سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 

فتنه در بن بست؛حامیان در کما

جریان فتنه که با معضلات بسیار زیادی روبرو گردیده انتقادات شدید و گسترده ای در داخل وخارج را تحمل می نمایند. شنیده ها حاکی از آن است که بخش هایی ازعوامل رادیکال جریان فتنه که سال گذشته حوادث تلخی را در تهران بوجود آوردند ، با سازماندهی جدید قصد تحرکی برمبنای ناامن سازی اجتماعی وتثبیت موجودیت با هیاهوی بسیار وجلب حمایت مجدد کشورهای غربی را دارند.

این تصمیمات در حقیقت پس از آنکه انتقادات از مشی فتنه و رکود وبی تحرکی آنها ازعاشورای سال 88 به بعد بالا گرفت وریزشها هر نوع توان حرکتی را سلب نمود به مثابه تلاشی برای اعاده فتنه در نظر گرفته شده است. این در حالی است که اعلام جدایی خاتمی از موسوی و جداکردن جریان اصلاحات از موسوی بر نابسامانیها و مرگ  فتنه قوت بیشتری داده است ، موسوی با کمک مشاوران داخلی وخارجی بدنبال این هستند که از این سرنوشت حتمی فرار نمایند.

از سویی دیگر اولتیماتوم پشتیبانان خارجی نیز بر آشفتگی ها افزوده است ، واگر فتنه نتواند به یک راه حل عاجل برای حفظ واعاده موجودیت و تامین رضایت پشتیبانان دست پیداکند ، این حمایت ها از حالت همه جانبه فعلی خارج خواهد شد. در همین راستا یک منبع آگاه به جوان آنلاین گفت:جریان فتنه که در داخل ، با معضلات بسیار زیادی روبروگردیده و انتقادات شدید و گسترده ای در داخل وخارج را تحمل می نمایند و باید دید این جریان به چه نتیجه ای خواهند رسید چرا که وضعیت فعلی بن بست کامل است.

 

 

اخلال در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها پروژه مشترک آمریکا و فرقه فتنه

فتنه‌گران در تلاشند طرح خود را برای امتیاز‌گیری از نظام اجرایی کنند. فتنه‌گران در تلاشند با استفاده از فشارهای اقتصادی داخلی و تحریم‌های بین‌المللی، طرح خود را برای امتیاز‌گیری از نظام اجرایی کنند؛ طرحی که با حمایت و چراغ سبز غربی‌ها در حال طراحی است.

با نزدیک شدن به روزهای اجرای نهایی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور که اکثر کارشناسان اجرای آن را با شوکی کوتاه مدت اقتصادی به دلیل ناهماهنگی مردم در کشور همراه می‌دانند و از سوی دیگر اعمال تحریم‌های اقتصادی از جانب کشورهای غربی علیه کشور و مردم، فتنه‌گران نیز طراحی‌های خود را برای سودجویی از این فضا آغاز کرده‌اند تا شاید بتوانند پس از شکست‌های متوالی، حداقل امتیازی را از این طریق از نظام بگیرند.

برهمین اساس این جماعت می‌کوشند با بهره‌گیری از تجربیات کشورهایی نظیر مالزی، اندونزی، برونئی، مصر، پاکستان، بنگلادش و سایر کشورهایی که حذف یارانه‌ها در آن موجب بروز ناآرامی‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است، با برنامه‌ریزی، هدایت جمعیت معترض به این موضوع در کشور را به دست بگیرند و با مصادره حرکت به نام خود و خط دهی به این جمعیت آنها را در مسیر تحقق اهداف خودشان قرار دهند و پدیده‌ای را نظیر آنچه که طی روزهای پس از انتخابات در کشور روی داد، به وجود آورند.

بحران اقتصادی زمینه‌ای برای بحران اجتماعی

در همین راستا کارشناسان اتاق فکر فتنه پس از تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیدند که میان بحران اقتصادی در جوامع مختلف و افزایش ناآرامی‎ها و اعتراض‎های اجتماعی و همچنین گسترش جرائم مختلف و بی‎قانونی‎ها در آن جوامع، رابطه مستقیمی وجود دارد و در عین‎حال یکی از بدیهی‎ترین پیامدهای رکود اقتصادی در یک جامعه را می‎توان کاهش انگیزه و در عین حال، توانمندی دولت‎ها در تأمین اهداف اقتصادی برشمرد. در چنین شرایطی است که بسیاری از کشورهای توسعه‌نیافته یا در حال توسعه در جهان به اجرای طرح‎هایی چون «حذف یارانه‎ها» با تصور تأمین منابع اقتصادی بیشتر روی می‎آورند که این امر خود به طور مستقیم، مجدداً همان مردم فقیری که دولت آن کشور آنها را محور اجرای طرح مذکور قرار داده، تحت تأثیرات و تبعات فراوان قرار می‎دهد که از جمله آن می‎توان به افزایش بحران بیکاری، گسترش مهاجرت افراد فاقد تمکن مالی از روستاها به شهرها که خود پدیدآورنده بسیاری از چالش‎های اجتماعی است، ظهور مشاغل کاذب و فاقد جایگاه اجتماعی و روی آوردن بسیاری از افراد به این مشاغل صرفاً با هدف دریافت دستمزدهای روزانه اندک، گسترش مفاسد و جرایم اجتماعی و شدت گرفتن فاصله طبقاتی میان فقیر و غنی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. بنابراین این موضوع بهترین شرایط را برای فتنه‌گران پدید می‌آورد که با سیاه‌نمایی علیه نظام و تحریک مردم و همچنین فراهم آوردن شرایط برای حرکات خیابانی، ‌آنها را به کف خیابان‌ها بکشانند و استفاده‌های لازم را از آن ببرند.

بازسازی قوا برای زمان اجرا

بنابراین بر اساس همین طرح، اتاق فکر فتنه به سفارش یکی از اعضای خود، طرح بازسازی قوای خود را در دستور کار قرار داده و می‌کوشد ضمن سازماندهی مجدد نیروهای قدیمی خود، نسبت به جذب نیروهای جدید با شیوه‌های گوناگون اقدام کند. آنها معتقدند که فشارهای بین‌المللی، تحریم‌ها و اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها 3 عامل زنجیره‌ای است که می‌تواند کشور را با بحران بزرگی مواجه کند. بنابراین باید این جریان کار اتصال حلقه‌های این زنجیره را نهایی کند و زمانی که تلفیق این سه عامل پایان یافت و کشور در آستانه بحران قرار گرفت، نیروهای سازماندهی شده جریان فتنه برای بهره‌گیری از فضا، وارد کارزار بشوند. از طرف دیگر، همزمان با این ورود، با بهره‌گیری از فضای اقتصادی به وجود آمده به تحریک مردم عوام پرداخته و آنها را نیز با حرکت خود همراه کنند.

پروسه‌های 6 ماهه برای سقوط دولت

این طرح زمانی به فکر کارشناسان اتاق فکر فتنه رسید که یکی از چهره‌های پشت پرده این جریان، تئوری پروسه‌های شش ماهه را به این اتاق ارائه کرد. بر اساس این تئوری، ‌این فرد سال 89 را سال سقوط دولت دهم عنوان کرده و گفته است که «اصلاح‌طلبان با همراهی سبزها باید شش ماه اول سال به طرح انتقادات صریح و بی‌پروا از دولت بپردازند و اقدامات دولتمردان را زیر سؤال ببرند. پس از پایان این پروسه، با آغاز 6 ماهه دوم سال تمامی تلاش‌ها را برای فشار به دولت و ناکام گذاردن اقدامات اصلاحی آنها به کار ببندند و قطعاً در این پروسه، دولت دهم که به خاطر فشارهای شش ماهه اول سست شده است سقوط خواهد کرد.» از این رو فتنه‌گران با این راهکار ارائه شده از سوی این چهره شاخص خود، به طراحی پروژه بازسازی قوای خود پرداختند.

پیام غربی‌ها به فتنه‌گران

در همین حال غربی‌ها نیز با اطلاع از این طرح و ارائه برخی نظر سنجی‌ها به فتنه‌گران در خصوص طرح تحول اقتصادی و همچنین با تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌ها و فشارهای خود، همچنان این جریان را برای تحقق اهدافشان یاری می‌کنند. گفتنی است غربی‌ها در پیامی که برای فتنه‌گران ارسال کرده‌اند با تأکید بر به کار بستن تمام تلاش این جریان برای اخلال در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، عنوان شده بود در صورت عدم موفقیت تلفیق این فشارها و اخلال‌ها دیگر نمی توان تا مدت‌ها به هیچ طرح دیگری برای به قدرت رسیدن فتنه‌گران امیدوار بود.

 

 

ردپای فتنه گران در اعتراضات طلافروشان

این کمیته تاکنون 5 جلسه اضطراری با حضور چهره های شاخص جریان رادیکال فتنه تشکیل داده است. جریان فتنه در قضایای اخیر اعتراضات صنف متوقع !طلافروشان به 3درصد مالیات ارزش افزوده نقش فعالی ایفا کرده است. بنا بر این گزارش یکی از سران متوهم فتنه کمیته ای مرکب از مشاورین و جامانده هایی از احزاب منحله مجاهدین ومشارکت ، به عنوان "ستاد حمایت" در ارتباط با معترضین صنف طلا فروشان تشکیل شده است که تعدادی از عناصر نشان دار و خط دهنده این صنف نیز در آن عضویت دارد. وظیفه این کمیته ، بررسی وضعییت ها وکمک به ادامه و گسترش اعتراضات و تعمیم آن به دیگر صنوف می باشد. گفته می شود ، این کمیته تاکنون 5 جلسه اضطراری با حضور چهره های شاخص جریان رادیکال فتنه تشکیل داده است و خط دهی اخبار وگزارشات مندرج در رسانه های غربی  نیز در این کمیته صورت می گیرد.

 

 

جلسه جریان انحرافی اصولگرایان با یک حزب تکنوکرات درکاخ نیاوران

این جلسه در کافی شاپ کاخ نیاوران برگزار شده است. ساعت 18 روزگذشته در کافی شاپ کاخ نیاوران نماینده جریان انحرافی اصولگرایان همراه با دو تن از نمایندگان یک حزب تکنوکرات دوم خردادی جلسه ای انتخاباتی را برگزارکرده و به رد و بدل پیغام های تصمیم گیرندگان خود پرداخته اند. نکته قابل توجه این که در این جلسه که تا ساعت 20 به درازا کشیده بود،یکی از محکومان حوادث بعد از انتخابات هم که در پرونده کشته سازی ها نقش پررنگی داشته نیزحضور داشته است.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

 

تلاش آمریکا درمقابل محور مقاومت بی نتیجه خواهد بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور سوریه، روابط ایران و سوریه را از لحاظ استحکام و استمرار در طول 30 سال گذشته، بی نظیر دانستند. ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حافظ اسد تأکید کردند: روند خوب همکاریهای دو کشور ، باید پرشتاب تر از گذشته ادامه پیدا کند. ایشان روابط سیاسی ایران و سوریه را عالی خواندند و با ابراز رضایت از ارتقای همکاریهای اقتصادی و فنی میان دو کشور افزودند: ظرفیت گسترش بیشتر این همکاریها همچنان وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: هیچ دو کشوری در منطقه وجود ندارند که دارای چنین روابط دو طرفه مستحکم و عالی سی ساله باشند، بنابراین باید از این تجربه نهایت استفاده را کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین آمریکا را مخالف اصلی محور مقاومت در منطقه دانستند و با اشاره به تلاشهای مقامات آمریکایی برای از بین بردن این محور مقاومت تصریح کردند: این تلاشها، مانند گذشته به نتیجه ای نخواهد رسید.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر همکاریهای منطقه ای میان کشورهای دوست، اظهار امیدواری کردند همه گروههای عراقی همچون گذشته با اتکا به ارای آحاد مردم عراق، با همکاری و یکدلی، در جهت آبادانی عراق، حل مشکلات مردم این کشور و خروج اشغالگران گام بردارند. در این دیدار که احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز روابط دو کشور را نمونه و الگو خواند و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک سنگر قرار دارند و دارای اهداف مشترک هستند. آقای بشار اسد افزود: همکاریهای ایران و سوریه در همه ابعاد ادامه خواهد یافت و هر روز شاهد موفقیتهای بیشتری در منطقه خواهیم بود.

 

 

ترزا لویس و نعل وارونه جاهلیت مدرن

 

عملکرد مدعیان نظم نوین جهانی در تمام این سال‌ها، واقعیت نعل وارون زدن قدرت‌طلبان بی‌ریشه را برای مردم بصیرت‌پیشه ما روشن کرده است.

در دوران جاهلیت، برخی از دزدان برای آنکه ردّپای آنها و مرکبشان معلوم نشود،‌ به سم اسبان خود نعل وارونه می‌زدند تا مسیر رفت و برگشت آنها مستور بماند و از تعقیب در امان باشند.

حالا نعل وارونه زدن، حکایت جاهلیت مدرن امروز شده است؛‌ جاهلیتی که سعی دارد جامعه بشری را به سمت وارونه حقیقت منحرف کند.

بیش از سی سال عناد سرسختانه دشمنان این دیار با هر حربه‌ای علیه انقلا ب و دین و آئین، هر روز به شیوه هایی تکرار می شود؛ حربه هایی که در بطن آن بدبین کردن مردم به مسئولین متعهد و انقلابی مشاهده می‌شود؛ حربه‌هایی که با سیاستهای موذیانه مستکبران در صدد القای این است که نظام اسلامی ایران به نقض حقوق بشر مشغول است.

این گزینه را سالهاست به هر بهانه‌ای علم کرده‌اند و طوری وانمود می‌کنند که گویی در حوزه تحت اختیار خودشان همه در امنیت حاصل از عمل به منشور حقوق بشر در آرامش به سر می‌برند: حکومت ایده‌آل، نیروهای امنیتی و پلیس سالم، نهادها و سازمان‌های بی‌اشکال،‌ دادگاه‌های عادل و خلاصه یوتوپیایی که مقصد آمال بشری بوده است. آنها با بکارگیری سیاستهای خصمانه،‌ نقض حقوق بشر را در خارج از مرزهای خود جستجو می‌کنند. در دید این مذبذبان، حقوق بشر مذکور اساساً تنها می‌تواند در کشورهای دیگر(ترجیحاً اسلامی) پایمال شود.

فی‌المثل اگر زنی جرمی را در کمال صحت و سلامت مرتکب و به آن معترف هم شده باشد و دستگاه قضایی کشور اسلامی، متهم را در عوض گرفتن جان انسانی بی گناه و البته طبق قوانین مصرّح خود،‌ به اعدام محکوم کند، تمام دستگاه عریض و طویل استکبار،‌ مدعی العموم می‌شوند و از جایگاهی که لیاقتش را ندارند، فریاد وا حقوق بشرا سر می‌دهند.

"سکینه محمدی آشتیانی"، زنی است که به جرم زنای محصنه و مشارکت مستقیم در قتل همسرش محکوم به اعدام شده است؛ زنی که از پاپ گرفته تا هیلاری کلینتون و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کارلا برونی فاسد و کوشنر و سارکوزی و همین شیرین عبادی (مصلح نوبل گرفته مستکبران) و ... برایش اشک‌ها ریختند، کمپین تأسیس کردند و از یک قاتل زناکار، مظلومی بی‌گناه و تحت ظلم واقع شده و فاقد حقوق بشری به تصویر کشیدند.

در مقابل این واقعه که مستکبران دروغگو، آن را توپ زمین بازی پر از علف هرز خود قرار داده‌اند، اتفاقاً در سرزمین یانکی‌ها حادثه‌ای مشابه رخ داده است.
"ترزا لویس"، ناتوان ذهنی‌ای که هفتمین سال زندگی خود در زندان را سپری می‌کند، از سوی دادگاه متهم است به رابطه خارج از چارچوب خانواده، تهیه سلاح گرم و اجیر کردن دو نفر برای قتل همسر و ناپسری خود (توجه کنید: اجیر کردن و نه ارتکاب) و محکوم شده به مرگ.

حال این زن که پس از گذراندن چند تست هوش، "عقب افتاده ذهنی" معرفی شده است، توسط قاضی دادگاه ویرجینیا، "مغز متفکر" قتل‌ها معرفی می‌شود. جستجو کنید و ببینید کدامیک از دولتها و سران داعیه دار حقوق بشر در اعتراض به حکم عجیب صادرشده علیه لویس نطقی کرده باشند. چرا؟؟ دیگر بر همگان روشن شده که جوسازی دیکتاتورهای بین المللی برضدّ کشورها(به ویژه کشور عزیزمان،‌ ایران) و دخالت آشکار در امور داخلی آنها، تنها و تنها با هدف فرافکنی و کاستن از بار روانی فشار جامعه جهانی درخصوص جنایت‌ها و نقض‌های مکرر حقوق شهروندی در کشورهای مدعی صورت می‌گیرد.

عملکرد مدعیان نظم نوین جهانی در تمام این سال‌ها، واقعیت نعل وارون زدن قدرت طلبان بی ریشه را برای مردم بصیرت پیشه ما روشن کرده و مدت‌هاست که با بی خیالی از کنار حقوق بشر پوچ و توخالی غربیان و دنباله‌های داخلی آنها می‌گذرند. به قول صائب تبریزی:
 
نعل وارون نشود رهزن ما راست روان     کز ره دیر مکرر به حرم آمده‌ایم
 
 
 
 
 

توزیع مخفیانه روزنامه جریان فتنه بین مردم

دومین نسخه از نشریه " کلمه" به صورت غیرقانونی به چاپ رسیده و میان مردم توزیع شد. این نشریه یک صفحه‌ای بوده (جهت چسباندن بر روی دیوار) و اخبار و مسایل مهم روز را به صورت کوتاه چاپ می‌کند. همچنین در نشریه مذکور آمده است: " مردم رسانه ندارند. لطفا پس از خواندن خبرنامه، آن را به دوستان خود بدهید و یا در مکان عمومی جا بگذارید " و با این عنوان از خوانندگان خواسته‌اند اطلاع‌رسانی کنند.

گفته می شود این اقدم جهت شبیه سازی مبارزات مردم علیه نظام شاهنشاهی انجام گرفته که مردم در آن زمان سخنان امام خمینی (ره) را منتشر و پخش می نمودند البته با تفاوت که مردم در انتشار این ویژه نامه فتنه نقشی ندارند و برخی گروه های سازمان یافته وابسته به یکی از سران فتنه اقدام به انتشار این نشریه غیرقانونی نموده و آن را منتشر می نمایند.

 

 

هویت دستگیرشدگان گروهک نهضت آزادی در اصفهان اعلام شد

 

یک مقام آگاه در اصفهان، هویت هشت نفر دستگیر شده گروهک نهضت آزادی را اعلام کرد. وی که خواست نامش فاش نشود، شامگاه شنبه شب در گفت وگو با ایرنا افزود: ابراهیم یزدی(تهران) ، هاشم صباغیان(تهران)، علی اصغر غروی(اصفهان)، وحید حقیقی(اصفهان)، عباسعلی مصلحی(اصفهان)، احمد میرمحمد رضایی(زنجان)، رسول ورپائی(نائین) و غفار فرزدی(تبریز) عصر جمعه گذشته در اصفهان دستگیر شدند. وی توضیح داد: ابراهیم یزدی که به خاطر ابتلا به بیماری پرستات و قلبی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود بدون هماهنگی، به اصفهان سفر کرده بود. وی همچنین پس از شرکت در نماز جمعه ی محفلی و غیرقانونی علی اصغر غروی قصد داشت تا یک جلسه خصوصی با سایر اعضای این گروهک غیرقانونی در اصفهان برگزار کند که دستگیر شد. وی تصریح کرد: ابراهیم یزدی و هاشم صباغیان بدلیل داشتن پرونده با حکم قضایی به تهران انتقال یافتند و مابقی افراد دستگیر شده نیز هم اکنون در بازداشت بسر می برند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

 

خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 1


از "سکینه آ." تا "ترزا لوئیس"


موضوع سکینه آ. مدتی است سوژه رسانه های غربی شده است و آن را مصداق نقض حقوق بشر در ایران خوانده اند.


ترزا لوئیس هم زنی است که قرار است به جرم قتل امروز در امریکا اعدام شود.


سکینه آ کیست؟


سکینه آ مجرمی است که هم اکنون در زندان تبریز است.


سکینه آ بر اساس اعترافات خودش در سال 84 با هم دستی پسر عمه شوهرش؛ همسرش را به طرز فجیعی به قتل می رساند.


سکینه آ به جرم مشارکت در قتل و زنای محصنه است و به مجازات مشخص شده در قوانین محکوم شده است.


شریفی، رئیس دادگستری آذربایجان شرقی درباره این پرونده می گوید : سکینه آ که از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار است با مردی رابطه برقرار کرده و با طراحی از قبل صحنه قتل؛ منزل را خلوت و آماده قتل کرده بودند و سکینه آ با آمپول بیهوشی شوهرش را بی هوش کرده و با چسباندن سیم برق به گردن مقتول، او را به قتل رسانده است.


ترزا لوئیس کیست؟


این زن در سال 2002، دو مرد به‌نام‌های ماتیو شالنبرگر و رودنی فولر را برای کشتن همسر و ناپسری خود اجیر می‌کند تا بتواند به 350 هزار دلار حق بیمه عمر دست یابد.


چارلز استرائوس، قاضی دادگاه ویرجینیا، دو عامل تیراندازی به مقتول را به حبس ابد و لوئیس چهل ساله را به اعدام محکوم کرده است.


تجدیدنظرخواهی لوئیس در دادگاه استیناف با شکست مواجه شده و قرار است وی امروز 23 سپتامبر اعدام شود.


ترزا در حالی امروز اعدام می شود که وکیل او می گوید ترزا بعد از محاکمه 2 بار تست هوش داده و در هر دو آزمون در دسته "کارآیی مرزی ذهنی" قرار گرفته است.


به گزارش هافینگتون پست، کارشناسان روان‌شناسی فورنسیک اعلام کرده اند ترزا لوئیس "اختلال شخصیت وابسته" دارد و به همین دلیل حتی قادر نیست به تنهایی از پس وظایفی ساده چون تهیه یک فهرست خرید خواروبار برآید.


وکیل ترزا می گوید


ماتیو شالنبرگر یکی از همدستان ترزا در سال 2003 به یکی از هم‌زندانی‌های خود نوشت، به اندازه سرمایه راه‌اندازی تجارت مواد مخدر در شهر نیویورک، از لوئیس سوء استفاده کرده است.


شالنبرگر سه سال بعد در زندان خودکشی کرد و تیم دفاع از لوئیس از بکارگیری این نامه به عنوان مدرک بازماندند.


جمیز روکپ وکیل مدافع لوئیس در مصاحبه با هافینگتون پست افزود «به دلیل نقص در سیستم قضایی آمریکا ما شمار زیادی از افراد را مشاهده می‌کنیم که به اعدام محکوم شده‌اند.»


دادگاه‌های آمریکا در سال 2008، سی و هفت مجرم را به اعدام محکوم کردند شمار اعدامی های آمریکا در سال 2009 به 52 افزایش یافت.


 


 



خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 2


اعدام "ترزا لویس " عقب مانده ذهنی ثمره سیستم قضایی ویران آمریکا


وکیل مدافع "ترزا لویس " زن عقب مانده آمریکایی محکوم به اعدام که دیشب با تزریق مواد سمی مرگبار اعدام شد در بیانیه‌ای سیستم قضایی آمریکا را به باد انتقاد گرفت.




"جمیز روکپ " وکیل ترزا لویس زن آمریکایی محکوم به اعدام با ارسال بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را خبرگزاری فارس دریافت کرده، نوشت: دیشب ماشین مرگ در ویرجینیا به زندگی ترزا لویس خاتمه داد. مرگ او برای خانواده، دوستان و هزاران نفر از حامیان وی در سراسر دنیا واقعه‌ای تاسف‌بار بود. وکیل ترزا در بیانیه خود با انتقاد شدید از سیستم قضایی آمریکا تاکید کرد: امیدوارم مرگ ترزا باعث شود سیستم قضایی ویران آمریکا که اجازه ارتکاب بزرگترین اشتباه یعنی تحقق بی‌عدالتی را می‌دهد، اصلاح شود.

"ترزا لویس" زن آمریکایی 41ساله محکوم به اعدام، ساعت 9دیشب به وقت ایالت ویرجینیا (5 صبح به وقت تهران) در زندان شهر "جارات" ایالت ویرجینیا با ترزیق مواد سمی اعدام شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی در ویرجینیا با تایید اعدام این زن آمریکایی گزارش داد که تعدای از مردم ایالت ویرجینیا در اعتراض به رای دادگاه در مقابل محل اعدام ترزا تجمع کردند.

اتهام ترزا لویس اجیر کردن دو مرد برای قتل همسر و پسر خوانده‌اش بود. قاضی دادگاه ترزا را با نارسایی ذهنی، "مغز متفکر " قتل‌ها معرفی کرده بود. این در حالی بود که این زن در چندین تست هوش در مرز "عقب مانده‌ذهنی " قرار گرفت. گفته می‌شود که ترزا در زمان قتل‌ها از نارسایی‌ و اختلالات روانی دیگری رنج می‌برد که حکم اعدامش را زیر سؤال می‌برد. اعدام این زن با موجی از مخالفت‌های گسترده جهانی و فعالان حقوق بشر همراه بوده است.

 

 

 

 


خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 3


آخرین آرزوی زن آمریکایی محکوم به اعدام


"ترزا لویس " قرار است 23 سپتامبر اعدام شود و آخرین آروزی او در روز اعدام می‌تواند این باشد که ای کاش وی در کشوری با سیستم قضایی و رسانه‌ای زندگی می‌کرد که به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و جوسازی‌ها، صدای مردم کشور خود را می‌شنید.








تنها هفت روز دیگر به اجرای حکم اعدام "ترزا لویس " باقی مانده است. این زن آمریکایی که از ناتوانی ذهنی رنج می‌برد قرار است از طریق تزریق مواد سمی در یکی از زندان‌های ایالت ویرجینیای آمریکا اعدام شود. قاضی دادگاه، ترزا را با وجود نارسایی ذهنی "طراح نقشه " قتل‌ها معرفی کرده است در حالی که به شهادت پزشکان قضایی آمریکا این زن 41 ساله با وجود اختلالات روانی خاص، نمی توانسته است طراحی و سازماندهی این قتل را انجام داده باشد.


"کن کوچینلی "، دادستان ویرجینیا علت صدور حکم اعدام ترزا را ماهیت خشن جنایت و ارتکاب زنا توسط وی عنوان کرده است. ترزا همچنین به اجیر کردن دو مرد برای ارتکاب به این قتل متهم است. "ماتیو شالنبرگر " یکی از دو مردی است که قتل را انجام داده است. او طی نامه‌ای کتبی به هم‌سلولی خود در زندان نوشت که وی ترزا را کنترل و مدیریت کرده است، چون وی به پول حاصل از بیمه او برای راه‌اندازی یک کار در نیویورک نیاز داشت است.


در این نامه آمده است: من ترزا را در "والمارت " در "دانویل " ملاقات کردم. از زمانی که من وی را دیدم، متوجه شدم که ترزا شخصی است که به راحتی می‌شود او را مدیریت و کنترل کرد. کشتن "جولیان " و "چارلز لویس " [همسر و ناپسری ترزا لویس] در کل ایده من بود. من به پول نیاز داشتم و ترزا یک هدف آسان بود. شالنبرگر سه سال بعد در زندان خودکشی کرد و از آن زمان به بعد وکلای مدافع ترزا نتوانسته‌اند از این نامه به عنوان یک مدرک در دادگاه استفاده کنند.


مدارک ارائه شده توسط روانشناسان قضایی تایید می کند که اگر ترزا لویس مرتکب قتل هم شده باشد دادگاه نمی تواند او را به اعدام محکوم کند. ترزا دچار "جنون ادواری " بوده و کسی که دچار جنون ادواری است، در صورت ارتکاب جرم، براساس قوانین بین‌المللی باید تبرئه شود چرا که متهمی که مجنون است، قطعا در زمان ارتکاب جرم اختیار ندارد. نکته جالب توجه دیگر در مورد پرونده ترزا لویس این است که با وجود شرایط خاص پرونده وی و مدت 7 سالی که او در زندان به سر برده است رسانه های آمریکا در این مورد سکوت کرده‌اند.


زمان زیادی از شروع هجمه گسترده رسانه‌ای آمریکا علیه حکم سکینه محمدی نمی‌گذرد. پروند ترزا لویس صرفنظر از مسئله عقب ماندگی ذهنی وی، شباهت زیادی با پرونده سکنیه محمدی دارد با این تفاوت که تردیدی در گناهکار بودن محمدی وجود ندارد و جرم او مسجل شده است ولی در مورد پرونده ترزا شبهات زیادی وجودی دارد. اما مقامات و رسانه های آمریکا به خاطر دشمنی با ایران با پرداختن به پرونده سکینه محمدی تلاش کردند از وی یک قهرمان حقوق بشری بسازند.


این در حالی است که سازمان‌های مدعی حقوق بشر اکنون با گذشت بیش از 7 سال در قبال پرونده ترزا زبان در کام گرفته و هیچ فریادی را بر نمی‌آورند. این خود گویای رفتار دوگانه نظام سلطه با موضوعات مطرح در کشورها است. 23 سپتامبر ترزا لویس قرار است اعدام شود و آخرین آروزی او در روز اعدام می‌تواند این باشد که ای کاش در کشوری با سیستم قضایی و رسانه ای زندگی می کرد که به جای مداخله در امور داخلی سایر کشورها و جو سازی‌ها، صدای مردم کشور خود را می‌شنید.


 


 



خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 4


اطلاعیه ستاد حقوق بشر درباره پرونده سکینه محمدی آشتیانی


اطلاعیه ستاد حقوق بشر درباره پرونده سکینه محمدی آشتیانی

 

حقوق شهروندی  - ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، بر اساس وظیفه قانونی خود و از موضع دفاع از حقوق همه شهروندان جمهوری اسلامی، با صدور اطلاعیه ای، گزارشی از آخرین وضعیت قضایی پرونده خانم سکینه محمدی آشتیانی را منتشر کرد. به گزارش ستاد حقوق بشر در این اطلاعیه آمده است: علیرغم عدم تکلیف در ارائه توضیحات نسبت به محتویات پرونده قضائی متشکله در قوه قضائیه که قوه ای مستقل است و قاضی یا قضات متصدی در هر پرونده در صدور و انشاء و دستور ابلاغ رأی بدون تأثیرپذیری از جو روانی اتخاذ مواضع و انتشار مطالب رسانه ای می بایست براساس حقایق موجود در پرونده و با رعایت مقررات قانونی اقدام نمایند، صرفا به منظور تنویر افکار عمومی، این اطلاعیه صادر می شود.

 

متن کامل این اطلاعیه که ستاد حقوق بشر از موضع دفاع از حقوق همه شهروندان و از جمله خانم سکینه محمدی آشتیانی پیگیری آن را برخود لازم دانسته به قرار زیر است:

 

بسمه تعالی
اعلام مواضع توسط مقامات، مراجع رسمی بین المللی و برخی از رسانه ای دولتی و غیردولتی درخصوص مسائل حقوقی و قضائی کشورها بدون دسترسی به منابع و اطلاعات موثق مربوط به آن کشورها نه فقط ناقض منشور ملل متحد و سایر معاهدات بین المللی در زمینه استقلال و حاکمیت کشورها تلقی می شود بلکه نوعی پیش داوری غلط، ناعادلانه و جانبدارانه محسوب می گردد. بدون تردید تداوم این رهیافت در نظام بین المللی رویه ای غیرمنطقی و غیرقابل دفاع و پذیرش را در پی خواهد داشت. نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران مانند سایر نظام های قضائی حاکم در کشورهای جهان براساس اصل تفکیک قوا و استقلال دستگاه قضائی عمل می کند.

 

علیرغم عدم تکلیف در ارائه توضیحات نسبت به محتویات پرونده قضائی متشکله در قوه قضائیه که قوه ای مستقل است و قاضی یا قضات متصدی در هر پرونده در صدور و انشاء و دستور ابلاغ رأی بدون تأثیرپذیری از جو روانی اتخاذ مواضع و انتشار مطالب رسانه ای می بایست براساس حقایق موجود در پرونده و با رعایت مقررات قانونی اقدام نمایند اما، ستاد حقوق بشر به منظور تنویر افکار عمومی، این اطلاعیه را صادر کرده است.

 

ستاد حقوق بشر، از موضع دفاع از حقوق همه شهروندان و از جمله خانم سکینه محمدی آشتیانی پیگیری لازم درباره پرونده قضایی مشارالیها را به عمل آورد که متأسفانه بر اساس مستندات موجود، اتهامات مطرح شده درباره خانم سکینه محمدی آشتیانی به اثبات رسیده است. در این پرونده برابر اعلام مرکز فوریت های پلیس 110 در تاریخ 23/6/84 وقوع یک فقره فوت مشکوک در شهرستان اسکو گزارش شده که با دریافت گزارش تلفنی مذکور مأمورین به محل مراجعه و مشاهده می کنند که شخصی به هویت ابراهیم قادرزاده 44 ساله در داخل منزل مسکونی و در سطح زمین حمام افتاده است.

 

خانم سکینه محمدی که همسر او بوده در اظهارات خود، تصریح نموده است که با فردی به نام آقای عیسی طاهری رابطه نامشروع داشته و توسط همین شخص تحریک شده تا از شوهرش ابراهیم قادرزاده طلاق گرفته و با او ازدواج کند. خانم سکینه محمدی سپس تصریح کرده است که به اتفاق آقای عیسی طاهری نقشه به قتل رساندن شوهرش آقای ابراهیم قادرزاده را طرح کرده است.

به دستور بازپرس پرونده، جسد به پزشکی قانونی منتقل و پس از معاینه، صراحتاً چنین اعلام نظر شده است: ".....با توجه به آثار مارک الکتریکی (اثر برق گرفتگی) در ناحیه انگشت شست پا و گردن و صورت و ناحیه تنه، تماس آگاهانه و هدفدار سیستم برق مطرح می باشد که با توجه به عدم مشاهده آثار دفاعی، این اقدام بعد از ایجاد اختلال هوشیاری با مصرف دارو (حتی به میزان کم) توسط فرد دیگری صورت پذیرفته است."

خانم محمدی در تحقیقات مرجع بازپرسی در تاریخ 5/9/84 با قبول اتهامات، اظهار داشته است: " آقای عیسی طاهری، بنده را فریب داد و با تزریق آمپول و وصل نمودن جریان برق با مشارکت وی، شوهرم را به قتل رسانده ام و قبل از آن نیز دو ماه بود که با وی رابطه داشتم."

نهایتاً بازپرس در خصوص اتهامات مشارالیها، دائر بر معاونت در قتل عمدی و همچنین رابطه نامشروع با آقای عیسی طاهری، قرار مجرمیت صادر و درخصوص اتهام زنای محصنه با مردان اجنبی، قرار عدم صلاحیت به اعتبار صلاحیت دادگاههای کیفری استان صادر نموده که مراتب به شعبه ششم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی ارسال و متهم آقای اکبر زارع را به عنوان وکیل خود معرفی نموده و در جلسه دادگاه ،آقای سهراب سمنگان مع الواسطه از طرف آقای اکبر زارع حاضر گردیده که نهایتاً طی دادنامه شماره 38-19/6/85 خانم سکینه محمدی آشتیانی در خصوص زنای محصنه با مردان اجنبی مستنداً به مواد 63و83 و105 قانون مجازات به مجازات قانونی محکوم شده است.

پس از آن شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور طی دادنامه شماره 206/29-6/3/1386 در خصوص تجدید نظر خواهی خانم سکینه محمدی با وکالت آقایان اکبر زارع و سهراب سمنگان، رسیدگی دادنامه تجدید نظرخواسته را، ابرام نموده است.

در پرونده ای دیگر، شعبه دوازدهم دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی، طی دادنامه شماره 39- 15/8/85 به اتهام آقای عیسی طاهری کوهدقی فرزند محمد با وکالت آقای فاروق فیض ایلخچی و نیز خانم سکینه محمدی آشتیانی فرزند اصغر با وکالت آقایان اکبر زارع و حبیب اسدی دایر بر مشارکت در قتل عمدی مرحوم ابراهیم قادرزاده اسکویی رسیدگی کرده و به استناد مواد 42، 203، 206، 212، 231، 612 قانون مجازات، متهم ردیف اول را به قصاص نفس پس از پرداخت نصف دیه یک مرد توسط شکات و متهم ردیف دوم را نسبت به جنبه خصوصی جرم به استناد بند دوم ماده 6 قانون آئین دادرسی کیفری قرار موقوفی پیگرد و به لحاظ اینکه اقدام مشارالیه موجب اخلال در نظم و صیانت جامعه گردیده به تحمل ده سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم نموده است.

متعاقباً شعبه 31 دیوانعالی کشور طی دادنامه 46/31-20/1/86 درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای عیسی طاهری و همچنین وکلای خانم سکینه محمدی نسبت به دادنامه شماره 39- 15/8/85 صادره از شعبه 12 دادگاه کیفری آذربایجان شرقی رسیدگی و نتیجه دادنامه تجدیدنظر خواسته را ابرام نموده است.

متعاقباً، قضات شعبه 12 دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی طی دادنامه شماره 8809974127200003-22/1/88 با تصریح به مراتب اعلام رضایت اولیاءدم، به استناد بند دوم ماده 6 قانون آئین دادرسی کیفری درخصوص قصاص نفس، قرار موقوفی تعقیب صادر اما در مورد جنبه عمومی، نظر به اینکه اقدام محکوم علیه، موجب اخلال در نظم جامعه و بیم تجری مرتکب به دیگران گردیده است، به استناد مادتین 208 و 612 قانون مجازات اسلامی با رعایت تبصره ماده 18 قانون مذکور، آقای عیسی طاهری کوهدقی را به تحمل ده سال حبس تعزیری محکوم نموده است.

با التفات به مراتب مذکور، قابل ملاحظه است که خانم سکینه محمدی آشتیانی با وجود داشتن دو فرزند، در قتل همسر خود و پدر فرزندانش، مشارکت داشته و کانون خانوادگی را از هم گسیخته و در واقع فرزندان خود را از داشتن خانواده محروم نموده است.

با توجه به جمیع جهات فوق الذکر، دستگاه قضایی برای اعمال وقت های مضاعف در اعمال قانون و رعایت حق قانونی افراد راه کارهای ویژه ای را در دستور کار قرار داده است که نتیجه نهایی متعاقباً اعلام خواهد شد.





ارسال شده در توسط منتظر منجی

پرونده ای از حفظ حقوق بشر در مرام آمریکا و غرب


کامیلیا شحاته


کامیلیا می توانست این راه نو و هوای تازه را انتخاب نکند. بپذیرید که می توانست بی تفاوت باشد. اما این حق هر انسانی است که بهترین ها را برای خود برگزیند و کسی هم این حق را ندارد که او را از برترین ها محروم سازد.


کامیلیا می توانست زندگی مرفه خود را دو دستی بچسبد و با انتخاب مسیری جدید، مجبور نباشد روزها و شب هایش را در یک اردوگاه مهاجرین آن هم در حاشیه قاهره به سختی بگذراند. او می توانست کودک یک و نیم ساله و شیرخواره اش را در آغوش بکشد و با آرامش خاطر، بدون هیچگونه مشقتی او را شیر بخوراند.


چند روز پیش، اسقف «آغابیوس» از کلیسای دیراموس درباره کامیلیا اینگونه اظهارنظر کرد:«کامیلیا را از نیروهای امنیتی تحویل گرفتیم. هم اکنون در یکی از منازل مهاجران در قاهره تحت نظر است و در حال تهذیب روحی او هستیم تا مغز او را از افکار جدیدش پاک کنیم». در حال حاضر، اخبار رسیده از وضعیت روحی و جسمی نامناسب کامیلیا خبر می دهد. هزاران نفر در اسکندریه تظاهرات کرده و خواستار آزادی کامیلیا شده اند اما اعتراض آنان راه به جایی نبرده است.


یک سال پیش بود که کامیلیا شحاته – بانوی 36 ساله مصری- که مدرس یکی از مدارس مسیحی بود از مسیحیت به اسلام پیوست. مسلمان شدن او آنچنان برای همسرش «تداوس سمعان رزق» که یکی از کشیش های مصری و رئیس کلیسای مواس در شهر «المنیا» در این کشور است سنگین بود که کامیلیا را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد. کامیلیا به پدر و مادرش پناه برد اما آنان نه تنها کاری برای او انجام ندادند بلکه از او خواستند که شوهرش را تحمل کند! هر چه اصرار کامیلیا بر تنفس در هوای تازه ای که انتخاب کرده بیشتر می شود، فشارهای همسر و گروه های افراطی نیز بر او شدت می گیرد تا این که او برای در امان ماندن از این هجمه ها راهی مرکزی در الازهر می شود که اسلام آوردنش را اعلان عمومی کند. در بین مسیر، نیروهای امنیتی مصر او را دستگیر کرده و تحویل گروه های تندرو می دهند.


تندروها از پیوستن او به اسلام بسیار عصبی شده اند چرا که بنا به اظهار برخی دوستانش، کامیلیا در حال حاضر، حافظ سه چهارم کل قرآن کریم است.


پس از تسلیم کامیلیا به گروه های افراطی که از حامیان ایالات متحده آمریکا به شمار می روند، اسقف «بیشوی» در واکنشی روانی به نگرانی از اسلام گرایی در بین مسیحیان و بلافاصله پس از سوزاندن قرآن در آمریکا همزمان با 11 سپتامبر مدعی شد که بخش هایی از قرآن باید حذف شود!


امین ارشادی روزنامه نگار در حوزه مسائل خاورمیانه در این باره معتقد است که اظهارات اسقف «بیشوی» نشان دهنده عصبانیت و نگرانی افراطیون از گسترش اسلام در بین سایر ادیان به ویژه مسیحیت است و یک تاکتیک روانی به شمار می رود. از سوی دیگر، تحلیلگران مسائل بین الملل، رژیم حاکم بر مصر را مجری سیاست های کاخ سفید در منطقه می دانند و دستگیری کامیلیا توسط نیروهای امنیتی رژیم مصر تأییدی بر این موضوع است.


آیا کامیلیا جنایتی مرتکب شده که دولت های مدعی از حقوق بشر از جمله دولت آمریکا درباره او سکوت کرده اند؟ چرا رسانه های آمریکایی و غربی که خود را مدعی حمایت از حقوق زنان و حقوق بشر نشان می دهند لب های خود را دوخته و سکوت کرده اند؟ چرا غرب و آمریکا از فردی همچون سکینه آشتیانی که پس از ارتباط نامشروع، همسر خود را به قتل رسانده دفاع می کنند اما از کامیلیا...؟ آیا آن ها نگران کودک شیرخواره کامیلیا نیستند؟


 


 


موج جدیدی از اعدام زنان در آمریکا در حال شکل گیری است


بعد از اعدام " ترزا لوییس" ، صف اعدام زنان در ایالات های مختلف آمریکا به راه افتاد. از خبرهایی که از انجمن های مختلف حقوق زنان و انجمن زنان قربانی در آمریکا به  گوش می رسد بعداز اعدام " ترزا لوییس " و همچنین عدم واکنش کشورها ، انجمن ها و جامعه جهانی به محکومیت ادام "  ترزا " این زن عقب مانده ذهنی ایالات های دیگر آمریکا بدون دغدغه حکم اعدام این زنان که بیشتر آنان خود قربانی و بی گناه هستند را جلو انداخته است.


زندان زنان آمریکا++خبرگزاری ریفنا+http://rifna.org


احمدی نژاد رییس جمهور ایران در سفر هفته گذشته خود به نیویورک با مصاحبه با شبکه های خبری انگلیسی زبان در بحث حقوق بشتر لیست 50 نفری از زنان بی گناه زندانی در آمریکا که در صف اعدام هستند را فاش کرد و حقوق بشر آمریکا را زیر سوال برد. این در حالی است که کشورهای غربی از جمله برزیل ، آمریکا، انگلیس ، آلمان و فرانسه چندی پیش در خصوص حکم زنی در ایران که ضمن زنای محسنه اقدام به قتل همسر خود کرده بود واکنش های مختلف و زیادی را به راه انداخته بودند و برای آزادی این مجرم هجمه رسانه ای زیادی به راه افتاد و ایران را به نقض حقوق بشر محکوم می کردند.


زندان زنان آمریکا++خبرگزاری ریفنا+http://rifna.org


این در حالی بود که وکیل " ترزا لوییس " از جامعه رسانه ای غرب و دولت آمریکا خواستار عقب انداختن حکم اعدام این زن عقب مانده را داشته ولی این روسای جمهور به همراه نمایندگان دولتشان و همسرانشان در مقابل دوربین های تلویزیونی فریاد وای مصیبتا را سر می دادند و کوچکترین توجه به مطالبات مردم خود داشتند.


http://rifna.org+خبرگزاری خبرنگاران آزاد ایران +خبرگزاری ریفنا


"ترزا لوییس" اعدام شد و چراغ سبزی به دیگر ایالت های آمریکا داد تا بدون هیچ دغدغه ای دست به اعدام این زنان بزنند.


alt


آمریکا کشوری که گفته می شود حکم حبس ابد اشد مجازات برای زندانیان خطرناک و جانیان و حتی مافیا قاچاق است به راحتی حکم اعدام این گونه زنان را اجرا می کند.


زندان زنان آمریکا++خبرگزاری ریفنا+http://rifna.org


کشوری که خود را مهد  حقوق بشر در دنیا می داند  در حالی که تفاوت زیادی بین مردان و زنان قائل است و  تساوی را بین زن و مرد را  عادلانه نمی داند به طوری که بر اساس تحقیقاتی که در مورد خشونت علیه زنان جامعه امریکا صورت گرفته است، از هر شش زن امریکایی یک نفر در زندگی اش مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد و نیمی از قربانیان این جرائم کمتر از 18 سال سن دارند اما در این میان کمتر از پنج درصد مجرمان و متجاوزان به عنف گناهکار شناخته می شوند و فقط سه درصد از آنها در زندان هستند و در یک نتیجه گیری کلی می توان گفت از هر 16 متجاوز به عنف در امریکا ، 15 نفر آزاد هستند.


زنان زندانی در آمریکا+خبرگزاری خبرنگاران ازاد ایران +ریفنا +http://rifna.org


و باز این در حالی است که بر اساس آمارپلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) ، در سال 2009 بیش از 88 هزار و 97 مورد تجاوز به عنف در امریکا گزارش شده است اما در  کمیسیون قضایی کنگره امریکا ، بررسی ها نشان داد این جرم اجتماعی با کمترین میزان مجازات در جامعه امریکا روبرو است. وظیفه ما است که برای حمایت از تمامی زنان اقدام به رسانه ای شدن این موضعات کنیم.


alt


زنان زندانی در آمریکا+خبرگزاری خبرنگاران ازاد ایران +ریفنا +http://rifna.org


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

 

خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 5


چرا اعدام جنایتکار در آمریکا، اجرای حکم است اما در ایران نقض حقوق بشر


چرا اعدام جنایتکار در آمریکا، اجرای حکم است اما در ایران نقض حقوق بشر

 

حقوق بشر > ایران  - این روزها خبرهای منتشر شده درباره یک زن آمریکایی که دچار نارسایی ذهنی است و به اعدام محکوم شده ، سروصدای زیادی به پا کرده است ومنتقدان این حکم را خلاف کنوانسیون های بین المللی می دانند. دراین رابطه، دکتر سید محمدحسینی ، دانشیار دانشکده حقوق ورئیس موسسه جرم شناسی دانشگاه تهران به سوالات خبرنگار ستاد حقوق بشر پاسخ گفته است. از نظر حقوقی اعدام یک زن با نارسایی ذهنی درجوامع بین المللی چه حکمی دارد؟

 

ببینید اگر نارسایی ذهنی این زن امریکایی به اثبات رسیده باشد، از لحاظ حقوقی درهمه جای عالم ، جنون واختلالات ذهنی به نحوی که موجب اختلال در اراده شخص باشد، مانع توجه مسئولیت کیفری به شخص مبتلا می باشد واین عدم مسئولیت امروزه درتمام نظام های کیفری کشورهای مختلف جهان شناخته شده است ، درآمریکا نیز مانند سایر کشورها برخورد با چنین فردی به همان شکل است وموجب عدم مسئولیت کیفری است ، گرچه غربی ها بسیار دیرتر به فکر افتادند که نارسایی ذهنی را موجب عدم مسئولیت کیفری تلقی کنند ، اما در حال حاضر عقب ماندگی ذهنی شامل عدم مسئولیت کیفری درهمه جای دنیا است. دراین راستا ، باید درهر پرونده کیفری به صورت کارشناسانه جنون یا اختلال ذهنی سالب اراده ثابت واحراز شود.

 

چرا زمانی که زنی با شرایط یکسان با زن آمریکایی درایران محکوم به اعدام می شود ، غرب آن را نقض حقوق بشر می داند و در امریکا آن را اجرای حکم تلقی می کند؟ خوب ببینید، دشمن کارش دشمنی کردن است ودر این اعمال خصومت ، مقید به راستگویی نیست .این امری طبیعی است که  دول غربی از این وقایع سوء استفاده تبلیغاتی کند و نظام های نا فرمانبردار را با چماغ نقض حقوق بشر بکوبند. با توجه به مبانی مادی و غیر اخلاقی سیاست استعماری نظام سلطه ، قلب واقعیت ها در تبلیغات آنان علیه جمهوری اسلامی ایران غیر منتظره نیست واز ان جا که امکانات تبلیغاتی وسیعی در اختیار دارند از این امکانات استفاده وبهره برداری نموده ومثلا در این مورد ، اعدام احتمالی متهم ایرانی را فقط به رفتار جنسی او مرتبط اعلام می کنند و مشارکت او درقتل شوهر را دروغ اعلام می کنند تا به مخاطبان تحت سانسور خود القاء کنند که در جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب یک نوع رفتار خصوصی، مردم را اعدام می کنند.

با توجه به کنوانسیون های بین المللی، رفتار دول غربی با ایران، نشان دهنده استاندارد دوگانه است ، چه اقدامی می توان درراستای خنثی کردن وجلوگیری از این رفتارها انجام داد؟ ما یک اصل اعتقادی دینی واخلاقی داریم که دربیت معروف شیخ اجل "سعدی "متجلی ومعروف است :



بنی آدم اعضای یک پیکرند       که در افرینش زیک گوهرند

در این راستا، دولت وملت جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارند که هر اقدام احتمالا موثری را در جهت نجات جان یک بذهکارمسلوب الاراده درزمان ارتکاب جرم ، که برخلاف موازین عقلی ، دینی واخلاقی درشرف اعدام قرار دارد، به عمل آورند. لازم است ، اضافه کنم که ارتکاب جنایات روزانه وفراگیر فراتراز اعداد وارقام دول غربی در این جا وآن جای دنیا ، نباید این توهم را به وجود اورد که در مقابل آن همه جنایات کلان اعدام یک فرد غیرمسئول ، دارای چنان اهمیتی نیست که اقدامی را ایجاب نماید. چرا که به ما آموخته اند هرکس نفس واحده ای را احیا کند، چونان است که همه مردم را زنده کرده است.


 


 



خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 6


از ترزا لوئیس در آمریکا تا سکینه آ.


 


از ترزا لوئیس در آمریکا تا سکینه آ. در ایران

در ایران از ترزا لوئیس در آمریکا تا سکینه آ. در ایران


موضوع اعدام یک زن آمریکایی به خاطر مباشرت در قتل همسرش در حالی با سکوت محافل خبری مواجه شده که همین رسانه ها موضوع مشابهی را در ایران مورد حملات تبلیغاتی خود قرار داده اند. اعتراضات و حملات رسانه های غربی به ایران درمورد پرونده سکینه محمدی آشتیانی در حالی است که وی در سلامت کامل عقل اقدام به مباشرت در قتل همسرش کرده و با مردان اجنبی نیز رابطه نامشروع داشته است. حال آنکه در مورد مشابهی که در آمریکا منجر به صدور حکم اعدام برای ترزا لوئیس شد، فرد مباشر، حتی از سلامت عقل نیز برخوردار نبوده است.


به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز اعدام ترزا لوئیس که به گفته قاضی پرونده ضریب هوشی او تنها دو نمره بالاتر از ضریب هوشی استاندارد برای دادگاه بوده قابل بحث است. چنین اعدامی در آمریکا که یک زن ناقص العقل را به دلیل مباشرت در قتل اعدام کنند و عامل قتل را به حبس ابد محکوم کنند نمونه دیگری از استاندارد دوگانه در رفتار رسانه های غربی با کشورهای جهان است. این موضوع در حالی از سوی آنها پذیرفته می شود که موضوع پرونده خانم سکینه آ. مدتی است سوژه اصلی آنها شده و آن را مصداق نقض حقوق بشر در ایران خوانده اند.


برهمین اساس واحدمرکزی خبر در گزارشی با اشاره به این استاندارد دوگانه می نویسد: حقوقدانان اعدام این زن را به علت مشکلات ذهنی اش مغایر با قانون می دانند. خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد ، ترزا لوئیس زن 41 ساله امریکایی که به مرگ محکوم شده بود بامداد روز جمعه بیست و چهارم سپتامبر با تزریق سم مرگبار اعدام شد. مقامات محلی در ویرجینیا با تایید اعدام این زن امریکایی گفتند : ترزا لوئیس ساعت یک و 37 دقیقه بامداد روز جمعه به وقت گرینویچ در زندان گرینز ویل در ایالت ویرجینیا با تزریق سم مرگبار اعدام شد.


سکینه آشتیانی کیست؟ سکینه آشتیانی مجرمی است که هم اکنون در زندان تبریز است . سکینه آشتیانی بر اساس اعترافات خودش در سال 84 با هم دستی پسر عمه شوهرش؛ همسرش را به طرز فجیعی به قتل می رساند . این زن به جرم مشارکت در قتل و زنای محصنه است و به مجازات مشخص شده در قوانین محکوم شده است . شریفی، رئیس دادگستری آذربایجان شرقی درباره این پرونده می گوید : سکینه آ. که از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار است با مردی رابطه برقرار کرده و با طراحی از قبل صحنه قتل ؛ منزل را خلوت و آماده قتل کرده بودند و سکینه آ با آمپول بیهوشی شوهرش را بی هوش کرده و با چسباندن سیم برق به گردن مقتول، او را به قتل رسانده است. ترزا لوئیس کیست ؟


این زن در سال 2002، دو مرد بنامهای ماتیو شالنبرگر و رودنی فولر را برای کشتن همسر و ناپسری خود اجیر می‌کند تا بتواند به 350 هزار دلار حق بیمه عمر دست یابد . چارلز استرائوس، قاضی دادگاه ویرجینیا ، 2 عامل تیراندازی به مقتول را به حبس ابد و لوئیس چهل ساله را به اعدام محکوم کرد که این حکم روز جمعه به اجرا در آمد.


تجدیدنظرخواهی لوئیس در دادگاه استیناف با شکست مواجه شد و وی روز 23 سپتامبر اعدام شد . ترزا در حالی اعدام شد که وکیل او می گوید ترزا بعد از محاکمه 2 بار تست هوش داده و در هر دو آزمون در دسته "کارآیی مرزی ذهنی" قرار گرفته است . به گزارش هافینگتون پست، کارشناسان روان‌شناسی فورنسیک اعلام کرده اند ترزا لوئیس "اختلال شخصیت وابسته" دارد و به همین دلیل حتی قادر نیست به تنهایی از پس وظایفی ساده چون تهیه یک فهرست خرید خواروبار برآید.


وکیل ترزا می گوید: ماتیو شالنبرگر یکی از همدستان ترزا در سال 2003 به یکی از هم‌زندانی‌های خود نوشت، به اندازه سرمایه راه‌اندازی تجارت مواد مخدر در شهر نیویورک ، از لوئیس سوء استفاده کرده است . شالنبرگر سه سال بعد در زندان خودکشی کرد و تیم دفاع از لوئیس از بکارگیری این نامه به عنوان مدرک بازماندند. جمیز روکپ وکیل مدافع لوئیس در مصاحبه با هافینگتون پست افزود «به دلیل نقص در سیستم قضایی آمریکا ما شمار زیادی از افراد را مشاهده می‌کنیم که به اعدام محکوم شده‌اند . » دادگاه‌های آمریکا در سال 2008، 37 مجرم را به اعدام محکوم کردند شمار اعدامی های آمریکا در سال 2009 به 52 مورد افزایش یافت.


 


 



خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 7 


؟


اعدام یک عقب مانده ذهنی در آمریکا نشان دهنده چیست؟

اعدام یک عقب مانده ذهنی در آمریکا نشان دهنده چیست؟


وکیل مدافع "ترزا لویس" زن عقب مانده آمریکایی محکوم به اعدام که دیشب با تزریق مواد سمی مرگبار اعدام شد در بیانیه‌ای سیستم قضایی آمریکا را به باد انتقاد گرفت. "جمیز روکپ" وکیل ترزا لویس زن آمریکایی محکوم به اعدام با ارسال بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن را خبرگزاری فارس دریافت کرده، نوشت: دیشب ماشین مرگ در ویرجینیا به زندگی ترزا لویس خاتمه داد. مرگ او برای خانواده، دوستان و هزاران نفر از حامیان وی در سراسر دنیا واقعه‌ای تاسف‌بار بود. وکیل ترزا در بیانیه خود با انتقاد شدید از سیستم قضایی آمریکا تاکید کرد: امیدوارم مرگ ترزا باعث شود سیستم قضایی ویران آمریکا که اجازه ارتکاب بزرگترین اشتباه یعنی تحقق بی‌عدالتی را می‌دهد، اصلاح شود.


"ترزا لویس" زن آمریکایی 41ساله محکوم به اعدام، ساعت 9 دیشب به وقت ایالت ویرجینیا (5 صبح به وقت تهران) در زندان شهر "جارات " ایالت ویرجینیا با ترزیق مواد سمی اعدام شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات محلی در ویرجینیا با تایید اعدام این زن آمریکایی گزارش داد که تعدای از مردم ایالت ویرجینیا در اعتراض به رای دادگاه در مقابل محل اعدام ترزا تجمع کردند.


اتهام ترزا لویس اجیر کردن دو مرد برای قتل همسر و پسر خوانده‌اش بود. قاضی دادگاه ترزا را با نارسایی ذهنی، "مغز متفکر" قتل‌ها معرفی کرده بود. این در حالی بود که این زن در چندین تست هوش در مرز "عقب مانده‌ذهنی " قرار گرفت. گفته می‌شود که ترزا در زمان قتل‌ها از نارسایی‌ و اختلالات روانی دیگری رنج می‌برد که حکم اعدامش را زیر سؤال می‌برد. اعدام این زن با موجی از مخالفت‌های گسترده جهانی و فعالان حقوق بشر همراه بوده است.


 


 



خبر های مربوط به سکینه آشتیانی آمریکایی (ترزا لویس) 8


زندگی ترزا عقب مانده ذهنی با تزریق مرگبار خاتمه یافت.


اعدام حقوق بشر ترزا لویس، شهروند 41ساله آمریکایی که از نارسایی ذهنی رنج می‌برد به رغم اعتراض‌های گسترده جهانی سرانجام پس از گذشت هفت سال در زندان با تزریق مواد سمی مرگبار اعدام شد تا واهی بودن ادعای حقوق بشر آمریکا برهمگان آشکار گردد.


آمریکا که همواره خود را مدعی حقوق بشر معرفی و با این ادعا در امور سایر کشورها دخالت می‌کند در عرصه داخلی نه تنها به این ادعا پایبند نمی‌باشد بلکه با نادیده گرفتن تمام قوانین کشتار انسان‌های بی‌گناه را اجرا می‌سازد چنانکه "ترزا لویس" زن آمریکایی 41 ساله محکوم به اعدام، در زندان شهر "جارات" ایالت ویرجینیا با تزریق مواد سمی اعدام شد. تعدادی از مردم ایالت ویرجینیا در اعتراض به رای دادگاه در مقابل محل اعدام ترزا تجمع کردند. اتهام ترزا لویس اجیر کردن دو مرد برای قتل همسر و پسر خوانده‌اش بود.


قاضی دادگاه ترزا را با نارسایی ذهنی، "مغز متفکر" قتل‌ها معرفی کرده بود. این در حالی بود که این زن در چندین تست هوش در مرز "عقب مانده‌ذهنی " قرار گرفت. اعدام این زن با موجی از مخالفت‌های گسترده جهانی و فعالان حقوق بشر همراه بوده است. شبکه تلویزیونی یورونیوز در خبری فوری از اعدام ترزا لوئیز زن آمریکایی محکوم شده به مرگ خبر داد. حقوقدانان اعدام این زن را به علت مشکلات ذهنی اش مغایر با قانون می دانند.این زن در سال 2002، دو مرد بنامهای ماتیو شالنبرگر و رودنی فولر را برای کشتن همسر و ناپسری خود اجیر می‌کند تا بتواند به 350 هزار دلار حق بیمه عمر دست یابد.


چارلز استرائوس، قاضی دادگاه ویرجینیا ، 2 عامل تیراندازی به مقتول را به حبس ابد و لوئیس چهل ساله را به اعدام محکوم کرده است.تجدیدنظرخواهی لوئیس در دادگاه استیناف با شکست مواجه شد و وی دیروز اعدام شد . به گزارش هافینگتون پست، کارشناسان روان‌شناسی فورنسیک اعلام کرده اند ترزا لوئیس "اختلال شخصیت وابسته" دارد و به همین دلیل حتی قادر نیست به تنهایی از پس وظایفی ساده چون تهیه یک فهرست خرید خواروبار برآید.


این اعدام در حالی صورت گرفته که آمریکا همواره ادعای حمایت از حقوق بشر بویژه زنان را سر داده و با این ادعا در امور بسیاری از کشورها دخالت می‌کند. به رغم سانسورهای خبری صورت گرفته از سوی دستگاههای سیاسی و قضایی آمریکا برای سرپوش نهادن بر وضعیت ناگوار حقوق بشر در این کشور نهادهای حقوق بشر بارها نسبت به وضعیت بغرنج حقوق بشر در آمریکا بویژه در مورد زنان هشدار داده‌اند. اعدام افرادی مانند ترزا که دارای اختلالات روانی‌باشند در آمریکا امر جدیدی نمی باشد چنانکه نهادهای حقوق بشر از اعدام بیش از 40 زن با شرایط ترزا خبر داده‌اند. اسناد نشان می‌دهد که هم اکنون بیش از 53 زن در آمریکا در آستانه اعدام قرار دارند.


آمریکایی که خود را مهد دموکراسی و آزادی و مجری حقوق بشر می‌نامد با داشتن بیش از 5/2 میلیون زندانی بزرگترین زندان جهان را تشکیل می‌دهد. نهادهای حقوق بشر در مورد زندان‌های آمریکا گزارش‌های اسفناکی را منتشر کرده‌اند. بخش عمده‌ای از زندانیان آمریکا را رنگین پوستان و اقلیت‌های دینی تشکیل می‌دهند که جرم بسیاری از آنها رنگ پوست و دین آنها می‌باشد. در میان زندانیان افرادی قرار دارند که پس از گذران بیش از 10 الی 20 سال محکومیت بدون آنکه جرم آنها اثبات شده با آزاد شده‌اند. شکنجه و استفاده از شیوه‌های غیر انسانی نظیر استفاده از شیوه غرق مصنوعی برای اعتراف گیری ، اعمال خشونت و اقدامات تبعیض آمیز از سوی زندانبانان و.. حقایق جاری بر زندان‌های آمریکا است. شیوه‌های اعدام در آمریکا اعتراض‌های گسترده جهانی را به همراه داشته است. در اعدامی جنایت کارانه فرد اعدامی یک ماده بیهوش کننده، یک ماده فلج کننده عضلات و یک ماده متوقف کننده فعالیت قلب تزریق می شود.


یک متخصص بیهوشی می گوید با روش جدید محکوم بعد از 15 دقیقه می‌میرد.در 36 ایالت امریکا اعدام به روش تزریقی و در 35 ایالت از این ایالت ها به روش تزریق سه ماده انجام می‌شود. اقدامات ضد بشری آمریکا در قبال زندانیان صرفا شامل داخل آمریکا نمی‌شود بلکه در بسیاری از کشورهای تحت حاکمیت خود این اقدام را اجرا می‌سازد که نمونه بارز آن را در زندان گوانتانامو و زندان‌های مخفی این کشور در سایر نقاط جهان می‌توان مشاهده کرد.


 





ارسال شده در توسط منتظر منجی
<      1   2