سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

« این همه لشگر آمده ؛ به عشق رهبر آمده.»














 
 
 
 

کارگردان مستهجن‌ساز: ولایت‌فقیه، بخش دیکتاتوری دین است!

برخی اخبار حاکی است شبکه سعودی - اسرائیلی "العربیه" برنامه‌ای ضدایرانی را با مشارکت عناصری چون محسن مخملباف پخش می‌کند.

 

 

 

 شبکه سعودی العربیه (العبریه) سرویس رسانی به رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است. همزمان برخی اخبار حاکی است این شبکه سعودی-عبری برنامه ای ضد ایرانی را با مشارکت عناصری چون محسن مخملباف پخش می کند.

گزارش ها حاکی است العربیه خود را برای پخش یک برنامه ضد ایرانی دیگر آماده می کند. تیزر تبلیغاتی ویژه برنامه ای با نام «عاصفه فی ایران» (طوفان در ایران) چند روز است از این شبکه پخش می شود. در آگهی تبلیغاتی این برنامه تصاویری از تظاهرات مردم ایران در مخالفت با رژیم شاه، تصاویری از بنی صدر، تصاویری از جبهه های جنگ تحمیلی، تصاویری از رحلت امام خمینی(ره) و تصاویری از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و نیز بخشی از گفتگوی محسن مخملباف ضد انقلاب فراری با این شبکه نشان داده می شود. در پایان این آگهی اطلاع رسانی تصویری از محسن مخملباف ضد انقلاب فراری که خود را سخنگوی جنبش سبز! در خارج از کشور می نامد پخش می شود که به پرسشی درباره ولایت فقیه پاسخ داده و می گوید: ولایت فقیه، دیکتاتوری دین است.

این تحرکات در حالی است که بنابر اخبار برخی محافل سعودی دست کم یک میلیارد دلار به بانیان فتنه سال گذشته در ایران کمک کردند. رژیم سعودی یک ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری 88، میزبان خاتمی- به بهانه یک همایش درباره گفت وگوی تمدن ها!- بود و وی در همین سفر با ملک عبدالله رایزنی کرد.

از سوی دیگر گزارش خانواده های زندانیان فلسطینی حاکی از آن است که در زندان های رژیم صهیونیستی، زندانیان فقط مجازند غیر از شبکه های عبری و صهیونیستی، «العربیه» را تماشا کنند!

به گزارش العالم شبکه خبری العربیه که در سال 2003 و برای رقابت با دیگر شبکه های خبری عرب زبان منطقه کار خود را آغاز کرد، تنها شبکه خبری عرب زبان است که رژیم صهیونیستی به آن اعتماد دارد و اجازه پخش برنامه های آن را برای اسرای فلسطینی می دهند.

العربیه که در میان مردم منطقه به العبریه مشهور است، عملکردی بسیار منفی در تحولات منطقه ایفا کرده است. جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی در لبنان و جنگ 22 روزه این رژیم علیه مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه از جمله مواردی هستند که در آن العربیه تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاد.

هرچند همراهی با رژیم صهیونیستی یک بعد تعریف شده برای مدیران العربیه است، اما این شبکه خبری که به انتشار اخبار کذب و مجهول شهره است، برای ناآرام کردن فضای منطقه و دمیدن به آتش اختلافات نیز تلاش فراوانی دارد تا جایی که برخی از کارشناسان بر این باورند که پشت پرده دست های خاصی این شبکه خبری را هدایت کرده و برآنند با استفاده از آن میان مردم منطقه بیش از پیش فاصله بیاندازند.

 

 

توهمات از نوع اکستازی در فرقه رجویه؟!

 سازمانی که در برابر چند خانواده بدون اسلحه در برابر زندان اشرف د رعراق ، زمین گیر شده است آیا در بازیهای جدی ، یارگیری خواهد شد.

در حالی که چندی پیش روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله ای به دیکته کردن تئوریهای فتنه جویانه در خصوص ایران به دولت مردان آمریکا نموده بود، گروهک نفاق به خیال اینکه هر کس سیبیل دارد! پدر مریم قجر می باشد توهم زده شده است!

به گزارش « جوان آنلاین» در حالی سایت نفاق جمله « آنها هم‌چنین باید از مقاومت ایران حمایت کنند. یعنی از تنها نیرویی که محتمل است برنامه اتمی رژیم ایران را برای رسیدن به بمب اتمی متوقف نماید.» تعبیر بر مجاز کرده و منظور مقاله نویس آمریکایی حمل بر خود نموده است. که همه کس به خوبی می دانند که گروهک نفاق و وطن فروش رجوی سال هاست که در ایران پایگاهی ندارند.

شرمندگی رهبر فراری آن و ناپیدا بودن وی در سالهای اخیر و بالارفتن سن اعضا و عدم ارتباط با جهان آزاد ، چند نمونه از ذهنیت و عقب ماندگی جماعتی است که سه دهه از تحولات سیاسی ایران و دنیا عقب است و در 30 خرداد 60 گیرکرده است و حال می خواهد با گره پوسیده خود را به فتنه گران 30 خرداد 88 گره بزند.

البته شاید بتوان وحدت استراتژیک ما بین فتنه گران سبز و گرهک نفاق را در پس همین تحلیل ها دید، خاصه آنکه فتنه جویان هیچ کوششی در راستای جدایی صفوف خود از این جرثومه های فساد نمی نمایند.

و در خاتمه باید متذکر شد، چکونه سردبیران واشنگتن پست این موضوع را نمی دانند . سازمانی که در برابر چند خانواده بدون اسلحه در برابر زندان اشرف د رعراق ، زمین گیر شده است ، و چونان خری در گل مانده در بازیهای جدی ، یارگیری نخواهد شد.

عین متن روزنامه واشنگتن پست در ادامه می آید.
قضاوت با شما

Empty nuclear talks with Iran
This does not mean that the United States and its allies should not participate in further meetings. But it does mean that they should press forward simultaneously with other strategies to stop the Iranian nuclear program. That could include more sanctions, such as a full ban on landings by Iranian airliners in Europe. But it also should include greater efforts to support Iran’s internal resistance – which is the only force that in the end is likely to stop the drive for a bomb

 

 

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

باز خوانی جریانات یک واقعه



در میدان جمهوری اسلامی صورت گرفت؛

سنگ‌پرانی و حمله حامیان موسوی به نمازگزاران ظهر عاشورا

خبرگزاری فارس: حامیان موسوی با حمله به یک هیئت عزاداری در میدان جمهوری اسلامی تهران، به عزاداران حسینی که در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، سنگ پرانی کرده و تعدادی از آنها از جمله امام جماعت را زخمی کردند.



  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ظهر امروز عده‌ای از حامیان موسوی که با حرمت‌شکنی از روز شهادت سیدوسالار شهیدان و یاران با وفای ایشان، به خیابان‌ها آمده و برخی اماکن عمومی و تعدادی خودروی عمومی و شخصی را به آتش کشیدند، با حضور در میدان جمهوری اسلامی و مشاهده برگزاری نماز ظهر عاشورا در هیئت رهپویان آل طاها، به عزاداران حسینی حاضر این هیئت هجوم آورده و به سمت آنها سنگ‌پراکنی کردند.

 

بر اساس این گزارش، این افراد که نمادهای سبزرنگ نیز با خود داشتند، تعدادی از نمازگزاران را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده و با سنگ‌پراکنی به سوی "حجت‌الاسلام صالحان " امام جماعت این هیئت، وی را مجروح کردند.

 

علاوه بر امام جماعت این هیئت، تعداد دیگری از عزاداران حسینی در این هیئت نیز به جهت سنگ‌پرانی و ضرب و شتم این افراد، مجروح شدند.

امام جماعت رهپویان آل طاها در مورد این نماز عاشورایی می گوید:


“یکی از رفقای ما که خلبان ایران ایر است با همسر و فرزندش آمده بود که قصد داشت در برابر این جماعت بایستد ولی متاسفانه ایشان را دربرابر همسر و فرزندش کف خیابان خواباندند و به شدت وی را مجروح کردند، همچنین بینی یکی دیگر از افراد را شکستند، و علیرغم اینکه دوستان از اصابت سنگها به بنده و مردم جلوگیری می کردند یکی از سنگها نیز به بنده خورد و من از ناحیه گوش و صورت به شدت زخمی شدم.”


به نظر می رسد که اگر اغتشاشی برگزار شود و خانواده آقای هاشمی در آن حضور نداشته باشند، آن برنامه مورد قبول درگاه لندن و آمریکا واقع نخواهد شد. از این رو فائزه خانم هاشمی، بلافاصله تفریحات خود را در شمال تعطیل کردند و به جمع اغتشاشگران عاشورا پیوستند!


وقاحت رسانه های کودتاگر و ضددین به قدری است که علی رغم تمام فیلم و عکس هایی که خودشان منتشر کرده اند و کوچکترین صحنه ای را هم از قلم نینداخته اند، مدعی حمله پلیس به اوباش و تیراندازی به آنان می شوند!


آخر اگر پلیس به شما تیراندازی می کرد، شما می توانستید با دست خالی و صلح جویی، ماشین پلیس را به آتش بکشید؟!



آیا شما می توانستید، کلاه مامور انتظامی ای که وحشیانه به شما تیراندازی می کند (!) را بگیرید و به نشانه ای از سر یاران حسین (ع) که  توسط یزیدیان به سر نیزه رفت، بچرخانید؟!


 


حرکت دادن کلاه نیروی انتظامی، یزیدیان سر حسینیان را در کوفه می  گردانند


اگر حتی کمی خشونت به خرج داده بودند (که کاملا به حق بود) آیا شما می توانستید به پهلوی جوان بی گناه مردم لگد بزنید و با باتوم دنبال او بدوید؟!


حمله فرقه خاتمیه و موسویه به ماموران نیروی انتظامی


آیا این مامورانی هستند که به شما تیراندازی می کردند و وحشیانه شما را می کشتند یا شما هستید که مانند تمام ماه های اخیر، از لطف اسلامی نظام استفاده می کنید و به آن ها حمله ور می شوید؟!


عطوفت نظام، وحشی گری اوباش فرقه خاتمیه و موسویه


آیا شما می توانسیتد، فرمانده انتظامی تهران را که سعی می کرد، مهربانانه با شما برخورد کند، مضروب کنید؟ می توانستید این خانه مسکونی با اهالی اش را به آتش بکشید و در کنار آتش سوزی هایی که راه انداخته اید، با حالت پیروزمندانه عکس بگیرید؟!



اصلاح طلبان که تا چند روز پیش از آن  با وقاحتی تهوع آور، پاره کردن عکس امام (ره) را به دیگران نسبت می دادند در روز عاشورا، رسوای عالم شدند و به بالاترین مقدسات ما که امام حسین (ع) جسارت و توهین کردند تا بار دیگر مردم به ماهیت واقعی آنان پی ببرند.


 


اصل خبر را بخوانید

88/10/06 - 18:29


قرآن در آتش فتنه‌گران سوخت

خبرگزاری فارس: در پی فتنه‌انگیزی‌های حامیان موسوی در روز عاشورای حسینی، قرآن کریم نیز توسط این افراد به آتش کشیده شد.





به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در جریان حرمت‌شکنی عده‌ای از حامیان موسوی از روز عاشورا و اقدامات ساختارشکنانه و آتش‌زدن بانک، یک ساختمان در چهارراه کالج، تعدادی از تاکسی‌های شهری، وسائط نقلیه نیروی انتظامی، خودروهای شخصی و...، در اقدامی تأسف‌برانگیز قرآن کریم نیز توسط این افراد به آتش کشیده شد.
بر اساس این گزارش، این افراد در جریان اغتشاش در حوالی خیابان کارگر شمالی و بلوار کشاورز، قرآن کریم را به آتش کشیدند.
تاکنون موسوی، کروبی و خاتمی هیچگونه عکس‌العملی در محکوم کردن اینگونه اقدامات حامیانشان نشان نداده‌اند.
همچنین ظهر امروز عده‌ای از حامیان موسوی، با حضور در میدان جمهوری اسلامی و مشاهده برگزاری نماز ظهر عاشورا در هیئت رهپویان آل طاها، به عزاداران حسینی حاضر این هیئت هجوم آورده و به سمت آنها سنگ‌پراکنی کردند.
بر اساس این گزارش، این افراد که نمادهای سبزرنگ نیز با خود داشتند، تعدادی از نمازگزاران را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده و با سنگ‌پراکنی به سوی "حجت‌الاسلام صالحان " امام جماعت این هیئت، وی را مجروح کردند.
علاوه بر امام جماعت این هیئت، تعداد دیگری از عزاداران حسینی در این هیئت نیز به جهت سنگ‌پرانی و ضرب و شتم این افراد، مجروح شدند.

نکته جالب توجه آن است که نیروی انتظامی از تیرجنگی به هیچ وجه استفاده نکرده است (حتی تصاویر و فیلم های پرتعداد آشوبگران که از کوچکترین اتفاقات نیز فیلم تهیه کرده اند به خوبی این موضوع را اثبات می کند) و در این میان هیچ کس با تیر کشته نشده و بعد یک تیر شلیک شده است که آن هم از بین این همه آدم به فرد نزدیک به موسوی خورده است!  و او را کشته است!

این یعنی آنکه موسوی اثر خود را برای گردانندگان اصلی فتنه از دست داده بود . این می شود که یک دفعه و به طور کاملا اتفاقی، یکی از نزدیکترین اعضای خانواده موسوی کشته می شود!


شواهد حاکی از آن است که  موسوی با اعتراف به از دست خارج شدن کنترل اغتشاشگرانی که به بهانه حمایت از وی اقدام به برهم زدن نظم عمومی کرده اند ، از اطرافیان خود خواسته است فکری به حال این جریان بکنند. به نظر می رسد انتخاب یکی از نزدیکان موسوی به عنوان هدف در این حادثه مشکوک از طرفی نیز تلاشی برای انصراف موسوی از این تصمیمش بوده باشد.جل الخالق از این همه تصادف! به نظر می رسد بعد از آنکه شواهد غیرقابل انکاری از ساختگی بودن مرگ نداآقاسلطان منتشر شده است، این بار نوبت به پروژه جدیدی رسیده است تا اذهان را از رسوایی پروژه قتل ندا آقا سلطان منحرف کند؛ وگرنه چگونه ممکن است یک نفر از میان جمعیت هزار نفری به طرز گزینش شده ای هدف قرار می گیرد؟! و یک تیر شلیک شود که آن هم فرتی بخورد به فرد مورد نظر!

این در حالی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری تا کنون یک تیم مخصوص حفاظتی متعلق به یکی از مسئولین ارشد اجرایی نظام، مسئولیت حفاظت از میرحسین موسوی را بر عهده گرفته است.


یکی از قتل های کاملا تصادفی ! در این روز، پرت شدن یکی از حامیان فتنه از پل است. این ماجرا که با پنهان کاری تابلو رسانه های کودتاگر سبز صورت می گیرد، وقتی جالب تر می شود که مشخص می گردد که این مقتول از پلی پرتاب شده است که کاملا در اختیار حامیان موسوی بوده است و به همین دلیل پنهان کاری شدیدی از سوی آن ها برای سرپوش گذاشتن بر این قتل خود ساخته صورت می گیرد.


 


 




ماموران نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!


 






آتش زدن به یاد روز عاشورا!


 






حمله و غارت به یاد روز عاشورا!


 







آلات عزاداری!


 






آلات عزاداری!


 


 


باز هم آتش زدن عکس امام(ره) این بار در روز عاشورا



 




ارسال شده در توسط منتظر منجی

تصاویری از قتل عام عزادارن سبز در عاشورای میرحسینی!




 

خوب حتما خبر دارید که سال گذشته لباس شخصی ها و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در روز عاشورا به عزاداران میرحسینی و عزاداران سبز حمله کردند و جمعی را به خاک و خون کشیدند.


همان طوری که خبر دارید مردم عزادار سبز به یاد مظلومیت میرحسین و علمدارش محسن سازگارا، مشغول عزاداری بودند و به یاد آتش سوزی خیمه‌ها در روز عاشورا، مشغول آتش زدن بانک‌ها و مغازه‌ها و معابر و ماشین‌های نیروی انتظامی بودند، که ناگهان با حملات وحشیانه ماموران رژیم روبرو شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.


گزارش‌ها حاکیست که ماموران رژیم به عزاداران بی‌گناهی که دستهایشان را به علامت تسلیم بالا برده بودند، حمله کردند و به آنها رحم نکردند. تصاویر زیر گوشه ای از جنایات رژیم را نشان می دهد که توسط شبکه‌های مختلف حقیقت گوی خارج از کشور منعکس شده است!


 




ماموران نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!





ماموران نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!





ماموران نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!





ماموران نیروی انتظامی در حال ضرب و شتم عزاداران سبز!





آتش زدن به یاد روز عاشورا!





حمله و غارت به یاد روز عاشورا!





آلات عزاداری!





آلات عزاداری!       


(عکسهای گرفته شده از تلویزیون منافقین )



این تصاویر را از وبلاگ چهارنما گرفته‌ام. برای دیدن تصاویر بیشتر به چهارنما مراجعه کنید.


البته دیروز بعضی از ماموران رژیم، برای اینکه آبروی عزاداران سبز را ببرند، خودشان را کتک می‌زدند و سر و صورتشان را خونی می‌کردند. بعد چند تا خانم عزادار سبز با شالهای سیاه آمدند و متوجه این توطئه شدند ونگذاشتند که این نقشه ماموران رژیم عملی شود!




دفاع عزاداران سبز از ماموران رژیم!




تصاویر زیر هم گوشه‌ای از عزاداری عزاداران میرحسینی را نشان می‌دهد که در حال آتش زدن ساختمان‌ها و اموال عمومی به یاد خمیه‌های سوخته روز عاشورا هستند!





البته  بعد از این همه جنایت، خبرنگار جرس با گوش‌های خودش شنید که ماموران نیروی انتظامی از کشتن بیشتر مردم سرپیچی کردند و تصمیم گرفتند که دیگر مردم عزادار را نکشند!

 

 



سرپیچی ماموران رژیم از کشتار مردم! خبرنگار جرس خودش شنیده!



و  بعد از اینکه ماموران رژیم وحشیانه به مردم عزادار سبز حمله کردند و جمع زیادی از عزاداران میرحسینی را کشتند، کم‌کم بچه‌های سبز هم تصمیم گرفتند که در برابر ماموران رژیم بایستند و مقاومت کنند. اینجا بود که سایت جرس بی طرفی خودش را رعایت کرد و از زخمی شدن عده‌ی زیادی از ماموران رژیم هم خبر داد!




تلفات دو طرف!



بعد از این بود که کم کم عزاداران سبز میرحسینی پایتخت را از عناصر کودتا گرفتند و تهران را آزاد کردند!





کنترل تهران دست سبزها افتاد! الجزیره خبر داد!



و این هم خوشحالی لحظه  پیروزی




بچه ها پیروز شدیم، بیاین بیرون جشن بگیریم!



بعدش هم رهبر ایران را با هلی کوپتر به یک پادگان نظامی منتقل کردند!




انتقال رهبر ایران به یک پایگاه نظامی!



البته در عاشورای خونین سبز پارسال ، خوشبختانه آسیبی به علمدار لشگر میرحسین، یعنی محسن سازگارا، وارد نشد و ایشان خدا را شکر الان صحیح و سالم تشریف دارند و احتمالا مشغول توطئه، ببخشید برنامه‌ریزی برای اربعین میرحسینی هستند!




علمداری سازگارا در روز عاشورا!



 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

بودجه افسانه‌ای "بی‌بی‌جی " ، اتاق فرمان عملیات رسانه‌ای دولت آمریکا علیه ایران


شورای دولتی پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیون آمریکا (BBG) که دیپلماسی رسانه‌ای دولت آمریکا را طراحی می‌کند، در بودجه مالی سال 2011 خود به کنگره مبلغ 768 میلیون و 778 هزار دلار درخواست کرده است.

 آنچه در پی می‌آید گزارشی مختصر از جزئیات دقیق بودجه‌های درخواستی این هیات برای سال مالی 2011 ، اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای بی‌‌بی‌جی در نقاط مختلف دنیا همراه با دستاوردها و تغییرات جدید و همچنین برآوردی از مناطق دارای فعالیت این هیات رسانه‌ای است.

در مقدمه این گزارش می‌خوانیم:

« هیأت مدیران خبررسانی (BBG) با ترویج آزادی و دموکراسی و نیز با افزایش تفاهم از طریق ارتباطات چندرسانه‌ای و نیز پخش اخبار دقیق، عینی و متوازن و دیگر برنامه‌ها در مورد آمریکا و جهان، اهداف سیاست خارجی آمریکا را به پیش می‌برد.

هیأت مدیران خبررسانی تمام سازمان‌های خبررسانی بین‌المللی آمریکا را در بر می‌گیرد که عبارتند از: صدای آمریکا (VOA)،‌ رادیو و تلویزیون مارتی، و سازمان‌های دریافت‌کننده اعتبارات مالی: رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (RFE/RL)، ‌رادیو آسیای آزاد (RFA) و همچنین شبکه‌های‌ خبررسانی خاورمیانه(MBN). تمام خدمات خبری هیأت مدیران خبررسانی تابع استانداردها و اصول مندرج در قانون خبررسانی بین‌المللی (1994) هستند.

پخش خبر با 60 زبان در بیش از 100 کشور با 171 میلیون مخاطب به زبان بومی

برنامه‌های هیأت مدیران خبررسانی از طریق رادیو، تلویزیون، اینترنت و همچنین انواع در حال گسترش رسانه‌های جدید به 60 زبان و در بیش از 100 کشور جهان منتشر می‌‌شوند. هیأت مدیران خبرسانی از طریق شبکه پخش جهانی‌، به طور مستقیم با 171 میلیون مخاطب به زبان بومی‌ خودشان ارتباط برقرار می‌کند.

این نوع دسترسی به مخاطبین جهانی کاملاً با ارزش و منحصر بفرد است زیرا آمریکا هم می‌خواهد با مردم اقصی‌نقاط جهان ارتباط برقرار کرده و هم در جهت خلق همکاری با آنها اقدام کند. خبررسانی بین‌المللی یکی از ثمربخش‌ترین و در عین حال کم‌ هزینه‌ترین بخش‌های دیپلماسی عمومی است. بیش از 80 درصد خدمات زبان‌های خارجی ارائه شده از جانب هیأت مدیران خبررسانی هزینه‌ای کمتر از 5 میلیون دلار در سال داشته و بیش از دوسوم این خدمات نیز هزینه‌ای کمتر از 2 میلیون دلار دارند.

هیأت مدیران خبررسانی در فرایند جهانی ترویج دموکراسی، جامعه مدنی، نهادهای شفاف و همکاری‌های جهانی نقش تسریع‌گر را ایفاء می‌کند.

زمانی که رویدادی رخ می‌دهد، هیأت مدیران خبررسانی می‌تواند با افزایش موقتی خبررسانی در حوزه مربوطه به بحران‌های جهانی واکنش دهد. به عبارت ساده‌تر، سرویس‌های زبان‌های خارجی هیأت مدیران خبررسانی بر ساعات خبری افزوده و محتوایی غنی برای اطلاع‌رسانی کارآمد و دقیق به مردم تحت تأثیر بحران، خلق می‌کنند.

زمانی که بحران‌های منطقه‌ای و محلی، اغلب بدون هیچ هشداری پدیدار می‌گردند، هیأت مدیران خبررسانی باید با سرعت، قاطعیت و بر اساس منابع رسانه‌ای موجود و ماهیت موقعیت پیش‌‌آمده نسبت بدان‌ها واکنش نشان دهد.

"برنامه استراتژیک هیأت مدیران خبررسانی در سال‌های مالی 2008 الی 2013 " استراتژی‌های سازمان برای دستیابی به اهداف را با توجه به چالش‌های پیش‌ رو مشخص می‌سازد. بودجه سال مالی 2011 بر اساس این برنامه تدوین شده و تلاش برای ادغام فعالیت‌های اجرایی و بودجه هیأت مدیران خبررسانی نیز بر اساس برنامه استراتژیک مذکور ادامه می‌یابد.

دستاوردهای منطقه‌ای

هیأت مدیران خبررسانی اهداف بلندمدت اجرایی را بر اساس اولویت‌های منطقه‌ای تدوین کرده است، در ادامه گزارش حاضر هر کدام از اهداف اجرایی، دستاوردهای بزرگ اخیر و تغییرات پیشنهادی در برنامه‌ها تشریح می‌گردند.

"برقراری ارتباط با جهان عرب‌زبان "

دستاوردهای برنامه
* الیوم، برنامه سه ساعته و جدید شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه که در مارس 2009 تأسیس شد. این برنامه با آمیزه‌ خبری منحصر بفردی که در مورد مسائل جاری خاورمیانه ارائه کرده پوشش رسانه‌ای شبکه الحرة را بازتعریف کرده است، این برنامه پلت‌فرمی برای بررسی اخبار روز، بحث در مورد مسائل اجتماعی مهم، ارائه دیدگاه‌هایی منحصر بفرد از خاورمیانه و آمریکا و انتشار اخباری است که در دیگر رسانه‌های منطقه ارائه نمی‌گردند.

* در زمان مناقشات غزه در سال 2008،‌ شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه منابع خود را دوباره سازماندهی نمود تا مخاطبین را در جریان لحظه به لحظه اخبار گذارد. پوشش خبری شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه به علت عینی، دقیق و سر وقت بودن تحسین همگان را برانگیخت.

*‌ رادیو عراق آزاد که به عنوان زیرمجموعه رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (RFE/RL) فعالیت می‌کند اخباری عینی و متوازن در مورد اخبار روزانه عراق و گذار این کشور به سوی دموکراسی ارائه می‌کند. در برنامه‌های سال مالی 2009 بر ضرورت عهده‌دار شدن مسئولیت‌های بیشتر از جانب شهروندان عراقی در حین خروج نیروهای آمریکایی و واگذاری اختیارات محلی به عراقی‌ها تأکید شده است.

تغییرات در برنامه‌ها: هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند شبکه "الحرة اروپا " منحل گردد.

"برقراری ارتباط با مخاطبان مناطق استراتژیک مانند خاور نزدیک، جنوب آسیا،‌ آسیای مرکزی و اوراسیا "

دستاوردهای برنامه

* "رادیو دیوا " زیرمجموعه صدای آمریکا یک شبکه رادیویی است که به بیش از 40 میلیون پشتون ساکن در مرز بحران‌زده افغانستان- پاکستان اخبار منطقه، آمریکا و خبرهای بین‌المللی را پخش می‌کند. در ژوئن 2009، رادیو دیوا پخش یک برنامه سه ساعته صبحگاهی را نیز آغاز کرد.

* در ژانویه 2010، ‌سازمان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، "رادیو مشعل " را راه اندازی نمود. این شبکه رادیویی در موج کوتاه و برای پخش برنامه به زبان پشتون در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان راه‌اندازی شده است.

* صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی اخبار فوری، گزارش‌های عمیق و تحلیل‌هایی دقیق در مورد مسائل کشور افغانستان به مردم این کشور ارائه کرده‌‌اند. پوشش خبری جامع جریان انتخابات آگوست 2009 افغانستان، شامل گزارش‌های خبری زنده از کابل و ولایت‌های اطراف، سوابق نامزدهای کلیدی، بحث در مورد مسائل پیش‌ روی دولت، و واکنش رأی‌دهندگان داخل افغانستان بود.

* در ایران علی‌رغم پارازیت‌های فزاینده، صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایران و همچنین اعتراضات گسترده متعاقب آن را گزارش کردند.

*‌ بخش خدمات زبان اردوی صدای آمریکا به ارائه خبررسانی تلویزیونی و همچنین گسترش برنامه‌های رادیویی در پاکستان ادامه می‌دهد.

* در 2 نوامبر 2009، رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی برنامه "پژواک قفقاز " را راه‌اندازی کرد، این برنامه به مدت یک ساعت و به زبان روسی برای مناطق اوستیای جنوبی و آبخازیا در گرجستان پخش می‌شود.

تغییرات در برنامه‌ها

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند فرستنده‌های رادیویی موج FM در افغانستان افزایش یابند. این کار از طریق تأسیس ایستگاه‌های موج FM در مناطق مورد نظر هیأت مدیران خبررسانی انجام خواهد گرفت تا بدین وسیله برنامه‌های دری و پشتوی صدای آمریکا و رادیو آزاد افغانستان را پخش نمایند.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند برنامه‌ای در جهت ارضای نیازهای پرسنلی و تأسیساتی ادارات رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی تدوین و اجراء گردد.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند بخش سرویس زبان‌های یونانی و کروات صدای آمریکا منحل گردند، پخش رادیویی برنامه‌های شبکه خبری تلویزیون فارسی صدای آمریکا و همچنین برنامه یک‌ ساعته رادیوی فارسی صدای آمریکا متوقف گردد، و همچنین برنامه‌های سرویس روسی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، مناصب پشتیبانی و همچنین هزینه‌های عمومی عملیاتی کاهش یابند.

"تمکرکز برنامه‌های خبررسانی بر مخاطبان دارای اولویت استراتژیک در شرق آسیا "

دستاوردهای برنامه

* صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد به خبررسانی روزانه 5 ساعت به کره شمالی ادامه می‌دهند. سرویس کره‌ای صدای آمریکا با پخش برنامه‌ای به مدت 90 دقیقه از یک فرستنده موج متوسط مستقر در کره جنوبی ارتباط خود با مخاطبینش در کره شمالی را توسعه داده است.

* پس از تظاهرات وسیع ملی در برمه علیه حاکمان نظامی کشور و سرکوب‌های متعاقب آن، صدای آمریکا و رادیو آسیای آزاد خبررسانی به مخاطبین برمه‌ای را گسترش داده‌اند. سرویس برمه‌ای صدای آمریکا که در گذشته روزانه 3.5 ساعت برنامه پخش می‌نمود اولین تلویزیون ماهواره‌ای برای برمه را راه‌اندازی کرد.

تغییرات در برنامه

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند بودجه بیشتری به رادیو آسیای آزاد تعلق گیرد تا این سازمان بتواند برنامه‌های ویدئویی برای انتشار ماهواره‌ای به زبان برمه‌ای و تبتی و نیز برای انتشار اینترنتی به زبانی ماندارینی و ویتنامی تهیه کند و نیز خدمات ارائه شده برای دستگاه‌های موبایل را نیز ارتقاء دهد.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند هزینه‌های عملیاتی عمومی رادیو آسیای آزاد کاهش یابد.

"تمرکز خبررسانی در آفریقا بر مناطقی که خطر تروریسم، نسل‌کشی و یا شکست دولت‌ها در آن بیشتر است "

دستاوردهای برنامه

* در ژوئن 2009، سرویس سومالی صدای آمریکا یک برنامه نیم‌ ساعته به برنامه‌های روزانه خود افزود و هم اینک هر روز سه ساعت و نیم برنامه پخش می‌کند. در سال مالی 2009، دفتر مهندسی اداره خبررسانی بین‌المللی و "دفتر بازاریابی و جایگذاری برنامه‌ها " دو پروژه رادیویی در موج FM به زبان‌های موگادیشویی و هرگیسایی در منطقه سومالی‌لند طراحی و راه‌اندازی نمودند.

* شبکه "عافیه دارفور " از زیرمجموعه‌های شبکه‌های خبررسانی خاورمیانه، اخبار دارفور و بقیه نقاط جهان را برای مردم دارفور، چاد شرقی و خارطوم پخش می‌کند؛ اخباری که در غیر اینصورت به دست مردم این مناطق نخواهند رسید.

* سرویس سواحیلی صدای آمریکا با بهره گرفتن از گسترش تکنولوژی موبایل در قاره آفریقا، ‌اخبار را با استفاده از پیامک منتشر می‌کند. در این سرویس تیتر اخبار و اخبار فوری از طریق پیامک به میلیون‌ها نفر در شرق و مرکز آفریقا ارسال می‌گردند.

تغییرات در برنامه

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند به منظور دستیابی به مخاطبین بیشتر در آفریقا یک سیستم چندرسانه‌ای برای پیام‌رسانی اخبار در سرویس سواحیلی شکل گیرد، شبکه FM در بازارهای اصلی آفریقا گسترش یابد، و نیز برنامه‌های ویدئویی و صوتی کوتاه‌مدت برای توزیع از طریق پورتال‌های اینترنتی تولید گردند.

"افزایش ارتباط با مخاطبان در مناطق استراتژیک آمریکای لاتین "

دستاوردهای برنامه

* سرویس زبان کرئولی صدای آمریکا و رادیو و تلویزیون مارتی حوادث مربوط به زلزله ژانویه 2010 هائیتی را زیر پوشش خبری گسترده‌ای قرار دادند. صدای آمریکا برنامه‌های زبان کرئولی را از یک ‌و ‌نیم ساعت به 10 ساعت و نیم بین روزهای دوشنبه تا جمعه و از یک ساعت تا 9 ساعت و نیم در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش داده و هماهنگی‌های لازم را با وزارت دفاع انجام داد تا برنامه‌ها از طریق فرستنده‌های موج FM مستقر در هواپیماهای نظامی بر فراز منطقه پخش گردند.

* در اواسط دسامبر 2008، "دفتر خبررسانی کوبا " (OCB) شروع به پخش تلویزیون مارتی در باند VHF از یکی از دو هواپیمای "ایرمارتی " کرد. هم‌اکنون این هواپیما می‌تواند در دو باند UHF و VHF به پخش برنامه بپردازد.

تغییرات برنامه‌ها

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند استودیوهای تلویزیونی دفتر خبررسانی کوبا اصلاح شده و مورد استفاده صدای آمریکا و دفتر خبررسانی کوبا قرار گیرند. این هیأت همچنین پیشنهاد می‌کند پخش برنامه‌های "تلویزیون مارتی " در ماهواره "دیرکت‌تی‌وی " افزایش یابد.

"ادغام فعالیت‌های پشتیبانی اصلی با استراتژی‌های پیاده‌سازی خبررسانی و اهداف اجرایی "

دستاوردهای برنامه

* بخش مهندسی در سال مالی 2009 شروع به پیاده‌سازی مرحله‌ای سیستم ویدئویی دیجیتال نمود. در ابتدا سیستم مدیریت ارزیابی ویدئویی تأسیس گردید. پس از پایان طرح و اجرای این پروژه، سیستم مذکور خواهد توانست مدیریت اخبار، مدیریت ارزیابی دیجیتالی،‌ ذخیره متمرکز ویدئویی، آرشیو ویدئویی و سیستم جذب/ پخش ویدئویی را با یکدیگر ادغام کند.

* اداره خبررسانی بین‌المللی "دفتر رسانه‌های جدید " را تأسیس نمود تا بهره‌گیری صدای آمریکا از اینترنت و سایر تکنولوژی‌های دیجیتالی به مانند دستگاه‌های موبایل و رسانه‌های اجتماعی را مدیریت و هدایت نماید.

تغییرات برنامه

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند ظرفیت و زیرساخت‌ سیستم پخش ماهواره‌ای جهانی بهبود یافته و "مرکز کنترل شبکه " (NCC) که قلب سیستم توزیع ماهواره‌ای جهانی هیأت مدیران خبررسانی محسوب می‌شود استانداردسازی و به روزرسانی شود.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند به منظور حفظ جایگاه در بازارجهانی رسانه‌های جدید که به سرعت در حال تغییر و گسترش است، ‌استفاده از دستگاه‌های موبایل و سیستم‌های توزیع دیجیتالی افزایش یابد. این برنامه شامل تداوم تغییر فرمت برنامه‌های صدای آمریکا از سیستم‌های آنالوگ به سیستم‌های فایل- محور دیجیتال خواهد بود.

- هیأت مدیران خبررسانی پیشنهاد می‌کند کارهای زیر در حوزه پشتیبانی انجام گیرند: کاهش هزینه‌های قراردادی سازمان به میزان 4 درصد؛ فروش یک سایت فرستنده در آلمان؛‌ فروش یک ایستگاه فرستنده آمریکایی؛ سازماندهی دوباره عملیات‌ها در ایستگاه‌های فرستنده خارجی؛ کاهش پرسنل بخش مهندسی اداره خبررسانی بین‌المللی و همچنین هزینه‌های عمومی این اداره؛ و کاهش بودجه تعمیرات و اداره بخش "توسعه دارایی‌های سرمایه‌ای خبررسانی " .

خلاصه ارقام بودجه درخواستی بی‌بی‌جی برای سال مالی 2011

هیأت مدیران خبررسانی خواهان دریافتی بودجه‌ای به میزان 768.8 میلیون دلار برای سال مالی 2011 است که این بودجه شامل موارد زیر است:

* 755.1 میلیون دلار برای عملیات‌های خبررسانی بین‌المللی (بودجه یک سال تمام سرویس‌های خبررسانی و پشتیبانی). این درخواست شامل بودجه لازم برای ارتقاء عملیات‌ها و توزیع ماهواره‌ای، توسعه برنامه‌های رسانه‌های جدید که پلت‌فرم‌های خبررسانی سازمان را گسترش می‌دهند، و نیازهای ضروری پرسنلی و تأسیساتی در ادارات رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی است.

* 13.6 میلیون برای "توسعه دارایی‌های سرمایه‌ای خبررسانی " (بودجه یک سال تمام برای نگهداری و اصلاح زیرساخت‌های انتقال امواج). این درخواست شامل بودجه لازم برای نگهداری، ‌تعمیر و توسعه سیستم‌های کنونی، دیگر تمهیدات برای تضمین ابقای ظرفیت کنونی فرستنده‌ها، و ارتقاء سیستم‌های عملیاتی و توزیع ماهواره‌ای جهانی هیأت مدیران خبررسانی، مرکز کنترل شبکه و زیرساخت مدیریت رسانه‌های دیجیتالی است.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

رپرتاژ برای حامی فتنه گران در ایرنارپرتاژ برای حامی فتنه گران در ایرنا


 رای چندین بار متوالی ایرنای سیستان و بلوچستان دیروز طی خبری تریبون خبرگزاری جمهوری اسلامی را در اختیار یکی از اصلی ترین حامیان سران فتنه در این استان قرار داد. مسئول چندان تازه از راه نرسیده ایرنا سیستان و بلوچستان طی دیداری با یکی از حامیان اصلی سران فتنه در این استان عکس یادگاری گرفت و سخنان وی را نیز تیتر این خبر رپرتاژی قرار داد.


ایرنا سیستان و بلوچستان در حالی سخنان مدیر مسئول روزنامه مشارکتی زاهدان را بازتاب می دهد که وی مسئول ستاد موسوی در این استان بوده و با وجود گذشت چندین ماه از فتنه 88 و عملکرد مخرب موسوی از وی و سران فتنه نه تنها اعلام برائت نکرده بلکه در این مدت تلاش کرده است به نحوی نیز تریبون فتنه گران سبز در سیستان و بلوچستان باشد.


مصاحبه های ننگ آور تقی رخشانی مدیر مسئول مشارکتی روزنامه زاهدان با رسانه های ضد انقلاب منجمله بی بی سی فارسی طی سالهای اخیر و تلاش فراوان وی در روزنامه اش برای ایجاد فتنه سبز در سیستان و بلوچستان در سال 88 و گاه تبدیل شدن روزنامه اش به تریبون جریانات افراطی مذهبی در استان نیز طی ماه های اخیر سبب نشده است که دست اندرکاران ایرنای استان علاقه خود را به وی پنهان کنند .


ایرنای سیستان و بلوچستان که در گزارشاتش درباره مطبوعات و مسائل سیاسی بارها علاقه خود را به مصاحبه با روزنامه نگاران اصلاح طلب نشان داده و در همان حال روزنامه نگاران ارزشی در اینگونه موارد سانسور و مورد بی مهری قرار می گیرند جای تعجب ندارد که مدیر مسئول روز نامه مشارکتی زاهدان و بازوی رساته ای و سیاسی فتنه گران در استان سیستان و بلوچستان در ایرنا تیتر یک دیدار سادلوحانه شود.


آنهم دیدار با مدیر مسئولی که در در پرونده خود لکه ننگ حضور اعتراض آمیز مردم انقلابی را در 9 دی تاریخی مردم زاهدان در مقابل روزنامه فتنه گرش دارد و ارتباط وی با جریانات افراطی فتنه در استان کاملا معرض می باشد. این در حالیست که تقی رخشانی نیز در این دیدار از فرصت استفاده کرده و به تطهیر چهره افراطی سیاسی خود پرداخته و در این خبر از وی نقل شده است : گردانندگان روزنامه زاهدان دغدغه فرهنگی دارند! و با راه اندازی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات، اقدام به برگزاری نمایشگاه و جشنواره برای تجلیل از شخصیت ها و بزرگان فرهنگ و هنر می کنند.


حضور خبرنگارانی که کارنامه خبریشان در زمان اصلاحات مشخص می باشد و افرادی با روحیات اصلاح طلبانه در ایرنا سیستان و بلوچستان از مواردیست که همچنان مسئول محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان نسبت به آن بی اطلاع می باشند و یا ظاهرا مانند مدیران قبلی این خبرگزاری در سیستان و بلوچستان خود را به تغافل می زنند. حضور نیروهای غیر بومی و دست چندم ایرنا و همچنین بیگانه با مسایل استان مهم و پیچیده ای همچون سیستان و بلوچستان طی سالهای اخیر آنهم به عنوان مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان مرزی سبب شده است که این خبرگزاری مهم همچنان در این استان از رسالت های واقعیش گاها بسیار دور باشد .


رئیس جدید  ایرنا سیستان و بلوچستان که به نظر می آید تحلیل درستی نیز از جریانات سیاسی استان ندارد باید نسیت به این موضوع به افکار عمومی مردم استان که بارها طی ماه های اخیر از سران فتنه ابراز برائت کرده و حتی خواستار محاکمه آنها می باشند پاسخگو باشد و ضمن عذرخواهی تلاش کند در آینده از مشاوران دلسوز در این موارد کمک بگیرد.




ارسال شده در توسط منتظر منجی

alt


دستور جدید موسوی به فتنه گران ، در هیات ی مذهبی نفوذ کنید


کاندیدای سرشکسته انتخابات ریاست جمهوری که هنوز هم عدم استقبال مردم از خود را باور ندارد و گمان می کند مردم حقایق انتخابات را فراموش کرده اند ، پس از ادعای تقلب و سپس کودتای بسیج ، اینبار برای جلب توجه دروغی بزرگ تر سر داده است.

 

 پایگاه خبری خبرستان :با فرا رسیدن ماه محرم و بر پایی حسینیه ها و تکایای عزای اباعبدالله الحسین (ع) موسوی از زبان حامیان لندن نشین دستور جدیدی صادر کرد. او در پیامی به معدود حامیان خود دستور داد تا با نفوذ در اماکن مذهبی مواضع فتنه را منتشر کنند.


کاندیدای سرشکسته انتخابات ریاست جمهوری که هنوز هم عدم استقبال مردم از خود را باور ندارد و گمان می کند مردم حقایق انتخابات را فراموش کرده اند ، پس از ادعای تقلب و سپس کودتای بسیج ، اینبار برای جلب توجه دروغی بزرگ تر سر داده است و در دروغی مضحک مدعی شده که رای ها اصلا شمارش نشده ! و خودشان یک نفر را به عنوان پیروز معرفی کرده اند!


موسوی باز هم ضمن دفاع از آشوب گران عاشورای 88 که به دسته های عزاداری امام حسین (ع) یورش برده و آنان را به خاک و خون کشاندند ، را عزاداران حسینی معرفی نموده است. موسوی در حالی به خود جرآت انتشار این اکاذیب را می دهد که مردم ضد فتنه ایران به بی صبرانه منتظر برخورد دستگاه قضایی با سران فتنه هستند و برای مجازات آنان روزشماری می کنند.


 



ارسال شده در توسط منتظر منجی

اصلاح‌طلبان و تصاحب فرقه سبز


داستان «فرقـه سـبز» و «اصـلاح‌طلبـان» ماجرایی است که روایت‌ها از آن شده است. از«تقسیم کار» تا «اختلاف میان سران این دو جریان»، خبرها و تحلیل‌های مختلفی ارائه شده است. اما آنچه شاید کمتر به آن پرداخته شده تلاش‌های زیرکانه‌ای است که اهداف پنهانی را نشانه گرفته و نوع نگاه اصلاح‌طلبان به فرقه سبز را به نمایش می‌گذارد.




شاید در این خصوص پاسخ به پرسش‌های زیر بتواند اندکی اهداف مستتر در این تلاش‌ها را برجسته نماید. پرسش‌هایی همچون: ‌


1 -  نسبت اصلاح‌طلبان با فرقه سبز چیست؟
2 -  چه اشتراکاتی میان فرقه سبز و اصلاح‌طلبان وجود دارد؟
3 -  اصولاً این دو جریان چه تداخل گفتمانی‌ای با هم دارند؟
4 -  در سپهر سیاسی – اجتماعی کشور و در نزد گروه‌های دوم خردادی اصالت با کدامین گروه است؟


بی‌گمان برای پرداختن به این پرسش‌ها، نگاهی به گذشته و پی‌گیری تحولات و اقدامات تا به امروز لازم و ضروری به نظر می‌رسد. نقطه آغاز این روایت را شاید باید از پیش از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ‌دنبال کرد.


اصلاح‌طلبان که برای پایان دادن به چند دوره شکست انتخاباتی خود و احیای مجدد اصلاحات، به انتخابات دهم ریاست جمهوری چشم دوخته بودند، ‌تلاش‌های فراوانی را فراهم آورده و عده و عده تشکیلاتی – فکری خود را فعال ساخته بودند. همه چیز برای حضور سید محمد خاتمی‌ فراهم بود اما وسوسه موسوی برای حضور در انتخابات و تأملات و تزلزل‌های خاتمی‌ موجب شد که موسوی برای حضور مصمم‌تر شود به گونه‌ای که وی پس از شنیدن دوگانه «یا من یا میرحسین» از سوی سید محمد خاتمی، ‌مصمم تر از پیش و در پیامی ‌به خاتمی ‌تصریح کرده بود که اگر من تصمیم به حضور داشته باشم حتماً کاندیدا خواهم شد.


عزم موسوی برای حضور در انتخابات گرچه به نارضایتی اصلاح‌طلبان درلایه‌های پنهان و سرانجام انصراف سید محمد خاتمی‌ از کاندیداتوری انجامید اما موجب شد تا اصلاح‌طلبان طی یک قمار تمهیدات و تشکیلات خود را در اختیار موسوی قرار داده و ستادهای وی را برای پیروزی شکل دهند.


در حقیقت قسمت عمده تشکیلات و حامیان موسوی از سوی اصلاح‌طلبان تأمین شد.


از دیگر سو شکست در انتخابات و ماجرای حوادث بعد از انتخابات نیز که به وقوع پیوست، اصلاح‌طلبان برای اینکه شکست به پای اصلاحات نوشته نشود به همراهی با موسوی در طرح تقلب در انتخابات پرداخته و در مسیر اقدامات ضدامنیتی خود برخی از نیروهای خود را در محکمه و سپس زندان مشاهده کردند. به عبارت دیگر بخشی از زندانی رفته‌های برجسته این ماجرا‌ها نیز از اصلاح‌طلبان بودند. اما ادامه رویه رادیکال موسوی و عبور قطعی وی از نظام و انقلاب موجب شد که سران اصلاحات در یک برنامه ریزی از موسوی و کروبی ‌زاویه گرفته و تا به امروز کجدار و مریز به پیش آیند.


در حقیقت می‌توان گفت تا به این جای کار


الف- اصلاح‌طلبان بدنه اجتماعی و تشکیلاتی فرقه سبز را شکل دادند و فرقه سبز متأخر از اصلاحات بوده است.
ب- طرح تقلب در انتخابات، ‌نه به احمدی‌نژاد، ‌اعتراض به سیاست‌های نظام و تلاش برای برانداختن
گفتمان انقلابی ‌موجود از اشتراکات و تداخل گفتمانی این دو جریان بوده است.
ج- رادیکالیسم موسوی که موجب شد جبهه وی مبتنی بر لایه‌هایی از منتقدین تا معترضین از یکدیگر تفکیک و جدا شوند و سرانجام هرکدام به خاستگاه‌های خود بازگردند.


در این میان اما در شرایط کنونی آنچه اصلاح‌طلبان نسبت به فرقه سبز دنبال می‌کنند، ‌چیست؟


آنچه در این خصوص قابل جمع‌بندی است، عبارت است از: ‌


- جداسازی بدنه خود از فرقه سبز
- تلاش برای عدم ثبت فعالیت‌های خود در چارچوب فعالیت‌های رادیکال و ضد نظام و انقلاب این فرقه
- سعی در مصادره زندانیان حوادث بعد از انتخابات برای اسطوره‌سازی برای اصلاحات و تأکید بر زنده‌بودن اصلاحات.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

آیاسایت مهدی هاشمی ازلندن اداره می‌شود؟



مهدی هاشمی -آقازاده فراری- که 1 سال و نیم است به لندن مهاجرت کرده به وسیله یک سایت خبری همچنان سعی در نقش آفرینی در فضای سیاسی کشور دارد.

 

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در چند روز اخیر این سایت خبری به صراحتا از دولت انگلیس دفاع می‌کند و به رسانه های داخلی که علیه این کشور فعایت می کند حمله کرده است.

 

 سایت " آ " در مطلبی جالب توجه انگلیس را به خاطر آزادی های اجتماعی ستوده است و به داخلی های ایران گفته است که در انگلیس آزادی زیادی وجود دارد.

 

برخی کارشناسان اعتقاد دارند خدمات فراوان دولت انگلیس به مهدی هاشمی موجب شده است که سایت خبری وی بنویسد: جمعیت قابل توجهی از مهاجرین کشور انگلستان، مسلمانان هستند. ...بسیاری از نهادها و موسسات ، پژوهشگا ههای اسلامی و دفاتر نمایندگی مراجع شیعه و سنی، در جای جای این کشور مشغول به کاراند. کالج و مرکز اسلامی لندن وابسته به جمهوری اسلامی ایران، موسسه فرهنگی آیت الله العظمی خویی، مرکز اسلامی وابسته به بیت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، تنها نمونه هایی از دهها موسسه شیعی فعال هستند که به ترویج اسلام می پردازند.آزادی عمل شیعیان به حدی است که آنها در ایام عاشورا، دسته های سینه زنی در خیابان های لندن به راه می اندازند.به این مجموعه اضافه کنید نهاد های اسلامی سنی را که حجم تبلیغاتشان چندین برابر شیعیان است.

از سویی دیگر این سایت خبری به بسیج دانشجویی به خاطر محکوم کردن ضرب و شتم دانشجویان انگلیسی در لندن به شدت حمله کرد!
این سایت خبری دستگیری گسترده دانشجویان را حق دولت انگلستان دانسته است ولی خبر بازداشت چند اغتشاشگر داخلی را با آب و تاب بازتاب داده است. این سایت خبری همچنین از موفقیت بزرگ تیم مذاکره کننده ایرانی در مقابل 1+5 ناراحت شده است و از انگلیس و همپیمانانش دفاع کرد.



ارسال شده در توسط منتظر منجی

 عاشورای 57 -عاشورای 88




 






کُلُ یَوم ٍ عاشوراء وَ کُلُ اَرض‌ ٍ کَربَلاء :


 

 


 


 


 


 


 


 


 



 

ارسال شده در توسط منتظر منجی

دانش آموزان در تیررس فتنه گران


 



شنیده شده برخی از جریانات سیاسی مدارس را در هدف گذاریهای سیاسی خود به عنوان پایگاه آماده سازی افکار ودروازه ورود به اجتماعات خانوادگی در نظر گرفته اند و با یک حرکت ریشه ای وهدفمند ، نشریات سیاسی تعدیل شده و متناسب با کشش فکری دانش آموزان طراحی نموده و بصورت غیر مجاز در مدارس توزیع نموده اند.


به گزارش«جوان آنلاین»،این اقدام در برخی از مدارس کشور انجام شده است و متاسفانه واکنش مناسبی هم از سوی مسئولان دیده نشده است .

گفته می شود این تحرکات از سوی جریانات وابسته به فرقه سبز هدایت می شود.


در شهرستان اردکان هم به دبیرستان شاهد(انصاری سابق) واقع درپیچ فاضل ، میشود اشاره کرد که مرکز پاتوق فتنه سبز و خوراک دهی به دانش آموزان شده است.

گزارشاتی از این دبیرستان در دست هست که دبیران ارزشی و دانش آموزان حزب اللهی و طرفدار انقلاب و رهبری در فشار شبکه مدیریتی و معدود دبیران حامی جریان فتنه سبز این دبیرستان بسر میبرند.

اهانت به ارزشهای انقلاب و مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور در این دبیرستان علنی شده است.

اگر مسئولین شهرستان و استان اقدامی نکنند اسامی فتنه گران سبز  این دبیرستان بهمراه سوابق سیاسی فکری و اقدامات ضد ارزشی و ضد انقلابی آنان منتشر خواهد شد.




ضمنا تصویر یکی از سران فتنه در برخی دبیرستانهای اردکان منجمله دبیرستان شرف هنوز زینت بخش در ودیوار هست.

 اخبار تکمیلی  :

شنیده ایم که آقای " الف " برای تطهیر و رد گم کنی از مواضع خود و همکاران سبز تندروی خود در دبیرستان شاهد ، نمایشگاه عکس و آثار دفاع مقدس راه اندازی کرده تا در پس آن چهره خود را مخفی کند. همین آقای الف  عضو ناظرین شورای نگهبان هم هست ترس از اخراج خود از عضویت در ناظرین شورای نگهبان دارد.

ضمنا شنیده ایم که توسط آقای ع متن یا مقاله ای در جمع دانش اموزان خوانده شده که درآن به صراحت از محمدخاتمی یکی از سران فتنه به نیکی نامبرده شده و با اشاره وی دانش آموزان تهییج و تحریک شدند وصلوات قرائی برای محمد خاتمی فتنه گر سر داده اند. آقای ع  در بین فرهنگیان و دانش اموزان ،مواضع بسیار تندی برعلیه ولایت و دولت دارند و برادر وی هم جزو روحانیون حامی فتنه و مقلد منتظری ملعون بوده و توسط مردم از امام جماعت چند مسجد در اردکان مطرود و  رانده شده است.


فتنه گران هیاتی هم شده اند.
(( اجرای دستور جین شارپ برای نفوذ انقلاب رنگین در بین گروههای اجتماعی و مذهبی جامعه.))


باز هم موثق شنیده ایم که یکی از دبیران درس دین و زندگی بنام آقای س که مغازه عطاری هم دارد و  سالهاست سخنان تند و سیاسی وی بر علیه مقام معظم رهبری و نظام انقلابی در سر کلاسها زبانزد خاص و عام هست ، به بهره برداری  از فضای یک هیات خانگی پرداخته و برای گسترش مواضع ضد انقلابی خود  وهم شلوغ نمودن هیات و  احیانا کادرسازی و نیرو پروری ، دانش اموزان  کلاسهای خود را برای کسب نمره ، مجبور به حضور در هیات نموده و در هیت هم به دانش اموزان حضور یافته برگه ای میدهد که بعدا سرکلاس به وی نشان داده و نمره مفت و مجانی بگیرند.

این هیات توسط برادران وی راه اندازی شده و بصورت هفتگی و هر شب جمعه در یک منزل برگزار میشود و نام مقدس سادات را هم به یدک میکشد.

دانش اموزان میگویند که سخنان سیاسی وی تاثیر بدی بر روی ذهن نوجوانان گذاشته و انان را نسبت به انقلاب و رهبری کاملا بدبین نموده است.

 

ارسال شده در توسط منتظر منجی
<   <<   6   7   8   9   10      >