سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخرین منجی

عکس/ سردمدارجریان قرآن‌‌‌‌‌‌‌سوزی


تری جونز افراطی مسیحی سردمدار جریان قرآن‌سوزی در آمریکا شده است. به گزارش البرز به نقل  از خبر انلاین، این این افراطی که کتابی هم علیه دین مبین اسلام نوشته به رسانه‌ها گفته قانون اساسی آمریکا اجازه آتش زدن قرآن را به وی می‌دهد. وی و اعضای فرقه‌اش می‌خواهند قران را روز 11 سپتامبر بسوزانند. این تصمیم جاهلانه نه تنها با واکنش خشمناک مسلمانان روبرو شده بلکه فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه و بخصوص در افغانستان با ترس از این کار، هشدار داده‌اند که عواقب این کار غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. او نپذیرفته است که عمل شنیع خود را در کلیسای گینسویل فلوریدا متوقف سازد و به مردم گفته از ساعت 6 تا 9 بعدازظهر بدانجا بروند. اخیرا مسیحیون افراطی به تعدای مسجد در آمریکا حمله کرده و آنها را به آتش کشیده‌اند. مخالفان ساکن منطقه با حضور نزدیک کلیسا، اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.


 



توهینهای مکرر شبکه پنج سیما به ارکان فرهنگی انقلاب
شارلاتان ها در نون و ریحون


در گذشته سابقه نداشته رسانه ملی که باید مبلّغ و مدافع نظام باشد، تبدیل به تریبونی برای تکرار حرفها و اتهامات رسانه ها و دولتها و گروهکهای ضد انقلاب شود! مجموعه تلویزیونی «نون و ریحون» در یکی از قسمتهایش که دوشنبه شب پخش شد، نظارت و ممیزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حوزه کتاب را زیر سوال برد و ناظران و بررسی کنندگان را که نویسندگان و صاحب قلمان متعهدند، افرادی «بی سواد» خطاب کرد.

مجموعه نون و ریحون که از شبکه پنجم یا شبکه تهران سیما پخش می شود، پیشتر با متهم کردن نظام به سرکوب و شکنجه به یاری جریان فتنه شتافته بود. این مجموعه که به موضوع «رمضان» ارتباطی ندارد، توسط فردی کارگردانی شده است که در کار مبتذل سینمایی قبلی خود نیز چهره واپس گرا و خشنی از متدینین و نظام اسلامی ترسیم کرده بود. در حالی که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مراحل تصویب یک طرح، انتخاب عوامل و ساخت و پخش یک اثر، مراحل نظارتی خاصی را پشت سر می گذارد، ساخت و پخش مجموعه یاد شده، جای شگفتی دارد!

جالب است که شبکه پنجم قصد دارد، پخش مجموعه ضد نظام نون و ریحون را تا پس از عید فطر نیز ادامه دهد! نویسنده این سریال در دوران اصلاحات با چاپ مقاله ای موهن و ضد دینی در «نشریه موج» موجبات اعتراض مراجع و مردم مسلمان را برانگیخت. در حالی که مدیریت فعلی شبکه پنجم به عنوان چهره ای مومن و متعهد به نظام شناخته می شود، اما گماردن برخی نیروهای مسئله دار نتیجه طبیعی اش، ساخت مجموعه هایی نظیر نون و ریحون است. در گذشته سابقه نداشت رسانه ملی که باید مبلغ و مدافع نظام باشد، نه نقد، که خود تبدیل به تریبونی برای تکرار حرفها و اتهامات رسانه ها و دولتها و گروهکهای ضد انقلاب شود.

 


علی مطهری هشدار داد


علی مطهری با تاکید براین که نباید در مقابل قانون شکنی سکوت کرد و مجلس بایستی از ابزارهای قانونی اش برای جلوگیری از این پدیده استفاده کند، اظهارکرد: دولت جسور مجلس جسور می‌خواهد. نماینده مردم تهران درخانه ملت درنطق میان دستورش در صحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با تبریک عید سعید فطر با بیان این که «می‌خواهم مقداری از خودمان به عنوان مجلس انتقاد کنم»، گفت: باید قبول کنیم که مجلس هشتم درجایگاه لایق و شایسته خود قرار ندارد که این امر به عملکرد ما نمایندگان و هیات رئیسه بازمی‌گردد.

وی درقالب طرح پرسشی گفت: درکجای قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که اگر دولت از اجرای قانونی سرباز زد و بر موضع خود پافشاری کرد یا درخواست استرداد لایحه‌ای را نمود، نایب رییس مجلس فورا کارگروه گفت‌وگو و یا در واقع کارگروه التماس تشکیل دهد و موجب تحقیر مجلس گردد؟

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد:دولت درقانون هدفمندکردن یارانه‌ها با پافشاری بر40 هزار میلیارد تومان به جای 20 هزارمیلیارد تومان مصوب مجلس، و نه از طریق ارایه لایحه جدید، حرف خود را به کرسی نشاند. وی ادامه داد:همچنین دولت درقانون تسهیلات ارزی برای مترو تهران و کلان شهرها به صراحت اعلام کرد که این مصوبه را قانون نمی‌داند و اجرا نمی‌کند.درمقابل مجلس به جای استفاده از ابزارهای قانونی‌اش به خواهش و تمنا می‌پردازد.

مطهری اضافه کرد: دولت با یک مصاحبه تلویزیونی قانون عفاف و حجاب را از حیزانتفاع ساقط می‌کند و مجلس فقط آه می‌کشد. سپس میدان برای تک روی باز می‌شود و پنج نماینده ویژه رییس جمهور برای تنظیم روابط سیاسی با خاورمیانه، آسیا، افغانستان، حوزه خزر و مسایل مربوط به ترانزیت منصوب می‌شوند در حالی که تعیین نماینده ویژه رییس جمهور بدون تصویب در هیات وزیران و راسا توسط رییس جمهور و برای موارد عام، مغایر نص صریح اصل 127 قانون اساسی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که با وجود توصیه رهبر انقلاب به پرهیز از کارهای موازی در سیاست خارجی هیچ کدام از این احکام پس گرفته نشد. بلکه یکی از معاونان رییس جمهور اعلام کرد که دو نماینده ویژه دیگر برای آفریقا و آمریکای جنوبی نیز معرفی خواهند شد، انجام چنین امری بدان معناست که وزارت امور خارجه مسوولیتی در این رابطه نخواهد داشت و مجلس نمی‌تواند وزیر امور خارجه را مورد سوال قرار دهد.

مطهری اضافه کرد: این در حالی است که مقام معظم رهبری اخیرا در دیدار هیات دولت بر اعتقاد به وزیران در چارچوب اختیارات و وظایف‌شان و بر مسوولیت وزارت امور خارجه و هدایت منسجم و برنامه‌ریزی شده همه مسایلی که به نوعی با سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها مربوط می‌شود، تاکید ورزیدند. وی ادامه داد: البته وزیر امور خارجه به حق از انتصاب نمایندگان ویژه انتقاد نمود و مجلس نیز در این خصوص از او حمایت خواهد کرد، اما افسوس که اقای وزیر دیر عکس‌العمل نشان داد.

مطهری در ادامه یادآور شد: اگر همان زمان که ستاد امور ایرانیان خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد و در اقدامی غیرقانونی تبدیل به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گردید و هم چنین برای آن بودجه هنگفتی در نظر گرفته شد و به این ترتیب نهادی موازی با وزارت امور خارجه پدید آمد، وزیر امور خارجه فریاد می‌زد اکنون شاهد انتصاب نمایندگان ویژه نبودیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر این که مجلس مظهر حاکمیت مردم است، گفت: اگر مجلس این ویژگی خود را از دست دهد دیگر مجلس نیست و به ملت خود خیانت کرده است، نماینده مجلس در یک دولت صالح و مردمی مانند دولت کنونی، نماینده ملت است و نه نماینده دولت. مطهری ادامه داد: برخی نمایندگان که می‌گویند چون دولت مردمی است ما وکیل الدوله هستیم و به آن افتخار می‌کنیم، اشتباه می‌کنند، چرا که مجلس برای جلوگیری از انحراف دولت‌هاست، و ممکن است دولت‌های صالح نیز دچار انحراف شوند، چون اساسا قدرت فسادآوراست.

مطهری گفت: درحالی که ما نمایندگان شهید مدرس را الگوی خود می‌دانیم باید از خود بپرسیم که اگر امروز مدرس در مجلس بود، آیا نسبت به بی‌اعتنایی به قانون و تضییع حقوق مردم بی‌تفاوت می‌ماند؟ این درحالی است که شهید مدرس می‌گفت آن جا که احساس تکلیف می‌کنم نگاه نمی‌کنم که چند نفر پشت سر من هستند و حامی دارم یا ندارم.

وی خاطرنشان کرد: عجیب است که برخی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به حفظ وحدت را بهانه‌ای برای سکوت خود و شانه خالی کردن از زیربار مسوولیت‌های نمایندگی قرار می‌دهند، این در حالی است که مقام معظم رهبری تصریح کردند که مقصود از وحدت، وحدت با حفظ اصول است و نه هر وحدتی. از سوی دیگر به بیان امام راحل، ولایت فقیه ضداستبداد است وهرگز راضی به عبور مسوولان اجرایی از قانون نیست. وی خطاب به اصولگرایان حامی دولت گفت: شما که امروز در مقابل بی‌توجهی دولت به اجرای برخی قوانین سکوت می‌کنید اگر درآینده دولتی اصلاح‌طلب روی کار آید و بگوید که قانونی را اجرا نمی‌کند، شما محکوم به سکوت هستید، زیرا امروز سکوت کرده‌اید.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، درعین حال دولت دهم را یک دولت جسور خواند و افزود: این جسارت در برخی حوزه‌ها مانند سیاست خارجی و پیشبرد فناوری هسته‌ای امری مبارک است، اما دولت جسور مجلس جسور هم می‌خواهد. مطهری ادامه داد: امروز ما در مقابل تاریخ مسوولیم و اگر در مقابل برخی قانون‌گریزی‌ها سکوت کنیم پاسخی در مقابل تاریخ نخواهیم داشت؛ سکوت در چنین شرایطی یعنی هموارترکردن راه تکروی.

وی در ادامه تاکید بر اینکه «این موضوع مساله دولت دهم و مجلس هشتم و اشخاص نیست، مساله آینده انقلاب است» گفت: خدایا تو شاهد باش که من به عنوان فرزند شهید آیت الله مطهری در مجلس هشتم در مقابل این پدیده سکوت نکردم.

مطهری خاطرنشان کرد: از چند سال پیش بارها گفتم که این دولت دچار لیبرالیسم فرهنگی است، برخی برمی‌آشفتند ودرصدد پاسخ گویی برمی‌آمدند اما امروز آفتاب آمد دلیل آفتاب، و همان معترضان سخن من را تکرار می‌کنند.از حدود دو سال پیش بارها گفته‌ام توجه غیرطبیعی برخی مقامات دولتی به ایران باستان و شخصیت‌های آن دوره سوال برانگیز است، باز مورد تعجب عده‌ای بود، اما امروز دیدیم که این واقعیت به صورت مکتب ایرانی به جای مکتب اسلام و به صورت یک نظریه مطرح شد و باز همان معترضان هشدار من را تکرار کردند و یک صدا فریاد می‌زنند باید فاتحه اسلام را خواند. چنانچه افرادی مانند صاحب نظریه مکتب ایرانی بخواهد نظریه‌پرداز و ایدئولوگ ما باشد.

مطهری ادامه داد: با توجه به صدق آن هشدارها که همه آنها ناشی از انس بنده با آثار شهید آیت‌الله مطهری است، عقل سلیم حکم می‌کند که به هشدار امروز اینجانب گوش فرا داده شود و در مقابل قانون شکنی سکوت نکنیم، راه استبداد را باز نکنیم و مجلس از ابزارهای قانونی‌اش برای جلوگیری از این پدیده استفاده کند. این نماینده اصولگرای مجلس هم چنین از نمایندگان خواستار شد که در تصویب مواد 22 و 23 لایحه حمایت خانواده تحت تاثیر روشنفکران غرب‌زده قرار نگیرند و دچار تزلزل نگردند.

مطهری در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ما اهل مذاکره هستیم اما نه با آمریکا گفت: در این شرایط می‌بینیم که رییس جمهور بار دیگر پیشنهاد مناظره با اوباما رادادند، پیشنهاد مذاکره یا مناظره در این شرایط به اثرگذاری تحریم‌ها بر ایران تعبیر می‌شود و این به صلاح کشور نیست.

 

  

 


حامیان خارج نشین جریان فتنه به جان هم افتاده اند


کدیور در شب‌ قدر در راکویل، (حاشیه واشینگتن دی‌سی)، به نظرات سروش و گنجی و موسوی درباره‌ی فقه و فقها تاخت. حمله کدیور متوجه دیدگاه «اسلام بدون روحانیت» سروش و «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا»ی گنجی واسلام رحمانی موسوی است.


alt


کدیور در بخشی از این سخنرانی می‌گوید که بعضی در تحلیل‌شان از بحران، مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی، چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد در زندان و غیر زندان جامعه ناشی از دید فقهی و شریعت است و این افراد اشکال را در فقهی و شریعت می‌بینند. کدیور می‌گوید که بر اساس نگاه این گروه، حذف فقه باعث می‌شود اسلام درست شود.. این بخش اشاره‌اش به گفته‌های اکبر گنجی و عبدالکریم سروش است. چون عبدالکریم سروش در سخنرانی چند سال پیش خود در لندن، از اسلام بدون روحانیت دفاع کرده بود، و سال پیش هم گفت که «چراغ دین دود می‌کند و دود این چراغ همان فقه است».


سروش، کل دستگاه فقهی را از آن جوامع کهن می‌داند و بر این باور است که در دوران جدید باید به حقوق مدرن عمل کرد. اکبر گنجی نیز در سخنرانی‌ها و مقالات اخیرش، مفهومی ساخته است به نام «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا» و نشان می‌دهد که آنچه در  ایران می‌گذرد  عمل به احکام فقهی است. گنجی و سروش فقه را عامل مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور جلوه داده‌اند.


کدیور با انتقاد از اسلامی که مدتی است موسوی بر سر زبان دارد می گوید: مدتی است به پسوندهایی که با اسلام به کار می بریم توجه کرده ام مثلا اسلام رحمانی،این تعبیرات نوعی  تقلیل گرائی برای اسلام است. وی ادامه می دهد:بعضی در تحلیل این بحران مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی... چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد ناشی از دید فقهی و شریعت است، خوب اینها نادرست است وی درباره حرفهای سروش و استناد آن به سخنان مولانا و این عربی میگوید:اگر ما ایرانیان بخواهیم افتخار کنیم به حافظ و مولاناست، پیرو ابن عربی بودن افتخار دارد. اینگونه نیست که فقه قابل وهن باشد. فقه محققین الفقها افتخار دارد. ما بیائیم ندانسته حرف غافلان اهل ظاهر را به عنوان محققان فقیهان بنشانیم می‌شود جفا به متخصصان، این گونه سخن گفتن خلاف اخلاق علمی است. کدیور ادامه می دهد:اگر به دنبال ایجاد تقابل میان عرفا و فقها هستیم نه محققین العرفا را شناختیم نه محققین الفقها را بسیاری از بزرگان ما در هر دو زمینه متخصص بوده‌اند.


 




ارسال شده در توسط منتظر منجی

دلسوزی طاغوت برای کروبی

فرزند شاه مخلوع ایران در پیامی مجددا از شیخ اصلاحات جانبداری کرده و از پلیس خواسته تا امنیت خانه او را تامین کند. رضا ربع پهلوی، فرزند شاه مخلوع در پیامی اظهار داشته است: حریم خانه آقای کروبی مکان محترمی است و باید مصون باشد. ربع پهلوی در ادامه پیام کوتاه خود می‌گوید: خانه آقای کروبی حریم امنی است و من از نیروی انتظامی(!) می خواهم که حافظ آقای کروبی و زندگی وی باشند. وی متعلق به تمامی ایرانیان است.


گفتنی است در پی واکنش مردمی نسبت به اظهارات و موضع‌گیری‌های شیخ اصلاحات نسبت به نظام و ولایت فقیه، جمعی از مردم متدین و انقلابی شهر تهران با تجمع مقابل منزل کروبی قصد اعتراض به موضع‌گیری‌های اخیر وی را داشتند که با تیراندازی از منزل کروبی به سمت مردم معترض این مراسم به خشونت کشیده شد.


 



تا بهار آینده باید بازی را ادامه دهیم


یک از سران فتنه: اینکه این جمع اصرار دارند تا بهار سال آینده این بازی را کش بدهند در واقع راهی است که سازگارا وبرای جلوگیری از سرخوردگی و حفظ اپوزیسیون پیش پای آنها گذاشته است ، وگرنه ادامه مسیر بن بست است . بدانید برگشتی وجود ندارد و باید به راهمان استمرار بدهیم.


اخیرا یکی از کاندیداهای شکست خورده انتخابات در جمعی از همفکران، تئوریسین ها و مشاوران اظهارات جالب توجهی داشته است. وی در هنگام سخنرانی برای جمع محدودی از عوامل خودی پیرامون نگرشهای دفعی واثباتی و لزوم اتخاذ راهی که حد وسط و بر مبنای جوشش و پیوستگی آرمانی پدید آمده باشد ونافی زیاده خواهی وخرافه گویی و ترسیم کننده منحنی واقع گرایی در اذهان باشد ..... ،در برابر سئوال یکی از مخاطبان که پرسید : آیا ما به تکرار نیفتاده ایم و آیا این شکل کار اتلاف زمان و روز مرگی نمی باشد و...... گفت : آنچه ترسیم شده در قالب استمرار اعتراض و حرکت درازی بوده است که تا توقف دولت کنونی باید ادامه داشته باشد.


بی ثباتی در همراهی ها موجب تغییراتی در این استمرار شده است و این احساس که به تکرار افتاده ایم ، درواقع به واسطه تغییراتی بوده است که ناگزیر از قبول آن بوده ایم ، بااین وجود در آنچه ترسیم کرده ایم تغییری وجود ندارد ، با تمام فراز ونشیب ها یکسال واندی را سپری کرده ایم و تا بهار سال آینده باید ادامه داشته باشد ، هر چند که ادامه راه سخت تر و فضا بسته تر شده است ولی افق روشن است ،وی گفت  الان قصد ندارم وارد این مقوله شوم ، اما بدانید برگشتی وجود ندارد و باید به راهمان استمرار بدهیم و به مرور این توانایی را خواهیم داشت که فضارا تغییر دهیم.


گفتنی است  کارشناسان  معتقدند اظهارات ایشان از روی استیصال و نوعی خود فریبی وسماجت بر تکرار راهی است که شکست آن بر همگان وحتی همپالگی های خودش هم اثبات گردیده است ، اینکه این جمع اصرار دارند تا بهار سال آینده این بازی را کش بدهند در واقع راهی است که سازگارا وبرای جلوگیری از سرخوردگی و حفظ اپوزیسیون پیش پای آنها گذاشته است ، وگرنه ادامه مسیر بن بست است.


 



فعالیت حزب مشارکت در دانشگاه‌ها


در فاصله دو هفته‌ای تا آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در سال 89 بررسی فضای سیاسی دانشگاه تهران که مهمترین دانشگاه کشور از این لحاظ حساب می شود یکی از ضروری ترین کارهاست. در روزهای اخیر با بررسی وضعیت درون تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشگاه تهران (که جریان ساختارشکن و تندروی دانشگاهی کشور را نمایندگی می کند) به اخباری از مشکلات ریز و درشت تشکیلاتی و اختلافات درونی دست پیدا کرده است.


قبل از این نحوه ورود به مسئله انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و حوادث بعد از آن جرقه اختلاف بین دو گروه که البته هرکدام ریشه هایی درون احزاب اطراف آقای خاتمی دارند زده شده بود. این اختلافات برمبنای "شکستن خط قرمزهای دانشگاه تا کدام مرز؟" موجب شد صحنه ی درگیری در دانشگاه تهران همیشه با حضور طیف تندروی انجمن تهران همراه باشد و از سوی دیگر طیف دیگر با رفتاری منافقانه و رویکرد مذهبی چهره ای آرام ومنطقی از انجمن نشان می دادند.


اما دیدار هزاران نفر از دانشجویان کشور با رهبرانقلاب در ماه رمضان بزرگترین شکاف درونی انجمن تهران را نمابان کرد تاجایی که شکوری راد از اعضای بلندپایه حزب مشارکت برای حل آن رسما پای درمیدان گذاشت. حضور دبیر فعلی انجمن تهران در محضر رهبر انقلاب با واکنش جالب توجه دیگر اعضای این تشکل قرار گرفته است تاجایی که برخی این موضوع را آغاز روند نزول انجمن تهران می دانند، اما ماجرا از چندی پیش آغاز شده بود:



چندی پیش حسین نقاشی، دبیر اسبق انجمن تهران و علوم پزشکی تهران در خصوص اختلافات درون مجموعه‌ای شان در انتخابات دهم گفته‌ بود: « تفاوت آرا نظری و مشرب های متفاوت تشکیلاتی من و دوستانم با امثال ایمان ملکا و سعید رباطی و صادق صدرایی مجال کار مشترک را نداد و لاجرم جای ما در ستاد " اصلاح طلبان حامی موسوی" شد و آنان در همان ساختمان ستاد فاطمی سکنی گزیدند. هیچ وقت رفتار توهین آمیز "سعید رباطی" را فراموش نمی‌کنم آنگاه که بصورت شفاهی از طرف غالبی برای جلسه‌ای در زیر زمین ستاد فاطمی دعوت شده بودیم و او با بی‌ادبی تمام ما را به علت نداشتن کارت دعوت بیرون کرد.»


 



اما اخیرا بعد از صحبت‌های نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران در محضر رهبر معظم انقلاب؛ باز هم این زخم قدیمی به صدا در آمده است و باز هم طیف تندرو این تشکل غیرقانونی، به شدت با این این اقدام طیف محافظه‌کار این تشکل مخالفت کردند.


* ایشان کار اشتباهی کردند


در این میان همه اخباری که از دورن محفل‌های این تشکل غیرقانونی به گوش می‌رسد، نشان از جنگ و دعواهایی دارد که بین این دو طیف درگیر گرفته است به شکلی که  تاکنون در بین تشکل‌های دانشجویی بی‌سابقه بوده است. علی شکوری راد در یادداشتی که بعد از حضور نماینده انجمن تهران در محضر رهبری منتشر کرد، آورده است: دوشنبه هفته پیش مراسم افطار دوستان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی برگزار شد در این مراسم ادوار عضو شورای مرکزی انجمن از جمله بنده دعوت بودیم. در آنجا با دوست دانشجویی که چند شب پیش در ضیافت افطار بیت رهبری و در حضور رهبر مطالبی را در دفاع از دانشگاه و دانشجویان خوانده بود، آشنا شدم. از صحبت ایشان و دیگر دوستان دانشجو معلوم بود در بین خود بچه ها بحث اینکه آیا شرکت در آن مراسم کار درستی بوده است یا نه مطرح است ولی طبیعتا نظر غالب موافق بوده است که در آن برنامه شرکت کرده بودند.


وی در بخش دیگری از یادداشت خود پس از اینکه انجمن تهران را یک تشکل کاملا سالم و متحدمی‌داند اظهار می‌دارد: این اختلاف مشی، اگر چه گاهی بوده است ولی روشن است که نباید موجب نفی یکدیگر باشد. شکوری راد در ادامه می‌آورد: ما به همه ظرفیت‌ها در جنبش سبز نیاز مندیم و دایره جنبش سبز آن قدر گسترده است که حتی بسیاری از اصولگرایان سنتی را نیز در بر گرفته است. در این حال، چه جای تنگ نظریست و چه جای صدور بیانیه در نفی بهترین، قدیمی ترین و وفادارترین یاران جوان مهندس موسوی.


این عضو سابق انجمن تهران در پایان یادداشتش با قرار دادن متن کامل نماینده انجمن تهران در دیدار با رهبری تصریح می‌کند: لازم می دانم متن کامل آن را جهت اطلاع خوانندگان اصلاح طلب و سبز که مایلند با اطلاع کامل از هر موضوع، در مورد آن داوری کنند در پیش رویشان قرار دهم. بدیهیست کسانی همچنان مخالف خواهند بود ولی آن دلیل نمی شود که مخالفت خود را مبنای نفی دیگران قرار دهند. در این رابطه حسین نقاشی دبیر اسبق این تشکل که جزو ادوار انجمن اسلامی و از مخالفین بسیار شدید با این اقدام انجام شده است، در وبلاگ خود می‌نویسد:


در هفته‌های گذشته شاید یکی از مهمترین اخباری که در میان بچه های فعلی و ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران دهان به دهان چرخید، ماجرای حضور محی الدین فاضلیان،دبیر فعلی انجمن تهران در افطاری بیت رهبری و سخنان ایراد شده در آنجا بود! این حضور و آن سخنان چنان برای برخی از اعضای شورای عمومی و ادوار انجمن تهران تکان‌دهنده بود که باعث بحث‌های دامنه داری در شبکه‌های اجتماعی چون فیس بوک گردید.این ابهامات و انتقادات البته پاسخ‌هایی نیز ازسوی برخی از اعضای فعلی شورای مرکزی چون آقایان باقرپور و رفیعی در پی داشت


* جنبش پیامکی معترض در درون تشکیلات انجمن تهران


وی در ادامه به اقدامی که طیف مخالف با این اقدام صورت داده است اشاره می‌کند و می‌آورد: اما آنچه اینجا میخواهم به آن اشاره کنم نمود یک اعتراض است، اعتراضی که در قالب یک اس ام اس در میان برخی از اعضای فعلی و سابق انجمن تهران رد و بدل گردید.مضمون این اس ام اس این بود که: "با توجه به عملکرد  اخیر آقای فاضلیان در جریان افطاری هفته پیش،هم اکنون به ایشان این جمله را اس ام اس کنیم:
"آقای فاضلیان برایتان متاسفیم
دانشجویان سبز دانشگاه تهران"!!!


نقاشی بعد از اینکه شماره فاضلیان را در وبلاگش قرار می‌دهد؛ ابراز می‌دارد:‌ می توانید در این کمپین از دوستانتان دعوت کنید!!! دبیر اسبق انجمن تهران در ادامه با انتقاد گسترده از عملکرد فاضلیان به نمایندگی از انجمن تهران می‌گوید: اینجا می خواستم بگویم که آقای فاضلیان؛ آیا بهتر نبود در این زمینه لااقل اعضای شورای عمومی تان را قابل میدانستید و آنها را در جریان حرکتتان میگذاشتید؟! درباره رفتن یا نرفتنتان هم اکنون حرفی نیست، اما آیا دموکراسی شما هم شهروند درجه یک و دو دارد؟! در افطاری ادوار انجمن به کرات از بچه های دانشکده های مختلف میشنیدم که میگفتند به یکباره در اخبار 8:30 چشمشان به جمال شما روشن شد و از بیاناتی که در پایان گفتارتان داشتید،مستفیض گردیدند!


آخر برادر جان هر مقامی یک ادبی دارد،ادب انجمنی بودن هم به کار مشارکتی و دموکراتیک کردن است.شما و برخی از ادوار گرامی مان اگر می خواهید از این کهنه کلاه انجمن تهران برای خود و کسانتان نمدی ببافید خواهشا بطور خصوصی و در خلوت با اغیار ببافید،لااقل ایطور هم خود بهرهمند میشوید وهم سابقه ی یک مجموعه را به چوب حراج نمی گذارید...


کو گوش شنوا و چشم بینا...


یکی از مخاطبین حاج حسین نویسنده وبلاگ "روز داوری" برای او نوشته است: جالبه، وقتی یه کاری به ضررتون تموم میشه، اون کار فقط از طرف یه فرده ولی وقتی به نفعتون باشه میبشه کار تشکیلات. تا جای که ما یادمون میاد جناب فاضلیان از طرف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران صحبت کردند. نماینده قدیمی‌ترین تشکل. به جا میارید؟ اسم این تشکل براتون آشنا نیست؟! او نیز بدون رد این مسئله که این اقدام از سوی طیف محافظه‌کار انجمن صورت گرفته است؛ می‌نویسد: ایشان غلط فرمودند!!! با ادبیات آیت الله خمینی خدمتتون عرض میکنم:  (جالب است که از آوردن نام امام ابا دارد)


"من از اول هم با این فاضلیان موافق نبودم
من از اول هم با صدارایی موافق نبودم و...."
برخی‌ها بر این عقیده‌اند که انجمن تهران و علوم‌پزشکی که هم اکنون هم از نظر درون تشکیلاتی و هم از نظر حمایت دانشجویی در بدترین شکل 50 سال اخیر خود قرار دارد و در سراشیبی بسیار تندی قرار گرفته است، دست به هر اقدامی برای بازسازی و ترمیم چهره خود می‌کند حتی اگر به پایین آمدن از مواضعشان بینجامد.


اما در این میان طیف تندروی انجمن که اکثر آن جزو ادوار انجمن و اکثریت اعضای شورای عمومی می‌باشد به شدت با این موضوع مخالف هستند زیرا که همین مواضع تند تشکیلات باعث موفقیت آنها در نزد بسیاری از افراد بوده و نمی‌توانند این کوتاه آمدن از مواضع را بپذیرند و در واقع بر این اعتقادند که هویت انجمن تهران، همین مواضع تند و اپوزیسیون اوست و بدون آن هیچ هویتی نخواهد داشت.




ارسال شده در توسط منتظر منجی

ادامه فتنه‌گری به سبک دستغیب با طعم توهین به مردم

سیدعلی‌محمد دستغیب" ضمن توهین به مردم شیراز، بر ادامه اظهارات توهین‌آمیز و تحریک کننده خود در مسجد قبای شیراز تاکید کرد. آقای دستغیب که تحصن اعتراض‌آمیز مردم شیراز در مقابل مسجد قبا با حمله خشونت‌آمیز شاگردانش به درگیری کشیده شد، در جدیدترین سخنرانی خود مردم معترض شیراز را جمعی "باتوم بدست و قمه بدست" خوانده که مسجد او را مورد ظلم قرار داده‌اند!


وی همچنین خود را با امیرالمومنین (ع) مقایسه کرده و مدعی شده است که همان تهمت‌هایی که به حضرت علی (ع) زده می‌شد، به او هم تعلق گرفته است. آقای دستغیب در پایان سخنان خود هم ضمن اشاره به توصیه‌های مسئولان شیراز برای کاستن از فضای تحریک در این شهر، این توصیه‌ها را رد کرده و تاکید کرده است که "من احتیاجی به تعیین تکلیف مسئولان ندارم به اینکه مثلا منبر را تعطیل کن یا برای مدتی مسجد نرو. بنده تکلیف خودم را می دانم و تا آخر ماه رمضان، هم نماز می‌آیم و هم منبر می روم.


این سخنان در پی آن مطرح شده که یک منبع آگاه در گفت‌وگو با شبکه ایران، از توصیه‌های دلسوزانه مداوم مسئولان شهر به وی برای جلوگیری از افزایش تشنج در شیراز خبر داد. گفتنی است پس از اظهارات چند روز پیش و توهین‎‌آمیز آقای دستغیب به ساحت ولایت فقیه جمع کثیری از مردم در مقابل مسجد ایشان درشهر شیراز تجمع و تحصن کردند و صرفا به شعار دادن و عزاداری به مناسبت شهادت مولای متقیان امیر مومنان، پرداختند.


در حین تجمع اعتراض آمیز مردم شاگران دستغیب برای مظلوم نمائی، شیشه های مسجد را شکستند و از پشت بام مسجد بر سر مردم سنگ و آجر و کپسول آتش نشانی انداختند و همزمان عده ای اوباش با چوب و چماق بر سر مردم ریختند که در این برخورد وحشیانه ده تن زخمی شدند و  به بیمارستان منتقل شدند.


 



ژنرال پترائوس: اگر قرآن سوزی شود گور خود را در خاورمیانه کنده ایم


فرمانده نیروهای اشغالگر افغانستان نسبت به قرآن سوزی در یک کلیسای آمریکایی در آستانه 11 سپتامبر (20 شهریور) هشدار داد. ژنرال پترائوس فرمانده جدید نیروهای اشغالگر هشدار داد تدارک یک کلیسا برای آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان ممکن است جان نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان و تمام تلاش های واشنگتن در این کشور و دیگر کشورهای اسلامی را در معرض خطر قرار دهد و تمام موفقیت های کسب شده را نابود کند.


وی افزود: این اقدام می تواند مشکلات زیادی به بار آورد. نه فقط اینجا در افغانستان بلکه در سراسر جهان که ما با جوامع اسلامی سر و کار داریم. کلیسایی در شهر گینزویل ایالت فلوریدا قصد دارد در نهمین سالگرد حملات 11 سپتامبر نسخه هایی از قرآن را آتش بزند. همزمان با هشدار پترائوس روز دوشنبه تظاهراتی اعتراض آمیز در کابل برگزار شد و تظاهرکنندگان مسلمان این اقدام را محکوم کردند.


همچنین در برخی دیگر از کشورهای اسلامی نیز تظاهراتی علیه این اقدام صورت گرفته و احتمال می رود که در صورتی که این کلیسا دست به چنین اقدامی بزند انتشار تصاویر و فیلم های آن موجی از خشم را در کشورهای اسلامی سبب شود. در همین حال ژنرال ویلیام کالدویل فرمانده کمیته آموزشی نیروهای ناتو در افغانستان در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان گفت انتشار خبر تصمیم کلیسای فلوریدا در سوزاندن قرآن باعث خشم شدید مردم افغانستان شده است.


وی افزود: «قرآن کتاب مقدس آنها است و طبیعی است هنگامی که کسی از نابود کردن و توهین به آن صحبت کند، نگرانی های شدیدی در میان مردم ایجاد شود.» کالدویل گفت: «ما به شدت نگران این موضوع هستیم که سوزاندن قرآن باعث شود جان مردان و زنان آمریکایی که در افغانستان خدمت می کنند جداً به خطر بیافتد.» یادآور می شود جرج بوش حمله به افغانستان را آغاز دور تازه جنگ های صلیبی علیه اسلام خوانده بود.


 


سایت های فتنه گر به دنبال وحدت!


گر چه اختلافات پیش آمده در بین طرفداران فتنه سبز و سران فتنه و سایتهای فتنه گر چیزی نیست که از چشم و نظر ناظران پوشیده باشد اما اعتراف خود سبزها به بروز این اختافات می تواند در نوع خود جالب توجه باشد. در همین راستا یک سایت تازه تاسیس که اخیرا به دروغ پردازی و توهین به مقدسات مردم مسلمان کشورمان در فضای مجازی مشغول شده و در این زمینه گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است در اقدامی جالب و تامل بر انگیز و با درج عکسی از عده معدودی جوان کاغذ به دست مدعی شد که طرفداران جنبش سبز !


در خارج کشور با برپایی تجمع گسترده خواستار پایان یافتن اختلافات پیش آمده در بین سبزها شده اند. این سایت ضد انقلاب با استقبال از این طرح از وجود شرط و شروط برای کنار گذاشتن اختلاف با دیگر سایتهای سبز خبر داد. احتمالا این روند برای باج خواهی و سرپوش گذاشتن بر نا کامی های موجود در بین سایتهای سبز می باشد.


 



برای مقابله با فشارها باید «اقتصاد مقاومتی واقعی» بوجود آوری


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار صدها نفر از کارآفرینان عرصه های مختلف تولیدی – صنعتی – معدنی – کشاورزی – بهداشتی و درمانی، کارآفرینی را نوعی عبادت و ارزش آفرینی خواندند و افزودند: ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا همچون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.


ایشان با اشاره به اهمیت کار و کارآفرینی از دیدگاه اسلام ایجاد اشتغال، را علاوه بر جنبه مهم ثروت آفرینی، نوعی زمینه سازی برای به کارگیری گنجینه استعدادهای انسانی دانستند و افزودند: ایران، امروز به کارگاه بزرگ تلاش و ابتکار و نوآوری تبدیل شده است اما این واقعیت، تنها گام اول از روند پیشرفت و سرافرازی کشور است. رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید به نیاز اساسی کشور به کار و کارآفرینی خاطرنشان کردند: دو دلیل اساسی یعنی «آمادگی کشور برای جهش» - و «فشار اقتصادی دشمنان»، ثابت می کند که ایران، بیش از هر دوره دیگر به کار و کارآفرینی احتیاج دارد.


حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین آمادگی کشور برای حرکتی جهشی، به فراهم شدن زیرساختهای مختلف – پیشرفتهای چشمگیر علمی فناوری و بوجود آمدن مدیریتهای قوی و سالم در پرتو 30 سال تجربه مدیریتی اشاره کردند: در پرتو شناخت ملت از تواناییهای خود و جوانانش، فصل توانایی و جهش کشور فرارسیده است و طبعاً در این فصل، کار و کارآفرینی اهمیتی به مراتب فراوان تر دارد. ایشان، با اشاره به تحریم ها و فشار اقتصادی نظام سلطه افزودند: برای مقابله با این فشارها باید «اقتصاد مقاومتی واقعی» بوجود آوریم که معنای واقعی کارآفرینی نیز همین است.


حضرت آیت الله خامنه ای، هدف نهایی سلطه گران از تحریم ایران را بازگشت سلطه اهریمنی قبل از انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند: دشمنان ملت تلاش می کنند مردم را با فشارهای اقتصادی به ستوه بیاورند تا مردم این فشارها را ناشی از عملکرد دولت بدانند و رابطه دولت و ملت قطع شود اما آنها، همچون 30 سال گذشته این ملت را نشناخته اند و در محاسباتشان، کاملاً اشتباه کرده اند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ملت و مسئولان، بدون تردید این تحریم ها را نیز دور می زنند و همچون سه دهه گذشته تحریم ها را ناکام می گذارند و به کار و پیشرفت و بالندگی ادامه می دهند.


حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان، همه دلسوزان و مسئولان کشور را به تلاش و تولید و کارآفرینی مکلف و موظف دانستند و افزودند: دست به دست هم، کارگاه عظیم ایران را هر روز پررونق تر سازید. ایشان همچنین با اشاره به برخی گله هایی که کارآفرینان در این جلسه بیان کردند، اجرای «کامل، دقیق، همه جانبه و مستمر» سیاستهای اصل 44 را حلال بسیاری از مشکلات خواندند و دولت را به دو کار اساسی موظف کردند:


1- مدیریت دقیق و عالمانه منابع مالی
2- بهبود فضای کسب و کار حضرت آیت الله خامنه ای، بسیاری از ایرادها و گله های کارآفرینان را ناشی از مدیریت نشدن کامل منابع مالی دانستند و افزودند: باید منابع را در مسیری که برای کشور ارزش افزوده مالی و غیرمالی دارد تخصیص دهیم تا تولید و اشتغال افزایش یابد و «کسب و کار» رونق گیرد.


ایشان، اصلاح برخی مقررات، رفع پیچ و خمهای اداری و ارائه صحیح تسهیلات را از جمله راههای بهبود فضای کسب و کار برشمردند و افزودند: رونق کسب و کار، از مسائل عمده اقتصادی است و تحقق آن، نیازمند اهتمام بیشتر دولت است. رهبر انقلاب اسلامی، به موازات موظف دانستن دولت به «مدیریت منابع مالی و بهبود فضای کسب و کار»، کارآفرینان را نیز به تلاش مستمر و همه جانبه برای مرغوبیت بخش و افزایش کیفیت کالاهای ساخت داخل فراخواندند و افزودند: مردم می دانند که مصرف هر کالای خارجی یعنی بیکاری یک کارگر ایرانی، اما کارآفرینان هم بدانند که رغبت مردم به مصرف کالاهای داخلی با شعار تحقق نمی یابد بلکه نیازمند افزایش کیفیت این کالاهاست.


حضرت آیت الله خامنه ای همچنین بار دیگر واردات بی رویه و بی منطق را «ضرر و خطری بزرگ» خواندند و افزودند: مسئولان ذیربط باید با توجه به اهداف و نیازهای واقعی کشور، واردات را مدیریت کنند. رهبر انقلاب اسلامی توسعه مهارتهای فنی را از طریق توجه به «هنرستانهای فنی – صنعتی، دانشگاههای علمی – کاربردی و آموزشکده های فنی – حرفه ای» ضروری برشمردند و افزودند: کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه های کارآمد هم نیاز دارد.


حضرت آیت الله خامنه ای، کارآفرینان را به استمرار نوآوری و ابتکار در تولیدات داخلی توصیه و خاطرنشان کردند: در تولید کالاها به اشباع حس زیبایی طلبی مصرف کننده توجه کافی کنید. رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان افزودند: فضای پرواز ملت بسیار با استعداد ایران، آسمان لایتناهی پیشرفت و افتخار است و انشاءالله این کشور روزی به مرجع علمی جهان - مصداق افتخار مسلمانان و منبع تأمین نیازهای مردم جهان به تولیدات و کالاها تبدیل خواهد شد.


در ابتدای این دیدار آقایان:
- دکتر اعتمادیان – رئیس بیمارستان شهید هاشمی نژاد
- دکتر محمد قنادی معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای
- علاءالدین میرمحمدصادقی – نایب رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق معدن
- رضا تازیکی - شرکت زعفران خراسان
- دکتر هادی غنیمی فر – رئیس هیأت مدیره خانه های صنعت و معدن
- مصطفی وعیدی – کارآفرین برتر استانی – فعال در بخش تولیدات پلیمری
- حسام الدین مدنی – مدیرعامل شرکت آنژی پارس
- دکتر بهاروند – عضو پژوهشکده رویان
- خانم سهیلا ابوالحسنی – کارآفرین برتر
- و دکتر حسین عطار – مدیر فنی شرکت گروه صنعتی شفا
در سخنان خود بر این محورها تأکید کردند:
- بهینه سازی روشهای مدیریتی و بهره وری به عنوان زمینه ساز کاهش هزینه ها و بهبود خدمات بهداشتی – درمانی بیمارستانها
- ضرورت توجه کامل همه وزارتخانه ها و دستگاهها به سند چشم انداز و سیاستهای اصل 44
- آمادگی کامل بخش خصوصی برای مقابله با تحریم ها و تهدیدات به فرصتی برای خوداتکایی و پیشرفت
- توجه ویژه به بخش صنعت در روند هدفمند کردن یارانه
- تقویت مدل خوشه های صنعتی برای افزایش برنامه ریزی شده اشتغال آفرینی بنگاههای کوچک
- تشکیل زنجیره بنگاههای «تولیدی، بازاریاب و صادراتی»
- اختصاص تسهیلات لازم بانکی به تولید کنندگان همراه با نظارت جدی برای جلوگیری از انحراف وامهای اخذ شده
- تهیه نقشه جامع توسعه صنعتی کشور
- پیشنهاد تأسیس بانک توسعه صنایع کوچک
- قدردانی از تلاشهای دولت در حل مشکلات بخش خصوصی
- افزایش مشوقهای مالیاتی و صادراتی برای بنگاههای فعال اشتغال آفرین
- حضور نمایندگان بنگاههای اقتصادی در چرخه تصمیم گیریهای اقتصادی مسئولان
- توجه به فرهنگ کار و کارآفرینی در رسانه ملی
- تلاش برای تبدیل سند بسیار مهم چشم انداز 20 ساله به نوعی فرهنگ عمومی در عرصه کار و تلاش و پیشرفت
- جلوگیری از ورود کالاهای مشابه کالاهای ایرانی و بازنگری در تعرفه دیگر کالاهای وارداتی
- تلاش تولیدکنندگان برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت کالاهای ساخت داخل
- ضرورت اقدام دولت در پرداخت طلب بنگاههای خصوصی
- تشکیل ستادی برای توسعه کارآفرینی علمی با توجه به پیشرفتهای چشمگیر کشور در بخشهای پزشکی
- پیشنهاد تأسیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سلول درمانی
- ایجاد مجتمع های مسکونی کارگران و کارکنان در کنار واحدهای بزرگ صنعتی
- حمایت بیشتر از صنعت داروسازی


در این دیدار همچنین آقای شیخ الاسلام وزیر کار و امور اجتماعی گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای بهبود فضای کسب و کار و تشویق صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری ارائه کرد و گفت: توجه جدی به اصلاح فرهنگ کار، برنامه ریزی برای بازنگری در قانون کار، تصویب نظام ملی مهارت و تلاش برای تأسیس سازمان مهارت، توجه به بخش تعاون، و شناخت مزیت های منطقه ای و کسب سهم از بازارهای منطقه ای از جمله اقدامات انجام شده است.


وی همچنین شکل گیری پنجره واحد برای خدمات رسانی به کارآفرینان را از دیگر اقدامات وزارت کار و امور اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات لازم و ضروری تکمیل زنجیره تولید و توجه به تولیدات صادرات گرا است. در پایان این دیدار نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب افطار کردند.


 



ارسال شده در توسط منتظر منجی

برنامه فتنه‌گران برای خروج از کشور؛
ایران دیگر جای ما نیست؛ باید برای فرار برنامه‌ریزی کنیم


له تعدادی از مجرمان حوادث بعد از انتخابات سال گذشته به دنبال اقامت در خارج از کشور هستند. موضوع اقامت برخی از متهمان حوادث بعد از انتخابات در خارج از کشور به اختلاف تعدادی از عناصر موثر در جریان فتنه و جبهه اصلاحات انجامیده است. دو سه تن از این متهمان به دنبال خروج بی سر و صدا از کشور و اقامت در برخی کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی همچون انگلیس و کانادا بوده و این تصمیم خود را به برخی دوستان نزدیک خود اطلاع داده اند. در همین زمینه برخی از عناصر برجسته اصلاح طلبان ضمن مخالفت شدید با این اقدام تصریح کرده اند عملی شدن تصمیم این افراد موجب زیر سوال رفتن اصلاح طلبان و تائید بیش از پیش وابستگی های این جریان خواهد شد.


جوان در این زمینه نوشته است: این افراد همچنین تصریح کرده اند، این خروج ها که قطعا بصورت معمولی صورت نخواهد گرفت موجب سایه انداختن بیش از پیش یاس و نا امیدی درجریان اصلاحات شده و از سوی دیگر فشارهای بیشتری از ناحیه افکار عمومی به اصلاح طلبان وارد خواهد شد. آخرین اخبار حاکی از آن است که اختلاف نظر میان اصلاح طلبان در این زمینه همچنان ادامه داشته و طرفین بر تاکیدات خود اصرار دارند.


 



با هوشیاری مسئولان حراست؛
از ورود میر حسین موسوی به دانشگاه تهران جلوگیری شد


اوایل هفته‌ جاری میرحسین موسوی قصد داشته وارد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شود ولی با شناسایی توسط حراست دانشکده موفق به ورود نمی‌شود.







برخی دانشجویان این دانشکده خبر دادند تشکل غیرقانونی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که توسط نیروهای نزدیک به نهضت آزادی اداره می‌شود، با برنامه‌ریزی برای مراسم افطاری در روز یکشنبه 14 شهریور به صورت مخفیانه از موسوی دعوت به عمل می‌آورد. بر اساس گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، موسوی در حوالی زمان اذان مغرب قصد ورود به دانشکده را داشته اما از طرف حراست دانشکده شناخته می‌شود و از ورود وی به دانشکده ممانعت می‌شود. بر اساس اطلاعات کسب شده از شاهدان عینی، میرحسین بدون رهنورد به این مراسم آمده بود. شایان ذکر است، انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی اساسا وجود خارجی ندارد ولی معلوم نیست به چه صورت بودجه و امکان برگزاری مراسم های مختلف را پیدا می‌کند.


 



انصراف کشیش آمریکایی از قرآن سوزی


در پی اعتراضات گسترده جهانی و هشدار درباره عواقب هرگونه بی حرمتی به قرآن کریم، "تری جونز" سرپرست کلیسای فلوریدا اعلام کرد این کلیسا از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر منصرف شده است.ر پی اعتراضات گسترده جهانی و هشدار درباره عواقب هرگونه بی حرمتی به قرآن کریم، "تری جونز" سرپرست کلیسای فلوریدا اعلام کرد این کلیسا از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر منصرف شده است.


به نقل از مهر کلیسای فلوریدا که پیش از این اعلام کرده بود در سالگرد حوادث یازده سپتامبر قصد دارد در اعتراض به اسلام، قرآن‌ سوزی کند، پس از هشدار مقامهای آمریکایی و اعتراضات مسلمانان جهان در تصمیم خود تجدیدنظر کرد. تری جونز سرپرست این کلیسا گفت قصد دارد هشدار دیوید پترایوس فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را جدی تلقی کرده و به ویژه پس از تظاهرات اعتراض ‌آمیز در برخی کشورهای مسلمان در تصمیم خود تجدید نظر کند.


وی افزود : ما برای قرآن ‌سوزی تصمیم جدی داشتیم، ولی اکنون و پس از هشدارهایی که دریافت کردیم باید در تصمیم خود تجدید نظر کنیم؛ چرا که پیام واقعی که ما قصد ارسال آن را داشتیم ممکن است پیامدهایی داشته باشد. این در حالی است که پس از هشدارهای "دیوید پتریوس" فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نیز تلاش برای هتک حرمت مقدسات اسلامی در آستانه سالگرد حادثه 11 سپتامبر را اقدامی شنیع و بی شرمانه دانسته و آن را محکوم کرد. وی در ضیافت افطار که با حضور برخی شخصیتهای اسلامی برگزار شد اظهار داشت هتک حرمت به مقدسات اسلامی اقدامی شنیع و بی شرمانه است و آمریکا از زمان تاسیس خود همواره به ادیان مختلف احترام گذاشته است. گفتنی است سرپرست کلیسایی ایالت فلوریدای آمریکا در سخنانی نژادپرستانه و تحریک آمیز اعلام کرده بود در آستانه نهمین سالروز حملات 11 سپتامبر قرآن کریم به آتش کشیده شود.


 



تقدیر صانعی از آشوبگران و چماقداران شیرازی


 



وی در تماسی تلفنی با علی محمد دستغیب با وجود تمامی شواهد ، تصاویر ، فیلمهای موجود و چشمان ناظر مردم متدین شیراز مبنی بر ضرب و شتم راهپیمایان توسط مریدان دستغیب و فتنه گران داخلی بصورت برنامه ریزی شده، در کمال تعجب مردم و مضروبین فتنه اخیر مسجد قبا را آشوبگر ... یوسف صانعی که در سالیان اخیر همواره در اخذ موضع علیه نظام و انقلاب پیش قدم بوده است و سعی داشته بعد از فوت منتظری لقب پدر معنوی جنبش مطرود سبز را برای خود انحصاری کند در اقدامی سیاسی به تجلیل از سران فتنه و آشوبگران شیرازی پرداخت.

صانعی - که همچون سران فتنه همواره دم از دفاع حقوق مردم سرداده امّا در عمل با بی اعتنایی به رای ملت و قانون و همچنین فحاشی علیه منتخب ملت و مسئولان نظام و همراه شدن با فتنه گران داخلی و خارجی جایگاهی در بین اقشار مختلف مردم برای خود باقی نگذارده است و بدلیل عدم علم و تقوای لازم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فاقد صلاحیت امر خطیر مرجعیت معرفی گردید - در حرکتی کاملا سیاسی و معاندانه به تجلیل از سران فتنه و چماقداران شیرازی پرداخت.

وی در تماسی تلفنی با علی محمد دستغیب با وجود تمامی شواهد ، تصاویر ، فیلمهای موجود و چشمان ناظر مردم متدین شیراز مبنی بر ضرب و شتم راهپیمایان توسط مریدان دستغیب و فتنه گران داخلی بصورت برنامه ریزی شده، در کمال تعجب مردم و مضروبین فتنه اخیر مسجد قبا را آشوبگر خطاب نموده و با ضاربین ابراز همدردی کرده است! که این خود سند دیگری بر اوج عدالت(!) و تقوای(!) این مدعی مرجعیت است. البته ایشان از رفتار غیر اصولی و سخنان ضد ولایی و تحریک کننده آقای دستغیب در شبهای ماه مبارک




ارسال شده در توسط منتظر منجی

حامیان خارج نشین جریان فتنه به جان هم افتاده اند

کدیور در شب‌ قدر در راکویل، (حاشیه واشینگتن دی‌سی)، به نظرات سروش و گنجی و موسوی درباره‌ی فقه و فقها تاخت. حمله کدیور متوجه دیدگاه «اسلام بدون روحانیت» سروش و «اسلام فقیهان - باستان‌شناسان درد افزا» ی گنجی واسلام رحمانی موسوی است.


به گزارش نهضت سبز نبوی به نقل از  جهان  کدیور در بخشی از این سخنرانی می‌گوید که بعضی در تحلیل‌شان از بحران، مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی، چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد در زندان و غیر زندان جامعه ناشی از دید فقهی و شریعت است و این افراد اشکال را در فقهی و شریعت می‌بینند. کدیور می‌گوید که بر اساس نگاه این گروه، حذف فقه باعث می‌شود اسلام درست شود.. این بخش اشاره‌اش به گفته‌های اکبر گنجی و عبدالکریم سروش است. چون عبدالکریم سروش در سخنرانی چند سال پیش خود در لندن، از اسلام بدون روحانیت دفاع کرده بود، و سال پیش هم گفت که «چراغ دین دود می‌کند و دود این چراغ همان فقه است».


سروش، کل دستگاه فقهی را از آن جوامع کهن می‌داند و بر این باور است که در دوران جدید باید به حقوق مدرن عمل کرد. اکبر گنجی نیز در سخنرانی‌ها و مقالات اخیرش، مفهومی ساخته است به نام «اسلام فقیهان-باستان‌شناسان درد افزا» و نشان می‌دهد که آنچه در  ایران می‌گذرد  عمل به احکام فقهی است. گنجی و سروش فقه را عامل مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور جلوه داده‌اند.


کدیور با انتقاد از اسلامی که مدتی است موسوی بر سر زبان دارد می گوید: مدتی است به پسوندهایی که با اسلام به کار می بریم توجه کرده ام مثلا اسلام رحمانی،این تعبیرات نوعی  تقلیل گرائی برای اسلام است. وی ادامه می دهد : بعضی در تحلیل این بحران مشکل را فقه می‌دانند و اسلام فقاهتی... چون فقیه جامع الشرایطی بر زمام امور است پس آنچه می‌گذرد ناشی از دید فقهی و شریعت است.


خوب اینها نادرست است وی درباره حرفهای سروش و استناد آن به سخنان مولانا و این عربی میگوید:اگر ما ایرانیان بخواهیم افتخار کنیم به حافظ و مولاناست، پیرو ابن عربی بودن افتخار دارد. اینگونه نیست که فقه قابل وهن باشد. فقه محققین الفقها افتخار دارد. ما بیائیم ندانسته حرف غافلان اهل ظاهر را به عنوان محققان فقیهان بنشانیم می‌شود جفا به متخصصان، این گونه سخن گفتن خلاف اخلاق علمی است. کدیور ادامه می دهد:اگر به دنبال ایجاد تقابل میان عرفا و فقها هستیم نه محققین العرفا را شناختیم نه محققین الفقها را بسیاری از بزرگان ما در هر دو زمینه متخصص بوده‌اند.


 



نویسنده‌ یهودی:تقلب، فریب و دروغ ابزار کاری صهیونیست‌ها


اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند. "نویسنده‌ یهودی:اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند. "
تقلب، فریب و دروغ ابزار کاری صهیونیست‌ها


پایگاه اینترنتی "گلوبال‌فایر " (globalfire) در مقاله‌ای به قلم "گیلعاد آتزمون " (Gilead Atzmon) به بررسی معاهده وانسی و سوءاستفاده اسرائیل از آن پرداخته است.

این مقاله اینگونه آغاز می‌شود: "اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند. "
سپس آتزمون به بررسی پروتکل کنفرانس وانسی پرداخته و می‌نویسد: مدارک کافی برای نشان دادن این امر وجود دارند که پروتکل کنفرانس وانسی حقیقی نبوده بلکه ساختگی است. اما حتی اگر این پروتکل حقیقی بود، باز هم به‌ روشنی چیزی در مورد طرح نابودسازی در آن ذکر نشده است. این پروتکل منعکس کننده طرحی برای تبعید یهودیان به شرق و استفاده از آنان در راه‌سازی است (راه‌حل نهایی). اگر این طرح واقعاً وجود داشته باشد، هرگز تحقق نیافته است.
گیلعاد آتزمون، امونیست برجسته یهودی، حقایقی را برای ما یادآور می‌شود و فاش می‌سازد که این اسرائیلی‌ها هستند که مرتکب جنایاتی می‌شوند که به ظاهر در پروتکل وانسی توصیف شده است.
آتزمون با اشاره به لغو مانور هوایی مشترک ترکیه و اسرائیل می‌نویسد: کمتر از یک هفته پس از اینکه آنکارا مانور هوایی با اسرائیل را لغو کرد، شبکه دولتی TRT1 ترکیه برنامه‌ای با نام "آیریلیک " (وداع) را در ساعات پربیننده پخش کرد که در آن تصویری درست از عملیات نظامی نسل‌کشانه اسرائیل در غزه در ژانویه گذشته به نمایش گذاشته می‌شد.
اسرائیلی‌ها از این امر ناراضی هستند. وزیر خارجه اسرائیل، "آویگدور لیبرمن " گفت: "پخش این مجموعه یک مورد جدی از انگیزش علیه اسرائیل با حمایت دولت است ... چنین مجموعه‌ای که هیچ ارتباط ضعیفی با واقعیت ندارد، سربازان نیروهای دفاعی اسرائیل را همچون قاتلان کودکان بی‌گناه معرفی می‌کند .... "
این نویسنده در ادامه می‌نویسد: من تعجب می‌کنم، بایستی به لیبرمن متعصب که اتفاقاً یکی از حامیان مشتاق پاکسازی نژادی و نژادپرست طرفدار برتری نژادی یهودیان است، یادآور شد که حقایق مسلم ژانویه گذشته به اندازه کافی مربوط و درست بود تا به‌خاطر آن بازجویی و تحقیق در مورد جنگ نسل‌کشانه و جنایت علیه بشریت برپا شود. این جنگ بیش از 1400 نفر تلفات داشت. همچنین هزاران مجروح نیز از خود بجای گذاشت که اکثر آنان را کودکان، زنان و سالخوردگان تشکیل می‌دادند. با این حال لیبرمن استثنائاً یک بار متوجه وضعیت شد. برنامه تلویزیونی ترکیه‌ای در حقیقت سربازان IDF (نیروهای دفاعی اسرائیل) را به عنوان قاتلان کودکان و زنان و سالخوردگان نمایش می‌دهد، و سربازان اسرائیلی برای همین وجود دارند و این دقیقاً همان چیزی است که اسرائیل به لحاظ سیاسی، نمادین، ایدئولوژیک و عملی برای آن ایستادگی می‌کند.
وی در ادامه می‌افزاید: گرچه لیبرمن تلاش می‌کند انبوه اسرائیلی‌ها را آرام کرده و تسکین دهد و شاید در انجام این کار نیز موفق باشد، اما بخت اندکی در اعمال فشار به تلویزیون و دولت ترکیه دارد. تاکنون همه ما می‌دانیم که اسرائیل تماماً در مورد تأسیس یک "کشور فقط یهودی " در سرزمینی تسخیر شده به نام فلسطین است.
این محقق یهودی در ادامه با اشاره به حقیقت صهیونیسم می‌نویسد: ما وقت زیادی را صرف تحلیل و تألیف در مورد نزاع اسرائیل - فلسطین می‌نماییم. اما حقایق مسلم بسیار روشن هستند. صهیونیسم یک ایدئولوژی است که آرزوی چپاول و به یغما بردن فلسطین را در سر دارد. اسرائیل سرقت از فلسطین و فلسطینیان را به اجرا درآورده است. ما در اینجا در مورد یک طرح احیای ملی سخن می‌گوییم که با هزینه نابودی یک ملت دیگر در حال اجراست. این یک طرح جنایت‌آمیز است که در اصل در کتاب مقدس و ایده چپاول‌گرانه "سرزمین موعود " وجود داشته است. این طرح ترکیبی مرگ‌بار از برخی تفاسیر مهلک عهد عتیق با نسخه‌ای غیراخلاقی از آن است. تنها سوالی که بایستی مطرح کرد این است که آن‌ها چگونه با این طرح کنار آمده‌اند؟ آن‌ها چگونه با غارت، گسترش بمب‌های فسفر سفید و افزایش تسلیحات هسته‌ای کنار می‌آیند؟

• تقلب، فریب و دروغ ابزار کاری صهیونیست‌ها

آتزمون با اشاره به سخنان نتانیاهو در سازمان ملل می‌افزاید: چند هفته پیش، "بنیامین نتانیاهو "، نخست وزیر اسرائیل در برابر سازمان ملل با نشان دادن پروتکل‌های کنفرانس ونسی اظهار داشت که "سند نابودسازی یهودیان اروپا توسط نازی‌ها " را در دست دارد. او با نمایشی نوعی به دنبال همدلی کشورها بود. او فریاد زد: "آیا این دروغ است؟ " گرچه سندی که او به مجمع ارائه کرده بود اصل بود اما او عملاً در حال فریبکاری‌های رایج صهیونیستی بود. معاهده ونسی بطور کلی به تبعید تمامی جمعیت یهودیان از آلمان و کشورهای تحت تصرف آن اشاره داشت. با این حال سندی که با عنوان "راه‌حل نهایی " بدان اشاره می‌شود، همان "راه‌حل " تجویز شده در معاهده ونسی، تا حد زیادی با تفاسیری که داستان شوآی صهیونیستی بیان می‌کند متفاوت است. معاهده وانسی اساساً به یک طرح نادرست برای استفاده از یهودیان تبعیدی در شرایط کاری سخت راه‌سازی اشاره دارد.
سند ونسی تا هر اندازه که ویران‌کننده باشد، ارتباط آن با تاریخچه هولوکاست نسبتاً محدود است چراکه "طرح ونسی " هرگز به یک برنامه اجرایی تبدیل نشده و جامعه عمل نپوشید. در واقع این مسئله هیچ ارتباطی با تاریخ نابودسازی یهودیان که با نام شوآ شناخته می‌شود، ندارد. هیچ‌گاه طرحی برای اردوگاه مرگ یا اتاق‌های گاز تنظیم نشده است. این سند به عنوان یک سند حقوقی، فقط سرشت کلی نازی را ثابت می‌کند. و به عنوان یک سند تاریخی هرگز شوآ و نابودسازی یهودیان را ثابت نمی‌کند بلکه فقط تأیید می‌کند که رژیم نازی به دنبال این ایده بوده است که اروپا خالی از یهودیان گردد. با این حال اکثر تجدیدنظرطلبان هولوکاست، اگر نگوییم همه آن‌ها، این حقیقت را بخوبی تصدیق کرده و بطور گسترده پذیرفته‌اند. با اینکه نتانیاهو سعی دارد هولوکاست را اعتباری خالص و حقیقی بخشد، اما یک برگه نسبتاً بی‌اهمیت را در مقابل کشورها به نمایش گذاشته است. نیازی به گفتن این نیست که او از این برگه به عنوان راه فرار استفاده می‌کند.
در ادامه مقاله با اشاره به جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آمده است: با این حال آنچه مهمتر است این واقعیت است که معاهده ونسی برنامه‌ای را طرح می‌کند که تفاوتی با طرح مرگبار لیبرمن برای فلسطینیان، ندارد. در حقیقت رژیم یهودی، فلسطینیان را بطور گروهی کشته و آنان که زنده می‌مانند را به گرسنگی و قحطی می‌کشاند. علاوه بر این پاسخ این سوالات بسیار جالب توجه است: چگونه است که رهبر یهودی در مقابل مردم دنیا ایستاده و در روز روشن به نام اسرائیل و ملت یهود، فریبکاری می‌کند؟ این حقیقت که یک رهبر اسرائیلی تلاش می‌کند تمام مجمع سازمان ملل را فریب دهد، چه درسی به ما می‌دهد؟ چگونه است که نخست‌وزیر اسرائیل تلاش می‌کند توجهات را از جنایاتی که هم‌اکنون علیه بشریت انجام می‌دهد، بسادگی به سمت یک سند تاریخی نسبتاً بی‌اهمیت بکشاند؟ بطور خلاصه، چگونه او از این سوالات رهایی می‌یابد؟
شاید پاسخ بسیار پیش‌پا افتاده باشد. همانند شعار موساد، آن‌ها با فریب می‌جنگند. تمام طرح بقای یهود بر مجموعه‌ای از دروغ‌ها بنا نهاده شده است. تمام داستان یهودی سرزمین موعود چیزی جز مجموعه‌ای از جنایات روزانه نیست که آن هم بر اساس استدلالی غلط و براساس دروغ بنا نهاده شده است. در ابتدا صهیونیست‌ها یهودیان را فریب می‌دادند اما با گذشت زمان تاکتیک‌های خود را توسعه دادند. آن‌ها مدت‌ها همه ما را فریب می‌دادند. اسرائیلی‌ها و صهیونیست‌ها با دروغ به دنیا آمده، با دروغ زندگی کرده و تصور می‌کنند می‌توانند با دروغ و فریب راه نجاتی برای خود بیابند و این حقیقت تلخ باید گفته شود. تا آنچه که به رهبران جهان مربوط است، آن‌ها این کار را کرده‌اند. تا آنجا که ما می‌دانیم هیچ‌یک از رهبران جهان فریبکاری نتانیاهو در سازمان ملل را به چالش نکشیدند. مسئله آزاردهنده‌تر این است که هیچ یک از مورخان یا روشن‌فکران تلاش نکردند به نخست‌وزیر اسرائیل بگویند که معاهده ونسی بیش از هر چیز سیاست‌های خود او در داخل کشورش را توصیف می‌کند.
تعداد اندکی از رهبران جهان جرأت داشته‌اند با عملیات فریب صهیونیست‌ها مخالفت کنند. اخیرا شاهد افراد شجاعی مثل "احمدی‌نژاد " ایرانی، "هوگو چاوز " از ونزوئلا و "طیب اردوغان "، نخست‌وزیر ترکیه بوده‌ایم. این‌ها در مقایسه با سطح جنایات بسیار عظیمی که کشور یهودی مرتکب می‌شود، چندان زیاد نیستند. با این حال از هیچ، بهترند.
آتزمون باتوجه به سرسپردگی رهبران جهان به صهیونیسم بیان می‌دارد: خبر خوب این است که بشردوستی و بشریت کاملاً در تصرف سیاستمداران یا همان به اصطلاح "رهبران جهان " نیست. این در واقع متعلق به ماست، به اعضای بشریت، به مردمی که شاهد ظهور شیطان هستند. بشریت و بشردوستی بواسطه مهربانی و میل به اخلاقیات و صداقت به ما رسیده است. در بسیاری از موارد عملاً هنرمندان و مردم عادی هستند که بشردوستی را به یک پیام روشن تبدیل کرده‌اند. نخبگان مداخله‌گر ما، به برخی دلایل تلاش می‌کنند که بیش از پیش ما را به جنگ‌های صهیونیستی به نام هولوکاست، دموکراسی و آزادی بکشانند.
این نویسنده یهودی در انتهای مقاله خود می‌نویسد: رهبران غربی، به طرزی غم‌بار هنوز در مقابل دروغ‌های صهیونیست‌ها سکوت کرده و یا لااقل فریب آن را خورده‌اند. اما این مسئله دیگر، موضوع مهمی نیست. خیانت ایدئولوژی‌های غربی (چپ، راست و میانه)، سیاستمداران غربی و موسسات غربی، یک حقیقت مسلم است. تسلیم در مقابل دروغ‌های صهیونیستی ظاهراً تنها یک نشانه از هزاران نشانه است. نه تنها این حقیقت پیروز می‌شود بلکه در واقع پیش از این به پیروزی رسیده است. شناخت فریب صهیونیستی یک دانش عمومی شده است. همانطور که ابر مه‌آلود جنایات صهیونیست توسعه می‌یابد همه ما بیش‌تر مشتاق پرتوی از حقیقت و رحمت می‌شویم. ما دریافته‌ایم که آن‌ها بوسیله فریب می‌جنگند. شاید آن‌ها در چند نبرد پیروزی‌هایی بدتر از شکست بدست آورند اما در حال شکست در جنگ هستند.


 



هشدار آیت‌الله صافی گلپایگانی به پاپ


مدیر کلیسای «مرکز پیگیری جهانی یمامه» در اقدامی وقیحانه روز 11 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن کریم اعلام کرده است و خواستار به آتش کشیدن قرآن در این روز به همراه جشن و پایکوبی شده است. به همین مناسبت، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان نسبت به این فراخوان و دعوت وقیحانه، به پاپ و حکومت آمریکا هشدار داده است.


متن اطلاعیه آیت‌الله صافی گلپایگانی که امروز در پایگاه اطلاع‌رسانی وی درج شده، به شرح زیر است: خبر موحش تصمیم یکی از کلیساهای آمریکا برای سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن مجید، عمق شرارت و خباثت و عداوت با ارزش‌های عالی انسانی و مکتب انبیا، و سوء تعلیم و تربیت کلیسای معاصر را به جهانیان اعلام می‌کند. قرآن مجید، یگانه کتابی است که از پیامبران ادیان ابراهیمی به بزرگی یاد می‌کند و همه را به ایمان و اعتقاد به آنان دعوت می‌نماید:


قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَمَآ أُنزِلَ إِلَیْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ وَإِسْحَقَ وَیَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِیَ مُوسَی وَعِیسَی وَ مَا أُوتِیَ النَّبِیُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (بقره/136)


کتابی است که بشریت را به سلم و صلح و مهر و رحمت می‌خواند و مردم دنیا را به شعار «بسم الله الرحمن الرحیم» به سوی رحمت می‌خواند؛ کتاب مقدسی که یگانه برهان حقانیت انبیاء سلف و دعوت‌های آسمانی است.


اگرچه بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر، امروز این کتاب عظیم را کتاب دین و دستورالعمل فکر و عقیده و عبادت و اخلاق و تربیت و روابط مردم می‌دانند اما همه محققان و قرآن‌پژوهان از ملل مختلف تصدیق کرده‌اند که قرآن برای همه مقدس است و هر انسان بیدار و آگاه باید در برابر قداست و استحکام هدایت‌های آن سر تعظیم فرود آورد و آن را کتاب و دستورالعمل همة اقوام و ملل قرار داد.


تصمیم بر اهانت به چنین کتاب مقدسی، اهانت به همه مقدسات و اهانت به همه انبیا مخصوصاً ابراهیم، موسی و عیسی است و هم‌چنین توهین به مریم عذرا است که به عنوان بهترین و پاک‌ترین بانوی زمان خود او را معرفی نمود و به خطاب «ان الله اصطفیک و طهرک» مخاطب است.


اینجانب هم‌زبان با یک میلیارد و نیم مسلمان و سائر مردم متمدن حقیقی جهان این روح توحش بشری را محکوم می‌کنم و خطرات بزرگ آن را برای بشریت و روشن شدن آتش فتنه‌های بزرگ اعلام می‌دارم و به شخص پاپ و سائر رؤسای مسیحی هشدار می‌دهیم اگر چنین حادثه فجیع و غیر انسانی در امریکا اتفاق افتد حکومت امریکا و شخص رئیس جمهور اوباما را مسئول و مستحق محاکمه و بازخواست می‌دانیم و باید بدون فوت وقت این کشیش، دستگیر و کلیسای آن برای همیشه تعطیل شود.


 



ارسال شده در توسط منتظر منجی

انصراف کشیش آمریکایی از قرآن سوزی

در پی اعتراضات گسترده جهانی و هشدار درباره عواقب هرگونه بی حرمتی به قرآن کریم، "تری جونز" سرپرست کلیسای فلوریدا اعلام کرد این کلیسا از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر منصرف شده است.ر پی اعتراضات گسترده جهانی و هشدار درباره عواقب هرگونه بی حرمتی به قرآن کریم، "تری جونز" سرپرست کلیسای فلوریدا اعلام کرد این کلیسا از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر منصرف شده است. به نقل از مهر کلیسای فلوریدا که پیش از این اعلام کرده بود در سالگرد حوادث یازده سپتامبر قصد دارد در اعتراض به اسلام، قرآن‌ سوزی کند، پس از هشدار مقامهای آمریکایی و اعتراضات مسلمانان جهان در تصمیم خود تجدیدنظر کرد.


تری جونز سرپرست این کلیسا گفت قصد دارد هشدار دیوید پترایوس فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را جدی تلقی کرده و به ویژه پس از تظاهرات اعتراض ‌آمیز در برخی کشورهای مسلمان در تصمیم خود تجدید نظر کند. وی افزود : ما برای قرآن ‌سوزی تصمیم جدی داشتیم، ولی اکنون و پس از هشدارهایی که دریافت کردیم باید در تصمیم خود تجدید نظر کنیم؛ چرا که پیام واقعی که ما قصد ارسال آن را داشتیم ممکن است پیامدهایی داشته باشد.


این در حالی است که پس از هشدارهای "دیوید پتریوس" فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نیز تلاش برای هتک حرمت مقدسات اسلامی در آستانه سالگرد حادثه 11 سپتامبر را اقدامی شنیع و بی شرمانه دانسته و آن را محکوم کرد. وی در ضیافت افطار که با حضور برخی شخصیتهای اسلامی برگزار شد اظهار داشت هتک حرمت به مقدسات اسلامی اقدامی شنیع و بی شرمانه است و آمریکا از زمان تاسیس خود همواره به ادیان مختلف احترام گذاشته است. گفتنی است سرپرست کلیسایی ایالت فلوریدای آمریکا در سخنانی نژادپرستانه و تحریک آمیز اعلام کرده بود در آستانه نهمین سالروز حملات 11 سپتامبر قرآن کریم به آتش کشیده شود.


 



هدف فتنه‌گران حذف ولایت فقیه بود



 


اولین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان کدهای 80 ،81 و 82 دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با عنوان «میثاق صدق» برگزار شد. در این مراسم که به همت انجمن دانش آموختگان و با حضور فرهیختگان و نخبگان و همچنین جمعی از خانواده‌های شهیدان دانشگاه برگزار شد، حضرت آیت الله مهدوی کنی، رئیس دانشگاه و سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کردند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اشاره به دلایل تأسیس این دانشگاه گفت: من از شما سؤال می‌کنم آیا به عهدی که کردید باقی هستید؟ ان‌شاء‌الله که هستید و «منهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر» آن‌ها که شهید شدند به پیشگاه خدا و به ابدیت پیوستند و عندالله هستند. ما ماندیم و منتظریم که به همان جا که آنها رفتند برسیم و انتظار آن را داریم و قهراً این انتظار ذهنی نیست بلکه عقیدتی و عملی است.

وی با اشاره به این نکته که امام حسن علیه‌السلام از روی بزرگواری صلح کردند، تصریح کردند: ما در زمانی قرار گرفته‌ایم که شبیه زمان امام حسن علیه‌السلام است. زمان ما شبیه زمان پیغمبر نیست چرا که در زمان پیغمبر راه باز و روشن بود. بالاخره همه ظاهراً در یک صف بودند؛ صف دشمن آن طرف بود و صف دوستان هم این طرف. شمشیرزدن و جنگیدن و بالاخره مبارزه کردن خیلی واضح بود؛ مثل قبل از انقلاب که وضع انقلابیون روشن بود. اما اکنون قدری صف‌ها مخلوط شده است.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با اشاره به بیعت دانشجویان بر ولایت امام خمینی (قده) و حضور خانواده شهدا در این جمع ادامه داد: فرزندان عزیز، یادتان هست وقتی که ندای امام بلند می‌شد که جبهه‌ها را خالی نگذارید شما خودتان پیش از ما حرکت می‌کردید. این شهدایی که الان پدران یا فرزندانشان حضور دارند، قبل از ما به جبهه می‌رفتند یعنی اینها واقعاً جلوتر از ما بودند و این به خاطر بیعتی بود که با امام (ره) کرده بودند وشما هم همان طور بیعت کردید و این بیعت را نباید فراموش کنید.

وی با توجه دادن به مسائل فعلی تصریح کرد: مبادا عمل‌زده شوید. مبادا دنیا زده شوید. مبادا در خانواده بچه‌ها بزرگ شوند و شما‌ها تغییر کنید. همه شنیده‌اید که امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: زبیر تا هنگامی که که فرزندش عبدالله بزرگ نشده بود با ما بود. وقتی عبدالله بزرگ شد، زبیر صفش را جدا کرد و در مقابل امیرالمؤمنین علیه‌السلام ایستاد. پسرش هم در مقابل امام حسین علیه‌السلام ایستاد. بالاخره اینها یک حوادثی است که در زندگی رخ می‌دهد. مبادا مغرور به خودتان شوید بگویید ما آدم‌های خیلی خوبی هستیم و ما چنین و چنان هستیم. مغرور نشوید و همیشه متوسل باشید و از خداوند بخواهید که ما را همیشه ثابت‌ قدم نگه دارد.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اشاره به فتنه‌های اخیر خاطر نشان کرد: الان هم نیابت ولایت امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری است. اگر کسی در این راه کجروی کند، مسلماً راه را گم کرده است ما این راه را ادامه خواهیم داد و از خداوند هم می‌خواهیم که ما را در این راه ثابت‌قدم بدارد که گمراه نشویم و حوادث ما را متغیر نکند. اگر هم در بعضی امور اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد، اصول را فراموش نکنیم.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان فرمودند آنهایی که اصول را قبول دارند از ما هستند ولی آنهایی که اصول را عملا یا قولا قبول ندارند نمی‌توانند در صف ما قرار گیرند. من در مصاحبه‌ای گفتم که بعضی‌ها اصول را قبول دارند ولی در مسائل اجرایی اختلاف سلیقه دارند که این طبیعی است. آنچه مسلم است این است که در اختلافات و مسائل اجتماعی نباید دعوا کرد. مجلس هست؛ مذاکره هست؛ بحث هست و حتی‌المقدور باید به اجماع رسید و اگر نشد، قول اکثریت را باید ملاک قرار داد ولی این‌که بگوییم من چیزی را می‌خواهم و حالا که مطابق میلم نشده است پس زیر همه چیز می‌زنم، این کار عقلایی نیست. راه عقلایی این است که آنچه قانونی است و آنچه مقبول واقع شده را بپذیریم.

رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با خطاب قرار دادن دانش‌آموختگان اضافه کرد: مبادا به واسطه بعضی اختلاف‌ها اصل راه را فراموش کنید. این توصیه من به شماست. خدایا تو را در این مکان مقدس شاهد می‌گیرم که من این توصیه را همیشه مطرح کرده‌ام.

وی با اشاره به روش تلفیقی دروس معارف اسلامی با علوم انسانی متداول در این دانشگاه گفت: دین ما دینی ذوابعاد است و دینی نیست که یک بعدی باشد. اگر در قانون اساسی موضوع تفکیک قوا مطرح شده معنایش این نیست که هر قوه‌ای می‌تواند کاملاً جدا از قوای دیگر باشد و هیچ ارتباطی هم به بقیه نداشته باشد. ریسمانی که ارتباط بین قوا را تامین می‌کند مقام ولایت است. مگر می‌شود قانون‌گذاری بدون توجه به مسائل اجرایی باشد یا قوه قضائیه ارتباطی به قوه مجریه نداشته باشد؟ نظام ما بهترین نظام است؛ نظامی است که مسائل اجتماعی با خردورزی عجین است و با مسائل آسمانی و ملکوتی مرتبط است. این بهترین راهی است که انتخاب کرده‌ایم و تشیع و اسلام و امام و شهدا برای ما پسندیدند و اجرا کردند.

آیت الله مهدوی کنی گفت: دشمنان ما به دنبال این هستند که ارتباط را قطع کنند. در فتنه اخیر بحث این بود که مقام معظم رهبری را حذف کنند و نه این‌که فقط شخص، بلکه دنبال حذف این جایگاه از جمهوری اسلامی بودند. عده‌ای می‌خواستند امری که برایش این قدر خون داده شده، حذف شود. حواستان باشد که مبادا یک وقت خدای نکرده با کسانی که با عمود این خیمه مخالفند هم‌صدا شوید. ممکن است در گوشه و کنار اشکالاتی باشد که باید آنها را درست کرد ولی عمود را نباید شکست. اگر بخواهیم ایرانی سربلند و اسلامی داشته باشیم، باید این عمود را با جان و مال و عقل و شعور و فداکاری حفظ کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، در ادامه خواهان استفاده از ادبیات انقلاب در سخنرانی‌ها شده و گفتند: ادبیات شما باید ادبیات انقلاب باشد. مقهور این دنیا و بحث‌های امروزی نشوید که به خاطر جذب عده‌ای بخواهید بحث اسلام و انقلاب را به بحث ایران برگردانید. می‌دانید که امام (ره) هیچ وقت بحث ایران را مطرح نکردند گرچه ما در ایران بودیم و ظرف وجود و حدوث این انقلاب و بقای آن ایران بوده است. آنچه مهم است مظروف است. حواستان باشد که مظروف و محتوی را با ظرف اشتباه نگیرید.

وی در ادامه خواستار حفظ روحیه امام صادقی در بین دانش‌آموختگان شده و تصریح کرد: هر جا که رفتید در ایران، اروپا، آمریکا و هر جایی که کار می‌کنید نباید صبغه امام صادقی را فراموش کنید. در شب‌های ماه رمضان خواندن دعای افتتاح و دعای ابوحمزه را فراموش نکنید. نگویید ما همه اینها را داریم. این طور نیست و هرچقدر بخواهید به امام صادق علیه‌السلام نزدیک‌تر شوید باید عبادت خود را بیشتر کنید. اگر می‌خواهید روسفید باشید و آینده شما روشن باشد یعنی هم در دنیا و هم در آخرت موفق باشید نباید عبادات را ترک کنید. مؤمن باید با مسائل معنوی انس داشته باشد و نماز اول وقت و نماز شب داشته باشد. استاد ما از قول مرحوم آیت الله قاضی می‌فرمودند که دو چیز را فراموش نکنید: اول، نماز اول وقت با جماعت و دوم ترک گناه و حرام. آیا شما این تقید را دارید که در وقت کار یا درس یا جلسه موقع اذان آماده نماز اول وقت بشوید؟

آیت‌الله مهدوی کنی افزود: به فکر فرزندانتان باشید که قرآن می‌فرماید: «قوا انفسکم و اهلیکم ناراً وقودها الناس و الحجاره». مبادا شما آدم‌های خوبی باشید ولی خانواده‌های شما راه دیگری بروند. از هم‌اکنون که کوچک‌اند به فکر آنها باشید تا فرزندان خوبی بسازید. خانم‌های شما باید برای بچه‌هایتان هم مادر باشند هم پدر، چون خیلی از پدرها گرفتار کار هستند. ما حرفمان این است که باید کار کرد ولی باید به فکر خانواده هم باشید. وقتی پدری نتواند به منزل برود و گرفتار کار باشد، حداقل شما مادرها پدری کنید و یادتان نرود که بالاخره شماها وظیفه دارید.

همچنین در ابتدای این مراسم محمدحسینی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانش آموخته ورودی 61، به ذکر خاطراتی از ایام تحصیل خود پرداخت و گفت: خداوند برکات و توفیقات خود را شامل حال دانش‌آموختگان این دانشگاه کرده و خوشبختانه هر کدام از این دانش‌آموختگان در هر کجا که هستند منشا خیر و برکت هستند و این امر زبانزد است.

حسینی افزود: بنده هنوز این افتخار رادارم که از محضر آیت الله مهدوی کنی استفاده کنم و امیدوارم که این روحیه طلبگی و دانشجویی همیشه با من همراه باشد و از آن بتوانم در جهت خدمت به جامعه استفاده کنم. در پایان این مراسم از خانواده‌های دانشجویان شهید باغانی، وقار، کرمی، صبوری و خان‌بابایی توسط رئیس دانشگاه و سایر مسؤلان حاضر تقدیر به عمل آمد.


 



اعتراف ‌اسرائیل ‌به ‌صحت‌ اسناد ‌سید حسن


شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به خبر تشکیل تیم‌هایی برای تحقیق و بررسی تصاویر ارائه شده دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی به صحت تصاویر نصرالله درباره ترور حریری اعتراف کرده است. به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی به درستی و صحت تصاویر ارائه شده از سوی حزب‌الله لبنان که سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب در کنفرانسی مطبوعاتی در ماه گذشته ارائه کرده،‌ اعتراف کرده است.


دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده بود که این تصاویر از هواپیماهای شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی بوده است که مقاومت اسلامی در عملیات کماندوی دریایی در انصاریه از هواپیماهای شناسایی لبنان به دست آورده است. سید حسن نصرالله تاکید کرده بود که مبارزان مقاومت توانستند این تصاویر را دریافت کرده و طی عملیاتی برای یگان کماندوهای دریایی اسرائیل در منطقه "انصاریه " در جنوب لبنان کمین‌گذاری کنند و طی آن 11نظامی از یگان نخبه در سال 1997 کشته و عملیات نظامی که قصد انجام آنرا داشتند، خنثی شد.


بر این اساس، روزنامه صهیونیستی ‌ "معاریو" ضمن اعتراف به صحت این تصاویر فاش کرده است که شعبه اطلاعات نظامی و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی تیم‌هایی را برای تحقیق و بررسی تصاویری که دبیرکل حزب‌الله لبنان یک ماه پیش به نمایش گذاشت، تشکیل داده است. بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی پس از این عملیات کمیته‌هایی را برای تحقیق درباره اینکه چگونه حزب‌الله لبنان به نقشه آنها پی برده تشکیل داده است.


به گزارش المنار، این اعتراف صهیونیست‌ها در هر حال، حاکی از آن است که این تصاویر هوایی صحیح و غیرجعلی بوده است و از همین روست که صهیونیست‌ها به عملیات شناسایی چگونگی دستیابی حزب الله به این تصاویر پرداخته‌اند. المنار در پایان این گزارش این سئوال را مطرح می‌کند که آیا این اعتراف صهیونیست‌ها قرینه اضافی دیگری به سوی کشف حقیقت و صحت [اسناد حزب الله] نیست.


  


اظهارات جدید یکی از فعالان انجمن حجتیه


تا موقعی که حضرت بیایید، کسی که بخواهد این کار بکند خاموشش می کنیم. آنهایی که در این مملکت دم از پست و ریاست می زنند بیشتر از همه کمبود دارند و در حوادث اخیر دیدیم که مانند دو تا بچه سر چند گردو دعوا می کردند...


انجمن حجتیه که با توجه به افکار التقاطی در خصوص دین و بحث ظهور منجی توسط حضرت امام (ره) فعالیتش ممنوع اعلام شده بود. با استفاده از فضای بوجود آمده به اقدامات جدید دست زده و سر کردگان آن با بکارگیری الفاظی سخیف در محافل خود به مردم و نظام توهین می نمایند.


اخیرا (ع ت) یکی از فعالین این گروه در محفلی که در منزل خود داشته و هر هفته نیز برگزار می گردد، مخالفان خود را با لقب نا مشروع خطاب کرد و گفت : «همسایه های ما همه خوبند اما بعضی هایشان نکبت هستند. هر کس مخالف ما و برنامه‌های ما است طبق آیه های قران ... است»


نامبرده در پایان سخنرانی خود به تلاش برخی برای خاموش کردن چراغ این جلسات اشاره کرده و خطاب به آنها افزود :  « ما نمی گذاریم، تا موقعی که حضرت بیایید، کسی که بخواهد این کار بکند خاموشش می کنیم. آنهایی که در این مملکت دم از پست و ریاست می زنند بیشتر از همه کمبود دارند و در حوادث اخیر دیدیم که مانند دو تا بچه سر چند گردو دعوا می کردند» نامبرده حتی در سخنرانی های قبلی خود در خصوص زیارت عاشورا سخنان وهن آلودی داشته است.


 


دشمنان ما به دنبال این هستند که ارتباط را قطع کنند. در فتنه اخیر بحث این بود که مقام معظم رهبری را حذف کنند و نه این‌که فقط شخص، بلکه دنبال حذف این جایگاه از جمهوری اسلامی بودند. عده‌ای می‌خواستند امری که برایش این قدر خون داده شده، حذف شود. حواستان باشد که مبادا یک وقت خدای نکرده با کسانی که با عمود این خیمه مخالفند هم‌صدا شوید. ممکن است در گوشه و کنار اشکالاتی باشد که باید آنها را درست کرد ولی عمود را نباید شکست. اگر بخواهیم ایرانی سربلند و اسلامی داشته باشیم، باید این عمود را با جان و مال و عقل و شعور و فداکاری حفظ کنیم.


ارسال شده در توسط منتظر منجی

برنامه ی راز؛ سربازانی بدون مقر فرماندهی!


حوادث انتخابات دهم ریاست جمهوری و غفلت مسئولان فرهنگی نشان داد آنچه درباره خطر حمله نرم دشمن به مواضع جبهه انقلاب گوشزد می شد واقعیتی اثر گذار بوده است و چنان شد که بحث جنگ نرم یکی از مهم ترین مباحث مراکز فرهنگی و مدیریتی و دانشگاهی کشور شد. در اولین قدم برای تداعی ویژگی های جنگ نرم همه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب به سراغ شبیه سازی آن با جنگ سخت می رفتند از نوع سلاح گرفته تا دشمن و چیزهای دیگر و این کاری بود که می بایست از مدتها قبل به آن فکر می شد.


در این بین همواره رسانه به عنوان مهم ترین سلاح یا توپخانه در این نبرد مطرح می شود چیزی که به شدت از طرف دشمنان برای مقابله با اسلام مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین کارگردانان، هنرمندان، مستندسازان و خبرنگاران در این بین بیشترین نقش را ایفا می کنند. برپایی مناظره های سیاسی در برنامه هایی چون "روبه فردا"، "دیروز امروز فردا" و ساخت مستند "شاخص" از جمله برنامه هایی بود که در عرصه جبهه رسانه ای انقلاب تاثیر گذار بوده است.


اما به نظر می رسید جای یک برنامه در میان برنامه های رسانه ای جبهه فرهنگی انقلاب خالی است؛ برنامه ای که با معرفی چهره ها و دست اندرکاران فرهنگی، قله های جبهه انقلاب اسلامی را معرفی کند. در طول این مدت همواره این تصور وجود داشت که جبهه ی خودی کاملا در انزوا و انفعال قرار گرفته و تازه به دنبال بوجود آمدن و آموزش سربازان است و لذا ناامیدی در بین فعالین فرهنگی علی الخصوص جوانان ایجاد شده و نتیجه را شکست خورده تصور می کردند.


اما در این شب های ماه مبارک رمضان برنامه ی "راز" نشان داد که سپاه اسلام و در راس آن ایران نیز فعال است و حتی در بعضی مواقع پاتک هایی کوبنده را انجام داده است. حضور برخی شخصیت ها، هنرمندان، مستندسازان، فیلم سازان و نویسندگان در این برنامه وجه دیگری از پتانسیل های فرهنگی انقلاب اسلامی را نمایان ساخت تا جایی که در بعضی موارد برای اولین بار نمایش بعضی افراد و آثار توجه و حیرت بینندگان آن را در پی داشت.


ارسال پیامک های فراوان و کش دار شدن بعضی قسمتها و اجرای نادر طالب زاده حاکی از آن بود که جای خالی یک نود فرهنگی در میان برنامه های سیما پر شده است. ولی همین برنامه بزرگترین خلا موجود در عرصه جبهه فرهنگی انقلاب را نیز به خوبی نشان داد و آن عدم وجود مقر فرماندهی و یا ستاد مشترک در میان فعالان فرهنگی است.


در شبیه سازی این شرایط با دوران دفاع مقدس روزهای اول جنگ به ذهن انسان خطور می کند، روزهایی که مردم در قالب گروه های چریکی و بدون ساماندهی به مبارزه می پرداختند اما به علت کمی تعداد و عدم وجود برنامه نتیجه ای نمی گرفتند و بعد از مدتی شاهد سقوط تک تک شهرها از جمله خرمشهر بودیم.


در این برنامه هرشب شاهد حضورکارشناسان، کارگردانان و مستندسازانی بودیم که در نوبه ی خود کارهای عظیمی را انجام داده بودند اما هر کدام جدا و بدون اطلاع از یکدیگر و یا حتی عدم شناخت یکدیگر فعالیت می کردند. اینجاست که باید با ایجاد مرکزی برای هماهنگی این افراد و خط دهی به موضوعات مورد بحث زمینه را برای حضور جدی در جبهه های سایبری فراهم آوریم تا بتوانیم با موج سازی در فضای مجازی حقایق را برای مردم جهان مطرح کنیم. این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشیم که مهم ترین ویژگی رزمندگان دوران دفاع مقدس ایمان و ولایت پذیری شان بود که بر هر سلاح دشمن غالب بود.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

عوامل کروبی با نفوذ خود مانع ملاقات خانواده های مجروحین شدند


بستگان مجروحین پس از مطلع شدن از حمله ددمنشانه عمال کروبی ، جهت آگاهی از وضعیت عزیزانشان به بیمارستان شتافتند . ناراحتی و اضطراب خانواده ی مجروحین زمانی به اوج خود رسید که با نهایت تعجب متوجه شدند اجازه ملاقات با مجروحین را ندارند.

 


به گزارش   خبرگستر در پی تجمع پنجشنبه شب  تعدادی از مردم مومن تهران مقابل منزل کروبی ، افراد مسلح که ظاهرا از قبل احتمال حضور مردم را می دادند بیرون آمده و بسمت مردم تیر اندازی کردند. در این درگیری تعدادی از مردم به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند . گزارش های رسیده حاکی از آن است که حال تعدادی از این مجروحین به شدت وخیم است.

 

بستگان مجروحین پس از مطلع شدن از حمله ددمنشانه عمال کروبی ، جهت آگاهی از وضعیت عزیزانشان به بیمارستان شتافتند. ناراحتی و اضطراب خانواده ی مجروحین زمانی به اوج خود رسید که با نهایت تعجب متوجه شدند اجازه ملاقات با مجروحین را ندارند.شنیده ها حاکی از آن است که عوامل مهدی کروبی با اعمال نفوذ در برخی نهاد ها مانع ملاقات بستگان مجروحین با عزیزانشان شدند.

 

مردم انقلابی ایران که تا کنون با صبر و شکیبایی وصف ناپذیر خود، حضور سران فتنه را در بین خود تحمل کردند از این اقدام وحشیانه عمال کروبی به شدت خشمگین شده و به دنبال پاسخ این سوالات از مسئولین کشور هستند :

 

- عمال کروبی  با چه مجوزی به روی مردمی که فقط اعتراض می کردند آتش گشودند؟

- چگونه با نفوذ خود حتی اجازه ی ملاقات با مجروحین حادثه را نمی دهند ؟


- عوامل این فتنه گران تا چه سطحی از نهاد های کشور نفوذ دارند که جرأت می کنند اینگونه  مردم را به خاک و خون بکشند ؟


امت حزب الله بی صبرانه منتظر پاسخ به این سوالات و  محاکمه عوامل این جنایت بزرگ هستند.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

عکس/فتنه گران سبزدر روز قدس


نمایشگاه فتنه سبز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در خیابان آیت الله طالقانی



 

 
 

 

 
 

 
 

 

 


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی

اقرار سایت‌های ضد انقلاب به انفعال جریان فتنه در روز قدس


سایت‌های ضد انقلاب نوشتند که فقط حامیان حکومت در خیابان بودند، مخالفان نظام نبودند، تاکتیک راهپیمایی (اغتشاش و آشوب) پاسخ نداد، حضور کم‌شمار سبزها در روز قدس، راهپیمایی روز قدس قوی‌تر از پارسال بود و اینکه " فلسطین بهانه بود راهپیمایی مانور قدرت حکومت بود.




به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، هر ساله پس از هر راهپیمائی و نمایش قدرت ملت در دفاع از ارزشهای اسلامی واکنش‌های متفاوتی از سوی سایت‌های بیگانه و ضد انقلاب که با هزینه‌های هنگفت سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس و با خوش‌خدمتی روزنامه‌نگاران متورای از کشور که البته در قبال وطن فروشی، از حقوق و امکانات مناسبی از سوی سردبیران خود بهره‌می‌بردند، منعکس می‌شد؛ اما بعد از راهپیمائی روز گذشته هیچ خبری منشر نشد مگر اینکه تیترهایشان اینگونه انتخاب شده بود. "حامیان حکومت در خیابان بودند، مخالفان نظام نبودند، تاکتیک راهپیمایی (اغتشاش و آشوب) پاسخ نداد، حضور کم‌شمار سبزها در روز قدس، راهپیمایی روز قدس قوی‌تر از پارسال بود و اینکه "فلسطین بهانه بود راهپیمایی مانور قدرت حکومت بود". برخی از این مطالب از نظرتان می‌گذرد.


*بن‌بست تاکتیک راهپیمایی (اغتشاش و آشوب)


سایت جرس متعلق به مهاجرانی و از جمله رسانه های اصلی جریان فتنه در این باره نوشت: از تفاسیر و تحلیل‌های پیرامون انفعال سبزها در روز قدس و تمهیدات رژیم آنچه واقعی است و حکم قطعی شد اثبات ناکارامدی تاکتیک راهپیمایی می‌باشد. روز قدس به عنوان روزی بود که شاید امکان راهپیمایی سبزها در آن وجود داشت.


*راهپیمایی روز قدس تنها با حضور طرفداران حکومت و خالی از حضور سبزها برگزار شد


سایت خودنویس متعلق به کاریکاتوریست فراری نیک آهنگ کوثر نیز طی مقاله‌ای آورده است: مراسم راهپیمایی روز قدس امسال، برخلاف سال گذشته، تنها با حضور طرفداران حکومت و خالی از حضور سبزها برگزار شد. مراسم امسال روز قدس، همانند سال‌های پیشین برگزار شد. مسوولان حکومتی در راهپیمایی شرکت کردند، قطعنامه‌ای صادر شد و خطیبان جمعه، به انتقاد از سیاست‌های اسراییل و آمریکا درباره فلسطین پرداختند.


*در شهرستان‌ها و تهران هیچ خبری از اغتشاش نبود


یکی از کاربران سایت بالاترین نیز در مطلبی نوشت: امروز روز ایران (قدس سابق) در تهران و شهرستانها...هیچ خبری نیست...پس باز هم پای بالاترین بنشینید تا صبح دولتتان بدمد!


*روزنامه نگار فراری: لابلای خبرها گم هستم و هیچ تحلیلی ندارم


مسیح علی نژاد روزنامه‌نگار متواری نیز نوشت: امروز کروبی به جای خیابان در خانه نشسته است.لابد در یک اقدام انقلابی باید توقع داشت میرحسین موسوی و خانم رهنورد هم به دیدار کروبی و همسرش بروند و مردم نیز برای نجات کروبی به سمت خانه شیخ راهپیمایی کنند ورنه هر تحلیل دیگری متناسب می شود. خودم کجا هستم؟ لابلای خبرها گم هستم و هیچ تحلیلی ندارم.


 


ارسال شده در توسط منتظر منجی
<      1   2   3   4   5      >