سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

انفجار در منزل حسین کروبی

بر اثر وجود مواد محترقه و آتش زا در پارکینگ منزل حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی انفجار مهییی در منزل  وی رخ داد.
گفته می شود در پارکینگ منزل حسین کروبی بیش از 100 کیلوگرم مواد آتش زا و محترقه جاسازی شده بود که بر اثر اصطکاک ایجاد شده توسط افرادی که در منزل حسین کروبی حضور داشتند این مواد منفجر می شود.
تاکنون اطلاعاتی مبنی بر تلفات و یا آسیب دیدگان این حادثه مخابره نشده است.
گفته می شود که دو فرزند حسین کروبی در محل این انفجار حضور داشته اند.
ماموران آتش نشانی در حال حاضر در محل حادثه حضور دارند.

 

 

دهن کجی به دستگاه قضائی

همزمان با برنامه ریزی دستگاه دیپلماسی برای کاهش سطح روابط با دولت انگلستان، برخی اخبار تایید نشده از خروج دختران هاشمی رفسنجانی از کشور به مقصد یکی از کشورهای اروپایی و احتمالا انگلیس حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، بر پایه این اخبار، فاطمه و فائزه هاشمی همزمان با افزایش فشارها بر دستگاه قضایی مبنی بر محاکمه فرزندان هاشمی رفسنجانی، اخیرا ایران را به مقصد لندن ترک کرده اند.

تاکنون درباره اینکه این سفر در راستای سفرهای نوروزی خانواده هاشمی صورت گرفته است یا اینکه اهداف سیاسی و اقتصادی خاصی در پشت پرده آن وجود دارد، خبری منتشر نشده است.

فاطمه و فائزه هاشمی در حالی از کشور خارج شده و به پایتخت انگلیس سفر کرده اند که مهدی هاشمی، دیگر فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم، حدود 200 روز پیش و برای آنچه یک "سرکشی کوتاه به برخی واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد" خوانده شد، ایران را به مقصد لندن ترک کرده است.

پسر هاشمی رفسنجانی اما، با وجود هشدار دادستان کل کشور و دادستان تهران و نیز اعتراض های گسترده مبنی بر لزوم بازگشت به کشور و پاسخگویی به اتهاماتش، تاکنون اعتنایی به این موضوع نکرده است.

به دنبال این بی تفاوتی بود که برخی نمایندگان مجلس خواستار کمک گرفتن از پلیس بین الملل برای بازگرداندن مهدی هاشمی به کشور شده اند. این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دانشجویان مشهدی پیرامون خروج مهدی از کشور گفته بوده که از وی خواسته است تا تکمیل تحصیلاتش در خارج از کشور بماند.

فاطمه و فائزه هاشمی در شرایطی به برادرشان در لندن پیوسته اند که موضع‌گیری‌های آنان در جریان ناآرامی های پس از انتخابات چندین بار در صدر اخبار منابع خبری قرار گرفته است. البته نقش و حضور فائزه هاشمی پررنگ از خواهرش بوده است.

حضور در اغتشاشات روز 30 خرداد، 16 آذر و روز عاشورا از جمله اقدامات جنجالی دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که به دنبال انتشار فیلم های آن در اینترنت اعتراض های مختلف مردمی را به همراه داشته است.

در پاسخ به همین اعترضات بود که مرتضی بختیاری، وزیر دادگستری، چندی پیش با اشاره به خواست عامه مردم برای رسیدگی به اتهامات مهدی و فائزه هاشمی تصریح کرد: برای مهدی و فائزه هاشمی پرونده قضایی تشکیل شده است.

با اینحال برخی اخبار نیز از بازگشت فاطمه از این سفر حکایت دارد اما مشخص نیست که فائزه هاشمی به قصد ماندن در انگلیس به این سفر رفته است و یا آنکه این سفر جز سفرهای نوروزی خانواده هاشمی محسوب می شود.

 

 

تلاش عالی جناب سبزپوش برای سوء استفاده از وجهه مراجع

میرحسین همچنین با توجه به اظهارات صریح مراجع عظام تقلید در محکومیت رفتارهای ساختارشکنانه و غیرقانونی سران اصلاحات در ماه‌های بعد از انتخابات و برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات و اظهارات ضد دینی حامیان خود، خواستار نزدیکی اعضای این طیف به مراجع شده است.

البته هدف دیگر از این اقدام توجیه شرعی ادامه آشوب ها و استفاده از وجهه و جایگاه مراجع برای مهیا ساختن فضای مورد نظر ارزیابی شده است.

موسوی نسخه جدید بنی صدر

فعالان سیاسی معتقدند روندی که آقای موسوی در ماه‌های بعد از انتخابات در پیش گرفته، همانندرویکرد و اقدامات ابوالحسن بنی‌صدر در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است.

بنی‌صدر در روزهای ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خود را یک انسان انقلابی و مذهبی معرفی کرد که به دنبال موفقیت نظام جمهوری اسلامی است. با این حال، تعدادی از خواص بابصیرت آن زمان نظیر شهید عبدالحمید دیالمه که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشت، نسبت به شخصیت نفاق‌گونه او هشدار دادند.

با این حال بنی صدر توانست با این ظاهرسازی، رای مردم را در انتخابات ریاست جمهوری کسب کند و به عنوان اولین رئیس جمهور ایران برگزیده شود. البته بنی صدر نتوانست مدت زیادی چهره اصلی خود را پنهان نگه دارد و در جریان رویدادهای مختلف، اهداف و رویکرد مخالف اسلام و ایران او و پیوندش با گروه های چون منافقین آشکار گشت.

این موضوع در جریان غائله 14 اسفند در دانشگاه تهران روی داد. در این زمان به طورکامل پرده از چهره بنی صدر فرو افتاد و مردم به ماهیت حقیقی او پی بردند.

موسوی و بنی صدر، فاقد صلاحیت

در ادامه نصیحت ها و سپس هشدارهای پی در پی امام راحل هم در بازگشت بنی صدر موثر نیفتاد تا اینکه نهایتا او از فرماندهی کل قوا عزل شد و سپس توسط نمایندگان مردم در مجلس و تایید امام، حکم عدم کفایت سیاسی گرفت و صلاحیت ادامه حضور در نظام سیاسی جمهوری اسلامی را همانند این روزهای آقای موسوی از دست داد.

البته بنی صدر به این هم راضی نشد و ترجیح داد که با رجوی، سرکرده گروهک منافقین از ایران فرار کند و فصل تازه ای از دشمنی با نظام را تحت حمایت آشکار غرب علیه ایران اسلامی آغاز کند.

میرحسین موسوی هم در ابتدا به شعار خط امام و اعلام پایبندی به قانون اساسی و ولایت فقیه وارد عرصه شد اما در ادامه نه تنها از امام و قانون عبور کرد که حتی ادعای خود را درباره "احترام به رای مردم" نقض کرد و ضمن همسویی با دشمنان نظام به ایستادگی در برابر رای ملت پرداخت.

مقام معظم رهبری هم همانند حضرت امام تلاش کردند تا به نشان دادن راه قانونی، نصیحت کردن و در پایان هشدار دادن، آقای موسوی و دیگر سران جریان اصلاحات را از ادامه تقابل با قانون و رای مردم بازدارند و درون نظام نگه دارند ولی با پافشاری آنان بر مواضع ساختارشکنانه خود، ایشان اعلام کردند: "افرادی که حاضر نیستند قانون و رأی اکثریت را قبول کنند و نقطه قوتی همچون انتخابات افتخارآفرین چهل میلیونی را تبدیل به نقطه ضعف می‌کنند صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست می‌دهند که از دست داده‌اند".

با این حال میرحسین امروز بار دیگر با تاکید بر ادامه اغتشاشات علیه نظام نشان داد که دغدغه وی جمهوری اسلامی و خط امام نیست.

پیش از این هم کارشناسان سیاسی و افرادی نظیر دکتر مرندی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اعلام کرده بودند که اقدامات آقای موسوی در ماه‌های اخیر کاملا منطبق بر اعمال و رفتار بنی‌صدر در اوایل انقلاب است و اقدام رهبر معظم انقلاب در برابر وی، همانند رفتار امام با بنی صدر است.

 

 

"کاهش طلاق" از اهداف جنبش سبز است

آقای موسوی درباره طیف اجتماعی حامیان خود هم اظهار نظر و نظرات کارشناسان اجتماعی در اینباره را تلویحا تایید کرده است. کارشناسان سیاسی بارها اعلام کرده بودند که فقط بخش محدودی از یک طبقه اجتماعی خاص در کلانشهری مانند تهران، به حمایت از فرقه سبز می پردازند که البته در میان همین طیف هم ریزش شدیدی رخ داده است؛ که از اثرات راهپیمایی ده‌ها میلیونی 22 بهمن ارزیابی شده است.

وی همچنین در سخنانی از جنس اظهارات بامزه مهدی کروبی، "کاهش طلاق" را یکی از اهداف جنبش سبز خوانده است!

این در حالیست که شایعات زیادی از مسایل خانوادگی موسوی و احتمال جدائی وی و رهنورد به گوش می رسد.

در ادامه همین موضوع میرحسین ضمن تایید این گفته کارشناسان، عنوان کرده است: "در این شرایط همه ما باید از تکیه بر نخبه ها فراتر رویم و به گروه های مرجع دیگر و تاثیرگذار جامعه متوجه شویم، باید به سمت معلمان، کارگران و اقشار مختلف برویم و مسائل را برای آنها توضیح دهیم."

دست به یک مبارزه گسترده بزنید

به نظر می‌رسد پس از ریزش شدید هواداران فرقه سبز است، آقای موسوی در تلاش است تا با تسری دادن القائات طیف افراطی اصلاحات به اقشار مختلف جامعه، به احیای "لشکرکشی‌های خیابانی" علیه جمهوری اسلامی بپردازد.

در همین راستا وی از حامیان خود خواسته است که برای پیروزی دست به یک "مبارزه اجتماعی گسترده" بزنند.

آقای موسوی در بخش دیگری از این سخنرانی، مجددا بر ادعای بدون سند خود مبنی بر "تقلب" پافشاری کرده و گفته است: "یکی از اهداف جنبش سبز، حرکتی سیاسی برای پس گرفتن "رای مردم" است".

او در موضعی متناقض و پس از آنکه هواداران دچار ریزش شده خود را به حضور در خیابان تشویق کرد، سال آینده را سال "صبر و استقامت" نامیده و گفته است: "باید مردم را به صبر و استقامت دعوت کرد".

 

 

افاضات جدید عالی جناب سبزپوش

مذهبی بودن کافی نیست

میرحسین که با حمایت از هتاکان به مقدسات بویژه روز عاشورا و "خداجو" نامیدن آنان موجب اعتراض گسترده ملت متدین ایران شد، گفته است: "باید به گرایش مذهبی مردم توجه تام داشت. ما همه مذهبی هستیم." او در عین حال افزود: "اما صرف اینکه مذهبی هستیم، کافی نیست".

موسوی در حالی از مذهبی بودن سخن گفته که برخی حامیان شاخص او همچون اکبر گنجی و عبدالکریم سروش حتی وجود امام زمان، معصومیت ائمه، کلام خدا بودن قرآن و بسیاری دیگر از ملزومات دین اسلام را زیر سوال برده و به حمایت گسترده از همجنس‌بازی مشغولند.

 

 

 

دعوت عالی جناب سبزپوش به ادامه آشوب ها علیه نظام

دعوت موسوی به ادامه آشوب‌ها علیه نظام

آقای موسوی که اکنون از سوی بسیاری از محافل داخلی و پیش‌تر از سوی بیگانگان و ضدانقلاب به عنوان رهبر مخالفان جمهوری اسلامی شناخته می‌شود، از فرقه سبز خواسته است تا دست به یک مبارزه گسترده بزنند.

میرحسین موسوی که بعد از راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در 9 دی و 22 بهمن، ترجیح داده که از انتشار بیانیه ای جدید خودداری کند، در دیدار با برخی از اعضای حزب مشارکت بر "تقابل با رای مردم و قانون" پافشاری کرد.

توهین مجدد به مردم به خاطر حضور در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن

آقای موسوی در ابتدای سخنان خود، طبق روال همیشگی و برای توجیه علت مواضع گیری‌اش علیه جمهوری اسلامی، اوضاع کشور را "ویژه و خاص" دانسته است. البته در حالی که مردم طبق روال هرسال مشغول آماده شدن برای استقبال از نوروز هستند، او توضیح نداده است که منظورش از ویژه بودن شرایط چیست.

وی همچنین تلویحا حضور مردم در مناسبت‌های مختلف به جهت اعلام حمایت از نظام اسلامی و اعلام برائت از سران اصلاحات را زیر سوال برده و اظهار داشته است: "جامعه توده‌وار هرگز رشد مناسبی ندارد".

میرحسین پیش از این هم، همسو با محافل بیگانه راهپیمایی ده‌ها میلیونی مردم در روز 22 بهمن را "اجباری" نامیده و مردم معترض به خود را "یک عده قمه‌کش و آدمکش" خوانده بود.

آقای موسوی در ادامه سخنان خود، به اهمیت فعالیت‌های حزبی اشاره کرده و بدون اشاره به آمار رسمی "خانه احزاب ایران" مبنی بر فعالیت 300 حزب و گروه سیاسی تحت حمایت مالی و معنوی دولت، گفته است: "این یک خواست اجتماعی است و مردمی بودن آن باعث سلامت جامعه می شود، و دولت نباید مانع فعالیت آنها شود".


ارسال شده در توسط منتظر منجی