سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

تربیون آزاد دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛
آیا شبکه‌های غربی بدون دلیل از میرحسین موسوی حمایت می‌کنند؟

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از سران فتنه گفت: آیا شبکه‌های غربی بدون دلیل از میرحسین موسوی حمایت می‌کنند؟

به دلیل حضور نیافتن شکوری راد در مناظره «وارثان خط امام» که عصر دیروز در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، دانشجویان در حضور حجت الاسلام رسایی به برپایی تریبون آزاد پرداختند.

در ابتدا به دلیل آزادی سیاسی که بسیج دانشجویی مطرح کرد، فرصت به یکی از دانشجویان مخالف داده شد.

وی ابتدا بیانیه بسیج دانشجویی را مورد نقد قرار داد و گفت: باید تکلیف و موضع مشخص شود؛ چرا نمایندگان مجلس در مقابل بعضی از اصول هیچ واکنشی نشان نمی دهند، اما در مقابل فردی مانند مطهری موضع گیری می کنند و تا جایی پیش می روند که می خواهند وی را از فراکسیون مجلس خارج کنند.

این دانشجو ادامه داد: من دارای دستبند سبز هستم و بارها به اغتشاشگری متهم شده ام، اما جنبش سبز، جنبش موسوی و کروبی نیست و بر طبق توصیه مقام معظم رهبری همه را دعوت به بصیرت می کنم.

در ادامه تریبون آزاد یکی از دانشجویان در پاسخ به دانشجوی اول گفت: چرا تمامی شبکه های غربی از شما دفاع می کنند؟ آیا واقعا دولت های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بدون دلیل برای اشخاصی مانند کروبی و موسوی هزینه می کنند؟ و اگر اینها مقید چنین حرف هایی نیستند چرا پشت رهبری را نمی گیرند؟

دانشجوی دیگر ادامه داد: افرادی که مدعی خط امام هستند باید در جهت خط امام قدم بردارند، نه اینکه صحبت های امام را دستاویز خود کنند؛ چرا که مطابق فرمایش امام، «روزی که آمریکا از ما دفاع کرد، روز عزاست.»

وی تصریح کرد: برخوردی که در روز 14خرداد با سید حسن شد پاسخ طبیعی مردم به عملکرد یک سال گذشته وی بود.

این دانشجو خطاب به سید حسن خمینی بیان داشت: هنوز 20 سال از فوت امام خمینی(ره) نگذشته و دانشجویان می خواهند این قضیه را به شما گوشزد کنند که بر طبق نظرات امام راحل گام بردارید.

 

 خشنودی اپوزسیون و سلطنت طلبها از نامه دفتر آقای هاشمی

دفتر هاشمی رفسنجانی در آستانه 22 خرداد قداره کشی خود را آغاز کرده و در نامه ای علنا به جنجال آفرینی پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران اکبر هاشمی که متهم ردیف اول اغتشاشات سال گذشته است و تحلیل گران منصف نامه وی به رهبر انقلاب را آغاز فتنه می دانند مجددا با انتشار نامه ای اوج غضب خود را از شکست پارسال علنی کرده است.

بهانه این نامه جوابیه به روزنامه وطن امروز، روز یکشنبه ? خرداد ماه ????است که در متنی نامه هاشمی به رهبر انقاب در 19 خرداد را بازخوانی کرده بود پاسخ داده است، اما سئوال اول اینجاست آیا هاشمی رفسنجانی آنقدر غافل است که از روزنامه ها کثیر الانتشار خبری ندارد؟

اما غفلت هاشمی از آن جهت که وی خود را سیاسی خواند بی معنی است و بی شک هاشمی به یاد شیطنت سال 88در صدد ایجاد فتنه ای جدید است.

متن این نامه حاکی از تملق های گسترده انتفاعی هاشمی رفسنجانی برای خودش و نیز نشان از کاهش منزلت هاشمی است که برای تخریب چهره مناصب وی را بازخوانی کرده است.

این نامه حمایت هاشمی از موسوی را فرض محال خوانده است در حالی که تمام شواهد و مدارک و اسناد موجود مبین همکاری خرده پاهای دفتر هاشمی تا فرزندان وی با موسوی در انتخابات و اغتشاشات است.

در قسمتی از نامه آمده است:«مگر قبل از انتخابات اسب‌های همت زین شده بود که چه کسی انتخاب شود؟!» ولی شاید این حماقت باشد که ندانیم اسب های همت زین شده بود تا نظام و ولایت ساقط شود و در این راه رای نیاوردن موسوی بهانه بود.

این نامه که معلوم نیست از کدام منابع استناد می کند شخص هاشمی را علنا متهم تقلب های انتخابات می داند چون در قسمتی از نقل قول هاشمی می گوید:« یکی از مسئولین وقت وزارت کشور مواجه شد که بفرمایید انقلاب به چه کسانی نیاز دارد تا نامشان را از صندوق آرای مردم بیرون بیاوریم!!.» این خود دلیلی است برای اثبات این که همواره از این تعارف ها به شخص اکبر هاشمی می شده است و شاید...

ادعای دروغ بودن حضور بیش از صدر در صدی  که از سوی دار و دسته هاشمی مطرح شده بود این بار محل استناد وی بوده است اما عجبا که وی استانی که در همه انتخابات ها بیش از 100درصد مردم شرکت کرده باشند را معرفی نمی کند.

در قسمتی از این نامه آمده است که:«چرا نمی‌گویید دور جدید اظهار نگرانی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از عدم توجه به رأی مردم و سلامت انتخابات از زمانی شروع شده است که بعضی از شخصیت‌های مؤثر دست‌اندرکار انتخابات صراحتاً اعلام می‌کردند که رأی مردم در حکومت اسلامی تشریفاتی و زینتی است؟!» این قسمت از نامه نشان از آن دارد که هاشمی از سر مجهولات و مجعولات به دنبال فتنه انگیزی است و دروغ ها را منتشر می کند.

اما اینجاست که هاشمی باز هم با کمبود مستندات روبه رو شده است به دروغ بستن به اشخاص مختلف بسنده کرده است.

جالب آنکه در این نامه از کسانی که رای نیاوردن هاشمی در انتخابات 78را با سوت و کف در جامعه پراکنده کردند حمایت شده است . اما سئوال اینجاست که شاید در آن انتخابات عالیجانب سرخ پوش که هاشمی در آن زمان به این لقب معروف شده بود مجددا در گیر همان تعارف های انتخاباتی شد که رتبه اش از سی ام به نوزدهم رسید.

هاشمی بار دیگر به دروغ گوهای ساواکی استناد کرده است:«اگر اسناد به اصطلاح تاریخی ساواک در قبل از پیروزی انقلاب را ورق می‌زدید، می‌خواندید که شیخ اکبر هاشمی ?? میلیون تومان به خرابکاران اجتماعی پیرو امام خمینی(ره) کمک کرده است.» اما جالب اینجاست اگر حتی به این دروغ گویی ها استناد کنیم وی این پول ها را ازکجا آورده است.

هاشمی با بی ادبی تمام سرکوفت و پتک سهمیه را با حالت طعن آلود مواجه دانشجویان حزب اللهی و بسیجی‌ها کرده است و شعار سبزها را این بار با لفظ بسیجی واقعی آورده است.

در قسمتی از نامه بحث دزد روحانی نما مطرح شده است که البته عصبانیت هاشمی از شعارهای مردمی علیه اش را اینگونه نشان می دهد که البته متوجه نبوده است که دزد روحانی نما بیشتر متوجه خود وی می شود.

هاشمی رفسنجانی در این نامه گله مند بوده است که چرا مردم عقد اخوت با وی نبسته اند و میزان را حال فعلی وی می دانند. پایان نامه نیز به سانسور یک خاطره از امام می انجامد که نشان از آن دارد که هاشمی در ارائه حتی نظرات امام هم سانسوری کار می کند.

هاشمی رفسنجانی در ایام مختلف به دنبال انتقام جویی از انقلاب بوده است چه در سال 59 که نامه عتاب آلود به امام نوشت چه در سال 67 که جام زهر ا به امام نوشاند و چه در سال 88 که نامه ای به دور از ادب به رهبری نوشت. در ایام فتنه نیز هاشمی در دیدارهای مختلف با قانون شکنان و قانون ستیزان جهت های زیادی برای ادامه فتنه داده بود.

به نظر نامه اخیر وی و نیز دیدار با خانواده متهمان در سال 89 آغاز فتنه امسال است که در سالگرد نامه بی ادبانه وی به رهبر انقلاب در 19 خرداد 88 کلید خورده است. جالب آن است همانطور که سال گذشته افراد مخالف و معاند از نامه هاشمی ابراز مسرت کردند نگاهی کوتاه به سایت های سلطنت طلب نشان از رضایت آنها از این آب به آسیاب ریختن آنها توسط هاشمی است.

خود محوری و ادعاهای هاشمی در مقاطع مختلف همواره باعث غائله آفرینی شده است که این بار هم به نظر می آید وی بغض از شعارهای مردمی را بر سر مردم تخلیه می کند.

 

 

دولت آمریکا در انتظار 22 خرداد

دولت آمریکا اگرچه متن جدید تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی را صبح روز چهارشنبه به وقت نیویورک در شورای امنیت به تصویب می‌رساند، اما این دولت منتظر است تا بر اساس وقایع احتمالی روز 22 خرداد تصمیمات جدیدی را بر علیه ایران اتخاذ کند.

به گزارش الف، چهارمین قطعنامه تحریم جمهوری اسلامی ایران که متن پیش نویس آن توسط کشورهای غربی به تصویب رسیده و با حمایت روسیه و چین همراه شده است، در حالی برای تصویب به شورای امنیت سازمان ملل می رود که کشورهای غربی امید زیادی به بروز اتفاقی بزرگ در روز 22 خرداد، دارند.

کشورهای غربی از مدتها قبل با راه اندازی تبلیغات رسانه‌ای گسترده از طریق تلویزیون‌های فارسی زبان و همچنین یادآوری وقایع تلخ سال گذشته سعی در تحریک معترضان برای ایجاد فشار به دولت و حکومت دارند. فشاری که با طرح موضوع برگزاری تجمع از سوی معترضان به نتایج انتخابات، به اوج رسیده است. این در حالی است که مطرح شدن موضوع تشدید تحریم‌های بین المللی بر علیه کشورمان که از ابتدای سال جاری از سوی کشورهای غربی عنوان شده‌ است دامنه این فشارها را به عرصه بین المللی نیز کشانده است.

در همین رابطه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که به اکوادور سفر کرده است این قطعنامه را شامل مهم ترین تحریم هایی دانست که تاکنون بر علیه ایران اتخاذ شده است.

اما رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در موضع گیری شفاف تر که حکایت کننده سیاست واقعی دولت آمریکا در قبال ایران است، می گوید: هدف این قطعنامه ترکیب کردن فشارهای بین المللی با مذاکره برای تغییر خط مشی اتمی ایران است.

در کنار این اظهار نظر‌های بین المللی در خصوص برنامه اتمی ایران، سازمان عفو بین الملل در گزارشی هماهنگ در آستانه 22 خرداد، جمهوری اسلامی را متهم کرد که برای خاموش کردن صدای ناراضیان و دگراندیشان از شکنجه، اعدام با انگیزه های سیاسی و به زندان انداختن دانشجویان، روزنامه نگاران و روحانیون استفاده می کند.

همزمانی وقوع این دو رویداد که نقش و دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا در آهر دو نها بسیار مشهود است نشان می دهدغرب تلاش می کند تا با ترکیب فشارهای داخلی و خارجی، جمهوری اسلامی را برای کنار گذاشتن فناوری اتمی تحت فشار قرار دهد.

سال گذشته نیز دولت آمریکا برنامه مذاکرات ایران و امریکا را به بعد از برگزاری انتخابات خرداد 88 و مشخص شدن رئیس جمهور جدید ایران،‌ موکول کرده بود.


ارسال شده در توسط منتظر منجی