سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی


 
 عبدالحمید ریگی برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی،گفت: عبدالمالک به تنهایی و بدون پشتیبانی دولت های دیگر نمی توانست این همه جنایت کند.

"عبدالحمید ریگی" که از سال گذشته در ایران در بازداشت به سر می برد، چندی پیش در گفت و گو با خبرنگاران درباره ماهیت فعالیت های جنایتکارانه برادرش اعترافاتی کرده بود که سخنان او بعد از دستگیری عبدالمالک در پی می آید.

عبدالحمید ریگی،گفت: مالک ریگی از بی سوادی ما مردم بلوچستان در راستای اهداف شومش به نام دین سو ء استفاده می کرد.
وی افزود:اگر هر کاری از حمایت و پشتیبانی برخوردار نباشد هیچ کس نمی تواند آن کار را به درستی انجام دهد.
او ادامه داد: طرف اصلی در این جنایت ها آمریکا و غربی ها هستندکه با حمایت و هدایت مالک و ترفندهای مختلف بویژه سوء استفاده از سادگی و بیسوادی جوانان، در زمینه ایجاد تفرقه از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.
ریگی کمک های مالی و تجهیزات آمریکا،گروگان گیری در سیستان و بلوچستان و اخاذی از خانواده آنان، راهبندان و سرقت خودرو و قاچاق موادمخدر را از منابع در آمدی این گروهک تروریستی اعلام کرد.
وی تاکید کرد: گروهک تروریستی مالک از گروگانگیری و راه بندان در یک سال 20 میلیارد ریال در آمد کسب کرد که با سرمایه گذاری در ترانزیت مواد مخدر با مافیای مواد همکاری کرد.
برادر سرکرده گروهک جندالشیطان،گفت: مالک با این سرمایه گذاری به دنبال آن بود تا از منافع و سود حاصله برای اهداف شیطانی گروهک استفاده کند.
وی با تشریح جنایت های این گروهک افزود : در چند سال اخیر ریگی جنایت های زیادی را با هدف ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی در منطقه انجام داد.
او ادامه داد: تا سال 83 هیچ گونه اختلافی بین شیعه و سنی و بلوچ و زابلی وجود نداشت و مالک با ماموریت از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش برای ایجاد تفرقه را آغاز کرد و در این میان از جوانان کم سواد و ساده بهره گفت.
عبدالحمید ریگی اظهار داشت: با ذهنیت هایی که مالک برای ما ایجاد کرده بود به راحتی فریب حرف هایش را خوردیم و اکنون که با واقعیت رو به رو شده و متوجه آن همه جنایت شده ایم هر حکمی که درمورد ما صادر شود با جان و دل پذیرا هستیم.
وی افزود: اکنون که حکم اعدام برای ما صادر شده حتی اگر بدن من را قطعه قطعه کنند هیچ اعتراضی ندارم و می خواهم زودتر اعدام شوم تا از عذاب وجدان راحت گردم .
وی خطاب به خانواده برخی شهدای حادثه تاسوکی و پدر و مادر شهاب و فائزه منصوری (همسر حمید ریگی) که در محل برگزاری مصاحبه حضور داشتند، گفت: بدانید ما را فریب دادند و من چون سواد ندارم خیلی زود فریب خوردم و فقط مجری دستورات مالک بودم و اگر از فرمان او سرپیچی می کردم حتی من را که برادرش بودم می کشت.
برادر سرکرده گروهک تروریستی ریگی افزود: برای مالک،برادر و قوم و خویش و شیعه و سنی فرقی نداشت او فقط مجری دستورات اربابانش بود.
وی تاکید کرد: با گذشت زمان و ارتباط های مالک متوجه شدم که پشت این برنامه ها آمریکایی ها هستند.
او گفت: لازم است درخصوص این گروهک بررسی شود که از کجا آمده ، پایه ریزی و طراحی آن چگونه بوده و چه کسانی بودند و اکنون در پشت پرده این گروهک چه خبر است به طور قطع حامیان آن از قدرت و کینه عمیقی برخوردارند که در این سال ها این قدر جنایت کردند.
وی تشریح کرد: حادثه تاسوکی، درگیری کوه سفید، قتل مردم در دارزین کرمان، راهبندی و آتش زدن خودروها و غیره گوشه ای از جنایات این گروهک است که به ما می گفتند هر کسی در مسیر هدف گروه مانعی ایجاد کند باید از بین برود.
برادر مالک ریگی بیان کرد: ریشه و منبع تمام این کارها دشمن اصلی اسلام یعنی آمریکا است که پایه گذار و پشتیبان این گروه ها است.
وی افزود: با یک بررسی ابتدایی مشخص می شود که این همه جنایت و رهبری یک گروه از عهده جوانی 25 ساله (مالک) خارج است زیرا او نمی تواند این کارها را انجام دهد، یقینا از حمایتهای سازمانها و کشورهایی برخوردار است که تاب و تحمل دیدن وحدت مردم را ندارند آنها می خواهند میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد شود تا به اهداف شوم خود برسند.
وی یاد آور شد: من خودم در دو مرحله شاهد ارتباط مالک با آمریکایی ها بودم در یکی از این جلسات،آمریکایی ها 100 هزار دلار در اختیار مالک قرار دادند و در مراحل بعدی نیز تجهیزات از جمله تلفن ماهواره ای، لپ تاپ و دیگر لوازم مورد نیاز را به وی تحویل دادند.
حمید ریگی بیان کرد: مالک در سال 84 در اسلام آباد ملاقاتی با آمریکایی ها داشت که در این جلسه صحبت های زیادی شد و گفتند پول، تجهیزات نظامی، امکانات، کارهای تبلیغاتی و خبری با استفاده از قدرت رسانه ای انجام می دهیم.
وی یاد آور شد: صحبت های مهمی در سفارت آمریکا در اسلام آباد با مالک شد ، دو نفر زن با مترجم افغانی و دونفر که به انگلیسی حرف می زدند چند ساعتی با مالک دیدار داشتند.
این متهم اظهار داشت: در زمینه تامین سلاح نیز مالک از طریق گروه های مافیایی که در افغانستان فعالیت داشتند و همچنین از طالبان که سلاح های روسی را در اختیار داشتند، تهیه می کرد.
وی افزود: تجهیزات الکترونیک از جمله تلفن های ماهواره ای و لپ تاپ هم از آمریکا و ژاپن خریداری می شد.
او یاد آور شد: مالک ریگی قبل از تشکیل گروهک سرپرست گروه القاعده در ایران بود و در زمان جنگ افغانستان چند هزار القاعده ای در افغانستان را از طریق خاک ایران به عراق و کشورهایشان انتقال داد.
حمید ریگی اظهار داشت: مالک همچنین در سال 83 در وزیرستان پاکستان چند دیدار با سرکردگان القاعده داشت و بعد از با خبر شدن دستگیری تعدادی از سران القاعده در ایران اعلام کرد که قصد جنگ با ایران را دارد.
وی افزود: مالک از برخی رهبران القاعده در پاکستان خواست تا امکانات و تجهیزات در اختیارش قرار دهند تا علیه جمهوری اسلامی وارد عمل شود اما با مخالفت آنان مواجه شد .
او ادامه داد: در مدت ارتباط ریگی با القاعده خیلی از اعضای گروهک آموزش های نظامی ساخت بمب، استفاده از موشک ها، ترور شهری را گذراندند که بعد از مخالفت القاعده مالک قطع رابطه کرد و خودش با نیروهای اولیه آموزش دیده و با استفاده ازامکانات و مذاکره با آمریکایی ها گروهک را تشکیل داد.
حمید ریگی بیان کرد: همان چند نفر دوره های حرفه ای را گذراندند و آن ها بعد از قطع رابطه مالک با القاعده به نفرات بعدی که مورد اعتماد بود آموزش می دادند.
وی یادآور شد: این آموزش ها را در پایگاهی در منطقه ای کوهستانی در افغانستان به افراد داده می شد و در این میان یک عرب اهل مصر استاد ساخت بمب های خطرناک تروریستی بود که دوره های آموزشی به اعضای گروه می داد.
وی افزود: این عرب مخالف جمهوری اسلامی ایران بود و خود مختار عمل می کرد و چون شنیده بود مالک با ایران جنگ دارد با گروهک همکاری می کرد.
حمید ریگی با تشریح قتل همسر و برادر همسرش افزود: وقتی که شهاب و فائزه همسر و برادر زنم به پاکستان آمدند مالک روبه من کرد و گفت بنا به گفته منابع این ها جاسوس دولت اند و برای جاسوسی به پاکستان آمدند و باید کشته شوند.
وی افزود: من مخالفت کردم و گفتم این خواهر و برادر اصلا هیچ ارتباطی با دولت ایران ندارند و حتی نمی دانند که چگونه با آنها ارتباط بگیرند، در جواب من گفت که اگر با کشتن آنها مخالفت کنی تو هم منافقی و مخالف گروه و هرکسی که هم با گروه مخالف باشد دشمن است و باید کشته شود.
وی اضافه کرد: وقتی مالک این گونه برخورد کرد، با او مخالفتی نکردم و حرفی نزدم.
او اظهار داشت: مالک ابتدا شهاب (برادر همسرم) را سربرید و فیلم آن را نیز برای شبکه العربیه فرستاد.
حمید ریگی گفت: بعد از کشتن شهاب من به ایران آمدم و دوباره که برگشتم مالک به من گفت، اطلاع پیدا کردم که همسرت با ایران ارتباط دارد.
وی افزود: در پاسخ به وی گفتم همسر من یکسال است که با ما در اینجا زندگی می کند و راهی برای ارتباط با ایران ندارد و از طرفی اگر مساله ای بود حتما من متوجه می شدم.
او ادامه داد: توضیحات من هیچ تاثیری بر ذهن مالک نگذاشت و برای کشتن همسرم تاکید داشت و می گفت حکم خداست و من هم امیر تو هستم باید اطاعت کنی، به ناچار گفتم خودم او را می کشم و در نهایت هنگامی که همسرم در کنارم خواب بود او را با شلیک گلوله کلت به قتل رساندم.
وی به همکاری شبکه العربیه با این گروهک اشاره کرد و گفت: با ارسال سی دی به دفتر اسلام آباد و رایزنی تعدادی از اعضای گروهک این دفتر، سی دی ها را از طریق شبکه پخش می کرد.
او تاکید کرد: در برابر دوربین ها این ها را می گویم تا جوانان بشوند و مقداری آگاهی آنها بیشتر شود تا فریب نخورند اگر در زمانی که جذب این گروهک شدم رسانه ها و اندیشمندان ما را راهنمایی و هدایت می کردند، در دام چنین گروههای جنایتکاری نمی افتادم.



ارسال شده در توسط منتظر منجی