اختصاصی/از آوازه خوانی در کاباره تا ادعای نبوت؟!
خدا وجود داره ! اما نه خدای یکتا و عالم و قادر. خدا در حقیقت موجودات فضایی میباشند که با جهش ژنتیکی ما رو به وجود آوردند!
چندی پیش خبری در خصوص فعالیت این فرقه با نام رائیلیان در یکی از شهرهای کشور در جوان آنلاین درج شد با پیگیری خبر نگار ما در خصوص این قضیه مشخص شد که این فرقه علاوه بر فعالیت در سطح جامعه به راه اندازی سایت اینترنتی و همچنین ترجمه سه کتاب موهون به زبان فارسی در فضای مجازی اقدام نموده است.
به گزارش جوان آنلاین ،رایل خواننده و ترانه سرا با اسم اصلی کلود ووریهون در تاریخ سی سپتامبر سال 1946 میلادی در منطقه ویچی در فرانسه به دنیا آمد و توسط خاله و مادر بزرگش در منطقه آمبرت بزرگ شد. با شور و علاقه ای نسبت به شعر و خوانندگی و ترانه سرایی، رایل در سن پانزده سالگی خانه را ترک کرده و به پاریس رفت. در آنجا تحت نام مستعار کلود سلر شروع به خوانندگی کرد. به عنوان یکی از بزرگترین طرفداران جک برل او نیز در همه کابارههایی که این ستاره بلژیکی در آغاز خوانندگی اش در پاریس آواز خوانده بود، شروع به خوانندگی کرد.
در دهه 1970 میلادی مدعی شده که در خیابانهای پاریس با موجودی فضایی ملاقات کرده و او را به عنوان پیامبر عصر جدید برگزیدهاند.
محورهای عقیدتی این خواننده مدعی نبوت شامل:
خدا وجود داره ! اما نه خدای یکتا و عالم و قادر. خدا در حقیقت موجودات فضایی میباشند که با جهش ژنتیکی ما رو به وجود آوردند.
تمام پیغمبران از طرف موجودات فضایی مبعوث شدهاند و وحی در حقیقت نوعی تله پاتی میباشد.
رایل به زندگی پس از مرگ هم معتقد است او میگوید وقتی انسان میمیرد موجودات فضایی با استفاده از ژنهای اولیه انسان را دوباره میسازند و برایش زنهای زیبا و. . . خلق میکنند.
رایل پیغمبر جدید است و همه ادیان دیگر باید به او ایمان بیاورند.
این فرقه نوظهور برای یارگیری در لایه های مختلف اجتماعی اذعان میکند، تمامی پیامبران الهی را قبول دارد با این تفاوت که ایشان را نه خداوند، بلکه انسانهایی ساکن کرات دیگر فرستاده اند که بیست و پنج هزار سال پیشرفته تر از انسانهای زمینی میباشند.
مهم ترین منظری که میتوان به ارزیابی مدعیات این فرقه نوساخته بشری پرداخت:
از جهت مقدار هماهنگی ادعاهای این دین با آموزههای ادیان بزرگ است، زیرا این دین خود را مخالف ادیان الهی ندانسته بلکه آن پیامبران را نیز رسولان الوهیم( نام انسانهای کرات دیگر) میداند حال مهمترین پرسش این است که اگر این پیامبر جدید یعنی رایل ادامه دهنده راه همان انبیای الهی است، پس این همه تفاوت و تناقض از کجا آمده است؟ به برخی از این تناقضات اشاره میکنیم:
1. چگونه است که در قرآن میخوانیم که خداوند متولد نشده و موجودی از او متولد نمیشود ولی رایل مدعی است که الوهیم (همان موجود یا موجوداتی هستند که پیامبران را فرستادهاند) از نسلهای قبلیالوهیم به دنیا آمده و این سلسله به دنیا آمدنها تا بینهایت ادامه پیدا میکند.
2. این دین میگوید از طرف همان موجودی آمده است که حضرت محمد (ص) را فرستاده است. حال این سؤال پیش میآید که پس چگونه در قرآن کریم حضرت محمد(ص) آخرین پیامبر دانسته شده است و آیا الوهیم نمیدانست که 14 قرن بعد بناست پیامبر دیگری برای انسانهای زمینی بفرستد؟
3. تمامی ادیان الهی بر غیر مادی بودن و نامیرا بودن خداوند و نیز ازلی و ابدی بودن او تأکید دارند در حالی که الوهیم موجودی است میرا و از پدران خود به وجود آمده است و نیز در مکانی خاص زندگی میکند و به چشم دیده میشود. آیا الوهیم فراموش کرده که در کتابهای قبلی خود به مردم چه پیامی داده و خود را چگونه معرفی کرده است؟
سارا شورد: روزنامه ابتکار نوشت: حرفهای متناقض ساراشورد متهم آمریکایی که با رأفت نظام اسلامی با قید وثیقه آزاد شد، در جدیدترین مصاحبه خود که توسط هفته نامه نیوزویک انجام شده، بیشتر به چشم میخورد. وی از یک سو از فضای وحشت آلود زندان اوین سخن گفته که هیچ کس، فرد دیگری را نمیدید و حتی شبانه روز مشخص نبود، اما از سوی دیگر میگوید که زنان ایرانی در بند، برای او آهنگ مایکل جکسون میخواندند و به زبان انگلیسی به او میگفتند که دوست دارند سریعتر آزاد شود!! البته مشخص نکرده چگونه زنان زندانی در اوین او را میشناختند، اینقدر انگلیسی بلد بودند و مایکل جکسون حفظ میکردند! وی درباره مساحت سلول خود نیز گفته که سلولش حدود سه و نیم در دو و نیم متر بوده و او آن را از ترس سوسکها تمیز نگه میداشته است.شورد درباره نوع غذای زندان نیز گفته که غذاها معمولا تکراری بوده است؛ موقع صبح به او نان و پنیر و برخی اوقات میوه میدادند و بعد از ظهر نیز برنج همراه با نوعی گوشت غذایش بوده است. به گفته خود این متهم آمریکایی، وی در نه ماه آخر حضور در زندان، تلویزیون داشته، کتاب در اختیارش میگذاشتند و تماس تلفنی نیز برقرار میکرده است اما در ادامه میگوید که”همیشه از این هراس داشته است که نتواند به مادرش خبر زنده بودنش را بدهد!
در اوین برایم مایکل جکسون میخواندند!
"صراط" - هرچند که تلاشهای نمایندگان مجلس و برخی سیاسیون برای پخش مجدد برنامه "دیروز امروز فردا" تا حدودی تاثیر داشت و این برنامه چندی پیش با تغییراتی اساسی و با مجری جدید روی آنتن رفت اما عزت الله ضرغامی نشان داد که در آخر آنچه را که خود بخواهد جامه عمل خواهد پوشاند .
به گزارش صراط برنامه دیروز امروز فردا که با اجرای وحید یامین پور روشنگری بسیاری را در سطح جامعه ایجاد کرده و مورد استقبال مردم و تقدیر جریان حزب الله قرار گرفته بود پس از گذشت مدتی و با فشار برخی چهره های خاص بالاخره به حالت تعلیق در آمد . پس از مدتی تعطیلی و گمانه زنی های پیاپی و همچنین پیگیری های برخی نمایندگان مجلس برای پخش مجدد این برنامه متاسفانه صداو سیمای ضرغامی بدون کوچکترین حمایتی از وحید یامین پور و در حالی که تهیه کننده این برنامه وعده داده بود وی مجری سری جدید خواهد بود، محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی وزارت رفاه را جایگزین وی کرد .
بر این اساس ظاهرا حذف دکتر وحید یامین پور از رسانه ملی کلید خورده و قرار نیست تا این استاد دانشگاه امام صادق را دیگر در صدا و سیما ببینیم.
هرچند که وی پس از پخش برنامه دیروز امروز فردا با اجرای مجری جدید در وبلاگش نوشت: "منتظر نباشید تا درباره ی اتفاق امشب (دلایل عدم حضورم در برنامه ی دیروز امروز فردا) چیزی بگویم."
یامین پور همچنین در مصاحبه با شبکه خبر ایران گفت که کار با تلویزیون تجربه ی دلچسبی برای او نبوده و او دیگر برای همکاری با شبکه سه انگیزه ای ندارد. مجری سابق برنامه جنجالی "دیروز امروز فردا"، اینبار هم از بیان جزئیات و پشت پرده ی اتفاقات سیمای جمهوری اسلامی پرهیز کرد.
گفتنی است در حالی که سازمان صداوسیما تمام قد و با حداکثر پتانسیل از برنامه زرد و پرحاشیه ی نود دفاع کرده و به هیچ وجه انتقادات وارده به این برنامه و مجری انحصاری اش را شنوا نیست مشخص نیست که چگونه یک برنامه موثر و بصیرت دهی مثل "دیروز امروز فردا" به این راحتی دستخوش تغییرات می شود؟
شنیده ها حاکی از آن است که تهیه کننده این برنامه نیز به زودی تغییر خواهد کرد!
فعالیت غیر قانونی مجمع مدرسین و محققین
مجمع مدرسین هیچ گونه مشروعیت و مقبولیت حقوقی ندارد و صرفا یک تشکل جناحی، باندی است لذا درخواستش از نمایندگان قابل پیگیری نمیباشد.
عضو کمیسیون ماده 10 احزاب بااشاره به درخواست مجمع مدرسین و محققین از نمایندگان برای حمایت از فتنه گران زندانیان سیاسی گفت:مجمع مدرسین هیچ گونه مشروعیت و مقبولیت حقوقی ندارد و صرفا یک تشکل جناحی، باندی است لذا درخواستش از نمایندگان قابل پیگیری نمیباشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران با تاکید برنامشروع بودن مجوز فعالیت مجمع مدرسین و محققین افزود: مجمع مدرسین و محققین در دوره ریاست بنده در کمیسیون ماده احزاب درخواست مجوز کرد، اما به دلایلی مجوز فعالیت به این تشکل داده نشد.
عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی تصریح کرد: هیچ یک از درخواست کنندگان مجوز برای تشکیل مجمع جزء محققان و مدرسان باسابقه حوزه علمیه نبودند و حتی مدیریت حوزه علمیه نیز مدرکی دال بر تایید این افراد صادر نکرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: عدم تامین شرایط و ضوابط موردنظر کمیسیون ماده 10 احزاب موجب عدم اعطای مجوز به این تشکل سیاسی شد اما پس از تکیه اصلاح طلبان برکرسیهای کمسیون ماده 10 احزاب و تشکیل دولت اصلاحات مجوز فعالیت دینی تشکل سیاسی نامشروع صادر گردید.
وی با اشاره به درخواست مجمع مدرسین و محققین از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از وضعیت زندانیان سیاسی تاکید کرد: مجمع مدرسین و محققین هیچ مشروعیت و مقبولیت حقوقی ندارد و صرفا یک تشکل جناحی، باندی است لذا درخواستش از نمایندگان مجلس قابل پیگیری نمیباشد.
ردیابی برادر ریگی از طریق تلفن بی سیم مقام های پاکستان از تحویل سرکرده جدید گروه شیطانی جندالله در آینده نزدیک به ایران خبر می دهند.
مقام های پاکستان اعلام کردند که "عبدالرئوف ریگی" که تلفن بی سیم او در حالیکه در مرزهای ایران و پاکستان در حال تلفن به یک روزنامه لندنی بوده رد یابی شده بزودی به ایران تحویل داده خواهد شد.
عبدالرئوف پس از مجازات و اعدام شدن عبدالمالک ریگی به عنوان رئیس جدید گروهک جندالله منصوب شد.
اسلام آباد اعلام کرد که ریگی پس از بازجویی های لازم از سوی مقام های امنیتی پاکستان به ایران تحویل داده خواهد شد.
مقام های مطلع در اسلام آباد اعلام کردند که ریگی در حال تلفن زدن به روزنامه "الشرق الاوسط" رد یابی شده است.
این مقام ها همچنین از تلاش های نیروهای پاکستانی پس از بمب گذاری اخیر این گروه در چابهار برای متلاشی کردن گروه شیطانی جندالله خبر داده اند.
پس از آنکه مکالمه تلفنی ضبط شده ریگی به مقام های پاکستانی اطلاع داده می شود آنها به سرعت پس از 24 ساعت و در پی یک عملیات کماندویی آن را دستگیر کردند.
روز گذشته منابع خبری از دستگیری ریگی در پاکستان خبر دادند اما بلافاصله در بیانیه ای با رد این خبرادعا شد که وی در ایران بسر می برد.
در پی بمب گذاری در چابهار مقام های ایران مصراً از مقام های پاکستانی خواستار برخورد با این گروه تروریستی شدند.
در نشست اکو نیز رئیس جمهوری ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود بر لزوم برخورد قاطع اسلام آباد با تروریست های تاکید کرد.
فرمانده گروهک جندالشام کشته شد
جسد "گاندی سحمرانی" ملقب به "ابو رامز" مسؤول گروه "جندالشام" در پارکینگ یک خودرو در اردوگاه عین الحلوه واقع در جنوب لبنان پیدا شد.
حسنعباسی: طلا و مس نمونه یک فیلم دینی
استراتژیک با حضور در برنامه هفت که جمعه شب ها از شبکه سوم سیما پخش می شود، به بررسی سینمای دینی در ایران و جهان پرداخت.
به گزارش رجانیوز ، دکتر حسن عباسی از اساتید برجسته علوم استراتژیک، در خصوص سینمای دینی در ایران و جهان گفت: علیرغم آنچه که در تصور عموم مردم هست، بیشتر فیلم های دینی از مضامین دینی برخوردار نیست بلکه فیلم هایی از جنس تاریخی است که یک برهه ای از تاریخ را روایت می کنند.
وی فیلم هایی همچون مختارنامه، مریم مقدس در ایران و ده فرمان و السید در سینمای غرب را فیلم هایی تاریخی دانست و گفت: فیلم دینی این است که بتواند یک حس دینی را به مخاطب منتقل کند.
عباسی با اشاره به فیلم هایی همچون طلا و مس و ترومن شو تصریح کرد: فیلمی همچون طلا و مس یک مضمون دینی را در غالب یک حس به مخاطب منتقل می کند، و عشق به همسر را نه از نوع شهوت و بلکه از این جهت که وی یک انسان است را به خوبی نمایش می دهد.
این منتقد سریالهای غربی با تشبیه صحنه تئاتر به عالم هستی، و فیلم برداران پشت دوربین به کاتبان اعمال و افعال، اصالت را از آن مخاطبی دانست که پشت تلویزیون نشسته و به صحنه های تئاتر نگاه می کند و اظهار داشت: عالم هستی هم همینگونه است، به این مفهوم که ما انسانها می دانیم که خدایی هست و به اعمال و افکار و افعال انسانها مسلط است، لذا اصالت از خداست.
این استاد دانشگاه سپس فیلم ترومن شو با بازیگری جیم کری را نمونه یک فیلم دینی که به انتقال مفهوم اصالت می پردازد عنوان کرد و گفت: در این فیلم جیم کری در دنیایی زندگی می کند که مردم کشورش اعمال او را از طریق دوربین ها می بینند، در حالی که خودش از این موضوع خبر ندارد و زمانی که متوجه می شود به فکر نوع رفتارهایش می افتد.
وی در ادامه سخنانش، ارائه مفاهیم قرآنی در قالبی هنری را ضروری دانست و گفت: ما در قرآن آیه هایی داریم که با "اِنّ" آغاز می شود، این آیه های دکترین های زندگی جوامع بشری باید قرار بگیرد، به عنوان مثال فیلم طلا و مس، مفهوم آیه "ان مع العسر یسرا" را با یک حس هنری به مخاطب انتقال می دهد.
وی افزود: این در صورتی است که معنای این آیه به اشتباه برای مردم گفته شده است، در این آیه بعد از "اِنّ"، واژه "مع" آمده است که به معنای "با" است، لذا آیه اشاره می کند که با سختی، آسانی است.
وی گفت: در زندگی های امروزی شاهدیم که مردم تلقی دیگری از این آیه دارند به این صورت که این آیه اینگونه برایشان جا افتاده که "ان بعد العسر یسرا"، یعنی بعد از هر سختی، آسانی است، به عنوان مثال از یک جوان می پرسیم چرا ازدواج نمی کنی، می گوید باید لیسانسم را بگیریم، بعد یک مشکل دیگر دارم که کنکور کارشناسی ارشد را بدهم، مشکل بعدی این است که سربازی هم بروم، مشکل بعدی این است که کار پیدا کنم، بعد از گذر از همه این مشکلات حالا می توانم ازدواج کنم، بنابراین خیلی ها فکر می کنند که بعد از سختی آسانی است در حالی که قرآن می فرماید با سختی آسانی است.
این استاد علوم استراتژیک، در بخش دیگری از سخنانش، مفاهیم دینی را دارای مراتبی توصیف کرد و گفت: این مفاهیم مراتبی دارد، وحی، عقل، حس، وقتی شما آیه ای از قرآن را برای فردی می خوانید در واقع وحی را برای او خواندید، اگر کسی این آیه را تفسیر کند مثل روحانیون، در واقع این مفهوم را عقلی کرده، حالا اگر این آیه در قالب یک هنر ارائه شود، می شود حس که به جامعه منتقل می شود، و ابزار این حس هم گاهی موسیقی، گاهی یک حرکت دوربین و غیره خواهد بود.
وی نیاز امروز جوامع را انتقال مفاهیم از طریق همین حس دانست و تصریح کرد: جامعه دانشگاهی و حوزوی ما باید به این نکته توجه کنند که از حس غافل نشوند، این عیب هنرمند و کارگردان نیست که فیلم دینی نمی سازد، چون کارگردان نمی داند فیلم دینی چیست، چون فقه نمی داند، لذا این وظیفه جامعه دانشگاهی و حوزوی است که باید بیاید بگوید این این آیه قرآنی چنین مفهومی دینی در بردارد، از اینجاست که کارگردان می تواند آنرا در قالب یک فیلم روایت کند و فیلم دینی بسازد.
عباسی تعداد فیلم های دینی ساخته شده در کشورمان را بسیار ناچیز خواند و با بیان اینکه حتی بسیاری از کارگردانان وقتی فیلمی می سازند نمی دانند که فیلم دینی ساخته اند گفت: یک کارگردان می رود فیلمی می سازد وقتی از او می پرسیم فیلم دینی ساخته ای می گوید نه من قصدم این نبوده، چون نمی داند فیلم دینی چیست.
این استاد دانشگاه همچنین به موضوع رشد و غنی اشاره کرد و اظهار داشت: ما دو مفهوم در قرآن داریم، یکی رشد و دیگری غی، فیلم دینی می تواند هم رشد دهد و هم غنی، هنرمند باید بتواند جامعه را با هنر خود رشید کند، این دو مفهوم از ضرورتی ویژه برخوردارند که باید به آن توجه شود.
ابعاد تازه ای از پشت پرده سایت بالاترین ریزش کاربران رسانه های ضد انقلاب و اخراج 200 کاربر سایت بالاترین به بحث های جالبی در میان این رسانه ها دامن زده است. پیش از این مهدی یحیی نژاد از دست اندرکاران بالاترین خبر داده بود که توهین صریح به ارزش های اسلامی باعث جدایی طیفی قابل توجه از کاربران بالاترین شده (در تناقض با اهداف فتنه سبز بوده) و به همین دلیل، کنترل هایی صورت می گیرد. در کنار این واقعیت معلوم شدن ماهیت وابسته و عقبه استکباری شبکه رسانه های ضد انقلاب (از جمله بالاترین) از یک سو و آشکار شدن «کذاب» بودن این شبکه عنکبوتی به ویژه در فتنه سبز از دلایل دیگر «ریزش ها» و «اخراج» کاربران بوده است. در همین حال سایت های ضد انقلابی گویانیوز و خودنویس هر یک از زاویه ای به این روند رو به نزول پرداخته اند. گویانیوز در تحلیلی یادآور شده است: باید از آقای یحیی نژاد پرسید بلاک کردن دعوت نامه های اعضا بر مبنای کدام منطق صورت گرفته است؟ آیا باز هم نبود امکانات فنی را بهانه می کنید؟ افراد حذف شده اغلب کاربرانی معترض هستند که به سیاست های شما اعتراض دارند؟ شما با چه دلیلی دست به قلع و قمع زده اید؟ در همین حال به گزارش بولتن نیوز، وضعیت جدید بالاترین نشان دهنده سرخوردگی کاربرانی است که سال گذشته به دنبال تحولات و حوادث بعد از انتخابات، در فضای اینترنت مطالب بسیاری در مورد انتخابات برای گفتن داشته اند. اما حالا که دچار سرخوردگی شده اند و بعد از توقف جریانات موسوم به موج سبز، عمدتاً حرفی برای گفتن ندارند و کسانی که دوران گذشته بالاترین را شاهد بوده اند، پیشنهاد کرده اند که مدیران بالاترین، طرح پاکسازی سایت را با همین سرعت و با همین قاطعیت دنبال کرده و به فرجام برسانند. اما سایت خودنویس ابعاد دیگری از پشت پرده بالاترین را منتشر کرده و تأکید می کند «رسانه های منسوب به اصلاح طلبان در خارج کشور با دخالت مستقیم دولت های غربی است که گسترش می یابد.» خودنویس سپس تأکید می کند: اتفاق بالاترین مبنی بر رویکردی است که اصلاح طلبان در خارج کشور و پس از حوادث انتخاباتی ایفا می کنند. چه طور می توان به طیفی قلیل اجازه داد تا با استفاده از منابع مالی حاصل از نزدیک به سی سال حضور در مناصب اجرایی در جمهوری اسلامی، این چنین در خارج از کشور گرد و خاک به پا کنند. پس از تجمیع جریان های اپوزیسیون زیر چتر جنبش سبز اکنون غرب تنها آلترناتیو موجود در برابر حکومت ایران را جنبش سبز می داند و تلاش های رسانه ای اصلاح طلبان برای مصادره جنبش سبز در حقیقت تلاش برای تحمیل خود به عنوان تنها آلترناتیو در نظر فعالین سیاسی غرب است. این در حالی است که در میان انبوه سایت های نامی و پربازدید با پسوند و پیشوند سبز که عمدتاً در حال کپی کردن مطالب گزینشی و سفارشی اصلاح طلبان از روی یکدیگر هستند، حتی یک رسانه مستقل وجود ندارد. خودنویس در ادامه با شرح نمونه هایی از ترفندهای سایت بالاترین در دروغگویی و وارونه نمایی می نویسد؛ حکایت رسانه های اصلاح طلب در خارج از ایران تلاش یک گروه ورشکسته سیاسی است که با پول و وارونه نشان دادن حقایق جاری در خیابان های ایران قصد دارد در غرب برای خود مشروعیت جعلی بخرد و در عین حال گوشه چشمی نیز به مدیریت حوادث داخل دارد تا مبادا اتفاق غیرمنتظره ای همچون عاشورای 88 در انتظار نباشد. اکنون جای این پرسش است که علی رغم اعمال سرکوب نرم گسترده رسانه ای که توسط مجموعه اصلاح طلب در قالب اپوزیسیون صورت می گیرد، چگونه است که در غرب هر جا تصمیم گرفته شد که بودجه ای به ترویج آزادی بیان در ایران اختصاص یابد سهم اصلاح طلبان شد؟!
کنفرانس سازمان مجاهدین روز چهارشنبه، با عنوان «اشرف و سیاست درباره ایران» برگزار شد که در آن مسؤولان تندروی دولت بوش نظیر «تام ریج» وزیر سابق امنیت داخلی آمریکا، «مایکل موکیزی» وزیر سابق دادگستری آمریکا، «رودلف جولیانی» شهردار سابق نیویورک و «فرانسیس تاونزند» مشاور بوش در امنیت ملی و ضد تروریسم در این مراسم شرکت داشتند.
آیت الله علم الهدی در گفتگو با مشرق: زندان نفرت عمومی، سخت ترین مجازات برای سران فتنه است سخنران روز 9 دی معتقد است: باطن فتنه گران در روز عاشورا برای مردم برملا شد و فتنه گران در روز 9 دی شکست خورده و ساقط شدند.این عضو خبرگان رهبری بزرگ ترین زندان برای سران فتنه را زندان نفرت عمومی می داند که در نهایت باعث می شود سران فتنه در این زندان دق کرده و بمیرند. امام جمعه مشهد در گفگتو با ویژه نامه اینترنتی «9 دی» مشرق گفت: اقبال مردم نسبت به این راهپیمایی مبتهج کننده بود، در این روز شاهد یک راهپیمایی قابل توجه بودیم. اجتماع مردم در این روز در صحبتها و مطالب من هیچ تأثیری نداشت. بنده برحسب دعوت آیتالله جنتی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز 9 دی انتخاب شدم، میدانستم که این راهپیمایی در پاسخ به حرمتشکنیهای روز عاشورا برگزار میشود. وی افزود: روز 8 دی در مشهد یک راهپیمایی بزرگ از مقابل دفتر امام جمعه تا حرم امام رضا(ع) برگزار شد و آیتالله واعظ طبسی سخنران این مراسم بود. آیت الله علم الهدی به تحلیلش در ین زمینه پرداختو گفت: جریان فتنه سبز در جمع بندی خود به این نتیجه رسیده بود که برای پیشبرد اهداف خود باید از تمام ظرفیتهای ممکن استفاده کند.سران فتنه برنامه ریزی لازم برای استفاده و بهرهبرداری از تمام ظرفیتهای ممکن را انجام داده بودند و یکی از این ظرفیتها، روز عاشورا بود.در این روز مردم ایران مشغول عزاداری بودند و فتنهگران ظرفیت عاشورا را برای رسیدن به اهداف خود مناسب میدیدند. از 1400 سال پیش تا به امروز هر جریانی که قصد داشت از امام حسین(ع) و عاشورا سکویی بسازد، سقوط کرده و ضربه خورده است، نمونههای زیادی در این زمینه در تاریخ سراغ داریم که در حوصله این گفتوگو نمیگنجد. معجزه ابیعبدالله (ع) این بود که وقتی فتنهگران قصد داشتند با انگیزه توسعه نفسانی و مطامع سیاسی از ظرفیت عاشورا استفاده کنند، رسوا شدند. معجزه عاشورا باعث شد تا باطن فتنهگران و نیات زشتشان عیان شده و افرادی که علیه رهبری، انقلاب، دین و امام حسین هستند دست شان رو شود. حوادث روز عاشورا و بیحرمتیهای انجام شده عامل سقوط فتنهگران شد، فتنه گران طوری سقوط کردند که تا این نسل باقی است در هیچ مرحله سیاسی توان ابراز وجود ندارند و نمیتوانند سر خود را بالا بگیرند. وی همچنین به مرکز کنترل فتنهگران اشاره کرد و ادامه داد:سران فتنه بستر و زمینهای شدند برای اجرای منویات مرکز اصلی فرماندهی فتنه که به جریان خارجی و استکبار متصل است. کسی مدعی نیست که موسوی، کروبی و خاتمی در روز عاشورا به مردم دستور دادند که پرچم امام حسین را آتش بزنند. آن چه مسلم است این افراد ابزار دشمن شدند. امام جمعه مشهد به باطن جریان فتنه پرداخت و گفت: این باطن در روز عاشورای 88 فاش شد، تا روز عاشورا مردم هنوز ماهیت فتنه را تشخیص نداده بودند. در روز عاشورا همه ابعاد فتنه برای مردم مشخص شد و مردم فهمیدند که فتنهگران به دنبال اهدافی چون مقابله با اساس دین و ولایت هستند. وی به امتیازات نهم دی ماه اشاره کرد و افزود: 9 دی یک امتیاز ویژه داشت و آن هم عدم سازماندهی برای حضور مردم بود، در این روز فقط شورای هماهنگی، تبلیغات مختصری را انجام داد اما مثل راهپیماییهای قبلی مبدأ و مقصد مشخص نشد و حتی برای ایاب و ذهاب مردم نیز اتوبوس تدارک ندیده بودند. تنها مقصد نهایی این تجمع میدان انقلاب اعلام شد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اگر استقبال پرشور مردم را پیشبینی میکرد، به جای میدان انقلاب، میدان آزادی را بعنوان مقصد نهایی اعلام میکرد که وسعت بیشتری داشت. نمونه این حضور پرشور مردم را در تظاهرات روز 16 شهریور سال 57 شاهد بودیم. در این روز پس از برگزاری نماز در قیطریه، مردم به سمت میدان آزادی حرکت کردند. روز 9 دی راهپیمایی سازماندهی نشده بود. هنگام سخنرانی افرادی که بر پشت بام مجاور محل سخنرانی حضور داشتند میگفتند جمعیت از میدان انقلاب تا پیچ شمیران و از سمت غرب تا بزرگراه یادگار امام ایستادهاند. و خیابانهای مجاور میدان انقلاب نیز مملو از جمعیت بود. حضور مردم در حماسه 9 دی خودجوش، طبیعی و بدون سازماندهی بود. آیت الله علم الهدی به وضعیت جریان فتنه بعد از نهم دی ماه 88 اشاره کرد و گفت: روز 9 دی جریان فتنه به کما نرفت، بلکه ساقط شد. جریان فتنه در روز 9 دی نه تنها در جریان خود بلکه در اصل حضور در عرصه سیاست نیز سقوط کرد و شکست خورد. روز 9 دی روز شکست فتنهگران و فتنه بود. امام جمعه مشهد در مورد محاکمه سران فتنه گفت: این مسئله وظیفه من نیست. در این زمینه من تابع ولایت و رهبر معظم انقلاب هستم و مانند دیگر راهیان ولایت چشم به پشت پای رهبری داریم، هر کجا رفت ما هم دنبالش راه میافتیم. وی همچنین به پیامنهم دی ماه اشاره کرد و گفت: پیام مهم و ماندگار 9 دی این است که همه جریانات سیاسی بدانند هر نوع فعالیت سیاسی در این کشور قابل اجرا باشد، درگیری با ولایت و رهبری در این کشور جایی ندارد و قابل اجرا نیست. اما جمعه مشهد به نقش رهبری در دفع فتنه ها اشاره کرد و گفت: رهبری همیشه قافله سالار حرکت مردمی در انقلاب است. انقلاب اسلامی با حرکت مردم و جلوداری امام خمینی شکل گرفت.در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب سکاندار هستند و مسیر انقلاب را ادامه داده و مردم نیز پشت سر ولایت حرکت می کنند. وی همچنین به هدف اصلی فتنه گران اشاره کردو خاطرنشان ساخت: هدف اصلی مقابله با مقام معظم رهبری بود. رهبری به دلیل جایگاهی که دارند و به دلیل فرماندهی کل قوا، قدرت اصلی را در دست دارند. آنان می دانستند تا رهبری هستند، به هیچ یک از اهداف شان نخواهند رسید. این مهم ترین انگیزه و هدف اصلی سران فتنه و دشمنان در فتنه های پس از انتخابات بود. آیت الله علم الهدی در پاسخ به این سئوال که «در سخنرانی 9 دی تعبیر حزب شیطان و حزب الله را به کار بردید. و عنوان کردید این دو حزب دائم در حال جنگ هستند، تحلیل شما چیست؟» گفت: این موضع را پس از شعارهای مرگ بر کروبی، موسوی و خاتمی مطرح کردم. می خواستم بگویم فتنه فراتر از این اشخاص است و مساله شخصی نیست. بلکه جریانی با نام حزب شیطان است که قصد مبارزه با حزب الله را دارد. تعبیر قرآن از حزب الله و حزب شیطان را مطرح کردم. حزب شیطان بر پایه بقیه است. اینها پس از انتخابات باقی ماندند و در مقابل دعوت به قانون مقام معظم رهبری بر ادعاهای خود پایفشاری کرده و به مقابله برخاستند. اینها حزب شیطان هستند و قرآن حزب الله را ولایت پذیر توصیف می کند. متن کامل این گفتگو را در اینجا بخوانید.