سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

 

http://lemonpress.ir/Old/Images/News/Larg_Pic/11-4-1389%5CIMAGE634137408353248160.jpg

استعفای آیت الله هاشمی رفسنجانی جدی است
 
محتوای گفت‌وگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی با یکی از نشریات که در آن به طور تلویحی از کناره‌گیری خود از سمت‌های سیاسی خبرداده بود همچنان نقل محافل مختلف است.
به تازگی محسن هاشمی درحاشیه یکی از برنامه‌های خود گفت: پدرم در استعفای خود جدی است. اگر روال این‌گونه پیش رود او استعفا می‌دهد. هاشمی از توضیح بیشتر این جمله که روال این‌گونه پیش رود خودداری کرد.
 
لازم به ذکر است آیت الله هاشمی اخیرا در گفت وگو با یک ماهنامه از استعفای خود خبر داد و در عین حال گفت: برخی ملاحظات سیاسی اجازه نداد این استعفا را عملی کنم.
 
 
 
 
 

توزیع کتابچه حاوی مواضع موسوی

اخیراً طرفداران جریان فتنه در اقدامی هدفمند به منظور تحریک افکار عمومی و دامن زدن به ناآرامی‌ها اقدام به توزیع کتابچه‌ای تحت عنوان چکیده مواضع ‌موسوی حاوی دیدگاه‌های وی در خصوص مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دانشگاه‌های تهران کرده‌اند. روی جلد این کتابچه که ظاهراً عکس ‌موسوی و عبارت دانشگاهیان و پژوهشگران حامی میرحسین موسوی و مهم‌ترین شعار موسوی مبارزه با فساد‌، شفافیت اطلاعات و تصمیم عقلانی است درج شده است. همچنین روی این کتابچه شماره حساب سیبا شعبه اسکان تهران مربوط به شخصی به نام (ق.ب) برای اخذ کمک‌های مردمی درج شده است.

 

 

سایت خودنویس اعلام کرد که عطاءالله مهاجرانی، حجت الاسلام کدیور، مهدی هاشمی، جمیله کدیور و فرخ نگهدار اعضای اصلی اتاق فکر لندن- واشنگتن را تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه ایران، زوج سیاسی مهاجرانی- کدیور موسسین حلقه ماسونی لندن- واشنگتن، پس از افتضاح براندازی خیالی در 22 بهمن که به پروژه «درازگوش تروا» معروف شد و تداوم آن در 22 خرداد امسال، مجبور شدند به طور گسترده از شعار علنی سرنگونی عقب نشینی کنند.

کدیور در این میان مدعی شد آشوبگران در روز قدس شعار «هم غزه، هم لبنان» می دادند و نه شعار «نه غزه، نه لبنان»! پس از آن هم مهاجرانی که رکورددار چرخش های 180 درجه ای است، اعلام کرد مخالفان قانون اساسی و امام خمینی جایی در جنبش سبز ندارند. این اظهارات عاری از واقعیت باعث مچ گیری های محافل گوناگون ضدانقلاب از مهاجرانی و کدیور شد.

محافل رسانه ای ضدانقلاب در پاسخ به اظهارات کدیور و مهاجرانی، ویدئوهای مربوط به روز قدس را که در آن، عناصر آشوبگر شعارهای تند و ساختارشکنانه و ضداسلامی می دادند، منتشر کردند. سایت بالاترین در این زمینه قریب یک هفته است که به شدت مهاجرانی و کدیور را زیر بمباران تبلیغاتی گرفته است.

به گزارش کیهان، از سوی دیگر سایت ضدانقلابی خودنویس با انتقاد از دروغ های پرتناقض مهاجرانی و کدیور نوشت: از وقتی آقای مهاجرانی تشکیل اتاق فکر لندن- واشنگتن برای جنبش سبز را رسما اعلام کرد، هسته گزینش این اتاق هم آغاز به کار کرد. عطاءالله مهاجرانی- حجت الاسلام کدیور- مهدی هاشمی- جمیله کدیور- فرخ نگهدار اعضای اصلی اتاق را تشکیل می دهند. محسن کدیور با فتوای جدیدش حضور در VOA را حلال کرد تا به همراه ستاره درخشش بر صفحه ظاهر شود و حکم صادر کند که سبزها شعار می دادند «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای ایران». اگر کسانی شعار دیگری سر داده باشند، سبز نبوده و نیستند.

 

 

 

تعدادی از سرشاخه های انجمن حجتیه، مسترهای شبکه دروغین عرفان حلقه (شعور کیهانی) هستند.

تعدادی از اعضای انجمن حجتیه در بعضی شهرهای کشور به ویژه شهرهای شمالی و به طور خاص در شهرستان شاهرود، مستر (مربی و تعلیم دهنده) و مبلغ عرفان کاذب و کابالیستی «شعور کیهانی» هستند.

این افراد که به عضویت در انجمن حجتیه مشهور هستند مدتی است در نقش مسترهای ارباب حلقه ایفای نقش می کنند. گفتنی است انجمن حجتیه پس از هشدار امام خمینی(ره) در سال 1362 درباره وجود ارتجاع و خیانت در این گروه، به صورت زیرزمینی فعالیت خود را ادامه داده است. از سوی دیگر، برخی صاحبنظران از وجود ارتباط و تعامل بین این انجمن و کشورهای غربی به ویژه انگلستان سخن می گویند.

هر چند با توجه به ماهیت شک برانگیز این دو شبکه، پیوند آن ها دور از ذهن نیست اما به نظر می رسد، انجمن حجتیه و شبکه کابالیستی شعور کیهانی به نوعی گفتمان مشترک عقیدتی دست یافته اند که بر مبنای این گفتمان مشترک، برای پیشبرد اهداف خود همکاری های مشترکی را ترتیب اثر داده اند.

 

 

 
شریعتمداری در ادامه سخنان خود به فهرستی از ترفندهای دشمن اشاره کرد و راه کارهای مأثر برای شناخت این ترفندها و خنثی کردن آنها را برشمرد. وی درباره چگونگی کشف ستون پنجم دشمن گفت؛ دنباله های داخلی دشمن، برای اینکه شناخته نشوند تابلوی خودی دارند ولی در مواضع و عملکرد با دشمنان بیرونی همخوان هستند وی گفت؛ با مشاهده این نشانه ابتدا باید در هویت اینگونه افراد و جریانات تردید کرد چرا که ممکن است دچار خطا و اشتباه شده باشند اما اگر اشتباه مکرر شد، دیگر نام آن خطا نیست بلکه خط است، دقیقاً نظیر آنچه در فتنه 88 دیده شد.
مدیر مسئول کیهان از ساختار ائتلاف ها نیز به عنوان یکی دیگر از راه کارهای مأثر برای شناخت دنباله های داخلی دشمن یاد کرد و گفت: وقتی چند گروه و جریان سیاسی با دیدگاههای متفاوت و گاه متضاد در یک ائتلاف شرکت می کنند، هدف ائتلاف را باید در نقطه ای جستجو کرد که همه آنها در آن مشترک هستند و نمی توان به هدفی که خود آنان درباره اینگونه ائتلاف ها اعلام می کنند اعتماد کرد. شریعتمداری در این باره به ائتلاف نامتجانس در فتنه 88 اشاره کرده و گفت؛
در این فتنه، گروههایی نظیر منافقین، سلطنت طلب ها، بهایی ها، مارکسیست ها، کومه له ، گروهک ریگی، گروههای مدعی اصلاحات با حمایت آشکار مقامات ارشد آمریکا، اسرائیل و انگلیس و سرویس های اطلاعاتی آنها کنار یکدیگر قرار گرفته و دست به ائتلاف زده بودند. بدیهی است در این حالت نمی توان ادعای سران فتنه را پذیرفت که هدف از این ائتلاف را اصلاح سیاست های اقتصادی و یا دیپلماسی خارجی دولت تلقی کرد، چرا که همه گروه های ائتلاف کننده در این نقطه مشترک نیستند برخی از آنها اساساً به اسلام، انقلاب و یا جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند، بنابراین از همان ابتدا به آسانی قابل درک بود که هدف نهایی این ائتلاف، مقابله با اسلام و موجودیت جمهوری اسلامی ایران است. این نکته اگرچه بعد از چند ماه آشکار شد ولی از ابتدا نیز با توجه به فرمولی که عرض کردم قابل پیش بینی بود.
شریعتمداری، نقشه راه و توجه به نسخه انقلاب را از جمله راه کارهای دیگر برای کشف ستون پنجم دشمن دانست و گفت؛ در کلام خدا آمده است که وقتی به منافقین گفته می شود چرا در زمین فساد می کنید، پاسخ می دهند، ما اصلاح طلب هستیم! این آیه شریفه نشان می دهد خط نفاق اگرچه ادعای اصلاح طلبی دارد ولی افراد با بصیرت و آشنا به نسخه اسلام، به آسانی متوجه می شوند که ادعای آنها با عملکردشان در تضاد است. مدیر مسئول کیهان در ادامه سخنان خود به چند نمونه از اینگونه تناقض های آشکار در ادعا و عملکرد سران فتنه اشاره کرد.
شریعتمداری از نفوذ پیچیده به عنوان یکی از شگردهای خطرناک ستون پنجم یاد کرد و گفت؛ نباید تصور شود نفوذ تنها با هدف انفجار و یا ترور صورت می پذیرد، بلکه امروزه نفوذی ها اهداف نامحسوس دیگری را دنبال می کنند که یکی از مأموریت های آنان خط دهی به مسئولان و مهره چینی در اطراف آنهاست. نفوذی ها تصویر وارونه از رخدادها و اطلاعات مخدوش و دستکاری شده به مسئولان ارائه می دهند و میان آنان با مردم و یا سایر مسئولان بدبینی ایجاد کرده و دیوارهای کاذب می کشند.
وی افزود؛ نفوذ ممکن است با چند واسطه صورت پذیرد و حتی ممکن است مهره نزدیک به فلان مسئول خبر نداشته باشد که از کجا خط می گیرد. مدیرمسئول کیهان درباره شناخت نفوذی ها گفت؛ فلان مسئول و یا سازمانی که تحت نفوذ قرار گرفته به تدریج از خط قرمزهای نظام عبور می کند و ارزش های مورد احترام را نادیده می گیرد، وی افزود؛ به کارگیری افراد بدسابقه در پوشش جذب، از جمله اقدامات نفوذی ها ست، در این حالت شخص به اصطلاح جذب شده، افکار و مواضع قبل از جذب خود را دنبال می کند و از این طریق قابل شناسایی است. شریعتمداری بعد از برشمردن چند شگرد دیگر و توضیح درباره روش شناسایی این شگردها به پرسش های مطرح شده از سوی حاضران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان گفت؛ مراجع عظام، ستون های حوزه و اسلام و محرم راز مردم هستند بنابراین مراجعه به آنان و ارائه اخبار و گزارش های دقیق و مستند وظیفه همه مسئولان ذیربط و رسانه هاست.
شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره مواضع فرزندان برخی از شهدای بزرگوار که استوانه های انقلاب بوده اند گفت؛ رابطه نسبی برخی از آقازاده ها با پدران شهید خود همواره قابل احترام است، اما این فرزندان تنها هنگامی می توانند از جایگاه پدران بزرگوار خویش در چالش های سیاسی وام گرفته و مایه بگذارند که با آن شهدای بزرگوار رابطه معنوی نیز داشته باشند. مثلاً حضور فرزند فلان شهید عزیز و نورچشم ملت در ائتلافی که قاتلان مرحوم پدرش هم در آن حضور دارند چگونه قابل جمع است؟ برخی از این آقازاده ها بدون در نظر گرفتن رابطه نسبی آنها، افرادی کاملاً معمولی هستند.
مدیرمسئول کیهان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس جمهور درباره طرح حجاب و عفاف گفت؛ این اظهارنظر را نمی توان مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و امیدواریم ایشان نظر قبلی خود را اصلاح کنند. وی درباره شایعه کناره گیری آقای هاشمی رفسنجانی از سیاست گفت؛ سیاست در اسلام عین دیانت است بنابراین هیچکس نمی تواند در هیچ زمانی از سیاستی که عین دیانت است خود را بازنشسته کند و افزود؛ به یقین آقای رفسنجانی از سیاست کناره نخواهد گرفت.
مدیرمسئول کیهان در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه جریان فتنه در انتخابات مجلس و شوراها گفت؛ سران و عوامل اصلی فتنه، مرگ سیاسی خود را باور کرده اند و می دانند که نمی توانند با تابلوی مشخص وارد انتخابات شوند. آنها تصمیم گرفته اند افراد به قول خودشان «سفید» را که سابقه شناخته شده ای ندارند با تابلوی جدید به میدان بفرستند و باید توجه داشت که در جریان فتنه 88 ضمن آن که هویت افراد نامطلوب برملا شد، جمع کثیر و افراد متعهد و انقلابی که تا آن هنگام ناشناخته بودند هم شناخته شدند، بنابراین عقل و احتیاط حکم می کند که از رویکرد به نامزدهای ناشناخته اجتناب شود و مردان و زنان آزمون داده مورد توجه قرار گیرند.
 
 
 
 
 

دو خبر مهم درباره شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت : بررسی این شورا درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره طرح حمایت و تقویت از موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی ادامه دارد.

عباسعلی کدخدایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تکذیب خبر "رد مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان" افزود: درجلسات شورای نگهبان بررسی های اولیه درباره مصوبه مجلس در خصوص وقف دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است و هنوز ادامه دارد.

وی از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان درباره مصوبه وقف دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل هفته آینده و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

امروز یکی از سایت های خبری اعلام کرد: شورای نگهبان به اتفاق آراء مصوبه مجلس درباره وقف دانشگاه آزاد را مغایر اصل ?? قانون اساسی دانست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سی ام خرداد ماده وقف اموال مراکز آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی که هیات موسس یا هیات امنای آنها حق تصرف مالکانه نسبت به آن را دارند و تا تاریخ تصویب این قانون صیغه وقف آن جاری شده است یا در آینده جاری شود را در طرح حمایت و تقویت از موسسات اموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی معتبر دانستند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین با رد خبر دیگری درباره ترکیب جدید شورای نگهبان گفت: بر اساس قانون، ?? تیر امسال (?? روز دیگر) مدت دوره عضویت شش نفر از اعضای این شورا تمام می شود.

کدخدایی افزود: بر همین اساس و از این تعداد، سه نفر فقیه توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شوند و رئیس قوه قضائیه نیز سه نفر حقوقدان را برای تایید و عضویت در شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی معرفی می کند.

وی همچنین درباره ادامه فعالیت دبیر شورای نگهبان گفت: اینکه این سایت خبری آورده است که آیت الله جنتی در شورای نگهبان ماندگار خواهد شد، چنین چیزی مطرح نبوده است.

  

 

 
در حالیکه بیشتر لوازم آرایشی را واردات غیر قانونی تشکل می دهد، اغلب این وسایل غیر استاندارد بوده و از جنین مرده انسان و خوک تهیه شده است.

براساس آمار و مستندات بیش از 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق است، متأسفانه در داخل نیز اصناف و مسئولان امر هیچ نظارتی بر بهداشتی بودن آنها نمی‌کنند و در هر فروشگاه و زیرپله‌ای محصولات قاچاق آرایشی و بهداشتی فروخته می‌شود.

یکی از موارد مهم در این بخش تهیه لوازم آرایش غیراستاندارد از جنین مرده انسان و خوک است، این موضوع به لحاظ شرعی و بهداشتی مشکل دارد. در سال گذشته کشفیات این کالاها در گمرکات کشور 111 درصد رشد داشته است.

مراکز عمده قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز دوبی، عمان، کردستان و تا حدودی مرزهای ترکیه است.

 

 

 
وی با اشاره به برخی صحبت ها که اجرا کننده های این طرح را رادیکال و خشن می دانند بیان داشت: راهکارهای حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی زمان آقای خاتمی به تصویب رسیده است. کانون بانوان جمعیت رهپویان انقلاب در نشستی مسأله حجاب و عفاف را با سخنرانی سردار «بهمن کارگر» معاونت اجتماعی ناجا، نقد و بررسی کرد.

دراین نشست فیلم کوتاه مستندی از وضعیت بد حجابی زنان تهرانی در اردیبهشت 89  و مستنداتی از وضعیت کسانی که توسط نیروی انتظامی از اول خرداد ماه 89 دستگیر شده اند نمایش داده شد.

در ادامه سردار کارگر«معاونت اجتماعی ناجا» با اشاره به تاریخچه طرح حجاب و عفاف درمورد امنیت طرح امنیت اخلاقی در کشور به ویژه تهران گفت: بنا بر ابلاغ رئیس جمهور در سال 84 ، نیروی انتظامی بنابر راهکار هایی که حجاب و عفاف برای این نیرو معین کرده موظف به انجام این طرح شد که این نیرو در سال 86 اقدامات خود را در این موضوع شروع کرد .

معاونت اجتماعی ناجا با تأکید بر لزوم اجرای کار فرهنگی قبل از اجرایی شدن طرح حجاب و عفاف توسط نیروی انتظامی گفت: این طرح در سال 84 توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و نیروی انتظامی سال 86 طرح را پس از مطالبه رهبری شروع کرد. در این مدت چرا کار فرهنگی صورت نگرفته است؟

وی با اشاره به برخی صحبت ها که اجرا کننده های این طرح را رادیکال و خشن می دانند بیان داشت: راهکارهای حجاب و عفاف در شورای انقلاب فرهنگی زمان آقای خاتمی به تصویب رسیده است. دولت اصلاحات راهکارهای حجاب و عفاف را تنظیم کرده نه افراد حزب اللهی و رادیکال یعنی این حداقل های این طرح است هرچند که این طرح توسط انسانهای متعهد تنظیم شده است.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت اصلاحات روند بدحجابی در سال 84 به شدت زیاد شد به طوری که آقای خاتمی دستور به تنظیم راهکار 16 گانه حجاب و عفاف دادند و در این طرح حداقل ها مد نظر بوده است.

معاونت اجتماعی ناجا علل وقفه در اجرای این طرح را چنین بیان داشت که در اواخر سال 88 به دلیل ورود به انتخابات و درگیری های خیابانی و فتنه در این طرح وقفه ایجاد شد و در این مدت تمام نیرو و وقت نیرو های ما درگیر ایجاد امنیت در شهر بود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی مبارزه با جرم مشهود است گفت: در کشور بی حجابی از جرم های مشهود در قانون مجازات اسلامی است و به همین منظور نیروی انتظامی برای انجام این طرح هماهنگی های لازم را با وزارت کشور و دستگاه های دیگر از قبیل قوه قضاییه انجام داد و وارد کار اجرایی طرح حجاب و عفاف شد.

کارگر با تأکید بر موفق بودن گشت های ارشاد اظهار داشت: برخی می گویند گشت ارشاد موجب این بدحجابی شده این در حالیست که اگر گشت ارشاد نبود وضعیت بدتر از این می شد.

وی در ادامه افزود :مأموران متعهد و آموزش دیده در گشت های ارشاد انجام وظیفه می کنند و آنها محترمانه با مانکن نماها و مصادیق کشف حجاب در خیابان برخورد می کنند و در تمام مراحل افرادی که دستگیرمی شوند با فیلم و عکس مستند سازی شده است.

در این پایگاه های معین خواهران نیروی انتظامی با این افراد صحبت می کنند و سپس از خانوادهایشان می خواهند به پایگاه بیایند که 99 درصد آنها با گرفتن تعهد آزاد شده وفقط یک درصد به قوه قضاییه ارجاع داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون گشت نسبت وجود نداشته اظهار داشت: تا کنون شکایت از افرادی که بازداشت شده اند نداشته ایم

کارگر با اشاره به معضل زنان خیابانی گفت: نیروی انتظامی 24 ساعته می تواند تمام این افراد را دستگیر کند اما ارگان خاصی برای تحویل دادن آنها وجود ندارد و هیچ ارگانی تا کنون مسئولیت پذیرفتن زنان خیابانی را نپذیرفته است و فقط سازمان بهزیستی در تهران به ما گفته که 25 تا 30 نفر دختران فراری می تواند تحویل بگیرد.

وی گفت:در قوانین ایالات متحده آمریکا فساد ممنوع است البته بجز چند شهر، در نیویورک اگر مردی و یا زنی برای عرضه خود در کنار خیابان بایستد «اف بی آی» دستگیرش می کند. اگر خانه ای محل فحشا باشد اف بی ای می ریزد و همه را دستگیر می کند تازه اف بی آی برای این افراد تله گذاری می کند آن وقت از کشور اسلامی چه انتظاری می رود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نظر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور محترم است افزود: احمدی نژاد مخالف حجاب نیست حتماً اطلاعات غلطی به ایشان رسیده و ما هم حاضریم پاسخگو باشیم حتی اگر مأموری تخلف کرده باشد بگویند پیگیری می شود ولی مأمور ما وظیفه تحلیل ندارد. وظیفه ما فقط در مرحله اجرا و برخورد با مجرم است و در مورد جرم نمی توان تحلیل کرد و بهتر بود نیروی انتظامی در مورد کاری که انجام نمی داد محاکمه می شد نه وقتی انجام وظیفه می کند محاکمه شود.
 
 

ارسال شده در توسط منتظر منجی

انتقاد رسایی از هاشمی رفسنجانی

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت: اصرار هاشمی رفسنجانی برحضور میر حسین موسوی درجلسات هیات موسس دانشگاه آزاد نشانه عدم اعتقاد وی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: هاشمی رفسنجانی نه فقط با دعوت از موسوی برای شرکت در جلسات هیات موسس دانشگاه آزاد، عدم اعتماد و اعتقاد خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان داد بلکه قبل از آن نیز با عدم پذیرش مصوبات این شورا ثابت کرد که هیچ گونه اعتقادی به این نهاد ندارد. 
 
وی تصریح کرد این مواضع هاشمی رفسنجانی باعث می شود که "خدمات" گذشته وی به نظام در اذهان ملت به "لطمات" تبدیل شود. 
رسایی با بیان این که هاشمی رفسنجانی در زمان انتخابات و حوادث پس از آن نیز از موسوی و قانون شکنان دیگر حمایت می کرد خاطرنشان ساخت: جای تعجبی ندارد که با وجود فتنه گری های موسوی و حامیانش بازهم از آنها حمایت کند. 
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که اعتبار دانشگاه آزاد به تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی است اظهارداشت هاشمی با این اظهارنظرها در مقابل قانون اساسی و ملت ایستادگی کرده است. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اعتراض اعضای کمیسیون آموزش مجلس به عملکرد عباسپور تهرانی فرد و درخواست برکناری وی از ریاست این کمیسیون تصریح کرد تعداد زیادی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس به دلیل تخلفات قانونی عباسپور تهرانی فرد درمورد تصویب قانون وقف اموال دانشگاه آزادکه به نوعی فریبکاری به حساب می آید استعفای خود را تقدیم و اعلام کرده اند که تا زمانی که عباسپورتهرانی فرد از ریاست این کمیسیون برکنار نشود در جلسات حضور پیدا نمی کنند. 
وی افزود : اعضای کمیسیون آموزش مجلس تصمیم گرفته اند که در زمان تشکیل جلسات این کمیسیون در دفتر هیات رییسه حضور پیدا کنند و به عقیده بنده مقاومت در برابرخواسته برحق نمایندگان شان و جایگاه مجلس را بیش از پیش هزینه خودخواهی ها و رفتارهای غیرقانونی جریان فتنه و دشمنان نظام می کند.

 

 

دادگاه نظامی یک تهران 2 تن از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک را به قصاص نفس محکوم کرد.

به گزارش  رجانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح به دنبال صدور کیفرخواست علیه 12 نفر از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک توسط دادسرای نظامی تهران که در اطلاعیه قبلی اعلام گردید، پرونده به دادگاه نظامی یک تهران ارجاع شد و رسیدگی به اتهامات متهمان با رعایت مقررات قانونی در جلسات متعدد دادگاه با حضور شکات، متهمین و وکلای آنان صورت پذیرفت.

طی این جلسات اولیاء دم، جمعی از شکات و وکلای آنان به تفصیل شکایات خود را مطرح کردند و متهمان پرونده و وکلای آنان نیز به طرح دفاعیات خود پرداختند.

پس از پایان رسیدگی، دادگاه بر اساس تحقیقات انجام شده، نظریات پزشکی قانونی و سایر مستندات موجود در پرونده، دو نفر از متهمان را به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی منتهی به قتل مرحومان امیرجوادی فر، محسن روح الامینی و محمدکامرانی علاوه بر حبس، انفصال موقت از خدمت، جزای نقدی، شلاق تعزیری و پرداخت دیه، به قصاص نفس و 9 متهم دیگر را حسب اتهامات منتسب به آنان، به تحمل حبس، پرداخت دیه، جزای نقدی، انفصال موقت از خدمت و شلاق تعزیری محکوم نموده و یکی از متهمان نیز به دلیل عدم احراز جرم، از اتهامات وارده تبرئه شده است.

حکم صادره غیرقطعی است و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ب: پرونده حوادث کوی دانشگاه:

به دنبال وقوع اغتشاشات در خرداد ماه سال 1388 در کوی دانشگاه و تخریب اموال عمومی و درگیری آشوب گران با مأمورین انتظامی، جهت کنترل اوضاع و جلوگیری از اغتشاش و تخریب اموال عمومی، مأمورین انتظامی با رعایت مقررات وارد کوی دانشگاه تهران می شوند.

در این اثناء عده ای افراد متفرقه و غیرمسؤول وارد کوی دانشگاه شده و با اغتشاشگران درگیر و متأسفانه بعضی از آنان وارد خوابگاه های دانشجویی شده و تعدادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به اموال عمومی و خوابگاه های کوی و لوازم شخصی دانشجویان خسارت وارد می آورند.

به دنبال وقوع این حادثه تلخ که موجب تأثر شدید مقام معظم رهبری گردید، سازمان قضایی نیروهای مسلح در جهت انجام وظیفه قانونی خویش و با اخذ گزارش از مراجع ذی ربط، از جمله دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، مسؤولین دانشگاه تهران و دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تهران، بر اساس ابلاغ ویژه، پیگیر موضوع شده و پرونده ای جهت رسیدگی به اتهامات عوامل ضرب و شتم دانشجویان و تخریب اموال عمومی و شخصی همچنین عوامل اصلی اغتشاش و آشوب در کوی دانشگاه تشکیل می‌شود.

در این ارتباط تحقیقات جامعی از سوی دادسرای نظامی تهران انجام و تعدادی از متهمان شناسایی و تحت تعقیب قرار می گیرند. همزمان با رسیدگی به پرونده کوی دانشگاه تهران، پرونده تخریب در مجتمع سبحان نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفت و تعدادی از عوامل دخیل در این حادثه نیز شناسایی و مورد تعقیب قرار می گیرند.

در مجموع بیش از 60 نفر تحت تعقیب قضایی واقع و در نهایت بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود، دادسرای نظامی تهران 33 نفر از متهمان را مجرم شناخته و پرونده آنان را به دادگاه ارسال و در مورد سایر متهمان به دلیل عدم احراز جرم، قرار منع پیگرد صادر کرده است.

لازم به ذکر است، تحقیقات در مورد تعداد دیگری از عوامل اغتشاش در کوی دانشگاه ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات، تصمیم قضایی مقتضی اتخاذ خواهد شد.

 

 

 

 
 
پنهان نیوز:عبدالعلی بازرگان از حامیان معروف میرحسین موسوی و از اعضای اتاق فکر لندن، در نامه ای کیفرخواست گونه خطاب به محسن کدیور، عناوین اهانت آمیز متعددی  به حضرت امام خمینی (ره)، نسبت داد.

 

عبدالعلی بازرگان یکی از اعضای اصلی اتاق فکر لندن که مدعی رهبری اقلیت سبز می باشد، در نامه ای خطاب به محسن کدیور، به مقام شامخ بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حمله کرد.

«شبکه خبر دانشجو» ضمن اظهار تأسف از انتشار این نامه مغرضانه، به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن بیش از پیش چهره حامیان موسوی و کروبی و جریان فتنه و اتاق فکر آن، فرازهایی از نامه عبدالعلی بازرگان را نقل می کند.     

وی در این نامه با کینه توزی هر چه تمام، از تبعیت قاطبه ملت ایران از رهبری امام خمینی (ره) اظهار خشم کرده و می نویسد: از همان روزى که شعار «حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله» سر داده شد، انقلاب از مسیر خود منحرف شد. 

حامی میرحسین موسوی خطاب به محسن کدیور نوشته است: جمله به کار رفته در نامه شما ناخواسته و برخلاف باورتان، همان ادعا و ادبیات رسانه‌هاى رسمى را تداعى مى‌کند که بنا به فرهنگ شاه یا شیخ پرستى تاریخى، دستاورد تلاش‌هاى یک قرنِ یک ملت را به حساب جارى بنیانگذار انقلاب، یا نهضت روحانیت وابسته به ایشان، واریز مى‌نماید.

عبدالعلی بازرگان می افزاید: مگر خط امام غیر از «راهى» است که دانشجویان پیروش امروز در زندان و یا بیرون از زندان، چنان شیوه‌هائى را متعلق به دوران گفتمان انقلابى مى‌دانند و عموماً به راه دیگرى مى‌روند!؟ و مگر مدرسه‌اش غیر از همانى است که امروز آقاى مصباح طابق النعل بالنعل اداره و تدریس مى‌کند!؟

حامی میرحسین موسوی در ادامه عقده گشایی های خود علیه امام و انقلاب می نویسد: مسئله آقاى خمینى مسئله‌اى شخصى نیست، سایه سیاست‌هاى ایشان بیش از سى سال است بر سر این ملت سنگینى مى‌کند و سرنوشت یک ملت بزرگ را با تاریخ و تمدنى درخشان زیر چتر سیاه خود گرفته و آزادى و امنیت را از این مرز و بوم سلب کرده است.

عضو اتاق فکر اقلیت سبز در فرازی از این نامه عناوینی از قبیل عدم سعه صدر، نداشتن صداقت در وعده و عمل، فقدان صبر و تحمل در برابر مخالفین و رعایت نکردن عدل و انصاف درباره آنها، عدم آگاهى و شناخت به مقتضیات زمانه و عدم درک حقوق مردم و حاکمیت ملت را به معمار کبیر انقلاب نسبت می دهد.

بازرگان در ادامه این نامه در حالی که تلاش می کند کیفرخواستی برای امام امت تنظیم کند، مواردی نظیر دین گریزی جوانان، بی حجابی، قرائت خشن از دین، به باد دادن حرمت مراجع، سلب اعتماد مردم از مبلغان دین، ترویج تعصب و قشرى‌گرى، احیاء جهل و خرافات دوران قاجار، آوارگى و مهاجرت میلیون ها نفر به شرق و غرب عالم، اصرار بر ادامه جنگ بى‌حاصل دو ملت همسایه مسلمان پس از آزادسازى خرمشهر، یک میلیون شهید و مجروح، خرابى شهرها و تباه شدن سرمایه‌هاى دو ملت بزرگ به نفع ابرقدرت ها، پیمان شکنی با مردم در وعده های قبل از پیروزی انقلاب و اعدام منافقین را کارنامه رهبری امام خمینی (ره) توصیف می کند.

حامی موسوی با متهم کردن مخالفت امام راحل با فقه پویا و حمایت از فقه سنتى با تاکید بر شعائر و تجلیل و توسعه ظواهر مذهبى، می نویسد: جناب آقاى دکتر کدیور، شما نیک مى‌دانید وضعیت امروز ایران، بدون آنکه خواسته باشم نقش مردم و فرهنگ استبدادى را نادیده بگیرم، بدون هیچ تردیدى، خوب یا بد، محصول و منتج سیاست‌هاى آقاى خمینى است. آنچه امروز بر سر ملت ایران مى‌آید، ارتباط مستقیم با اندیشه فقهى و سیاسى ایشان دارد.

لازم به ذکر است بازرگان این نامه را در پی نامه اخیر محسن کدیور، عضو دیگر اتاق فکر جریان فتنه، به سید حسن خمینی نوشته است. کدیور در نامه خود از سید حسن خمینی خواسته بود به منظور حفظ حرمت پدربزرگ خود، ریشه ولایت فقیه را بزند!

در حالی که هنوز مردم انقلابی ایران اقدام هوادارن جریان فتنه در آتش زدن عکس امام راحل و شعار علیه اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی، دو میراث گرانقدر امام عظیم الشأن را فراموش نکرده اند، اهانت های بی شرمانه این حامی برجسته میرحسین موسوی، برگ دیگری بر پرونده رسوایی های جریان دروغ و نفاق می افزاید.

 

 

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های وزارت ارشاد را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تشریح کرد.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که تدبیر وزارت ارشاد برای اجرای طرح عفاف و حجاب در کشور چیست، گفت: ما با دقت مسئله را دنبال می کنیم  و تاکیداتی در این زمینه داریم.

وی با اشاره به جلسه اخیر وزارت ارشاد با مدیران مسئول رسانه ها و مطبوعات گفت: ما در این جلسه یادآور شدیم این موضوع با جدیت در رسانه ها دنبال شود ، در مقوله کتاب نیز حمایت می کنیم تاکتاب های خوبی در این خصوص به رشته تحریر در آید.

حسینی گفت: همچنین این موضوع را در تئاتر و سینما پیگیری می کنیم و مسئله حجاب از تاکیدات اصلی ما در این حوزه هاست ، ما فکر می کنیم این کار نیازمند کار فرهنگی و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ما در معرض تبلیغات وسیع شبکه های ماهواره ای قرار داریم گفت: این شبکه ها هر روز مدل های جدیدی ارائه می دهند. ما یکشنبه آینده جلسه ای با وزیر صنایع و بازرگانی، آموزش و پرورش و دستگاه های مرتبط خواهیم داشت همچنین از صدا و سیما در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد و بحث مطالبات با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سئوال که آقای رئیس جمهور از برداشته شدن انحصار درباره آگهی های بازرگانی به روزنامه ایران خبر داده بود آیا این اتفاق خواهد افتاد گفت: طبق سخنان رئیس جمهور این کار در حال پیگیری است و انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نقش اصناف و بازاریان در مقوله عفاف و حجاب گفت: اصناف می توانند برای تولید لباس های مناسب متناسب با فرهنگ ما اقدام کنند تا جامعه دچار مشکل نشود. وی ادامه داد: البته دولت هم باید از این اصناف حمایت کند به طوریکه نمایشگاه هایی برپا شود و حتی اگر لازم است یارانه به این حوزه تعلق گیرد.

حسینی در خصوص سرمایه گذاری دولت برای تغییر الگوهای فرهنگی جامعه و حرکت به سمت الگوهای مناسب که سئوال یکی از خبرنگاران بود ما در برنامه های مختلفی که در حوزه فرهنگی داشته ایم تلاش می کنیم تا به سهم خودمان بتوانیم دستگاه های مربوطه را برای اقدام های مناسب در این خصوص تشویق کنیم.

 

 

 

هتک حرمت صهیونیست ها به مسجد علی ابن ابی طالب (علیه السلام)
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا ، دکتر"طالب ابو شعر" هتک حرمت مسجد علی ابن ابی طالب(ع) در منطقه"قلسنوه" توسط یک شرکت فیلم سازی صهیونیستی را محکوم کرد.

وی با تاکید بر اینکه رهبران عرب و مسلمان باید به وظایف ومسئولیت خود در دفاع از مقدسات اسلامی در فلسطین عمل کنند، افزود: اهانت شرکت صهیونیستی به این مسجد خشم مردم فلسطین را در پی داشته است و علی رغم اعتراض مردم و درخواست اخراج گروه فیلمبرداری توهین کننده به مسجد آنها بازهم حاضر به ترک مسجد نشدند که این امر موجب بروز درگیری شد.
شایان ذکر است این موسسه صهیونیستی مدت دو هفته است که به بهانه تهیه فیلمی در ارتباط با نوار غزه و کرانه باختری در این مسجد مستقر شده است و برای ضبط بخشی از فیلم بر روی دیوار مسجد شراب ریخته و به ذات مقدس الهی توهین کرده است.

ارسال شده در توسط منتظر منجی

 به طبل توخالی نکوبید - طشت شما از بام افتاده

موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد در این هفته به سوژه‌ای سیاسی و کشمکشی غوغاسالارانه در کشور تبدیل شد.

گروهی که به دنبال تسخیر سنگر به سنگر مراکز قدرت و نهادهای علمی و اقتصادی کشور هستند، زمینه را برای دامن زدن به اختلافات و خارج کردن نبض تصمیم‌گیریها از کنترل مراکز قانونی فراهم کرده بدنبال ترفند جدیدی هستند.

اتاق فکر حامیان هیئت امناءدانشگاه آزاد در صدد توطئه جدید بوده تا به شیطنت بتوانند پرونده غیر قانونی مجموعه دانشگاه را زنده نگهدارند ظاهرا اقدام شایسته قوه قضائیه ومجلس شورا ی اسلامی باعث ناراحتی و عصبیت آقایان گردیده و دستور داده اند تا اتاق فکر این جریان اقدام به تدوین متنی مبنی بر اعتراض به رای دو نهاد مذکور داشته باشند.

در آینده بایدشاهد نامه پراکنی های اعتراضی از این دست از طرف جریانات ساختگی و افراد خاص  باشیم. این بار نیز به طبل تو خالی می کوبند که اگر بر طبل صدا دار بکوبند آبرو خودشان می رود.

 

 

استراتژی جدیدهواداران جاسبی

اتاق فکر حامیان هیئت امنا ی دانشگاه آزاد پس از مواضع جدید مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه از پیگیری امر (وقف دانشگاه) نا امید شده و با اتخاذ تاکتیک جدیدی در صدد خارج نمودن اسناد و مدارک و پرونده های مسئله دار دانشگاه هستند.

در این راستا با سر کشی به معا ونتها و ادارات کل، خود را برای تحرکات بعدی آماده خمی کنند.

اینها که خود را پیرو ولایت ،خدمتگذار به اقشار جامعه خاصا دانشجویان میدانند چرا نگران حساب و کتاب خودهستند و به گونه ای عمل می کنند که انسان فکر می کند که حتما خبری هست ! که هست.

 

 

جواد قدیری کیست؟

معاون وقت دادستان انقلاب در خاطرات خود تصریح کرده است که «جواد قدیری یکی از طراحان انفجار مسجد ابوذر بود.»

جواد قدریری البته شوهر خواهر عطریانفر عامل ترور آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر بود که پس از این عملیات در منزل عطریانفر مخفی شد و سپس گریخت و چندی بعد نیز خواهر خود را فراری داد. زهره خواهر محمد عطریانفر از مسئولان شاخه نظامی منافقین است و گفته می شود اکنون به صورت غیر رسمی همسر چهارم مسعود رجوی است.

عزت شاهی مبارز قدیمی و مسئول بازپرسی کمیته انقلاب اسلامی در کتاب خاطراتش به نکته مهمی در روابط عطریانفر و جواد قدیری  اشاره کرده و می گوید:

"من در جایی شنیدم که قبل از ترور آقای خامنه‌ای، جواد قدیری گفته بود که کار نظام در همین پنج ـ شش روز تمام است، و اینها (مسئولین نظام) هم بار و بنه‌اشان را بسته‌اند. من همان موقع به آقای خسرو تهرانی که در اطلاعات نخست وزیری بود پیغام دادم که جواد قدیری شوهر خواهر آقای عطریانفر (که در وزارت کشور است) چنین حرفی زده است. ما جای او را هم پیدا کرده‌ایم، بیایید پی‌گیری کنید که آنها این کار را نکردند. بعد خودمان حکم گرفتیم و رفتیم تا منزل او را بازرسی کنیم که دیدیم تخلیه شده است، گویا مدتی در منزل محمد عطریانفر در اختفا به سر می‌برد و بعد هم شنیدیم که از کشور گریخت و پس از چندی هم عطریانفر خواهرش زهره را به صورت غیرقانونی و قاچاق نزد وی فرستاد."

ذکر این خاطره تاریخی به معنای صحت و یا تائید آن از سوی جهان نیست. ادعایی است که در کتاب  خاطرات عزت شاهی مطرح و بارها نقل شده است. جهان بدون هرگونه پیش داوری، این فرصت را مهیا می کند تا به این بهانه تاریخی آقای عطریانفر دفاع یا توضیحات خود را مطرح کنند.

 

 

 

دیدار یاسر مصطفوی با فتنه گران 88

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/6-4-1389%5CIMAGE634132283849218750.jpg

اخیراً عکس‌هایی از حضور سید یاسر خمینی در منزل حسین مرعشی که مدتی است در مرخصی زندان بسر می برد منتشر شده است اخیراً عکس‌هایی از حضور سید یاسر مصطفوی در منزل حسین مرعشی که مدتی است در مرخصی زندان بسر می برد منتشر شده است که در میان رسانه‌های ضدانقلاب بازتاب گسترده‌ای داشت. پیش از این نیز عکس هایی از سید حسن مصطفوی در کنار برخی سران فتنه منتشر شده بود که اعترضات گسترده‌ای در پی داشت.

مدتی پیش نیز خبری منتشر شد که نشان می داد عده‌ای تلاش می کنند از نام سید حسن و خاندان او به نفع خود و منافع سیاسی یک جریان خاص بهره‌برداری کنند. مردم در 14 خرداد و در روز سالگرد رحلت حضرت امام، تنها یک مطالبه داشتند و آن نیز اعلام برائت سید حسن مصطفوی از اهانت کنندگان به امام و نظام و صحنه سازان فتنه پس از انتخابات بود.

لازم به ذکر است سید حسین مرعشی به جرم نقش مباشرت در حوادث پس از انتخابات و به اتهام موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامی و به تجویز ماده 19 این قانون به تحمل یک سال حبس و محرومیت دائم از شرکت در هرگونه حزب و موسسه که به کارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی بپردازد محکوم شده است.

 

 

شوک جدید برای جریان فتنه در راه است

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/6-4-1389%5CIMAGE634132288442031250.jpg 

این چهره سیاسی برجسته درنهایت با نظام باقی خواهد ماند و حاضر نیست نظام را قربانی کند. اخیرا  یکی از سایت های تند روی جریان  فتنه  اعلام داشت که یکی از مسئولین برجسته نظام تصمیم گرفته است از مسئولیت های فعلی کناره گیری نماید.

به گزارش جوان آنلاین این سایت در ادامه ضمن خرسندی از این اتفاق نوشت: از این به بعد  اوقات شریف  ایشان صرف مبارزه با کجی ها وغاصبین انقلاب خواهد شد. حساسیت این خبر از این روی می باشد که در طول هفته گذشته این چهره برجسته و با سابقه سیاسی کشورمان  در مصاحبه ای تقریبا همین موارد را اعلام داشته بودند و دلیل آنرا سن بالا وخستگی اعلام داشته بودند. از سوی دیگر اخباری مبنی بر فعال شدن و تحرکات جدید یک چهره اقتصادی- سیاسی فراری درلندن به گوش می رسد.

البته شنیده های خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که این چهره برجسته سیاسی کشور تاکنون چندین مرتبه اعتراضاتی به سران فتنه داشته و از عملکرد آنان در به چالش کشیدن نظام در عرصه های مختلف به شدت انتقاد کرده است. حتی بعضی از بزرگان جریان فتنه معتقدند حمایت این چهره سیاسی برای ما چندان هم مناسب نیست چون او درنهایت با نظام باقی خواهد ماند و حاضر نیست نظام را قربانی کند.

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند با ابراز خوشحالی جریان فتنه از اعلام خبر کناره گیری احتمالی این چهره سیاسی که بیشتر شبیه یک صحنه آرایی جدید می باشد و تحرکات مشکوک چهره فراری در لندن و ارتباطات خاصی که وی د رتهران دارد باید منتظر یک شوک جدید برای احیای جریان فتنه باشیم.

 

 

حرکات اعتراضی در لایه های درونی نظام

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/6-4-1389%5CIMAGE634132385727968750.jpg

اتاقهای فکر بالادستی جریان اصلاحات روشهای جدید را برای ادامه حرکات اعتراضی جریان فتنه برنامه ریزی کرده اند. پس از پایان موقت تاکتیک جریان فتنه در کف خیابان و تغییر فاز ظاهری این جریان ، اتاقهای فکر بالادستی جریان اصلاحات روشهای جدید را برای ادامه حرکات اعتراضی جریان فتنه برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش جوان آنلاین در یکی ا زجلسات اتاق فکر جریان فتنه که با حضور چهره های برجسته جریان موسوم به اصلاحات و برخی از سران فتنه برگزار شد "حرکات اعتراضی در لایه های درونی نظام" در دستور کار قرار گرفت.

بنابراین گزارش مقرر گردید که حرکات اعتراضی نیروهای این جریان که در سیستم های دولتی و حکومتی حضور دارند به صورت برنامه ریزی شده آغاز شود. یکی از چهره های تندرو جریان فتنه در این زمینه گفت: "بر و بچه های مشارکت و سازمان مجاهدین(انقلاب) در کل این سیستم حضور دارند. آن روزها که همه را به شکلهای مختلف وارد سیستمهای دولتی کردیم امروز باید فایده اش را ببریم. این افراد باید سازماندهی شده جلو حرکت سیستم را بگیرند. برای مثال الان وزارت صنایع دست کارگزاران است. وزارت نیرو دست مشارکت است. ما باید برای ادامه مسیر کل ظرفیت ها فعال کنیم."

همچنین (م.ح) از نزدیکان سید محمد خاتمی که درجلسه حضور داشت ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت مجلس گفت: " ما نباید فکر کنیم که همه نمایندگان اصولگرا هستند. باید از این فرصت پیش آمده که اختلافات بین نمایندگان علنی شده نهایت استفاده را ببریم". گفتنی است حمایت کروبی و موسوی در رزوهای اخیر ازمجلس در همین راستا ارزیابی می شود.

لازم به ذکر است  طرح استفاده از تمام ظرفیتها برای ادامه مسیر طرح مرد خاکستری اصلاحات می باشد که پیش ا زاین و پس ازپایان تاکتیکی فاز خیابانی مطرح کرده بود . در همین راستا و در جهت استفاده از تمام ظرفیتها، استفاده از مراجع و علما نیز دردستور کار اصلاح طلبان قرار گرفته است و حتی (الف.م.ج) از اعضای اصلاح طلب شورای شهر به دلیل سوابق خانوادگی ماموریت یافته جهت ارتباط گیری و دیدار نزد و علما و مراجع برود و نظر آنها را جلب نماید.

 

 

"صداهای جهان" ؛ طرح سایبری براندازی

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/5-4-1389%5CIMAGE634131572009687500.jpg 

جذب روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای ایرانی یکی از اهداف پروژه های های مربوط به جنگ نرم میباشد. یکی از پروژه هایی که برای رصد و برنامه ریزی عملیاتی درفضای سایبری برنامه ریزی شد پروژه «صداهای جهان» بود. به گزارش جوان آنلاین  پروژه «صداهای جهان» زیر مجموعه مرکز برکمــن (دانشگاه هاروارد) در سال 2004 تعریف شد. هدف این پروژه تمرکز بر تمام بلاگرهای دنیا بخصوص کشورهای مخالف امریکا از جمله ایران است تا بتوانند به هدف خود که ایجاد جنگ روانی در این کشورهاست دست پیدا کنند.

دهمین راستا یکی ا زفعالین رسانه ای جریان دوم خرداد که از سالهای گذشته بعنوان آموزش دهنده اصلی این جریان د رآشنایی با اینترنت و .... بوده است  می گوید:منابع مالی این پروژه را بنیاد سوروس ( OSi) تأمین میکند که به اکثر مؤسسات غیر دولتی در دنیا کمک مالی میکند. طراح و پیگیر این پروژه فردی به نام «زوکرمن» است که قبلاً در بنیاد سوروس فعالیت میکرده است. او بر روی استفاده از اینترنت برای براندازی نرم در کشورهای مختلف فعالیت زیادی داشته است و با نهادهای اطلاعاتی امنیتی غربی نیز رابطه دارد.

وی می افزاید: فرد فعال دیگر در این پروژه خانم «ربکامک کین» است که قبلاً در CNNفعالیت داشته است. بر اساس مشاهدات و اطلاعات موجود پروژه «صداهای جهان» توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ساپورت مالی میشود و این سازمان، آن را طراحی کرده تا بتواند درکشورهای مخالف امریکا نیروها را جذب کند و یک جنگ روانی از طریق وبلاگها علیه حکومت در آن کشورها راه اندازی کند.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که جذب روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای ایرانی یکی از اهداف پروژه های میان مدت و دراز مدت سازمانهای جاسوسی غربی بویژه «سیا» در پروژه های مربوط به جنگ نرم میباشد البته شاید سیا مشخصا خود وارد این یارگیری نشود ولیکن از طریق برخی سرویسهای واسطه این جذب نیرو صورت خواهد گرفت.

برای جذب افراد مختلف از طرق مختلف وارد میشوند آنها میدانند که یک فرد رسانهای علاقه به مطرح شدن دارد چه از طریق مصاحبه و گفتوگو با نشریات و رسانه های گوناگون، استفاده از این افراد به عنوان کارشناس در رادیو، تلویزیون و.... روشهای جذب افراد مختلف است و بستگی به نقاط ضعف آنها دارد.

بنابر این گزارش، جذب برخی بر اساس مسائل مالی صورت میگیرد و یا از طریق مسائل جنسی و ارتباط جنسی مخالف جذب این سازمانها میشوند اما روش مالی برای جذب افراد در ایران کاربرد بیشتری داشته است. در این میان NGOها نقش مهم و به نوعی محلل در این خصوص بازی میکنند NGOهایی که منابع مالی شان از خارج کشور تأمین میشود به گونه ای به آنها پول تزریق میشود که قابل بررسی نیست.

این فعال رسانه ای جریان دوم خرداد در ادامه می گوید: مؤسسه گفت وگوی ادیان متعلق به محمد علی ابطحی و یا مؤسسه گفت وگوی تمدنهای محمد خاتمی و صادق خرازی از طریق دیگر مؤسسات خارجی مانند «هیفوس»، «سوروس»، «کلوپ مادرید»، «جرمن مارشال فایند» و. . . تأمین مالی میشوند. مؤسسات خارجی بیشتر در زمان جنگ سرد بوجود آمدند اما بعداز ماجرای 11 سپتامبر رشد و گسترش قابل توجهی پیدا کردند.

جوان آنلاین بزودی در گفت وگ ویی  اختصاصی با این فعال رسانه ای جریان اصلاحات از پروژه های رسانه ای براندازی که در سالهای تسلط جریان دوم خرداد طراحی شده بود پرده خواهد برداشت.

 

 

حراست از نظام از همه مسائل واجب‌تر است

آیت‌الله حسین نوری همدانی  در دیدار جمعی از افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن فرخنده میلاد امیرالمؤمنین علی(ع)، این روز بزرگ را بسیار پرفضیلت و مبارک دانست و گفت: بیان و زبان ما از تجسم شخصیت برجسته حضرت علی، تبیین مناقب و بزرگواری‌های ایشان ناتوان است.
وی افزود: بیان ویژگی‌های خارج از حد تصور و درک بشر در کلام نبوی به خوبی تبلور داشته و افتخار ما شیعیان، ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است، زیرا در روز غدیر خم که پیامبر اکرم(ص) منصب امامت ایشان را معرفی کرد، دین و نعمت کامل و تمام شد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عمل به تکلیف بر اساس شرایط و مقتضیات زمان یکی از پیام‌هایی است که از زندگی پربرکت وصی رسول‌الله(ص) درمی‌یابیم.
وی همچنین تصریح کرد: مؤمنان باید شرایط زمان و جریانات پیرامون را به خوبی بشناسند و بدانند که در هر دوران وظیفه و تکلیف ایشان چیست ودشمنان چه نقشه‌ها و دسیسه‌هایی برای ضربه زدن به نظام اسلامی در سر می‌پرورانند.
آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: تشخیص وظیفه و گام برداشتن در مسیر انجام تکالیف بسیار مهم و حیاتی است و حضرت علی(ع) نیز در زمان بعثت رسول اکرم(ص) در کنار ایشان و همراه با ایشان گام برمی‌داشت و با حضور مؤثر در غزوات و صحنه‌های سیاسی موانع و سدهای دشمنان را درهم شکست.
وی با اشاره به ایجاد جریانات انحرافی پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و 25 سال خانه‌نشینی حضرت علی(ع) اظهار داشت: در آن زمان علی(ع) همان علی شجاع و مدبر زمان رسول‌الله(ص) بود، اما با وجود دشمنان خارجی و منافقان داخلی بسیار که به دنبال ریشه‌کنی اسلام بودند، ایشان بنابر مصلحت جهان اسلام تحمل کرد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه امیرالمؤمنین علی(ع) پس از رسیدن به خلافت نخست حکومت اسلامی برپا کرد، ابراز داشت: امروز در کشورمان نظام اسلامی و ولایی با حضور رهبری فقیه، مدبر و آگاه به زمانه برقرار است و این موضوع بسیار با اهمیت بوده و حفظ و حراست از آن از همه چیز واجب‌تر است.
وی در ادامه افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت مجاهدت امام راحل(ره) و خون پاک شهیدان بسیار به دست آمده و باید با همه توان از آن حفاظت کنیم و از شگردهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی آگاه باشیم.
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری، به دارآویختن یک مجتهد جامع‌الشرایط را یک واقعه عجیب و دردناک تاریخی دانست و گفت: با نفوذ افراد غرب‌زده به جریان مشروطه متأسفانه این مسیر به انحراف کشیده شد و شیخ فضل‌الله با آگاهی از شرایط و حساسیت زمان در برابر آنها ایستادگی کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر ظلم مستکبران و پایداری در مسیر حق و حقیقت بسیار مهم و حیاتی است، تصریح کرد: در طول تاریخ مردم و علمای دین در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردند، اما فقط امام راحل(ره) توانست رژیم طاغوتی را به کلی از میان ببرد.

 

 

موسوی و کروبی اعتراض منتقدین به رای مجلس را نامشروع دانستند!

 

کروبی و موسوی با زیر سوال بردن انتخابات مجلس در ادامه تصریح کردند که مطابق قانون اساسی اعمال قوه مقننه از طریق مجلس شورای اسلامی است و این مجلس در عموم مسایل در حدود مقرر قانون اساسی می‌تواند به وضع قانون مبادرت کند اما عده ای حتی جایگاه این مجلس که شرائط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان در آن رعایت نگردیده را بر نمی تابند.

این دو در ادامه اظهارات خود بدون اشاره به آنچه طی یک سال گذشته انجام داده اند تصریح کردند: لازم است همگان در مقابل این گونه رفتارها که جایگاه نهاد قانونگذاری و اختیار نمایندگان را سلب می کند، موضع بگیرند و به قانون گریزان اجازه ندهند با چنین شیوه هایی مقاصد نامشروع خود را پیش ببرند.

 آنان همچنین تاکید کردند که اگر توسل به قانون گریزان و متجاوزان به یک قاعده نامبارک تبدیل گردد، دیگر حرمتی برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی باقی نخواهد ماند و این امر گزینش بردار نخواهد بود.

تعجب نکنید این سخنان بدون تحریف این آقایان هست که با توسل به  قانونگریزیبه مدت  12ماه  قائده ای نامبارک را به نظام جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

این دو بدون در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحرکتی با  حساب و جهت دار در حمایت از عده ای در مجلس که بدون  توجه به مر قانون مصوبه ای باطل را به رای گذاشته و از آبروی مجلس برای عد ه ای مشخص مایه گذاشتند ، که در جریان انتخابات از آنان بدون حساب وکتاب از اموال و دارائی های دانشگاه آزاد حمایت شد.

در اینجا لازم است به لیست جدید اعضای هئیت امناء دانشگاه آزاد که معلوم نیست  از طرف کدام مرجع قانونی انتخاب شده اند نگاهی بیندازید.

اکبر هاشمی رفسنجانی، دکتر عبدالله جاسبی، مهندس میرحسین موسوی، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، دکتر ابراهیم حسن حبیبی، حجت الاسلام دکتر محسن قمی، دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر حمید میرزاده اعضای جدید هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

پاسخ سئوال سوم

فاصله عمیق طبقاتی بجامانده از حکومت خودکامه شاه در ایران از جمله موارد مهمی بود که مورد اعتراض مردم در طی انقلاب ایران بود و محو و برداشتن این فاصله طبقاتی از جمله آرمانهای مهم انقلاب بشمار می رفت .

مهمترین علت پیدایش طبقات در جامعه ایران حاکمیت عده ای معدود بودکه از طبقه ممتاز و اشراف تشکیل شده بودند .

انقلاب در گام اول باعث برهم زدن روابط طبقاتی در ایران گردید گرچه جلوه های فقر و پریشانی و ستم اقتصادی هنوز در اجتماع به چشم می خورد.بدیهی است که حل معضل فقر و ستم اقتصادی در هیچ جامعه ای یک روزه میسر نیست ، بلکه برنامه و زمان برای اجرای آن لازم است .

مهمترین عامل برای امحای فقر که همان برهم خوردن نظم طبقاتی و برکناری طبقه استثمارگر بود همزمان با انقلاب روی داد .

از قضا درک همین موضوع که مردم در طول تاریخ مورد ستم و استثمار واقع شده اند می توانست به این موضوع کمک کند که گزوههاجهت گیری های سیاسی و اجتماعی خود را در راستای تحقق رفاه و توسعه برای مردم و اجتماع تنظیم کنند .

جهت گیری که متأسفانه پس از انقلاب ایران توسط گروههای سیاسی بدست فراموشی سپرده شد . قشری که عنوان روشنفکر مترقی و را یدک می کشیدوآرمان خود را برقراری جامعه بی طبقه عنوان می نمود با دردهای مردم بیگانه تر بود .

مجاهدین خود در تحلیل های درونی " خاستگاه" خود را بورژوازی ملی ( سرمایه داری کوچک )و " خواستگاه "خود را طبقه کارگر ( پرولتاریا ) معرفی می نمودند .

چنین دسته بندی هایی گرچه برگرفته از تئوریهای مارکسیستی بود و در انطباقی با واقعیات جامعه ایران نداشت ، اما مبین این واقعیت بود که آنها خود نیز پس از ورود به اجتماع با این خقیقت مواجه شدند که قشری جدا از توده مردم هستند .

در تمامی مواضع سیاسی مجاهدین پس از انقلاب ، آنجا که از آلام و رنجهای توده های مستضعف سخن گفته می شد یک تراژدی تبلیغاتی بود که آنان رادر اردوی خلق وسایرین را ضد خلق نمایش می داد. آنچه به عنوان محو استثمار به آن اشاره می شد بیانیه ای سیاسی علیه حاکمیت بود و آنجا که شعار حاکمیت خلق ها بر سرنوشت خود را می داد صراحتاْ اشاره ای بود به برداشت فلسفی آنان از سوسیالیسم واینکه قدرت ارث محتوم وتاریخی گروه آنان است.

درست هنگامیکه زمان آن فرا رسیده بود تا گروههایی که خود را خلقی قلمداد می نمودند در جبهه سازندگی برای نابودی فقر و سعادت مردم تلاش کنند در یک امتحان تاریخی شکست خوردند . اسلحه را انتخاب نمودند و آتش سلاح را بر روی مردم گشودند. هنگامی که در اکتبر 2002 در برزیل ( لولاداسیلوا ) در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید جهان از این که یک کارگر فنی توانسته بود به ریاست جمهوری برسد شگفت زده گردید .در ایران این پدیده دو دهه قبل از آن روی داده بود .

آقای محمد علی رجائی از مبارزین زمان دیکتاتوری فردی بود که در جوانی با تحمل رنجها و دست فروشی توانسته بود امرار معاش کند و به تحصیل بپردازد ، او که از شخصیت های برجسته ملی بود پس از انقلاب آرمان خود را خدمت به محرومین جامعه قرار داد و هنوز هم در دوردست ترین روستاهای ایران سخن از مردی گفته می شود که برای پیرمردان و پیرزنان بی سرپرست حقوق و مستمری تعیین کرد و تا کنون در ایران به یاد او این روش برقرار است .

آتش سلاح تروریسم شخصیتی همچون رجائی را جزو اولین ا هداف خود قرار داد ؛

بسیاری از شخصیتهایی که پس از انقلاب در رأس حاکمیت قرار گرفتند چنین سرنوشتی داشتند و درد مردم را با وجود خویش لمس کرده بودند افرادی که یکایک در کین توزی تروریستها از ایران گرفته شده اند .

درمورد جهت گیریها مردم گرایانه وطبقاتی جریانهای سیاسی پس از انقلاب می توان زیاد سخن گفت.

اما در یک داوری بی طرفانه باید اذعان نمود پیدایش خشونت در ایران اعتراضی به وضع نابسامان اجتماعی نبود ، بلکه مسببان تروریسم باید پاسخگو باشند که بااعمال خشونت تا چه اندازه مانع پیشرفت وبرقراری عدالت اجتماعی شده اند.

برای ثبت در سینه تاریخ باید یادآور گردید در میان سیاستمداران هوشمند وآزادیخواهان جهان هیچگاه سر چشمه تروریسم در ایران که همانا تمامیت خواهی و حمایت نیروهای بیگانه بوده است ناشناخته نمانده است.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

پاسخ به سئوال دوم

----------------

هر اندازه در یک جامعه اختناق کمترباشد محیط برای رشد تروریسم مساعدتر است ، زیرا برطبق یک قانون ، محدودیت های کمتری دامنگیر شهروندان می شود و نه فقط شهروندان عادی بلکه گروههای مخرب نیز می توانند از آزادی و امکاناتی که در اختیار همه قرار دارد در راه رسیدن به اهداف خود استفاده نمایند .و نیز آسیب پذیری حکومت در مقابل تروریسم بیشتر است .

و دقیقاْ به همین دلیل است که در هیچکدام از نظامهای توتالیتر جهان از اتحاد جماهیر شوروی و چین و ویتنام گرفته تا عراق و لیبی هیچگاه یک سازمان چریکی نتوانسته در درون کشور شکل بگیرد ، زیرا کنترل مطلق بر تمام شئون اجتماعی و فردی از طرف دولت حاکم بوده و کوچکترین حرکتی در نطفه خفه شده است .

دیر زمانی از انقلاب ایران و دوران پس از آن نمی گذرد ، برای آنها که حافظه خوبی دارند نیاز به یادآوری نیست که در ایران پس از انقلاب حدود 150 گروه سیاسی و شاید 250 نشریه و روزنامه وابسته به گروهها فعالیت می کردند .اتفاقی که شاید در هیچ کجای دنیا نیفتاده باشد .

فعالیت این گروهها طیف بسیار گسترده ای را در بر می گرفت از استالینیستها تا مدعیان اسلام انقلابی و گروههای متحجر مذهبی که حکومت جدید را متهم به زیر پا گذاشتن احکام شرع و همدستی با کمونیستها می کردند ،در این طیف قرارداشتند .
منافقین به انتقادهای فدائیان ( گروه کوچک کمونیستی ) به برنامه منافقین
مبنی بر ملی کردن سرمایه های …….چنین پاسخ می دهند :

"اگر نویسندگان کار (نشریه فدائیان ) مجاهدین را نمی شناختند و یا از اعلامیه ها و نشریات و موضعگیری های سیاسی مجاهدین ( که به طور مرتب در مطبوعات کثیرالانتشار نیز منعکس می شد ) بی خبر بودند ، ممکن بود این ایراد را به حساب سوء تفاهم یا بی اطلاعی بگذاریم ………

چگونه باید پذیرفت که اعلامیه ها و نشریات منافقین
که در مطبوعات دیگر هم منعکس می شد حاکی از اختناق باشد !

در ادامه همین پاسخ اضافه می کند : "این کدام نیرو بود که بلافاصله بعد از تسخیر لانه جاسوسی ( سفارت آمریکا ) افشاگری تمام عیار ، لغو کلیه قراردادها و مصادره کلیه سرمایه ها را نصب العین تمامی حرکت قرار داد و تا به آخر بر آن پای فشرد و این شعارها را در ابعاد میلیونی تا اعماق توده مردم پیش برد ؟

آیا ممکن است که نویسندگان کار حتی یکی از میلیونها پوستر و اعلامیه و پلاکاردی را که در همین رابطه فقط مجاهدین در تهران پخش کردند ندیده باشند ؟

آیا ممکن است که آنها هیچیک از اعلامیه های مکرری را که دقیقاْ با تأکید بر کلمه مصادره هر روز یا روز در میان از جانب ما صادر می شود ملاحظه نکرده باشند ؟

توجه کنید که در اینجا تأکید بر پخش میلیونی پوستر و اعلامیه و پلاکارد فقط در تهران است و این نه تنها یک اتفاق فوق العاده بلکه هر روز یا روز در میان می باشد که طبیعتاْ نتیجه قهری آن وجود آزادی بیان است .

در جائی دیگر در پاسخ به گروههای چپ که فعالیت منافقین
در عرصه انتخابات را نوعی سازشکاری می دانند چنین می گویند :

"ممکن است عده ای برای توجیه مطلق کردن تضادشان با سیستم معتقد باشند که حالا ما در اتمسفر دقیقاْ فاشیستی به سر می بریم . حال آنکه فاشیسم به معنی علمی و فنی آن ( و نه به معنا و اصطلاح رایج ) حاکی از دیکتاتوری عریان تروریستی سرمایه داری ، و به ویژه سرمایه داران فوق ارتجاعی جناح مالی است که طبعاْ به این معنی در ایران کنونی موردی ندارد …….."

از این دقیقتر و علمی تر نمی توان فضای سیاسی و اجتماعی پس از انقلاب را تصویر نمود .مگر همانطور که مجاهدین یادآوری نمودند :" گرفتار یک چپ روی نامعقول و بیمارگونه و مذموم و ناپسند شده باشیم ."

بیان این واقعیتها از زبان خود منافقین
ناشی از همان منطق توتالیتر و برای بر سر جای خود نشاندن گروههای رقیب ومنتقد بود .

در اندیشه و منطق توتالیترمنافقین
جامعه و تمام آثار گذشته آن باید از بین برود و جامعه نوینی پدید آید . و فقط به این ترتیب است که انسان طراز نوینی پدید خواهد آمد.

برای آفرینش جامعه ایده ال باید از صفر شروع کرد .باید ناپاکان را از میان برد و انسان (نوین ) و عاری از ناخالصی های گذشته را از نو خلق کرد .

اما روش این منطق نابالغ و کوته فکر چنین است که با خراب کردن آغاز می کند تا تمدن نوین و دلخواه خود را بر آن خرابه بنا کند ، اما آنچه با موفقیت به پایان می رسد تنها خراب کردن است و تمدنی که به دست توتالیتاریسم ساخته می شود انتظاری بیهوده است .

از جائی که در انقلاب ایران ویرانی و نابود سازی تمام مظاهر یک حاکمیت ، آنگونه که مورد نظر منافقین
بود اتفاق نیفتاد و نهادهای اجتماعی نظیر ، بازار ، دانشگاه ، ارتش ، و غیره بطور کامل نابود نگردید و یا اقتصاد ، بازرگانی ، سیاست خارجی و نظایر آن کارکرد ایدئولوژیک نیافت می توانست زمینه ساز سلطه مجدد امپریالیسم ( نه در واقعیت ، بلکه آنگونه که آنها در متون مارکسیستی مطالعه نموده بودند ، چرا که اگر جز این بود اکنون ایران دیگر با آمریکا مشکلی نداشت ) باشد و بالطبع آن حکومت نیز می توانست به جای تکیه زدن بر مردم یک دیکتاتوری باشد.

بدینگونه منافقین
  حکومت ایران را در دادگاهی محکوم نمودند که خود دادستان و قاضی و شاهد بودند و حکم صادره نابودی بوسیله عملیات گسترده تروریستی شهری بود .

منافقین از ابتدای جابجایی قدرت در ایران آنچه را پیش روی خود می دیدند درگیری خشونت بار با حاکمیت بود و تنها مشکل تصمیم بر سر زمان وبهانه آغاز بود.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

به رغم فاصله سازمان از روحانیت به لحاظ فکری ،منافقین تلاش می کردند تا از وجهه روحانیون و نفوذ آنان و حتی شخص امام (آیت الله خمینی) که موقعیت ممتازی در میان انقلابیون و عامه مردم مبارز داشت ، استفاده کنند .

در این زمینه سازمان فعالیت ویژه ای را آغاز کرد که بتواند از امام برای خود تأییدیه ای بگیرد . اما پیش از آن که در این اندیشه بیفتد ، سازمان با مشکلی که در جریان هواپیما ربایی خود به بغداد پیدا کرد ، نیازمند بهره گیری از نفوذ امام (آیت الله خمینی) در عراق شد.

با زندانی شدن افراد سازمان ، نماینده ای از طرف آنان نزد امام (آیت الله خمینی) رفت تا از ایشان بخواهد برای آزادی آنان وساطت کند که امام (آیت الله خمینی) نپذیرفت . این شخص تراب حقشناس بود که سالها در عراق و سوریه برای سازمان کار می کرد .

به هر روی آن ماجرا با کمک فلسطینی ها خاتمه یافت و پس از آن سازمان به فکر آن افتاد تا با معرفی مرام خود به امام (آیت الله خمینی) ، ایشان را به تأیید سازمان بکشاند . در این باره از هر وسیله ممکن استفاده شد .

نخست استفاده از روحانیون ایران و نامه ها و پیامهایی آنان برای امام (آیت الله خمینی) ارسال کردند . علاوه بر آن سازمان مأمور ویژه ای را مسؤول این کار کرد . این شخص حسین روحانی از کادرهای اصلی سازمان و مؤلف کتاب " شناخت " بود .

هر دو نفر بعدها در جریان ارتداد داخلی سازمان مارکسیست شدند و در سال 57 سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر ، یعنی خشن ترین سازمان کمونیستی در ایران پس از انقلاب اسلامی را بنیانگذاری کردند .

در سال 59 این دو نفر مصاحبه ای مفصل با نشریه خود کرده اطلاعاتی را درباره روابطشان با امام (آیت الله خمینی) در نجف منتشر کردند . از آنجا که اطلاعات این افراد برای شناخت ماهیت اندیشگی سازمان اهمیت دارد ، و در عین حال سرسختی امام (آیت الله خمینی) را ، آن هم در اوج مبارزه با شاه و نیازش به جوانان و نیروی آنان در برابر انحرافات نشان می دهد، مروری بر این مطالب خواهیم داشت : طبعاْ صحت و سقم برخی از این اظهارات باید با اظهارات کسانی که طرف آنان بوده اند مقایسه شود :

روحانی و حق شناس در پیکار( ش 67) با اشاره به مصاحبه محمد منتظری که به مجاهدین و التقاطی بودن آنان حمله کرده بود ، به بیان همکاری برخی از روحانیون نجف با منافقین
در آن سالها اشاره کرده اند .

از جمله به حجت السلام دعایی که سمپات نیرومند آنان در نجف بوده و حتی کارهای خود را در این زمینه از آیت الله خمینی مخفی می کرده است .( ش 68 ، ص 9) .

در آنجا همچنین آمده است که تراب حق شناس سه سال در قم تحصیل کرده (37 _ 1339) ومدتی هم در نجف در مدرسه سید محمد کاظم یزدی برای چند نفر از طلاب از جمله آقای دعایی درس تفسیر قرآن و نهج البلاغه می گفته است .( پیکار 68،ص9) .

حق شناس می گوید که در سال 1344 هم مدتی با مرحوم مطهری مراوده داشته و حتی کتاب " علل گرایش به مادی گری " را برای ایشان ویرایش و غلط گیری کرده است .( همان ، ص 15) .

وی همچنین اظهار می دارد : کتاب " شناخت منافقین
" را آقای دعایی در نجف چاپ کرده و هزینه آن را خودش پرداخته است .( ش 69 ، ص 14) .

حسین روحانی نیز در پیکار (ش70 ،ص 7 ، 12 ) و ( ش 72 ، ص 10 ) مطالبی در ارتباط بامسائل نجف و برخورد منافقین
با امام (آیت الله خمینی) آورده است .

همچنین در ( ش 76، ص 16) پاسخ امام (آیت الله خمینی) در مقابل نامه آیت الله طالقانی برای نجات منافقین
که با هواپیما به عراق رفته بودند را آورده و اظهار می دارد که امام (آیت الله خمینی) دو مطلب را گفت :

نخست آن که اگر من وساطت کنم وضع بدتر می شود و دوم آنکه قصد آن را ندارم تا از بعثی ها درخواستی بکنم .

همچنین تراب حق شناس میگوید که نامه مفصل هاشمی رفسنجانی را به امام (آیت الله خمینی) درباره مجاهدین ، من به عراق بردم .( ش 77 ، ص 13) حق شناس می افزاید : آقای مطهری هم سفارش کرده بود .( ش 77،ص 13) همین طور مجدالدین محلاتی هم نامه ای در حمایت از منافقین
به امام (آیت الله خمینی) نوشت ( همانجا ) حقشناس می افزاید: " آیت الله خمینی هیچ جواب مثبتی به آن نامه ها نداد ". پیکار ( ش 77 ، ص 13)

حق شناس می افزاید : آقای منتظری هم نامه ای درباره حمایت مجاهدین نوشت . متن این نامه و تصویر آن در پیکار ( ش77، ص 14) آمده است ؛ اما متن نامه :

پس از تقدیم سلام و تحیت به عرض عالی می رساند ، چنانکه اطلاع دارید عده زیادی از جوان های مسلمان و متدین گرفتارند و عده ای از آنان در معرض خطر اعدام قرار گرفته اند .

تصلب آنان نسبت به شعائر اسلامی و اطلاعات وسیع و عمیق آنان بر احکام و معتقدات مذهبی معروف و مورد توجه همه آقایان روحانیون واقع شده . از مراجع و جمعی از علمای بلاد اقداماتی برای تلخیص آنان کرده اند و چیزهایی نوشته شده . بجا و لازم است از طرف حضرتعالی نیز در تأیید و تقویت و حفظ دماء آنان چیزی منتشر شود .

این معنا در شرایط فعلی ضرورت دارد ؛ چون مخالفین سعی می کنند آنان را منحرف قلمداد کنند . البته کیفیت آن بسته به نظر حضرتعالی است .

تراب حق شناس می گوید در بهمن 50 جلسات مرتبی با آیت الله خمینی درباره سازمان منافقین
داشتیم .( ش 77). حسین روحانی نماینده دیگر منافقین در عراق هم در پیکار ( ش 78،ص 13، 15، 79) مطلبی گفته و در ( ص 16) می گوید مجموعه جلسات تقریباْ ده ساعت می شد .

ما تک تک دیدگاههایمان را می گفتیم و ایشان در آخر نظرش را می گفت . آخرین جمله ای که آیت الله خمینی به من گفت این بود : آقا این مطلب را پیش خودتان داشته باشید ، واقع امر این است که من اعتقادی به مبارزه مسلحانه ندارم ( ش80، ص17) پس از آن هم به اختلاف نظر مجاهدین با ایشان درباره تکامل و معاد اشاره کرده است .

حسین روحانی پس از انقلاب اعتراف کرد که از طرف سازمان به نجف رفته و طی هفت جلسه با امام (آیت الله خمینی) گفتگو کرده است .وی دو کتاب " راه امام حسین " و " راه انبیاء ، راه بشر " را به امام (آیت الله خمینی) داده است .

وی توضیح می دهد که امام (آیت الله خمینی) تحلیل ما را از معاد یک تحلیل مادی قلمداد کرد . مورد دوم بحث تکامل بود که ما به تکامل انواع داروینی اعتقاد داشتیم که امام (آیت الله خمینی) آن را مخالف احکام قرآنی برشمرد .

همچنین وی می گوید که امام (آیت الله خمینی) صریحاْ گفت که من با جنگ مسلحانه مخالفم . امام (آیت الله خمینی) به وی تأکید می کند که من درباره ایدئولوژی شما باید از روحانیون ایران مانند مطهری ، طالقانی ، منتظری و رفسنجانی تحقیق کنم .

شگفت آن که آقای سید محمود دعایی که خود در نجف بوده تلاش فراوانی کرده است که تا نظر امام (آیت الله خمینی) را نسبت به مجاهدین مساعد کند ، اما در این کار توفیقی حاصل نکرده است.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

در واقع گروه کودتاگر به تدریج نام منافقین خلق را ( که خود این نام را از سال 1350 به بعد مطرح شده بود ) در آستانه انقلاب اسلامی عوض کرده و در آذرماه سال 57 سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر را ایجاد کرد که تندترین سازمان چپ و خشن ترین آنان پس از انقلاب اسلامی در برابر انقلاب بود .

برخی از عناصر
منافقین
نیز به گروه راه کارگر پیوستند که به گفته حسین روحانی ، علیرضا تشید ، زین العابدین حقانی از آن جمله هستند .

تقی شهرام که در سال 57 از سازمان رانده شده بود و به صورت منفرد کار می کرد در سال 1358 توسط خیاطی که در پاساژ محل کار شهرام زندگی می کرد دستگیر و به کمیته انقلاب اسلامی تحویل داده شد .وی سپس به جرم کشتن شریف واقفی و شماری دیگر از مجاهدین اعدام گردید .

برای نخستین بار نشریه پیکار ش 60 ، 2 تیرماه 59 خبر از دستگیری نه ماه پیش شهرام را می دهد و آن درج نامه والدین او به بنی صدر رئیس جمهور وقت است . پس از آن در شماره های 61 (ص16) و 62 (ص 7 ) و جریان محاکمه در شماره 65 (ص12) اخباری ارائه شده است . ( چندین اطلاعیه هم در دفاع از تقی شهرام از طرف پیکاری ها منتشر شد که دو نمونه را در ضمایم آورده ایم .)

دادستانی انقلاب در برابر اطلاعیه سازمان منافقین  خلق که بوی هواداری از شهرام را می داد ، اطلاعیه ای منتشر کرد و ضمن آن اعلام کرد که جرم اصلی تقی شهرام صدور قتل چند تن از مبارزان مسمان پیش از انقلاب است .

در این اطلاعیه همچنین به ملاقات های تقی شهرام با سران
منافقین
پس از انقلاب یاد شده است . تقی شهرام نامه ای هم از زندان نوشته و وضعیت برخورد باخود را شرح داده است .( پیکار ش 66، ص 7) .

تقی شهرام در دادگاه خود که با قضاوت آقای عبدالمجید معادیخواه برگزار شد درخواست کرد که دادگاه وی به وسیله سازمان
منافقین
خلق تشکیل شود ! وی در دوم مرداد سال 59 اعدام شد .

محتوای کیفر خواست وی حاوی اطلاعات جالبی از نقش شهرام در کودتای درونی سازمان است . تقی شهرام به رغم همه خصلت های اخلاقی منفی اش بر این باور بود که سازمان را از حصار نفاق فکری خارج کرده است ، در حالی که آنان که هنوز آن عقاید و افکار را دارند بر نفاق خویش باقی هستند .

وقتی احمد احمد در زندان از تقی شهرام می پرسد : سرنوشت بچه های مسلمان دیگر چه می شود ؛ او می گوید : همه تغییر ایدئولوژی را پذیرفته اند . چند نفری مثل تو باقی مانده اند که به آنها اجازه می دهیم تا اعتقادات مذهبی خود را حفظ کنند آن هم به صورت فردی . ولی باید در مبارزه کنار ما باشند .

به جز گروه متعلق به مسعود رجوی گروهی نیز به رهبری لطف الله میثمی که در سال 48 به سازمان پیوسته بود _ هر چند دوستی دیرینه با حنیف نژاد داشت و شب 28 مرداد سال 53 به بمب صوتی که در حال ساختنش بود ، دستش قطع و چشمش نابینا شد و باز به زندان افتاده و حبس ابد گرفت _ راهشان را ادامه دادند .

وی در سال 1356 به دنبال اختلاف نظری که با گروه رجوی در زندان پیدا کرد ، تشکیلات نهضت مجاهدین بودند که بر آرمان دینی خود باقی مانده بوده اند . همچنین گروهی تحت عنوان " شیعیان راستین " در همدان به تلاش های خود ادامه دادند و چهار مأمور ساواک را کشتند .

گفتنی است که زندانیان مذهبی تا پیش از سال 50 یعنی قبل از آمدن مجاهدین به زندان ، جدای از مارکسیست ها زندگی می کردند . اما با آمدن
منافقین
به زندان و طرح شعار وحدت استراتژیک با مارکسیست ها ، پیشنهاد جمعی مشترکی را با نام کمون مشی که اشاره به جمعی بود که به نبرد مسلحانه اعتقاد داشتند ، تشکیل دادند .

تنها گروهی که در این جمع شرکت نکرد زندانیان مؤتلفه و کشندگان منصور بودند . این وضعیت تا سال 54 ادامه داشت تا قصه ارتداد پیش آمد ؛ گروهی از زندانیان اعلام کردند که مارکسیست شده اند و بدین ترتیب اختلاف بالا گرفت .

در اینجا مسلمانان دو دسته شدند . آنان که هنوز التقاطی احترام به مارکسیسم می گذاشتند و جریان ارتداد را یک جریان اپورتونیستی می دانستند _ نیروهای رجوی _ پس از ماجرای ارتداد نیز پیوند خود را با مارکسیست ها حفظ کردند . و سایرین که راهشان را از التقاطی ها جدا کردند و از کمونیست ها کاملاً جدا شدند .

«آخرین سخن در این باره »

به هر روی تأثیر منفی مارکسیست شدن اعضای سازمان در ناامید کردن نیروهای مذهبی جدی بوده و آثار منفی فراوانی بر حرکت اسلامی و ایجاد بحران در آن از خود برجای گذاشت .

از عوارض این مسأله علاقه مندی برخی از جوانان متدین به مارکسیسم بود ؛ چیزی که حتی در حوزه علمیه قم نیز انعکاس داشته و شایع شده بود که 65 نفر از طلاب مدرسه حجتیه کمونیست شده اند !!!

دلیلشان هم برای این امر آن بود که اینان پرچم سرخی را بر بام مدرسه برافراشتند . در واقع رژیم به هر بهانه ای می کوشید تا برچسب مارکسیسم را بر گروه های مبارز بچسباند و در این راه تا این حد به جلو رفته بود که طلاب علوم دینی را نیز متهم به کمونیست بودن می کرد ! بستر این اتهام همان جریان ارتداد در مجاهدین خلق بود .

در عین حال نوعی اثر معکوس _ اما مثبت بر جریان مذهبی گذاشت که به نظر می رسد کمتر به آن توجه شده است .

نیروهای مذهبی متدین با تجربه ای که از این حرکت ابتر به دست آوردند ، این بار روی جوانان متدین سرمایه گذاری بیشتری کرده و با تشکیل سازمان های انقلابی _ اسلامی جدید مانند تشکل منصورون و جز آن _ دنباله حرکت انحرافی
منافقین را قطع کردند _ تقابل بعدی منافقین انقلاب اسلامی با منافقین
خلق که بلافاصله در سال 58 پدید آمد ، امتداد همین تأثر و تجربه بود .

در واقع پس از سال 55 که بیشتر نیروهای باقی مانده شاخه مرتد شده سازمان
منافقین
کشته و دستگیر شدند ، تا شروع انقلاب اسلامی در سال 56 و تا نزدیکی قیام بهمن 57 دیگر کمترین تحرکی از گروه های چپ و منافق در ایران دیده نشد .

زان پس بقایای این گروه ها اعتقاد خود را به مبارزه چریکی از دست دادند . حتی شاخه مارکسیست _ لنینیست سازمان
منافقین
خلق به رهبری شهرام تمام میراث چریکی گذشته را کنار گذاشت و به کار سیاسی روی آورد .

در عوض گروه های جدید اسلامی که با روحانیت ارتباط نزدیکتری داشتند و پیرو خالص امام بودند درست در همین زمان در صحنه مبارزاتی فعال شدند . روحانیت نیز با پشت سر گذاشتن آن تجربه نسبت به
منافقین  سخت بدبین شده و با تجربه ای که در زندان در برخورد با بقایای منافقین
به دست آورده بودند ، در روزهای پس از پیروزی انقلاب به هیچ صورتی روی خوش به آنان نشان نداد .

اصرار
منافقین برای مشارکت ، با توجه به داشتن آن سابقه ، بی مورد بود و رهبران روحانی انقلاب دو بار از یک سوراخ گزیده نشدند . تجربه ارتقای ایدئولوژیک که بعدها در سال 64 در مجاهدین رخ داد ، یعنی درست ده سال پس از تغییر مواضع سازمان _ ازدواج رجوی با مریم عضدانلو به فاصله دو تا سه روز پس از طلاق وی توسط ابریشمچی _ نشان داد که این ایدئولوژی در اساس خود یک ایدئولوژی انحرافی و آماده زیر پا گذاشتن صریح ترین دستورات فقهی قرآنی است .


ارسال شده در توسط منتظر منجی
جزئیات ربودن وشکنجه عباس عفت روش


www.alijenabsabzposh.persianblog.ir

 


متاهل ، کفاش
جرم :حزب اللهی بودن همسر وی

---------------------------

گزارش مختصر

خسرو زندی عضو گروه تروریستی مجاهدین: از طرف مسئولان سازمان به تیم ما یک شناسایی داده شد که فردی که شغل کفاشی دارد باید ربوده شود.فرمانده واحد مصطفی معدن پیشه (رحمان) ، من وفرد دیگری با نام جعفر،مسئولیت ربودن وی را داشتیم.

در ساعت 30/10 شب به مغازه وی مراجعه کردیم و با این بهانه که ما از طرف کمیته آمدیم وشما باید برای پاسخ دادن به پاره ای از سئوالات با ما بیائید کفاش را از مغازه خارج کردیم .وپس از انتقال به ماشین وبستن دستها وچشمهایش ،وی را به خانه امنی که برای شکنجه آماده شده بود منتقل نمودیم.

مهران اصدقی : این خانه مربوط به حسین ابریشمچی ودر اختیار بخش ویژه بود.قسمت حمام خانه را با پوشاندن مشمع کلفت به در ودیوار طوری درست کرده بودند که صدا بیرون نرود .این فرد کفاش به این خانه برده می شودو جهت گرفتن اطلاعات در مورد فعالیتهای همسرش تحت شکنجه قرار می گیرد.و با کابل به پاها وسرو صورت او می زنند.اما از آنجا که قضیه اساساًدروغ بوده هیچگونه اطلاعاتی در این رابطه بدست نمی آید.

پس از اینکه شکنجه وی توسط گروه تروریستی منافقین بی نتیجه می ماند.وی کشته ودر یکی از بیابانهای اطراف تهران به همراه دو نفر دیگر مدفون میگردد.

شرح کامل ماجرا

مهران اصدقی فرمانده تیم های تروریستی در تهران:

فرد کفاش (عباس عفت روش) که شناسایی وی از طرف مرکزیت گروه توسط مسئول من (مسعود قربانی) آورده شد،جرمش این بود که همسر وی هوادار جمهوری اسلامی است وباید وی ربوده شود و از او اطلاعات بگیریم.

شناسایی این فرد به مصطفی معدن پیشه داده شد و او به همراه افراد واحدش که خسرو زندی ومحمد جعفر هادیان بودند ساعت 10 شب به خانه کفاش مراجعه می کنند وسراغ وی را می گیرند ،اما او در محل کارش بوده که در ساعت 30/10 شب با ورود به مغازه اش ،وکشیدن سلاح ونشان دادن برگ ماموریت جعلی از او می خواهند که برای پاسخگویی به چند سئوال با آنها به کمیته بیاید.فرد کفاش که از همه چیز بی اطلاع بود قبول می کند . جعفر چند ساعت قبل از عمل ،ماشین پیکان را به همراه تسلیحات ودستبند وچشم بند به حوالی خیابان شمیران نوبرده ودر یکی از کوچه ها پارک می کند که پس ازآن واحد عملیاتی وی را با ماشین به همان ساختمانی که از قبل آماده شده بود می برند.

محل ساختمان در خیابان بهار و در کوچه ای بسیار خلوت قرار داشت.خانه 2 طبقه و جنوبی بود ودارای سه اطاق ،هال،آشپزخانه،توالت،حمام،حیاط وزیرزمین بود.

با ورود کفاش به خانه وی مورد شکنجه قرار گرفت.وبا شکنجه بسیاری که روی او انجام شد همان روز اول مشخص شد که وی از همه چیز بی اطلاع است وعلیرغم اینکه کفاش التماس می کردکه من نمی دانم شما چه چیزی از من می خواهید بخاطر اینکه افراد بالا گفته بودند وی اطلاعات دارد شکنجه ادامه می یافت.

محل شکنجه کفاش داخل حمام بود ،چند روز وی تحت شکنجه قرار داشت.مسعود قربانی کفاش را روی صندلی بسته بود و با اینکه همان روز اول برای ما مشخص شده بود که وی اطلاعاتی ندارد با این حال شروع به شکنجه اش کردیم که من با کابل می زدم و مسعود دهانش را گرفته بود .پس از این همه مدت شکنجه کردن همه عرق کرده بودیم و نفس نفس می زدیم و بخاطر خستگی زیاد کار را تمام کردیم .ومسعود گفت ما اطلاعات که نتوانستیم بگیریم ولی انتقام گرفتیم.

سپس خانه را مرتب کردیم و مسعود قربانی بهمراه جواد محمدی دستهای خود را شستند و سرو وضعشان را مرتب کردند وبرای کسب تکلیف پیش بچه های بالا رفتند.

از آنجا که خط شکنجه نمی بایست لو برود و هر کس را که ما می ربودیم در نهایت چه اطلاعات بدهد وچه اطلاعات ندهد بایستی کشته می شد واز قبل نیز چاله ای برای دفن این افراد کنده شده بود باید فرد کفاش را می کشتیم و همانروز که پاسداران را کشتیم وی را نیز بعد از شکنجه زیادی که شده بود به همراه پاسداران کشتیم.

کفاش را به همراه دو پاسدار روی صندلی بستیم و چشمهایش را بستیم و با میله های سربی او را بیهوش کردیم.سپس به وی آمپول سیانور تزریق کردیم که از گلویشان صدای خرخر می آمد ودر حالیکه هنوز زنده بودند ودر حال جان دادن بودند ،بدن آنها را طوری طناب پیچ کردیم که داخل صندوق عقب ماشین جا شود.

 

بسته ها را داخل صندوق عقب ماشین گذاشتیم وساعت 9 شب ماشین حامل اجساد را تحویل خسرو زندی دادیم و او به همراه محمد جعفر هادیان آنها را برای دفن بردند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

جزئیات ربودن شکنجه و خسرو ریاحی نظری

خسرو ریاحی نظری
متاهل ، دو فرزند
37 ساله ، معلم ،اهل تهران
جرم : مشکوک

------------------
گزارش مختصر

همسر خسرو ریاحی نظری:همسر من را که فقط یک معلم بود واز صبح تا شب برای تربیت جوانان زحمت می کشید وشبها تا ساعت 10 شب تدریس می کرد تا بتواند زندگیش را اداره کند، در تاریخ سه شنبه 19/5/61 ،به جرم اینکه در خیابان اسکندری ،نزدیک استخر باشگاه سرباز منتظر فرزندانش که از استخر بیایند می ایستاده ،ربوده وپس از دو روز شکنجه وی را به قتل می رسانند.

در تاریخ پنج شنبه 21/5/61 ،در خیابان سهروردی ،کوچه زاهدان ،روبروی پلاک 26 ،در ساختمان نیمه سازی ،بصورت بسته بندی شده پیدا شده وپس از انتقال به پزشکی قانونی وانجام مراحل ،بعنوان مجهول الهویه در تاریخ 23/5/61 در قطعه 91 ردیف 146 ،شماره 51 در بهشت زهرا دفن می گردد.

شرح کامل ماجرا

مهران اصدقی فرمانده تروریستها در تهران: ربودن خسرو ریاحی دو روز پس از ربودن دو پاسدار وفرد کفاش و به این علت صورت گرفت که در یکی از خانه های تیمی بخش ویژه در خیابان اسکندری ،افراد بالای گروه ،خسرو ریاحی را بیرون خانه مشاهده می کنند که پهلوی ماشینش ایستاده است.آنها گمان می کنند که وی خانه را زیر نظر داردو او را تعقیب می کنند اما موفق به ربودن او نمی شوند.روز بعد وی را در همان محل مشاهده می کنند واین بار کاملا به او مشکوک شده و او را شناسایی کرده و می ربایند.

مجید رهبر ومحمود رحمانی از اعضای بخش ویژه تروریستی ،با نزدیک شدن به خسرو رحمانی و با ارائه کارت جعلی کمیته اقدام به بازرسی بدنی ریاحی می کنند .اما چیزی از او گیر نیاورده و او را به زور داخل ماشینش می برند و چشمانش را بسته وبه وی می گویند که تو را به کمیته می بریم. خسرو ریاحی را به خانه شکنجه گاه در خیابان بهار آوردند و با چشمان بسته به داخل خانه آوردند.

در این محل من ومصطفی معدن پیشه وشهرام روشن تبار حضور داشتیم .پس از ورود ریاحی دو پاسدار و فرد کفاش را به اتاقهای دیگر بردیم و او را وارد حمام کردیم و روی میز با طناب بستیم و از او خواستیم مشخصاتش را بگوید. او گفت شغلش معلم است وما یک کارت از جیبش در آوردیم که مربوط به آموزش وپرورش بود. از او علت حضورش را در آن نقطه از خیابان اسکندری پرسیدیم .او گفت بچه هایم به استخر می روند و آمده ام آنها را ببرم.

ما شروع به شکنجه او کردیم و با کابل به بدنش وکف پاهای او می زدیم و او فریاد می زد وما دهانش را می گرفتیم. ما شکنجه را تشدید کردیم و با هویه مچ دستها وپشت کمر او را می سوزاندیم ولی او مرتب همان حرفها را تکرار می کرد.ما نمی دانستیم چکار کنیم و از طرفی شکنجه دو پاسدار برای ما مهمتر بود که بدون نتیجه ای خسرو را رها کردیم.

روز بعد حوالی عصر بود که من ،مصطفی معدن پیشه و شهرام روشن تبار در خانه بودیم.ناگهان صدای فریاد شنیدم ،خودم را به راهرو رساندم و دیدم خسرو ریاحی با مصطفی و شهرام گلاویز شده است و مرتب فریاد میزند ومی گفت کمک!

او به بهانه دستشویی رفتن توانسته بود با آنها درگیر شود. من وارد حمام شدم و با کلت یک تیر به پای او شلیک کردم که به زمین افتاد وساکت شد و با شهرام شروع کردیم به بستن مجدد خسرو که ناگهان بلند شده ،شروع به فریاد زدن کرد. من و شهرام سعی می کردیم او را ساکت کنیم که ناگهان مصطفی کلت را برداشت و یک تیر به سر خسرو شلیک نمود.

خسرو بی حس به زمین افتاد وخونش داخل حمام ریخت. بعد از صدای تیراندازیها ،دیگر خانه برای ما جای امنی نبود وباید آنجا را ترک می کردیم. به علت خون زیادی که داخل حمام براه افتاده بود ،خسرو را با آب شستیم و بدنش را با طناب بستیم ،بطوریکه داخل صندوق عقب ماشین جا بگیرد و بعد جسد طناب پیچ شده را داخل پتو گذاشتیم و مجددا طناب پیچ کردیم.

به محمد رضا گفتم که جسد را در بیابانهای اطراف دفن کند واگر نتوانست آن را رها کند ،ولی آنها بیل و کلنگ نداشتند و جای مناسبی پیدا نکردند وجسد را در خرابه ای در خیابان سهروردی انداختند.

 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
<      1   2