سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

زیر سوال بردن ارزش‌ها شوخی‌بردار نیست

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اختلاف سلیقه در جامعه مشکل‌ساز نیست، اما اگر اختلاف بر سر مسائل اعتقادی و ارزش‌های دینی باشد، شوخی‌بردار نیست و آتش دوزخ در انتظار اختلاف‌افکنان است. به گزارش ایسنا، آیت‌الله مصباح یزدی، شب گذشته طی سخنانی در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به مساله وحدت، اظهار کرد: گاهی چنین القا می‌شود که وحدت یک ارزش مطلق بوده و هرچه انسان‌ها با هم متحدتر شوند، امری مطلوب است؛ در صورتی که این گونه نبوده؛ بلکه وحدتی مطلوب است که دارای هدفی ارزشمند باشد.

وی ایجاد وحدت در راه حق را مطلوب دانست و افزود: این‌که افرادی با هم اتحاد کنند تا ظلمی را رواج دهند قابل قبول نبوده و نامطلوب است.

وحدت بدون قید و شرط مطلوب نیست

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که وحدت بدون قید و شرط مطلوب نیست، گفت: اگر در جامعه اختلاف بر سر مسائل جزئی باشد مشکل‌ساز نیست، اما اگر اختلافی ایجاد شود که ارزش‌های دینی و مسائل اعتقادی را زیر سوال ببرد مشکل ساز بوده و شوخی‌بردار نیست و خداوند هم در قرآن برای اختلاف افکنان وعده آتش ابدی را داده است.

مصباح‌یزدی با تاکید بر افزایش بصیرت و شناخت، تاکید کرد: البته مسیر روشن بوده و آن راه انبیاء و اولیاء است و کسی نمی‌تواند در این زمینه بهانه‌ای بیاورد.

لجبازی در برابر حق کاری ناپسند است

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که برخی‌ها از روی عمد به اختلاف‌افکنی اقدام می‌کنند، گفت: آنان می‌دانند که عمل آن‌ها نادرست است، اما با لجبازی و عناد بیجا در مقابل حق ایستادگی می‌کنند، که این امر نادرست بوده و امری ناشایست است.

اهل عناد را تحریک نکنیم

وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به نحوه برخورد با افراد گمراه، تصریح کرد: امروز باید با تحقیق در مسائل اعتقادی و استفاده از علم و منطق در اثبات اعتقادات شیعه کوشید و این یک وظیفه اصلی می‌باشد، البته باید توجه داشت که دیگران و اهل عناد را تحریک نکنیم. رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در پایان یادآور شد: اگر مسائل شیعه به درستی تبیین گردد، بسیاری از افراد حتی اهل تسنن به تشییع روی خواهند آورد.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی