیه ما و جوانان‌مان را نداشته باشند.


*فطرت جوانان پاک است و فطرت پاک به دنبال حق می‌گردد


خسروی در ادامه اظهار داشت: چنانچه اولیاء جوانان از خانواده، مدرسه و دانشگاه گرفته تا دانشگاه عمومی وظیفه خودشان را خوب انجام دهند جوانان به بمب اتم یا تفکر اتمی سیار، علیه غرب تبدیل می‌شوند و هیچ دشمنی نمی‌تواند با آنان مقابله کند، نمونه چنین جوانانی را اکنون در لبنان و فلسطین می‌بینیم که زبده‌ترین آنان در مقابل شیطان نفس و شیطان بزرگ آمریکا ایستاده‌اند بنابراین با تربیت صحیح، جوانان کشور در مقابل تهاجم فرهنگی غرب مصون شده و علاوه بر آن به الگویی برای جهان اسلام تبدیل می‌شوند. وی در خصوص عرفان‌های کاذب و انحراف جوانان تصریح کرد: بدون شک فطرت جوانان پاک است و فطرت پاک به دنبال حق می‌گردد چنانچه حق را به خوبی جلوه دهیم باطل محو شده و بخشی از نگرانی‌های ما بی‌معنا خواهد شد در غیراین‌صورت جوانان از دین فراری می‌شوند و به سراغ جایگزین‌های غلط و کاذب می‌روند و این ناشی از خطای ما خواهد بود.


این مشاور فرهنگی، بخشی از گرایش‌های جوانان به عرفان‌ها و ادیان انحرافی را مربوط به مسائل و معضلات اقتصادی دانست و ادامه داد: در تحقیقاتی که به صورت تصادفی انجام دادیم به این واقعیت دست یافتیم که ریشه بخشی از این اتفاقات و انحراف‌ها در جوانان اقتصادی بوده و فکری نیست، دشمن در این راهبرد برای جوانان به خصوص جوانانی که مشکل اقتصادی دارند هزینه کرده و از این طریق آنان را جذب می‌کند. وی بر نقش منفی سوءمدیریت‌های اقتصادی کشور در گرایش جوانان به فرقه‌های انحرافی تأکید کرد و افزود: جوانی که به لحاظ مالی دچار مشکل است هنگامی که تبعیض‌ها را به شکل خاص می‌بیند مقابل پیشنهاد دعوت‌کنندگان به فرقه‌های انحرافی دچار لغزش می‌شود. این استاد دانشگاه در ادامه اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان از سال‌ها قبل، وهابی‌ها شب‌نامه‌هایی بین جوانان دانشجو پخش می‌کنند، جوانانی که مشکلات اقتصادی دارند با کمک‌های مالی آنان مستعد گرایش به این فرقه می‌شوند.


*اهمیت جانشین پروری از میان جوانان توسط اساتید و بزرگان فکری کشور


خسروی ادامه داد: قبل از انقلاب، جوانان ما حتی در زندان‌ها درگیر بحث‌های فکری و التقاطی بودند در مقابل، عده‌ای دیگر از جوانان با این افراد مبارزه فکری می‌کردند اکنون نیز ما به چنین راه حلی نیاز داریم؛ باید عده‌ای جوان خداجو پرورش دهیم که با شجاعت و تفکر در دل مشکلات و شبهه‌ها وارد شوند در واقع از خود جوانان برای کمک به جوانانی که لغزیده‌اند کمک بگیریم. وی به ضرورت تقویت تفکر در جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که در جوان پای‌بندی به دین را به زیبایی ایجاد کردیم با برگزاری کارگاه‌های فکری و اعتقادی، تقویت تفکر، پاسخگویی به شبهات و حمله را به جوان بیاموزیم.


این استاد دانشگاه افزود: باید بسیج سازندگی که در تابستان‌ها برگزار می‌شود را در بحث تفکر نیز فعال کنیم من نیز اعلام آمادگی می‌کنم که به مصداق آیه قرآنی «عشرون صابرون» 20 جوان صابر را پرورش دهم تا به 20 نقطه مین‌گذاری شده شیطان‌پرستان وارد شوند و این فرقه ضاله را متلاشی کنند. وی ادامه داد: هر چقدر انقلاب به جلو پیش رود بدون شک، مبارزه سخت‌تر می‌شود؛ شیطان عصبانی است و ما نباید فراموش کنیم شیطان بر گمراه کردن بندگان خدا قسم خورده است اما در عین حال شیطان بر دو گروه سلطه ندارد؛ کسانی که ایمان دارند و توکل می‌کنند و ما باید بر تقویت ایمان و توکل در جوانان تلاش کنیم.


خسروی به اهمیت جانشین پروری از میان جوانان توسط اساتید و بزرگان فکری کشور اشاره کرد و گفت: متولیان فکری جامعه علاوه بر هدایت مردم و تقویت بنیان‌های دینی آنان، تکثیر امثال خود را از میان جوانان نیز مدّنظر داشته باشند زیرا چنین جوانان پرورش یافته‌ای از قشر خود جوانان هستند و به راحتی در دل آنان نفوذ می‌کنند از این طریق به دشمن ضربه کاری وارد می‌کنند.


 


 



ماجرای لگدزدن خلخالی به جنازها!


مرحوم خلخالی سخنان و برخورد بدی با جنازه‌های سوخته انجام می‌دادند و حتی جلوی خبرنگاران دولت امریکا به این جنازه‌ها لگد زده و توهین می‌کرد، این اقدام ایشان در نظر نمایندگان امریکا خیلی خشن آمد و من از چهره آنها تحقیر شدن‌شان را می‌دیدم. آنها هم به خاطر تجاوزی که به خاک ایران انجام داده بودند، جرأت نداشتند حرفی بزنند. البته با توجه به شرایط زمانی و عصبانیتی که در همه ما وجود داشت این اقدام خیلی آنچنانی نبود.

 حسین شیخ الاسلام مشاور رییس مجلس و قائم مقام سابق وزیر خارجه، در گفت وگو با ویژه نامه روزنامه ایران گفت: در جریان واقعه‌ طبس جنازه‌های سوخته سربازان ارتش امریکا را آورده بودیم لانه جاسوسی، البته از اینکه قرار بود جنازه‌ها را به دولت امریکا تحویل دهیم، بسیار عصبانی بودیم چرا که جنازه‌های سربازان کشوری بود که به خاک کشورمان حمله کرده بودند. یادم هست که در زمان تحویل جنازه‌ها، آقای خلخالی حضور داشتند و بنده مسئولیت مترجم اعضای ایرانی را به عهده داشتم.


مرحوم خلخالی سخنان و برخورد بدی با جنازه‌های سوخته انجام می‌دادند و حتی جلوی خبرنگاران دولت امریکا به این جنازه‌ها لگد زده و توهین می‌کرد، این اقدام ایشان در نظر نمایندگان امریکا خیلی خشن آمد و من از چهره آنها تحقیر شدن‌شان را می‌دیدم. آنها هم به خاطر تجاوزی که به خاک ایران انجام داده بودند، جرأت نداشتند حرفی بزنند. البته با توجه به شرایط زمانی و عصبانیتی که در همه ما وجود داشت این اقدام خیلی آنچنانی نبود.


 


 



پخش سازمان یافته کتاب ضاله در تاکسی ها


اخیرا یکی از کتاب های ضاله که در تبلیغ افکار جاهلی قبل از اسلام در ایران در خارج از کشور نوشته و منتشر شده به طور سازمان یافته در تعدادی از تاکسی های شهر تهران توزیع می شود.


در این کتاب که اهانت های بشماری به پیامبر اکرم (ص) شده و در پایان نیز به امام راحل (ره) به دلیل زنده ساختن اسلام ناب محمدی در ایران اهانت شده است، تفکر اباحه گری و اسلام ستیزی تبلیغ شده است.


به گزارش خبرنگار ما، روش اصلی توزیع این کتاب ها در این است که توسط راننده تاکسی و یا حتی یکی از مسافران در ابتدا جملاتی با موضوع زیر سووال بردن خدمات اسلام به ایران و تفکر مکتب ایرانی مطرح شده و با بالاگرفتن بحث در مسیر این کتاب بیرون کشیده شده و از میان آن به استدلال پرداخته می شود و در نهایت کتاب برای خواندن به یکی از افراد که بیشتر تحت تاثیر مباحث قرار گرفته اهداء می شود.


بنا بر این گزارش در چند مورد مشاهده این کتاب در دست رانندگان تاکسی، کتاب مذکور در جلد یک سررسید قدیمی پنهان شده بود که این نشان از آگاهی کامل توزیع کنندگان از مفاد این طرح سازمان دهی شده است. گزارش خبرنگار ماحاکی است، این کتاب موهن بیشتر در تاکسی ها تردد کننده در مسیر خیابان ولیعصر، سئول و اتوبان نیایش توزیع می شود.


 


 



شعر منتشر نشده‌ شهریار درباره رهبر انقلاب به همراه متن تقدیمی این شاعر


بر آستان والای آیت الله خامنه‌ای ریاست جمهوری اسلامی محبوب و امام جمعه بزرگوار تهران تقدیم و توفیق روزافروز ایشان و امام امت و رزمندگان اسلام را شب و روز به دعا مسئلت می‌نمایم.

رشگم آید که تو حیدر بابا
بوسی آن دست که خود دست خداست

راستان دست چپ از وی بوسند
که خدا بوسد از او دست راست

در امامت به نماز جمعه
صد هزارش بخدا دست دعاست

من بیان هنرم، یک دل و بس
او عیان هنر از سر تا پاست

او شب و روز برای اسلام
پای پویا و زبان گویاست

او چه بازوی قوی و محکم
با امامی که ره و رهبر ماست

شهریارا سری افراز به عرش
کو نگاهیش به (حیدربابا) ست

تبریز- دوازدهم ذی‌الحجه/ 1407 هجری قمری مطابق هفدهم امرداد /1366 شمسی
سیدمحمدحسین شهریار (در هشتاد و دو سالگی)


 


 



وقتی اتحادیه اروپا جوجه های خود را زیربال و پر می گیرد


اتحادیه اروپا پرده دیگری از حمایت های خود از فتنه گران را به نمایش گذاشت و لیستی از آشوبگران ایران را برای اعطای جایزه به آنها، ارائه داد. جایزه سالیانه ساخاروف که از سوی اتحادیه اروپا سازماندهی می شود، از جمله اقداماتی است که این کشورها برای حمایت از مهره های وابسته به خود در کشورهای دیگر به کار می بندند. این اتحادیه در بیانیه اخیر خود که در سایت ایران گلوبال منتشر شده، عباس امیرانتظام، منصور اصانلو و بهاره هدایتی را به عنوان نامزدهای دریافت این جایزه معرفی کرده است.


در این بیانیه البته تصریح شده است که از سال 1988 که این جایزه پایه گذاری شده، هیچ گاه به یک شهروند ایرانی تعلق نگرفته اما ما باور داریم که در این سال، مناسب خواهد بود که جایزه ساخاروف به کسانی از ایران داده شود. تنظیم کنندگان این بیانیه البته بی آنکه در حمایت خود از فتنه گران ایران اندکی پرده پوشی کنند، معیارهای خود در انتخاب این سه گزینه را به صراحت مقابله با نظام اسلامی عنوان می کنند. به طوری که در رابطه با امیرانتظام تصریح شده است، وی به عنوان یک سیاستمدار لائیک با پیش نویس فعلی قانون اساسی جمهوری اسلامی که آن زمان توسط مجلس خبرگان قانون اساسی تدوین می شد به مخالفت برخاست.


نمایندگان اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این نوشته اذعان می کنند که ما باور داریم اختصاص جایزه ساخاروف به کاندیداهای مذکور، تجلی و مبین حمایت صریح و پرقدرت نمایندگان منتخب مردم اروپا از معترضین در ایران است. این بیانیه همچنین گزینه های دیگری را نیز مطرح می کند که تنها نظری گذرا به آنها به روشنی گویای اهداف مغرضانه نمایندگان اروپا است. کیوان صمیمی، احمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز، بهمن احمدی امویی، محمد صدیق کبودوند، عبدالله مومنی، شیوا نظرآهاری، هنگامه شهید و ژیلا بنی یعقوب از جمله نامزدهایی هستند که نمایندگان اروپا برای حمایت و همراهی،قصد اعطای جایزه به آنها را دارند.


 



ارسال شده در توسط منتظر منجی