سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

دلخوری موسوی از امام خمینی (ره)

 

موسوی: رسانه ملی با پخش سخنان امام، پایه‌های نظام را ویران می‌کند!

میرحسین موسوی رویکرد کنونی رسانه ملی در پخش سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را "سبب ویران شدن پایه‌های نظام" خوانده است!

 میرحسین موسوی رویکرد کنونی رسانه ملی در پخش سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را "سبب ویران شدن پایه‌های نظام" خوانده است!

"مجمع ریش سفیدان"، به جای قانون و رای مردم

آقای موسوی در دیداری که با چند نفر ازاعضای فراکسیون اقلیت مجلس داشته، به بیان خاطراتی از حضرت امام خمینی(ره) پرداخته و خود را "نخست وزیر مورد تایید امام" نامیده است.

وی در ادامه رویکرد سال گذشته خود، تلویحارای و نظر مردمو قانون اساسی استرا رد کرده و با بیان اینکه باید "یک خرد جمعی" برای تصمیم‌گیری تشکیل شود، گفته است: "اگر در این جریانات و حوادث بعد از انتخابات سال گذشته،به عقل جمعی رجوع می‌شد، شاهد این اتفاقات تلخ نبودیم".

این سخنان آقای موسوی را می‌توان در راستای صحبت‌های پیشین سران اصلاحات مبنی بر تشکیل یک لویی جرگه و مجمع ریش سفیداندانست.

این ایده سران اصلاحات و برخی چهره های مطرح حامی آنان از روزهای ابتدایی حوادث پس از انتخابات و حتی شرط پایان آشوب ها بیان شد اما از سوی حامیان انقلاب اسلامی "دور زدن رای مردم و قانون اساسی" ارزیابی دانسته شد.

گفتنی است کهبر طبق قانون اساسی و نظر حضرت امام، تنها راه ابراز وجود گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در عرصه کشور از طریق انتخابات و رای مستقیم مردم شکل می‌گیرد.

طرح موسوم به "لویی جرگه" یا "محفل ریش سفیدان" در جوامع دچار بحرانیمطرح می شود که قانون امکان اجرا ندارد و یا هنوز دارای قانون مدون و مصوبی برای اداره کشور نیست.

در چنین جامعه ای که هیچ ملاک و معیاری برای حل مناقشات وجود ندارد، فصل الخطاب را محفلی قرار می دهند که از میان نخبگان و گروههای مرجع تشکیل شده است. اما در نظامهای قانونمدار، مراجعه به قانون راهگشای مشکلات است.

رسانه ملی درست همانند رسانه‌های بیگانه عمل می کند!

آقای موسوی در ادامه سخنان خود به پخش مستند "شاخص" از رسانه ملیکه به بررسی سخنان و مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می‌پرداخت،اشاره کرده و آن را "ویران کردن پایه‌های نظام" دانسته است!

وی که در پی حوادثسال گذشته، حمایت گسترده رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب را به همراه خود داشته است، رسانه ملی را به "تخریب دکترین امام راحل" متهم کرده و گفته است: "مسئولین صدا و سیما، رفتار و دکترین امام راحل را تخریب می‌کنند و این درست کاری است که رسانه‌های بیگانه هم انجام می‌دهند".

پیش از این هم دیگر سران اصلاحات بدون توجه به استقبال مردم و فعالان سیاسی از پخش سخنان امام راحل از رسانه ملی، نسبت به مستند "شاخص" اعتراض و رسانه ملی را محکوم کردند. این موضوع چند هفته پس از حمایت آنان از هتاکات به امام راحل روی داد.

اما آقای موسوی در حالی رسانه‌های بیگانه را موجب تخریب رفتار و دکترین امام راحل می‌داند که با وجود اعلام حمایت و همراهی چندین باره این رسانه ها با او و دیگر سران فرقه سبز، حاضر نشد که از آنان اعلام برائت کند.

نخست وزیر کدام امام؟

آقای موسوی در پایانسخنان خودگفته است: "اگر امام آنچنان که بود معرفی و شناسانده می‌شد مشروعیت نظام بیشتر می‌شد". البته وی توضیح نداده است که منظورش از جمله "امام، آنچنان که بود" چیست.

این اظهارات آقای موسوی درحالی بیان شده است که بنابر اظهارات فعالان سیاسی،اقدامات وی و اطرافیانش در سال گذشته، نه تنها هیچ قرابتی با خط مشی و مواضع حضرت امام ندارد؛ بلکه در جهت عکس و تقابل با اندیشه‌های امام است.

این تقابل تا به جایی پیش رفت که منجر به هتک ساحت امام راحل از سوی طرفداران آقای موسوی شد و طرفداران وی، عکس حضرت امام را پاره کردند که با اظهارتاسف و خشم گسترده مردم در سراسر کشور روبرو شد.

آقای موسوی همچنین هیچ اشاره‌ای به سخنان و اندیشه‌های حضرت امام درباره مسائلی نظیر "پشتیبانی و تبعیت از ولایت فقیه"، "پذیرش قانون"، "احترام به رای مردم"، "مرزبندی شفاف با بیگانگان" و "پرهیز از اقدامات مخرب علیه نظام"نکرده است.

گفتنی است بسیاری از مسئولان و سیاسیون و نیز180 نفر از نمایندگان مجلس از برنامه تلویزیونی "شاخص" که در آن مواضع و دیدگاه های امام (ره) پیرامون برخی مسائل مطرح شده بود، قدردانی و حمایت کرده‌اند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی