سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

جنگ را با هدف به قدرت رساندن بازرگان و نهضت آزادی شروع کردیم

قرار بود نیروهای عراقی 10 تا 20 کیلومتر در عمق خاک ایران و در طول هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ایران نیروهای خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. این شرایط می توانست به نهضت آزادی، مهدی بازرگان و دیگر افراد نخبه در ایران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگیرند. فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری عراق، مدعی شد حمله این کشور به ایران با هدف به قدرت رساندن نیروهای ملی گرا از جمله مهدی بازرگان شروع کردیم.

سرلشگر رعد الحمدانی در گفتگو با شبکه روسیا الیوم، با طرح برخی ادعاهای عجیب درباره دلایل شروع جنگ عراق علیه ایران گفت: بر اساس دستوراتی که آن زمان به ما ابلاغ شد، فلسفه جنگ ناشی از جنگ سیاسی و روانی ایران علیه عراق، آن بود که در صورت بروز جنگ، نیروهای انقلابی به طرف مرزها حرکت خواهند کرد و نیروهای ملی گرا در ایران مانند مهدی بازرگان خواهند توانست حکومت در تهران را در دست بگیرند و ما را از عوارض انقلاب اسلامی در ایران رنجات خواهد داد.

 وی افزود:قرار بود نیروهای عراقی 10 تا 20 کیلومتر در عمق خاک ایران و در طول هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ایران نیروهای خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. این شرایط می توانست به نهضت آزادی، مهدی بازرگان و دیگر افراد نخبه در ایران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگیرند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی