آیهء حجــاب «یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک ونساء المومنین یدینین علیهن من جلا بیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو: روسری های بلند برخود بیفکنند ، این (عمل) مناسب تر است ، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده مهربان است. (احزاب، 59)
بیانات زیبای آقای قرائتی در باره حجاب
شما جنس مرغوب را در کادو می پیچید، روی تلویزیون پارچه می اندازید،
کتاب قیمتی را جلد می کنید، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمی دهید.
بنابر این جلد وحجاب نشانه ارزش است.
خداوند برای چشم که ظریف است و خطرات آنرا تهدید می کند،
حجاب قرار داده حجاب باعث تمرکز فکر مردان که بخش عمده تولید جامعه به دست آنان است می گردد.
در کشورهایی که بی حجاب است نظام خانواده از هم گسسته و آمار طلاق غوغا می کند.
اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال ، جلوگیری از تشتّت و هوسبازی و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب فرموده.
باید دانست که حجاب مانع تولید نیست ، بزرگترین صادرات ایران بعد از نفت ، قالی است که تولیدش به دست زنان با حجاب است.
حجاب مانع تحصیل نیست صدها هزار دانشمند زن در کشور اسلامی ایران شاهد این ادعّاست حجاب آرم جمهوری اسلامی ایران است.
دنیا انقلاب اسلامی ایران را باحجاب بانوان می شناسد و ابرقدرتها از این نشانه پرارزش انقلاب آنقدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامی بر سر درس تحمل نمی کنند.
از سلسله بیانات آقای قرائتی در باره با حجاب
پشت پرده .....
رابطه بی حجابی و بی غیرتی به روایت یک پوستر
بیحجابی؛ نمایی از کشف حجاب رضاخان / به بهانة 17 دیماه روز سیاه کشف حجاب
72 سال از آن روزهای سیاه میگذرد. همان روزهای ترس و اختناق که با نام آزادی، چادرها را از سرها میکشیدند، و دیگر کمتر بانویی در خیابانها دیده میشد؛ چرا که ترس از برهنگی و اقدام شرمآور پهلویان، امنیتی برای آنان باقی نگذاشته بود. اما چنین فشارهایی نتوانست اصالت و نجابت بانوی مسلمان ایرانی را زیر سؤال ببرد. اکنون درگذشت زمان، خیابانها رنگ و بوی دیگری گرفتهاند و صدای پای رضاخان به نوعی دیگر به گوش میرسد.
روسریاش را عقبتر میکشد. حالا فرق سرش را که به مدد ژل و روغن از وسط باز شده، بهخوبی میتوان دید. چادر نازک و گلدارش نیز هرازگاهی از سرش میافتد و همین، توجه دیگران را به سویش جلب میکند. دیگر از دیدن چنین تصاویری در سطح شهر متعجب نمیشوی، اما با خود میاندیشی، چرا در سالهای اخیر شاهد تردد افراد بدحجاب و بعضاً بیحجاب در سطح شهر هستی؟
****
خانم کریمی که یک دانشجو است علت این امر را عملکرد ضعیف برخی از مسئولان میداند و میگوید: متأسفانه به رغم برخی تلاشها و اجرای برخی طرحها، که اکثراً موقتی و کوتاهمدت هستند پدیدة بدحجابی روزبهروز رواج بیشتری مییابد و این مسئله در جوانان بیشتر دیده میشود. چون این قشر بهدلیل شرایط سنی از یکدیگر الگو میگیرند.
وی تصریح میکند: هماکنون وجود برخی البسه، مانتو و چادرهای موجود در بازار، خود به این مسئله دامن میزند؛ برای نمونه مانتوهای تنگ و اندامی، چادرهای نازک و طرحدار یا شلوارهای کوتاه و آبرفتهای که بیشتر جوانان را مجذوب خویش ساخته، همگی بهگونهای با فرهنگ و شئونات اسلامی مغایرت دارد و خود مروج بدحجابی جوانان است، که متأسفانه از دید مسؤلان ذیربط دور ماندهاند و برخورد لازمی برای جمعآوری و یا عدمتوزیع آنان صورت نمیگیرد.
آقای خاکپور یکی از کسبه جوان هم با تایید این مطلب که پدیدة بدحجابی هر روزه شیوع بیشتری مییابد، یادآور میشود: متأسفانه در وضعیت فعلی بسیاری از ما جوانان، تحت تأثیر رسانههایی چون ماهواره و تهاجم غرب هستیم که بهرغم کمتوجهی و اهمال مسئولان، ممالک بیگانه و سیاستمداران غربی هر ثانیه با ترفندی خاص، پدیدهای را بهنام مد روانة کشورمان میکنند که مسئولان فرهنگی کشور تنها نظارهگر این هجوم خاموش و ویرانگر میباشند.
خانم مشعوفی یکی از طلبههای خارجی ساکن ایران نیز با اظهار تأسف از وجود برخی جوانان بدحجاب در ایران که کشوری اسلامی است، میگوید: با وجود برخی تبلیغات سوء بر ضد ایران، تصویر و تعبیر اکثر ملتها از جوان ایرانی، جوانی فهیم، فرزانه و هوشیار میباشد که این مسئله نباید با تبلیغات و تهاجم فرهنگی دولتهای استعمارگر دستخوش تغییر گردد و بهگونهای درایت و ذکاوت جوان ایرانی زیر سؤال رود.
ایشان همچنین خاطرنشان میکند: با وجود اینکه زنان و جوانان کشورهای غربی و اروپایی تحت تأثیر فرهنگ غالب آن کشورها، هیچ محدودیت و چارچوبی برای ملزم ساختن خویش و رعایت آن ندارند، اما در این کشورها، تنها دو پدیده حجاب و بیحجابی دیده میشود و مسئله بدحجابی در اینگونه کشورها معنا ندارد؛ به عبارت دیگر، پدیدة بدحجابی در این کشورها دیده نمیشود. پس میتوان اینگونه برداشت کرد که افراد بدحجاب هنوز درک درستی از خود، باورها و مذهب و اعتقاداتشان به دست نیاوردهاند؛ از اینروی، سرگردان و بلاتکلیف در ارزشهای اصیل خود و فرهنگهای تزریقی القا شده دست و پا میزنند.
این بانوی مسلمان میافزاید: اگر جوانان چه دختر و پسر، تعریف درستی از حجاب داشته باشند و باور کنند که حجاب محدودیت نیست و مصونیت است، بیگمان خود را ملزم به رعایت آن میکنند. مؤید این حرف، زنان و دخترانی هستند که بهدلیل بیحجابی قربانی دیگر اقشار جامعه میشوند و از هیچ حق و حقوق یا احترامی برخوردار نیستند.
اما جعفر آرشید روانشناس و استاد دانشگاه، بروز پدیدة بدحجابی را ناشی از آن میداند که در چنین جامعهای آنطور که باید فرهنگسازی صحیح و کافی صورت نگرفته است.
این روانشناس تصریح میکند: در تشدید ناهنجاریهای اجتماعی، وضع نابسامان خانواده، عدم درک متقابل در میان افراد خانواده، وجود تناقضات در توقعات و ارزشهای فرهنگی جامعه و جهانی شدن دخیل میباشند. البته ایشان الگوپذیری و تقلید کورکورانه بهمنظور همرنگ شدن با جماعت را هم، عامل مهم دیگر در این موضوع میداند.
وی خاطرنشان میکند: اگر روشهای تربیتی صحیح را در خانه، مدرسه و جامعه اعمال کنیم و جامعه را به رشد اخلاقی برسانیم، آنگاه میتوانیم ریشة چنین معضلاتی را در سطح جامعه بخشکاینم. در این بین پاک کردن صورت مسئله و انکار آن نمیتواند مؤثر واقع شود. اما اجرای دو روش برای رفع معضل بدحجابی حائز اهمیت است: اول اینکه، محیط را برای مقابله با اینگونه ناهنجاریها آماده کنیم، که این امر بهواسطة حضور مؤثر رسانهها و مسئولان فرهنگی و... امکانپذیر است و دوم اینکه، الگوهای مناسبی را به جوانان ارائه دهیم که این مهم با همت مسئولان فرهنگی محقق میشود.
شاید اگر جوانان ما به این باور برسند و بپذیرند که هر چشمی لایق دیدن نیست و محرم تلقی نمیشود، آنگاه خواهند فهمید که برهنگی یعنی ارائة جواز به هر نامحرمی برای تعدی به حریم خصوصی و خدشهدار کردن شخصیت افراد. شاید استناد به گفتة گهربار استاد مطهری بهترین مصداق باشد که فرمودند: اگر برهنگی تمدن است، حیوانات از همه متمدنترند!
کشف حجاب اخلاقی و عقیدتی در جنبش سبز
سایت "مردمک" که از جمله سایتهای حامی این جریان است، در مطلبی دست به انتشار نظرات مخاطبان خود درباره دو نفر از حامیان ارشد آقای موسوی یعنی محسن کدیور و عطاءالله مهاجرانی زده است تا بدین وسیله اختلافات گسترده خود با مدیران دیگر سایت حامی موسوی یعنی جرس را بیش از پیش عیان کند؛ موضوعی که در ماههای اخیر بسیار مشاهده شده است.
به گزارش شبکه ایران، موج سرخوردگی و یأس در میان حامیان جریان آشوبهای خیابانی که در یک سال گذشته بارها خود را نشان داده است، در جدیدترین فاز خود به فحاشی نسبت به اعضای اتاق فکر لندن و همراهان اصلی میرحسین موسوی رسیده است.
سایت "مردمک" که از جمله سایتهای حامی این جریان است، در مطلبی دست به انتشار نظرات (کامنت) مخاطبان خود درباره دو نفر از حامیان ارشد آقای موسوی یعنی "محسن کدیور" و "عطاءالله مهاجرانی" زده است تا بدین وسیله اختلافات گسترده خود با مدیران دیگر سایت حامی موسوی یعنی "جرس" را بیش از پیش عیان کند؛ موضوعی که در ماههای اخیر بسیار مشاهده شده است.
در این کامنتها، کاربران اینترنت کدیور و مهاجرانی را به منفعتطلبی و تلاش برای مشهور شدن متهم کردهاند و آنان را افرادی خواندهاند که هیچ تعلق خاطری به مردم ایران و حقوق آنان ندارند.
گفتنی است این نظرات در پایین مطلبی به قلم "ا.ن" - طنزپرداز سابق نشریات اصلاحطلب" که به دفاع از مهاجرانی و کدیور پرداخته بود، نگاشته شده است.
تعدادی از کامنتهای قابل انتشار این مطلب به شرح زیر است:
- محسن کدیور اخیرا مذاکراتی با مقامات انگلیسی داشته. مهمترین نیازی که کدیور با اونها مطرح کرده اینه که به رسانههاشون علیالخصوص بی.بی.سی فارسی بگویند که هر خبری درباره کدیور میدهند، حتما بنویسند “آیتالله محسن کدیور”. کدیور گفته من آیتالله هستم و رسانههای شما این را باید رعایت کنند. آیتاللهای که به وسیله لندن و واشنگتن ساخته بشه، چه آیتاللهای میشه.
- این نبوی که ... یعنی اخلاق و مروت اصلا سرش نمیشه و نمی دونه یعنی چی ... تو کارنامهاش کلی از این افتضاحها داره ... مهاجرانی هم تو همین خط کار میکنه. محسن کدیور، آیتالله این دوتاست که مجوز شرعی براشون صادر میکنه و وقتی گند کارشون در میاد، کدیور میاد مصاحبه مطبوعاتی میکنه که اینها تهمتهای رژیمه و جمهوری اسلامی این اتهامها رو برای شوهر خواهر ما درست کرده!
- الکلیسم سیاسی میدانید چیست؟ طنزنویس الکلی یک دفعه شده تحلیلگر مسائل سیاسی! الکل را که زد و هوش از سرش پرید، هر یاوهنویسی رو به نام تحلیل سیاسی جرسی میکنه. یه شب مینویسه رژیم داره سقوط میکنه. چند شب بعد مینویسه ما شکست خوردیم اما ما چپ مدرنایم و به این عنوان کار میکنیم؛ بیایید به ما پول بدهید. الکلیسم سیاسی نمیدونه در طی چند شب نمیشه از سقوط رژیم به شکست جنبش سبز رسید! این لوده یاوهنویس بهتره به همون یاوهنویسیهای مثلا طنز ادامه بده؛ چون اونجا تناقضگویی عیبی نداره اما تو سیاست نمیشه.
فعالان سیاسی معتقدند علت هجمههای اینچنین کاربران سایتهای ضدانقلاب به این افراد، منفعتطلبی شخصی این افراد در تهیه مطالب برای رسانههای مخالف جمهوری اسلامی ایران است.
به عنوان مثال، چندی پیش "ا.ن" صریحا اعلام کرد که برای نوشتن مطلب در سایت "رادیو زمانه" - ارگان رسمی پارلمان هلند - از مجلس این کشور اروپایی حقوق میگیرد و به این مساله هم افتخار میکند.
به گزارش شبکه ایران، دریافت حقوق از رسانههای خارجی و نوشتن مطالب موردنظر آنها از جمله مواردی است که در سالهای اخیر سبب شده تا اطمینان کاربران فضای مجازی به مطالب رسانههای مخالف ایران روز به روز کاهش یابد؛ مسالهای که چندی پیش سایت رسمی سازمان اطلاعاتی آمریکا هم به آن اذعان کرد.
"گویانیوز" ضمن گزارشی تاکید کرد آمار بازدیدکنندگان برخی از این سایت ها- به شرح زیر است: «جرس 3200 بازدید، بیبیسی فارسی 6500 بازدید، صدای آمریکا 3000 بازدید، کلمه 8500 بازدید، هرانا (وابسته به منافقین) 5500 بازدید و دانشجو نیوز (وابسته به گروهک نهضت آزادی) 6600 بازدید.
این سایت همچنین خاطرنشان کرده که تعداد بازدیدها نشانگر تعداد افراد بازدیدکننده نیست چرا که معمولا هر فرد در روز چند بار از سایت موردنظر خود بازدید میکند و تازه بخشی از آنها هم طرفداران جمهوری اسلامی ایران هستند.
دختران مسلمان ترکیه برای برداشتن حجاب گریه می کنند
بعضی از دختران ایران اسلامی نیز برای برداشتن حجاب اعتراض می کنند :
واما...
روزگار غریبیست جایی زنان برای داشتن حجاب تلاش می کنند و از بی حجابی ناراحتند!
بدحجاب! بی حجاب! معذرت! معذرت!
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند "مرگ بر بدحجاب" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که شعار دادند " ملت ما بیدار است، از بدحجاب بیزار است" از تو معذرت می خواهم.
من از جانب تمام کسانی که فعل تو را از خود تو جدا نکردند، معذرت می خواهم.
من می دانم که تو اگر اهمیت و فلسفه ی حجاب را بدانی، به حجابت از من هم پایبندتر خواهی بود.
من می دانم که اگر ظاهر امروز تو این است، من نیز بسیار مقصرم که اگر من توانسته بودم منطق و احساسم را راجع به حجاب به تو منتقل کنم، ظاهر امروز تو این نبود.
من می دانم که اگر در فرهنگ سالمی که حکم اکسیژن را دارد، نفس کشیده بودی، ریه های عفافت غبار نمی گرفت.
من می دانم که اگر عمق نقشه ها و اهداف دشمن و تلاش شبانه روزی شان را برای تاراج حیا می دانستی، مشتی محکم بر دهانشان می کوبیدی.
من می دانم که در عمق دورنت خدا را دوست می داری، فاطمه ی زهرا(س) را دوست می داری، برای امام حسین(ع) اشک می ریزی و اگر ندای حق درست به تو برسد، هیچ گاه رضایت آن ها را با هیچ چیز دیگر در دنیا عوض نمی کنی.