سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

تبلیغ وبلاگ مبتذل در روزنامه رسمی


یکی از روزنامه های صبح کشور به تبلیغ یک وبلاگ مستهجن و غیراخلاقی پرداخت.


نهضت سبز نبوی: به گزارش بی باک  مدتی است که یکی از وبلاگ های فارسی زبان از مخاطبین خود خواسته است تا زمانی که از خواب برمی خیزند با ثبت عکسی از خود، آن را برای مدیر آن وبلاگ ارسال کنند تا آن عکس به طور عمومی نمایش داده شود.

این اقدام غیر اخلاقی که متاسفانه با درج تعدادی از عکسهای پسران و دختران جوان در رختخواب، در حال ترویج است و هنوز مشخص نیست علت عدم فیلترینگ این وبلاگ چیست، با استقبال این روزنامه مواجه شده بگونه ای که هفته گذشته (29 آبان 89) این روزنامه در خبری تبلیغاتی برای این وبلاگ ضمن درج نام آن نوشت: "یکی از اتفاقات اخیر دنیای مجازی، وبلاگی به نام «...» است که با مشارکت خوانندگانش به‌روز می‌شود.

خوانندگان این وبلاگ هر روز صبح، هنگامی که از خواب برمی‌خیزند، تصویری از خود ثبت می‌کنند و برای این وبلاگ می‌فرستند. هیچ نام و هویتی از صاحبان تصاویر نیست. مهم این است که صبح افراد مختلف، مستقل از هویتی که دارند، در این وبلاگ ثبت ‌شود. این وبلاگ با یک ایده ابتکاری آغاز به کار کرده و خود را از فتوبلاگ‌های دیگر متمایز کرده‌ است. همین امر سبب شده ‌است مورد استقبال مخاطبانش قرار بگیرد … در اکثر تصاویر، چهره افراد به دور از شادی و انرژی اول صبح است. عکس‌هایی در میان این مجموعه است که با اینکه چهره‌ها خواب‌آلود است، اما شادمانی در چهره‌شان هویداست."

این رپرتاژ تبلیغاتی از سوی روزنامه مذکور در حالی برای این فتوبلاگ غیراخلاقی منتشر شده است که نویسنده این مطلب علیرغم توصیف چهره کسانی که از خواب بلند شده اند و عکس خود را به ثبت رسانده اند، به برخی از عکس های نیمه عریان دختران و پسران این فتوبلاگ اشاره ای نکرده است.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

 

alt


بیانیه جوانان اصلاح طلب مخالف کروبی به مناسبت روز 16 آذر


16 آذر دیگری فرا رسید و خاطرات مبارزات و دلاوریهای دانشجویان این سرزمین در دفاع از استقلال کشور و آزادی از چنگال استکبار جهانی و به ثمر نشاندن جمهوری اسلامی بار دیگر در ذهن ها تداعی شد. جوانانی که برای رهایی از سرسپردگان آمریکا و انگلیس به پا خاستند و در این راه جان فشانی کردند.


اما با گذشت چندین سال از شهادت این عزیزان ، فتنه گرانی از زباله دان خائنان به دین و ایران سر برآورده و از این شهیدان دم می زنند. گویا چنین می اندیشند که مردم علت جان فشانی شهیدانشان را فراموش کرده اند. شهیدانی که بدست حامیان امروز فتنه گران ، خون پاکشان بر زمین ریخت .سوال مردم عزیز ایران از فتنه گران این است :شمایی که دم از شهدای دانشجو می زنید و فریاد خون خواهی آنها را سر می دهید  چرا امروز تحت حمایت دشمنان شهیدان یعنی آمریکا و انگلیس و اسرائیل قرار دارند؟ کدام شهید این حقارت و پستی شما را بر می تافت  که تحت حمایت سازمان منافقین قرار گیرد؟ کدام شهید حاضر بود ننگ حمایت خاندان منحوس پهلوی را بر پیشانی داشته باشد؟ آیا فراموش کرده اید  شهیدانی که شما نام مقدسشان را از دهان های آلوده به دروغ خود خارج می کنید توسط حامیان امروز شما به شهادت رسیدند ؟ آیا خون پاک اساتید  شهیدی چون علی محمدی و شهریاری بدست حامیان شما به زمین نریخت؟


سران فتنه چه خائنانی که در داخل کشور هستند و چه منافقین خارج نشین بدانند که جوانان و دانشجویان این سرزمین با بیانیه ها و سخنان شما مزدوران آمریکا ، خام نشده و ارزشی برای شما قائل نخواهند شد. دانشجویان این سرزمین راه شهدا و اساتید خود را ادامه خواهند داد و در این راه هر مانع کوچک و حقیری چون شما را به کنار خواهند زد.


در این روز مقدس بار دیگر با امام فقید (ره) و رهبر عزیز خود پیمان مب بندیم تا با بصیرت حرکت های موذیانه منافقان فتنه گر را پیگیری نموده و خیانت های آنها  را برای ملت عزیز ایران آشکار سازیم.


 


 


16 آذر 32 چه اتفاقی افتاد؟

 

صبح شانزده آذر، هنگام ورود به دانشگاه، دانشجویان متوجه تجهیزات فوق العاده سربازان و اوضاع غیر عادی اطراف دانشگاه شده، وقوع حادثه‏ای را پیش بینی می‏کردند. فضا به شدت آبستن حوادث و درگیری بود. بعد از گذشت مدتی برای جلوگیری از تنش و درگیری چندین دانشکده تعطیل اعلام شد و در ادامه سراسر دانشگاه به دستور رییس دانشگاه تعطیل گردید...

بولتن نیوز: در 24 آبان 32 اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می‏آید. نیکسون به ایران می‏آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» (1) را ببیند.


در مقابل دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای 28 مرداد، هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. دو روز قبل از 16 آذر، زاهدی تجدید رابطه با انگلستان را رسما اعلام کرد و قرار شد که «دنیس رایت»، کاردار سفارت انگلستان، چند روز بعد به ایران بیاید. از همان روز، تظاهراتی در گوشه و کنار به وقوع پیوست که در نتیجه در بازار و دانشگاه عده‏ای دست گیر شدند. این وضع در روز 15 آذر هم ادامه داشت. بیشتر اعتراض ها از دانشکده پزشکی و داروسازی و حقوق و علوم آغاز شد.


صبح شانزده آذر، هنگام ورود به دانشگاه، دانشجویان متوجه تجهیزات فوق العاده سربازان و اوضاع غیر عادی اطراف دانشگاه شده، وقوع حادثه‏ای را پیش بینی می‏کردند. فضا به شدت آبستن حوادث و درگیری بود. بعد از گذشت مدتی برای جلوگیری از تنش و درگیری چندین دانشکده تعطیل اعلام شد و در ادامه سراسر دانشگاه به دستور رییس دانشگاه تعطیل گردید.


به دنبال ورود پلیس به یکی از کلاس ها و دستگیری چند تن از دانشجویان در کلاس، دانشجویان اعتراض می نمایند نهایتا دانشکده فنی به هم می‌ریزد و در محاصره کامل نظامیان قرار می‌گیرد. به یکباره فرمان آتش صادر شده و دانشجویان در صحن طبقه اول به خون می‌غلطند عده‌ای زخمی می شوند در این میان سه دانشجو به نام های قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی به شهادت می‌رسند.


 


 


مجریان تلویزیون باید بی‌حجاب باشند

سخنگوی جنبش سبز در خارج کشور از موسوی خواسته بود مجریان شبکه «تلویزیون سبز» که در اروپا راه اندازی می شود، بی حجاب باشند اما موسوی به مصلحت ندانست.


کیهان نوشت:

سخنگوی جنبش سبز در خارج کشور از موسوی خواسته بود مجریان شبکه «تلویزیون سبز» که در اروپا راه اندازی می شود، بی حجاب باشند اما موسوی به مصلحت ندانست.

سایت صهیونیستی بالاترین ضمن انتشار این خبر نوشت: مدتی است از مخلباف و فعالیت های سبزش خبری نیست. گویا بعد از بحث بر سر «تلویزیون سبز»، مخملباف از دست میرحسین دلگیر شده. مخملباف معتقد بوده مجریان تلویزیونی که در اروپا راه اندازی می شود، باید طبق استانداردهای اروپایی بی حجاب باشند، اما میرحسین با استدلال های خودش، با این موضوع مخالفت کرده است. استدلال مخملباف هم این بوده است که یافتن اسپانسر برای تلویزیونی دارای استانداردهای جمهوری اسلامی عملاً غیرممکن است (در حال حاضر تلویزیون «سبز» رسا بدون مجری پخش می شود).

 

بالاترین افزود: از آن پس مخملباف اندکی از سبزها فاصله گرفته است. اما اخیراً پس از آنکه خانواده محسن مخلباف، جایزه جشنواره زنان آلمان را که به آنها اهدا شده بود به زهرا رهنورد تقدیم کردند، او نیز در پیامی از این خانواده هنرمند تشکر کرد.
یادآور می شود برخی اصلاح طلبان فراری و حامیان فتنه سبز هم اکنون در کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان اقدام به کشف حجاب کرده اند که از جمله آنها می توان به شیرین عبادی، داودی مهاجر، شادی صدر، فرشته قاضی، فرناز قاضی زاده و علی نژاد اشاره کرد.

مخملباف در بحبوحه آشوب سال گذشته که با میدانداری از عناصری چون موسوی و کروبی و خاتمی و بسیاری از فعالان حزبی جبهه اطلاعات صورت گرفت، در کنار سازگارا و نوری زاد به عنوان سخنگوی فتنه سبز معرفی شد و دختران وی با کشف حجاب در برخی مراسم اهدای جایزه و نمایش فیلم شرکت کردند. اساساً محافل آمریکایی و اروپایی اجازه نمی دهند که کسانی با حفظ هویت اسلامی حجاب، مطرح و معروف شوند.

 

 

 

 

 


نام «مجید» چگونه سر از لیست شکار «رئیس» درآورد؟


«دیلی تلگراف» در گزارشی نوشت: در ساختمانی بتون آرمه پیرامون تل آویو، گروهی نشسته اند و درباره آخرین عملیات «رئیس» سخن می گویند.

به گزارش پایگاه خبری نهضت سبز نبوی، در این گزارش آمده است: این افراد که پیام های تبریک ترور دانشمند هسته ای ایران را برای یکدیگر فرستاده اند، اقدام «رئیس» را شجاعانه می دانند. البته اینان نظامی نیستند، ولی شمار بسیاری از نظامیان، هنگامی که به این افراد می رسند، سلام نظامی می دهند.

اما «رئیس» کیست؟ «رئیس» کسی نیست، جز «مائیر داگان»، رئیس سابق موساد که پس از هشت سال فرماندهی موساد، جای خود را به دیگری واگذار کرد.

بنا بر این گزارش، اکنون نام «مجید شهریاری»، بارها در ذهن این افراد تکرار شده و او را صید بزرگ موساد می دانند که «رئیس» آن را شکار کرده است.

در این باره، پایگاه خبری «ایلاف» نوشت: هشت سال پیش که داگان ریاست موساد را پذیرفت، لیستی از دشمنان اسرائیل را نیز دریافت کرد که این افراد، آن لیست را تهیه کرده بودند که البته نام «ماجد» ـ مجید ـ در آن دیده نمی شد و بعدها نام این دانشمند ایرانی به این لیست افزوده شد و کسی نمی داند، چه کسی نام او را اضافه کرد!

داگان، هشت سال پیش متعهد شد که دشمنان اسرائیل اسطوره ای را نابود کند. وی برای تصفیه اسامی آن لیست، از گروه آدمکشان حرفه ای اسرائیل به نام «کیدون» که 38 شکارچی انسان ـ 33 مرد و 5 زن ـ هستند، کمک خواست.

این گروه چند بار نیز مانور قتل چند نفر را شبیه آنچه برای شهریاری رخ داد، پیرامون تل آویو به اجرا گذاشتند تا 1600 کیلومتر آنسوتر شهریاری و دوستش را ترور کنند.


 


 


توهم فرقه سبز درباره هدفمندی یارانه‌ها


 اخیرا یکی از سایتهای ضد انقلاب با درج مقاله ای به تحلیل موضوع هدفمند کردن یارانه ها پرداخته است.


نکته جالب در این تحلیل! نتیجه گیری نویسنده در پایان مطلب است که اصرار و تلاش دولت برای اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها را مقابله با فرقه سبز و نابودی کامل این جریان تفسیر کرده است. وی شیوه کار را نیز ایجاد فشار اقتصادی از طریق این طرح به طرفداران فرقه سبز برای جدایی کامل از این فرقه دانسته است. گفتنی است این مطلب در حالی از سوی این سایت وابسته به فرقه سبز منتشر می‌شود که ریزش شدید پایگاه‌های اجتماعی این جریان به بزرگترین و مهمترین دغدغه و مشکل آنها تبدیل شده است و شاید از این طریق تلاش می‌کنند این ریزش شدید را به نوعی توجیه کنند.


گفتنی است پس از راهپیمایی پرشکوه 9دی سال 88، تمامی تلاش‌های جریان فتنه برای برپایی آشوب با بی اعتنایی مردم روبرو شده است.


 





ارسال شده در توسط منتظر منجی


اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه ای تاکید کرد


16 آذر 89 روز محاکمه نئو دیکتاتوران و استکبار نوازان است



اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در بیانیه به مناسبت فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو اعلام کرد: نخواهیم گذارد اصالت عدالت خواه، استکبارستیز، آزادی طلب، آرمان گرا و رو شنفکر جنبش دانشجوی مسلمان  توسط جریانی فاشیست ماآب، انحصار طلب و ارتجاع خواه که نهایت آمال و آرزویش از فرق سر تا نک پا غربی شدن است ،تهدید شود.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

دیکتاتوری ، کودتا و استکبار و این سه وا‍ژه ای است که دانشگاه در هنگام 16 آذر 32 آن گاه که خون 3 فرزند این آب و خاک در صحن مقدس دانشگاه بر زمین جاری گشت از آن ها اعلام تبری جستند .
16 آذر 32 هنگامی است که دانشجویان درد کشیده ملت در اعتراض به حضور نیکسون فرمانده ی کودتای نرم آمریکایی 28 مرداد 3 شهید تقدیم راه ملت کردند . کودتایی که  با رپرتاژ  رسانه ای بخش فارسی رادیو bbcو رادیو آمریکا در کنار وادادگی   رهبران وقت نهضت ملی و نقش بی بدیل عناصر تجدید نظر طلب اطرافیان مصدق چون ارتشبد زاهدی پیروز گشت تا  افتخار بزرگ ملی شدن نفت و امید و اعتمد به نفس و همبستگی ملی ایران را به تاراج ببرند اما  16 آذر 32 هنگامه ای است که دانشجویان خواب استکبار و استبداد را آشفته کردند.


بی شک 16 آذر سال 88 را باید نیمه دیگر از آمریکا کشی سال 32 دانست سال گذشته نیز اراده ی استکبار در پی کودتایی دیگر در کشور  بود کودتایی که با بازی روانی bbc و voa  وبا حضور تجدید نظر طلبان داخلی و انقلابیون پشیمان سعی داشتند جمهوریت نظام را خدشه دار کند اما این بار مثلث امت ، امامت و دانشجو که همان حلقه مفقوده ی سال 32 بود نگذاشت تا شورش اشرافیت ، اباحه گری و   لمپنیزم علیه جمهوریت نظام به ثمر نشیند و از این رو بود که حادثه 16 آذر سال 88 ، دستیابی ایران به حقوق هسته ای خویش و نفوذ استراتژیک انقلاب اسلامی یعنی به باد رفتن همه امید غرب و غرب دوستان و استکبار نوازان  از صحنه مقدس دانشگاه یعنی آغاز دانشمند کشی، تلاش برای حذف و ترور دانشمندان و فرهیختگان دانشگاهی و انقلابی این مرز و بوم و چه خیال خامی؛ که ما تا آخر ایستاده ایم . اما اینک   و در آستانه 16آذر ذکر چند نکته ضروری است .
1- نخست اینکه جنبش دانشجوی مسلمان هم چنان معتقد است که نگاه به ایدئولوژی و متدلوژی امام خمینی (رحمه الله علیه) به عنوان  ارزش های تازه و نوید بخش برای زیست سعادت مند باید پررنگتر از قبل در تمام عرصه حکومتی وحاکمیتی و صحنه مقدس دانشگاه دنبال شود و مفهوم خط امام که روزگاری در چنبره ی گروهایی بود که بعدها خیانت خود را به میراث همیشگی امام امت یعنی ولایت فقیه و خلف صالح آن حضرت آیت الله خامنه ای نشان دادند.به  نگاهی نو جهت تبدیل شدن به شاخصه وترازو عمومی توسط جنبش دانشجوی مسلمان نیاز دارد.
2- عدالت و آزادی به عنوان دو رسالت همیشگی و دو آرمان خدشه ناپذیر جنبش دانشجوی مسلمان تنها در یک نگاه جامع بدست می آیند و در تقابل قرار دادن این دو ارزش متعالی خیانت به هر دو است و امروز وظیفه اصلی خود می دانیم که بیش از پیش به صیانت از این دو مفهوم بپردازیم در واقع وظیفه اصلی جنبش دانشجوی مسلمان حفاظت از گفتمان و سیرت انقلاب است از این رو ذکر چند نکته ضرورت دارد
نخست ، مسئله اصلی در حوادث سال گذشته ادعای تقلب در انتخابات بود که توسط آقایان موسوی و کروبی مطرح شد و ادعاهای بعد چون خشونت ، تجاوز و ... که مجموعه اتهاماتی که علیه امنیت ملی و درتعارض  با مصالح کشور محسوب می شد و در برهه زمانی مشکلاتی را برای کشور پدید آورد، امابا رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، هشیاری ملت و دانشجویان نتیجه کار به ضرر فتنه گران داخلی و اربابان غربی آنها تمام شد .


اما بی تردید گذر از خیانت های فتنه گران تعارض جد ی با عدالت و اقتدار قوه ی قضایی دارد و جنبش دانشجوی مسلمان زمان کنونی را بهترین فرصت جهت ارائه کیفر خواست عمومی علیه سران فتنه یعنی آقایان موسوی خاتمی و کروبی می داند.


دوم ،رویکرد جریان فتنه پس از حماسه نه دی ملت اتخاذ استراتژی دووگانه یعنی تقسیم کار در میان فتنه گران می باشد اول وجود جریانی که با نقد هرچند ساختگی عملکرد افراطیون سعی کند که گفتمان خود را در داخل نظام تعریف کند تا همچنان امکان رقابت و چانه زنی برای آنها در داخل نظام وجود داشته  باشد و دیگری با افراط گرایی کامل و طی مسیر اشتباه سال قبل قصد دارد همچنان پتانسیل جریان معارض با نظام را برای خود نگه دارد و سطح مطالبات از نظام در قیاس حداکثری نگه دارد ،که این استراتژی توسط دیکته نویسان این جریان در داخل دانشگاه ها نیز بکار گرفته می شود که این خود نوعی نفاق در نظر و عمل است وسبب ساز تساهل تسامح مسئولین با بی قانونی بر خی از این تشکل ها گردیده که اگر مسئولین به قانون شکنی های این عده توجه نکنند وظیفه خود می دانیم به افشای بعضی از این موارد اقدام کنیم.و در پایان اعلام می داریم نخواهیم گذارد اصالت عدالت خواه، استکبارستیز، آزادی طلب، آرمان گرا و رو شنفکر جنبش دانشجوی مسلمان که یادگاری از 16 آذر 1332 و شهادت سه آذر اهورایی در صحن مقدس دانشگاه است توسط جریانی فاشیست ماآب، انحصار طلب و ارتجاع خواه که نهایت آمال و آرزویش از فرق سر تا نک پا غربی شدن است ،تهدید شود.


16 آذر 1389 سال روز مبارزه با نئو دیکتاتوران و استکبار نوازانی است که تاب جمهوریت نظام را نیاوردند.



 


 


جدیدترین موج اختلافات بین ضدانقلاب سبز
درگیری شدید مخملباف و موسوی به روایت بالاترین


از جمله اصلاح طلبان فراری و حامیان فتنه سبز که هم اکنون در کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان اقدام به کشف حجاب کرده اند می توان به شیرین عبادی، داودی مهاجر، شادی صدر، فرشته قاضی، فرناز قاضی زاده و علی نژاد اشاره کرد...

صراط - سخنگوی جنبش سبز در خارج کشور از موسوی خواسته بود مجریان شبکه «تلویزیون سبز» که در اروپا راه اندازی می شود، بی حجاب باشند اما موسوی به مصلحت ندانست.

سایت صهیونیستی بالاترین ضمن انتشار این خبر نوشت: مدتی است از مخلباف و فعالیت های سبزش خبری نیست. گویا بعد از بحث بر سر «تلویزیون سبز»، مخملباف از دست میرحسین دلگیر شده. مخملباف معتقد بوده مجریان تلویزیونی که در اروپا راه اندازی می شود، باید طبق استانداردهای اروپایی بی حجاب باشند، اما میرحسین با استدلال که تاکنون کشف حجاب زنان اصلاح طلب هویت ضد دینی ما را افشا کرده و نباید بیش از این در مردم معروف به دیمن ستیزی شویم، با این موضوع مخالفت کرده است. استدلال مخملباف هم این بوده است که یافتن اسپانسر برای تلویزیونی دارای استانداردهای جمهوری اسلامی عملاً غیرممکن است (در حال حاضر تلویزیون «سبز» رسا بدون مجری پخش می شود).

بالاترین افزود: از آن پس مخملباف اندکی از سبزها فاصله گرفته است. اما اخیراً پس از آنکه خانواده محسن مخلباف، جایزه جشنواره زنان آلمان را که به آنها اهدا شده بود به زهرا رهنورد تقدیم کردند، او نیز در پیامی از این خانواده هنرمند تشکر کرد.

یادآور می شود برخی اصلاح طلبان فراری و حامیان فتنه سبز هم اکنون در کشورهایی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان اقدام به کشف حجاب کرده اند که از جمله آنها می توان به شیرین عبادی، داودی مهاجر، شادی صدر، فرشته قاضی، فرناز قاضی زاده و علی نژاد اشاره کرد.

مخملباف در بحبوحه آشوب سال گذشته که با میدانداری از عناصری چون موسوی و کروبی و خاتمی و بسیاری از فعالان حزبی جبهه اطلاعات صورت گرفت، در کنار سازگارا و نوری زاد به عنوان سخنگوی فتنه سبز معرفی شد و دختران وی با کشف حجاب در برخی مراسم اهدای جایزه و نمایش فیلم شرکت کردند.


  


 



وزیر صهیونیست:اروپا صبح تحریم می‌کند شب 1200شرکت با ایران معامله می‌کنند!


 وزیر بازرگانی رژیم صهیونیستی در آلمان، نسبت به دور زده شد ن تحریم های ضد ایرانی از سوی شرکت های غربی ابراز کلافگی کرد.بنیامین بن الیعاذر در دیدار با راینر برودرله وزیر تجارت آلمان خواستار تحریم کامل ایران شد و گفت: همه باید متوجه شوند که یک ایران هسته ای می تواند چه خطری برای کل جهان باشد.

وی همچنین گفت: چیزی که ما به آن نیاز داریم یک تحریم جهانی کامل برای مدت یک سال است: یعنی هیچ چیز وارد این کشور و هیچ چیز از این کشور خارج نشود. اما در صحنه سیاست بین المللی بازی دوگانه ای انجام می شود. صبح علیه ایران قطعنامه صادر می شود و شب دست کم 1200 شرکت که می توان آن ها را نام برد، با ایران همکاری می کنند.»

به گزارش دویچه وله، وی گفت: تازه این 1200 شرکت مورد نظر من شامل شرکت های چینی، کره شمالی و روسی نمی شوند.

از سوی دیگر ری تاکیه عضو شورای روابط خارجی آمریکا در مقاله ای که روزنامه لس آنجلس تایمز منتشر کرد، اذعان کرد: تنها راه خروج از بن بست در مقابل ایران، تغییر سیاست های این کشور است. تحریم ها مهم است اما کامل نیست. واشنگتن باید اهرمی برای فشار به طرف ایرانی داشته باشد. تا آن زمان، دیپلمات های آمریکایی روزهای ناامیدکننده ای را برای چالش با ایران هسته ای در پای میز مذاکراتی نظیر مذاکرات ژنو خواهند داشت.

وی اضافه کرد: ایران با استفاده از میز مذاکرات در اتحاد بین المللی تفرقه ایجاد می کند. آنها همچنین موضوعات دیگری غیر از چالش هسته ای در مذاکرات پیش می کشند از جمله، ثبات عراق و افغانستان.


 



ارسال شده در توسط منتظر منجی

 


اطلاعات تکمیلی از روابط سرپل اصلی ستاد موسوی و گروهک نفاق


در پی اعترافات یکی از فریب‌خوردگان حوادث پس از انتخابات، سرپل اصلی ستاد موسوی با گروهک نفاق دستگیر شد.


به گزارش فارس، این فرد که سرپل اصلی گروهک نفاق در ستاد موسوی بوده نقش موثری در شناسایی و اغفال فریب‌خوردگان حوادث پس از انتخابات داشته است.


برپایه این گزارش، سرپل اصلی ستاد موسوی که با اعترافات "بنیامین " همکاری وی با گروهک نفاق محرز شده است پس از ارتباط با برخی از فریب‌خوردگان زمینه همکاری آنان با این گروهک را فراهم کرده است.


وی با وعده و وعید و پرداخت مبالغی به فریب‌خوردگان آنان را به همکاری با گروهک نفاق و اجرای سناریوهای آشوب و ایجاد اختلال در امنیت جامعه واداشته است.


 


 


میرحسین موسوی خاستگاه فکری و عقیدتی خویش را آشکار کرد


میرحسین موسوی در آخرین بیانیه خود به مناسبت روز دانشجو از جمله معروف سرکرده گروهک منافقین خطاب به حرمت شکنان عاشورا استفاده کرده است.

 برخی استفاده از شعار منتسب به مسعود رجوی در این بیانیه را گاف بزرگ وی دانسته و آن را نشانه بی اطلاعی و نا آگاهی این مدعی سیاستمداری از شعارها و نمادهای گروهک های مختلف دانسته اند اما به نظر می رسد وی عامرانه با سردادن شعار "نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم" به هواداران اشرف نشین خود و سرانشان کد می دهد که با شما همفکر و هم صدا هستیم،  آوردن شعار از گروهک تروریستی منافقین از سوی کسی که دیگر ادعای خط امامی بودنش حتی از سوی اندک طرفدارانش نیز به سخره گرفته می شود نشانه اضمحلال کامل این جریان است.

شاید بهتر باشد به جای این تعبیر ساده انگارانه که به کاربردن یکی از معروف ترین شعارهای رجوی از سوی اغتشاشگران سال گذشته در کف خیابان و اکنون به طور رسمی در بیانیه سران این جریان را خطای فاحش تلقی می کنند با توجه به همزمانی این بیانیه با ترور اساتید هسته ای کشور که دست های منافقین و سرویس های جاسوسی غرب در آن مشهود است و بعید به نظر می رسد موسوی اشاره به آن را نیز فراموش کرده باشد باید گفت: دست موسوی با این بیانیه بیش از گذشته رو شده و ثابت کرد از "از کوزه همان تراود که در اوست.


 


 


به جای اینکه مهدی هاشمی را دستگیر کنند، روزنامه ایران را تهدید می‌کنند!


انتشار متن کامل دفاعیات "کاوه اشتهاردی" در دادگاه شکایت مهدی هاشمی رفسنجانی از وی که بازتاب گسترده‌ای در سایت‌ها و خبرگزاری‌های اینترنتی داشت، امروز به دستور دادستانی تهران از روزنامه‌های سراسر کشور حذف شد.

این مساله با واکنش منفی مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبرو شده است؛ به نحوی که محافل خبری از نارضایتی افکار عمومی نسبت به حذف افشاگری‌های کاوه اشتهاردی درباره مفاسد مهدی هاشمی خبر می‌دهند.

در همین راستا، "
ولی اسماعیلی" عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو یی گفت: مسائلی که روز گذشته آقای اشتهاردی در دادگاه مطرح کرد و زوایای دیگری از پرونده مهدی هاشمی را در اختیار افکار عمومی گذاشت، موضوعی نیست که بخواهیم آن را به راحتی از افکار عمومی پنهان کنیم.

وی ادامه داد: دستور دادستان به خبرگزاری‌ها و سایت‌ها برای حذف دفاعیات آقای اشتهاردی به هیچ عنوان اقدام مناسبی نبود و اصلا مشخص نیست فلسفه این اقدام عجیب چیست.

به جای اینکه مهدی هاشمی را دستگیر کنند، روزنامه ایران را تهدید می‌کنند!

اسماعیلی با اشاره به اینکه اقدامات مهدی هاشمی در جریان فتنه 88 بر همه مردم مشهود است و مدیرمسئول روزنامه ایران هم به همین مسائل اشاره کرده، اظهار داشت: درجمهوری اسلامی ایران همه باید در برابر قانون یکسان باشند و نباید فردی از رانت ویژه برخوردار باشد تا با چنین برخوردهایی جلوی افشاگری درباره مفاسد اقتصادی و سیاسی او گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس اقدام دستگاه قضایی در مورد حذف دفاعیات کاوه اشتهاردی از روزنامه‎ها و سایت‌های خبری را موجب ایجاد بی‌اعتمادی عمومی نسبت به قوه قضاییه دانست و افزود: نباید متهم جای شاکی قرار بگیرد و مهدی هاشمی به خود اجازه بدهد که کاوه اشتهاردی را به دادگاه بکشاند و حتی اجازه انتشار دفاعیات را هم ندهد.

وی با تاکید بر اینکه قطعا نتیجه این اقدام دادستان و پنهان کردن جریان پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی باعث جری تر شدن سایر متهمان می‌شود و حاشیه امنی برای دیگر متهمان فتنه 88 فراهم خواهد آورد، گفت: از قوه قضائیه انتظار داشتیم از طرق مختلف مهدی هاشمی را دستگیر و محاکمه نماید؛ نه اینکه با فعالان عرصه تقابل با جریان آشوب مانند روزنامه ایران اینگونه برخورد کند.



 


 


خواصی که در فتنه 88 خاموش بوده اند خاصیت ندارند


طی دو دهه اخیر، خط نفاق جدید از تابلوی «اصلاحات» به عنوان پوشش استفاده کرده است. در کلام خدا نیز آمده است وقتی به منافقین گفته می شود؛ در زمین فساد نکنید، پاسخ می دهند که ما اصلاح طلب هستیم!


حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در اولین همایش «به سوی فردا» که با موضوع جنگ نرم در مسجد حاج صمدخان شهر رشت و با حضور گسترده جوانان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شده بود، ضمن تشریح ابعاد جنگ نرم و اشاره به نمونه های مستندی از عرصه این جنگ در فتنه 88 گفت؛ دشمن در جنگ سخت، با استفاده از ماشین جنگی و قدرت نظامی تلاش می کند حریف را ملزم به پذیرش خواسته های خود کند ولی در جنگ نرم با بهره گیری از عملیات روانی در بینش و یا برداشت و باورهای طرف مقابل تغییر ایجاد می کند تا حریف به جای اجبار و الزام، با اقناع و میل خود به خواسته دشمن تن دهد. از این روی جنگ سخت و نرم را جنگ ابزار و جنگ افکار نیز نامیده اند.


مدیر مسئول کیهان «بصیرت» را باطل السحر دشمن در جنگ نرم دانست و با اشاره به حماسه 9 دی نتیجه گرفت که مردم ایران در فتنه 8 ماهه سال 88 نیز مانند جنگ 8 ساله پیروز نهایی میدان نبرد بوده اند. وی کانون اصلی قدرت نظام اسلامی را باور مردم به اسلام ناب معرفی کرده و گفت از آنجا که در تمامی جنگ ها، کانون قدرت حریف مورد هجوم قرار می گیرد، به طور طبیعی حمله به باورهای دینی اصلی ترین فلش تهاجم دشمن در جنگ نرم است ولی تغییر یک باور و قبولاندن آن به مخاطبان به آسانی ساخت یک تابلو و نصب آن به دیوار نیست، بلکه هزار نکته باریکتر از مو در آن است و به همین علت جنگ نرم پیچیده و پر رمز و راز است.


شریعتمداری در ادامه سخنان خود از «انگاره سازی» به عنوان یکی از اصلی ترین شگردهای عملیات روانی یاد کرد و گفت؛ «انگاره» یا «پندار» تصویر غیرواقعی از یک واقعیت است و اگر از سوی مخاطبان پذیرفته شود، «موافقت»ها و «مخالفت»های آنان را به انحراف می کشاند مانند انگاره «تقلب در انتخابات» که متاسفانه با هجوم پرحجم رسانه های خارجی و برخی عوامل داخلی آنها از سوی عده ای پذیرفته شد و آنها را با این «انگاره» و «توهم» که در انتخابات تقلب شده است به خیابان ها کشاند. اگرچه این «انگاره» با درایت و مدیریت رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم خیلی زود رنگ باخت و فریب خوردگان با خشم و نفرت از سران فتنه، پای خود را از این بازار مکاره بیرون کشیدند.


شریعتمداری در ادامه سخنان خود به معیارها و شاخصه هایی اشاره کرد که با در دست داشتن آنها می توان جریان فتنه را در اولین مراحل شکل گیری آن شناخت و در این باره گفت؛ وقتی می بینید، چند گروه و جریان سیاسی که به ظاهر اختلافات فراوانی دارند با یکدیگر ائتلاف می کنند، نباید آنچه را که روی تابلوی ائتلاف خود نوشته اند به عنوان انگیزه این ائتلاف باور کنید، بلکه انگیزه اصلی اینگونه ائتلاف ها نقطه ای است که همگی در آن اشتراک نظر دارند، مثلا در جریان فتنه 88 گروه های مدعی اصلاحات با منافقین، مارکسیست ها، سلطنت طلب ها، بهایی ها، کلان سرمایه داران ائتلاف آشکاری داشتند و این ائتلاف رسما از سوی مقامات آمریکایی و اسرائیلی و انگلیسی مورد تایید و حمایت بود. بنابراین ادعای آنها که برای مخالفت با دولت و یا در اعتراض به نتیجه انتخابات با هم ائتلاف کرده اند نمی توانست قابل قبول باشد، چرا که نقطه مشترک گروه های ائتلاف کننده و حامیان بیرونی آنها، براندازی جمهوری اسلامی است نه مخالفت با این دولت یا آن دولت.


مدیر مسئول کیهان از ناهمخوانی ادعاها با سوابق شناخته شده افراد و گروه ها نیز به عنوان یکی دیگر از ملاک های کشف فتنه یاد کرد و گفت؛ به عنوان مثال؛ در جریان فتنه 88 افراد و گروه هایی برای به اصطلاح مرجعیت آیت الله صانعی و آیت الله منتظری یقه چاک می کردند که پیش از آن با صراحت تقلید را کار میمون معرفی کرده بودند و قوانین اسلامی را مربوط به 1400 سال قبل و غیرقابل اجرا در زمان حاضر می دانستند....


شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به چند شاخصه دیگر که با استفاده از آنها می توان فتنه و فتنه گران را در آغاز کار شناسایی کرد پرداخت و از جمله به معیارهایی نظیر «میزان حال فعلی افراد است»، «ترفند تابلوها»، «همخوانی با بیگانگان در کام و گام» و... اشاره کرد.


در ادامه این نشست، مدیر مسئول کیهان به پرسش های حاضران پاسخ گفت و در پاسخ به سؤال یکی از حضار پیرامون جذب حداکثری و دفع حداقلی گفت؛ سران و عوامل اصلی فتنه بدون کمترین تردید جزو همان حداقلی هستند که باید دفع شوند ولی فریب خوردگان در صورتی که دست به خیانت و جنایت نزده باشند، حساب دیگری دارند. وی در پاسخ به سؤالی درباره برخی از خواص که در جریان فتنه 88 خاموشی گزیده بودند گفت؛ امروزه مردم نسخه اسلام ناب محمدی(ص) را می شناسند و از این روی چشم به رهبری دوخته اند بنابراین خواص اگر از این قافله، غافل شوند، رفوزه شده و سقوط می کنند. وی افزود؛ خواص اگر در بزنگاه ها حاضر نباشند، دیگر خاصیتی ندارند. شریعتمداری در پاسخ به سؤال دیگری درباره اختلاف اصولگرایان گفت؛ تفاوت سلیقه طبیعی است و نام آن اختلاف نیست این سلیقه های متفاوت در اصول اشتراک نظر دارند و عامل تعیین کننده در بزنگاه ها نظیر انتخابات، همین اشتراک در اصول است. وی توهم پراکنی فتنه گران درباره اختلاف اصولگرایان را کوبیدن آب در هاون دانست و گفت؛ آنها مدتهاست که آرزوهای خود را تبدیل به خبر می کنند. وی در پاسخ به سؤال دیگری گفت؛ سران فتنه مرده اند و زندگی نباتی دارند ولی دشمن با انگاره سازی سعی می کند آنها را زنده نشان بدهد و حال آن که مردم می بینند آنها حتی زیر چادر اکسیژن هم گازکربنیک مصرف می کنند. یکی از حاضران درباره بازگشت برخی از عوامل فتنه سؤال کرد و مدیر مسئول کیهان گفت؛ سران و عوامل اصلی فتنه دست به خیانت، وطن فروشی و همکاری با دشمنان مردم زده و مستحق مجازات سنگین هستند و توبه عوامل حلقه های دوم و سوم، اگر هم پذیرفته باشد، نباید در چرخه نظام به کار گرفته شوند و افزود «کفش دزد» را بعد از توبه به مسجد راه می دهند ولی هرگز او را پیشنماز نمی کنند. وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مجلس و دولت آینده ضمن تشریح شرایط گفت؛ بدون کمترین تردیدی، دولت و مجلس آینده در اختیار اصولگرایان خواهد بود.



ارسال شده در توسط منتظر منجی


بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت 16آذر؛

جریان اصیل دانشجویی در تحقق الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت سربلند خواهد بود

خبرگزاری فارس: شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیه روز دانشجو تصریح کرد که دانشگاهیان در جبهه پیشرفت علمی و تلاش همه جانبه در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در تحقق الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت انشاالله سربلند و کامیاب خواهند بود.





به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، متن بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ‌مناسبت روز دانشجو به شرح ذیل است:

جامعه علمی و دانشگاهی کشور امسال در حالی به استقبال 16 آذر می‌رود که تقارن این روز با آغاز ماه محرم؛ ماه پیروزی خون بر شمشیر به این روز معنا و روح دیگری داده است.

امسال در حالی این روز گرامی داشته خواهد شد که دانشجویان چند روز پیش پیکر استاد شهید خود دکتر شهریاری را در حالی به خاک سپردند که بر ادامه راه وی در پیروی از امام آزادگان حسین‌ بن ‌علی(ع) پیمانی دوباره بستند.

حرکت تاریخ‌ساز حضرت امام حسین(ع) آنگونه که در زیارت آن حضرت می‌خوانیم در جهت نجات انسان از جاهلیت و نادانی بود و به همین علت دشمنان دانایی و آگاهی اینگونه به این حرکت و پیروان آن مانند دکتر شهریاری‌ها کینه می‌ورزند.

جریان اصیل و حق‌طلب دانشجویی کشور که سال گذشته پیشگام و پیشروی مبارزه با جریان فتنه و جنگ نرم دشمنان با جمهوری اسلامی بود به خوبی از امتحان پیروی از آرمان‌های عاشورا سربلند بیرون آمد و امسال در جبهه پیشرفت علمی و تلاش همه جانبه در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در تحقق الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت نیز انشاالله سربلند و کامیاب خواهد بود.

آنچه که به روز 16 آذر در کشورمان روح و معنا داده است استکبارستیزی و مبارزه با جریان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست که امروز در سراسر کشورهای جهان به جریان‌های عمومی و غالب جنبش‌های دانشجویی و حرکت‌های حق‌طلبانه مردم جهان تبدیل شده است و هر حرکتی که غیر از این هدف را دنبال کند جعلی و غیراصیل خواهد بود.

ناگفته پیداست که نامگذاری روز 16 آذر به نام روز دانشجو یک حرکت نمادین است و هر روز، روز دانشجو و علم آموزی است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد تمامی شهدای جامعه علمی کشور از شهدای 16 آذر سال 32 تا استادان شهید علی‌محمدی و شهریاری جامعه علمی کشور را به بهره‌گیری از ثمرات معنوی ایام عزای سید و سالار شهیدان فرا می‌خواند.


 


 




خواجه‌سروی مطرح کرد:

رنگ و بوی عاشورایی در ویژه‌برنامه‌های روز دانشجوی امسال

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برگزاری برنامه های روز دانشجو که در اغلب دانشگاه‌ها به مدت یک هفته پیش‌بینی شده است، امسال رنگ و بوی عاشورایی به خود خواهد گرفت.





به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به همزمانی مناسبت 16 آذر امسال با اولین روز از ماه محرم‌الحرام اظهار داشت: شعارهای "روز دانشجو و بصیرت حسینی " و "16 آذر عاشورایی " برای 16 آذر امسال، پیشنهاد شده است که دانشگاه‌ها می‌توانند هر یک از این شعارها را برای انجام برنامه‌های خود برگزینند.

وی گرامیداشت محرم و صفر را از جمله سیاست‌های اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم برشمرد و در تشریح برنامه دانشگاه‌ها در این دو ماه افزود: گروه‌های نمایش و تعزیه‌خوانی برای اجرای برنامه‌های هنری با رویکرد قیام حسینی و واقعه عاشورا در ماه‌های محرم و صفر به دانشگاه‌های سراسر کشور اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزاری جلسات مناظره، کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه‌ها در ایام محرم و صفر ذکر کرد و یادآور شد: در هفته اول محرم که با برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو نیز همزمانی دارد در هر دانشگاه، حداقل 3 کرسی آزاداندیشی برپا خواهد بود.

خواجه‌سروی همچنین از ارسال بسته‌های فرهنگی با محتوای عاشورایی و نهضت حسینی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در ایام عزاداری های محرم و صفر امسال خبر داد و در پایان گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند با حمایت از هیات‌های مذهبی دانشجویی، 16 آذر امسال حالتی عاشورایی یافته و بصیرت حسینی با روز دانشجو ترکیب شود.


 


 



اختصاصی"جوان آنلاین"
شعله اختلافات درونی فتنه زبانه می کشد


اخباری که از درون محافل فرقه دریافت می گردد ، خلاف آنچه را که اصحاب فتنه وانمود می کنند را نشان می دهد.


در حالی که  اصحاب فتنه در موضع گیریهای رسانه ای خود  سعی دارند جمع ناهمگن خودرا متحد وهماهنگ جلوه دهد ، اخباری که از درون محافل فرقه دریافت می گردد ، خلاف آنچه را که اصحاب فتنه وانمود می کنند را نشان می دهد .
به گزارش جوان آنلاین اختلافات ودرگیری های فکری عوامل کارگزاری با اصحاب فتنه پیش از این نیز خودرادر اشکال مختلف نشان داده است و از قرار آنچه ازاختلافات درونی فرقه بواسطه سلایق و دیدگاه های مختلف به بیرون درزکرده است مشخص می کند که سه طیف در وضعییت موجود هرکدام به نوعی اعتراض ودیدگاه خودرانسبت به دودیگر به نحوی نشان می دهد.
 یک طیف معتقد به تعامل با حاکمییت و فراهم آوردن شرایطی است که بتوان مجوز فعالیت سیاسی گرفت ، این طیف عمدتا دنباله روی خاتمی وبه عنوان جناح اصلاح طلب شناخته می شود . از قرار این طیف با علنی شدن وضعیت خاتمی از فرقه جدا خواهد شد وگفته می شود بیشترین بار تئوریک فرقه نیز بردوش این طیف می باشد .
طیف دیگر با تاسی به موسوی همچنان معتقد به پرخاشگری و ساختارشکنی می باشد وراه معارضه رسمی با نظام را همانگونه که موسوی در پیش گرفته است تعقیب می نماید، این طیف که در اقلیت بوده وجزو تند روهای فرقه محسوب می گردد نمایندگی گروهک های ضد انقلاب( منافقین ، مجاهدین انقلاب ، نهضت آزادی ، سلطنت طلبان ، اراذل واوباش استخدامی و...... ) را در فرقه یدک می کشند .
اما طیف سوم را جریان خاموش و ناظری تشکیل می دهد که در برابر دوطیف دیگر حالت انزوا به خود گرفته وسکوت اختیار نموده است و بیشترین ریزشها را نیز این طیف بخود اختصاص داده است و پیش بینی می شود این رویه همچنان ادامه داشته باشد .
لازم به ذکر است جریان فتنه به خودی خود وجودی ندارد وبیشترین نمود خود را در برخی واکنشهای عصبی و هیستریک موسوی و کروبی نشان می دهد.
اصحاب فتنه بنا به توصیه مشاوران خود که عمدتا باقیمانده های مجاهدین انقلاب و مشارکت می باشند ، با سماجت بر مواضع  نادرست خود بدنبال بدست آوردن زمان وبازسازی خود می باشد و این توهم را در خود بوجود آورده است که با گذشت زمان و اتفاقاتی که با همکاری آمریکا واسرائیل در منطقه وبه تبع آن در ایران ( توطئه های وعده داده شده توسط اصحاب فتنه ) روی خواهد داد و اقدامات خرابکارانه وآشوب طلبانه عوامل فتنه شاید بتواند نقش آلترناتیوی خود را اثبات نماید و سناریوی ناتمامی را که در سال 88 ابتر مانده است تکمیل نماید . برهمین اساس فتنه سعی دارد اختلافات را پنهان نموده و اینگونه وانمود کند که اجزاء این جریان جنایتکار در اتحاد وهماهنگی بسر می برند ، ادعایی که در گذر زمان به پوچی آن واقف و موجب رسوایی خواهد شد.


 


 



هادی غفاری و جنگ مسلحانه


یکی از موضوعاتی که در زمان مبارزه با رژیم طاغوت در بین مبارزین وجود داشت (و بعد از پیروزی هم در لباس‌هایی دیگر خود را نمایان ساخت) «روش‌های افراطی» بود که در بین برخی قشرهای مبارز می‌شد برای آن مصادیقی یافت ولی در بین معممین (به واسطه اعتماد مردم به آنان) خطرات بسیار بیشتری داشت.
این مسئله در دو شکل بروز می‌یافت: شکل اول مربوط بود به روحانیون چپ زده ولی مولدی که به ایراد «تفسیرهای تفنگی» از قرآن و دیگر منابع دیدنی روی می‌آورند و اساساً جهان را از لوله تفنگ می‌دیدند و زمینه‌ساز رشد گروه‌هایی چون «فرقان» یا «کهفی‌ها» می‌شدند. از موسوی خوئینی‌ها و سیدمهدی هاشمی می‌توان به عنوان دو نمونه برجسته این دسته نام برد.
شکل دوم مربوط می‌شد به روحانیونی که از ملزومات آنکه بتوانند به صورت مولد ظاهر شده و به صورت گسترده جریان‌سازی کنند برخوردار نبودند و خودشان به صورت منفعلانه تحت تأثیر احساسی و اندیشه‌ای دیگر گروه‌های سیاسی قرار داشتند و متأسفانه در راه حمایت و ترویج آنان مجدانه می‌کوشیدند. برخی روحانیون سیاسی حاضر در نجف و همچنین هادی غفاری از این دسته محسوب می‌شوند.


نکته مهم آن است که هر دو شکل این موضوع، پس از انقلاب در قالب فعالیت‌های تند به ظاهر انقلابی قرار گرفتند و نهایتاً (و خصوصاً پس از ارتحال امام عظیم‌الشأن) مجدداً فعالیت‌های خود را (باز هم در همان دو دسته مولد و جریان‌ساز یا منفعل و پیرو) ظاهر نموده و حتی بازتولید کردند.
قصد ما در اینجا بررسی عمیق و مبسوط این مسئله نیست، بلکه تنها می‌خواهیم به عنوان نمونه به دومورد از این مسائل در رابطه با یک روحانی شاخص دسته دوم (یعنی هادی غفاری) اشاره کنیم.
تنها راه رهایی از نظر غفاری
سیدمحمد لاجوردی (فرزند شهید بصیر، سیداسدالله لاجوردی) اخیراً در مصاحبه‌ای با نشریه یادآور به خاطره‌ای اشاره کرده است که نشان می‌دهد هادی غفاری (که مدعی مالکیت انحصاری خط امام است و می‌گوید هیچ کس نمی‌تواند او را ضدولایت فقیه بخواند) چه زاویه‌ای با مشی حضرت امام داشته است: «من یادم هست در جریان تظاهرات قیطریه در سال 57 که آقای هادی غفاری جلودار بود، من خودم را به ایشان نزدیک کردم. ... به ایشان گفتم: این شعار «تنها ره رهایی، راه مجاهدین است» یا «تنها ره رهایی، جنگ مسلحانه» به اعتقاد من مورد پذیرش امام نیست. امام این حرف را قبول ندارند، بنابراین نباید این را گفت. اینها [منافقین] اعتقادات دینی صحیحی ندارند و در کتاب شناخت خود گفته‌اند که اصول چهارگانه دیالکتیک را قبول دارند. ایشان با لحن تندی مرا عقب زدند که: برو بچه! این حرف را نزن.» (نشریه یادآور، شماره 6 و 7 و 8، صفحه 248)
چنانکه مشخص است هادی غفاری صریحاً و در اوج انقلابی که با مشی غیرمسلحانه و مردمی امام‌خمینی(ره) به سمت پیروزی می‌رفت هم کماکان تنها راه رهایی را «جنگ مسلحانه» می‌دانسته و آن را فریاد هم می‌کرده و مردم را هم به آن می‌خوانده است.


جوزدگی غفاری


البته مسئله در همین حد نیست که یک شخص منتقد او چنین خاطره‌ای را نقل کرده باشد (گرچه تواتر و تعدد خاطراتی از همین دست جای هیج گونه شکی باقی نمی‌گذارد) بلکه خود هادی غفاری هم در کتاب خاطراتش به یک مورد اشاره می‌کند که مؤید همین مطلب است، آنجا که از یک سفر خود به آبادان در سال 55 می‌گوید: «پنج شب در آبادان به منبر رفتم.
شب آخر به پیشنهاد دوستان باید راجع به ضرورت مبارزه مسلحانه صحبت می‌کردم. بهترین راه برای من این بود که بحث‌هایم حالت سمبولیک داشته باشد. عنوان صحبتم «نظافت در اسلام» بود. ... اجمالاً خاطرم هست که گفتم: «یکی از بحث‌های جدی اسلام بحث نظافت است والنظافه من الایمان. اسلام اصرار دارد که انسان مؤمن نظیف زندگی بکند. اگر خانه‌اش کهنه است، خانه را باید عوض کرد. انسان باید برود و در یک خانه نو بنشیند. چرا که آن خانه را خاک گرفته و ستون‌هایش پوسیده است و سر تا سرش بوی بد می‌دهد و در و دیوارش با آدم بیگانه است.»
خلاصه چهره منفور رژیم شاهی را به عنوان یک خانه پوسیده معرفی کردم و گفتم: «الآن در دنیا این تئوری وجود دارد که بیایید خانه را اصلاح کنیم، قدری آن را رنگ روغن بزنیم، چهار نفر را توی آن جابه‌جا کنیم، کلفت و نوکر را عوض کنیم. این تئوری‌ها مردود است. باید این خانه را کوبید و بر روی ویرانه‌های آن، یک خانه نو و متناسب با آنی که خودتان می‌خواهید بسازید.»
بعد راجع به مصالح و لوازم نوسازی گفتم: «خانه را با چوب نمی شود ساخت، باید با تیر-آهن بسازیم.» من تیرآهن را با فاصله می‌گفتم. بعد عنوان کردم: «از کجا باید تیر-آهن را پیدا کرد؟ خب، آقا عرضه داری بنشین بساز، درست کن! نباید منتظر باشی که دیگران به تو بدهند. برو بخر. نمی‌توانی برو بدزد. از کجا؟ از سر چهارراه‌ها!» (آن موقع پاسبان‌ها بر سر چهارراه‌ها دو تا دو تا با هم راه می‌رفتند.)


وقتی پائین آمدم، می‌خواستم ببینم چقدر مردم حرف‌های من را فهمیده‌اند. دوستان به من گفتند: شما می‌خواهید ما برویم بجنگیم؟» (خاطرات هادی غفاری، انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، صفحات 159 و 160)
جالب است که هادی غفاری بدون توجه به راه صریح امام مبنی بر فعالیت‌های غیرمسلحانه و انقلاب مبتنی بر آگاهی توده (که تا آن زمان یعنی سال 55 از طرق مختلف به مبارزین داخل کشور منتقل شده بود) و حتی بدون توجه به ملزومات ابتدایی و بدیهی مبارزه مسلحانه، در کسوت یک عالم دینی، مردم عادی را ترغیب می‌کند که به سر چهارراه‌ها رفته و با خلع سلاح پاسبان‌های بخت برگشته (که می‌توانست عواقب بسیار وخامت‌باری برای آن پاسبان‌ها داشته باشد)، به سلاح مجهز شوند.
توضیح آنکه این عمل در آن زمان بین گروه‌های سیاسی تحت عنوان «مصادره سلاح» مرسوم بوده و یکی از راه‌های تأمین اسلحه آنان محسوب می‌شده است.
حال جای این پرسش است که اگر کسی تحت تأثیر این سخنان ناشی از شیفتگی هادی غفاری به چپ‌روی و به سوی مبارزات مسلحانه می‌رفت و این کار را می‌کرد، اولاً اگر موفق نمی‌شد (که به احتمال قریب به یقین و با توجه به عدم داشتن آمادگی‌های فنی و چریکی موفق نمی‌شد) آن وقت چه کسی جوابگوی خانواده این شخص و خود این شخص می‌بود که احتمالاً به مجازات‌های بسیار سنگین و حتی اعدام محکوم می‌شد؟


ثانیاً اگر این شخص عادی می‌رفت و فرضاً موفق هم می‌شد، آن وقت باید با آن سلاح غنیمتی چه می‌کرد؟! احتمالاً باید آن را قاب می‌کرد و در اتاق پذیرایی منزلش می‌گذاشت و شاید هم باید به‌زعم حضراتی چون هادی غفاری، با همان یک سلاح جنگ مسلحانه راه می‌انداخت و رژیم را سرنگون می‌کرد!
و اینها تنها نمونه‌هایی بود از آنکه شیفتگی‌های منفعلانه برخی افراد به ظاهر در کسوت مقدس روحانیت، به گروه‌ها چه اثرات مخربی می‌توانست داشته باشد و سوگوارانه باید گفت دیدیم که بازتولید همین اعوجاجات فکری، چگونه اثرات مخربش را در سال‌های بعد هم نشان داد و سر از چه ناکجا آبادهایی که در نیاورد.


 






ارسال شده در توسط منتظر منجی

 

سرپل اصلی ستاد موسوی با گروهک نفاق دستگیر شد


در پی اعترافات یکی از فریب‌خوردگان حوادث پس از انتخابات، سرپل اصلی ستاد موسوی با گروهک نفاق دستگیر شد.


نهضت سبز نبوی به نقل از گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، این فرد که سرپل اصلی گروهک نفاق در ستاد موسوی بوده نقش موثری در شناسایی و اغفال فریب‌خوردگان حوادث پس از انتخابات داشته است.


برپایه این گزارش، سرپل اصلی ستاد موسوی که با اعترافات "بنیامین" همکاری وی با گروهک نفاق محرز شده است پس از ارتباط با برخی از فریب‌خوردگان زمینه همکاری آنان با این گروهک را فراهم کرده است.


وی با وعده و وعید و پرداخت مبالغی به فریب‌خوردگان آنان را به همکاری با گروهک نفاق و اجرای سناریوهای آشوب و ایجاد اختلال در امنیت جامعه واداشته است.


اطلاعات تکمیلی دیگری متعاقبا ارسال می‌شود.


 


 


چند دستگی در میان فرقه


باوجودیکه اصحاب فتنه درسخن پراکنی ها ورسانه های خود سعی دارد جمع نا چسب عوامل دنباله رووکارگزاری خودرا متحد وهماهنگ جلوه دهد ، اخباری که از درون محافل فرقه دریافت می گردد ، خلاف آنچه را که اصحاب فتنه وانمود می کنند را نشان می دهد .
اختلافات ودرگیری های فکری عوامل کارگزاری با اصحاب فتنه پیش از این نیز خودرادر اشکال مختلف نشان داده است و از قرار آنچه ازاختلافات درونی فرقه بواسطه سلایق و دیدگاه های مختلف به بیرون درزکرده است مشخص می کند که سه طیف در وضعییت موجود هرکدام به نوعی اعتراض ودیدگاه خودرانسبت به دودیگر به نحوی نشان می دهد.
 یک طیف معتقد به تعامل با حاکمییت و فراهم آوردن شرایطی است که بتوان مجوز فعالیت سیاسی گرفت ، این طیف عمدتا دنباله روی خاتمی وبه عنوان جناح اصلاح طلب شناخته می شود . از قرار این طیف با علنی شدن وضعییت خاتمی از فرقه جدا خواهد شد وگفته می شود بیشترین بار تئوریک فرقه نیز بردوش این طیف می باشد .
طیف دیگر با تاسی به موسوی همچنان معتقد به پرخاشگری و ساختارشکنی می باشد وراه معارضه رسمی با نظام را همانگونه که موسوی در پیش گرفته است تعقیب می نماید، این طیف که در اقلیت بوده وجزو تند روهای فرقه محسوب می گردد نمایندگی گروهک های ضد انقلاب( منافقین ، مجاهدین انقلاب ، نهضت آزادی ، سلطنت طلبان ، اراذل واوباش استخدامی و...... ) را در فرقه یدک می کشند .
اما طیف سوم را جریان خاموش و ناظری تشکیل می دهد که در برابر دوطیف دیگر حالت انزوا به خود گرفته وسکوت اختیار نموده است و بیشترین ریزشها را نیز این طیف بخود اختصاص داده است و پیش بینی می شود این رویه همچنان ادامه داشته باشد .
ملاحظه : جریان فرقه به خودی خود وجودی ندارد وبیشترین نمود خود را از لجاجت های جنون آمیز موسوی وحماقت های گاه وبیگاه کروبی به نمایش می گذارد .
اصحاب فتنه بنا به توصیه مشاوران خود که عمدتا پس مانده های مجاهدین انقلاب ورسواهای مشارکت می باشند ، با سماجت بر مواضع باطل وخیانتکارانه خود بدنبال بدست آوردن زمان وبازسازی خود می باشد و این توهم را در خود بوجود آورده است که با گذشت زمان و اتفاقاتی که با همکاری مزدوران آمریکا واسرائیل در منطقه وبه تبع آن در ایران ( توطئه های وعده داده شده توسط اصحاب فتنه ) روی خواهد داد و اقدامات خرابکارانه وآشوب طلبانه عوامل فتنه شاید بتواند نقش آلترناتیوی خود را اثبات نماید و سناریوی ناتمامی را که در سال 88 ابتر مانده است تکمیل نماید . برهمین اساس فتنه سعی دارد اختلافات را لاپوشانی نموده و اینگونه وانمود کند که اجزاء این جریان جنایتکار در اتحاد وهماهنگی بسر می برند ، ادعایی که در گذر زمان به پوچی آن واقف و موجب رسوایی خواهد شد .


 


 



هدفمند کردن رایانه برای نابودی سبزها است!


اخیرا یکی از سایتهای سبز با درج مقاله ای به تحلیل مسئله هدفمند کردن یارانه ها با نگاهی سبز پرداخته است.


نویسنده در این مطلب با توجه به اقدام دولت و اصرار بر انجام این طرح ملی توسط نظام  و برخلاف نظر سبزها اینگونه نتیجه گیری نموده است که دولت اینکار را فقط برای نابودی جنبش سبز انجام می دهد و هدفی به جز آن ندارد.


عقده خود بزرگ بینی و فکر دیده شدن و جدی گرفته شدن مدتها است که به آرزویی برای رسانه های سبز تبدیل گردیده است تا جایی که این سایت فتنه سبز در تحلیل خود اینگونه نتیجه گرفته است که هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها فشار بر طرفداران فتنه است تا مجبور به جدایی از فتنه شوند.


البته این مسیر سبز اشاره نکرده است که  طرفداران بیشمار! جنبش کجا هستند تا التماس های مکرر سران فتنه را برای آشوب اجابت کنند.


 


 





حجت الاسلام رسول جعفریان در گفت‌وگو با فارس:

16 آذر زخمی عمیق در قلب دانشگاهیان ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت که 16 آذر زخمی عمیق در قلب دانشگاهیان ایجاد کرد و امروز پس از 57 سال همچنان آثار آن به چشم می‌خورد.





حجت الاسلام رسول جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص 16 آذر سال 1332 گفت: عامل مهمی که موجب ضد آمریکایی شدن مردم ایران که در دوره ملی شدن نفت، به دلیل برخی از تبلیغات دروغ به کمک آمریکایی‌ها امیدوار بودند، مشارکت این کشور به همراه انگلیس در کودتای 28 مرداد بود.

وی با بیان اینکه اقدام نابخردانه آمریکا در کودتای 28 مرداد برای همیشه کینه‌ای را در قلب مردم ایران کاشته است، افزود: این کینه تا به امروز وجود دارد و آمریکا به رغم فریب‌کاری‌های خود در مقابل ملت ایران؛ برای عذرخواهی مقطعی، نتوانسته آن را از دل مردم ایران درآورد.

این محقق و پژوهشگر مسائل تاریخی تصریح کرد: مردم ایران سال‌ها برای ملی شدن صنعت نفت زحمت کشیده بودند و در این نهضت، تجربه یک دولت و مجلس نیمه مردمی را تجربه کرده بودند.

وی افزود: با کودتای 28 مرداد مردم ایران تمام دستاوردهای خود را بر باد رفته دیدند و طبیعی بود که نه تنها با انگلیس و با آمریکا نیز که بنیان‌گذار توطئه و وارث انگلیس در ایران شد، مخالف باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، با بیان اینکه پس از کودتای 28 مرداد، دانشگاه به یکی از سنگرهایی تبدیل شد که همیشه در مسائل مهم سیاسی از خود حساسیت نشان می داد، گفت: دانشجویان علیه ورود نیکسون به ایران در آذرماه 1332 دست به تظاهرات زدند و در مقابل رژیم پهلوی ایستادند که سرمست از پیروزی 28 مرداد بود و تلاش می‌کرد تا ضربه شصتی به دانشجویان نشان دهد و دانشجویان را برای سال‌ها وادار به عقب نشینی کند.

وی با اشاره به اینکه در حمله نیروهای نظامی به دانشگاه تهران سه تن از دانشجویان زبده دانشگاه تهران که با هم رفاقت داشتند به شهادت رسیدند، گفت: ماجرای 16 آذر زخمی عمیق در قلب دانشگاهیان ایجاد کرد که امروز پس از 57 سال همچنان آثار آن به چشم می‌خورد.

حجت الاسلام جعفریان اضافه کرد: دانشگاهیان، این خشونت سال 32 رژیم پهلوی را در دانشگاه هیچگاه فراموش نکردند، چرا که این رخداد علیه سلطه خارجی بود و موجب شد تا دشمنی با آمریکا در میان دانشگاهیان و مردم ایران نهادینه شود.

وی تصریح کرد: امروزه از نظر ملت ایران، آمریکا به عنوان دشمنی است که از کودتای 28 مرداد دفاع کرده، دانشجویان را به خاک و خون کشیده، 25 سال از شاه و سلطنت ظالمانه او دفاع کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکا به حریم ملتی متجاوز شد که دوست داشت مستقل و سازنده جهان در کنار سایر ملت‌ها باشد، گفت: اما کودتای 28 مرداد موجب تحقیر مردم ایران و افتادن زمام حکومت به دست دولتمردانی شد که برای مردم ارزشی قائل نبودند.

وی با اشاره به سطوح مختلف جنبش دانشجویی ایران، اظهارداشت: این سطوح مختلف به دلیل خواست و احساس دانشجو به تناسب اوضاع و شرایطی است که بر کشور و جهان حاکم است.

این پژوهشگر مسائل تاریخی افزود: دنیای امروز، دنیای مظلوم کشی و تحقیر ملت‌های ضعیفی است که خواهان استقلال واقعی و رهایی از دولت‌های به اصطلاح متمدن هستند.

وی تصریح کرد: اگر دولتی به ظلم و تحقیر تن بدهد، پایگاه متجاوزان و شریک ظلم آن‌ها به دیگران باشد و بهره‌ای از رفاه به ظاهر متمدنانه برده باشد مورد دلخواه غربی‌ها است ولی اگر کشوری زیر بار تحقیر و ستم نرود، با دشمنی این قبیل کشورهای متمدن روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام جعفریان با اشاره به اینکه بعد از نهضت ملی شدن صنعت نفت، یکی از ارکان جنبش دانشجویی مبارزه با سلطه بیگانگان به ویژه آمریکا است، گفت: در دوره‌هایی که مردم با استبداد داخلی مبارزه می‌کنند، حاضر نیستند از اصل استکبار ستیزی صرف نظر کنند.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی، خواست جوانان تحصیل کرده که غیر وابسته به زندگی روزمره هستند را منعکس می‌کند، اظهار داشت: دانشجویان گروهی هستند که آرمانی می‌اندیشند و خواهان سربلندی ملت خود هستند و ممکن است دارای خواسته‌های متنوعی باشند، اما به دلیل صداقت، صفا و آرمانگرایی که در جنبش دانشجویی دیده می شود، می‌تواند از طرفی نوعی جنبه نظارتی بر تصمیمات دولتی داشته باشد و از طرف دیگر پشتیبانی از خواسته‌های اصیل ملت باشد.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی به دلیل اینکه ممکن است دچار انحرافات و افراط هایی شود نیاز به رهبری فکری دارد که در این زمینه باید بر بینش دانشجویان افزود.

این پژوهشگر مسائل تاریخی افزود: جنبش دانشجویی را نباید محدود کرد و زیر فشار گذاشت؛ چرا که محدود کردن آن از کارآیی‌اش می‌کاهد.

وی راه رها شدن از تعارض در جنبش دانشجویی را تقویت فکر و بینش جنبش دانشجویی و به رسمیت شناختن استقلال آن دانست و گفت: مهم این است که به جنبش دانشجویی بدبین نباشیم و اگر اشتباهاتی داشت از آن بگذریم که جنبش دانشجویی پشتوانه‌ای است که برای مجموع کشور سودمند است.

حجت الاسلام جعفریان تصریح کرد: جنبش دانشجویی در سال 58 تحول عمیقی در کشور به نفع انقلاب اسلامی ایجاد کرد و نباید جنبش دانشجویی را مصادره کرد یا اجازه داد تا کسانی با تبلیغات سوء، تنها بخشی از جریان دانشجویی را به رسمیت بشناسند لذا جنبش دانشجویی صرف نظر از آن که در عرصه سیاسی فعال است باید در بخش‌های فرهنگی نیز فعال باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران فعال بودن جنبش دانشجویی را منوط به آن دانست که این جنبش احساس کند جامعه نیازمند حضورش است و برای این حضور موانعی ایجاد نخواهد شد.


 




ارسال شده در توسط منتظر منجی

توصیه رسانه حامی فتنه: همجنسگرایانه زندگی کنید!


 در حالیکه هنوز مدت زیادی از حمایت فتنه گرانی چون گنجی و فریبا داودی مهاجر از عمل قبیح همجنسگرایی و درخواست این افراد از مجامع بین المللی برای حمایت از همجنسبازان داخل ایران نمی گذرد،ر سانه های حامی فتنه گران در خارج از کشور طی روز های اخیر نیز همگام با این افراد، سعی در عادی جلوه دادن این امر شنیع نموده اند.


در جدیدترین این اقدامات، رادیو زمانه با درج مقاله ای در پایگاه اینترنتی خود سعی نموده است که عمل همجنسگرایی را بر اساس اندیشه های فوکو، یک رویکرد جدید به زندگی معرفی کند!


نویسنده مقاله همجنسگرایی را راهی برای فرار از افتادن در تله و دام زندگی روزمرگی تشخیص داده و آن را راه اول برای  ایجاد روابط جدید با انسان ها  و تعالی روح معرفی می کند.


به نظر می رسد فتنه گران و رسانه های حامی آنان در طول یک سال و نیم گذشته، با آگاهی از عدم وجود پایگاه اجتماعی در جامعه ایران برای خود، با برداشتن نقاب اسلامی و پیرو خط امام بودن، در تلاش هستند که با زیر سوال بردن احکام و حدود اسلامی، از گذشتن تاریخ مصرف خود برای اربابان غربی، پیشگیری کنند.


لازم به ذکر است که طی ماه های گذشته شیرین عبادی،اکبر گنجی و فریبا داودی مهاجر نیز طی اظهاراتی همجنسگرایی را عملی عادی و مطابق مبنی حقوق بشر اعلام نمودند!


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

قرآن سوزی به بهانه روز دانشجو!


طی روز های اخیر فعالیت های مشکوک برای به تشنج کشیدن محیط دانشگاه ها به بهانه روز دانشجو افزایش یافته است.


در جدیدترین این تحرکات از دانشگاه یاسوج خبر می رسد که افرادی به صورت شبانه اقدام به توزیع قرآن های نیم سوخته ای در 4 خوابگاه دخترانه دانشجویان این دانشگاه نموده اند که درون هر یک از این قرآن ها یک کارت تبریک که بر روی آن عبارت"روز دانشجو گرامی باد" و عباراتی در توهین به قرآن مجید و حمایت از فرقه ضاله سبز نوشته شده، قرار گرفته است.


دانشجویان یاسوجی در پی این توهین آشکار به ساحت کلام الله مجید با تجمع در حیاط دانشگاه یاسوج اعتراض خود را به این هتک حرمت نشان دادند.


به نظر می رسد پس از وقایع تلخ اهانت به تمثال بنیانگذار کبیر انقلاب در 16 آذر سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری به "گناهی بزرگ و نابخشودنی"تعبیر گردید و متأسفانه همین اقدام  زمینه ساز اعمال بی شرمانه فتنه گران در روز عاشورا گردید، منافقین سعی دارند با جریحه دار کردن عواطف مذهبی دانشجویان در سراسر کشور، زمینه را برای  به تشنج کشاندن دانشگاه ها فراهم نمایند.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

نکته‌ای مهم در تحلیل سوابق سران فتنه


رویدادهای تلخی که سال گذشته و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داد، اگرچه فرصت یک بهره گیری درخور از انتخاباتی بی سابقه و باشکوه و ارتقای جهشی جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه جهانی را کمرنگ کرد اما در عین حال دستاوردهایی بسیار مفید و عبرت آموزی را نصیب ملت ایران کرد.


یکی از موضوعاتی که در بحبوحه ناآرامی ها توجه بسیاری از محافل سیاسی و خبری و نیز افکار عمومی را درگیر ساخته بود، بازخوانی پیشینه و سوابق سران ناآرامی ها بود که به دلیل هدایت جریان آشوب خیابانی به "سران فتنه" معروف شده بودند.


 به گزارش  پایگاه خبری نهضت سبز نبوی، برای همه مهم بود که بدانند آیا سران و فعالان اغتشاشات که اکثرشان حضور دیرینه ای در سطوح بالای جمهوری اسلامی داشتند، چگونه به مرحله تقابل با نظام رسیده اند؛ اینکه آیا انحراف از خط امام و انقلاب محصول پیمایش چندین ساله راهی اشتباه بوده و یا اینکه این سیاسیون مقطع کنونی را زمان مناسبی برای علنی کردن مکاید چند ده ساله خود دیده اند؟ به عبارت دیگر آیا سران فتنه از ابتدا به دنبال براندازی نظام بوده اند و اکنون چهره واقعی شان رو شده یا این نفاق محصول کژی های چندین ساله بوده است؟


در همین راستا، برخی رسانه‌ها تلاش کردند تا با بازخوانی تاریخ و رجوع به سوابق نامطلوب این افراد، مشی انحرافی آنان را مربوط به سال ها پیش بدانند و این افراد را از ابتدا دارای انحراف عقیدتی، ایدئولوژیک و نفاق داخلی معرفی کنند؛ مساله‌ای که البته در موارد زیادی صحیح بود و بررسی‌ها نشان داد که برخی از فعالان مطرح فتنه 88 (آنگونه که خود اعتراف کرند) از ابتدا تفکرات التقاطی و انحرافی داشتند و فقط به دلیل شرایط خاص ابتدای انقلاب یا ترس از امام راحل، قادر به بروز ماهیت واقعی خود نبوده‌اند.


با این حال، در موارد دیگری از جمله درباره سران ناآرامی ها این ادعا دور از واقعیت بود و هرچند که وجود خلجانهای اعتقادی و اخلاقی در گفتارها و رفتارهای آنان بروز جدی داشته اما نمی شد پذیرفت آنان از ابتدا منحرف و به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند.


نکته مهم موضوع این است که تن دادن به چنین تحلیلی درباره سران فتنه و جاسوس دشمن معرفی کردن آنان از ابتدا، محصولی جز منحرف شدن خواص و افکار عمومی از وقایع عبرت آموز سال 88 ندارد و اساسا در تضاد با مفاهیم و تعالیم اسلامی است.


این مساله که برخی افراد در ابتدا مومن به امام و انقلاب اسلامی بوده‌ و در گذر زمان و به دلیل تسلیم شدن در برابر منافع شخصی و گروهی و همچنین اسارت در بند مال و فرزند و دیگر خواسته های دنیوی، به جبهه مقابل انقلاب نقل مکان کرده اند، مساله‌ای است که تاریخ اسلام عبرتهای مشابه بسیاری از آن به خود دیده و نام‌هایی چون طلحه و زبیر و حتی چگونگی شکل گیری فاجعه عاشورا فقط 50 سال پس از رحلت پیامبر(ص)، شاهد این مدعاست.


بر پایه چنین حقیقتی است که ابواب عبرت و درس گیری از واقعیت ها باز می ماند و مردم و بویژه خواص، هر مرحله ای از زندگی و هر تصمیم خود را آزمایش و امتحانی الهی خواهند دانست که اگر در راستای هوای نفس و خواسته های شخصی و حزبی باشد، بعید نیست که ادامه آن روند، آنان را به قهقرای کنونی سران فتنه و حتی بدتر از آن دچار کند و در نگاه خدا و مردم منفور.


آیت‎الله مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، که دلایل زیادی برای دفاع از این واقعیت دارد، اخیرا در توضیح این موضوع اظهار داشت: "نمی‌توان باور کرد که سران فتنه از ابتدای انقلاب به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند. البته برخی ریشه‌ها و زمینه‌هایی در آن‌ها وجود داشته است اما عمده انحراف آن‌ها به دلیل برآورده نشدن خواسته‌هایشان و تهدید منافعشان بود و امروز آن‌ها با پوشاندن لباس حقیقت بر توقعات باطل خود می‌خواهند انقلابی نوین برپا سازند."


بنابراین ضروری است، رسانه‌های انقلابی که با اهداف نیک به سراغ بیان و تحلیل وقایع و عملکرد فعالان فتنه 88 رفته و می‌روند، این نکته را درنظر داشته باشند که تمام افرادی که سال گذشته جریان آشوب را هدایت کردند و بر تن انقلاب اسلامی زخم زدند، لزوما از یک جنس و هم‌ردیف نیستند.


در میان این افراد، هم منافقین چند ده ساله حضور داشت؛ هم خواص غرق دنیا و هم خواص بی‌بصیرت. هم دشمنان اسلام و مقدسات الهی حضور داشتند و هم عابدنمایانی که از فرط دوری از اجتماع، قدرک درک شرایط صحنه فتنه را نداشتند.


زیرا اگر قرار باشد همه مسببان فتنه 88 را به یک چوب راند و تحلیل کرد و آنان را منافقانی ازلی خواند که از ابتدا به دنبال براندازی و جاسوسی بوده‌اند، اصولا جایی برای پندآموزی و عبرت گرفتن از امتحانات بزرگ سال 88 باقی نمی‌ماند چرا که کسانی که اکنون خود را از نفاق و انحراف دور می دانند، هرگز از فتنه 88 و سران آن درس نخواهند گرفت.


موضوعی که راه را هم برای فتنه‌ های آینده گشوده خواهد گذاشت.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

ازپخش آهنگ معین تا هنجارشکنی عفت عمومی در رادیو!


 طی ماه های گذشته جنجال های فراوانی بر سر موضوع بازگشت تعدادی از خوانندگان ایرانی مقیم خارج بر پا شده بود که با بازگشت یکی از این خوانندگان و انتشار آلبوم موسیقی وی این موضوع رنگ واقعیت به خود گرفت.


در حالیکه این موضوع همچنان مورد جدل رسانه ها می باشد و هر روز خبری مبنی بر بازگشت تعدادی دیگر از این افراد پخش می گردد، اما به نظر می رسد که عدم نظارت کافی در برخی از برنامه های رسانه ملی باعث شده است که تعدادی از سازندگان برنامه های صدا و سیما  بیشتر از دیگر نهاد های متولی این امر به این موضوع علاقه مندبوده و زودتر از آنها دست به کار شده اند!


در همین راستا در برنامه صبح ایرانی که در تاریخ 12/9 /1389 پخش گردیده، شعری که موسیقی متن آن از ترانه اجرا شده توسط معین(خواننده لس آنجلس نشینی که این روز ها اخبار ضد و نقیضی از بازگشت قریب الوقوع وی به کشور شنیده می شود) برگرفته شده است، پخش شد.


اکنون باید از هیأت نظارت بر صدا و سیما پیگیری این موضوع مطالبه شود که دلیل همزمانی اخبار بازگشت این خواننده به کشور و استفاده از آهنگ های وی در آن چیست؟ آیا برخی به دنبال مهیا کردن فضای داخلی برای بازگشت معین به ایران هستند؟


همچنین در همین برنامه به مناسبت روز جهانی مبارزه با ایدز نمایش طنزی اجرا گردید که بازیگران در آن با دستمایه قرار دادن راهکار های پیشگیری از انتقال این بیماری، با وقاحت بیشرمانه ای به طرح مطالب جنسی که همراه با خنده های زنان این اثر است، نمودند. به طوریکه بازیگر مرد این طنز در پایان پس از آموزش چگونگی استفاده از وسیله ی جلوگیری از انتقال ایدز توسط روابط زناشویی، خطاب به حضار می گوید: اکنون بروید و کار خود را انجام دهید و دیگر نگران نباشید! که این کلام وی با تشویق و خنده زنان بازیگر تأیید می شود.


لازم به ذکر است که 2 سال پیش نیز برخی از مدیران رادیو جوان پس از برنامه های بسیار مبتذلی که از این رادیو پخش گردید که با اعتراضات مراجع معظم از جمله آیة الله العظمی مکارم شیرازی مواجه گردید، از سمت خود برکنار شدند و با ادامه این روند توسط رادیو تهران شاید طی روز های آینده شاهد تغییراتی در سطوح مدیریتی آن باشیم.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
<   <<   6   7   8   9   10      >