سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

کروبی: من مجتهد جامع الشرایطم!

مهدی کروبی معتقد است که مجتهد جامع الشرایط است و برای اثبات این ادعا چند روز است که رسانه شخصی خود را با این هدف به کار گرفته است.به گزارش شبکه ایران،‌ تلویزیون ضدانقلاب جدیدالتاسیس در چند روز گذشته تلاش کرد کروبی را فردی متدین و مجتهد به احکام دینی معرفی کند. در همین رابطه این رسانه روز گذشته دست نوشته‌ای از آقای صانعی منتشر کرد که وی در این دست نوشته تصریح کرده است، مهدی کروبی فردی مجتهد و دارای صلاحیت تقوائی و علمی است. به گفته آقای صانعی، مهدی کروبی، مجتهد جامع الشرایط است!

لازم به ذکر است پیش از این هیچ خبر یا انتقادی در این خصوص از مهدی کروبی مطرح نشده بود و تلاش بدون مقدمه کروبی برای اثبات اجتهاد خود معلوم نیست با چه هدفی صورت می گیرد. گرچه بعید نیست پس از کنار گذاشته شدن آقای صانعی از مرجعیت، مهدی کروبی تلاش دارد به عنوان مجتهد و بعد هم مرجع تقلید برای فتنه‌گران نقش آفرینی کند.

پیش از این اخباری مبنی بر اختلاف سران فتنه 88 مطرح شده بود.گفته می شد در این اختلافات کروبی ار رهبری جریان کنار گذاشته است و وی از سوی خاتمی و موسوی بازی گرفته نمی شود. با این توصیف بعید نیست که کروبی پس از ناامیدی از رهبری جنبش به فکر مرجعیت برای آنها باشد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

جنگ را با هدف به قدرت رساندن بازرگان و نهضت آزادی شروع کردیم

قرار بود نیروهای عراقی 10 تا 20 کیلومتر در عمق خاک ایران و در طول هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ایران نیروهای خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. این شرایط می توانست به نهضت آزادی، مهدی بازرگان و دیگر افراد نخبه در ایران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگیرند. فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری عراق، مدعی شد حمله این کشور به ایران با هدف به قدرت رساندن نیروهای ملی گرا از جمله مهدی بازرگان شروع کردیم.

سرلشگر رعد الحمدانی در گفتگو با شبکه روسیا الیوم، با طرح برخی ادعاهای عجیب درباره دلایل شروع جنگ عراق علیه ایران گفت: بر اساس دستوراتی که آن زمان به ما ابلاغ شد، فلسفه جنگ ناشی از جنگ سیاسی و روانی ایران علیه عراق، آن بود که در صورت بروز جنگ، نیروهای انقلابی به طرف مرزها حرکت خواهند کرد و نیروهای ملی گرا در ایران مانند مهدی بازرگان خواهند توانست حکومت در تهران را در دست بگیرند و ما را از عوارض انقلاب اسلامی در ایران رنجات خواهد داد.

 وی افزود:قرار بود نیروهای عراقی 10 تا 20 کیلومتر در عمق خاک ایران و در طول هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ایران نیروهای خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. این شرایط می توانست به نهضت آزادی، مهدی بازرگان و دیگر افراد نخبه در ایران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگیرند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

اسامی رسانه‌های تحت سیطره صهیونیستها

در حال حاضر تنها شش کمپانى رسانه‏اى وجود دارد که تمامى آن‏ها اخبار خود را از دو خبرگزارى رویترز و آسوشیتدپرس تأمین مى‏کنند که هر دو آن‏ها نیز تحت مالکیت خانواده یهودى و مشهور «روچیلد» قرار دارند.    

پایگاه خبرى «رنس» طى گزارشى با عنوان «چیرگى رسانه‏هاى صهیونیستى» به بررسى نفوذ محافل صهیونیستى بر رسانه‏هاى غالب جهانى پرداخته است.

این گزارش با بیان این که طى دهه‏هاى پیش، بیش از 88 کمپانى رسانه‏اى وجود داشته است، مى‏نویسد: امروز تنها شش کمپانى رسانه‏اى وجود دارد که تمامى آن‏ها اخبار خود را از خبرگزارى «رویترز» و «آسوشیتدپرس» تأمین مى‏کنند. این در حالى است که در عرض 20 سال اخیر سهام آسوشیتدپرس از سوى رویترز خریدارى شده است و خبرگزارى رویترز نیز از سال 1851 تحت مالکیت خاندان یهودى و مشهور «روچیلد» است.

گزارش رنس در ادامه به انتشار اطلاعات جمع‏آورى شده در رابطه با رسانه‏هاى غالب جهانى و ارتباط آن‏ها با شرکت‏ها و محافل صهیونیستى پرداخته است:

شرکت «جنرال الکتریک»
این شرکت در انتخابات سال 2000 میلادى، 1.1 میلیون دلار به ستاد تبلیغاتى جورج بوش کمک کرد.
شبکه‏هاى تلویزیونى تحت مالکیت جنرال الکتریک عبارتند از:
- شبکه «ان.بى.سى»: شامل 13 ایستگاه تلویزیونى است و 28 درصد از خانواده‏هاى آمریکایى را پوشش مى‏دهد.
- شبکه‏هاى تجارى «سى.ان.بى.سى»
- شبکه‏هاى خبرى 24 ساعته اینترنتى و کابلى «MSNBC» که تحت مالکیت مشترک «مایکروسافت» و ان.بى.سى قرار دارد.
- شبکه «Court TV» که جنرال الکتریک با شرکت «تایم وارنر» در مالکیت آن سهیم است.
- شبکه «براوو» که 50 درصد از آن تحت مالکیت جنرال الکتریک است.
- شبکه «A&D» که 25 درصد از آن تحت مالکیت جنرال الکتریک است.
- شبکه «هیستورى چنل» که 25 درصد از آن تحت مالکیت جنرال الکتریک است.
لازم به ذ کر است که شرکت مایکروسافت که در مالکیت شبکه‏هاى خبرى «ام.اس.ان.بى.سى» سهیم است، نیز در انتخابات سال 2000 میلادى، 4.2 میلیون دلار به ستاد انتخاباتى جورج بوش کمک کرده بود.
جنرال الکتریک دارایى‏هاى دیگرى همچون «کانسیومر الکترونیکز» نیز دارد که در زمینه تولید توربین‏هاى رآکتورهاى هسته‏اى، تولید ادوات نظامى، تولید سیستم‏هاى حمل و نقل و... فعالیت مى‏کنند.
کمپانى‏هاى «دیزنى»، «اى.بى.سى» و «سى.اى.پى»
این کمپانى‏ها در انتخابات سال 2000 میلادى، 640 هزار دلار به ستاد انتخاباتى جورج بوش کمک کردند.
اما شبکه‏هاى تلویزیونى تحت مالکیت این گروه:
- شبکه «اى.بى.سى»: شامل 10 ایستگاه تلویزیونى که 24 درصد از خانواده‏هاى آمریکایى را در بر مى‏گیرد.
- شبکه‏هاى «ASPN»، « TelevisionLifetime»، «دیزنى چنل»، «دیزنى تلویژن»، «TouchStone Television»
از دیگر رسانه‏هاى تحت اختیار این گروه مى‏توان به موارد زیر اشاره کرد:
- شرکت‏هاى سینمایى: «Miramax» و «TouchStone Pictures».
- نشریات: «Jane»، « MagazineLos Angeles»، «W» و «Discover».
- سه شرکت تولید موسیقى و 11 روزنامه برجسته محلى.
- انتشارات « publishersHyperion book».
- موتور جستجوى اینترنتى «اینفوسیک».
گروه دیزنى، اى.بى.سى و اى.اس.پى همچنین در بخش‏هاى گاز و نفت نیز سهام‏هاى عمده‏اى را در اختیار دارد.
کمپانى‏هاى بین‏المللى «وستینگ‏هاوس» و «سى.بى.اس»
شرکت «وستینگ‏هاوس الکتریک» بخشى از گروه تجارى ابزار هسته‏اى بریتانیا است که رییس هیئت مدیره آن نیز کسى نیست جز «فرانک کارلوچى» وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهورى جیمى کارتر و رونالد ریگان؛ وى همچنین عضو بنیاد «پروژه قرن نوین آمریکا» است و پیش از این نیز رییس هیئت مدیره «شوراى سیاست خاورمیانه‏اى» آمریکا بوده است.
شبکه‏هاى تلویزیونى تحت مالکیت وستینگ‏هاوس و سى.بى.اس عبارتند از:
- شبکه سى.بى.اس: شامل 14 ایستگاه تلویزیونى و داراى بیش از 200 شبکه همکار در ایالات متحده آمریکا؛
- شبکه‏هاى تلویزیونى « Music TelevisionCountry»، « NetworkThe Nashville» و دو شبکه ورزشى‏
- گروه ارتباطات ماهواره‏اى «W»
کمپانى وستینگ‏هاوس همچنین شرکت‏هاى دیگرى را نیز تحت مالکیت دارد که اکثر آن‏ها در زمینه صنعت برق هسته‏اى فعالیت مى‏کنند.
کمپانى بین‏المللى «ویاکام اینترنشنال»
شبکه‏هاى تلویزیونى تحت مالکیت این کمپانى عبارتند از:
- شرکت سینمایى « TelevisionParamount»، «Spelling Television»، «ام.تى.وى»، «VH-1»، «شو تایم»، «Movie Channel»، «یو.پى.ان»، «Nickelodeon»، «فلیکس»، «کمدى سنترال»، «Sundance Channel»
همچنین این کمپانى مالیکت 20 ایستگاه تلویزیونى تجارى را در آمریکا بر عهده دارد.
اما دیگر رسانه‏هاى تحت مالیکت ویاکام اینترنشنال عبارتند از:
- «پارامونت پیکچرز»، « Home VideoParamount»، « VideoBlockbuster»، «Paramount Parks» و انتشارات «Simon & Schuster»
کمپانى « AOLTIME-WARNER TBS - »
این کمپانى در انتخابات سال 2000 میلادى،6.1 میلیون دلار به ستاد انتخاباتى جورج بوش کمک مالى کرده بود.
لازم به ذ کر است که شرکت «آمریکا آنلاین» (AOL) مالکیت «تایم وارنر» را در اختیار گرفته است.
اما تعدادى از شبکه‏هاى تلویزیونى تحت مالکیت این کمپانى عبارتند از:
- شبکه «سى.ان.ان»، «HBO»، «Cinemax»، « TelevisionWarner Brothers»، «سگا چنل»، «تى.ان.تى» و...
این کمپانى همچنین با داشتن حدود 13 میلیون مشترک به عنوان بزرگترین دارنده سیستم‏هاى کابلى در آمریکا شناخته مى‏شود.
این کمپانى رسانه‏هاى بسیار زیادى را در اختیار دارد که از جمله آن‏ها مى‏توان به شرکت‏هاى سینمایى «نیولاین سینما»، «Warner Home Video»، «هانا- باربارا»، شرکت‏هاى تولید موسیقى همچون «وارنر براس»، «ساب پاپ» (بزرگترین شرکت موسیقى جهان) و 33 نشریه مختلف همچون «تایم» اشاره کرد.
کمپانى «نیوز کورپوریشن ال.تى.دى» و «فاکس نیتورکز»
شبکه‏هاى تلویزیونى تحت مالکیت این گروه:
- «Fox Television» که شامل 22 ایستگاه تلویزیونى است و 50 درصد از خانواده‏هاى آمریکایى را پوشش مى‏دهد.
- شبکه «گلف چنل».
این کمپانى نیز رسانه‏هاى مختلفى را در اختیار دارد که در ادامه به بخشى از آن‏ها اشاره مى‏شود:
- 132 روزنامه که تنها 113 عدد از آن‏ها در اتریش به چاپ مى‏رسند. از جمله نشریات تحت اختیار این کمپانى مى‏توان به «نیویورک پست» و «لاندن تایمز» اشاره کرد.
- 25 مجله که مجله «ویکلى استاندارد» نیز از جمله آن‏ها است.
این کمپانى نیز دارایى‏هاى گوناگونى همچون خطوط هوایى «انست» در نیوزیلند و استرالیا، را در مالکیت دارد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

حمله مجدد موسوی به ویژه نامه رمز عبور

موسوی که در محافل رسانه ای به عنوان یکی از اضلاع "مثلث جام زهر" در سال 67 شناخته شده است، کسانی همچون رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت را "دوستان" خود دانست و درباره آنچه یک "پروژه" اختلاف‌افکنی میان او و دوستانش نامید، هشدار داد.

میرحسین موسوی برای دومین بار هفته اخیر، "کارشکنی" دولتش در زمان جنگ را رد کرد.اخیرا محسن رضایی از همکاری نکردن دولت در زمان جنگ سخن گفته  و آقای هاشمی هم مطلبی را درباره کارشکنی دولت میرحسین موسوی در زمان جنگ منتشر کرده است.

با این حال موسوی واکنش ملایم تری نسبت به موضع گیری اولش درباره این سخنان نشان داد و حتی افشای جزئیات مربوط به عملکرد دولت خود در سال‌های دفاع مقدس را یک "پروژه" برای اختلاف افکنی میان همفکرانش دانست.

وی که در جریان هدایت فتنه اخیر مورد حمایت آشکار غرب و بویژه کاخ سفید قرار داشته است، این "پروژه" را به جریانی که نامی از آن نبرد نسبت داد اما تلویحا به کسانی همچون رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت که این موضوع را مطرح کرده اند، هشدار داد که مراقب این پروژه اختلاف افکنی باشند.

موسوی که در محافل رسانه ای به عنوان یکی از اضلاح "مثلث جام زهر" در سال 67 شناخته شده است، هدف آنچه را "پروژه" نامید، اختلاف افکنی بین خود و "دوستان" دانست؛ کسانی که گفته می شود سه مهم ضلع پایان دهنده دفاع مقدس بوده اند.

موسوی در این راستا گفت: غیر از مسئله جنگ، احساس من این است که همه ارزش های آن دوره مورد هجمه قرار گرفته است و در این خلال هم تلاش می شود اختلافی بین ما و دوستان ایجاد شود. ما باید متوجه این برنامه ها باشیم و اسیر جوی که طرف مقابل ایجاد می کند، نشویم.

میرحسین که یکی از سران فتنه 88 لقب گرفته، در بیان توضیح بیشتری درباره پروزه مورد ادعایش افزود: در سالگرد انتخابات چند مجموعه مطبوعاتی اقدام به چاپ مطالب و ویژه نامه هایی کردند که درجهت قلب تاریخ بود.

آقای موسوی نامی از نشریه موردنظر خود نبرده است اما به نظر می‌رسد منظور او، "ویژه‌نامه شماره دو رمز عبور" روزنامه ایران است که به بررسی و روشنگری درباره جزئیات وقایع ابتدایی انقلاب اسلامی پرداخته است. او هرچند درباره پشت پرده هشداری که به دوستانش داد، سخنی نگفت اما برخی سیاسیون این موضوع را با سخنان دیروز و امروز رئیس جمهور درباره مثلث "جام زهر" مرتبط می دانند.

احمدی نژاد که روز گذشته در این باره سخنانی کوتاه مطرح کرده بود، امروز هم در اجتماع باشکوه مردم همدان اظهار داشت: برخی در داخل کشور وقتی ما در مقابل قلدرها می ایستیم می گویند "ماجراجویی می کنید" و وقتی می گوییم گفت و گو می کنیم، می گویند "سازش و عقب نشینی کرده است" ؛ ملت شما را شناخته است.وی با انتقاد از همراهی برخی در داخل با دشمنان ملت ایران تاکید کرد که ملت ایران اینبار جام زهر را در کام منافقان فرو خواهد کرد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه دیگر دوران جنگ نیست، خطاب به همراهان دشمن گفت: اگر 100 جام زهر پر کرده باشید، ملت ایران این جام زهر را در کام منافقین فرو خواهد کرد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

قالیباف هم مورد حمله سبزها قرار گرفت

مصاحبه محمدباقر قالیباف با یکی از خبرگزاری ها در خصوص فتوای اخیر مقام معظم رهبری باعث عصبانیت رسانه های سبز و ضدانقلاب شد. به گزارش  جهان، تریبون سبزهای خارج از کشور در تحلیلی در خصوص واکنش ها به فتوای اخیر رهبر انقلاب از قالیباف به عنوان کسی که تلاش کرده است خود را به عنوان یک فرد بصیر جا بزند، نام برد.

رسانه سبز دیگری که توسط روزنامه نگاران فراری اداره می شود نیز با ناراحتی از انتقاد تند قالیباف از 2 گروه معارض با فتوای رهبر انقلاب، مصاحبه وی را حمله به منتقدان داخلی دانست. گفتنی است قالیباف اخیراً با اشاره به فتوای اخیر رهبر انقلاب درخصوص التزام عملی به ولایت فقیه تأکید کرده است که 2 گروه افراطیون و ضدانقلاب در برابر این فتوا قرار گرفتند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

دیدار دادستان تهران با زندانیان فتنه

عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه ملاقات هفتگی خود با خانواده‌های زندانیان، روز دوشنبه با جمع دیگری از آنها دیدار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی تهران، در این دیدار اعضای خانواده 11 تن از زندانیان درخواست‌های خود را با دادستان در میان گذاشتند و وی در هر مورد دستور بررسی و رسیدگی صادر نمود.

بر اساس این گزارش، دادستان، همچنین پیش از ملاقات با خانواده‌ها با حضور در زندان اوین با حدود 17 تن از زندانیان ملاقات کرد. در این دیدارها، زندانیان مسایل و خواسته‌های خود را به طور مستقیم با دادستان در میان گذاشتند و شماری از اعضای خانواده‌ها نیز با موافقت دادستان با زندانیان خود به صورت حضوری دیدار کردند.

دادستانی تهران همچنین ادعاهای مطرح شده در سایت‌های خبری ضد انقلاب مبنی بر اعمال محدودیت در تعداد ملاقات کنندگان خانواده‌های زندانیان با متهمان و محکومین زندانی را رد کرد.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

وجود اختلاف بین شیخ یوسف صانعی و فرزند منتظری

اخبار دریافتی از بروز اختلافات میان فرزند مرحوم منتظری با شیخ یوسف صانعی حکایت دارد. پس صدور فتوای قابل تأمل شیخ یوسف صانعی مبنی بر تخصیص وجوهات شرعی به میزان یک سوم از سهم امام برای کمک به خانوداه زندانیان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری، نامبرده بعد از صدور این فتوا وجوهاتی که بعد از فوت مرحوم حسنیعلی منتظری به وی تعلق گرفته بود را بین خانواده زندانیان مذکور تقسیم نموده که این اقدام صانعی با اعتراض و ناراحتی احمد منتظری مواجه و باعث بروز اختلافاتی بین این دو نفر شده است.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

گفته ها و نگفته ها درنامه عروس امام به سید حسن خمینی

در این نامه حتی به بعضی از خاطرات سید حسن و امام اشاره شده ، اما هیچ اشاره ای به وصیت حاج احمد پدر سید حسن نشده است.

در سالهای نه چندان دور مردم ایران اسلامی ، رهبر و مرادی را از دست دادند که از صمیم قلب به او عشق می ورزیدند. پس از ارتحال حضرت امام ، با دیدن چهره ی اعضای بیت ایشان ، به خصوص آقای سید حسن خمینی یاد و خاطره ی آن عزیز سفر کرده و یادگارش در دلها زنده می شد . اما جریانهای بعد از انتخابات و حضور آقای سید حسن خمینی در محافلی که مردم انقلابی انتظار آن را نداشتند باعث دلخوری و آزردگی خاطر دوستداران انقلاب و امام شد.

در روزهای اخیر نامه ای از طرف خانم فاطمه طباطبایی به فرزندش سید حسن منتشر شد که از جهات مختلف قابل تامل است. در این نامه از سید حسن خواسته شده :" تلاش کن همواره در راه راست، ثابت قدم بمانی و حقیقت را فدای مصلحت نکنی؛ زیرا که هیچ مصلحتی با حق و حقیقت هم‌سنگ نیست." این در حالی است که سید حسن خمینی در روزهای اخیر همه را به صبر دعوت کرده بود.

نکته قابل تامل دیگر اینکه در این نامه حتی به بعضی از خاطرات سید حسن و امام اشاره شده ، اما هیچ اشاره ای به وصیت حاج احمد پدر سید حسن نشده . وصیتی که حاج احمد اینگونه نوشته بود:" به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آنست و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. " انتظار از عروس مکرمه امام این بود که این وصیت مهم را در نامه ی خود یادآور شوند و با راهنمایی های خود از نفوذ جریان خلاف راه ولایت در بیت امام جلوگیری نمایند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

جام زهر در کام منافقین

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در جمع مردم همدان اظهار داشت: امروز استکبار هر جا می‌رود، ملت ایران در آنجا حاضر است و ایرانیان با ایمان فرهنگ و آرمانخواهی و عدالت‌خواهی همه جا حاضر هستند، به طوری که روح ایران در تمام سزمین‌ها جاری است و این موضوع سبب ناراحتی دشمنان شده است. وی در ادامه سخنان خود در خصوص موضوعات هسته‌ای ایران گفت: ما اعلام کردیم حاضر به مذاکره ‌هستیم اما به شرطی که بر پایه برابری و قانون و عدالت باشد اما طرف مذاکره عصبانی است و می‌خواهد مذاکره در سایه چماق برگزار شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: شما مستکبران بدانید در اشتباه هستید و افکارتان عقب افتاده است و دوران استکبار و زور به پایان رسیده است. وی با بیان این که ما اهل گفت‌وگو هستیم، خاطرنشان کرد: بدانید اگر می‌توانید امتیازی از مردم ایران بگیرید این مردم با ایمان و وحدت، صدها چماق را بر سر شما خراب خواهند کرد. احمدی‌نژاد گفت: مستکبران هر جا کم می‌آوردند، به تحریم رو آوردند و یا در گوشه‌ای از دنیا جنگ به پا کردند اما ما آنقدر می‌ایستیم تا دشمنان از پا در بیایند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل هستند که با بیگانگان همراه می‌کنند، به گونه‌ای که در بحث مذاکرات هسته‌ای به ما می‌گفتند ماجراجویی نکنید اما وقتی ما در موضوعی به نتایجی می‌رسیدیم، می‌گفتند سازش کرده‌اید. رئیس جمهور با بیان این که ملت از همه امتحانات عبور کرده است، گفت: آن کلام زیبایی که امام فرمود ملت ما آمریکا و مستکبران را زیر پای خودش له خواهد کرد، به فضل الهی محقق شده است و دشمنان در برابر ملت ایران عددی نیستید که بخواهند عرض اندام کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند اگر صد جام زهر را هم پر کرده باشند، ملت با دست توانمند خود این زهر را در کام منافقان فرو خواهند کرد. رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این طرح به زودی اجرا شده و و یک طرح انقلابی است که صد درصد به نفع مردم است و هموراه باید با مردم و کمک مردم انجام شود.

وی ادامه داد: به فضل الهی از روزی که این طرح اجرا شود، وضع زندگی مردم بهبود یافته و آنان که می‌گویند چند سال دیگر وضع خراب می‌شود، باید بداند از همان روز اجرای این طرح در زندگی مردم بهبود حاصل می‌شود. احمدی‌نژاد با بیان اینکه با اجرای این طرح می‌خواهیم یارانه‌ها به جیب مردم که حق آنان است برود، تصریح کرد: در مهر ماه امسال بخش اول این یارانه‌ها به حساب مردم واریز می‌شود.

وی سپس در خصوص طرح آتیه که از نیمه شعبان آغاز شد، گفت: این طرح در کشورهای پیشرفته به اجرا درآمده و هموراه یک برنامه تامین اجتماعی برای تامین رفاه آینده نسل‌هاست. رئیس جمهور گفت: دولت نگرانی آتیه فرزندان را با این طرح برطرف خواهد کرد تا جوانی که به سن 18 تا 20 سال رسید، دغدغه ازدواج و اسکان و هزینه‌های دیگر را نداشته باشد. وی افزود: با تاسیس صندوق آتیه مهر امام رضا (ع) دولت در زمان تولد هر فرزند یک میلیون کنار می‌گذارد و هر سال هم به آن اضافه می‌شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در پاسخ به کسانی که می‌گویند این پول از کجا آمده و مورد نیاز مردم است باید گفت مردم می‌توانند از همان حسابی که متعلق به خودشان است قرض بگیرند و دولت درصدد است تا هر ساله این اقدام را جلوتر ببرند و این طرح را به قبل از سال 89 نیز تعمیم ‌دهد. وی در ادامه سخنان خود گفت: در سفرهای گذشته برای استان همدان تصمیم‌های گرفته شده و کارهای خوبی انجام گرفته و اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدان ایران است تعبیر درست و زیبایی است.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
<      1   2