سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی



آماده‌باش کامل وزارت بازرگانی برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها

 یک منبع آگاه در وزارت بازرگانی از آماده باش کامل این وزارتخانه برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها بدون کمترین اخلال در قیمت‌ها و مقابله با هرگونه افزایش غیرقانونی قیمتها خبر داد.






از آماده باش کامل وزارت بازرگانی برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و گفت: در تعطیلات هفته گذشته و از صبح امروز وزراتخانه در آماده باش کامل قرار دارد.
وی افزود: معاونین و مدیران ستادی وزارت بازرگانی در روزهای اخیر در جلسات هماهنگی برای اجرای هر چه بهتر این طرح حضور دارند.


این مقام آگاه از اجرای احتمالی این قانون در هفته جاری خبر داد.


این طرح در حالی وارد مرحله عملیاتی خود می شود که در آخرین گزارش خرده فروشی کالاهای اساسی در تهران که بانک مرکزی منتشر کرد هیچ افزایش قیمت جدی در کالاها دیده نمی شود.


بنابراین گزارش روز گذشته وزیر بازرگانی از آمادگی حوزه‌های ستادی، استانی، شهرستانی، اتحادیه‌ها و اصناف برای ورود به مرحله اجرایی قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود و گفته بود: وزارت بازرگانی با رویکردهایی همچون مداخله حداقلی در بازار، در اولویت قرار دادن نظارت بر بازرسی، استفاده حداکثری و بهره‌گیری کامل از توان تشکل‌ها و نهادهای مدنی و جلوگیری از شکل‌گیری انحصارات در بازار، اقدامات پشتیبانی خود را در اجرای موفق هدفمندی یارانه ها انجام می دهد.


وی همچنین ذخیره‌سازی اقلام اساسی به میزان بیش از نیاز، امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تدوین بسته‌های حمایتی شامل بسته‌های مدیریت بازار، تامین و توزیع، بازرسی و نظارت، بسته حمایتی واحدهای صنفی، آرد و نان و توسعه تولید نان صنعتی و همچنین راه‌اندازی ستاد بازرگانی هدفمندی یارانه‌ها را از جمله تدابیر وزارت بازرگانی برای ورود به مرحله جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها برشمرد.


وزیر بازرگانی با بیان اینکه بخش خصوصی در توافقات مختلف خود با وزارت بازرگانی این قول را داده که تا پایان سال قیمت‌ها را ثابت نگه دارد، گفت: در این توافق مقرر شد که اتحادیه‌های صنفی و کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در صورت مشاهده کمبودهای احتمالی آن را بلافاصله به وزارت بازرگانی اطلاع دهند تا از محل ذخیره کالاهای اساسی تامین شود.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی