سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

رقاصی ساسی مانکن در بازار کیش را علت بازداشت وی اعلام کرد

یک مقام عالی رتبه انتظامی کیش گفت: فردی به نام ساسان یافته معروف به ساسی مانکن خواننده مبتذل زیرزمینی به دلیل رقاصی در بازار کیش از سوی ماموران انتظامی بازداشت و از جزیره کیش اخراج شد.

 

این مقام عالی رتبه انتظامی  تاکید کرد:  این خواننده ترانه های مبتذل زیرزمینی با ظاهری زننده و رفتارهای ناهنجار در وسط بازار کیش مشغول به  رقاصی  و انجام حرکات ناهنجار و زشت بود. این مقام انتظامی در ادامه افزود: ساسی مانکن به همراه تعدادی از هم مسلک های خود در یک مجتمع تجاری در کیش حرکات زشت و ناموزونی را به نمایش در آورده بودند  که با اعلام نارضایتی مردم وی دستگیر و از جزیره کیش اخراج شد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: دستگیری  ساسی مانکن به هیچ وجه سیاسی نیست و تنها به لحاظ ایجاد آرامش و زودودن جو روانی ناهنجار صورت گرفته است.

 

 

استقبال رسانه سازمان جاسوسی امریکا از دید و بازدید های نوروزی میرحسین موسوی

رادیو فردا،رسانه وابسته به سازمان جاسوسی امریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان "رابطه‌های «سبز» در دیدارهای نوروزی" که با تصویر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار نوروزی با خانواده علیرضا بهشتی همراه شده است از دید و بازدید نوروزی میرحسین موسوی استقبال کرده است.

رادیو فردا در همین رابطه اعلام کرد:"بهترین راه برای انجام فعالیتی نه چندان سیاسی، دید و بازدید های نوروزی است که این روزها به تنها خبر سایت ها و رسانه هایی تبدیل شده که تحولات جنبش سبز را پوشش می دهند. سران اصلاحات، این روزها با دید و بازدید از زندانیان تازه آزاد شده، یا در دیدار با خانواده بازداشت شدگانی که ایام نوروز را در زندان گذرانده اند، هم سنت عید نوروز را به جا می آورند و هم پیام هایی به هواداران خود می رسانند که جنبش سبز، اگرچه آرام، اما هنوز زنده است.به نظر می رسد دیدارهای نوروزی در توافقی نانوشته، ابزاری کارآمد برای شکل گیری گفت‌وگوهایی شده است که در دیگر عرصه ها و صحنه ها نمی توان انجام داد."

 رسانه وابسته به سازمان جاسوسی امریکا سپس خواستار تشکیل شبکه های اجتماعی بعنوان راهبرد براندازی جمهوری اسلامی شد و اعلام کرد:" یکی از خصوصیات جنبش سبز، استفاده از شبکه های اجتماعی موجود، استفاده از سنن موجود و استفاده از تکنولوژی موجود در جهت پخش و توزیع پیام های جنبش و وصل کردن افراد مختلف این جنبش به همدیگر است. شبکه های اجتماعی و خانوادگی و محلی و همسایگی نقش راهبری اصلی را ایفا می کنند و از طریق همین دیدوبازدیدها هست که پیام ها و گفتمان های مختلفی برده می شود در سطح افراد موجود در یک خانواده یا در یک همسایگی یا در یک محل و اینها کم کم به هم پیوند می خورد و می تواند به یک جنبش وسیع تر یا خواسته های وسیع تر بیانجامد.

 میرحسین موسوی، چند ماه پس از برگزاری انتخابات ارها بر فعالان سیاسی و مدنی و رسانه های منتقد در بیانیه یازدهم خود به هواداران جنبش سبز و ایرانیان در سراسر جهان توصیه کرده بود «در اولین قدم هسته های اجتماعی را در میان خود تقویت کنند.» او توصیه کرده بود «هواداران جنبش سبز خانه هایشان را رو در روی یک دیگر بسازند و به تعبیر قرآن، خانه های خود را قبله قرار دهند»، یعنی به «هسته های اجتماعی که واحدهای بنیادین جامعه هستند، بپردازند و اهمیت آنها را بشناسند.» توصیه ای که به نظر می رسد نوروز و سنت های نوروزی بهانه برای شکل دهی آنها شده است."

 

 

الهام: ریشه همه ‌‌حوادث سال 88 زیر سر اکبر هاشمی رفسنجانی است

پایگاه اینترنتی دویچه وله (صدای آلمان) گزارش داد: غلامحسین الهام، از نزدیکان محمود احمدی ‌نژاد و سخنگوی سابق دولت می‌ گوید که ریشه همه ‌‌حوادث سال 88 نیز زیر سر اکبر هاشمی رفسنجانی است و کلید بحث تقلب در انتخابات ریاست جمهوری را اکبر هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه سال 76 زده است.

دویچه وله افزود: الهام، عضو حقوقدان شورای نگهبان است و در دولت نخست محمود احمدی ‌نژاد سخنگوی دولت و وزیر دادگستری بود و اعتراض‌ ها به چند شغله بودن وی در دستگاه احمدی ‌نژاد، او را ناگزیر به کناره‌گیری از دولت کرد. دویچه وله ادامه داد: الهام در مصاحبه‌ منتشر نشده‌ای که متن آن را در وب سایت شخصی‌اش قرار داده، به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ریشه ‌های این حوادث پرداخته است. به نظر الهام همه‌ ‌حوادث سال 88 زیر سر هاشمی رفسنجانی است.

 این منبع خبری در ادامه نوشت: الهام در این مصاحبه که با روزنامه خراسان انجام شده است، منشاء اتفاقات بعد از انتخابات 22 خرداد 1388 را دوره‌ ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی می ‌داند و می ‌گوید که این حوادث با شکل‌ گیری کارگزاران سازندگی در اواسط دوره رفسجانی کلید خورد. اشاره الهام به مقطع آستانه‌ انتخابات دوره پنجم مجلس است که جناح موسوم به راست حاکمیت از قرار دادن نزدیکان هاشمی رفسنجانی در فهرست انتخاباتی خود امتناع ورزید و موجب انشعاب گروه مهمی از اطرافیان رفسنجانی از این جناح شد که بعدها با نام کارگزاران سازندگی مشهور شدند.

غلامحسین کرباسچی، شهردار وقت تهران، عطاء الله مهاجرانی، برادر و دختران رفسنجانی و برخی از تکنوکرات ‌های دولت رفسجانی از اعضای اصلی این گروه بودند. جریان شگل‌ گیری کارگزاران سازندگی برای نخستین بار شکاف میان جناح راست را علنی کرد. فائزه هاشمی، دختر کوچک هاشمی که با حمایت کارگزاران نامزد مجلس شده بود، رای اول را در میان نامزدهای تهران به دست آورد.

 صدای آلمان افزود: از آن روز تا حال جناح محافظه ‌کار حکومت در میان تحلیل‌ گران همواره با دو سر مشخص می ‌شود: محافظه‌ کاران میانه ‌رو به رهبری هاشمی رفسنجانی و متشرعین تندور به رهبری آیت الله خامنه‌ای که ایشان در راس نظام قدرت در جمهوری اسلامی را در دست دارد.

آیت الله خامنه‌ای از حمایت شورای نگهبان و همه‌ نهادهایی برخوردار است که روسا و مسئولین آن را خود وی انتخاب می‌ کند.

دویچه وله در ادامه افزود: اشاره الهام به نماز جمعه سال 76 آستانه‌ انتخابات دوره هفتم ریاست جمهوری است که محمد خاتمی، نامزد مورد حمایت جناح چپ حاکمیت و ناطق نوری، نامزد مورد حمایت نظام و اطرافیان آیت ‌الله خامنه‌ای رویاروی یکدیگر قرار داشتند.

 در محافل غیر رسمی گفته می‌ شد جناحی که از نامزدی ناطق نوری حمایت می ‌کرد، در هفته ‌های پایانی رقابت ‌ها با آگاهی از افزایش روز به روز مقبولیت رقیب، تقلب گسترده‌ای را تدارک دیده بود، اما سخنرانی اکبر رفسنجانی در نماز جمعه درباره احتمال تقلب و اطمینان به مردم که جلوی تقلب را خواهد گرفت، نقش برآب شد. این انتخابات با پیروزی چشمگیر محمد خاتمی به پایان رسید.

 با وجود آنکه هاشمی رفسنجانی در دو دوره‌ ریاست جمهوری خاتمی زیر فشار اصلاح‌ طلبان جوان قرار داشت و بیشتر به محافظه‌ کاران نزدیک بود، اما با آغاز ریاست جمهوری محمود احمدی‌ نژاد زیر فشار حامیان دولت نهم قرار گرفت. این فشارها در آستانه‌ رقابت‌ های انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری تشدید شد.

 در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری با وجود آنکه رقیب اصلی احمدی‌ نژاد در رقابت‌ها میر حسین موسوی بود، در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی، به ویژه در مناظره ‌های تلویزیونی نوک حمله احمدی‌ نژاد متوجه هاشمی رفسنجانی و خانواده‌ او شد. در تمام ماه ‌های بعد از انتخابات نیز با وجود آنکه هاشمی رفسنجانی مواضع میانه ‌روانه‌ای داشت، اما او و خانواده‌اش همچنان در کانون حملات محافظه‌ کاران تندرو قرار داشت.

 درباره علت این حملات بی‌ امان به هاشمی رفسنجانی این نظر در میان پاره‌ای از تحلیل ‌گران ایرانی وجود دارد که این حملات علیه رفسنجانی در چهارچوب نقشه‌ کلانی صورت می ‌گیرد که جناج تندرو اصول‌ گرایان که از آنها با نام محافظه‌ کاران بنیادگرا نیز نام برده می ‌شود، برای آینده رهبری در ایران طراحی کرده و به اجرا گذاشته است.

 بنا براین تحلیل ،محافظه ‌کاران بنیادگرا در صدد هستند که رهبری بعد از آیت‌الله خامنه‌ای را نیز در چنگ خود نگه دارند و بنابر تفسیری که آیت ‌الله مصباح یزدی از تعیین ولی فقیه دارد، فرد مورد خود را از طریق خود آیت ‌الله خامنه‌ای تعیین و به تصویب مجلس خبرگان برسانند. از این نقطه نظر، حفظ احمدی ‌نژاد در پست ریاست جمهوری و یکپارچه نگه‌ داشتن قدرت در دست محافظه ‌کاران بنیاد گرا برای اجرای این نقشه اهمیت اساسی داشت.

علاوه ‌براین، برای "بنیادگرایان محافظه ‌کار" در اجرای نقشه‌ خود برای تضمین رهبری آینده‌ نظام، حضور و نفوذ هاشمی رفسنجانی مانع بزرگی به شمار می‌ رود و به همین آنان در صدد حذف او هستند. به نظر این تحلیل ‌گران آنچه که بنیادگرایان در محاسبات خود در نظر نگرفته بودند، شکل ‌گیری جنبش اعتراضی سبز بود که تاحدودی نقشه‌ آنان را برهم زده است. دویچه وله در پایان خاطر نشان ساخت: اما آنان دست بردار نیستند که بازداشت نوه رفسنجانی و مصاحبه الهام از نشانه ‌های استمرار رویکرد و سیاست‌ های آنها تلقی می ‌شود

 

 

تشکیل یک گروهک جدید توسط سلطنت طلبان

یک تشکل به سرکردگی یک ضدانقلاب فراری به نام "امیر جهانشیری" که ظاهرا مقیم فرانسه است و با همکاری "مهرداد خوانساری" از سلطنت طلبان فراری و مدیر به اصطلاح "مرکز مطالعات ایران و عرب" در لندن تشکیل شده است.

جهانشیری روز جمعه در یک کنفرانس خبری که با حضور تعداد اندکی از خبرنگاران و جمعی از عناصر ضدانقلاب در محل انجمن خبرنگاران خارجی مقیم لندن برگزار شد ، گفت: تشکل "موج سبز" برای آن تاسیس شده است که به حمایت مالی و لجستیکی تمامی گروه های مخالف در ایران بپردازد تا رژیم سرنگون شود. جهانشیری افزود: "موج سبز" از "جنبش سبز" متفاوت است اما موج سبز پذیرای جنبش سبز نیز خواهد بود. وی گفت: موج سبز قصد دارد نقشی سازنده و تکمیلی در راستای یک هدف مشترک که همان تغییر رژیم و برقراری دمکراسی در ایران است ایفا کند.

"ما از گروهی از کارشناسان خواسته ایم که ظرف مدت سه ماه آینده یک برنامه علمی برای ایجاد یک دولت موقت در ایران تهیه کنند. آنها واقعیت و مشکلات ایران را بررسی خواهند کرد و با افرادی که اکنون داخل ایران هستند نیز همکاری خواهند کرد." جهانشیری افزود: سرنگونی رژیم کنونی در ایران کار ساده ای نیست و ما برای این کار به کمک افراد داخل رژیم نیز نیاز داریم. موج سبز به عناصر داخل ایران نیز کمک می کند و در صورت نیاز وسایل خروج آنها از کشور را برای همکاری با موج سبز برای تغییر رژیم در ایران فراهم می کند.

 این ضدانقلاب فراری که خود را به عنوان یک پناهنده ی سیاسی که ایران را 30 سال پیش ترک کرده است معرفی کرد، افزود: ما این رژیم را سرنگون می کنیم زیرا با این کار به جنبش سبز مردم ایران کمک خواهیم کرد تا پیروز شود. "من از دکتر خوانساری خواسته ام تا در کنار موج سبز باشد تا به تمام گروه های مخالف ایران بدون استثنا کمک کنیم تا رژیم سرنگون شود. در همین راستا گروهی نیز از داخل ایران هم اکنون روی پروژه ای کار می کنند تا برنامه عملی برای روی کارآمدن یک دولت موقت تدوین کنند."

جهانشیری که به زبان فرانسه تسلط کامل داشت اما انگلیسی را به زحمت صحبت می کرد، افزود: پس از تشکیل دولت موقت ما یک شورای منتخب قانون اساسی خواهیم داشت تا یک قانون اساسی جدید بدون رهبر عالی تدوین کنند. وی افزود: ما باید پیش از آنکه احمدی نژاد ما را به یک جنگ مخرب منطقه ای بکشاند، رژیم ایران را سرنگون کنیم زیرا چاره دیگری به جز این نداریم.

 

 

سربازان گمنام امام زمان (عج)، دیپلمات ایرانی را آزاد کردند

سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات مهم و پیچیده اطلاعاتی، حشمت الله عطارزاده دیپلمات ایرانی را آزاد کردند و به کشور بازگرداندند.

به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، گروه‏های مسلح در پیشاور پاکستان این دیپلمات ایرانی را بیست و سوم آبان 87 در شهر پیشاور پاکستان ربوده بودند. اطلاعات تکمیلی در مورد عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) متعاقباً اعلام خواهد شد جزئیات


ارسال شده در توسط منتظر منجی

6 - گزارش یک مرگ

عصر شنبه 30 خرداد، در خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان شهید صالحی و کوچه خسروی قتلی رخ داد که حواشی بسیاری را به دنبال داشت. در این ماجرا خانم ندا آقا سلطان به ضرب گلوله کشته شد.

بلافاصله پس از این اتفاق، فیلم آن با نام «گزارش یک مرگ در تهران» از شبکه های خارجی به طور گسترده پخش و موج جدیدی از تبلیغات ضد ایرانی آغاز شد. چند روز بعد آرش حجازی - به عنوان شاهد ماجرا - در مصاحبه با بی بی سی انگشت اتهام را به سوی نظام نشانه رفت. در مورد این قتل و ادعاهای آرش حجازی زوایای پنهان فراوان و سوالات زیادی وجود دارد.

چرا یک دوربین فیلمبرداری باید ندا را حدود یک ساعت تعقیب کند؟ آیا ورود حجازی چند روز قبل از این ماجرا به تهران، حاضر بودنش در محل و بازگشت سریع وی به انگلیس را می توان اتفاقی دانست؟ حجازی مدعی است حاضران در صحنه، ضارب را گرفتند اما او را رها کردند! پس چرا هیچ فیلم و عکسی از وی و اسلحه اش وجود ندارد؟ (در حالی که چند فیلم از زوایای مختلف از صحنه قتل ضبط و پخش شده است).

گذشت زمان و برخی موضوعات - مانند اعطای بورسیه تحصیلی به نام ندا از سوی دانشگاه آکسفورد، تلاش تایم برای معرفی مقتول به عنوان چهره برتر سال 2009 و ... بیش از پیش زوایای تاریک و دست های پشت پرده این سناریو سیاه را روشن می کند البته از مسببان اصلی این جنایت و جنایات مشابه که با طرح ادعای دروغین تقلب باعث به زمین ریخته شدن خون تعدادی از هموطنانمان شدند نباید غافل شد.

7 - سومین متفکر جهان

انتخاب همسر میرحسین موسوی ازسوی نشریه ای وابسته به محافل صهیونیستی به عنوان سومین متفکر جهان در سال 2009 را می توان یکی از مضحک ترین دروغ های این سال نیز دانست.

نشریه «فارین پالیسی» در توضیح خود درباره این انتخاب نوشته است: دلیل معرفی زهرا رهنورد به عنوان سومین متفکر جهان آن است که او نقشی اساسی در برانگیختن معترضین و حوادث پس از انتخابات ایران داشته است. هنگامی که این نشریه با موج سنگینی از پرسش ها و سرزنش ها روبرو شد، سوزان گلاسر دبیر اجرایی فارن پالیسی اعتراف کرد این انتخاب پایه علمی و منطقی ندارد و بیشتر جنبه نمادین دارد.

درباره میزان صحت این انتخاب همین بس که رهنورد در توضیح دلایل تقلب گسترده در انتخابات و پیروزی همسرش گفته بود؛ من لر و همسرم ترک است. مگر می شود ترک ها به فرزندشان و لرها به دامادشان رای ندهند؟!

? - نمازجمعه اولی ها

نمازجمعه 26 تیرماه تهران به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار شد. جریان موسوم به سبز از مدت ها پیش از آن با تبلیغات گسترده معترضین را به حضور گسترده در این نمازجمعه دعوت کردند و آن را «نمازجمعه سبز» نامیدند. نکته جالب اینکه شبکه های ضدانقلاب ماهواره ای برای نخستین بار طی 30 سال گذشته به تبلیغ نمازجمعه پرداختند و برخی سایت های همسو نیز آداب آن را آموزش دادند!

اگر چه خطیب جمعه در روز مورد اشاره اغلب سخنانی که گفت با استقبال جریان فتنه روبرو شد و با سوت و کف مورد تایید قرار گرفت اما حضور شکننده و برخی رفتارها و حرکت های هواداران فتنه سبز موجبات سرافکندگی سران این جریان شد.

هنگام اقامه نماز عده زیادی از سبزها فقط تماشاچی بودند، تعدادی هم نمازجمعه مختلط خواندند و بعضی هم لازم ندیدند کفش های خود را هنگام نماز در بیاورند. مجموعه رویدادهای آن روز راستین بودن «نمازجمعه سبز» و ماهیت فتنه را روشن تر کرد. سبزهای شرکت کننده در این مراسم به «نمازجمعه اولی ها» معروف شدند.

9 - اعتراف با قرص

دهم مرداد ماه اولین جلسه متهمان حوادث پس از انتخابات برگزار شد و در ادامه موجی از فرافکنی و لجن پراکنی برای تحت الشعاع قرار دادن دادگاه و اعترافات متهمان از سوی رسانه های غربی و برخی چهره های داخلی آغاز شد. شاه بیت همه ادعاها این بود؛ این اعترافات تحت شکنجه بوده است.

برای نمونه دفتر هاشمی و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه ای عنوان داشت: «معلوم نیست چنین مطالبی در چه شرایط و ملاحظاتی بیان شده است.»موسوی هم اعترافات متهمان را حاصل رنج آنان در مدت حبس و اجبار اعتراف گیران و شکنجه گران آنان خواند.

برخی نشریات داخلی نیز مدعی شدند به متهمان قرص های روانگردان خورانده شده و حرف های آنها تحت تاثیر این داروها بوده است. هر چند در همان ایام برخی متهمان - مانند ابطحی و عطریان فر - این ادعاها را کاملا رد کرده و اهانت آمیز خواندند اما این موضع گیری های صریح هم با انکار مدعیان روبرو شد.

مدتی بعد اغلب چهره های سرشناس بازداشت شده، آزاد شدند اما حتی در دیدارهای خصوصی با سران فتنه هم چیزی برخلاف حرف های خود در دادگاه نگفتند و حرفی از شکنجه و اعتراف تحت فشار به میان نیاوردند.

10 - سبز بی ریشه

موسوی و تیم او پیش از انتخابات با یک برنامه حساب شده سعی کردند جریان خود را جریانی اصیل، دینی و ارزش دار معرفی کنند. انتخاب رنگ سبز - با توجه به جایگاه آن در باورهای عمومی - و طرح شعارهایی مانند الله اکبر، یا حسین میرحسین، «نخست وزیر امام»، و ... در همین راستا قابل ارزیابی و تامل است.

البته گردانندگان صحنه در ابتدای امر با همین ترفند موفق شدند چنین باوری را در اذهان لایه هایی از جامعه وارد کنند اما به مرور زمان، رویدادهای بعدی توخالی بودن این شعارها را روشن کرد.

در ادامه شعارهای انقلابی و مذهبی جای خود را به این شعارها دادند؛ «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی»، «فلسطینو رها کن، فکری به حال ما کن،» «چوب، چماق، بسیجی دیگر اثر ندارد و ...»

البته حرمت شکنی و گستاخی به همین جا ختم نشد و کار مدعیان خط امام و نخست وزیر امام به جایی رسید که بر اثر تحریکات و سکوت های تشویق آمیز آنان، درروز عاشورا به مقدسات یک امت توهین شدو عکس حضرت امام(ره) پاره و به آتش کشیده شد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

اصطلاح «دروغ بزرگ» اینک به اصطلاحی معروف در دنیای سیاست تبدیل شده که افکار عمومی آن را منتسب به هیتلر می دانند. هیتلر در کتاب نبرد من، می گوید مردم آلمان شکست در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی های دارای نفوذ در مطبوعات از تکنیک دروغ بزرگ استفاده کردند.

از نظر هیتلر این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی شرمانه حقیقت را تحریف کند». اولین مورد استفاده دروغ بزرگ در این جمله معروف او مستند شده است: «در دروغ بزرگ همواره نیروی قابل باور بودن وجود دارد.»

گوبلز - وزیر تبلیغات هیتلر- این تئوری را با کمی تغییر بدین گونه بیان کرد که «دروغ بزرگ یکی از روش های تبلیغاتی مورد استفاده انگلستان است که دروغ بزرگی می گویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری می کنند.»

حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم چنان گسترده و پیچیده بود که تا مدت ها و از منظرهای گوناگون قابل تامل است. در این ماجرا موسوی به عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی با صراحت و شدت هر چه تمام تر حریف خود را به دروغ گویی متهم کرد و به سرعت موجی از تبلیغات و شعارهای انتخاباتی علیه دروغ و دروغگو در جامعه پدیدار شد.

جایگاه و نوع نگاه دینی و اجتماعی نسبت به این پدیده، علت انتخاب این محور را کاملاً روشن می کند (دروغگو دشمن خداست یا دروغ کلید همه زشتی هاست). در فتنه سبز که موجودیتش مدیون غبارآلودگی فضا و آمیختگی حق و باطل بود، دروغ های بسیاری ساخته و پرداخته و منتشر شد. گاهی از سوی سران فتنه، گاهی از سوی هواداران ناآگاه و بعضاً آگاه و مغرض و گاهی نیز از سوی پشتیبانان خارجی فتنه و از طریق رسانه های پر سر و صدای استعماری.

در این مجال نگاهی می اندازیم به «10 دروغ بزرگ» فتنه سبز که هر کدام در زمان خود موجی از اغتشاش و التهاب و تشویش اذهان عمومی را به دنبال داشتند.

1 - فرار به جلو

اولین دروغ پردازی فتنه سبز در زمان برگزاری انتخابات (22 خرداد 88) روی داد. حدود ساعت 23 و 30 دقیقه شب، در حالی که هنوز رای گیری در برخی شعب ادامه داشت، میرحسین موسوی در یکی از برج های شمال پایتخت کنفرانس خبری به راه انداخت و ادعای پیروزی کرد. ماجرا وقتی قابل تأمل تر می شود که اغلب خبرنگاران حاضر در این نشست خارجی ها هستند و خبرنگاران داخلی انگشت شماری به این برج راه می یابند.

موسوی که دو انگشت خود را به نشانه پیروزی به دوربین بی بی سی و سایر رسانه ها نشان می دهد، با استناد به گزارش ناظرین خود در پای صندوق ها اعلام می کند پیروز قطعی انتخاباتی است که هنوز ادامه دارد. بیانیه ای هم در این زمینه صادر شده و از مردم خواسته می شود خود را برای جشن پیروزی آماده کنند.

2 - اسم رمز

روز شنبه پس از انتخابات، با اعلام تدریجی آراء و مشخص شدن نتایج انتخابات اصلی ترین و البته بزرگ ترین دروغ رسماً منتشر می شود؛ ادعای تقلب. موسوی نخستین بیانیه خود را صادر می کند. «نتایج بهت آور»، «بازی بزرگ»، «خیانت به آراء مردم» و «مبارزه با شورش دروغ» کلید واژه های این بیانیه هستند.

او تأکید می کند تسلیم این صحنه سازی خطرناک نخواهد شد. محتشمی پور- رئیس کمیته موسوم به صیانت از آراء- مدعی می شود به دلیل تخلفات گسترده ناظران و مجریان در مراحل مختلف رأی گیری و شمارش آرا، انتخابات 22 خرداد باطل است.

او در پاسخ به این سأال که اگر شورای نگهبان به این درخواست (ابطال انتخابات) توجه نکنند چه خواهید کرد گفت: این اقدام اولیه ما است و در صورت عدم توجه مراحل بعدی اعتراض را انجام می دهیم. همانگونه که از سخنان محتشمی پور هم پیداست، تقلب اسم رمز آشوب ها و اغتشاش های پیش رو بود.

3 - پروژه 72 کشته

ستادهای موسوی و کروبی با ارائه لیستی مدعی می شوند در اغتشاشات پس ازانتخابات 72 نفر کشته شده اند. این لیست مجعول اولین بار در سایت حزب مشارکت منتشر و از آنها به عنوان «72 شهید جنبش سبز» نام برده می شود.

تحقیقات بعدی نشان می دهد این لیست دروغی بیش نبوده و مدعیانش برای رساندن آن به عدد خاص 72- تداعی کننده تعداد شهدای کربلا!- به هر حیله ای از گنجاندن اسامی کسانی که هویت واقعی ندارند تا متوفیان عادی متوسل شده اند.

البته چند نفر از شهدای ادعایی فتنه سبز نیز زنده شدند. گردانندگان این تئاتر سیاه برای لاپوشانی افتضاح خود، مدعی شدند این ترفند نظام برای مخدوش کردن لیست شهدا و بدنام کردن ما بوده است!

4 - خس و خاشاک

مدعیان تقلب برای گرم نگه داشتن تنور اغتشاش و آشوب نیاز به تهییج و غبارآلودگی فضا داشتند و برای این منظور چه چیزی بهتر از القای این موضوع که نه تنها رأی شما را دزدیده اند بلکه به شما توهین هم می کنند.

در همین راستا موجی از تبلیغات رسانه ای با این مضمون به راه می افتد؛ احمدی نژاد، کسانی را که به فردی غیر از وی رأی داده اند، خس و خاشاک خوانده است. اما اصل ماجرا چه بود؟

احمدی نژاد عصر روز یکشنبه 24 خرداد در تجمع هوادارانش در میدان ولی عصر تهران، طی سخنان خود حساب اغتشاشگران را از هواداران نامزدها جدا کرد و آشوبگران را «خس و خاشاک» نامید؛ «در انتخابات ایران 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین کننده اصلی بوده اند. حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه ها کاری می کنند بدانید این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت. 70 میلیون ملت ایران و 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات همه عزیزند، همه ملت ایرانند و همه همدلند و دولت خادم همه آنان و در خدمت همه آنهاست. رقابت ها به پایان رسید و دوره دوستی ها و ساختن ها آغاز شد.»

5 - کروبی نامه

هفتم مرداد ماه، مهدی کروبی با ارسال نامه ای برای هاشمی رفسنجانی ادعاهای عجیب و غریبی را مطرح می کند. نویسنده در نامه خود از شنیده هایی مبنی بر شکنجه های وحشتناک و تجاوز به معترضین دستگیر شده خبر می دهد.

انتشار این نامه موجی از التهاب را در کشور آفریده و با استقبال و مانور تبلیغاتی گسترده رسانه های غرب مواجه می شود. کروبی می گوید مستندات کافی برای اثبات ادعاهای خود دارد و اگر خلاف آن ثابت شد رسماً از ملت عذرخواهی خواهد کرد. دستگاه های مسئول کشور و در رأس آنها قوه قضائیه رسیدگی به این ادعاها را در دستور کار خود قرار می دهند. کمیته سه نفره- ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس قوه قضائیه، محسنی اژه ای دادستان کل کشور و علی خلفی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه- مأمور تحقیق می شوند.

21 شهریور ماه گزارش مبسوط این کمیته منتشر و مشخص می شود ادعاهای کروبی صحت نداشته است. کروبی می گوید در نامه اش نگفته چنین رویدادهایی حتماً اتفاق افتاده بلکه شنیده های خود را نقل کرده است. او به قول خود مبنی بر عذرخواهی از ملت نیز عمل نمی کند. نگارش نامه خطاب به هاشمی به جای نهادهای مسئول نیز از دیگر نکات قابل تأمل در کروبی نامه است.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

مقتدر مظلوم

"مقتدر مظلوم" توصیفی است که با دوران امیرالمومنین(ع) مطابقت داده می شود. توصیفی که شاید طی ماههای اخیر نیز رواج پیدا کرد و خواه نا خواه از ناگفته ماندن بسیاری از واقعیت ها حکایت داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام جمعه موقت مشهد مقدس از رابطه رهبر انقلاب با مردم خاطراتی را نقل می کند که در ادامه می خوانید.

یکی از خصوصیات مهم رهبر معظم انقلاب، نگاه و برداشت ایشان از مردم بود. آقا نسبت به مردم نگاه دیگری داشتند. برای همین ایشان نیروی اصلی در روند انقلاب و پیروزی آن را مردم می‌بینند. ایشان همیشه به مردم احترام فوق‌العاده می‌گذاشتند و طوری رفتار می‌کردند که مردم جذب شوند، فرار نکنند، زده نشوند و...

ایشان همیشه می‌گفتند به مقدسات مردم، اهانت نکنید. مردم بعضی چیزها را چه به درست و چه به غلط مقدس می‌پندارند. کسی حق اهانت به آن مقدسات را ندارد، بلکه اگر می‌خواهند کاری انجام دهند باید فکر آن‌ها را روشن نمایید و به آن‌ها بفهمانید که آنچه مقدس می‌شمارید، مقدس نیست. باید مقدسات را با خصوصیات و ویژگی‌هایش به مردم شناساند، نه این‌که با مقدسات مردم مبارزه کرد.

به همین دلیل آیت‌الله خامنه‌ای بسیار به مردم کمک می‌کردند. به عنوان نمونه در سیل قوچان، زلزله‌ی طبس و زلزله‌ی کاخک گناباد، ایشان نسبت به کمک‌رسانی به مردم بسیار حساس بودند. با این‌که در تبعید به سر می‌بردند ولی دائماً در فکر مردم بودند.

وقتی ایشان در "چابهار" تبعید بودند، ما به اتفاق چند نفر از علما خدمت ایشان رسیدیم. بعد از مدتی صحبت و گفت‌وگو، ایشان فرمودند: "یک مسأله‌ای هست. این‌که من خیلی دوست دارم به مردم محروم این منطقه کمک کنم؛ اما پولی ندارم." ما هم پول جمع کردیم و خدمت ایشان فرستادیم و ایشان نیازهای مردم را تأمین می‌کردند. به تدریج مردم به ایشان گرایش پیدا نمودند. در همین حال سِیلی آمد و مردم خیلی صدمه دیدند. ایشان بلافاصله، یک ستاد کمک‌رسانی تشکیل دادند. همه نیروهایی که آقا را می‌شناختند و یا با ایشان مرتبط بودند، کمک‌ها را آوردند و در ستاد کمک‌رسانی ایشان متمرکز کردند. دستگاه شاه، یک مرتبه دید که هیچ‌کاره است و کسی به آن‌ها مراجعه نمی‌کند. ادارات خلوت شد و هر کسی هر کاری داشت، به ستاد مراجعه می‌کرد. کار دولت مختل شده بود. بعد این ماجرا ایشان را به مکانی دیگر تبعید کردند؛ چون مردم را به طرف خودشان جذب کرده بودند. ایشان الآن هم همین حالت را دارند. آقا مسؤولی است که در عین رهبری، بیشترین ارتباط را نسبت به هر کسی که فکر می‌کنید، با مردم دارد. گاهی به مشهد که می‌آیند، با یک وانت به محله‌های فقیر مشهد می‌روند و وارد خانه‌ی آن‌ها می‌‌شوند و از نزدیک با مردم صحبت می‌کنند.

در مسئله‌ی زلزله‌ی بم، ایشان به صورت ناشناس وارد منطقه شدند. حتی استاندار هم خبردار نشد. ایشان معتقد هستند که روحانی، برای رسالت خود در ارتباط با مردم مَثلش، مثل ماهی است و دریا. ماهی در دریا تولید می‌شود، در دریا رشد می‌کند و در دریا هم به کمال می‌‌رسد. روحانی از مردم تولید می‌شود، در میان مردم رشد می‌کند و در میان آ‌ن‌ها هم به کمال می‌رسد. ایشان به مسؤولان می‌گویند: "مردم را کم نبینید؛ مردم را کم نگیرید. اصلاً ارتباط با مردم عادی باید جزء برنامه زندگی‌تان باشد." موضوع کار ما مردم هستند. مگر ما غیر از مردم کار دیگری هم داریم؟ موضوع کار ما همان موضوع قرآن است. موضوع قرآن هم مردم است، "ناس" است، "انسان" است.

 

 

 

توطئه شیطانی در راه است

آیت?الله مکارم شیرازى با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم?کردن ساخت کنیسه در جوار مسجدالاقصی، این حرکت را مقدمه?ای برای انتفاضه دیگر دانست.

در بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی آمده است: باز هم یک توطئه شیطانى جدید از سوى رژیم غاصب اسرائیل براى یهودى‌سازى قدس شریف صورت گرفت و آن ساختن کنیسه بزرگى در فاصله بسیار نزدیکى از دیوار غربى مسجدالاقصى در اراضى متعلق به مسلمین است.

افتتاح این کنیسه که با تبلیغات وسیعى همراه بود، همراه با اقدام به شهرک‏سازى گسترده جدید با وجود محکومیت آن از سوى مجامع جهانى بیانگر عمق این فاجعه است، حتى تحلیلگران سیاسى معتقدند اینها مقدمه‏اى است براى ویران?کردن قدس شریف و بناى معبد سلیمان به جاى آن و نابودکردن همه آثار اسلامى در بیت‏المقدس و ما همه اینها را شدیداً محکوم مى‏کنیم.

این توطئه جدید آتش خشم را در دل همه مسلمانان جهان برافروخته و آن را مقدمه‏اى براى انتفاضه دیگر و انفجار جدیدى در سرزمین‏هاى اشغالى مى‏دانند. آیا سران بعضى از دول عربى که با رژیم غاصب نرد عشق مى‌بازند بازهم به راه خود ادامه مى‏دهند؟ آیا از آنها مى‏ترسند در حالى که حزب‌اللَّه شجاع لبنان و مردم غزه ثابت کردند ارتش اسرائیل ضعیف‏تر و آسیب‏پذیرتر از آن است که سبب خوف شود. آیا باز هم در برابر این حادثه شوم سکوت خواهند کرد، یا به محکومیت لفظى قناعت کرده و لعن و نفرین ملت‏هاى اسلامى و آیندگان را براى خود مى‏خرند؟ یا در اقدامى شجاعانه طوفانى از خشم و فریاد را بر سر اسرائیل فرو مى‌ریزند.

اگر بعضى از دول عربى در برابر این گونه کارها سکوت کنند به یقین ملت‏هاى مسلمان سکوت نخواهند کرد و با انسجام بیشتر در برابر آنها خواهند ایستاد و غیرت اسلامى خود را نشان خواهند داد.

ساخت کنیسه در جوار مسجدالاقصی با هدف محو آثار اسلامی در فلسطین است.

آیت?الله علوی گرگانی نیز چندی پیش با صدور بیانیه جداگانه?ای ساخت کنیسه در جوار مسجدالاقصی را در راستای محو آثار اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

در بیانیه آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی آمده است: دنیای استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار و به عاملیت رژیم غاصب و نسل‌کش و وحشی صهیونیسم تصمیم به محو آثار اسلامی در سرزمین مقدس فلسطین به ویژه قدس شریف کرده‌اند و در این مسیر از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنند و این اواخر با ساخت کنیسه‌ای در جنب دیوار غربی مسجدالاقصی برای از بین بردن مسجدالاقصی شریف قبله‌گاه اول مسلمین و محو آثار اسلامی و صهیونیستی کردن این منطقه اقدامات خطرناکی را شروع کرده‌اند.

اینجانب این اعمال را محکوم کرده و تمام مسلمین در سراسر گیتی و همچنین دولت‌های اسلامی و به ویژه مردم فلسطین درقالب انتفاضه سوم باید برای جلوگیری از این اقدامات استعمارگران و مستکبرین و رژیم جعلی صهیونیستی تلاش کنند.

 

 

 

هاشمی خطاب به موسوی : بازگشت به قانون اساسی

روز یکشنبه اول فروردین سال 1389 میرحسین موسوی به دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی رفت. اطلاعات جدیدی از محتوای دیدار نوروزی میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی به دست آمده است.

در این دیدار کوتاه اما تعیین کننده اکبر هاشمی رفسنجانی میرحسین موسوی را به بازگشت به قانون اساسی توصیه کرده است و از وی خواسته است که به رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان محور اصلی ایجاد وحدت و اتفاق در جامعه گوش فرا دهد.

هاشمی رفسنجانی از موسوی خواسته است که در سال جدید از دادن بیانیه های جدید خودداری کند و اجازه دهد با گذشت زمان مسائل پس از انتخابات با  درایت و تدبیر حل شود.

همچنین میرحسین موسوی از هاشمی رفسنجانی خواسته است که باید از آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات دلجویی شود و زندانیان سیاسی از بند رها شوند.

موسوی از هاشمی خواسته است که برای رسیدن به این هدف وی بیشتر از گذشته در صحنه ایفای نقش کند چرا که با فشارهای هاشمی می توان به این نتایج دست پیدا کرد.

میرحسین موسوی از هاشمی رفسنجانی خواسته است که با نقش آفرینی وی بتواند دوباره به داخل حاکمیت بازگشته تا از این طریق اهداف حزبی و سیاسی خودش را دنبال کند.

 

 

 

شبکه  VOAفارسی گفت : کارهای هاشمی رفسنجانی حساب شده است

شبکه ضد انقلاب VOA فارسی صدای آمریکا در گوشه ای از اعلام اخبار خود گویا شد که مردم ایران آگاه باشند که هاشمی رفسنجانی و خانواده وی تمام کارهای سیاسی خود را حساب شده انجام میدهند.

مجری این شبکه "ستاره درخشش" گوینده خبر VOA صدای آمریکا اینگونه اعلام کرد:اخبار انتشار یافته از سوی رسانه های ایران درباره خانواده هاشمی رفسنجانی دروغ است ,مردم صبر کرده و به هاشمی رفسنجانی و خانوداه ایشان اعتماد کنند و به این خاندان توهین نکنند.

همچنین مجری دیگر این شبکه در گوشه ای از حمایت تمام قد خود از سیاستهای زرد خانواده هاشمی به بازداشت حسن لاهوتی در روز دوشنبه که با سپردن یک وثیقه ?? هزار دلاری آزاد شد  پرداخت و این بازداشت را محکوم کرد و گویا شد که هاشمی رفسنجانی،یکی از  چهرهای قدرتمندی در نظام مذهبی ایران تلقی می شود، و از میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه حمایت می کرده است.

و در پایان حمایت خود خواستار حمایت و صبر در مقابل سیاستهای آینده هاشمی رفسنجانی و خانوداه او شد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

نظرسنجی از فعالیت فتنه گران

یکی از موسسات نظرسنجی خارجی فعالیت جریان فتنه را به نظرسنجی گذاشته است.

در این نظر سنجی که به صورت تلفنی از برخی از شهروندان تهرانی صورت گرفته سوال شوندگان در پاسخ به این پرسش که آیا رهبران اپوزسیون داخل کشور در رهبری اعتراضات بر علیه حکومت اسلامی موفق بوده اند، اینگونه پاسخ داده اند،" ناموفق 98 درصد " موفق 5/1درصد " خیلی موفق نیم درصد "
همچنین سوال شوندگان در پاسخ به این پرسش که کدام یک از رهبران سه گانه اپوزسیون از شهرت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند : پاسخ داده اند: " موسوی 2درصد " خاتمی 5/3 درصد " کروبی 5/8 درصد " هیچکدام 86درصد

 

 

مسجد قبایی ها و پخش سی دی در بین مسافرین نوروزی

طلاب مسجد قبای شیراز در این شبها در  با پخش سی دی به نام کسان و ناکثان بین مسافرین نوروزی مخصوصا مسافرین تهرانی سعی دارند بسیج و نظام را در بین مردم خراب کنند و توجیحی بر عملکرد و مواضع این مسجد و سید علی محمد دستغیب در قضیه بعد از انتخابات که  با حمایت رسانه های غربی نیز مواجه شده بود داشته باشند.

 

 

اعلام برائت خانواده ندا از سفرماکان به اسرائیل

هدی آقا سلطان، خواهر ندا نیز تاکید کرد که کارها و سخنان کاسپین ماکان باید به حساب شخصی خود او گذاشته شود و کارهای او هیچ ارتباطی به ندا و خانواده آقا سلطان ندارد.

مادرندا آقا سلطان، از سفر کاسپین ماکان، نامزد ندا آقا سلطان به اسرائیل انتقاد کرد و گفت که ماکان نماینده نداو خانواده آقا سلطان نیست.

به گزارش رادیو فردا هاجر رستمی مطلق، مادر ندا گفت که نامزد ندا بودن این حق را برای کاسپین ماکان ایجاد نمی کند که به اسرائیل سفر و با شیمون پرز دیدار کند و با سوء استفاده از نام ندا، خود را نماینده مردم ایران بخواند.

در روزهای اخیر خبرهایی همراه با تصاویر دیدار کاسپین ماکان با شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل منتشر شد.

مادر ندا آقا سلطان با تایید آشنایی و نامزدی دخترش با کاسپین ماکان گفت: "ندا و کاسپین 20 فروردین ماه آشنا شدند و این آشنایی بعد از دوماه به مرحله نامزدی رسیده بود. یعنی بحث خواستگاری مطرح شده بود و قرار بود رسما با هم ازدواج کنند و اگر ندا کشته نشده بود او و کاسپین با هم ازدواج می کردند، اما حتی این نزدیکی و نامزدی نیز، چنین حقی را به کاسپین نمی دهد که از نام ندا سوء استفاده کند."

خانم رستمی مطلق با ابراز تاسف از سفر کاسپین ماکان به اسرائیل گفت: "نباید چنین کاری می کرد و قبل از شما من با خود کاسپین تلفنی صحبت کردم و به خود او هم گفتم که "با این کار خودت را خراب کردی، ندا را خراب نکن و از نام ندا سوء استفاده نکن. اسرائیل جایگاهی بین مردم ایران ندارد و تو با این کار خودت را منفور و وجهه ات را خراب کردی."

هدی آقا سلطان، خواهر ندا نیز تاکید کرد که کارها و سخنان کاسپین ماکان باید به حساب شخصی خود او گذاشته شود و کارهای او هیچ ارتباطی به ندا و خانواده آقا سلطان ندارد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

هشدار آمریکا به نوری مالکی؛ در سه دقیقه سرنگون خواهی شد

به گفته این منبع، آمریکایی ها به شدت از بیانیه اخیر نوری المالکی که به استفاده از اختیارات خود به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق در صورتی که آرای انتخابات پارلمانی اخیر به صورت مجدد بازشماری نشود، استفاده خواهد کرد، خشمگین است.

یک پایگاه اطلاع رسانی وابسته به یک کشور ثروتمند و بانفوذ عربی از هشدار آمریکا به نخست وزیر عراق در صورت نپذیرفتن نتایج نهایی انتخابات و اقدام نظامیان آمریکایی برای سرنگون کردن دولت وی در مدت تنها سه دقیقه خبر داده است.

ایلاف روزنامه وابسته به عربستان سعودی به نقل از منابع خود فاش کرد دولت آمریکا پیامهایی برای نوری المالکی نخست وزیر عراق با این مضمون ارسال کرده است که اگر در صورت شکست در انتخابات، قدرت را به طور مسالمت آمیز تحویل ندهد، نظامیان آمریکایی دولت وی را طی چند دقیقه سرنگون خواهند کرد.

به گفته این منبع، آمریکایی ها به شدت از بیانیه اخیر نوری المالکی که به استفاده از اختیارات خود به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق در صورتی که آرای انتخابات پارلمانی اخیر به صورت مجدد بازشماری نشود، استفاده خواهد کرد، خشمگین است.

این منبع افزود : آمریکایی ها پس از هشدار  شماری از رهبران ائتلاف دولت قانون به انتفاضه مردمی در صورتی که آرای انتخابات پارلمانی بازشماری نشود، نوری المالکی را تهدید کردند که در صورت شکست وی در انتخابات و مخالفت با تحویل مسالمت آمیز و رسمی قدرت، نظامیان آمریکایی در مدت سه دقیقه او را سرنگون خواهند کرد.

پایگاه اطلاع رسانی الوسط عراق ادعا کرده بود یکی از اعضای دولت قانون، مسئولان کمیسیون عالی انتخابات را به صورت تلفنی تهدید کرده که کمیسیون نوار ضبط شده این مکالمه را به نماینده سازمان ملل متحد در عراق تحویل داده است.

 

 

هر کاری برای توقف برنامه هسته ای ایران انجام خواهیم داد!

نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده ویژه کمیته چهارجانبه در روند سازش خاورمیانه مدعی شد هر کاری را برای ممانعت از دستیابی ایران به فناوری هسته ای انجام خواهیم داد.

با وجود همکاری شفاف و مستمر جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و تاکیدهای مستمر این نهاد جهانی بر ماهیت صلح آمیز فعالیتهای هسته ای کشورمان، تونی بلر در تلاش برای بدبین کردن افکارعمومی به این فعالیتها گفت : جهان هر کاری را برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای انجام خواهد داد.

بلر که در نشست کنفرانس سالیانه لابی اسرائیل "کمیته امور عمومی آمریکا- اسرائیل" (ایپک) صحبت می کرد، افزود: نباید به ایران اجازه دستیابی به توانایی هسته ای داده شود. تهران باید بداند که ما هر کاری را برای ممانعت از این کار انجام خواهیم داد.

وی به زعم خود، "موضوع هسته ای ایران را مسئله ای مربوط به امنیت جهانی" توصیف کرد.

 

 

برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها کلید خورد

یکی از سران اصلاح طلبان خواستار تمرکز جبهه دوم خرداد برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است. این مقام سابق اجرایی در جمع تعدادی از اعضای موثر جبهه دوم خرداد ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشته است: اگر می خواهیم در فرایند سیاسی کشور و مجددا به قدر ت برسیم باید با تمام قدرت در انتخابات شورای ها حضور داشته باشیم و مطمئن باشید شورای ها نردبان ما برای رسیدن به قدرت خواهد بود.

وی همچنین در توضیح تاکید خود برای جدی گرفتن انتخابات شوراها تصریح کرده است: چرا این را می گویم ، چون کوتاهی ما در رابطه با شوراها باعث شد سیر نزولی در پیش بگیریم و یکی یکی مجلس و ریاست جمهوری را از دست بدهیم ، پس این راه را باید برعکس طی کنیم و بجای خود زنی هایی که مارا از احتمال رسیدن به قدرت دور می سازد ، راه تعامل را باید در پیش بگیریم ، ما منتقد و مخالف قانونی هستیم و نظام مارا به این عنوان قبول می کند.

 

 

دیدار نامزد ندا اقا سلطان با رییس جمهور اسراییل !

کاسپین ماکان فردی که مدعی است نامزد ندا آقا سلطان از کشته شدگان وقایع پس از انتخابات ایران است ، با شیمون پرز رییس جمهور اسراییل دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از روزنامه ها آرتص اسراییل ، ماکان  که پس از کشته شدن ندا در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته از ایران خارج شده است ، طی سفر اخیر خود به اسراییل روز دوشنبه با حضور در دفتر رییس جمهور اسراییل با وی دیدار و گفتگو کرد. ماکان در دیدار با پرز گفت : " من به عنوان نماینده مردم ایران به اسراییل آمده ام . من به عنوان پیام آور اردوگاه صلح در اینجا هستم.

"ماکان در توصیف ندا به پرز گفت : " ندا انسانی پیشرو بود . او مبارز راه آزادیخواهی بود". پرز نیز در این دیدار ادعا کرد : " اعتراض شجاعانه و محکم ندا ، در بین مبارزان در ایران  وحدت ایجاد کرد و من امیدوارم اقدام ندا منجر به تغییر آینده ایران شود."

رییس جمهور اسراییل با ادامه اظهارات مداخله جویانه خود مدعی شد : " من معتقدم این مبارزه یک مبارزه صرفا نظامی یا اقتصادی نیست بلکه یک مبارزه اخلاقی است و ندا یک مبارز شجاع در راه مبارزه اخلاقی با حکومت ایران بود"!
سخنان مداخله جویانه رییس جمهور اسراییل در امور داخلی ایران در حالی است که هنوز کسی در ایران به طور رسمی مسئولیت قتل ندا و برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را بر عهده نگرفته است و نهادهای مسئول در  ایران قتل ندا و برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات را مشکوک اعلام کرده اند.

اما به نظر می رسد قتل ندا اگر هیچ دستاوردی هم نداشته باشد لااقل برای شخصی که مدعی نامزدی نداست بد نبود چرا که توانست به این بهانه، از این کشور به آن کشور رفته و جلوی دوربین ها ظاهر شود. این در حالی است که خانواده  داغدیده ندا و به ویژه مادر او، ناباورانه از مرگ فرزند خود در انتظار روشن شدن ابعاد پرونده قتل او و مجازات آمر و عامل این قتل، در ایران به سر می برند.

 

 

تشکیل کمیته سنای آمریکا برای آزادی های آن لاین در ایران

 جمعی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا ، کمیته حمایت از آزادی های آنلاین ( اینترنت) در ایران تشکیل دادند. به نقل از رویترز ، جمعی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا برای حمایت از آزادی اینترنت در ایران، چین و دیگر کشورهایی که دولت اوباما مدعی سانسور اینترنتی شدید در آنهاست ، کمیته ویژه ای تشکیل داده اند.
مشاور " تد کافمن " سناتور دموکرات عضو کمیته روابط خارجی سنا  روز دوشنبه با اعلام این موضوع افزود که سناتور کافمن به همراه  " سام براون بک " سناتور جمهوریخواه عضو کمیته تخصیص بودجه سنا ، ریاست این کمیته را که کمیته " آزادی جهانی اینترنت " نام گرفته است را بر عهده خواهند داشت .
بنا به اعلام مشاور کافمن ، " جو لیبرمن " سناتور مستقل ایالت کانکتیکت ، "دیک داربین "  و " باب کیسی " دو سناتور دیگر دموکرات ، اعضای دیگر این کمیته خواهند بود. همچنین جان مک کین سناتور جمهوریخواه از ایالت آریزونا و نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و " مایک جوهانس " سناتور جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا دیگر اعضای این کمیته خواهند بود.

قرار است فردا ( چهارشنبه) ، دیک داربین و باب کیسی دو سناتور دموکرات عضو این کمیته ، اهداف و برنامه های تشکیل این کمیته جدید در سنای آمریکا را تشریح کنند. اقدام سنای آمریکا دو هفته پس از اعلام وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر لغو تحریم های ایران در حوزه فناوری های ارتباطی و اینترنتی صورت گرفت که هدف اصلی آن در اختیار قرار دادن فناوری های نوین ارتباطی به معترضان در ایران عنوان شده است.

سنای ایالات متحده در مرداد ماه سال گذشته نیز با تصویب طرحی  به نام " قانون صدا " ?? میلیون دلار برای کمک به آنچه که مقابله مردم ایران  با سانسور اینترنت به وسیله حکومت خوانده شده بود ، اختصاص داد. این طرح نیز  از سوی سناتورها  «جان مک‌کین» و «لیندزی گراهام» و نیز دو سناتور دموکرات به نام‌های «تد کافمن» و «رابرت کیسی» و همینطور «جو لیبرمن» سناتور مستقل سنای آمریکا ارایه شده بود.

سناتور های آمریکایی دلیل ارایه این طرح را  گسترش اعتراض‌ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و اقدام دولت ایران در سانسور گسترده اینترنت و سایر شبکه‌های ارتباطی و ایجاد اختلال در شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام کرده بودند.

در قالب  این طرح سی میلیون دلار به رادیو فردا و بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا اختصاص یافت تا صرف مقابله با ارسال پارازیت از سوی دولت ایران و نیز تولید نرم‌افزارهایی برای مقابله با سانسور اینترنت و مقابله با قطع سیستم پیامک توسط حکومت ایران  کنند.

همچنین 20 میلیون دلار برای تشکیل صندوقی برای کمک به ایرانیان به منظور دسترسی آسان تر به اینترنت و تبادل اطلاعات و نیز مقابله با تلاش‌های دولت ایران به منظور مسدود کردن سایت‌های اینترنتی و کنترل اینترنت اختصاص یافت. دولت ایران تصویب چنین طرح هایی را نشانه حمایت آمریکا از معترضان و دخالت این کشور در امور داخلی ایران و نیز وابستگی معترضان به کشورهای خارجی می داند.

این در حالی است که آمریکا مدعی است که تصویب چنین طرح هایی در راستای وظیفه اخلاقی این کشور در ترویج دموکراسی ، جلوگیری از موارد نقض حقوق بشر و گسترش فضای آزاد اطلاع رسانی  در ایران و کشورهای مشابه است .

 

 

عید دیدنی میرحسین موسوی با هاشمی رفسنجانی

یک منبع مطلع تاکید کرد:میرحسین موسوی کاندیدای شکست خورده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعداز ظهر روز یکشنبه اول فروردین به عید دیدنی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

وی افزود: نکته قابل تعمق در این میان این است که میرحسین موسوی بلافاصله در روز اول عید به دیدار هاشمی رفسنجامی می رود.

این این فرد آگاه گفت: در این دیدار زهرا رهنورد به همراه تعدادی از سران اصلاح طلب آزاد شده از زندان میرحسین موسوی را همراهی کرده اند.

هنوز اطلاعات دقیقی از محتوای این عید دیدنی منتشر نشده است و این گمان می رود به زودی از طریق سایت منتسب به میرحسین موسوی در این رابطه اطلاع رسانی شود.

 

 

 

اعتراف وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به ارتباط نامزد ندا با این رژیم

رژیم صهیونیستی با پوشش خبری گسترده مسافرت نامزد ندا آقا سلطان به سرزمین های اشغالی، ضمن دوست خطاب نمودن ماکان،پرده از ارتباط های گسترده بین رسانه های رژیم صهیونیستی با این فرد و فتنه گران از طریق اینترنت برداشت.

سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: کاسپین از جانب شبکه 2 اسراییل دعوت شده است. این شبکه از حدود ماههاپیش با کاسپین ماکان ارتباط برقرار کرده بود و از او دعوت کرد(!) تا به اسراییل بیاید. از آن هنگام تا کنون، این شبکه با مقامات دولتی تماس گرفته و همه اجازه های لازم را برای ورود یک شهروند ایرانی دریافت کرد و حتی از پرز(رییس جمهور رژیم اشغالگر قدس) درخواست کرد تا کاسپین را به حضور بپذیرد و ریاست جمهوری نیز این درخواست را پذیرفت و این دیدار در روزهای آینده انجام خواهد شد.
 
این سایت در ادامه به نحوه مسافرت ماکان اشاره داشته است . نکته جالب توجه، پیش بینی همه مقدمات سفر برای ماکان و استقبال محافل خبری (رژیم ) اسراییل می باشد .این سایت در این باره می نویسد :کاسپین با پرواز شماره 386 العال (شرکت هواپیمایی اسراییل) از رم وارد فرودگاه بین المللی بن گوریون شد و دو تن از گزارشگران شبکه دوی تلویزیون از او در کنار هواپیما استقبال کردند.
 
در ادامه پایگاه مزبور پرده از ارتباط تنگاتنگ رسانه ای صهیونیست ها با فتنه گران برداشته و می نویسد : این دو تن "امانوئل روزن" یکی از گزارشگران شبکه دو و "عدی لیبرمن" بودند. "عدی" اگرچه در خانواده ای در اسراییل به دنیا آمده که ریشه اروپایی دارند، ولی از دوران تحصیل در دانشگاه به زبان و ادبیات فارسی علاقه زیاد پیدا کرده و ایران را بسیار دوست دارد(!) و از طریق اینترنت و فیس بوک و چت با ایرانیان بسیاری در سراسر جهان و از جمله در داخل ایران در ارتباط است و با آن ها به گفتگو می پردازد. (!)
این سایت تاکید نمود که مقامات اسراییلی کاملا در جریان این دیدار قرار دارند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

پیامک از دیار باقی

حزب تعطیل شده بیانیه صادر کرد!

حزب اعتمادملی که به گفته سران ارشد خود، به طور کامل تعطیل شده، در ایام نوروز، بیانیه‌ای را منتشر کرده است.

 در حالی که سران حزب "اعتماد ملی" از تعطیلی کامل فعالیت‌های این حزب خبرداده بودند، سایت‌های اینترنتی از انتشار بیانیه‌ای منتسب به این حزب خبر دادند.

در این بیانیه، بدون اشاره به نپذیرفتن رای مردم در انتخابات از سوی دبیرکل این حزب، از آنچه "حوادث تلخ و نادرستی که در سال ???? به عنوان ستیز با احزاب، مطبوعات و آزادی‌ها و حقوق قانونی شهروندان"، نامیده شده، انتقاد شده است.

این بیانیه همچنین بیان داشته است: "نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی است برخاسته از اراده ی مردم ایران و نهضت اسلامی و شکوهمند آن با رهبری و درایت و مهندسی و قالب بندی ویژه آن معماربزرگ ، تأسیس یافته است و سه رکن اساسی ملحوظ در آن ، یعنی جمهوریّت ، اسلامیّت و ایرانی بودن ، همواره باقی و محترم بماند و اخلال در هر یک از این ارکان به مفهوم اخلال در کلّیت نظام و خروج از چارچوب قانونی اولیّه ی آن خواهد بود و به طور آشکار قانون شکنی و تخلّف محسوب می شود". البته در این بخش، اشاره نشده است که اقدامات ساختارشکنانه برخی اعضای این حزب در نپذیرفتن رای مردم که به منزله جمهوریت نظام است، هم قانون‌شکنی محسوب می‌شود یا خیر.

در بخش دیگری از این بیانیه، به پخش سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از رسانه ملی هم اشاره شده و با انتقاد از این اقدام رسانه ملی، آن را "ترسیم سیمایی خشونت‌گرا" از امام خمینی (ره) دانسته است!

حزب اعتمادملی نسبت به انتقادات مردم و مسئولان و نمایندگان مجلس در مورد اقدامات مؤسّسه ی تنظیم و نشر آثار حضرت امام هم واکنش نشان داده و اعلام کرده است: "ما حمله ی تبلیغاتی پی در پی به مؤسّسه ی تنظیم و نشر آثار حضرت امام و طرح تغییر نام و حوزه ی وظایف آن را توطئه ای آشکار علیه امام راحل و بیت شریف ایشان و امحاء آثار و مواریث گران‌سنگ آن انسان کم نظیر و فقیه و فیلسوف افتخار آفرین تلقّی می کنیم که توسّط جریان های انحرافی و نفوذ آن ها در حاکمیّت به طور مرموزانه به کار گرفته می شود".

گفتنی است بی‌تفاوتی برخی از افراد، موسسات و نهادهایی که از آن‌ها انتظار می‌رفت در حمایت از آرمان‌های امام راحل (ره) موضع گیری‌های قاطعی داشته باشند و حتی در برخی موارد همراه شدن آن‌ها با جریان توهین کننده به ساحت امام راحل برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به فکر راه‌اندازی تشکیلاتی انداخته که در آن اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) بازخوانی و بازنگری شود.

در ادامه این بیانیه، اعتراضات مردم نسبت به آقای کروبی، "برخلاف مصالح ملی" و "وحدت و انسجام" خوانده شده و با توهین به مردم، این افراد را که تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی به همراه گروهی از دانشگاهیان کشور بودند، "عده‌ای اراذل و اوباش" نامیده است.

این بیانیه مدعی شده است: "برخورد خشونت بار و شرم آور با دبیر کلّ حزب اعتماد ملّی و اعضای خانواده ی ایشان و این که عدّه ای اراذل و اوباش که تلاش می کنند در دل اعضای خانواده وی، رعب ایجاد کرده و به سوی منزل ایشان سرازیر شده و با حریم شکنی، دوبار منزل مسکونیش مورد هجوم قرار گرفته را محکوم می کنیم".

در پایان این بیانیه هم ادعا شده است که "شادکامی، سرور، اعتماد و اطمینان در میان مردم از بین رفته‌است". این ادعا در حالی مطرح شده است که مردم ایران در ایام نوروز به دید و بازدید و سنت‌های مرسوم در این ایام مشغولند و فضای شادی و نشاط در کشور موج می‌زند.

*حزب تعطیلی که بیانیه منتشر می‌کند

در شرایطی که با اتفاقاتی که در شعب حزب اعتماد ملی در کردستان و قزوین رخ داد، کارشناسان مسائل سیاسی پیش بینی کردند که احتمال انحلال قرب الوقوع حزب اعتماد وجود داشته دارد، قائم مقام این حزب اعلام کرد که "اعتماد ملی" در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی ندارد.

بعد از آنکه مسئولین حزب اعتماد ملی در کردستان و قزوین، نسبت به عملکرد دبیر کل این حزب انتقاد کردند و از سمت خود استعفا دادند، احتمال می رفت که با بالا گرفتن اختلافات در این حزب، "اعتماد ملی" رو به انحلال برود.

با این حال، رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، چند هفته پیش در واکنش به انتشار این خبر در رسانه ها، در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب اعتماد اعلام کرد که این حزب در حال حاضر فعالیتی ندارد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره فعالیت های این حزب در حال حاضر گفت: "ما الان هیچ فعالتی تحت عنوان حزب نداریم و جلسات استانی هم هیچ ارتباطی با حزب ندارد".

منتجب نیا در بخش دیگری از این مصاحبه، عملکرد آقای کروبی پس از انتخابات را شخصی دانست و اعلام کرد که تصمیم های وی لزوما در چارچوب حزب نیست.

گفتنی است که مشکلات مالی و عدم توان حزب اعتماد ملی برای پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی در استان‌های کشور از دیگر دلایلی بود که طی ماه‌های اخیر علاوه بر دامن زدن به اختلافات میان مرکز و شعب استانی، به احتمال انحلال حزب اعتماد ملی نیز قوت بخشیده بود.

 

 

ورود قریب الوقوع مهدی هاشمی به ایران

هاشمی رفسنجانی به کیش می رود تا مهدی هاشمی را واردکشور کند 

خبرگزاری دولتی ایرنا از قول منبعی بدون نام اعلام کرد که قرار است "مهدی هاشمی رفسنجانی" پس از یک دوره اقامت طولانی در خارج از کشور به تهران باز گردد.

ایرنا نوشت:این منبع خبری تصریح کرد که مهدی هاشمی در نظر دارد از طریق دبی وارد جزیره کیش و از آنجا عازم تهران شود.  گفته می شود آقای هاشمی رفسنجانی نیز ظرف امروز و یا فردا به کیش سفر می کند.

منبع یاد شده،‌احتمال داد که مهدی هاشمی در چتر حمایتی آقای هاشمی رفسنجانی از کیش عازم تهران شود.

 

 

اولین افتضاح جانشین عبدالمالک ریگی

 

عملیات مذکور برای نمایش قدرت گروهک از هم پاشیده ریگی و با هدایت مستقیم جانشین وی صورت گرفت که هدف از آن حمله به پاسگاه نیروی انتظامی و گروگانگیری نیروهای ایرانی برای باجگیری انجام شد که پس از ساعتی تبادل آتش میان دو طرف جانشین ریگی پا به فرار گذاشت...

اولین عملیات تروریستی جانشین عبدالمالک ریگی با شکست مفتضح گردید.

شب گذشته جانشین عبدالمالک ریگی برای انتقام دستگیری رهبر گروهک تروریستی ریگی در داخل خاک ایران دست به عملیات زد که با هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی با ناکامی روبرو گشت .

یک مقام امنیتی در زاهدان ضمن تائید این خبر به خبرنگار البرز گفت : عملیات مذکور با حضور جانشین ریگی در منطقه ای در نزدیکی سراوان صورت گرفت که هدف از آن گروگانگیری نیروهای انتظامی ایران بود.

این عملیات برای نمایش قدرت گروهک از هم پاشیده ریگی و با هدایت مستقیم جانشین وی صورت گرفت که هدف از آن حمله به پاسگاه نیروی انتظامی و گروگانگیری نیروهای ایرانی برای باجگیری انجام شد.

عملیات مذکور که با هوشیاری نیروهای ایرانی روبرو شد منجر به ناکامی مهاجمین تروریست شد.

درپی این عملیات دوطرف به تبادل آتش پرداخته که درنهایت گروهک تروریستی ریگی با تلفات سنگین منطقه را ترک کردند.

جانشین ریگی دراین عملیات پا به فرار گذاشته و به خاک پاکستان متواری شداما تعدادی از اعضای این گروه کشته و مجروح شدند.

خوشبختانه در این درگیری به هیچ یکی از نیروهای ایرانی آسیبی نرسیده است .

با دستگیری عبدالمالک ریگی حملات تلافی جویانه گروهک ازهم پاشیده ریگی و حامیان این گروهک تروریستی پیش بینی میشود که هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی میتواند حرکتهای این چنینی را با ناکامی روبرو سازد.

 

 

 

تحرکات مشکوک یک سفارت خانه در تهران

یکی از سفارت خانه های خارجی در تهران که در اغتشاشات اخیر با دستگیری برخی کارمندانش نقش سفارتخانه و کشور متبوعش در ادامه اغتشاشات ایران مشخص شد، اکنون نیز دست به تحرکات جدیدی زده است.


 این سفارتخانه کشور اروپایی که سران آن رسما در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران برآمده و از معاندان نظام ایران حمایت مادی و معنوی می کنند، اکنون با ارسال دعوتنامه هایی به رسانه های تاثیرگذار و مهم ایران برای یک مراسم و کنفرانسی در کشورشان که به بهانه آب و هوا برگزار می شود دعوت کرده تا از این طریق بتواند ارتباط هایی را با خبرنگاران رسانه های مهم کشور برقرار بکنند.

بنابراین گزارش، این سفارتخانه برای کنفرانسی که به میزبانی رسانه ملی آن کشور برگزار می گردد، از رسانه های خبری ایران دعوت کرده است که به خرج این کشور اروپایی برای این کنفرانس سفر کرده و میمهان آن کشور باشند.

بسیاری از کشورهای خارجی و مخالف ایران همواره در همایش ها و کنفرانس هایی که شخصیت ها و خبرنگاران ایرانی شرکت می کنند سعی در نزدیک شدن به این افراد و جذب شخصیت و چهره های ایرانی دارند تا بهره برداری های خاص خود را از این طریق انجام دهند.

علت و انگیزه این دعوت سفارتخانه از رسانه های مهم ایرانی هنوز مشخص نشده چرا که این دعوتنامه فقط برای رسانه های تاثیرگذار کشور ارسال شده و حتی در میان دعوت شدگان نام برخی رسانه های توقیف شده نیز به چشم می خورد.

شایان ذکر است، کنفرانس مذکور در اواخر خرداد و اوایل تیرماه سال اینده در یکی از شهرهای آن کشور برگزار خواهد شد.

 

 

 

دشمنان ، شهر مشهد را هدف قرار داده اند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی:

شهر مشهد محل اصلی فعالیت جریانهای فکری مخالف اهل بیت (عج)، نظام و امام راحل است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: شهر مشهد محل اصلی فعالیتهای جریانهای فکری مخالف اهل بیت (عج)، نظام و امام راحل است و آغاز فعالیت گروهک تروریستی منافقین و همچنین انجمن حجتیه در این استان از جمله شهر مشهد بود.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار "محمد غفاری" در همایش مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران و دست اندرکاران جامعه ایثارگری استان خراسان رضوی افزود: انحرافهای جعلی و خرافی و صوفی گری در استان خراسان رضوی و از جمله مشهد طی یکسال گذشته افزایش یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی از دستگیری سه نفر از مدعیان دروغین امام زمان (عج) و یا ارتباط با این امام همام طی هفته گذشته در مشهد خبر داد.

 وی ادامه داد: مشهد محل اصلی فعالیتهای جریانهای فکری مخالف اهل بیت (عج)، نظام و امام راحل است و آغاز فعالیت گروهک تروریستی منافقین و همچنین انجمن حجتیه در این استان از جمله شهر مشهد بود.

او با تاکید بر ضرورت افزایش شناخت نسبت به جریانهای تندروی مذهبی مانند وهابیت، سلفی گری و غیره گفت: کاهش بصیرت در این ارتباط موجب آسیبهای فراوانی به جامعه می شود.

سردار غفاری اظهار داشت: از مجموع 299 مورد نارضایتی اجتماعی طی 10 ماه گذشته در استان خراسان رضوی ، بخش اعظم آن در مشهد بود و مجموع اینها 203 مورد منجر به تجمع و تحصن شد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: از مجموع یک هزار و 69 مورد جرائم خشن رخ داده در خراسان رضوی طی 11 ماهه گذشته، یک هزار و 9 مورد آن مربوط به مشهد بود.

وی همجواری با افغانستان و افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر در آن کشور را از دیگر تهدیدات امنیتی مهم این استان برشمرد.

او گفت: تعداد نیروهای بیگانه و از جمله آمریکایی در منطقه هرات افغانستان بسیار بیشتر از نیروهای افغانی است و پاسگاههای مرزی که بر اساس تفاهم نامه های مشترک بین ایران و افغانستان توسط کشورمان در هرات ایجاد شده به هیچ عنوان توسط نیروهای افغانی مورد استفاده قرار نمی گیرد و به محلی برای تجمع قاچاقچیان و اشرار تبدیل شده است.

سردار غفاری اظهار داشت: هم اکنون استان خراسان رضوی 504 کیلومتر با کشور ترکمنستان و 294 کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد و بر خلاف مرز های افغانستان که از سوی آن کشور کنترل نمی شود، ترکمنستان اشراف کامل امنیتی بر مرزهای خود دارد.

وی افزود: از مجموع مرزهای مشترک با کشور افغانستان، 80 کیلومتر به طور کلی باز است به این معنا که اگر گروه تروریستی و یا معاندان قصد تجاوز به کشورمان را داشته باشد بجز نیروی انتظامی هیچ نیروی مسلحی برای مقابله با آنها در این محدوده مستقر نیست.

او سایر تهدیدات مهم امنیتی استان خراسان رضوی را وجود اتباع بیگانه ذکر کرد و ادامه داد: از مجموع 150 هزار نفر از اتباع بیگانه موجود در این استان 15 هزار نفر شناسنامه دار و شناسایی شده هستند.

سردار غفاری گفت: سالانه 50 میلیارد ریال به عنوان یارانه به اتباع بیگانه پرداخت و چهار میلیون و 500 هزار ریال هم برای هر یک از فرزندان دانش آموز آنان هزینه می شود.

وی افزود: استان خراسان رضوی گذرگاه طرد اتباع بیگانه غیر مجاز 11 استان کشور است و در این راستا روزانه به سه هزار نفر از این افراد به طور رایگان خوراک و وسایل بهداشتی و امکانات مورد نیاز داده می شود و سپس این افراد از مسیر این استان به کشور اقغانستان طرد می شوند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

متن بیانیه منتشر نشده محمد خاتمی در  چهارشنبه سوری

محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات بیانیه ای را در راستای اظهارات همفکران خودش در آستانه چهارشنبه سوری و عید نوروز تنظیم و آماده انتشار کرده بود اما به دلیل فشار دوستان از رسانه ای کردن این بیانیه خودداری کرد. 


 

یکی از کارمندان  بنیاد باران که به بیانیه خام محمد خاتمی دسترسی داشته است متن این بیانیه را برای حقیقت نیوز ارسال کرده است که در ذیل می خوانید.

 

در این بیانیه آمده است که آزادی و حق تعیین سرنوشت دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است آنچه در جریان 8 ماه گذشته اتفاق افتاده است باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و منجر به واکنش های مختلفی شده است.

این حق مسلم ملت است که خواستار حفظ آزادی و حقوق خود باشند و وظیفه مسئولان است که این آزادی را تامین کنند  من طی چند ماه گذشته مصمم بودم که در استیفای حقوق ملت از تمام ابزارهای در اختیار خود استفاده کنم که کردم  اما در آستانه سال نو و بهاری تازه از ملت ایران می خواهم که نسبت به اتفاقات سال 1388 از خود گذشت نشان داده و از این پس و با ورود به سال 1388 با گذشت خود از ایجاد  تنش و حاشیه برای کشور خودداری کنند.

 باید به ملت ایران تاکید کنم که  نباید از چارچوب های قانونی خارج شویم و باید تحت هر شرایطی آرامش و متانت خود را حقظ کنیم.

جمهوری اسلامی از ماست و اگر هم اعتراضی هم بود باید به حرمت حفظ کیان نظام و انقلاب این اعتراض ها پایان یافته و با آغاز فصلی جدید در مناسبات اجتماعی و سیاسی خود در جهت تقویت پایه های نظام و انقلاب گام برداریم.

محمد خاتمی  ایجاد وحدت و هم دلی در بین تمام گروه های سیاسی  را خواستار شده است و در پایان افزود: ولایت  فقیه رکن اصلی قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی است و همه دلسوزان به نظام و انقلاب باید برای ایجاد وحدت حول محور ولایت فقیه حرکت کنند  و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف تعالی نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.

لازم به ذکر است که این بیانیه قرار بود از سوی محمد خاتمی انتشار پیدا کند اما به دلیل فشار دوستان این امر تحقق پیدا نکرد و به نظر می رسد متن این بیانیه  در جهت نظر و خواست سران جریان سبز با تغییرات زیاد به زودی انتشار پیدا کند.

 

 

یک مقام امینتی  خبر داد؛

مهدی هاشمی اسناد محرمانه دوران جنگ و سازندگی را با خود به انگلستان برده است

یک مقام امنیتی  گفت: مهدی هاشمی اسناد محرمانه کشور در دوران جنگ تحمیلی و ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را در 10 دی وی دی از کشور خارج و به انگلستان برده است.

 

 

 

این مقام امنیتی تاکید کرد: مهدی هاشمی تمام اسناد محرمانه کشور را در زمان جنگ تحمیلی و دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی پدرش با کمک دوستان داخلی خود باگنجاندن در 10 دی وی دی از کشور خارج و آن را برای رسیدن به مقاصد خود به انگلستان برده است.
وی  در پاسخ به این سئوال که چرا فرزند هاشمی رفسنجانی دست به چنین کاری زده است افزود: از آنجاییکه بحت دادگاهی شدن او بسیار داغ شده بود وی با جمع اوری این اسناد محرمانه و انتقال آن به خارج از کشور قصد دارد برای خود حاشیه امنیت ایجاد کند.
این مقام امنیتی تاکید کرد: وی قصد دارد در صورت دادگاهی شدن و یا بالا گرفتن انتقادات از خود و بستگانش این اسناد محرمانه را از طریق واسطه های خود در انگلستان انتشار دهد .
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این کار تنها برای ایجاد مصونیت قضایی انجام شده است.

 

 

 

ارزشها در اندیشه عالی جنابان فتنه

تفکر شیعی موجب انحطاط ایران است

غلامرضا سالار بهزادی: تفکر شیعه گری موجب انحطاط مملکت ما و مانعی برای دموکراسی است. ای کاش سوابق حاکمیت های مردمی صدر اسلام ، مورد توجه قرار میگرفت.

(صبح امروز 23/8/78)

 

معصومین در فروع اسوه نیستند

محسن کدیور: معصومین فقط در کلیات و اصول اسوه اند ، نه در فروع و جزئیات

(ماهنامه کیان بهمن 77)

 

امروز سخنان فاطمه دیگر کاربرد ندارد

عبدالکریم سروش: ارزشهای دینی دائما در تغییرند، اگر روزی فاطمه میگفت ، بهترین زنان کسی است که نامحرم او را نبیند ، امروز کسی نمیتواند این را بپذیرد. اگر آن روز سعادت دختران بود که در خانه پدر حیض نبیند، ولی امروز این خلاف سعادت است و شوهر دادن دختر 9 ساله خلاف ارزش است ، اینها همه داد میزنند که این کلمات مقطعی و مخصوص جامعه ای خاص بوده است

(زنان دی ماه 78)

 

عمر950 ساله نوح دروغ است

محمد مهدی فولادوند: عمرنوح پیامبر 60 الی 70 سال بوده است و 950 سال ،  عمر خاندان نوح بوده است ، نه عمر شخص نوح. واقعا بعید است یک شخص 950 سال عمر کند.

(صبح امروز 19/10/78)

 

غیرت دینی ویران کننده است

عطاالله(بهاالله) مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است

(آریا 16/1/79)

 

به قران نمیتوان استناد کرد

سید محمد خاتمی : این سخن عبدالکریم سروش و مجتهد شبستری که وحی الهام بر پیامبر بوده و ماهیت قران بر ما آشکار نیست و نمیتوان به آن استناد کرد درست است! در حال حاضر مطالب قران با برخی دریافت های بشری سازگار نیست چرا که احکام آن متناسب با زندگی قبیله ای است و اگر بپذیریم احکام کتاب آسمانی مسلمانان قطعی و و جاودانه است ، باید بگوییم که زندگی مورد نظر اسلام زندگی قبیله ای است! در زمان حاضر بنابر ادله ای که ذکر کرده قران کریم برای ما قابل استناد نیست

(کیهان 12/6/87)

 

لقب پیامبر حاکی از غلبه فرهنگی جاهلی است

مرضیه آذر افرا: اینکه پیامبر را ابولقاسم لقب داده اند نه ابوفاطمه حاکی از غلبه فرهنگ جاهلی مردمسالاری است

(پیام هاجر 13/7/78)

 

قصه یوسف دروغ است

ح.م. تبریز: صحت قصه حضرت یوسف در قرآن کریم از محالات است

(روزنامه صبح فردا خرداد 78)

 

آزادی ، مقدم بر دین است

سید محمد خاتمی: اگر دین در برابر آزادی قرار بگیرد ، این دین است که باید محدود شود نه آزادی

(دانشگاه تهران 2/3/87)

 

حسین همان سیاوش ایران باستان است

فاطمه گوارایی: عاشورا نماد زنده در آتش افتادن سیاوش است. داستان عاشورا در ایران ، داستان دمیدن روح اسطوره سنت شده سیاوش در تن اسطوره زنده و پویای حسین است

(پیام هاجر 23/1/79)

 

حجاب عقب افتادگی است

مظاهر دینی چون حجاب و حیای زنان ، نماد عقب افتادگی است

(ماهنامه جامعه سالم تیر 77)

 

 

مستندی از اقدامات فتنه گران پس از انتخابات

 

مستندی از اقدامات فتنه گران پس از انتخابات

مستندی از اقدامات فتنه گران پس از انتخابات

 

مستندی درباره پشت پرده شیطان پرستی

 

پشت پرده فعالیت فعالان حقوق بشر در ایران

پشت پرده فعالیت فعالان حقوق بشر در ایران


ارسال شده در توسط منتظر منجی

کمک رسانی سایبری به مخالفان ایران نیز کارایی ندارد

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا :

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام داشت که ارائه خدمات نوین سایبری نیز کمکی به مخالفان دولت ایران نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز،لئون.ایی.پنتا،،مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا هفته گذشته در اوکلاهاما عنوان داشت :هیچ کس نمی تواند نسبت به کمک های سایبری وزارت خارجه آمریکا به مخالفان ایران خوشبین باشد.هیچ کس نمی داند که آیا با این اقدام آن ها(فتنه گران) به حیات خود ادامه خواهند داد یا خیر.
وی در بخشی دیگر از تحلیل خود گفت:ارزیابی های ما نشان می دهد که حکومت ایران در معرض سقوط قرار ندارد و خطری آن ها را تهدید نمی کند.
وی تنها راه موفقیت آمریکا را ادامه تحریم ها دانست.

نیویورک تایمز نیز در تحلیلی به قلم "دیویدسانجر" نوشت : تلاش های جدید برای تحریم بر علیه ایران همان دردسر های قبلی را برای آمریکا در برخواهد داشت.دولت اوباما تازه به یافته دولت اسبق آمریکا(جورج بوش) رسیده و متوجه شده است  که پیروزی بر ایران از طریق تحریم های پی در پی سختر و سختر می شود.

 

 

از 22 خرداد تا 22 بهمن فصل جدیدی در بصیرت ملت ایران گشوده شد

 

مشهد - حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع میلیونی زایران حرم رضوی در مشهد مقدس با اشاره به حوادث بعد از انتخابات تاکید کردند : ‌از 22 خرداد تا 22 بهمن یک فصل پرافتخار و پر عبرتی برای ملت ایران بود و آگاهی جدیدی به وجود آورد و فصل جدیدی در بصیرت ملت ایران گشوده شد.
حضرت آیت الله خامنه ای عصرروز 
? شنبه در جمع زایران و عاشقان ولایت در رواق امام خمینی (ره) فرمودند : قویترین و آخرین ضربه را ملت ایران در 9 دی و 22 بهمن بر دشمن وارد کرد و این کار در 22 بهمن کاری عظیم بود و در 9 دی یکپارچگی ملت آشکار شد. 
ایشان تصریح کردند : این کار عظیم ملت ایران در 22 بهمن و 9 دی بود و همه کسانی که در عرصه سیاسی به هر نامزدی رای دادند،‌ هنگامی که دیدند دشمن در صحنه است و وقتی اهداف پلید دشمن را فهمیدند،‌ حتی نسبت به کسانی که به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند و فهمیدند که صراط مستقیم این است، ملت ایران در 22 بهمن یک شعار واحد داشت و خیلی تلاش کردند بین ملت دودستگی ایجاد کنند، نتوانستند و ملت ایستادگی کرد که این یک پیروزی برای ملت بود.‌

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
<      1   2