سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

دانشجویان مصدوم انگلیس از ترس‌ به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند

"مسعود شجره"، رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در این باره که گفته می‌شود شمار زیادی از دانشجویان مصدوم توسط پلیس انگلیس در جریان تظاهرات اخیر از ترس بازداشت به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، گفت: پلیس انگلیس در تظاهرات و تجمع‌های پیش از این نیز اینگونه رفتار می‌کرده و موجب هراس مردم می‌شده است.

وی افزود: بنابر‌این در تظاهرات پنجشنبه گذشته در لندن نیز شمار زیادی از دانشجویان مجروح و مصدوم شدند اما از بیم بازداشت به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پلیس لندن، در جریان تظاهرات بزرگ ضد دولتی دانشجویان پنجشنبه گذشته، 55 تن مجروح و 34 تن دیگر نیز دستگیر شدند.

شجره در گفتگو با ایرنا پیرامون اقدامات کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برای کمک به دانشجویان گفت: ما اعلام می‌کنیم هر یک از دانشجویان معترض که در زمینه‌های قضایی از جمله پیدا کردن وکیل و ... نیاز به مشورت و کمک داشته باشند، به عنوان یک سازمان حقوق بشری غیردولتی آماده همکاری هستیم تا از حقوق قانونی آنان دفاع کنیم.


 

 

مشکل اصولگرایان با هاشمی خوی اشرافی اوست

مهدی کوچک زاده عصر دیروز به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در تالار شهید مطهری این دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.

 وی در این سخنرانی یکی از ویژگی های همیشگی جنبش های دانشجویی را عدالت طلبی و آرمان خواهی دانست و گفت: یکی اساسی ترین نقاط انحرافی ورود به مسائل سیاسی، استیلای هوای نفسانی در جبهه گیری ها و اظهار نظرهاست و با وجود آنکه روحیه دانشجویی واقعا دوستدار عدالت و آزادی است اما گاهی همین شعارها بازیچه دست سیاسیون می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه منابع اطلاعاتی غلط را یکی دیگر از نقاط انحرافی جنبش دانشجویی دانست و تصریح کرد: همین امر گاه موجب تضادها و تعارض های شدید میان دو یا چند تشکل می شود.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: بیشتر تمرکز دشمن روی دانشجوهاست چون تمام افتخارات را دانشجویان رقم زده اند اما عده ای در تلاشند فضای دانشگاهی را برهم بزنند تا نقطه قوت کشور را تضعیف کنند. وی افزود: میعار خط امام (ره) صحیفه امام است و هر که غیر از آن بگوید دروغ گفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مدعی دورغین پیرو خط امام (ره) کسی است که چون تریبون دارد هر حرفی را می زند و نسبت به بازخورد آن در میان مردم هیچ واکنشی نشان نمی دهد.

کوچک زاده گفت: تبلیغات زودهنگام ریاست جمهوری در فضای کنونی جامعه ما به نفع هیچ کس نیست و در نهایت کسی رئیس جمهور می شود که خدا با اوست.

وی افزود: رفتار مهدی هاشمی و خروج وی از کشور اتهامات وارده بر او را شدیدتر کرده است و حمایت بی جای آقای رفسنجانی از فرزندش پسندیده نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مشکل جامعه اصولگرا با شخص آقای رفسنجانی بر سر خطبه نماز جمعه وی بعد از فتنه و سکوت و اشرافیت او است نه اینکه حساب پسر را به حساب پدر بگذارند کما اینکه آیت الله گیلانی و خزعلی در جامعه محبوبند.

 

 

پروژه جدید عوامل آمریکا و صهیونیست برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی

جنیفر رابین ، از وبلاگ نویسان محافظه کار آمریکایی در گزارش منتشره در روزنامه واشنگتن پست نوشت: با توجه به بی اثر یا کم اثر بودن تحریم های غرب و اثرات مخرب تعامل با ایران باید از راه های دیگری به نبرد با ایران هسته ای آمد.

 

بنابر این گزارش ، واشنگتن  پست می نویسد : ابتدا باید حمایت های مالی،فنی و کلامی بیشتری را از جریان فتنه به عمل آورد تا بارقه ای از امید برای تغییرات مثبت مورد نظر غرب در ایران ایجاد گردد.

دوم این که باید خرابکاری و جاسوسی را در برنامه های هسته ای ایران افزایش دهیم و از طریق صحنه سازی های مختلف چون ایجاد تصادف های ساختگی دانشمندان هسته ای ایران را از بین برد یا خرابکاری بد افزاری انجام داد.

این روزنامه آمریکایی دیگر راهکار برای غلبه بر ایران را تمرکز بر مسئله حقوق بشر عنوان می دارد تا به این امید که جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار دهد و می نویسد: این کار باعث می گردد تا به مشروعیت نظام لطمه وارد شده و جریان فتنه سوخته جان تازه ای بگیرد.ما باید بدانیم بهترین راه خلع سلاح ایران موضع گیری در زمینه حقوق بشر می باشد و در این راه اتحادیه اروپا و دیگر کشورها می توانند به ایران فشار وارد کنند.

نویسنده در وهله آخر حمله نظامی حساب شده به مراکز هسته ای ایران را عامل نهایی برای  تغییر تفکر جمهوری اسلامی ذکر می نماید. گفتنی است در هفته گذشته نیز جمعی از تحلیلگران و دیپلمات های حاضر در یک اندیشکده آمریکایی همراهی بیشتر با جریان عقیم فتنه را تنها راه غلبه بر جمهوری اسلامی ایران عنوان داشته بودند.

به گزارش پایگاه خبری نیوزمکس،یوری لوبرانی،هشتاده و سه ساله  و آخرین سفیر رژیم صهیونیستی در ایران پیش از انقلاب که در نشست اندیشکده FDD حضور داشت، گفت: ما باید برای تغییر حکومت در ایران بر تلاش خود بیافزاییم  .باید به فتنه گران بگوییم که آن ها  دوستانی در خارج دارند و این کمک ها  و دوستی ها تنها از طریق ایالات متحده یا اروپا نیست .ما باید به مخالفان جمهوری اسلامی دل و جرات دهیم.باید به جریان سبز(فتنه) کمک بیشتری نماییم.

این دیپلمات کارکشته صهیونیستی سپس عنوان داشت : این تحریم ها ایران را از پای در نخواهد آورد.هدف ایران تنها مغلوب کردن اسراییل نیست بلکه جمهوری اسلامی در اصل در جهت به چالش در آوردن ارزش های غربی تلاش می نماید.لوبرانی در ادامه با هشدار به غرب محمود احمدی نژاد را سیاستمداری "باهوش" و "عاقل" خطاب نمود.

 

 

حمایت اعراب در جنگ عراق بیشتر هزینه داشت یا پیشنهاد غیرمستقیم حمله به ایران

تفاوت اقدامات کشورهای عربی در زمان جنگ و دولت موسوی با دوره احمدی نژاد و موضع گیری حق طلبانه هسته ای، در این نکته است که در آن زمان با کمک های خود به طور مستقیم با عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران مشارکت داشتند اما حالا به طور غیر مستقیم پیشنهاد حمله به ایران را به آمریکا می دهند.

میرحسین موسوی در گفت و گو با نشریه اینترنتی قلم سبز در ارتباط با نکاتی که درسایت اینترنتی" ویکی لیکس" در رابطه با در خواست کشورهای عربی از آمریکا برای حمله به ایران منتشر شده گفته است: این موضوع نشان دهنده ضعف دیپلماسی و عملکرد دولت احمدی نژاد است و دولت احمدی نژاد به گونه ای عمل کرده که کشورهای حاشیه خلیج فارس جذب ایران نشده اند و به خاطر پرونده هسته ای و نگرانی خاصی که از سوی ایران دارندتحت تاثیر تبلیغات آمریکایی ها ، به دنبال جنگ با ایران هستند.

به گزارش بولتن نیوز، این سخنان موسوی مورد استقبال اکثر رسانه های آمریکایی، ضد انقلاب، و کشورهای غربی قرار گرفته و به تیتر اصلی بسیاری از آنها تبدیل شده است. همین موضوع نشان می دهد که دستگاه تبلیغاتی غرب به خوبی می داند که موضع گیری های دکتر احمدی نژاد تا چه حد حق طلبانه و اصولی است . زیرا به محض انتشار سخنان موسوی، خوراک تبلیغی خوبی را برای پوشش ضعف خود یافته اند و برای آن که اثر موفقیت ایران در مذاکرات ژنو را کم کنند وبه حاشیه برانند سخنان موسوی را مطرح کردند.

در پاسخ به این اظهارات موسوی به عنوان یکی از سران حوادث بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری، باید گفت که میرحسین موسوی چگونه به خود اجازه می دهد که این نوع درخواست های غیر مستقیم برخی کشورهای عربی از آمریکا برای حمله به ایران را به عملکرد دکتر احمدی نژاد ربط دهد، در حالی که در دوره نخست وزیری 8 ساله او، اکثر کشورهای عربی، به طور مستقیم از جنگ عراق برعلیه ایران به طور مستقیم دفاع می کردند؟

آقای موسوی باید به یاد داشته باشد که در آن دوران به خاطر عملکرد دولت او، اکثر کشورهای عربی، اروپایی و آمریکا و.. از عراق حمایت می کردند و ضعف دستگاه دیپلماسی دولت موسوی به اندازه ای بود که هیچ کشوری جذب ایران نشد تا حامی ایران در مقابل عراق باشد و اکثر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت، عربستان، امارات، قطر و... از عراق حمایت می کردند.

این کشورهای عربی، به طور مستقیم با پرداخت کمک های مالی به عراق و امکانات دیگر کشور خود، سازمان ملل، آمریکا و روسیه و کشورهای دیگر را ترغیب می کردند که از عراق حمایت کنند و ایران را منزوی کنند و عملا وارد جنگ با ایران شده بودند.

در جریان صدور نفت و عملکرد اوپک به گونه ای عمل کردند که قیمت نفت ایران به پایین تر از 10 دلار برسد و به زیان منافع اقتصادی کشور شود. تامین کالاهای وارداتی مورد نیاز، خطوط اعتباری و بازسازی اقتصاد جنگی با مشکلاتی مواجه شد و در شرایط جنگ، شدیدترین تحریم های اقتصادی وسیاسی را شاهد بودیم و حتی مسافرت اتباع ایران به کشورهای عربی و روابط دیپلماتیک با مشکلاتی مواجه شد . در نتیجه این فشارها، رزمندگان اسلام در جبهه هابا بیشترین فشارها مواجه شدند و زیر آتش شدید دشمنان قرار داشتند.

در چنین شرایطی، دولت موسوی قادر نبود که نظر کشورهای عربی را جذب کند و باعث محبوبیت ایران شود تا فشار برمردم و رزمندگان را کاهش دهد و اقتصاد ایران روند قهقرایی به خود گرفته بود.

این درحالی است که پافشاری دولت احمدی نژاد باعث شده که هم دربین مردم کشورهای عربی محبوب شود و به عنوان یک شخصیت سیاسی شجاع و مسلمان آبروی جهان اسلام باشد و در مقابل آمریکا و غرب با شجاعت از حقوق هسته ای ایران دفاع کند و نظر بسیاری از دولت ها، شخصیت ها و بازرگانان عربی را جلب کند.

عملکرد احمدی نژاد باعث شده که دولت از نظر دیپلماسی بهتر از گذشته عمل کند، اقتصاد ایران روند شکوفایی در پیش گرفته و به زودی ریاست اوپک به ایران منتقل می شود و از نظر مردم منطقه و جهان نیز ایران یک قدرت سیاسی تاثیر گذار به شمار می رود.

به عبارت دیگر، تفاوت اقدامات کشورهای عربی در زمان جنگ و دولت موسوی با دوره احمدی نژادو موضع گیری حق طلبانه هسته ای، در این نکته است که در آن زمان با کمک های خود به طور مستقیم با عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران مشارکت داشتند اما حالا به طور غیر مستقیم پیشنهاد حمله به ایران را به آمریکا می دهند

ما درحال حاضر از حقوق هسته ای خود دفاع می کنیم و در بین بسیاری از کشورها محبوبیت داریم ودر مذاکرات نیز تاکنون موفق بوده ایم اما در دوره موسوی نه تنها با وجود موضع حق طلبانه و تحمیل جنگ از سوی عراق با ضعف دیپلماسی و انزوا در بین کشورهای جهان مواجه بودیم بلکه از نظر محبوبیت و دیپلماسی نیز موقعیت این دوره را نداشتیم.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی