سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

خدمات میر حسین در سال 88

سال 1388 برای نسل سوم و چهارم انقلاب که نام میر حسین موسوی را مانند پرونده ای بسته شده در تاریخ انقلاب اسلامی میدانستند و به دنبال شناخت این فرد و افکارش نبودند سال خوبی بود.
عمده خدمت آقای میرحسین موسوی را میتوان به این شکل شرح کرد که شخصی که 20سال پرونده اش خاک میخورد و ساکت در این مملکت فعالیت میکرد و درآمد خوبی هم از نظام کسب میکرد در ابتدای سال 88 با ورود به صحنه انتخابات ریاست جمهوری صفحه جدیدی را ورق زد و باعث شد پرونده ای با نام میرحسین موسوی بار دیگر باز شود و در دادگاههای وجدان و افکار ایرانیان سرفراز و سربلند مرور شود، در حالیکه این مرور باعث ثبت جرایمی شد که تا سالها از ذهن مردم پاک نمی شود و انقلاب اسلامی را در برابر این فرد و همفکرانش بیمه کرد.
زمانی که  آقای میر حسین پا به عرصه انتخابات گذاشت و اظهار وجود کرد برخی که همفکر و هم پیاله با وی بودند به سرعت اقدام به حمایت کردند و آنان که مبانی فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی را به خوبی شناخته بوده و درک کرده بودند سریعا اقدام به مخالفت با رای دادن به میرحسین موسوی نمودند، اما این وسط امتحان عظیم برای آنانی شکل گرفت که هنوز نتوانسته بودند افکار خود را با ایدئولوژی انقلاب تطبیق دهند و آقای موسوی را به هندوانه در بسته ای تشبیه می کردند که فکر آنها را درگیر کرده است.
در ادامه این روند افرادی که خیرخواه نظام بودند اما در بین سه کاندیدای دیگر با توجه به شناخت و مسئولیتهایی که در دهه اخیر داشتند کاندیدای مطلوب خود را نیافته بودند نیز به این هندوانه در بسته روی آوردند تا شاید آنچه که آنان از رئیس جمهوری اسلامی ایران انتظار داشتند توسط میرحسین موسوی برآورده شود.
خدمت دیگری که خواسته یا ناخواسته توسط این کاندیدای ریاست جمهوری شکل گرفت افزایش شور انتخابات بود که با پشت سر گذاشتن دو رقیب و شاید هم رفیق،با رقیب اصلی خود که رئیس جمهور وقت بود به رقابت و شاید هم سعایت پرداخت و همین امر موجب شد رقابتی بین مردم شکل گیرد و به طرفداری از یکی از دو کاندیدای پررای بپردازند.
البته تفاوتهایی وجود داشت مانند اینکه طرفداران آقای احمدی نژاد با توجه به اینکه میدانستند وی به کسی باج نخواهد داد و تفکر انقلابی خود را پیاده خواهد کرد یکدست بودند و برای افکار و فعالیتهای احمدی نژاد از وی طرفداری میکردند اما در سوی دیگر میدان علاوه بر افراد عامی که چند دسته بودند(برخی از روی ناچاری که در بالا ذکر شد و برخی برای جلوگیری از پیروزی احمدی نژاد و برخی برای پیاده شدن تفکر سرمایه داری به آقای موسوی رای داده بودند) احزاب و گروهها و گروهکهای داخلی و خارجی نیز با تفکرات مختلف و انتظارات مختلف به طرفداری از وی پرداخته بودند.
خدمت بزرگ میرحسین موسوی از فردای انتخابات شروع شد و وی که توسط اطرافیانش دچار توهم پیروزی شده بود برای جلو گیری از پراکنده شدن طرفدارانش دست به حرکتهای مختلف و پر هیجان که از نظر مالی توسط غربی ها و غربزده ها تامین بود زد و با این کار کم کم چهره واقعی خود را نشان داد.
 
پس از این جمهوری اسلامی در ورطه آزمایش بزرگی که تقریبا پس از پایان هر دهه از عمر خود با آن روبرو بوده افتاد و ریزش ها و رویش ها آغاز شد.
آنانکه انقلاب مستضعفین را مایه رشد مملکت و برقراری عدالت میدانستند که در خط انقلاب ایستادند و یک لحظه نیز در دل خود تردید راه ندادند و آنانکه قدرت یافتن مستضعفین و برقراری آرمانهای انقلاب را تهدیدی برای منافع و جایگاه خود میدانستندو آنانکه برداشتی اشتباه از انقلاب اسلامی داشتند با سرسختی تمام به طرفداری از چهره واقعی آقای میرحسین موسوی پرداختند اما مردمی که شناختی از پرونده 20 ساله خاک خورده نداشتند ،متوجه شدند که برای شناخت هندوانه در بسته نباید آنرا تا آخر خورد و حال که پرده از چهره اش برداشته شده باید آنرا با ملاکها و میزان عقلانی سنجید، لذا رفته رفته که میرحسین موسوی دستش در دستان منافقین و دشمنان محکمتر میشد طرفدارانش دور وی را خالی کردند و حال میرحسین مانده و همفکران و هم پیاله ها که هیچ وجه منفعتی در دولت احمدی نژاد برای خود نمیبینند و آبرویی نیز در بین مردم ندارند.

البته خدمات دیگری نیز میتوان برای آقای موسوی درنظر گرفت و آن شناساندن توان نیروی انتظامی و بسیج مستضعفین به مردم است که به مرور ممکن بود به فراموشی سپرده شود و همچنین میتوان به نو شدن تجهیزات نیروهای پلیس و گردانهای عاشورا اشاره کرد که از خدمات جزئی آقای موسوی است.
خدمت دیگر اینکه وی به مردم فهماند اصل،انقلاب اسلامی و ارکان آن است نه هرکس یا گروهی که نام امام و انقلاب و رهبر را به خود چسبانده باشد.
ما نسل سومیها به کمک آقای موسوی توانستیم به درون خود رجوع کنیم و ببینیم اگر خطری انقلاب اسلامی را تهدید کرد تا چه حد آمادگی دفاع از انقلاب و آرمانهای آن را داریم و تا چه اندازه میتوانیم دِینمان را به امام راحل و شهدا ادا نماییم که این نیز خدمتی ارزشمند و از باب "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" بود.
با تمام این اوصاف و با توجه به اینکه فتنه گران پس از ناکامی با ترفندهای مختلف به دنبال راهی برای بازگشت به درون نظام هستند تا وجهه ای برای خود در آینده داشته باشند ، وقایع سال 1388 برای نسل سوم این پیام را داشت که از هم اکنون باید به فکر دهه پیش رو بود تا اگر ده سال بعد مانند وقایع سال 68 و 78 و 88 اتفاقی انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار داد خدای ناکرده از مسیر ارزشها خارج نشده و به صف منافقین و دشمنان کوردل ملحق نشویم.

 

 

تقلب زهرا رهنورد در دعای تحویل سال!

همسر میرحسین موسوی، در پیامی که در سایت "کلمه" منتشر کرده است، عبارت "یا مدبراللیل و النهار" را از دعای تحویل سال حذف کرد. به گزارش شبکه ایران، همسر میرحسین موسوی در پیامی که به مناسبت نوروز در سایت "کلمه" منتشر کرده، دعای معروف تحویل سال را اشتباه خوانده است!

زهرا رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده بود، در این پیام که به صورت صوتی و تصویری در سایت رسمی آقای موسوی منتشر شده است، هنگام خواندن دعای تحویل سال، عبارت "یا مدبراللیل و النهار" را از این دعا حذف کرده است.

خانم رهنورد بعد از خواندن عبارت "یا مقلب القلوب والابصار"، بدون ذکر عبارت بعدی، عبارت "یا محول الحول والاحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال" را بیان کرده است.

البته سایت "کلمه" در انتشار متن نوشتاری صحبت‌های خانم رهنورد، با تغییر سخنان وی، این دعا را به صورت صحیح منتشر کرده است.

گفتنی است که چند هفته پیش، مجله آمریکایی "فارین پالیسی"، خانم رهنورد را یکی از روشنفکران برتر سال نامیده بود.

ماجرای داماد لرستان و عروس آذربایجان

خانم رهنورد که از سوی همسرش به عنوان "روشنفکرترین زن ایران" معرفی شده است، پیش از این هم، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جهموری دهم، با این استدلال که آقای موسوی "فرزند آذربایجان" و "داماد لرستان" است، مدعی تقلب در انتخابات شد.

او در سخنانی جالب به شبکه انگلیسی "بی‌بی‌سی فارسی" گفت که حتما تقلب شده است زیرا "آذربایجان و ترک زبان‌ها هیچ وقت فرزند خودشان را نمی‌گذارند که به کسی دیگر رای بدهند. یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها گفته من داماد لرستان هستم. بنابراین اهالی لرستان موسوی را نمی‌گذارند به آقای احمدی نژاد رای بدهند. این دو تا ملاک است و باقی موارد هم شبیه همین است".

اقدام خانم رهنورد در پایین آوردن انگیزه‌های انتخاب رئیس جمهور از سطح ملی تا حد انگیزه‌های قومیتی، با تعجب و در عین حال انبساط خاطر مخاطبان همراه شد.

 

احتمال بازگشت پنهانی مهدی هاشمی به کشور

 

یک منبع آگاه خبری اعلام کرد که قرار است "مهدی هاشمی رفسنجانی" پس از یک دوره اقامت طولانی در خارج از کشور به تهران باز گردد. این منبع خبری تصریح کرد که مهدی هاشمی در نظر دارد از طریق دبی وارد جزیره کیش و از آنجا عازم تهران شود.

این در حالی است که گفته می شود آقای هاشمی رفسنجانی نیز ظرف امروز و یا فردا به کیش سفر می کند.

منبع یاد شده،‌احتمال داد که مهدی هاشمی در چتر حمایتی آقای هاشمی رفسنجانی از کیش عازم تهران شود. براساس اعترافاتی که از متهمان حودث بعد از انتخابات به دست آمده، مهدی هاشمی یکی از عناصر اصلی و موثر هدایت اغتشاشات بعد ازانتخابات محسوب می شود و دستگاه قضایی وی را به عنوان متهم فراخوانده است.

مهدی هاشمی در جریان رسیدگی قضایی به پرونده متهمان، به عنوان یک عضو هیات امنای دانشگاه آزاد جهت سرکشی از دفاتراین دانشگاه در خارج از کشور، از ایران خارج و در لندن ساکن شد. بازگشت پنهانی مهدی هاشمی به کشورممکن است در ایام تعطیلات نوروز باشد زمانی که بیشتر مراکز و سازمانها و رسانه ها تعطیل هستند و این زمان مناسبی برای بازگشت بی سر و صدا برای وی می باشد. پیشتر فائزه هاشمی گفته بود اجازه بازگشت مهدی هاشمی را نمی دهیم و خانواده با این مسئله مخالف است.

 

 

تقلا برای ادامه بقای جریان فتنه

جریان معروف به اصلاحات بعد از شکست در تمامی پروژه ها در صدد ترمیم خود بر آمده تا بتواند به بقای خود دردرون نظام ادامه دهد لذا برای سال 89 از طرف بعضی از تئوریسین ها نسخه هائی پیچیده می شود که می توان فهمید در عین اینکه میدانند بهانه تمام این اغتشاشات و ناآرامی ها و ادعای تقلب در انتخابات بوده به راحتی از این مسئله گذشته و با وقاهت تمام دم از ادامه مسیر خود در  ضدیت با نظام جمهوری اسلامی اصرار کرده و با ارائه طرحهایی برای متمرکز کردن رهبری و انتقال آن به فرد دیگری به ادامه راه غلط خود بروند .به مصاحبه یکی از این افراد توجه کنید!

سعید شریعتی عضو حزب مشارکت گفت : زمان ،زمان بیعت با خاتمی است برای اصلاحات،برای ادامه مسیر اصلاحات و باید آقای خاتمی را تقویت کرد.
وی که پس از آزادی از زندان اولین مصاحبه خود را با یک سایت اصلاح طلب (پارلمان نیوز) انجام می داد ، در ادامه تاکید کرد که معتقد است در انتخابات 22خرداد هیچ تقلبی نشده است حالا هرکس هرچه می خواهد بگوید، بگوید.

بخشهایی از گفت و گوی شریعتی بدین شرح است :

• بعضا احساس می‌کنم که آقای خاتمی از سوی دوستان خودش در تنگناهای اخلاقی قرار می‌گیرد برای آنکه از مسیر درست خودش خارج شود هرکسی که چنین رفتاری را با آقای خاتمی بکند در حق آقای خاتمی دوستی روا نداشته است.

 

 

درگیری لفظی بین مسیح مهاجری و عالی جناب سبزپوش

اقدامات و اظهارات ساختار شکنانه میرحسین موسوی با اعلام انزجار شدید نزدیکترین یاران و نزدیکان وی روبرو شده است.

بر همین مبنا دیدار چند روز گذشته موسوی با مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با درگیری لفظی میان دو طرف به پایان رسیده است.

در این دیدار که علیرضا بهشتی و غلامرضا آقازاده نیز حضور داشتند، مسیح مهاجری از یاران نزدیک و همکاران قدیمی موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی، ضمن اعتراض شدید به رویه در پیش گرفته شده از سوی موسوی، وی را به دلیل ایستادن در مقابل نظام و ولایت فقیه مورد انتقاد جدی قرار می دهد.

این اعتراض مهاجری به موسوی سبب ایجاد درگیری لفظی بین میر حسین موسوی و مسیح مهاجری شده است.

موسوی در حالی بر رویه خود در مقابله با نظام جمهوری اسلامی اصرار می کند که دستگاه قضایی هنوز به مطالبه عمومی در قبال محاکمه وی و دیگر سران فتنه پاسخ قانع کننده ای ارئه نکرد است.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی