سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

انتقاد رسایی از هاشمی رفسنجانی

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: اصرار هاشمی رفسنجانی برحضور میر حسین موسوی درجلسات هیات موسس دانشگاه آزاد نشانه عدم اعتقاد وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: هاشمی رفسنجانی نه فقط با دعوت از موسوی برای شرکت در جلسات هیات موسس دانشگاه آزاد، عدم اعتماد و اعتقاد خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان داد بلکه قبل از آن نیز با عدم پذیرش مصوبات این شورا ثابت کرد که هیچ گونه اعتقادی به این نهاد ندارد. 
 
وی تصریح کرد این مواضع هاشمی رفسنجانی باعث می شود که "خدمات" گذشته وی به نظام در اذهان ملت به "لطمات" تبدیل شود. 
رسایی با بیان این که هاشمی رفسنجانی در زمان انتخابات و حوادث پس از آن نیز از موسوی و قانون شکنان دیگر حمایت می کرد خاطرنشان ساخت: جای تعجبی ندارد که با وجود فتنه گری های موسوی و حامیانش بازهم از آنها حمایت کند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که اعتبار دانشگاه آزاد به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است اظهارداشت هاشمی با این اظهارنظرها در مقابل قانون اساسی و ملت ایستادگی کرده است. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اعتراض اعضای کمیسیون آموزش مجلس به عملکرد عباسپور تهرانی فرد و درخواست برکناری وی از ریاست این کمیسیون تصریح کرد تعداد زیادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس به دلیل تخلفات قانونی عباسپور تهرانی فرد درمورد تصویب قانون وقف اموال دانشگاه آزادکه به نوعی فریبکاری به حساب می آید استعفای خود را تقدیم و اعلام کرده اند که تا زمانی که عباسپورتهرانی فرد از ریاست این کمیسیون برکنار نشود در جلسات حضور پیدا نمی کنند. 
وی افزود : اعضای کمیسیون آموزش مجلس تصمیم گرفته اند که در زمان تشکیل جلسات این کمیسیون در دفتر هیات رییسه حضور پیدا کنند و به عقیده بنده مقاومت در برابرخواسته برحق نمایندگان شان و جایگاه مجلس را بیش از پیش هزینه خودخواهی ها و رفتارهای غیرقانونی جریان فتنه و دشمنان نظام می کند.

 

 

دادگاه نظامی یک تهران 2 تن از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک را به قصاص نفس محکوم کرد.

به گزارش  رجانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح به دنبال صدور کیفرخواست علیه 12 نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک توسط دادسرای نظامی تهران که در اطلاعیه قبلی اعلام گردید، پرونده به دادگاه نظامی یک تهران ارجاع شد و رسیدگی به اتهامات متهمان با رعایت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمین و وکلای آنان صورت پذیرفت.

طی این جلسات اولیاء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان به تفصیل شکایات خود را مطرح کردند و متهمان پرونده و وکلای آنان نیز به طرح دفاعیات خود پرداختند.

پس از پایان رسیدگی، دادگاه بر اساس تحقیقات انجام شده، نظریات پزشکی قانونی و سایر مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان امیرجوادی فر، محسن روح الامینی و محمدکامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس و 9 متهم دیگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت دیه، جزای نقدی، انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم نموده و یکی از متهمان نیز به دلیل عدم احراز جرم، از اتهامات وارده تبرئه شده است.

حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ب: پرونده حوادث کوی دانشگاه:

به دنبال وقوع اغتشاشات در خرداد ماه سال 1388 در کوی دانشگاه و تخریب اموال عمومی و درگیری آشوب گران با مأمورین انتظامی، جهت کنترل اوضاع و جلوگیری از اغتشاش و تخریب اموال عمومی، مأمورین انتظامی با رعایت مقررات وارد کوی دانشگاه تهران می شوند.

در این اثناء عده ای افراد متفرقه و غیرمسؤول وارد کوی دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگیر و متأسفانه بعضی از آنان وارد خوابگاه های دانشجویی شده و تعدادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاه های کوی و لوازم شخصی دانشجویان خسارت وارد می آورند.

به دنبال وقوع این حادثه تلخ که موجب تأثر شدید مقام معظم رهبری گردید، سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت انجام وظیفه قانونی خویش و با اخذ گزارش از مراجع ذی ربط، از جمله دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مسؤولین دانشگاه تهران و دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران، بر اساس ابلاغ ویژه، پیگیر موضوع شده و پرونده ای جهت رسیدگی به اتهامات عوامل ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال عمومی و شخصی همچنین عوامل اصلی اغتشاش و آشوب در کوی دانشگاه تشکیل می‌شود.

در این ارتباط تحقیقات جامعی از سوی دادسرای نظامی تهران انجام و تعدادی از متهمان شناسایی و تحت تعقیب قرار می گیرند. همزمان با رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخریب در مجتمع سبحان نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفت و تعدادی از عوامل دخیل در این حادثه نیز شناسایی و مورد تعقیب قرار می گیرند.

در مجموع بیش از 60 نفر تحت تعقیب قضایی واقع و در نهایت بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود، دادسرای نظامی تهران 33 نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال و در مورد سایر متهمان به دلیل عدم احراز جرم، قرار منع پیگرد صادر کرده است.

لازم به ذکر است، تحقیقات در مورد تعداد دیگری از عوامل اغتشاش در کوی دانشگاه ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات، تصمیم قضایی مقتضی اتخاذ خواهد شد.

 

 

 

 
 
پنهان نیوز:عبدالعلی بازرگان از حامیان معروف میرحسین موسوی و از اعضای اتاق فکر لندن، در نامه ای کیفرخواست گونه خطاب به محسن کدیور، عناوین اهانت آمیز متعددی  به حضرت امام خمینی (ره)، نسبت داد.

 

عبدالعلی بازرگان یکی از اعضای اصلی اتاق فکر لندن که مدعی رهبری اقلیت سبز می باشد، در نامه ای خطاب به محسن کدیور، به مقام شامخ بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

«شبکه خبر دانشجو» ضمن اظهار تأسف از انتشار این نامه مغرضانه، به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن بیش از پیش چهره حامیان موسوی و کروبی و جریان فتنه و اتاق فکر آن، فرازهایی از نامه عبدالعلی بازرگان را نقل می کند.     

وی در این نامه با کینه توزی هر چه تمام، از تبعیت قاطبه ملت ایران از رهبری امام خمینی (ره) اظهار خشم کرده و می نویسد: از همان روزى که شعار «حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله» سر داده شد، انقلاب از مسیر خود منحرف شد. 

حامی میرحسین موسوی خطاب به محسن کدیور نوشته است: جمله به کار رفته در نامه شما ناخواسته و برخلاف باورتان، همان ادعا و ادبیات رسانه‌هاى رسمى را تداعى مى‌کند که بنا به فرهنگ شاه یا شیخ پرستى تاریخى، دستاورد تلاش‌هاى یک قرنِ یک ملت را به حساب جارى بنیانگذار انقلاب، یا نهضت روحانیت وابسته به ایشان، واریز مى‌نماید.

عبدالعلی بازرگان می افزاید: مگر خط امام غیر از «راهى» است که دانشجویان پیروش امروز در زندان و یا بیرون از زندان، چنان شیوه‌هائى را متعلق به دوران گفتمان انقلابى مى‌دانند و عموماً به راه دیگرى مى‌روند!؟ و مگر مدرسه‌اش غیر از همانى است که امروز آقاى مصباح طابق النعل بالنعل اداره و تدریس مى‌کند!؟

حامی میرحسین موسوی در ادامه عقده گشایی های خود علیه امام و انقلاب می نویسد: مسئله آقاى خمینى مسئله‌اى شخصى نیست، سایه سیاست‌هاى ایشان بیش از سى سال است بر سر این ملت سنگینى مى‌کند و سرنوشت یک ملت بزرگ را با تاریخ و تمدنى درخشان زیر چتر سیاه خود گرفته و آزادى و امنیت را از این مرز و بوم سلب کرده است.

عضو اتاق فکر اقلیت سبز در فرازی از این نامه عناوینی از قبیل عدم سعه صدر، نداشتن صداقت در وعده و عمل، فقدان صبر و تحمل در برابر مخالفین و رعایت نکردن عدل و انصاف درباره آنها، عدم آگاهى و شناخت به مقتضیات زمانه و عدم درک حقوق مردم و حاکمیت ملت را به معمار کبیر انقلاب نسبت می دهد.

بازرگان در ادامه این نامه در حالی که تلاش می کند کیفرخواستی برای امام امت تنظیم کند، مواردی نظیر دین گریزی جوانان، بی حجابی، قرائت خشن از دین، به باد دادن حرمت مراجع، سلب اعتماد مردم از مبلغان دین، ترویج تعصب و قشرى‌گرى، احیاء جهل و خرافات دوران قاجار، آوارگى و مهاجرت میلیون ها نفر به شرق و غرب عالم، اصرار بر ادامه جنگ بى‌حاصل دو ملت همسایه مسلمان پس از آزادسازى خرمشهر، یک میلیون شهید و مجروح، خرابى شهرها و تباه شدن سرمایه‌هاى دو ملت بزرگ به نفع ابرقدرت ها، پیمان شکنی با مردم در وعده های قبل از پیروزی انقلاب و اعدام منافقین را کارنامه رهبری امام خمینی (ره) توصیف می کند.

حامی موسوی با متهم کردن مخالفت امام راحل با فقه پویا و حمایت از فقه سنتى با تاکید بر شعائر و تجلیل و توسعه ظواهر مذهبى، می نویسد: جناب آقاى دکتر کدیور، شما نیک مى‌دانید وضعیت امروز ایران، بدون آنکه خواسته باشم نقش مردم و فرهنگ استبدادى را نادیده بگیرم، بدون هیچ تردیدى، خوب یا بد، محصول و منتج سیاست‌هاى آقاى خمینى است. آنچه امروز بر سر ملت ایران مى‌آید، ارتباط مستقیم با اندیشه فقهى و سیاسى ایشان دارد.

لازم به ذکر است بازرگان این نامه را در پی نامه اخیر محسن کدیور، عضو دیگر اتاق فکر جریان فتنه، به سید حسن خمینی نوشته است. کدیور در نامه خود از سید حسن خمینی خواسته بود به منظور حفظ حرمت پدربزرگ خود، ریشه ولایت فقیه را بزند!

در حالی که هنوز مردم انقلابی ایران اقدام هوادارن جریان فتنه در آتش زدن عکس امام راحل و شعار علیه اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، دو میراث گرانقدر امام عظیم الشأن را فراموش نکرده اند، اهانت های بی شرمانه این حامی برجسته میرحسین موسوی، برگ دیگری بر پرونده رسوایی های جریان دروغ و نفاق می افزاید.

 

 

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های وزارت ارشاد را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تشریح کرد.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که تدبیر وزارت ارشاد برای اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور چیست، گفت: ما با دقت مسئله را دنبال می کنیم  و تاکیداتی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به جلسه اخیر وزارت ارشاد با مدیران مسئول رسانه ها و مطبوعات گفت: ما در این جلسه یادآور شدیم این موضوع با جدیت در رسانه ها دنبال شود ، در مقوله کتاب نیز حمایت می کنیم تاکتاب های خوبی در این خصوص به رشته تحریر در آید.

حسینی گفت: همچنین این موضوع را در تئاتر و سینما پیگیری می کنیم و مسئله حجاب از تاکیدات اصلی ما در این حوزه هاست ، ما فکر می کنیم این کار نیازمند کار فرهنگی و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور از برداشته شدن انحصار درباره آگهی های بازرگانی به روزنامه ایران خبر داده بود آیا این اتفاق خواهد افتاد گفت: طبق سخنان رئیس جمهور این کار در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش اصناف و بازاریان در مقوله عفاف و حجاب گفت: اصناف می توانند برای تولید لباس های مناسب متناسب با فرهنگ ما اقدام کنند تا جامعه دچار مشکل نشود. وی ادامه داد: البته دولت هم باید از این اصناف حمایت کند به طوریکه نمایشگاه هایی برپا شود و حتی اگر لازم است یارانه به این حوزه تعلق گیرد.

حسینی در خصوص سرمایه گذاری دولت برای تغییر الگوهای فرهنگی جامعه و حرکت به سمت الگوهای مناسب که سئوال یکی از خبرنگاران بود ما در برنامه های مختلفی که در حوزه فرهنگی داشته ایم تلاش می کنیم تا به سهم خودمان بتوانیم دستگاه های مربوطه را برای اقدام های مناسب در این خصوص تشویق کنیم.

 

 

 

هتک حرمت صهیونیست ها به مسجد علی ابن ابی طالب (علیه السلام)
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، دکتر"طالب ابو شعر" هتک حرمت مسجد علی ابن ابی طالب(ع) در منطقه"قلسنوه" توسط یک شرکت فیلم سازی صهیونیستی را محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه رهبران عرب و مسلمان باید به وظایف ومسئولیت خود در دفاع از مقدسات اسلامی در فلسطین عمل کنند، افزود: اهانت شرکت صهیونیستی به این مسجد خشم مردم فلسطین را در پی داشته است و علی رغم اعتراض مردم و درخواست اخراج گروه فیلمبرداری توهین کننده به مسجد آنها بازهم حاضر به ترک مسجد نشدند که این امر موجب بروز درگیری شد.
شایان ذکر است این موسسه صهیونیستی مدت دو هفته است که به بهانه تهیه فیلمی در ارتباط با نوار غزه و کرانه باختری در این مسجد مستقر شده است و برای ضبط بخشی از فیلم بر روی دیوار مسجد شراب ریخته و به ذات مقدس الهی توهین کرده است.

ارسال شده در توسط منتظر منجی