سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 

خاتمی: جنبش سبز حذف می شود


تلاش برای محوریت بنیاد باران در جبهه اصلاحات بنیاد باران به تشکل محوری اصلاحات منهای جنبش سبز تبدیل می‌شود. شنیده‌های موثق حاکی است اخیرا تحرکات اعضای بنیاد باران برای فعال کردن و به دست گرفتن محوریت فکری جبهه اصلاحات تشدید شده است. اعضای این بنیاد که یاران قدیمی و وفادار به خاتمی هستند تلاش دارند تعریف جدیدی از اصلاحات ارائه کرده و مرزبندی خود را با ساختارشکنان جنبش سبز مشخص کنند. خاتمی در جلسات شورای مرکزی بنیاد باران بارها تاکید کرده که جنبش سبز و عملکرد افرادی چون کروبی و موسوی به وجهه اصلاحات آسیب‌زده و زمینه حضور در صحنه‌های اجتماعی و انتخابات را از جنبش اصلاحات سلب کرده است. بنیاد باران اخیرا فرم‌هایی برای عضوگیری از دانشجویان آماده کرده و بنا دارد در دانشگاه‌ها نقش موثری ایفا کند.


 


 



انتقادفاطمه‌رجبی از"کوروش"احمدی‌ن‍ژاد


فاطمه رجبی گفت: سخنان احمدی‌نژاد در خصوص کورش بار علمی نداشت و در شأن یک رئیس جمهور هم نبود که نیم ساعت از وقت مردم را به مطالب اینچنینی اختصاص دهد. فاطمه رجبی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس‌، با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در گفت‌وگوی اختصاصی شبکه دوم سیما، با بیان اینکه دفاعش از احمدی‌نژاد، دفاع از گفتمان قرآن، اسلام، اهل بیت و علی‌الخصوص امام زمان بوده است، افزود: متاسفانه با توجه به بحث‌هایی که اکنون آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌کند ما شاهد یک واژگونی گفتمانی در دولت دهم هستیم.


وی اظهارات کنونی احمدی‌نژاد و نزدیکانش را افتادن در ورطه باستان‌گرایی خطرناک توصیف کرد، افزود: آنچه امروز پیش روی آقای احمدی‌نژاد است ممکن است به وسیله مشاورین به وی ارائه داده شود و یا اینکه خود ایشان چنین اعتقاداتی داشته باشند اما در هر حال معتقدم دولت در یک ورطه هولناک باستان‌گرایی گرفتار شده است.

نویسنده کتاب "احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم " با بیان اینکه باستان گرایی قبل از انقلاب در دوران پهلوی،بعد از انقلاب اسلامی توسط روشنفکران و در دوران اصلاحات مطرح شد اما این مباحث بصورت بارزی که آقای احمدی‌نژاد امروز مطرح می‌کند نبوده است، تاکید کرد: در دوران اصلاحات توجه ویژه به باستان‌گرایی به اندازه دولت آقای احمدی‌نژاد نبوده است. این باستان‌گرایی در نهایت به اسلام‌ستیزی و به تاسیس فرقه‌های انحرافی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در خصوص کوروش، خاطر نشان کرد: به نظر من، سخنان اخیر احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی ویژه خبری، نه تنها بار علمی نداشت بلکه در شأن یک رئیس جمهور هم نبود که نیم ساعت از وقت مردم را به مطالبی در خصوص کوروش اختصاص بدهد که در کتب سال پنجم ابتدایی مطرح شده بود. رجبی معتقد است که در هرشرایطی هرشخصی که از موضع انقلاب تخطی کند نباید در مقابل آن سکوت کرد و احمدی‌نژاد هم از این مسئله مستثنی نیست.

نویسنده کتاب رنسانس اسلامی84، گفت: بسیاری‌ از تحلیل‌گران معتقدند احیای شاهنشاهی با کوروش با برنامه‌ریزی یهود صورت می‌گیرد و به این مسئله تمامی منتقدان دلسوز، امام و رهبری اشاره کرده‌اند. وی با بیان اینکه بحث هتک حرمت به قرآن به بحث اول جهان اسلام تبدیل شده است، از عدم اشاره رئیس جمهور به هتک حرمت قرآن در برنامه گفت‌وگویی ویژه خبری به شدت انتقاد کرد و گفت: ما سؤالات بسیار جدی در خصوص هتک حرمت به قرآن داریم که باید آنرا مطرح کنیم اما متاسفانه آقای رئیس جمهور به جای اینکه در خصوص هتک حرمت سخن بگوید به مباحث انحرافی پرداخت.

رجبی سکوت مخالفان دولت احمدی‌نژاد در قبال سخن گفتن وی از کوروش را ‌معنادار ‌دانست و اظهار داشت: کسانی که مخالفان دولت احمدی‌نژاد بودند و در روزنامه‌های خود احمدی‌نژاد را به جرم اینکه نام امام زمان(عج) را به زبان می‌آورد به جمود فکری و عقب‌ماندگی متهم می‌‌کردند امروز در مقابل انحرافات دولت آقای احمدی‌نژاد سکوت کردند. نویسنده کتاب "احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم "، اهدای چفیه از سوی رئیس جمهور به مجسمه کوروش را مورد نقد قرار داد و گفت:‌ این رفتارها باعث خوشحالی فتنه‌گران است چرا که آنها بر این باورند که آقای احمدی‌نژاد با این رفتارهای خود پشتوانه فکری خود را نابود می‌کند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی‌ها معتقدند که کوروش همان ذوالقرنین قرآن است، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: این ماجرا علمی و حائز اهمیت نیست. سؤال من این‌است که آیا ذوالقرنین از پیامبر، امام علی و امام حسین و حضرت مهدی(عج) بالاتر است؟ رجبی با بیان اینکه لقمان بالاتر از ذوالقرنین است، گفت: خداوند به نام لقمان سوره نازل کرده است. حالا این سؤال مطرح می‌شود، کدام مسلمانی حاضر می‌شود روی لقمان مانور بدهد و در عین حال از حقیقت امیرالمؤمنین چشم‌پوشی کند؟، پاسخ روشن است هیج مسلمانی این کار را نمی‌کند.

نویسنده کتاب رنسانس اسلامی84، با بیان اینکه تعریف احمدی‌نژاد از عدالت کوروش را باید به شیعیان جهان تسلیت گفت، تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کنیم که کدام انسان لائیک، مسیحی، یهودی و انسان معتقد به ادیان الهی تاکنون عدالت حضرت علی (ع) را زیر سؤال برده است که آقای احمدی‌نژاد شب گذشته تنها از عدالت کوروش صحبت می‌کند درحالی که بسیاری معتقدند کوروش دست‌پروده یهود بوده است. من بارها گفته‌ام تا زمانی از احمدی‌نژاد دفاع خواهیم کرد که بر گفتمان امام زمانی خود تاکید داشته باشد اما او اگر بخواهد بنا به آنچه که آقای بقائی گفته است، کوروش زمان باشد باید بگویم که ما سال‌هاست که فاتحه کوروش را خوانده‌ایم چرا که اینجا مملکت امام زمان (عج) است و هیچکس نمی‌تواند گفتمان من درآوردی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه صرفا مشاوران احمدی‌نژاد موجب انحرافات فکری دولت شده‌ است را قبول ندارد، گفت: آقای احمدی‌نژاد یک رئیس جمهور است و باید دارای فکر باشد و نمی‌توان گفت که ایشان هرچه می‌گوید متاثر از اطرافیانش است؛ من خود احمدی‌نژاد را در برخی انحرافات فکری دولت مقصر می‌دانم. وی در پاسخ به این سؤال که ریشه انحرافاتی که می‌گوید را در کجا می‌بیند، گفت: من از نهاد ریاست جمهوری مطلع نیستم اما معتقدم ریشه این اطلاعات را کسی باید بگوید که از درون دولت خبر دارد. اگر بخواهم نگاه بیرونی خودم را بگویم معتقدم آقای احمدی‌نژاد به یک غرور بعد از انتخابات رسید و فکر می‌کند که هر حرفی بزند و هرکاری بکند مورد قبول است.

رجبی در پاسخ به این سئوال که آیا غرور موجب تعریف رئیس جمهور از کوروش شده است، گفت: برای پاسخ به این سؤال، باید گذشته احمدی‌نژاد را مورد بررسی قرار بدهیم تا مشخص شود که در گذشته در این خصوص چگونه فکر می‌کرده و اکنون چگونه فکر می‌کند. وی از اندیشمندان خواست تا اندیشه احمدی‌نژاد را با درنظر گرفتن پیشرفت‌ها و نکات مثبت، به صورت منصفانه به نقد بکشند و در عین حال ضمن اعلام آمادگی خود برای مناظره با شخصی که پیش از این او را معجزه هزاره سوم خواند بود، گفت: آقای احمدی‌نژاد باید نظرات خود را به مناظره بگذارد تا مشخص شود که چه دلیلی باعث شده که دولت امام زمانی به این روز دچار شود چراکه بنده این ماجرا را سرآغاز یک خط انحراف می‌دانم.


 


 



اختلافات جدید میان فتنه گران


اختلافات جدید میان فتنه گران مرد نفر اول میرحسین موسوی در انتخابات دوره گذشته، نسبت به عملکرد خاتمی اعتراض کرده است. علیرضا بهشتی با توجه به برخی از مواضع اخیر خاتمی و تحرکات جدید بنیاد باران، نسبت به حاشیه رفتن جنبش سبز اظهار گلایه کرده است. وی تصریح کرده است با این اقدامات خاتمی، اصلاحات در مقابل جنبش سبز قرار می گیرد و ادامه این روند باعث می شود جنبش سبز به حاشیه رود. وی همچنین توصیه هائی را برای جلوگیری از این اتفاق مطرح می کند.لازم به ذکر است مدتی است که خاتمی تلاش می کند، جریان اصلاحات را مجددا زنده کند.در همین رابطه وی اخیرا گفته است که باید راهمان را از تندروهای جریان سبز جدا کنیم.وی همچنین گفته که این جنبش سبز هزینه های زیادی برای اصلاحات داشته است.


 


 



انتقاد علیرضا بهشتی از مواضع اخیر محمد خاتمی


 


مرد نفر اول میرحسین موسوی در انتخابات دوره گذشته، نسبت به عملکرد خاتمی اعتراض کرده است.


 

علیرضا بهشتی با توجه به برخی از مواضع اخیر خاتمی و تحرکات جدید بنیاد باران، نسبت به حاشیه رفتن جنبش سبز اظهار گلایه کرده است. وی تصریح کرده است با این اقدامات خاتمی، اصلاحات در مقابل جنبش سبز قرار می گیرد و ادامه این روند باعث می شود جنبش سبز به حاشیه رود. وی همچنین توصیه هائی را برای جلوگیری از این اتفاق مطرح می کند.لازم به ذکر است مدتی است که خاتمی تلاش می کند، جریان اصلاحات را مجددا زنده کند.در همین رابطه وی اخیرا گفته است که باید راهمان را از تندروهای جریان سبز جدا کنیم.وی همچنین گفته که این جنبش سبز هزینه های زیادی برای اصلاحات داشته است.

 

 

 

 


رحیمیان: پیروان حزب شیطان در مجمع روحانیون مبارز نفوذ کرده‌اند




عضو هیئت مؤسس مجمع روحانیون مبارز گفت: پیروان حزب شیطان خودشان حزب تشکیل نمی‌دهند بلکه در احزاب‌ و تشکل‌هایی که وجود دارد نفوذ می‌کنند و این همان بلایی بود که بر سر مجمع روحانیون، مجمع محققین و مجاهدین خلق آمد.


حجت‌الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید عصر دیروز (پنجشنبه) در افتتاحییه یازدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در گلزار شهدای شهر اصفهان برگزار ‌شد، در خصوص جریان فتنه گفت: جریان فتنه توانست عده‌ای را با نام امام خمینی(ره) و در واقع استفاده ابزاری از نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فریب دهد.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌های جاسوسی و پیروان حزب شیطان خودشان حزب تشکیل نمی‌دهند بلکه در حزب‌ها و تشکل‌هایی که وجود دارد نفوذ می‌کنند یعنی اسب زین کرده را سوار می‌شوند و این همان بلایی بود که بر سر مجمع روحانیون، مجمع محققین و مجاهدین خلق آمد. رحیمیان خاطرنشان کرد: نفوذ در بیوت کسانی که ذی‌نقش هستند مانند مرجعیت دینی از جنس این پدیده است لذا آنها برای تأثیرگذاری باید در این نقاط نفوذ کنند.


نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید طرف دیگر خط شیطان را خطی که امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کرد برشمرد و این خط را باعث پیشرفت و قدرت گرفتن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: دنبال کردن خط شیطان مساوی با نابودی آنها است اما واقع قضیه این است که دشمن به چیزی کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شود و این حرف قرآن است. وی با بیان اینکه جنگ اکنون جنگ مرگ و زندگی است و طبق قرآن جنگ نهایی جنگ بین شیعه و یهود خواهد بود، اظهار داشت: جنگ بین اسلام علوی و ولایی که در رأس آن امام زمان (عج) است با اسلام آمریکایی آل سعود در خواهد گرفت.


رحیمیان اضافه کرد: آیات اول سوره اسراء که مبین فساد جهانی یهود هم است و همچنین علائم دیگر نشان می‌دهد که مشخصات این جنگ چگونه است اما در نهایت در جنگ حق و باطل تا زمانی که حزب‌الله و حزب حق روی اصولش بایستد پیروزی با او خواهد بود. رحیمیان همچنین تاکید کرد: جریان حماس و جنبش جهاد اسلامی زمانی که رنگ و بوی اسلام ناب متأثر از مکتب امام (ره)‌گرفتند و رویکرد خود نسبت به قبل که یک رویکرد ناسیونالیستی بود را تغییر دادند، معادلات را در منطقه عوض کردند.


وی در ادامه با بیان اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) جنگ حق و باطل جنگی همیشگی بوده و تا ابد ادامه خواهد داشت، در خصوص حمله احتمالی آمریکا به ایران گفت: حمله نظامی بیش از آنکه برای ما ضرر داشته باشد برای آنها مضر است چرا که ما را مستحکم‌تر می‌کند.


 


 



فرار به جلو «مهندسان آشوب» در حزب مشارکت و مجمع روحانیون


مجمع روحانیون در اقدامی هماهنگ با حزب مشارکت و سایت نوروز اقدام به هیاهو و ردگم کنی درباره اظهارات سردار مشفق علیه فتنه سال 88 کردند. «مجمع» و «سایت نوروز» همزمان به انتشار مقالاتی علیه این اظهارات پرداختند و ادعا کردند به استناد سخنان سردار مشفق، انتخابات مهندسی شده بود چرا که دستگاه های اطلاعاتی کشور به رصد کردن عرصه پرداخته اند!


در بیانیه منتشره به نام مجمع روحانیون آمده است: از مجموع مطالب و گفتار سردار مشفق اقرار شده که یک جریان نظامی امنیتی خارج از حد و وظایف خود دست به اقدامات غیرقانونی از دو سال قبل از انتخابات و پس از انتخابات زده و با شیوه های غیر قانونی، غیرشرعی، غیر انسانی و غیراخلاقی به مهندسی انتخابات پرداخته اند... ایشان بی پروا ادعا می کند که اقدامات قانونی و آشکار اصلاح طلبان برای براندازی نظام است. این چه ادعای مسخره ای است که آقای خاتمی برای روی کارآمدن به جذب حمایت خارجی بپردازد؟ و زشت تر و مفتضح تر، تهمت آشکار دریافت میلیون ها دلار پول از بیگانگان برای لطمه به انقلاب است.


فرار به جلوی نویسنده-گان- بیانیه منتسب به مجمع روحانیون در حالی است که محمدعلی ابطحی پیش از این با اشاره به برنامه ریزی گروه های موثر در فتنه برای آشوب (به واسطه القای تقلب و ...) تصریح کرده بود شعار تقلب، اسم رمز آشوب بود. در این میان معلوم نیست مجمع روحانیون ملاقات کسانی نظیر خاتمی با راسموسن (دبیر کل ناتو) و جورج سوروس را انکار می کند یا اختصاص بودجه های رسمی از سوی وزارت خارجه و کنگره آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به فتنه گران مدعی اصلاح طلبی را؟


آیا مجمع می تواند حمایت علنی اوباما و کلینتون و رابرت گیتس و شیمون پرز و نتانیاهو را از مدعیان اصلاح طلبی و فتنه سبز کتمان کند و اگر این حمایت های سیاسی و مالی و اطلاعاتی و رسانه ای پرحجم واقعیت دارد که دارد باید پرسید، این حمایت ها برای تقویت جمهوری اسلامی بوده یا براندازی آن و فتنه گران لانه کرده در گروه هایی نظیر مجمع، کدام بخش ها از پازل دشمن را - در همسایگی گروهک هایی چون منافقین، بهائیت، نهضت آزادی، تندرو ... پر می کرده اند؟


از سوی دیگر اینکه وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران بر سازمان های جاسوسی انگلیس و آمریکا و اسرائیل پیش دستی کرده و نیروهای میدانی این جریان را تحت نظر گرفته اند و گذر زمان هم درستی ارزیابی های آنان را نشان داده، درخور تقدیر نسبت به عمل به وظایف قانونی و انقلابی و ملی خود هستند همچنان که پاسداری از انقلاب یکی از وظایف ذاتی سپاه پاسداران است.


فتنه گران در اجرای سناریوی آشوب و براندازی چنان هیجان زده بودند که از هیچ اقدامی- از آشوب خیابانی گرفته تا شعار به نفع آمریکا و اسرائیل و هجمه به جمهوری اسلامی، امام خمینی، ولایت فقیه و رهبری و سرانجام هتاکی نسبت به اسلام و عاشورای حسینی - دریغ نکردند و همه این اقدامات در کارنامه خیانت های برخی اعضای مجمع روحانیون و حزب مشارکت به ثبت رسیده است.







ارسال شده در توسط منتظر منجی