سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی




تاسوعای چابهار خونین شد ؛ دو انفجار تروریستی


 دو انفجار تروریستی در جمع عزادارن حسینی چابهار دهها شهید و زخمی برجای گذاشت. انفجار بمبـی در صفوف عزاداران حسینی در چابهار، موجب زخمی و کشته شدن 10 نفر شد.


  


اداره اطلاعات چابهار اعلام کرد: در دو انفجار تروریستی 3 نفر دست داشتند.

نفر نخست (عامل انفجار انتحاری) با منفجر کردن خود در جمع عزاداران  در مقابل مسجد امام حسین ع  چابهار دهها نفر را به خاک و خون کشید .

شمار دقیق تلفات هنوز اعلام نشده اما محمد یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفته است : حدود 50 تا 60 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

نفر دوم که بمب همراه وی عمل نکرد، حین فرار به دست نیروی انتظامی مورد هدف قرار گرفت و زخمی شد.

نفر سوم این جنایت تروریستی  نیز دستگیر شد. 


  





مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با فارس:

یکی از عاملین تروریستی چابهار قبل از انجام عملیات انفجار زمینگیر شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ساعتی پیش دو حمله تروریستی انفجار در چابهار صورت پذیرفت که یکی از عوامل این حمله تروریستی زمینگیر شد و تنها یکی از حملات دیگر که باعث تلفات انسانی هموطنانمان شد منفجر گردید.





حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: ساعتی قبل در مقابل فرمانداری چابهار انفجاری در مجاورت آمبولانس جمعیت هلال احمر صورت پذیرفت که باعث تلفات انسانی هموطنانمان شد.


وی با بیان اینکه امداد‌گران جمعیت هلال‌احمر بر اثر این انفجار زخمی شده‌اند، گفت: تعدادی از هموطنانمان نیز بر اثر این انفجار تلفات سنگینی دیده‌اند که متعاقبا آمار کشته و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در پی تهدید این دو حمله تروریستی یکی از حملات که به صورت انتحاری در حال انجام بود خنثی و فرد تروریست زمینگیر شد، افزود: در مجموع در ساعات گذشته تنها یک انفجار در مقابل فرمانداری چابهار صورت پذیرفته است که تیم‌های ارزیاب و امدادگر در حال بررسی وضعیت حادثه و کمک به هموطنان هستند.


 



  


بیشتر مجروحان حادثه تروریستی چابهار جوانان و نوجوانان هستند


چابهار - بر اثر عملیات تروریستی که صبح چهارشنبه همزمان با تاسوعای حسینی در منطقه چابهار انجام شد، بیش از 100 نفر از عزاداران اباعبدالله الحسین زخمی شدند که بیشتر آنان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، گفته می شود مجروحان این حادثه تروریستی به بیمارستان امام علی چابهار منتقل شده اند.


 


 



فرماندار چابهار  : عامل اصلی اقدام تروریستی امروز دستگیر شد


زاهدان - فرماندار و رییس شورای تامین چابهار گفت: عامل اصلی اقدام تروریستی امروز این شهرستان که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد، دستگیر شده است.



سید علی باطنی چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تروریستها دو نفر بودند و پیش از اقدام خود توسط ماموران شناسایی شدند اما قبل از هر تحرک، یکی از جلیقه های انفجاری خود را منفجر کردند.


وی اظهار داشت: عامل اصلی این حرکت تروریستی دستگیر شده است و اکنون در پنجه قانون گرفتار است.


وی بیان داشت: هر گونه خبری به جز این مورد تایید نیست و انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه ترویست ها سه نفر بوده اند و یا انفجار دو مورد بوده است، صحیح نیست.


فرماندار چابهار گفت: هنوز تعداد شهیدان و زخمی ها مشخص نیست و آمارگیری دقیق در دست انجام است.


 


 



مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان :
تاکنون پیکر 38 شهید تحویل این مرکز شده است


زاهدان - مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر اقدام تروریستی امروز در جمع عزاداران حسینی در چابهار، تا این لحظه پیکر 38 شهید تحویل مرکز پزشکی قانونی چابهار شده است.


دکتر "فریبرز آیتی" افزود: در بین این شهدا، تعدادی زن و کودک نیز مشاهده می شود.


 


 


22 نفر از شهدای حادثه تروریستی چابهار شناسایی شدند


 مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: 22 نفر از شهدای اقدام تروریستی امروز در جمع عزاداران حسینی در چابهار شناسایی شدند.


دکتر "فریبرز آیتی فیروز آبادی" روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی "گفت: سه نفر زن به نامهای نسترن خسروی، سکینه سند گل و رویا رستمی و یک نوزاد سه ماهه به نام سما پوردل در ردیف شهدای این اقدام ترویستی هستند.


وی اسامی بقیه شهدا را به این شرح اعلام کرد: پرویز اسفنتاج، علی محمد فرهمند، رجبعلی بردبار، علی رضا خواه، مسلم پاپ خیز، منصور موذن، محمد وطن خواه، غلامرضا قاسمی، غلامرضا میرزایی، اکبر کوهکن، مصطفی کوهکن، عبدالله آرش، مسعود منصوری، محسن کیخا، رضا حسین پور صنعتی، محمد رضایی، احمد چهاردیواری، عرفا کتری.


 


 


افشای دستهای پنهان در انفجار چابهار؛ (تکمیلی2) :
معاون وزیر کشور: تروریستها توسط سرویس های اطلاعاتی منطقه و آمریکا حمایت شده اند


 تهران - معاون امنیتی وزارت کشور در خصوص دو انفجار تروریستی که صبح امروز چهارشنبه در چابهار رخ داد گفت: تجهیزات و امکانات پشتیبانی عاملان حادثه تروریستی بیانگر آن است که این عوامل توسط سرویس های پیشرفته اطلاعاتی منطقه و آمریکا حمایت شده اند.


علی عبدالهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به جزییات عملیات تروریستی امروز در چابهار اظهار داشت: یکی از این انفجار ها به دلیل اینکه قبل از انجام عملیات شناسایی شده بود آسیب کمتری نسبت به انفجار دیگر برجای گذاشته است.


وی با بیان اینکه دو انفجار بین ساعت 10 تا 10 و سی دقیقه در شهر چابهار و در فاصله کوتاهی از یکدیگر در یک دسته عزاداری روز تاسوعا انجام شده است.


معاون وزیر کشور افزود: یکی از عاملان تروریستی قبل از اینکه بتواند کاری انجام دهد شناسایی و مورد ضرب گلوله قرار گرفت اما وی انفجار را انجام می دهد که البته آسیب چندانی بر جای نمی گذارد.


به گفته وی دسته عزاداری منصوب به سازمان شیلات چابهار بوده است.


وی گفت: هر چند که منطقه از لحاظ پزشکی مشکلی ندارد اما با دستور وزیر کشور یک تیم پزشکی عازم چابهار شده است.


 




ارسال شده در توسط منتظر منجی